abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175844756
Sylvana Simons roept op tot boycot van 'homofoob' Voetbal Inside

Sylvana Simons (46) heeft vanmiddag opgeroepen tot een boycot van het populaire RTL7-programma Voetbal Inside. Volgens Simons - leider van de vooralsnog zetelloze politieke partij Bij1 - doen presentatoren Johan Derksen en René van der Gijp voortdurend 'homofobe' uitspraken. Johan Derksen noemt Simons' suggestie 'ziekelijk'. ,,Het wordt tijd dat die mevrouw eens professionele hulp zoekt.''

Simons stelt vast dat 'de mannen van Voetbal Inside' een tekenend voorbeeld zijn van homofobie. ,,Voetbal Inside laat zich al jaren van zijn meest seksistische en racistische kant zien'', aldus Sylvana. ,,En deze week moesten homo’s het weer eens ontgelden. René van der Gijp walgt van homoseks (‘heel ranzig’) én van het idee om twee mannen te zien trouwen. Wat moet het verschrikkelijk zijn dit te aan te horen wanneer je ouders tv kijken en je zelf nog uit de kast wil komen.''

Volgens Simons, zo schrijft ze op Facebook, is het 'treurig genoeg geen verrassing' dat Van der Gijp met teksten strooit die door homo's als kwetsend kunnen worden ervaren. ,,Hij is de man die homofobie in de topsport al eerder normaliseerde door dingen te zeggen als ’14-jarige homo’s stoppen met voetbal, die gaan in een kapperszaak werken’ en ‘15 potten vaseline gingen er doorheen nadat ik al die homo’s over me heen kreeg’.''

Ook Johan Derksen krijgt er van Simons van langs. ,,Hij noemt de Gaypride - het feest en protest voor LHBTI-emancipatie - ‘een bloemencorso’ van ‘heren met een veer in hun reet'.'' Ze vraagt zich af of VI-adverteerders als Amstel Bier, Gillete en Toto zich realiseren wat er in Voetbal Inside wordt gezegd. ,,Willen deze merken ook homofobie mede mogelijk maken? Zo nee: waarom sponsoren deze merken Voetbal Inside dan nog?''
Reactie Johan Derksen

Johan Derksen wordt niet warm of koud van de beschuldigingen. Volgens Derksen zijn hij en Van der Gijp 'in geen geval homofoob'. ,,We zeggen in het programma met een grote knipoog dingen die waarschijnlijk ook in de meeste voetbalkantines worden geroepen. Bij wijze van grap. Niet om wie dan ook te kwetsen.''

Het verbaast Derksen niks dat Sylvana Simons 'weer met iets komt waarmee ze een golfje aandacht genereert'. ,,De Sinterklaas- en Zwarte Piettijd zijn weer voorbij dus heeft mevrouw Simons weer even niks om de aandacht mee te trekken. Ik begin haar zo langzamerhand erg zielig te vinden. Ze roept weer iets en ongetwijfeld krijgt ze straks weer alle ruimte om in door grachtengordelfiguren gedomineerde talkshows haar zegje te doen. Ergerniswekkend is dat. Volgens mij gaat het niet helemaal goed met die Sylvana. Het wordt eens tijd dat ze professionele hulp zoekt. Want dit is niets meer of minder dan ziekelijk.''

Derksen benadrukt dat er vanuit zijn werkgever RTL geen klachten zijn over zijn taalgebruik en dat van VI-collega's zoals Van der Gijp. ,,De omroep heeft niet voor niets ons contract met drie jaar verlengd. Dat zegt meer dan wat Simons nu weer raaskalt.''

https://www.ad.nl/binnenl(...)bal-inside~a570683e/

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2017 19:51:35 ]
  Forum Admin dinsdag 19 december 2017 @ 19:33:59 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175844770
Waarom geven we dit mens nog steeds aandacht? Ik zou het topic bijna op slot flikkeren. Niet vanwege TS, maar omdat Sylvana gewoon een verongelijkt stampvoetende berggeit is. Helemaal klaar met dat mens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175844801
De mensen die dit kijken zullen nu vast niet meer kijken :')
pi_175844831
Karikatuur van der zelf
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_175844839
Bah wat ben ik sylvana moe, kan die niet eens stoppen met zeiken. Om te kotsen zo vervelend.
  Forum Admin dinsdag 19 december 2017 @ 19:37:39 #6
pi_175844875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
De mensen die dit kijken zullen nu vast niet meer kijken :')
Ook dat nog. Dit is gewoon weer een veer in d'r eigen reet steken om te laten zien dat ze echt wel om de homogemeenschap geeft. Alsof mensen die naar VI kijken zich wat aantrekken van haar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:39:48 #7
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_175844930
Het alternatief is mevrouw Simons boycotten, lijkt me een betere oplossing.
Fade to Black
pi_175844934
Goed verhaal, doet niemand iets mee
Zonder wrijving geen glans
pi_175844983
Gaat ze ook tegen homofobie prediken in Kanaleneiland, Schilderswijk of Bos&Lommer?
*Hosselcopter*
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:42:18 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_175845005
Kan die muts niet ergens anders gaan mutsen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_175845026
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:39 schreef Achterhoker het volgende:
Het alternatief is mevrouw Simons boycotten, lijkt me een betere oplossing.
Laten we vooral voor zorgen dat ze bij minstens de twee komende verkiezingen zetelloos blijft, dan dondert ze vanzelf eens op.
pi_175845028
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:41 schreef Dibble het volgende:
Gaat ze ook tegen homofobie prediken in Kanaleneiland, Schilderswijk of Bos&Lommer?
Ik denk dat de meeste mensen die wijken al boycotten. ;)
pi_175845060
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Sylvana Simons roept op tot boycot van 'homofoob' Voetbal Inside

[ afbeelding ]

Sylvana Simons (46) heeft vanmiddag opgeroepen tot een boycot van het populaire RTL7-programma Voetbal Inside. Volgens Simons - leider van de vooralsnog zetelloze politieke partij Bij1 - doen presentatoren Johan Derksen en René van der Gijp voortdurend 'homofobe' uitspraken. Johan Derksen noemt Simons' suggestie 'ziekelijk'. ,,Het wordt tijd dat die mevrouw eens professionele hulp zoekt.''

Simons stelt vast dat 'de mannen van Voetbal Inside' een tekenend voorbeeld zijn van homofobie. ,,Voetbal Inside laat zich al jaren van zijn meest seksistische en racistische kant zien'', aldus Sylvana. ,,En deze week moesten homo’s het weer eens ontgelden. René van der Gijp walgt van homoseks (‘heel ranzig’) én van het idee om twee mannen te zien trouwen. Wat moet het verschrikkelijk zijn dit te aan te horen wanneer je ouders tv kijken en je zelf nog uit de kast wil komen.''

Volgens Simons, zo schrijft ze op Facebook, is het 'treurig genoeg geen verrassing' dat Van der Gijp met teksten strooit die door homo's als kwetsend kunnen worden ervaren. ,,Hij is de man die homofobie in de topsport al eerder normaliseerde door dingen te zeggen als ’14-jarige homo’s stoppen met voetbal, die gaan in een kapperszaak werken’ en ‘15 potten vaseline gingen er doorheen nadat ik al die homo’s over me heen kreeg’.''

Ook Johan Derksen krijgt er van Simons van langs. ,,Hij noemt de Gaypride - het feest en protest voor LHBTI-emancipatie - ‘een bloemencorso’ van ‘heren met een veer in hun reet'.'' Ze vraagt zich af of VI-adverteerders als Amstel Bier, Gillete en Toto zich realiseren wat er in Voetbal Inside wordt gezegd. ,,Willen deze merken ook homofobie mede mogelijk maken? Zo nee: waarom sponsoren deze merken Voetbal Inside dan nog?''
Reactie Johan Derksen

Johan Derksen wordt niet warm of koud van de beschuldigingen. Volgens Derksen zijn hij en Van der Gijp 'in geen geval homofoob'. ,,We zeggen in het programma met een grote knipoog dingen die waarschijnlijk ook in de meeste voetbalkantines worden geroepen. Bij wijze van grap. Niet om wie dan ook te kwetsen.''

Het verbaast Derksen niks dat Sylvana Simons 'weer met iets komt waarmee ze een golfje aandacht genereert'. ,,De Sinterklaas- en Zwarte Piettijd zijn weer voorbij dus heeft mevrouw Simons weer even niks om de aandacht mee te trekken. Ik begin haar zo langzamerhand erg zielig te vinden. Ze roept weer iets en ongetwijfeld krijgt ze straks weer alle ruimte om in door grachtengordelfiguren gedomineerde talkshows haar zegje te doen. Ergerniswekkend is dat. Volgens mij gaat het niet helemaal goed met die Sylvana. Het wordt eens tijd dat ze professionele hulp zoekt. Want dit is niets meer of minder dan ziekelijk.''

Derksen benadrukt dat er vanuit zijn werkgever RTL geen klachten zijn over zijn taalgebruik en dat van VI-collega's zoals Van der Gijp. ,,De omroep heeft niet voor niets ons contract met drie jaar verlengd. Dat zegt meer dan wat Simons nu weer raaskalt.''

https://www.ad.nl/binnenl(...)bal-inside~a570683e/
Verdorie, waarom mogen we van haar niets zeggen over de met elkaar flirtende mannenparen ?
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:44:44 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175845079
Dat wordt weer kijken vrijdag! Amstelbiertje erbij en lekker lachen om het fileren van mevrouw Simons.

PS: las dat ze 46 is. Ik had haar toch echt minstens 50 geschat.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175845114
Boycot = jongenskutje
pindazakje
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:48:31 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175845207
Eerst lekker met die enge turkenkliek in zee gaan die homo's nog net niet wil stenigen en vrouwen haat en dan nu als de wind gekeerd is op de bres gaan voor die groepen.
Laffe huichelaar
pi_175845236
Dus Sylvana Simons is tegen vrijheid van meningsuiting als het niet in haar straatje past? Ze moet solliciteren voor mod op Fok, kan ze mensen blijven lastigvallen.
  Forum Admin dinsdag 19 december 2017 @ 19:49:41 #18
pi_175845237
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:48 schreef timmmmm het volgende:
Eerst lekker met die enge turkenkliek in zee gaan die homo's nog net niet wil stenigen en vrouwen haat en dan nu als de wind gekeerd is op de bres gaan voor die groepen.
Dit ja, maar dat ze een hypocriete windvaan is, was al even duidelijk. :D
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:51:06 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175845280
Als ze bij VI zeggen dat die Griezmann op de broer van Simons lijkt toen ie zich verkleedde als die basketballer was het ook weern iet goed, maar zij mag grappen maken over Braboneger die een feestje bij zijn eigenaar heeft.

Hou op met me
Laffe huichelaar
pi_175845289
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:54:05 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175845373
quote:
Het ergste is nog dat ik oprecht denk dat ze het meent en niet ziet hoe hypocriet haar traantjes zijn
Laffe huichelaar
pi_175845394
Sylvana Simons :')
SOONY
pi_175845406
Johan is daar gewoon altijd heel duidelijk in geweest.
;)

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_175845620
De mensen die zie zich zonodig moeten laten gaan op Feesboek :')

https://www.facebook.com/(...)0&id=810266429074376
pi_175845628
Ze wil blijkbaar de Barack Obama zijn van Nederland maar is daar niet intelligent voor genoeg. Barack won het ook niet van intelligentie btw maar omdat alle negers op hem stemden. Het is eigenlijk beter dat je je eigen cultuur behoudt ipv de politiek weg te geven aan buitenlanders.
  dinsdag 19 december 2017 @ 20:04:45 #26
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_175845678
De echte reden waarom Sylvana opeens zo boos is is natuurlijk dit fragment uit de uitzending van gisteren.

pi_175845706
Voor iemand die een hekel zegt te hebben aan het programma, kijkt ze er wel vaak naar.. :')
pi_175845767
Derksen en Gijp zijn ook achterlijke figuren, maar mensen die naar gelul over voetbal kijken ook, dus wat dat betreft zal het niveau echt niet dalen bij het publiek.
  dinsdag 19 december 2017 @ 20:08:17 #29
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_175845793
Ik kijk ook liever Darts dan naar Gordon die gaat trouwen ben ik nu ook homofoob?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_175845802
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:07 schreef Cockwhale het volgende:
Derksen en Gijp zijn ook achterlijke figuren, maar mensen die naar gelul over voetbal kijken ook, dus wat dat betreft zal het niveau echt niet dalen bij het publiek.
Hahaha, homo!
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_175846034

"Dat is allemaal in de slachtofferrol gaan en die mensen vinden het heerlijk als ze het woord discriminatie en racisme naar voren kunnen halen".

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2017 20:17:24 ]
pi_175846223
Echt weer zo’n naaistreek van een huilie. Het zou haar sieren daar te gaan zitten met dr grote smoelwerk en ze face to face aan te pakken.

Nee hoor, mevrouw gaat als een volleerde NSBer achter de sponsors aan.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 19 december 2017 @ 20:19:48 #33
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175846249
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

"Dat is allemaal in de slachtofferrol gaan en die mensen vinden het heerlijk als ze het woord discriminatie en racisme naar voren kunnen halen".
Als provinciaaltje kan ik de woorden van Johan alleen maar bevestigen. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175846338
Sylvana :')
Homohaat verwarren met een andere voorkeur :')

Ik zie liever 2 vrouwen bezig dan 2 mannen bezig. In before boycot? :{

Maar het lijkt haar weer te lukken. De media smullen hiervan en dus krijgt deze onrendabele schreeuwerd weer een podium. Lekker populistisch.
pi_175846762
Kan ik hieruit concluderen dan mevr zelf een Pot is?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175846928
Dom kutwijf die Sylvana.
pi_175847016
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Zou dat de directe aanleiding zijn voor haar zoveelste rant denk je? Zouden die mannen zwarte piet beledigd hebben? Ik kan er niks anders van maken, ze is altijd zo op aandacht uit, politiek interesseert haar niks, zolang ze anderen zwart kan maken.
pi_175847067
Laten we domme Sylvana boycotten...beter idee.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175847072
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:36 schreef Hdero het volgende:

[..]

Zou dat de directe aanleiding zijn voor haar zoveelste rant denk je? Zouden die mannen zwarte piet beledigd hebben? Ik kan er niks anders van maken, ze is altijd zo op aandacht uit, politiek interesseert haar niks, zolang ze anderen zwart kan maken.
Nee denk niet dat dit de aanleiding is maar vond het wel een mooie rant.
pi_175847140
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Nee denk niet dat dit de aanleiding is maar vond het wel een mooie rant.
Deze man is het niet met je eens?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:04 schreef YazooW het volgende:
De echte reden waarom Sylvana opeens zo boos is is natuurlijk dit fragment uit de uitzending van gisteren.

Of zijn dat twee aparte uitzendingen?
pi_175847190
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:38 schreef Hdero het volgende:

[..]

Deze man is het niet met je eens?

[..]

Of zijn dat twee aparte uitzendingen?
Ja dat is een ander fragment. Zou inderdaad hierom kunnen gaan.
pi_175847281
Ik ben verder zelf allochtoon (lichtgetint, geen mocro of moslim) en ik zie Sylvana echt NIET als degene die voor mijn belangen opkomt, in tegendeel. Ze vergroot de kloof alleen maar door stereotiepen te verstevigen en te bevestigen. Zo'n karakter kunnen we beter kwijft zijn dan rijk.

Oftewel ze doet flink aan identiteitspolitiek. En daar is haar hele agenda op gebaseerd. Dat is haar 'ticket' naar de politiek.
pi_175848369
Alleen maar goed voor de kijkcijfers dit. ^O^
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_175848533
Ik had nog nooit van het programma gehoord, maar nu ga ik kijken.
pi_175848723
Doen moet van de buis als ze dan gelijk ook het darten even aanpakt, blanke mannen die pijltje gooien op een gekleurd bord hoe racistisch wil je het hebben. Dan kan RTL 7 iets leuks programeren op de vrijgekomen zendtijd
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 19 december 2017 @ 21:09:29 #46
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_175848774
Kunnen we Sylvana Simons en Johan Derksen niet gewoon samen opsluiten en dan de sleutel weggooien? Ze zijn wat mij betreft beiden net zo irritant.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_175848823
Vrijdag kijken, bedankt Sylvana ^O^
SOONY
pi_175848877
Och, Syllie heeft weer wat gevonden om de zwarte aandachtshoer te spelen.
pi_175848895
"Dit social media activisme werd mede mogelijk gemaakt door o.a. Paul Kisner, Lieke Marsman en Roy van der Schilden"

Paul Kisner: https://www.powned.tv/art(...)nde-chocoladeletters
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_175848915
Lol de Pavlovreacties hier op Sylvana.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')