In de peilingen zijn de verhoudingen wat dat betreft niet veel gewijzigd. De LPF is uiteraard weggevallen als grote partij, maar het CDA heeft nog altijd een voorsprong van om en nabij de 20 zetels op VVD en PvdA. Ik vraag me af in hoeverre Balkenende overeind blijft en het CDA deze voorsprong vast kan houden. JPB zal het zeker zwaarder krijgen dan bij de vorige verkiezingen, nu de VVD aan de rechterkant en de PvdA aan de linkerkant hun pijlen op de middenpositie van de CDA zullen richten. Daarbij heeft de Christenunie vermoedelijk in Rouvoet een meer aansprekende lijsttrekker dan Veling en heeft ook GroenLinks al aangekondigd op zoek te gaan naar sociaal- en milieubewuste CDA-kiezers.
De verkiezingen van de laatste 10 jaar hebben aangetoond dat geen enkele winst vaststaat totdat de verkiezingsdag voorbij is. Ik verwacht dat zowel PvdA als VVD qua zeteltal dicht in de buurt van het CDA gaan komen.
quote:Tsja, op die manier kwam hij bij de vorige verkiezingen uiteindelijk bovendrijven, maar nu zullen de andere partijen hem niet zo makkelijk laten lopen. Verwacht ik dan...
Op vrijdag 20 december 2002 15:20 schreef 0 het volgende:
door niet te fel te debatteren en geen enkele partij uit te sluiten en niet echt voor je mening uit te komen... zal JP wel weer minister president worden..
quote:tuurlijk wel.. want die andere partijen weten dat een coaltie zonder CDA haast onmogelijk is...dus het CDA moeten ze een beetje te vriend houden...
Op vrijdag 20 december 2002 15:23 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Tsja, op die manier kwam hij bij de vorige verkiezingen uiteindelijk bovendrijven, maar nu zullen de andere partijen hem niet zo makkelijk laten lopen. Verwacht ik dan...
even een toevoeging:
de andere partijen gaan er namelijk van uit dat het CDA weer groot wordt... en daarom wordt het CDA gemeden in het debat... en dat zorgt er weer voor dat het CDA groot blijft...
[Dit bericht is gewijzigd door 0 op 20-12-2002 15:38]
quote:Zoiets heet: -pappen & nathouden- strategie.
Op vrijdag 20 december 2002 15:20 schreef 0 het volgende:
door niet te fel te debatteren en geen enkele partij uit te sluiten en niet echt voor je mening uit te komen... zal JP wel weer minister president worden..
Gewoon iedere zondag in Sint Biggeklooster (op Walchere) voor in de kerk zitten levert gegarandeerd 45 zetels op ! (dat was Jaap de Hoop Scheffer namelijk vergeten).
quote:Nou ja, PvdA en VVD denken natuurlijk aan regeren, dus de kritiek zal dan toch van GL en de SP moeten komen.
Tsja, op die manier kwam hij bij de vorige verkiezingen uiteindelijk bovendrijven, maar nu zullen de andere partijen hem niet zo makkelijk laten lopen. Verwacht ik dan...
Heel vreemd is het dat Jan Peter geen schade opgelopen lijkt te hebben van zijn toch op zijn minst twijfelachtige rol tijdens de afgelopen maanden. Vooral de cumulatie daarvan net na de bijzetting van Prins Claus krijgt geen schoonheidsprijs wat overzicht en regie betreft. Ik zou zeggen Jan Peter is een maatje te klein. Maar velen zijn dat niet met me eens. Hij blijft een baken in roerige tijden.
quote:Dat mag je vinden, maar het lijkt me moeilijk vol te houden dat zo veel mensen zo structureel op een partij stemmen die niet zo groot hoort te zijn. Blijkbaar spreekt IETS die mensen aan, hoewel ik niet precies begrijp wat.
Op vrijdag 20 december 2002 16:10 schreef QyRoZ het volgende:
Het CDA blijft vast weer op de achtergrond en profiteert WEER en weer compleet ten onrechte. Zo'n partij hoort niet zo groot te zijn. Dat hebben ze niet verdient.
quote:Wat imho al die CDA-stemmers heeft aangesproken is de "rust" die van het CDA uitging, in plaats van die andere partijen die voor vuurwerk hebben gezorgd.
Op vrijdag 20 december 2002 16:20 schreef Parabola het volgende:[..]
Dat mag je vinden, maar het lijkt me moeilijk vol te houden dat zo veel mensen zo structureel op een partij stemmen die niet zo groot hoort te zijn. Blijkbaar spreekt IETS die mensen aan, hoewel ik niet precies begrijp wat.
quote:Ik verwacht vrij weinig vuurwerk van de andere patijen, echt goede deabteres ben ik nog niet tegengekomen namelijk.
Hij wordt weer premier met 2 vingers in de neus.
Ik ben sowieso erg somber gestemd over de politiek, we gaan na deze verkiezingen gewoon weer terug naar het zompige stroperige, alles bij het oude latende gedoe.
Het gedoe met de LPF heeft iedere frisse wind cq veranderingen in de kiem gesmoord.
Mensen die normaliter niet stemden, maar na 6 mei wel, zullen het deze keer ook weer opgeven, deze mensen zijn keihard teleurgesteld in de politiek en zullen niet meer zo snel een andere mening krijgen.
quote:Uit een onderzoek is vast komen te staan 70% van de (ex) LPF stemmers neigt naar het CDA.
Op vrijdag 20 december 2002 15:16 schreef Kozzmic het volgende:De verkiezingen van de laatste 10 jaar hebben aangetoond dat geen enkele winst vaststaat totdat de verkiezingsdag voorbij is. Ik verwacht dat zowel PvdA als VVD qua zeteltal dicht in de buurt van het CDA gaan komen.
Mijn voorspelling is dat het CDA zeker 50 zetels gaat halen. En waarschijnlijk nog meer.
De PvdA komt absoluut in de verste verte niet in de buurt (mede ook dankzij lame duck K de Vries die tijdens de campagne ongetwijfeld nog wat meer aangeschoten gaat worden).
De VVD blijft op 30-35 zetels.
Balkenende wordt mi absoluut en vrijwel 100% zeker de winnaar van de verkiezingen en dik ook.
quote:[offtopic]
Op vrijdag 20 december 2002 17:12 schreef MaoTseTung het volgende:
Ik hoorde daar net dat hij de prijsverhoging van de NS wil doorvoeren...
http://www.normenenwaardendebat.nl/
Inclusief een oproep van Maxime Verhagen aan collega-politici hun fatsoen te bewaren in de campagne...
quote:
Maxime Verhagen, Fractievoorzitter CDA:"Ik daag collega-politici uit!"
Ik daag mijn collega-politici uit tot het voeren van een inhoudelijke campage: geen moddder smijten naar elkaar of op de man spelen.
Wat Jeltje van Nieuwenhoven deze week deed richting Zalm kon gewoon niet. Het afgelopen jaar heeft een enorme verruwing plaatsgevonden in de politiek en ik ben ervan overtuigd dat mensen dit juist niet willen. Laten we als politici het goede voorbeeld geven en een fatsoenlijke campagne op inhoud voeren.
quote:Je had ook 'allochtoon' in de titel moeten zetten!!
Op vrijdag 20 december 2002 17:17 schreef QyRoZ het volgende:[..]
[offtopic]
Mijn OOG-topic daarover heeft nog steeds geen reacties..
[/offtopic]
(sorry, ik weet het, de moderator gaat even offtopic, kon het niet laten)
quote:Laten ze eens zelf het goede voorbeeld geven. Remember Claus en de val van Balkenende I ? Oh wacht, fatsoen hoort er natuurlijk niet bij.
Op vrijdag 20 december 2002 17:18 schreef Kozzmic het volgende:
Normen en waarden wordt het CDA-toverwoord in de komende campagne...
[Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 20-12-2002 17:21]
quote:Dus het CDA claimt nu ook al het monopoly op normen & waarden ?
Op vrijdag 20 december 2002 17:18 schreef Kozzmic het volgende:
Normen en waarden wordt het CDA-toverwoord in de komende campagne...
quote:[offtopic]
Op vrijdag 20 december 2002 17:20 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Je had ook 'allochtoon' in de titel moeten zetten!!
quote:Het kon bijna. Maar die trut vloog er een paar uur later weer uit.
Op vrijdag 20 december 2002 17:22 schreef QyRoZ het volgende:[offtopic]
De volgende keer wil ik een allochtone minister van V&W, dan kan ik tenminste ook nog eens een OOG topic openen en verantwoord schelden.
[/offtopic]
[Dit bericht is gewijzigd door Knakker op 20-12-2002 17:24]
quote:Jawel hoor....
Op vrijdag 20 december 2002 17:20 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Laten ze eens zelf het goede voorbeeld geven. Remember Claus en de val van Balkenende I ? Oh wacht, fatsoen hoort er natuurlijk niet bij.
quote:
Ted Boerree, ex-conducteur bij de NS:"Fatsoen betekent voor mij begrip, aandacht, genegenheid, mededogen en respect voor je medemens hebben."
http://www.normenenwaardendebat.nl/reacties.php?id=7
quote:Dat was geen minister van V&W maar staatssecretaris voor gezins- & emancipatiezaken toch?
Op vrijdag 20 december 2002 17:23 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Het kon bijna. Maar die trut vloog er een paar uur later weer uit.
quote:Het idee, bedoelde ik.
Op vrijdag 20 december 2002 17:24 schreef QyRoZ het volgende:Dat was geen minister van V&W maar staatssecretaris voor gezins- & emancipatiezaken toch?
Maar niet te ver offtopic gaan hier.
En verder hebben SP en CDA gemeenschappelijk dat ze allebei niet met modder hebben gegooid in campagnetijd, dat ze allebei veel leden hebben, allebei redelijk geworteld zijn in de samenleving, óók buiten de Randstad!
quote:Ja ik vind het ook altijd maar een beetje raar. Vaak associeren mensen het CDA met conservatisme (dus waarom LPFers op het CDA stemmen?!) en daarom met oerdegelijkheid. En daarom weer met normen en waarden. Maar persoonlijk vind ik het laten creperen van mensen omdat euthanasie niet binnen het Christelijke karakter valt geen toonbeeld van waardigheid.
Op vrijdag 20 december 2002 17:20 schreef M.ALTA het volgende:
Dus het CDA claimt nu ook al het monopoly op normen & waarden ?
quote:Tja, het CDA doet mij denken aan christendom, en christendom aan middeleeuwen en middeleeuwen aan burchten en ja, die waren degelijk.
Op vrijdag 20 december 2002 17:27 schreef speknek het volgende:[..]
Maar persoonlijk vind ik het laten creperen van mensen omdat euthanasie niet binnen het Christelijke karakter valt geen toonbeeld van waardigheid.
quote:Whoa. Kort door de spreekwoordelijke bocht!
Op vrijdag 20 december 2002 17:27 schreef speknek het volgende:Maar persoonlijk vind ik het laten creperen van mensen omdat euthanasie niet binnen het Christelijke karakter valt geen toonbeeld van waardigheid.
quote:Da's dan jouw beperkte visie
Op vrijdag 20 december 2002 17:28 schreef QyRoZ het volgende:Tja, het CDA doet mij denken aan christendom, en christendom aan middeleeuwen en middeleeuwen aan burchten en ja, die waren degelijk.
quote:Visie uit ervaring. Ik kom uit een typisch christelijk CDA-nest.
Op vrijdag 20 december 2002 17:29 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Da's dan jouw beperkte visie
.
quote:Dan zou je beter moeten weten
Op vrijdag 20 december 2002 17:31 schreef QyRoZ het volgende:Visie uit ervaring. Ik kom uit een typisch christelijk CDA-nest.
quote:Natuurlijk kun je dat vanuit twee kanten bekijken. Voor hen is dat wel degelijk houden aan normen. Maar het monopolie hebben ze mijns inziens zeker niet.
Op vrijdag 20 december 2002 17:29 schreef DennisMoore het volgende:
Whoa. Kort door de spreekwoordelijke bocht!.
quote:Neuh, jarenlange indoctrinatie van mensen die niet willen accepteren dat iemand nergens in gelooft heeft mijn vertrouwen in alle christenen aardig geschaad.
Op vrijdag 20 december 2002 17:32 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dan zou je beter moeten weten
.
quote:Als jij denkt dat het CDA euthanasie altijd wil verbieden en mensen wil laten creperen...
Op vrijdag 20 december 2002 17:32 schreef speknek het volgende:Natuurlijk kun je dat vanuit twee kanten bekijken. Voor hen is dat wel degelijk houden aan normen. Maar het monopolie hebben ze mijns inziens zeker niet.
quote:En dat vooroordeel projecteer je dus lekker op een politieke partij.
Op vrijdag 20 december 2002 17:33 schreef QyRoZ het volgende:Neuh, jarenlange indoctrinatie van mensen die niet willen accepteren dat iemand nergens in gelooft heeft mijn vertrouwen in alle christenen aardig geschaad.
quote:Hear, hear.
Op vrijdag 20 december 2002 17:27 schreef speknek het volgende:[..]
Ja ik vind het ook altijd maar een beetje raar. Vaak associeren mensen het CDA met conservatisme (dus waarom LPFers op het CDA stemmen?!) en daarom met oerdegelijkheid. En daarom weer met normen en waarden. Maar persoonlijk vind ik het laten creperen van mensen omdat euthanasie niet binnen het Christelijke karakter valt geen toonbeeld van waardigheid.
quote:Doe je wel je veiligheidsgordel om?
Op vrijdag 20 december 2002 17:36 schreef yvonne het volgende:Hear, hear.
quote:Politiek bestaat door vooroordelen.
Op vrijdag 20 december 2002 17:34 schreef DennisMoore het volgende:[..]
En dat vooroordeel projecteer je dus lekker op een politieke partij.
.
quote:yep
Op vrijdag 20 december 2002 17:37 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Doe je wel je veiligheidsgordel om?
.
quote:Dit vind ik een non-reply.
Op vrijdag 20 december 2002 17:37 schreef QyRoZ het volgende:Politiek bestaat door vooroordelen.
En het zijn trouwens niet alleen vooroordelen, maar ook oordelen.
Als jij persoonlijke problemen hebt met bepaalde christenen tijdens je opvoeding, dan heeft dat niets met politiek te maken.
quote:En als je het woord christenen door allochtenen vervangt wel?
Op vrijdag 20 december 2002 17:39 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dit vind ik een non-reply.
Als jij persoonlijke problemen hebt met bepaalde christenen tijdens je opvoeding, dan heeft dat niets met politiek te maken.
quote:Inderdaad...
Op vrijdag 20 december 2002 17:39 schreef DennisMoore het volgende:
Dit vind ik een non-reply.Als jij persoonlijke problemen hebt met bepaalde christenen tijdens je opvoeding, dan heeft dat niets met politiek te maken.
quote:Dit lijkt me trouwens meer een discussie voor in 'Het Geloof' moet verboden worden...
Op vrijdag 20 december 2002 17:41 schreef QyRoZ het volgende:[..]
En als je het woord christenen door allochtenen vervangt wel?
Voor de duidelijkheid: ik stem Groen Links.
quote:Voor zover dat gedrag van die allochtonen iets te maken zou hebben met politiek. Bijvoorbeeld gebrekkige integratie ofzo...
Op vrijdag 20 december 2002 17:41 schreef QyRoZ het volgende:[En als je het woord christenen door allochtenen vervangt wel?
Voor de duidelijkheid: ik stem Groen Links.
Misschien had 't CDA wel 75 zetels als die C er niet had gestaan. Best hypocriet eigenlijk van 't stemmend volk.
quote:Mijn stem hadden ze dan ook nog niet gekregen trouwens, ze zijn me te zwevend. Een D'66 in het groot. Niet links, niet rechts, het is het net niet helemaal en hebben nergens echt goede oplossingen voor...
Op vrijdag 20 december 2002 17:43 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Misschien had 't CDA wel 75 zetels als die C er niet had gestaan. Best hypocriet eigenlijk van 't stemmend volk.
quote:Niet links, niet rechts. De waarheid ligt namelijk in het midden!
Op vrijdag 20 december 2002 17:46 schreef QyRoZ het volgende:Mijn stem hadden ze dan ook nog niet gekregen trouwens, ze zijn me te zwevend. Een D'66 in het groot. Niet links, niet rechts, het is het net niet helemaal en hebben nergens echt goede oplossingen voor...
Enneh, noem eens een politieke partij met goede kant-en-klare 'oplossingen'? Bestaan die?
quote:Nee, die bestaan niet. Volgens mij heeft geen enkele partij de juiste oplossing. Elk persoon heeft namelijk weer andere problemen.
Op vrijdag 20 december 2002 17:48 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Enneh, noem eens een politieke partij met goede kant-en-klare 'oplossingen'? Bestaan die?
Maar om even op het onderwerp terug te komen: waar heeft het CDA het aan verdiend om meer dan 50 zetels te krijgen bij de volgende verkiezingen? Wat hebben ze nou eigenlijk gedaan? Of stemt men gewoon op een imago, op stabiliteit?
quote:'k Vind CDA ook niet perfect hoor. Maareh, beter dan de rest zegmaar.
Op vrijdag 20 december 2002 17:50 schreef QyRoZ het volgende:Nee, die bestaan niet. Volgens mij heeft geen enkele partij de juiste oplossing. Elk persoon heeft namelijk weer andere problemen.
quote:Hebben ze inderdaad nog niet verdiend, hun oppositie was redelijk onzichtbaar de afgelopen jaren. Ze krijgen veel stemmen omdat ze niet-paars zijn. Omdat ze fatsoenlijk gedebatteerd hebben, omdat hun plannen niet extreem zijn, rust en stabiliteit uitstralen.
Maar om even op het onderwerp terug te komen: waar heeft het CDA het aan verdiend om meer dan 50 zetels te krijgen bij de volgende verkiezingen? Wat hebben ze nou eigenlijk gedaan? Of stemt men gewoon op een imago, op stabiliteit?
Enneh, het huidige CDA is niet meer te vergelijken met het CDA van 10 jaar geleden. De partij is flink vernieuwd. En eigenlijk ga ik er best wat van verwachten. Dus in zekere zin kun je die vele stemmen zien als een soort motie van vertrouwen ofzo.
quote:De waarheid bestaat niet. Het ligt eraan waar jij nuance wilt aanbrengen. Stem je links dan stem je vaak omdat je het sociale/groene/mensbeeld aspect van de samenleving wilt benadrukken, en dit boven economie stelt.
Op vrijdag 20 december 2002 17:48 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Niet links, niet rechts. De waarheid ligt namelijk in het midden!
.
Qua economie en veiligheid zijn ze wat 'rechtser' dan de PvdA, en qua sociale zaken zijn ze 'linkser' dan de VVD. Om dat nou zweven te noemen...Enneh, noem eens een politieke partij met goede kant-en-klare 'oplossingen'? Bestaan die?
Ach en de discussie over normen en waarden geeft al aan dat er een aantal zaken zijn blijven liggen. In het paarse, vooral economische beleid.
Daarom valt het me nu wel een beetje tegen van het CDA dat ze zo tegen de VVD aanschurkt.
quote:of andersom, ik kan ze niet meer uit elkaar houden.:N
Op vrijdag 20 december 2002 18:54 schreef Nyrem het volgende:[..]
Daarom valt het me nu wel een beetje tegen van het CDA dat ze zo tegen de VVD aanschurkt.
quote:Een logisch gevolg van het kapen van 20 zetels ter rechterzijde 15 Mei jl. Hoe snel denk jij dat ze die kwijt zijn als het CDA weer naar links kruipt? Juist : heel snel.
Op vrijdag 20 december 2002 18:54 schreef Nyrem het volgende:Daarom valt het me nu wel een beetje tegen van het CDA dat ze zo tegen de VVD aanschurkt.
quote:Dan gaat Woutertje toch lekker buitenspelen.
Op zondag 22 december 2002 13:59 schreef Bazooka-Eend het volgende:
[afbeelding]
Ik op dat geforceerde informele gedoe.
quote:Die 20 zetels kwamen volgens mij van alle kanten op het CDA afgevlogen, niet enkel van de rechterkant. Kom ik meteen bij mijn punt uit de openingspost; Balkenende zal meer dan in de vorige campagne met de billen bloot moeten, laten zien waar hij staat. Het CDA probeert waarschijnlijk met een wat nietszeggende "normen en waarden"-campagne die keuzes van zich af te houden, maar ik kan me niet voorstellen dat Zalm en Bos het CDA helemaal niet zullen aanvallen.
Op vrijdag 20 december 2002 18:58 schreef Sniper het volgende:[..]
Een logisch gevolg van het kapen van 20 zetels ter rechterzijde 15 Mei jl. Hoe snel denk jij dat ze die kwijt zijn als het CDA weer naar links kruipt? Juist : heel snel.
quote:
Balkenende nog geen geboren SBS'er
DEN HAAG - Ook de CDA-boodschap moet tegenwoordig in gewone taal worden verpakt. Voor SBS 6 bestoken Tiny en Willie Balkenende met vragen. Simpele uitleg kost hem moeite. Er wordt flink geklaagd: 'Die euro is een gulden.'Tiny van der Linden is van Kapsalon Tiny aan de Amsterdamse Louis Couperusstraat en Willie Vermie is haar beste vriendin. Ze zweven donderdag het werkverblijf van demissionair premier Balkenende aan de Hofvijver binnen: Tiny en Willie zijn de Zwevende Kiezers die voor het Hart van Nederland van SBS 6 lijsttrekkers aan de tand voelen - uitzending vanaf 12 januari. Een ochtend in het Torentje.
'U bent sinds mei een stuk rijper geworden in het gezicht', deelt Tiny de premier mee. 'Wat wil je nou', zegt Willie, ''t Is een zware baan.' Balkenende speelt het spel met verve mee. Hij weet ook dat dagelijks 1,2 miljoen mensen afstemmen op Het Hart, onder wie veel zwevers. De premier bevestigt dat het een zware baan is, vooral nu het financieel-economisch niet goed gaat, wat wel blijkt uit het dreigende financieringstekort. 'Alsjeblieft in gewone taal', zegt Willie, 'al die cijfers.'De premier legt het uit in gewone taal - hij doet althans zijn best. Want als er iets is dat alle lijsttrekkers, en dus ook Balkenende, van de vorige verkiezingen hebben geleerd, is dat de boodschap voor de gewone mensen in gewone taal moet worden verpakt: dit heet aan het Binnenhof inmiddels SBS'en. Balkenende is geen geboren SBS'er: steeds dreigt de academicus de bondige populist te overvleugelen.
Voor het bezoek van Tiny en Willie heeft Balkenende donderdagochtend in het Torentje drie abonnees en journalist Bijlsma van het Dagblad van het Noorden op bezoek gehad. De regionale media zijn in de CDA-campagne tot speerpunt uitgeroepen. Een uur lang komen zeer diverse vragen aan de orde. Wat iemand beweegt premier te worden ('Het is een roeping'), de bijbel ('De bijbel is géén links boek'), dorpsvoorzieningen en winterschilders, de benarde positie van vluchtelingen, een verzoek tot ondertiteling van tv-programma's voor doven ('Ik zal het doorgeven') en de kwestie van de enkelwandige olietankers.
Tiny en Willie stellen de veiligheid aan de orde. Tiny vreest dat strenger politieoptreden op straat haar 'privileges' in gevaar zullen brengen. 'Je privacy bedoel je', zegt Willie. Zelf vreest Willie (56) de toenemende kans op willekeurig fouilleren minder, mits zulks door een 'jong agentje' wordt uitgevoerd. Balkenende kan hier wel om lachen en wijst erop dat de bescherming van de maatschappij enige druk op de privacy wel rechtvaardigt.
Mevrouw Van Bergen wil weten of Balkenende als gereformeerde een aanhanger is van de steeds goddelozer Kuitert. 'Ik heb zijn boeken gelezen', zegt Balkenende, 'maar ik ben geen aanhanger.' Van Bergen vindt dit een geruststellende gedachte en weet nu zeker dat zij op 22 januari haar stem aan Balkenende zal schenken.
Zij heeft nog een cadeautje meegenomen: een door haarzelf volgens Russisch-orthodoxe tradities geschilderde icoon van de Emmaüsgangers. 'Ik ben ontroerd', zegt Balkenende, en het heeft er alle schijn van dat hij dat meent.
Tiny van SBS acht het een schande dat het parkeren overal duurder wordt. Nu moet je zelfs op Zorgvlied een rib uit je lijf in de automaat gooien, 'als je iemand moet begraven'. Hiervoor heeft Balkenende zo gauw geen oplossing. Volgens Willie komt het door de euro. 'Een rampenplan, die euro', zegt ze. 'Die euro, dat is gewoon een gulden hoor.'
Balkenende grijnst zijn Balkenende-grijns. 'Mooi stel', zegt hij. Maar of hij ook dat oprecht meent, is de vraag.
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1042092824418.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |