Wat snapte je er niet aan? Het verhaal was toch wel easy te volgen? Ik werd er wel echt in meegezogen, vond dat wel een zeer goede aflevering.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:34 schreef ConqueringChaos het volgende:
Ik vond dit seizoen echt tegenvallen.
Die 2e snapte ik gewoon niks van eigelijk..
De 3e vond ik nog wel leuk bedacht, maar niet de kwaliteit die ik van black mirror verwachtte of hoopte..
De derde keek op zich wel lekker weg, maar het is wel iets wat we eerder gezien hebben; een ziel in een doosje. Erg creatief is het niet.quote:Op maandag 10 juni 2019 23:09 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ik kan echt niet begrijpen wat mensen leuk vinden aan de derde. Ik vind het nog net geen zeikerig Disney verhaal.
Nou ik niet, het was allemaal nog net ok enzo. Maar ook niet echt iets waarom ik black mirror ging kijkenquote:Op maandag 10 juni 2019 23:07 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ep2 vind ik een onnodig open einde hebben. Wel de beste aflevering van het nieuwe seizoen wat mij betreft.
beste van de slechtstequote:Op maandag 10 juni 2019 23:09 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ik kan echt niet begrijpen wat mensen leuk vinden aan de derde. Ik vind het nog net geen zeikerig Disney verhaal.
Had het verhaal beperkt tot een succesvol kindsterretje dat door haar tante mishandeld, een zelfmoord poging doet, maar in coma komt en vervolgens via een “hersenscanner” gedwongen wordt toch nog muziek te maken, en je had een topaflevering.quote:Op maandag 10 juni 2019 23:09 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
wow ok dan, maar dit haal je er toch niet echt uit als gewone kijker denk.quote:
Je bent verslaafd aan een app, en kunt niet van je telefoon af blijven en krijgt daardoor een ongeluk. Je stelt daarvoor iemand anders verantwoordelijk en ontvoerd wéér iemand anders die onderaan de tak van die app werkt. En vervolgens laat je diegene weer vrij.quote:Op maandag 10 juni 2019 23:11 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Wat snapte je er niet aan? Het verhaal was toch wel easy te volgen? Ik werd er wel echt in meegezogen, vond dat wel een zeer goede aflevering.
Je vindt het gewoon een kromme redenering, ja klopt welquote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:36 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Je bent verslaafd aan een app, en kunt niet van je telefoon af blijven en krijgt daardoor een ongeluk. Je stelt daarvoor iemand anders verantwoordelijk en ontvoerd wéér iemand anders die onderaan de tak van die app werkt. En vervolgens laat je diegene weer vrij.
Ik heb duidelijk iets gemist hoor.
Man veroorzaakt dood van geliefde en kan er niet mee dealen. Beseft zich dat de app die hem afleidde specifiek ontwikkeld is om zijn aandacht te trekken. Reageert zijn woede richting zichzelf af naar buiten. Zoekt een scape goat om te blamen als uitweg voor zijn eigen verdriet. Ontvoert iemand van dat bedrijf als manier om de aandacht te krijgen van de hoogste baas van dat bedrijf. Vergist zich en neemt een intern mee ipv hooggeplaatst iemand. Krijgt z'n telefoontje met die baas, krijgt te horen dat die baas het ook nooit zo voor ogen had. Krijgt dus iemand aan de lijn die moeilijker te haten is dan hij misschien had gehoopt. Het volledige besef daalt in dat dit 'monster' dus niet 1 specifiek iemand is. Het is de commerciële machine genaamd een groot bedrijf waardoor het allemaal zo geworden is. Iedereen doet 'gewoon' zijn werk en hij kan dus basically niemand terecht haten hiervoor behalve zichzelf.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:36 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Je bent verslaafd aan een app, en kunt niet van je telefoon af blijven en krijgt daardoor een ongeluk. Je stelt daarvoor iemand anders verantwoordelijk en ontvoerd wéér iemand anders die onderaan de tak van die app werkt. En vervolgens laat je diegene weer vrij.
Ik heb duidelijk iets gemist hoor.
Goede uitleg, nu snap ik de aflevering ookquote:Op woensdag 12 juni 2019 08:22 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Man veroorzaakt dood van geliefde en kan er niet mee dealen. Beseft zich dat de app die hem afleidde specifiek ontwikkeld is om zijn aandacht te trekken. Reageert zijn woede richting zichzelf af naar buiten. Zoekt een scape goat om te blamen als uitweg voor zijn eigen verdriet. Ontvoert iemand van dat bedrijf als manier om de aandacht te krijgen van de hoogste baas van dat bedrijf. Vergist zich en neemt een intern mee ipv hooggeplaatst iemand. Krijgt z'n telefoontje met die baas, krijgt te horen dat die baas het ook nooit zo voor ogen had. Krijgt dus iemand aan de lijn die moeilijker te haten is dan hij misschien had gehoopt. Het volledige besef daalt in dat dit 'monster' dus niet 1 specifiek iemand is. Het is de commerciële machine genaamd een groot bedrijf waardoor het allemaal zo geworden is. Iedereen doet 'gewoon' zijn werk en hij kan dus basically niemand terecht haten hiervoor behalve zichzelf.
Ik vond het wel sterk. Niet verwarrend iig.
Nee, dat ging per ongeluk. Ze hadden eigenlijk 10 afleveringen klaarliggen maar iemand heeft er 7 verwijderd.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:15 schreef kree het volgende:
3 afleveringen seizoen is ook wel matig. Maar wellicht is dat wel met opzet zo gedaan.
If serious.. You're welcomequote:Op woensdag 12 juni 2019 09:40 schreef Poes. het volgende:
[..]
Goede uitleg, nu snap ik de aflevering ook![]()
haha ja van mij hoeft het ook niet meer als ze zo doorgaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 01:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
Erg matig seizoen, eigenlijk bij geen enkele aflevering een Black Mirror gevoel (vaak dat je je eerst afvraagt in welke situatie ze nu ineens zitten zoals met San Junipero/White Bear/White Christmas). Het is allemaal vrij voorspelbaar en vlak, die eerste aflevering had nog wel een aardig concept maar ging te lang door voor mijn gevoel en de tweede werd mij wat te langdradig op het middenstuk toen die auto eenmaal gestopt was (gijzelingen vind ik sowieso vaak maar matig om te kijken, te weinig dynamisch) en de uiteindelijke boodschap was erg geforceerd en 'on the nose' waar ik liever een wat subtielere aanpak had. De derde aflevering voelde als een Nickelodeonfilm, met de over de top slechte tante en haar hulpjes en twee tieners met een zwaar verleden die de boel mogen redden met een roadtripnee dat was echt geen Black Mirror voor mij.
Stop er dan maar mee als dit het niveau is.
potentie genoeg idd. Maar had toch beetje gehoopt dat ze het geld voor dure acteurs in script schrijvers hadden gestoken?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:23 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Volgens mij worden alle afleveringen door 1 persoon geschreven. Wellicht tijd om een paar nieuwe schrijvers met frisse ideeën aan te trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |