quote:Denkt u weleens aan 1914?
„Als je het huidige tijdsgewricht spiegelt met een eeuw geleden zie je wel dat er een zorgwekkend aantal overeenkomsten is.”
Heeft u het boek Sleepwalkers gelezen, over het ontstaan van de Eerste Wereldoorlog?
„Ja. Daar werd ik niet geruster door.
NRCquote:Als je toelaat dat landen zich niet aan de basisregels van de EU houden, kan dat maar op één manier eindigen: de EU valt uit elkaar. Dan gaan andere landen ook zeggen: wij houden ons niet meer aan de afspraken. Dat is een bedreiging voor de EU. Hiermee kom je aan de fundamenten van de samenwerking.”
Wheheh.quote:PVV-leider Geert Wilders heeft aangekondigd dat hij naar Rusland gaat.
„Ik moet nog maar zien of hij gaat. Zelf ga ik in februari naar mijn collega Lavrov, maar dat is wat anders dan zeggen: die Poetin is wel een prima gozer. Neem Thierry Baudet die in een interview de connecties van Rusland met MH17 gewoon ontkent en gelooft dat Oekraïne een gevechtsvliegtuig had op de plek van de aanslag. Dat is echt desinformatie. Als je tegelijkertijd Poetin gaat verheerlijken omdat je een sterke leider zo fijn vindt, dan ben je echt een beetje de weg kwijt.”
Wel een beetje angsthazerig van Halbe. Meestal zijn ministers van BuZa wat positiever.quote:Op woensdag 27 december 2017 08:44 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Die Halbe Zijlstra is best pessimistisch over de wereld.
[..]
[..]
NRC
Het zou een afspraak binnen de gehele Nederlandse politiek moeten zijn. Baudet moet bij de knieën worden afgezaagd omwille van dit standpunt. Die mening van hem is een belediging voor alle nabestaanden.quote:Op woensdag 27 december 2017 09:00 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Rutte greep Baudet tijdens de Algemene Beschouwingen ook al op dit onderwerp (zonder dat het debat over MH17 ging), ik gok dat dit een afspraak is binnen de VVD.
Wel een ontzettend fotogenieke.quote:Op woensdag 27 december 2017 09:01 schreef Reya het volgende:
Baudet is het perfecte voorbeeld van een hedendaagse nuttige idioot.
Eens. Bovendien grenst zijn gedrag aan landverraad.quote:Op woensdag 27 december 2017 09:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het zou een afspraak binnen de gehele Nederlandse politiek moeten zijn. Baudet moet bij de knieën worden afgezaagd omwille van dit standpunt. Die mening van hem is een belediging voor alle nabestaanden.
Ik ben voorzichtig met de term landverraad. Het is een beetje een paradepaardje geworden van de ontstemde PVV- en FVD-stemmers.quote:Op woensdag 27 december 2017 09:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Eens. Bovendien grenst zijn gedrag aan landverraad.
PVV-retoriek, inderdaad.quote:Op woensdag 27 december 2017 09:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben voorzichtig met de term landverraad. Het is een beetje een paradepaardje geworden van de ontstemde PVV- en FVD-stemmers.
Dat is precies de reden waarom ik het gebruik.quote:Op woensdag 27 december 2017 09:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben voorzichtig met de term landverraad. Het is een beetje een paradepaardje geworden van de ontstemde PVV- en FVD-stemmers.
Er staat vrij duidelijk 'boek' in het interview.quote:Op woensdag 27 december 2017 09:39 schreef remlof het volgende:
Er wordt in het interview met Zijlstra gerefereerd aan de “film” The Sleepwalkers.
Ik neem aan dat het boek van Christopher Clark wordt bedoeld.
https://www.nytimes.com/2(...)s-and-july-1914.html
Maar ik kan nergens iets vinden over een verfilming hiervan, is dit een fout van de NRC of ben ik nog niet wakker?
Zeikerds. Meer gaan verdienen is de oplossing. Of creatief samenwerken met andere weinig-verdieners.quote:Op woensdag 27 december 2017 09:37 schreef Volkorenbrood het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)l-helemaal-niet.html
Dit
Ik zie het nu. Ikwas nog niet wakker dusquote:Op woensdag 27 december 2017 09:39 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Er staat vrij duidelijk 'boek' in het interview.
Aldus Bassie.quote:Mijn generatie maakt zich zorgen over de opwarming van de aarde en de noodzaak om de economie te vergroenen. Bent u ook bezig uw ecologische voetafdruk te verkleinen?
Absoluut niet! Het is de grootste zwendel die er is! De opwarming van de aarde, dat is gewoon om mensen in de macht te krijgen. Dat er weer een boosdoener is. Zeshonderd jaar geleden had je ook hete zomers en in de oorlog ook. Gelukkig maar, want we hadden geen schoenen en liepen allemaal op onze blote voeten. Nee jongen, het is geeneens een complot, het is gewoon nep.
Het hele intervieuwquote:Op woensdag 27 december 2017 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
Bassie is in werkelijkheid ook gewoon een gigantische teringlijer.
Doei!quote:Op woensdag 27 december 2017 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, Piet is er. Over teringlijers gesproken.
Goed moment dus om de SC weer te negeren. Tot ziens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |