Dat was een goedmakertje om het bedrijfsleven hier te houden toch?quote:Op maandag 18 december 2017 14:26 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tsja, nu ben je 130 per maand kwijt aan een zorgverzekering waarbij je eerst nog een eigen risico af moet tikken.
Tjah, het is toch echt Twitter. Vanochtend kreeg een VVD'er al bezoek van Twitter vanwege de spotprenten:quote:Op maandag 18 december 2017 14:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Goed erdogan heeft een verzoek gedaan bij twitter en die eisen het.
Mooi wel hoe onzeker die vent is, zelfs Trump is niet zo
Ook maar even gedeeld, lekker rebels.quote:Op maandag 18 december 2017 14:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, het is toch echt Twitter. Vanochtend kreeg een VVD'er al bezoek van Twitter vanwege de spotprenten:
https://twitter.com/petervandijken
Omdat de nieuwe huisregels van Twitter zijn ingegaan. Istanbul heeft de afgelopen jaren al vaker opgetreden tegen spotprenten van Erdogan, maar dat bleef tot nu toe zonder consequenties voor niet Turken. Volgens de huidige regels gaat Twitter wel actief aan de slag met klachten over kwetsende berichten:
Zie ook het volgende Geenstijl topic:
https://www.geenstijl.nl/(...)tief-deaud/#comments
quote:Op maandag 18 december 2017 14:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, het is toch echt Twitter. Vanochtend kreeg een VVD'er al bezoek van Twitter vanwege de spotprenten:
https://twitter.com/petervandijken
Omdat de nieuwe huisregels van Twitter zijn ingegaan. Istanbul heeft de afgelopen jaren al vaker opgetreden tegen spotprenten van Erdogan, maar dat bleef tot nu toe zonder consequenties voor niet Turken. Volgens de huidige regels gaat Twitter wel actief aan de slag met klachten over kwetsende berichten:
Zie ook het volgende Geenstijl topic:
https://www.geenstijl.nl/(...)tief-deaud/#comments
Door de buitensporige vergaring van geld en middelen door een kleine elite. Het bestrijden van ongelijkheid is in mijn ogen dan ook minder belangrijk dan het realiseren van een hoog basisniveau.quote:Op maandag 18 december 2017 14:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En toch neemt de ongelijkheid toe.
Basisniveau in Nederland is toch ook gewoon vrij prima, het moet ook niet te hoog worden.quote:Op maandag 18 december 2017 14:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Door de buitensporige vergaring van geld en middelen door een kleine elite. Het bestrijden van ongelijkheid is in mijn ogen dan ook minder belangrijk dan het realiseren van een hoog basisniveau.
Hoe het was of wat de toekomst nog brengen mag?quote:Op maandag 18 december 2017 14:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Basisniveau in Nederland is toch ook gewoon vrij prima, het moet ook niet te hoog worden.
Ja.quote:Op maandag 18 december 2017 14:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe het was of wat de toekomst nog brengen mag?
Als ik niks meer ontvang voor mijn afgedragen inleg, wat rest er dan nog?
Niet buitensporig, maar inderdaad, de mogelijkheden om veel te verdienen nemen hard toe.quote:Op maandag 18 december 2017 14:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Door de buitensporige vergaring van geld en middelen door een kleine elite. Het bestrijden van ongelijkheid is in mijn ogen dan ook minder belangrijk dan het realiseren van een hoog basisniveau.
Waarom niet? Er is geen niveau waarop welvaart negatief wordt. Hoe meer hoe beter.quote:Op maandag 18 december 2017 14:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Basisniveau in Nederland is toch ook gewoon vrij prima, het moet ook niet te hoog worden.
Er is wel een niveau waarop het niet langer lonend is om te werken en/of de participatiegraad zal afnemen als gevolg van entitlement en privileges. Zie bijvoorbeeld de Dutch Disease. Een basisinkomen is niet per se welvaartsverhogend.quote:Op maandag 18 december 2017 14:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom niet? Er is geen niveau waarop welvaart negatief wordt. Hoe meer hoe beter.
Ehh, wel eens van milieuvervuiling gehoord toevallig? Overbevolking, misschien ook?quote:Op maandag 18 december 2017 14:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom niet? Er is geen niveau waarop welvaart negatief wordt. Hoe meer hoe beter.
Dat is wat men zoekt die meningen dan kan er nog iets vanaf in de toekomst.quote:Op maandag 18 december 2017 14:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niet buitensporig, maar inderdaad, de mogelijkheden om veel te verdienen nemen hard toe.
Eens voor wat betreft je laatste zin.
Krijg je dan niet iets teveel van dit:quote:Op maandag 18 december 2017 14:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben het verder met je eens dat het basisniveau in Nederland goed is hoor. Daarom vind ik toegenomen ongelijkheid op zich niet zo problematisch (impopulaire mening op Links).
Dit bedoel ik, kwam alleen even niet helemaal op de juiste woorden.quote:Op maandag 18 december 2017 14:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er is wel een niveau waarop het niet langer lonend is om te werken en/of de participatiegraad zal afnemen als gevolg van entitlement en privileges. Zie bijvoorbeeld de Dutch Disease. Een basisinkomen is niet per se welvaartsverhogend.
En als ik een werkaanval krijg ga ik stil in een hoekje zitten en wacht tot het weggetrokken is?quote:Op maandag 18 december 2017 14:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Krijg je dan niet iets teveel van dit:
[ afbeelding ]
Hoe meer, hoe beter.quote:Op maandag 18 december 2017 14:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben het verder met je eens dat het basisniveau in Nederland goed is hoor. Daarom vind ik toegenomen ongelijkheid op zich niet zo problematisch (impopulaire mening op Links).
Mijn leven.quote:Op maandag 18 december 2017 14:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gooi je niet te ver overboord kerel je wil wel maar kan gewoon niet.quote:
Klinkt goed, wanneer ga jij minder leveren?quote:Op maandag 18 december 2017 14:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat is wat men zoekt die meningen dan kan er nog iets vanaf in de toekomst.
Minder leveren meer betalen.
Kan je lang op wachten hoor, tenzij ik geef de pijp aan Maarten!quote:Op maandag 18 december 2017 14:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klinkt goed, wanneer ga jij minder leveren?
twitter:JaapJansen twitterde op maandag 18-12-2017 om 14:16:32Het jongerenpanel van EenVandaag heeft als Politicus van het Jaar @jesseklaver gekozen.Op 2 @thierrybaudet Op 3 @dijkhoff reageer retweet
Kind van z'n opvoeding hè? Z'n ouders hebben 'm altijd geleerd eerst te genieten en later pas de inspanning te verrichten. Doen wat je leuk vindt, want als je maar af en toe op kantoor bent dan wordt je vanzelf Jan Modaal. Dit is waarom de Chinezen nu nog van ons winnen, maar daar worden gelukkig ook een hoop veeleisende prinsjes grootgebracht.quote:Op maandag 18 december 2017 14:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hoe meer, hoe beter.
Hoor hier de corpulente en verwende millenial spreken. Rupsjenooitgenoeg. De eeuwige honger naar meer economische groei terwijl er roofbouw gepleegd wordt op moeder aarde.
Ontvangen is leuk echter het terug geven is niet zo leuk.quote:Op maandag 18 december 2017 14:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kind van z'n opvoeding hè? Z'n ouders hebben 'm altijd geleerd eerst te genieten en later pas de inspanning te verrichten. Doen wat je leuk vindt, want als je maar af en toe op kantoor bent dan wordt je vanzelf Jan Modaal. Dit is waarom de Chinezen nu nog van ons winnen, maar daar worden gelukkig ook een hoop veeleisende prinsjes grootgebracht.
Dit is het moment dat ik me in mijn rol ga schikken als witte boze burger en de straat opga.quote:Op maandag 18 december 2017 14:46 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Hieperdepiep...twitter:JaapJansen twitterde op maandag 18-12-2017 om 14:16:32Het jongerenpanel van EenVandaag heeft als Politicus van het Jaar @jesseklaver gekozen.Op 2 @thierrybaudet Op 3 @dijkhoff reageer retweet
Dit is dus waarom we geen intelligente beschavingen tegenkomen in het universum: ze vernietigen zichzelf allemaal in korte tijd.quote:Op maandag 18 december 2017 14:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hoe meer, hoe beter.
Hoor hier de corpulente en verwende millenial spreken. Rupsjenooitgenoeg. De eeuwige honger naar meer economische groei terwijl er roofbouw gepleegd wordt op moeder aarde.
Denk dat je er alleen staat dan op het Malieveld?quote:Op maandag 18 december 2017 14:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit is het moment dat ik me in mijn rol ga schikken als witte boze burger en de straat opga.
Bespottelijk.
Om je welvaart te behouden moet je continu blijven verdienen; het is niet zo dat je kunt rusten op de lauweren van je voorouders. Nederlanders zien de welvaart van nu als een gegeven en kunnen zich niet voorstellen dat het hard werken is om dit vol te houden, laat staan om het te verbeteren.quote:Op maandag 18 december 2017 14:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ontvangen is leuk echter het terug geven is niet zo leuk.
quote:Op maandag 18 december 2017 14:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit is het moment dat ik me in mijn rol ga schikken als witte boze burger en de straat opga.
Bespottelijk.
Zei de pandjesschuiver.quote:Op maandag 18 december 2017 14:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Om je welvaart te behouden moet je continu blijven verdienen; het is niet zo dat je kunt rusten op de lauweren van je voorouders. Nederlanders zien de welvaart van nu als een gegeven en kunnen zich niet voorstellen dat het hard werken is om dit vol te houden, laat staan om het te verbeteren.
quote:Wie het wordt? Dat maakt me eigenlijk niet uit. Niet omdat ik het niet belangrijk vindt, maar omdat ieder van deze 5 kandidaten, op zijn of haar eigen manier, dit jaar goed reflecteert.
quote:Op maandag 18 december 2017 14:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er is wel een niveau waarop het niet langer lonend is om te werken en/of de participatiegraad zal afnemen als gevolg van entitlement en privileges. Zie bijvoorbeeld de Dutch Disease. Een basisinkomen is niet per se welvaartsverhogend.
Daarom basisinkomen. Gewoon iedereen een zak geld en ultieme ruimte voor persoonlijke zelfontplooiing.quote:Op maandag 18 december 2017 14:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wie heeft dat aan zijn jeugd doorgegeven dan, wat er niet inzit komt er ook nooit uit.quote:Op maandag 18 december 2017 14:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Om je welvaart te behouden moet je continu blijven verdienen; het is niet zo dat je kunt rusten op de lauweren van je voorouders. Nederlanders zien de welvaart van nu als een gegeven en kunnen zich niet voorstellen dat het hard werken is om dit vol te houden, laat staan om het te verbeteren.
'zelfontplooiing'quote:Op maandag 18 december 2017 14:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Daarom basisinkomen. Gewoon iedereen een zak geld en ultieme ruimte voor persoonlijke zelfontplooiing.
Moet de robotisering eerst wel even doorzetten. Momenteel hebben we nog te veel mensen nodig.
Overbevolking heeft met welvaart niets te maken. Wacht, laat ik dat nuanceren.quote:Op maandag 18 december 2017 14:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ehh, wel eens van milieuvervuiling gehoord toevallig? Overbevolking, misschien ook?
Prima toch. Laat iedereen doen wat ze willen doen.quote:
Overbevolking de ambtelijke molen welke maar niet genoeg kan krijgen, als alles stuk is heeft men aan geld geen (flikker).quote:Op maandag 18 december 2017 14:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Overbevolking heeft met welvaart niets te maken. Wacht, laat ik dat nuanceren.
Als er geen welvaart is zodat alle mensen doodgaan is dat goed voor het populatieniveau. Maar aangezien dat vrijwel nergens ter wereld het geval is, is dat niet zo relevant. In alle andere gevallen is het verhogen van welvaart juist dé manier om het geboortecijfer en daarmee de overbevolking onder controle te krijgen. De rijkste landen op aarde zijn die met de traagst groeiende bevolking en vice versa, grofweg. Maar ook dat is voor Nederland natuurlijk niet erg aan de orde. Als onze welvaart verder groeit zal dat niet zo gek veel invloed op het aantal inwoners hebben.
En milieuvervuiling is een welvaartsprobleem wat we moeten aanpakken, maar is in mijn ogen niet inherent aan welvaart. Je zou prima een welvarende maatschappij kunnen vormen met enkel herbruikbare energiebronnen, als we de politieke en financiële wil zouden hebben om dat te doen.
Hoera.quote:Op maandag 18 december 2017 14:46 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Hieperdepiep...twitter:JaapJansen twitterde op maandag 18-12-2017 om 14:16:32Het jongerenpanel van EenVandaag heeft als Politicus van het Jaar @jesseklaver gekozen.Op 2 @thierrybaudet Op 3 @dijkhoff reageer retweet
Werken IS zelfontplooiing. Lui op de bank hangen met een uitkering niet.quote:Op maandag 18 december 2017 14:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Prima toch. Laat iedereen doen wat ze willen doen.
Overigens doen de mensen in Wall-E eerder aan zelfplooiing.
Het zijn alleen nog maar de jongeren... de ouderen zullen waarschijnlijk wel voor Baudet kiezen.quote:
Naar gedane arbeid is het goed rusten.quote:Op maandag 18 december 2017 14:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Werken IS zelfontplooiing. Lui op de bank hangen met een uitkering niet.
Walgelijk.quote:Tien Chinese veroordeelden zijn in een stadion in de zuidelijke provincie Guangdong rondgereden en opgesteld voor een publiek van duizenden mensen, voordat de rechter hun doodvonnis uitsprak. Na de uitspraak werden ze direct weggeleid en geëxecuteerd.
x
Zeker.quote:Op maandag 18 december 2017 14:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Naar gedane arbeid is het goed rusten.
Ik denk dat Dijkhoff wint, alhoewel het de laaste maanden wel iets minder met hem in de media is.quote:Op maandag 18 december 2017 14:55 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het zijn alleen nog maar de jongeren... de ouderen zullen waarschijnlijk wel voor Baudet kiezen.
Iedereen moet arbeiten!!!quote:Op maandag 18 december 2017 14:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Werken IS zelfontplooiing. Lui op de bank hangen met een uitkering niet.
Won Wilders de afgelopen jaren niet vaak? Ik denk dat Baudet het stokje nu overneemt.quote:Op maandag 18 december 2017 14:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat Dijkhoff wint, alhoewel het de laaste maanden wel iets minder met hem in de media is.
Dat is ook wel weer zo, we zullen zien.quote:Op maandag 18 december 2017 14:56 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Won Wilders de afgelopen jaren niet vaak? Ik denk dat Baudet het stokje nu overneemt.
De spanning is ondragelijk. Wie zal het heilige EenVandaag OpiniePanel verkiezen?quote:Op maandag 18 december 2017 14:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer zo, we zullen zien.
Nope. Onze huidige welvaart is voor 100% gebaseerd op het verstoken van onze fossiele erfenis. We dromen graag over een toekomst vol herbruikbare energiebronnen en de 'circulaire economie'. In de praktijk wordt dat een behoorlijk armoedig gebeuren, tenzij er een technologisch wonder gebeurt de komende decennia (zoals bijv kernfusie oid).quote:Op maandag 18 december 2017 14:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
En milieuvervuiling is een welvaartsprobleem wat we moeten aanpakken, maar is in mijn ogen niet inherent aan welvaart. Je zou prima een welvarende maatschappij kunnen vormen met enkel herbruikbare energiebronnen, als we de politieke en financiële wil zouden hebben om dat te doen.
Ja, lekkere vorm van vrijheid. Andere mensen dwingen om voor jou te gaan werken omdat jezelf te beroerd bent om een poot uit te steken.quote:Op maandag 18 december 2017 14:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iedereen moet arbeiten!!!
Wel droevig als je je geen andere manier van zelfontplooiing kunt voorstellen. Maar goed, bovenal hebben mensen dan de vrijheid om hun leven in te richten zoals ze willen. Of dat nou lui op de bank hangen of werken is.
Bij Maestro kan je tenminste nog zeggen dat de twee besten in de finale stonden. Bj de selectie van EenVandaag staat niet eens onze premier.quote:Op maandag 18 december 2017 14:58 schreef skysherrif het volgende:
De prijs stelt net zoveel voor als het winnen van maestro. Ja je wint, maar het is een prijs die in de voorgaande jaren door Geert is gewonnen.
De droom van menig hippie.quote:Op maandag 18 december 2017 15:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, lekkere vorm van vrijheid. Andere mensen dwingen om voor jou te gaan werken omdat jezelf te beroerd bent om een poot uit te steken.
Niet spotten met D66.quote:
De heer had het neuken niet zo lekker moeten maken, als het pijn deed was het minder, is ook iets wat iedereen kan zelfs de stomste boer, zie mij!quote:Op maandag 18 december 2017 14:58 schreef Perrin het volgende:
En er zijn momenteel al 'te veel' mensen op de aarde. We zouden beter af zijn met max 1 miljard mensen. Maar ja, iedereen blijft doorfokken als bacteriën in een petrischaaltje.
Dwingen? Waar heb je het over.quote:Op maandag 18 december 2017 15:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, lekkere vorm van vrijheid. Andere mensen dwingen om voor jou te gaan werken omdat jezelf te beroerd bent om een poot uit te steken.
Is dat nog een verrassing? Thierry natuurlijk.quote:Op maandag 18 december 2017 14:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
De spanning is ondragelijk. Wie zal het heilige EenVandaag OpiniePanel verkiezen?
Íemand moet dat basisinkomen financieren.quote:
Mwuah, dat is toch ook wel terecht. Don't get me wrong, ik vind onze Rutte een uiterst geschikte premier, maar niet politicus van het jaar 2017.quote:Op maandag 18 december 2017 15:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Bij Maestro kan je tenminste nog zeggen dat de twee besten in de finale stonden. Bj de selectie van EenVandaag staat niet eens onze premier.
Robots, ja. En de mensen die er voor verkiezen om wel te werken, omdat ze dat leuk vinden, of omdat dat hun manier van zelfontplooiing is, of omdat ze meer willen verdienen dan het basisinkomen, of omdat ze denken dat je anders een hippie bent.quote:Op maandag 18 december 2017 15:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Íemand moet dat basisinkomen financieren.
Oh. En dat hoop ik niet.quote:Op maandag 18 december 2017 14:55 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het zijn alleen nog maar de jongeren... de ouderen zullen waarschijnlijk wel voor Baudet kiezen.
En als er een robot stuk gaan doet leggen als de mensen bij elkaar om een nieuwe aan te schaffen?quote:Op maandag 18 december 2017 15:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Robots, ja. En de mensen die er voor verkiezen om wel te werken, omdat ze dat leuk vinden, of omdat dat hun manier van zelfontplooiing is, of omdat ze meer willen verdienen dan het basisinkomen, of omdat ze denken dat je anders een hippie bent.
Die geilen continu op China en alles wat het te bieden heeft.quote:Op maandag 18 december 2017 15:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wat hebben die te maken met het gare rechtssysteem in China?
Jij denkt dat mensen vrijwillig de helft van hun inkomen afstaan zodat anderen zichzelf lekker kunnen ontplooien?quote:
Hij won de verkiezingen, heeft met de huidige situatie een redelijk stabiel kabinet in elkaar gedraaid en weet Nederland goed in Europa te vertegenwoordigen... dat vind ik meer waard dan wat de andere vijf hebben gepresteerd.quote:Op maandag 18 december 2017 15:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mwuah, dat is toch ook wel terecht. Don't get me wrong, ik vind onze Rutte een uiterst geschikte premier, maar niet politicus van het jaar 2017.
Het is een prima lijst.
In de uitzending op tv gok ik zo.quote:Op maandag 18 december 2017 15:07 schreef Ryon het volgende:
Hoe laat wint Baudet die prijs eigenlijk precies?
Maar nu heb je het over iets wat vrij weinig met 2017 te maken heeft.quote:Op maandag 18 december 2017 15:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hij won de verkiezingen, heeft met de huidige situatie een redelijk stabiel kabinet in elkaar gedraaid en weet Nederland goed in Europa te vertegenwoordigen... dat vind ik meer waard dan wat de andere vijf hebben gepresteerd.
quote:Op maandag 18 december 2017 15:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen vrijwillig de helft van hun inkomen afstaan zodat anderen zichzelf lekker kunnen ontplooien?
Ik denk dat het simpelweg niet meer nodig is om iedereen te laten werken op den duur. En dat die banen er overigens ook niet meer zullen zijn.quote:Op maandag 18 december 2017 15:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen vrijwillig de helft van hun inkomen afstaan zodat anderen zichzelf lekker kunnen ontplooien?
18:15 kan de bombay sapphire worden ingeschonkenquote:Op maandag 18 december 2017 15:07 schreef Ryon het volgende:
Hoe laat wint Baudet die prijs eigenlijk precies?
Huh? Hij won in 2017, hij formeerde een kabinet in 2017 en is afgelopen jaar meerdere malen succesvol geweest in Europa.quote:Op maandag 18 december 2017 15:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar nu heb je het over iets wat vrij weinig met 2017 te maken heeft.
Oh, ik dacht dat je het over het vorige kabinet had.quote:Op maandag 18 december 2017 15:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Huh? Hij won in 2017, hij formeerde een kabinet in 2017 en is afgelopen jaar meerdere malen succesvol geweest in Europa.
Binnenkort, de opnames zijn vergevorderd of zelfs al klaar als ik het goed begreep. Is verder nog niets officieels over bekend hoor.quote:Op maandag 18 december 2017 15:09 schreef skysherrif het volgende:
Over knights of cydonia gesproken, wanneer gaat Muse weer eens een albumpje uitbrengen.
Waarom wordt werk eigenlijk gekoppeld aan banen?quote:Op maandag 18 december 2017 15:07 schreef Tchock het volgende:
Ik denk dat het simpelweg niet meer nodig is om iedereen te laten werken op den duur. En dat die banen er overigens ook niet meer zullen zijn.
quote:What If the Robot Utopia Leads to an Existential Crisis for Humans?
People in previous studies, according to Danaher's paper, reported "feeling anxious and bored outside of work when they are presumably free to engage in their preferred activities" even though "they still claim, when asked, to prefer play to work."
So even though Bill says he is happier without a job, he is actually feeling pretty anxious and unengaged. He also has streaming video, internet porn, food delivery apps, and shopping sites to instantly cater to his every desire. Put those factors together and you could see why he would never leave his house, let alone pursue great feats of scientific or artistic discovery.
Ik weet niet welke definitie van banen je nu hanteert, maar ik bedoelde simpelweg dat er niet meer genoeg werk is om uit te voeren voor alle mensen. Dan zijn er dus mensen zonder werk/baan/whatever.quote:Op maandag 18 december 2017 15:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Waarom wordt werk eigenlijk gekoppeld aan banen?
We zitten nu al in een transitie van banen-economie naar transactie-economie (volgens de WRR). Dat banen verdwijnen, betekent niet dat mensen geen werk meer hebben of zelfstandig geld kunnen verdienen.
De laatste vond ik anders heel erg sterk. Daarvoor was het drie albums poep, ja.quote:Op maandag 18 december 2017 15:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Binnenkort, de opnames zijn vergevorderd of zelfs al klaar als ik het goed begreep. Is verder nog niets officieels over bekend hoor.
Maar ik heb geen hoop meer, ze hebben al tien jaar geen goed album meer gemaakt naar mijn smaak.
Oh echt, vet. Wist ik totaal niet. Nouja, kan het alleen maar meevallen toch.quote:Op maandag 18 december 2017 15:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Binnenkort, de opnames zijn vergevorderd of zelfs al klaar als ik het goed begreep. Is verder nog niets officieels over bekend hoor.
Maar ik heb geen hoop meer, ze hebben al tien jaar geen goed album meer gemaakt naar mijn smaak.
Ja, dat is waar. En Black Holes vind ik heel tof.quote:Op maandag 18 december 2017 15:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh echt, vet. Wist ik totaal niet. Nouja, kan het alleen maar meevallen toch.
Eerste 2 nummers van the resistance vind ik wel goed. Black holes is wel een erg goed album, maar dat vind jij dus ook.
Steeds dezelfde foto komen te voorschijn over die twee kan men wel zeuren blijven waar is de rest?quote:
Niet meer genoeg werk? Er is een schier oneindig aanbod aan werkzaamheden die verricht kunnen en soms zelfs moeten worden. Alleen de wijze waarop de beloning plaatsvindt zal veranderen, en dat hoeft echt niet vervangen te worden door een basisinkomen.quote:Op maandag 18 december 2017 15:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet welke definitie van banen je nu hanteert, maar ik bedoelde simpelweg dat er niet meer genoeg werk is om uit te voeren voor alle mensen. Dan zijn er dus mensen zonder werk/baan/whatever.
Waar gaan al die nieuwe werkzaamheden ontstaan dan? Als automatisering en robotisering doorzet gaan er hele bedrijfstakken wegvallen.quote:Op maandag 18 december 2017 15:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Niet meer genoeg werk? Er is een schier oneindig aanbod aan werkzaamheden die verricht kunnen en soms zelfs moeten worden. Alleen de wijze waarop de beloning plaatsvindt zal veranderen, en dat hoeft echt niet vervangen te worden door een basisinkomen.
Zo zijn er ook geen schillenboeren of straatlampaanstekers meer.. Er ontstaan vanzelf nieuwe beroepen en bezigheden.quote:Op maandag 18 december 2017 15:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar gaan al die nieuwe werkzaamheden ontstaan dan? Als automatisering en robotisering doorzet gaan er hele bedrijfstakken wegvallen.
Lekkere "na ons de zondvloed"-houding. Je hebt dus geen idee waar, maar je vertrouwt er maar blindelings op dat ze komen.quote:Op maandag 18 december 2017 15:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo zijn er ook geen schillenboeren of straatlampaanstekers meer.. Er ontstaan vanzelf nieuwe beroepen en bezigheden.
Zo een robot heeft ook het eeuwige leven niet, die moeten dus onderhouden worden, en voor handwerk waar bij gedacht moet worden ongeschikt.quote:Op maandag 18 december 2017 15:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar gaan al die nieuwe werkzaamheden ontstaan dan? Als automatisering en robotisering doorzet gaan er hele bedrijfstakken wegvallen.
Sinds wanneer ben ik Hoofd Toekomstplanning?quote:Op maandag 18 december 2017 15:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Lekkere "na ons de zondvloed"-houding. Je hebt dus geen idee waar, maar je vertrouwt er maar blindelings op dat ze komen.
Er zijn legio grote economische omwentelingen geweest.quote:Op maandag 18 december 2017 15:18 schreef Mystikvm het volgende:
Er werkten natuurlijk ook tienduizenden mensen als schillenboer. Het verdwijnen van die bedrijfstak is heel erg vergelijkbaar met het op de tocht staan van chauffeurs in de transportsector, natuurlijk.
Je post deed anders vermoeden dat je er over had nagedacht, maar blijkbaar heb je geen idee.quote:Op maandag 18 december 2017 15:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben ik Hoofd Toekomstplanning?
Ik heb er zeker over nagedacht en ik vind het robotutopia-verhaaltje nogal lachwekkend.quote:Op maandag 18 december 2017 15:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je post deed anders vermoeden dat je er over had nagedacht, maar blijkbaar heb je geen idee.
Ja, dat het het klassieke argument. Er zijn altijd banen weggevallen en daar zijn altijd nieuwe voor terug gekomen. Maar de vraag is of de huidige "revolutie" net zo zal zijn. Robotisering kan véél meer arbeidsplaatsen veranderen dan de automatische straatlichten deden.quote:Op maandag 18 december 2017 15:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo zijn er ook geen schillenboeren of straatlampaanstekers meer.. Er ontstaan vanzelf nieuwe beroepen en bezigheden.
Ja, en dankzij de technologie krijgen mensen ook de mogelijkheid om nieuwe vormen van productie uit te voeren.quote:Op maandag 18 december 2017 15:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zoals de industrialisering. Waar een hoop mensen vanuit de agrarische sector in de fabriek aan de slag konden. Wat leidde tot welvaartsverbeteringen en grote sociale veranderingen. Waardoor fabrieken meer konden maken, wat dan weer gekocht werd door arbeiders.quote:Op maandag 18 december 2017 15:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn legio grote economische omwentelingen geweest.
Ja, precies. Je pakt een willekeurig niet-meer-bestaand beroep uit 1800 ("schoorsteenveger") en dat extrapoleer je naar een aanzienlijk deel van de beroepsbevolking anno 2017.quote:Op maandag 18 december 2017 15:18 schreef Mystikvm het volgende:
Er werkten natuurlijk ook tienduizenden mensen als schillenboer. Het verdwijnen van die bedrijfstak is heel erg vergelijkbaar met het op de tocht staan van chauffeurs in de transportsector, natuurlijk.
Ook jij geniet van de economie Tijger, als die niet was/is heeft je vrouw ook minder!quote:Op maandag 18 december 2017 15:20 schreef Tijger_m het volgende:
Ik lig nu op de bank mijzelf te ontplooien zonder ook maar een euro van de staat te krijgen, ik kan het iedereen aanbevelen
Dan verschuif je slechts het probleem. Mijn punt is dat robots een aanzienlijk deel van het werk kunnen overnemen. Dat kun je niet afschuiven met "ja maar dan gaan de mensen iets anders doen", want óók dat kunnen de robots overnemen. De werkzaamheden die volledig beschermd zijn tegen robotisering zijn zeldzaam en lijken mij niet genoeg om de gehele werkzame bevolking bezig te houden.quote:Op maandag 18 december 2017 15:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, en dankzij de technologie krijgen mensen ook de mogelijkheid om nieuwe vormen van productie uit te voeren.
Het automatiseren van het ophalen van vuilnis kost banen (de robotarm vervangt twee FTE), tegelijkertijd creëert het ruimte om meer menskracht in te zetten op andere gebieden van het schoon houden van de stad.
Maar huisvrouwen zijn geen werknemers. Vind je vergelijking niet erg nuttig. Als je een huishouden als bedrijf ziet, is er wel degelijk véél minder werk dan dat er in 1800 was. Het aantal huishoudelijke arbeidsplaatsen is gekelderd en die mensen zijn andere werkzaamheden gaan doen, maar zoals ik hierboven zei staan die ook op de tocht.quote:De uitvinding van de wasmachine zorgde ervoor dat huisvrouwen hun tijd konden besteden aan zinnigere werkzaamheden dan het wassen van kleding, niet dat alle huisvrouwen daarna werkeloos op een basisinkomen moesten gaan teren. Het heeft de arbeidsparticipatie van vrouwen eerder verhoogd dan de kiem in gesmoord.
Hoeveel zou men in den Haag kunnen besparen aan werk?quote:Op maandag 18 december 2017 15:24 schreef Ryon het volgende:
Ik wil niet als Kim Putters klinken (die van het SCP), maar wat is er mis mee dat banen verdwijnen? Waarom moeten mensen in godsnaam 40 uur werken per week als zij dankzij de automatisering dezelfde productie kunnen draaien in 20 uur per week?
Waar komt die fixatie vandaan dat mensen hun inkomen moeten verdienen in een baan?
Vanuit mijn perspectief is dat juist wat jij beweert. Ik heb nooit gezegd dat het verdwijnen van banen erg is, in tegendeel juist!quote:Op maandag 18 december 2017 15:24 schreef Ryon het volgende:
Ik wil niet als Kim Putters klinken (die van het SCP), maar wat is er mis mee dat banen verdwijnen? Waarom moeten mensen in godsnaam 40 uur werken per week als zij dankzij de automatisering dezelfde productie kunnen draaien in 20 uur per week?
Waar komt die fixatie vandaan dat mensen hun inkomen moeten verdienen in een baan?
quote:Op maandag 18 december 2017 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
ik geloof dat verregaande robotisering plus een betere verdeling van welvaart de sleutel is naar werkelijke rijkdom voor de bevolking.
Dat is ook helemaal geen probleem. Banen mogen best verdwijnen. Als daarmee ook de calvinistische houding verdwijnt dat iedereen tussen de 36 en 40 uur arbeid per week zou moeten verrichten.quote:Op maandag 18 december 2017 15:24 schreef Ryon het volgende:
Jawel. Jij stelt zelfs een "betere verdeling van de welvaart" voor om het verlies van banen door automatisering te compenseren.quote:Op maandag 18 december 2017 15:26 schreef Tchock het volgende:
Vanuit mijn perspectief is dat juist wat jij beweert. Ik heb nooit gezegd dat het verdwijnen van banen erg is, in tegendeel juist!
Precies ja. Als je geen 40 uur werkt is dat "lui op de bank zitten" en dat is geen zelfontplooiing volgens o.a. Perrin. Dát is juist de problematische instelling, want als er niet genoeg werk ís voor alle mensen x 40 uur per week kunnen mensen niet anders dan "lui op de bank zitten".quote:Op maandag 18 december 2017 15:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal geen probleem. Banen mogen best verdwijnen. Als daarmee ook de calvinistische houding verdwijnt dat iedereen tussen de 36 en 40 uur arbeid per week zou moeten verrichten.
Ik heb in het verleden 80uur per week gedraaid en leef toch nog!quote:Op maandag 18 december 2017 15:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal geen probleem. Banen mogen best verdwijnen. Als daarmee ook de calvinistische houding verdwijnt dat iedereen tussen de 36 en 40 uur arbeid per week zou moeten verrichten.
Volgens mij ben je weer met definities aan het goochelen. Wat is een "baan" volgens jou?quote:Op maandag 18 december 2017 15:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jawel. Jij stelt zelfs een "betere verdeling van de welvaart" voor om het verlies van banen door automatisering te compenseren.
In mijn ogen is dat niet alleen zeer communistisch maar ook onnodig. Mensen hebben geen banen nodig om zelfstandig inkomen te vergaren.
Wat zouden de sociologische veranderingen zijn, als de maatschappij van 40 uur werken in de week, naar 20 of minder ging?quote:Op maandag 18 december 2017 15:24 schreef Ryon het volgende:
Zou ik hem beantwoorden op het pluche zitten gebakken lucht verkopen!quote:Op maandag 18 december 2017 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij ben je weer met definities aan het goochelen. Wat is een "baan" volgens jou?
Eerste hit op google:quote:Op maandag 18 december 2017 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij ben je weer met definities aan het goochelen. Wat is een "baan" volgens jou?
Ik geloof dat de WRR nagenoeg dezelfde definitie hanteert. Dit type overeenkomst zal verdwijnen. Dat staat buiten kijf. Maar daarmee verdwijnt werk niet.quote:Baan
Een baan is een arbeidsovereenkomst tussen een persoon en een arbeidsorganisatie waarin is vastgelegd dat arbeid zal worden verricht waar een (financiële) beloning tegenover staat.
Ook die uren welke jij zit sta je ter beschikking je hebt je in feite verhuurd voor een bepaald bedrag!quote:Op maandag 18 december 2017 15:30 schreef Mystikvm het volgende:
Het is heel raar dat mijn werkgever mij per uur betaalt, vind ik. Doe ik met mensen die ik als particulier inhuur ook niet. Die betaal ik naar wat ik hun werk waard vind. Als ik een keuken laat plaatsen doe ik dat voor een vaste prijs. Als de klusjesman in 2 uur vakwerk af weet te leveren of in 10 uur is mij om het even.
Ik zou willen dat mijn werkgever mij ook af gaat rekenen op het opgeleverde werk, in plaats van hoeveel uur ik hier zit. Daarmee kan door mensen uitgevoerd werk makkelijker beter gewaardeerd worden als robots delen van het werk over gaan nemen.
Een van de grootste revoluties op gebied van arbeid:quote:Op maandag 18 december 2017 15:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, precies. Je pakt een willekeurig niet-meer-bestaand beroep uit 1800 ("schoorsteenveger") en dat extrapoleer je naar een aanzienlijk deel van de beroepsbevolking anno 2017.![]()
Over de werkelijke impact kun je natuurlijk eeuwig twisten en koffiedikkijken maar het is wel duidelijk dat de robotisering voor een enorme verandering in werk gaat zorgen. Volgens sommige onderzoeken kan al 30% van de banen verdwijnen in de komende 13 jaar (!).
http://www.dailymail.co.u(...)ost-robots-2030.html
Ik denk dat een groot deel van de werkzaamheden/arbeidsplaatsen/banen (in materiële zin) gaan verdwijnen. Ik heb het dan niet specifiek over een bepaalde arbeidsverhouding. Dat is een vrij formalistische instelling.quote:Op maandag 18 december 2017 15:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Eerste hit op google:
[..]
Ik geloof dat de WRR nagenoeg dezelfde definitie hanteert. Dit type overeenkomst zal verdwijnen. Dat staat buiten kijf. Maar daarmee verdwijnt werk niet.
Dat klopt. Maar we zitten hier allemaal op Fok, wat natuurlijk inhoudt dat geen van de werkenden hier 100% inzetbaar is gedurende de werkdag. Er is downtime. Ik zou graag meer een houding van opdrachtgever vs. opdrachtnemer zien op de arbeidsmarkt.quote:Op maandag 18 december 2017 15:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ook die uren welke jij zit sta je ter beschikken je hebt je in feite verhuurd voor een bepaald bedrag!
Kan je vergeten wel beloning naar prestatie, dan zouden ze in den Haag een heel stuk minder krijgen vermoed ik, maar hoe wil men dat meten?quote:Op maandag 18 december 2017 15:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar we zitten hier allemaal op Fok, wat natuurlijk inhoudt dat geen van de werkenden hier 100% inzetbaar is gedurende de werkdag. Er is downtime. Ik zou graag meer een houding van opdrachtgever vs. opdrachtnemer zien op de arbeidsmarkt.
Juist. En de banen die al die boeren nu uitoefenen, zijn er straks niet meer. Misschien dat er een werkzaamheid is voor de helft van de Nederlandse bevolking die nu nog niet bestaat, idealiter weinig opleiding vereist en niet door robots vervuld kan worden, maar ik zou die niet kunnen bedenken.quote:Op maandag 18 december 2017 15:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een van de grootste revoluties op gebied van arbeid:
[ afbeelding ]
(percentage boeren van de werkende bevolking)
bron
Al die ex-boeren zijn ook niet werkloos op de bank gaan hangen.
Nogmaals: mensen maken hun eigen werk.quote:Op maandag 18 december 2017 15:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Juist. En de banen die al die boeren nu uitoefenen, zijn er straks niet meer. Misschien dat er een werkzaamheid is voor de helft van de Nederlandse bevolking die nu nog niet bestaat, idealiter weinig opleiding vereist en niet door robots vervuld kan worden, maar ik zou die niet kunnen bedenken.
Gelukkig hoef jij dat ook niet te bedenken. Net als alle voorgaande keren regelt dat zichzelf.quote:Op maandag 18 december 2017 15:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Juist. En de banen die al die boeren nu uitoefenen, zijn er straks niet meer. Misschien dat er een werkzaamheid is voor de helft van de Nederlandse bevolking die nu nog niet bestaat, idealiter weinig opleiding vereist en niet door robots vervuld kan worden, maar ik zou die niet kunnen bedenken.
Dat vind ik een opmerkelijke verwachting. Als mensen hun taken met minder moeite kunnen vervullen, biedt dat alleen maar ruimte om meer taken (zeg maar hogere doelstellingen) aan zichzelf op te leggen.quote:Op maandag 18 december 2017 15:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot deel van de werkzaamheden/arbeidsplaatsen/banen (in materiële zin) gaan verdwijnen. Ik heb het dan niet specifiek over een bepaalde arbeidsverhouding. Dat is een vrij formalistische instelling.
Als jij zegt dat mensen 20 ipv 40 uur gaan werken verdwijnt net zo goed de helft van het werk. Misschien niet (formeel) de helft van het aantal banen. Maar dat was dan ook absoluut niet mijn punt.
Ja, precies. De neiging van links om een hele planeconomie op te willen stellen ('wat als er geen behoefte meer is aan smederijen??") waar op voorhand vraag en aanbod bepaald wordt is zeer curieus.quote:Op maandag 18 december 2017 15:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gelukkig hoef jij dat ook niet te bedenken. Net als alle voorgaande keren regelt dat zichzelf.
Omdat "al die futuristische verhalen" nog nooit een realiteit hebben gehad van volledige robotisering van productielijnen, zelfrijdende auto's en vliegtuigen en gigantische computersystemen. Maar die dingen zijn er nu wel, of komen er aan.quote:Op maandag 18 december 2017 15:36 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Nogmaals: mensen maken hun eigen werk.
Al die futuristische verhalen hebben het nog geen enkele keer bij het juiste einde gehad inzake werkgelegenheid. Mensen zullen ergens energie in steken, en dat zal niet enkel in leuke hobby's zijn.
Je legt mij constant allerlei woorden in de mond, wat zowel vermoeiend als nutteloos voor de discussie is.quote:Op maandag 18 december 2017 15:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, precies. De neiging van links om een hele planeconomie op te willen stellen ('wat als er geen behoefte meer is aan smederijen??") waar op voorhand vraag en aanbod bepaald wordt is zeer curieus.
Als dat basis inkomen net genoeg is om te blijven leven ben ik voor!quote:
Robotisering gaat er toe leiden dat mensen andere dingen gaan doen voor hun centen. Niet dat de gebraden kippen vanzelf je mond invliegen.quote:Op maandag 18 december 2017 15:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat "al die futuristische verhalen" nog nooit een realiteit hebben gehad van volledige robotisering van productielijnen, zelfrijdende auto's en vliegtuigen en gigantische computersystemen. Maar die dingen zijn er nu wel, of komen er aan.
Maar nogmaals: ik ben geen doemprediker. Ik denk juist dat robotisering er toe kan leiden dat werken geen verplichting meer is maar een optie, en dat dat mensen haast ultieme vrijheid verschaft om met hun leven te doen wat zij wensen. Daarvoor is wel vereist dat de welvaart anders verdeeld wordt dan nu het geval is, anders is het straks zo dat een zeer groot gedeelte van de bevolking op een uitkering teert en/of overbodig werk doet terwijl de bedrijven die de gerobotiseerde productie beheersen al het inkomen opstrijken. Uiteindelijk is er dan ook niet genoeg consumptie meer om het systeem in stand te houden.
Daarom basisinkomen
Je bedoelt met die uitkering dus het basisinkomen?quote:Op maandag 18 december 2017 15:39 schreef Tchock het volgende:
Daarvoor is wel vereist dat de welvaart anders verdeeld wordt dan nu het geval is, anders is het straks zo dat een zeer groot gedeelte van de bevolking op een uitkering teert en/of overbodig werk doet terwijl de bedrijven die de gerobotiseerde productie beheersen al het inkomen opstrijken. Uiteindelijk is er dan ook niet genoeg consumptie meer om het systeem in stand te houden.
Ik leg helemaal geen woorden in de mond. Jij bent zelf degene die stelt dat (A) werk verdwijnt en (B) dat een herverdeling van de welvaart noodzakelijk is.quote:Op maandag 18 december 2017 15:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je legt mij constant allerlei woorden in de mond, wat zowel vermoeiend als nutteloos voor de discussie is.
Niet iedereen zit in de politiek Ryon!quote:Op maandag 18 december 2017 15:43 schreef Ryon het volgende:
Nogmaals: mensen hebben geen baan of toegang tot de productiegoederen (de automatisering) nodig om zelfstandig een inkomen te verwerven.
Precies.quote:Op maandag 18 december 2017 15:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Robotisering gaat er toe leiden dat mensen andere dingen gaan doen voor hun centen. Niet dat de gebraden kippen vanzelf je mond invliegen.
Maar je hele argument lijkt te steunen op het feit dat mensen ander werk gaan doen, wat ook te robotiseren is. Daarmee los je dus geenszins een probleem op. Ook de nutella-ijswafel-verkopers kunnen vervangen worden. En als ze dan hotdogs op straat gaan venten, ook! En als ze allemaal opleiden tot chirurg of bibliothecaresse dan nog steeds.quote:Op maandag 18 december 2017 15:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wanneer hun plekje aan de lopende band ingenomen wordt door een robot kunnen ze zich toeleggen op een dienst binnen de vrijetijdssector. Als vrije tijd meer voor handen komt, zal de vraag naar mensen die diensten verlenen om die vrije tijd op te vullen (bijvoorbeeld de sport- en entertainment industrie) alleen maar toenemen. Van werknemer van de V&D naar Nutella-ijswafel verkoper, om maar een recente ontwikkeling te noemen.
Maar ik pleit geenszins voor een planeconomie, of dat ik zelf zou willen ingrijpen in de arbeidsmarkt. En als jij zegt dat mensen met enkele transacties per maand hun inkomen kunnen veiligstellen is dat net zo goed een andere verdeling van welvaart dan dat dat nu het geval is.quote:Op maandag 18 december 2017 15:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik leg helemaal geen woorden in de mond. Jij bent zelf degene die stelt dat (A) werk verdwijnt en (B) dat een herverdeling van de welvaart noodzakelijk is.
Twee uiterst curieuze stellingen.
Straks zitten er op fok! ook alleen nog maar robots te postenquote:Op maandag 18 december 2017 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar je hele argument lijkt te steunen op het feit dat mensen ander werk gaan doen, wat ook te robotiseren is. Daarmee los je dus geenszins een probleem op. Ook de nutella-ijswafel-verkopers kunnen vervangen worden. En als ze dan hotdogs op straat gaan venten, ook! En als ze allemaal opleiden tot chirurg of bibliothecaresse dan nog steeds.
Als er geen mensen meer zijn die tijdens hun werk fokken lijkt me deze website sowieso wel verloren.quote:Op maandag 18 december 2017 15:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Straks zitten er op fok! ook alleen nog maar robots te posten
Straks zijn er op fok alleen nog robots welke die posten?quote:Op maandag 18 december 2017 15:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Straks zitten er op fok! ook alleen nog maar robots te posten
99.999 waar ben je?quote:Op maandag 18 december 2017 15:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als er geen mensen meer zijn die tijdens hun werk fokken lijkt me deze website sowieso wel verloren.
Dan heb je iets te veel sciente-fiction gekeken als je oprecht geloofd dat de volledige productketen (van craddle tot consumer) te automatiseren valt. Dan heb je het letterlijk over een fantasie van een Disney-film waar de hamburgers geautomatiseerd en wel in de monden van mensen vliegen.quote:Op maandag 18 december 2017 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar je hele argument lijkt te steunen op het feit dat mensen ander werk gaan doen, wat ook te robotiseren is. Daarmee los je dus geenszins een probleem op. Ook de nutella-ijswafel-verkopers kunnen vervangen worden. En als ze dan hotdogs op straat gaan venten, ook! En als ze allemaal opleiden tot chirurg of bibliothecaresse dan nog steeds.
Ik had het er nog bij gezet godverdommequote:Op maandag 18 december 2017 15:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dan heb je iets te veel sciente-fiction gekeken als je oprecht geloofd dat de volledige productketen (van craddle tot consumer) te automatiseren valt. Dan heb je het letterlijk over een fantasie van een Disney-film waar de hamburgers geautomatiseerd en wel in de monden van mensen vliegen.
Menselijke arbeid zal altijd toegevoegde waarde blijven creëren binnen de productieketens van diensten en goederen. Alleen door de automatisering een andere plek krijgen.
Hadden we alles kunnen automatiseren, dan zou slavenarbeid wereldwijd ook niet meer (hoeven en kunnen) bestaan.
quote:Op maandag 18 december 2017 15:46 schreef Tchock het volgende:
(Niet al het werk natuurlijk hè, voor je met zo'n drogreden aankomt).
Wat de fuck is dit voor stelling trouwensquote:Op maandag 18 december 2017 15:49 schreef Ryon het volgende:
Hadden we alles kunnen automatiseren, dan zou slavenarbeid wereldwijd ook niet meer (hoeven en kunnen) bestaan.
Je moet niet je mag, vergeet dat niet, als je niet meer mag kan er wel eens veel meer aan de hand zijn.quote:Op maandag 18 december 2017 15:53 schreef skysherrif het volgende:
Niet vaak zo moe geweest als nu, maar moet nog even vol houden tot een uur of 22:00, dan slapen en hopen dat vanaf daar mn ritme weer kan normaliseren.
Nee moet, want als ik nu slaap dan word ik weer rond een uur of 1 wakker (snachts) en dan blijft mijn ritme fucked.quote:Op maandag 18 december 2017 15:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je moet niet je mag, vergeet dat niet, als je niet meer mag kan er wel eens veel meer aan de hand zijn.
Okay dan moet je, is wat jezelf invullen doet.quote:Op maandag 18 december 2017 15:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee moet, want als ik nu slaap dan word ik weer rond een uur of 1 wakker (snachts) en dan blijft mijn ritme fucked.
Wacht even? Was jij niet degene die beweerde dat al het vervangende werk OOK vervangen kon worden door robots? Dat was toch de kern van je hele - wat rammelende - betoog?quote:Op maandag 18 december 2017 15:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had het er nog bij gezet godverdomme
[..]
Veel ervan kan vervangen worden keer op keer iedere keer hetzelfde product zonder afwijkingen.quote:Op maandag 18 december 2017 16:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wacht even? Was jij niet degene die beweerde dat al het vervangende werk OOK vervangen kon worden door robots? Dat was toch de kern van je hele - wat rammelende - betoog?
Moet alleen niet die discussie van Ryon en Tchock proberen te volgen want dan worden de leden van mn oogjes wel erg zwaarquote:Op maandag 18 december 2017 15:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okay dan moet je, is wat jezelf invullen doet.
Dan heb je het niet goed gelezen. Als menselijke arbeid in geen enkele vorm meer waarde zou kennen, dan zou slavernij logischerwijs ook niet meer hoeven en kunnen bestaan. Dat is geen hogere wiskunde met alle respect.quote:Op maandag 18 december 2017 15:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat de fuck is dit voor stelling trouwensMoest echt hardop lachen.
Kan je beter met John discussiëren ja. Goed idee.quote:Op maandag 18 december 2017 16:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Moet alleen niet die discussie van Ryon en Tchock proberen te volgen want dan worden de leden van mn oogjes wel erg zwaar
Als die twee elkaar op straat zouden tegenkomen wie zou het eerste grijpen naar handgemeen?quote:Op maandag 18 december 2017 16:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Moet alleen niet die discussie van Ryon en Tchock proberen te volgen want dan worden de leden van mn oogjes wel erg zwaar
Jij komt toch maar steeds met hetzelfde riedeltje Ryon het is niet anders, kom eens met verandering.quote:Op maandag 18 december 2017 16:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kan je beter met John discussiëren ja. Goed idee.
Alleen ís er nog geen wijdverspreide robotisering. Terwijl slavernij voornamelijk maar zeker niet uitsluitend iets is van de afgelopen eeuwen gaat het bij automatisering over de komende eeuwen. Bovendien is slavernij altijd goedkoper dan normale arbeid en ook dan automatisering. Ook dat lijkt me geen hogere wiskunde (al kan ik wel genieten van je dedaine sneren hoor).quote:Op maandag 18 december 2017 16:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dan heb je het niet goed gelezen. Als menselijke arbeid in geen enkele vorm meer waarde zou kennen, dan zou slavernij logischerwijs ook niet meer hoeven en kunnen bestaan. Dat is geen hogere wiskunde met alle respect.
Meer mijn niveau hequote:Op maandag 18 december 2017 16:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Voor een groot deel, ja. Als de totale hoeveelheid werk vermindert kun je niet zeggen dat mensen dan maar iets anders gaan doen, want dan impliceer je juist dat de totale hoeveelheid werk toeneemt of gelijk blijft, en dat was juist wat ik bestreed.quote:Op maandag 18 december 2017 16:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wacht even? Was jij niet degene die beweerde dat al het vervangende werk OOK vervangen kon worden door robots? Dat was toch de kern van je hele - wat rammelende - betoog?
Met mij valt helemaal niet te discussieren ik heb mijn uitgesproken mening vast staan, als ik toegeef denk ik vrek maar lekker.quote:Op maandag 18 december 2017 16:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jij ziet niks van mij en nog reageer je, jij moet wel wanhopig zijn het jungske?quote:
Hulde. Zo krijgen we ze wel te pakken.quote:Vrouwen die in Rotterdam worden nagesist of last hebben van andere vormen van straatintimidatie, kunnen dat voortaan direct melden bij de gemeente via een speciale app.
fakquote:Op maandag 18 december 2017 16:17 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Hulde. Zo krijgen we ze wel te pakken.
En dan?quote:Op maandag 18 december 2017 16:17 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Direct melden.quote:Op maandag 18 december 2017 16:17 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Ik had bewust gekozen voor mijn detailhandel vergelijking:quote:Op maandag 18 december 2017 16:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor een groot deel, ja. Als de totale hoeveelheid werk vermindert kun je niet zeggen dat mensen dan maar iets anders gaan doen, want dan impliceer je juist dat de totale hoeveelheid werk toeneemt of gelijk blijft, en dat was juist wat ik bestreed.
Een beetje een redenering in de categorie "de ijskap smelt niet want ik heb net mijn vriezer aangezet dus er komt ook ijs bij".
Echt hè. "Ja, we leggen uw aangifte van inbraak netjes op de stapel. Dan gaan we nu weer verder met het aanpakken van nasissers".quote:Op maandag 18 december 2017 16:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Direct melden.
Binnen zes weken nemen we uw melding in behandeling.
Het is duidelijk dat ik verder vooruit kijk dan jij. Verder heb ik niet echt zin om op de derde Disney-opmerking te reageren.quote:Op maandag 18 december 2017 16:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zullen toeristen in de toekomst hun wafels ook via FEBO achtige automatiek kopen ipv fysieke verkopers? Misschien wel, als Disney met hun miljarden de steden overnemen en alle levende wezens verbannen. Maar de kans is groter dat menselijke arbeid op dit punt nog heel lang zeer concurrerend en zelfs superieur blijft aan dienstverlening door een machine.
Zag van de week wel een interessante stelling van een warenhuisuitbater. Het zijn niet zozeer de dalende bestedingen, die zijn al vrij lang grofweg constant, maar het aantal m2 met detailhandelsbestemming wat verdubbeld is afgelopen decennium.quote:Op maandag 18 december 2017 16:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik had bewust gekozen voor mijn detailhandel vergelijking:
De V&D is (grotendeels) ten onder gegaan aan het gegeven dat mensen via internet kunnen kopen. Een vorm van automatisering dat fysieke winkels en menselijke arbeid overbodig heeft gemaakt. De stijging van toerisme heeft de vraag naar een andere vorm van detailhandel doen stijgen, die meer experiencebased is. Toeristen kopen hun Nutella-wafels niet via internet maar willen dat doen op locatie zelf waar zij hun vrije tijd nuttigen. Dat creëert een nieuwe vorm van werkgelegenheid en verwervingskansen.
Zullen toeristen in de toekomst hun wafels ook via FEBO achtige automatiek kopen ipv fysieke verkopers? Misschien wel, als Disney met hun miljarden de steden overnemen en alle levende wezens verbannen. Maar de kans is groter dat menselijke arbeid op dit punt nog heel lang zeer concurrerend en zelfs superieur blijft aan dienstverlening door een machine.
Ik zou het ook geen doemverhaal vinden, prima om lekker niets te doen. Maar zo werken (groepen) mensen niet, en zo werken samenlevingen, helaas, ook niet.quote:Op maandag 18 december 2017 15:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat "al die futuristische verhalen" nog nooit een realiteit hebben gehad van volledige robotisering van productielijnen, zelfrijdende auto's en vliegtuigen en gigantische computersystemen. Maar die dingen zijn er nu wel, of komen er aan.
Maar nogmaals: ik ben geen doemprediker. Ik denk juist dat robotisering er toe kan leiden dat werken geen verplichting meer is maar een optie, en dat dat mensen haast ultieme vrijheid verschaft om met hun leven te doen wat zij wensen. Daarvoor is wel vereist dat de welvaart anders verdeeld wordt dan nu het geval is, anders is het straks zo dat een zeer groot gedeelte van de bevolking op een uitkering teert en/of overbodig werk doet terwijl de bedrijven die de gerobotiseerde productie beheersen al het inkomen opstrijken. Uiteindelijk is er dan ook niet genoeg consumptie meer om het systeem in stand te houden.
Daarom basisinkomen
Aai over de bol en 'foei' zeggen.quote:
Die mogen toch ook wel 'terug'?quote:Op maandag 18 december 2017 16:20 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De enige mensen die daar fluiten zijn hondenlullen, heb ik geleerd.
Stel je voor dat iedereen fulltime kon kankeren op het internet...quote:Op maandag 18 december 2017 16:20 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Ik zou het ook geen doemverhaal vinden, prima om lekker niets te doen. Maar zo werken (groepen) mensen niet, en zo werken samenlevingen, helaas, ook niet.
Die verdeling die je noemt is een goed punt aangezien dat nogal een obstakel is. Maar er zijn talloze andere obstakels die nooit in overeenstemming met iedereen overwonnen kunnen worden.
Wij geven alvast het goede voorbeeld.quote:Op maandag 18 december 2017 16:21 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Stel je voor dat iedereen fulltime kon kankeren op het internet...
Interessant? Disney is toch één van die bedrijven die je bedoelde in deze uitspraak:quote:Op maandag 18 december 2017 16:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat ik verder vooruit kijk dan jij. Verder heb ik niet echt zin om op de derde Disney-opmerking te reageren.
Ik weet dat ik niet over jouw helderziende gaven beschik, maar ik heb hopelijk toch jouw posts wel goed begrepen?quote:Daarvoor is wel vereist dat de welvaart anders verdeeld wordt dan nu het geval is, anders is het straks zo dat een zeer groot gedeelte van de bevolking op een uitkering teert en/of overbodig werk doet terwijl de bedrijven die de gerobotiseerde productie beheersen al het inkomen opstrijken.
Dat heet NWS.quote:Op maandag 18 december 2017 16:21 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Stel je voor dat iedereen fulltime kon kankeren op het internet...
Nee, Disney is het bedrijf dat je steeds noemt om mijn standpunt te ridiculiseren.quote:Op maandag 18 december 2017 16:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Interessant? Disney is toch één van die bedrijven die je bedoelde in deze uitspraak:
[..]
Ik weet dat ik niet over jouw helderziende gaven beschik, maar ik heb hopelijk toch jouw posts wel goed begrepen?
quote:Op maandag 18 december 2017 15:49 schreef Ryon het volgende:
Dan heb je het letterlijk over een fantasie van een Disney-film
Ik bedoel, dat doe ik ook niet bij jou, maar dat is blijkbaar je discussieniveau in dezen. Buiten het opstellen van stropoppen.quote:Op maandag 18 december 2017 16:02 schreef Ryon het volgende:
ik geloof niet in jouw Disneytoekomst theorietjes
ook al een tijdje weer under controllquote:Op maandag 18 december 2017 16:29 schreef remlof het volgende:
'Security incident' at RAF base in Suffolk
sciente, geloofd, craddle? Een gemiddeld algoritme produceert tegenwoordig minder spelfouten.quote:Op maandag 18 december 2017 15:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dan heb je iets te veel sciente-fiction gekeken als je oprecht geloofd dat de volledige productketen (van craddle tot consumer) te automatiseren valt. Dan heb je het letterlijk over een fantasie van een Disney-film waar de hamburgers geautomatiseerd en wel in de monden van mensen vliegen.
Menselijke arbeid zal altijd toegevoegde waarde blijven creëren binnen de productieketens van diensten en goederen. Alleen door de automatisering een andere plek krijgen.
Helaas. Dan zal ik spoedig ook mijn "baan" verliezen. Ik zal er maar op wachten.quote:Op maandag 18 december 2017 16:32 schreef Monolith het volgende:
sciente, geloofd, craddle? Een gemiddeld algoritme produceert tegenwoordig minder spelfouten.
Ja, toevallig omdat Disney de afgelopen jaren furore heeft gemaakt met een aantal science fiction films waarin deze problematiek genoemd wordt.quote:Op maandag 18 december 2017 16:30 schreef Tchock het volgende:
Nee, Disney is het bedrijf dat je steeds noemt om mijn standpunt te ridiculiseren.
Ligt eraan welk perspectief je kiest. Maar goed, dat hoort bij de eeuwige twistpunten van de mensheid.quote:Op maandag 18 december 2017 16:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verder is het natuurlijk helemaal niet gezegd dat het verleden altijd een graadmeter is voor de toekomst.
Je hebt net gezegd dat er helemaal niet hele sectoren werkeloos raken omdat ze ander werk gaan doen of minder uren en dat het dus niet tot een afname van het aantal banen leidt. Vind het prettig dat je het ineens met me eens bent hoor, daar niet van.quote:Op maandag 18 december 2017 16:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tegelijkertijd vormt Disney één van de bedrijven die een kennis en kapitaalvoorsprong heeft op de rest van de wereld. Als er dus een bedrijf is dat het hele sectoren werkeloos maakt, dan zal dat Disney zelf zijn.
Heb je trouwens al dat belachelijke artikel in het NRC gelezen over az - ajax?quote:Op maandag 18 december 2017 16:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
sciente, geloofd, craddle? Een gemiddeld algoritme produceert tegenwoordig minder spelfouten.
Verder is het natuurlijk helemaal niet gezegd dat het verleden altijd een graadmeter is voor de toekomst. Statements als 'mensen zullen altijd toegevoegde waarde blijven creëren' zijn onmogelijk te doen aangezien we geen flauw benul hebben waar de ontwikkelingen op het gebied van AI naartoe zullen gaan. Op de korte termijn zulle nniet direct hele ketens vervangen gaan worden, maar stellen dat dat ook nooit zal gaan gebeuren is nogal prematuur.
Cultuuroorlog door het oor.quote:Op maandag 18 december 2017 16:35 schreef GSbrder het volgende:
Ik vind nasissen een te positieve bewoording voor het misdrijf.
Oorverkrachting past beter.
Ik heb nergens beweerd dat er geen hele sectoren qua banen zullen verdwijnen? Ik heb alleen gesteld dat er vervangend werk voor terug komt.quote:Op maandag 18 december 2017 16:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hebt net gezegd dat er helemaal niet hele sectoren werkeloos raken omdat ze ander werk gaan doen of minder uren en dat het dus niet tot een afname van het aantal banen leidt. Vind het prettig dat je het ineens met me eens bent hoor, daar niet van.
Vraag me af hoe veel manuren er bij Disney besteed worden aan animatie vergeleken met de jaren '70.
Ben het niet eens met zijn beschrijving van het verhoudingen, maar dat Friday een Nigeriaanse oma heeft is gewoon waar. Al is het niet bepaald netjes om iemands grootmoeder er bij te betrekken.quote:Op maandag 18 december 2017 16:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heb je trouwens al dat belachelijke artikel in het NRC gelezen over az - ajax?
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/18/doodsangst-bij-ajax-a1585298
Niet alleen het wedstrijdverloop, ook nogal een eigenaardige opmerking over Friday.
De markt voor het bouwen van piramides is wel helemaal ingestort. Toen ging een groot deel van de oorspronkelijke arbeidskrachten (de Joden) ook nog eens aan de wandel door een woestijn heen. Heeft alleen maar narigheid veroorzaakt.quote:Op maandag 18 december 2017 16:38 schreef GSbrder het volgende:
In de Middeleeuwen en bij de oude Egyptenaren waren duizenden mensen bezig met het organiseren van begrafenissen.
Dat is tegenwoordig ook veelal geautomatiseerd en wordt door één ZZP'er met een DELA-contract uitgevoerd.
We ontdekken gewoon nieuwe vormen van menselijke arbeid.
Handig ook van die BBC-app dat ie de url niet meegeeft als je op ‘share’ klikt.quote:Op maandag 18 december 2017 16:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ook al een tijdje weer under controll
maar toch bedankt sky
De kalksteen- en granietvaart op de Nijl heeft het ook niet makkelijk.quote:Op maandag 18 december 2017 16:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
De markt voor het bouwen van piramides is wel helemaal ingestort. Toen gingen de Joden ook nog eens aan de wandel door een woestijn heen. Heeft alleen maar narigheid veroorzaakt.
Nee, hoor. Dat statement durf ik rustig te maken:quote:Op maandag 18 december 2017 16:32 schreef Monolith het volgende:
Statements als 'mensen zullen altijd toegevoegde waarde blijven creëren' zijn onmogelijk te doen aangezien we geen flauw benul hebben waar de ontwikkelingen op het gebied van AI naartoe zullen gaan.
Menselijke interactie zal worden opgeheven zodra er overal robots zijn. Twitter is beter immers.quote:Op maandag 18 december 2017 16:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dat statement durf ik rustig te maken:
"Zolang mensen bestaan zal menselijke arbeid toegevoegde waarde blijven creëren". Al is het maar omdat veel waarde gecreëerd wordt door menselijke interactie an sich los van welke productieprocessen dan ook.
Tegen de tijd dat we de singulariteit bereiken, spelen er vermoedelijk wel wat grotere vraagstukken dan het basisinkomenquote:Op maandag 18 december 2017 16:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verder is het natuurlijk helemaal niet gezegd dat het verleden altijd een graadmeter is voor de toekomst. Statements als 'mensen zullen altijd toegevoegde waarde blijven creëren' zijn onmogelijk te doen aangezien we geen flauw benul hebben waar de ontwikkelingen op het gebied van AI naartoe zullen gaan. Op de korte termijn zulle nniet direct hele ketens vervangen gaan worden, maar stellen dat dat ook nooit zal gaan gebeuren is nogal prematuur.
Klopt, maar het is toch gewoon zijn oma.quote:Op maandag 18 december 2017 16:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben het niet eens met zijn beschrijving van het verhoudingen, maar dat Friday een Nigeriaanse oma heeft is gewoon waar. Al is het niet bepaald netjes om iemands grootmoeder er bij te betrekken.
Al gepost in het FvD-topic?quote:
Beetje vreemd artikel. Mensen lijken nogal eens te denken dat teams als Ajax en PSV standaard elke wedstrijd de tegenstander de baas waren 10 of 20 jaar geleden, maar dat was helemaal nooit het geval met wellicht een enkel seizoen als uitzondering.quote:Op maandag 18 december 2017 16:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heb je trouwens al dat belachelijke artikel in het NRC gelezen over az - ajax?
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/18/doodsangst-bij-ajax-a1585298
Niet alleen het wedstrijdverloop, ook nogal een eigenaardige opmerking over Friday.
Eens, denk dat ajax uiteindelijk wel terecht had gewonnen. Az was de eerste 20 minuten wel heel sterk, positioneel uitstekend. Leuke Nederlandse talenten daar.quote:Op maandag 18 december 2017 16:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje vreemd artikel. Mensen lijken nogal eens te denken dat teams als Ajax en PSV standaard elke wedstrijd de tegenstander de baas waren 10 of 20 jaar geleden, maar dat was helemaal nooit het geval met wellicht een enkel seizoen als uitzondering.
Die kans van Friday was inderdaad wel een vrij bizarre misser, maar de reden dat die er überhaupt nog toe deed was toch vooral omdat Ajax het zelf niet afmaakte en de keeper en verdedigers van AZ met behoorlijk wat kunst- en vliegwerk een beslissende treffer van Ajax voorkwamen.
En dan heb je nog het feit dat Ajax nu gewoon feitelijk drie basisspelers in de verdediging mistte waardoor ze daar gewoon kwetsbaarder zijn. Als Zeefuik niet zo'n vreemde handsbal had gemaakt, dan was AZ niet voorgekomen en had de wedstrijd er alweer heel anders uitgezien bijvoorbeeld.
Homeopathische verdunning werkt wel.quote:Op maandag 18 december 2017 16:58 schreef Abschirmdienst het volgende:
Homeopathie werkt toch niet, dus waarom is Baudet daar zo bang voor?
Daarom juist. WIJ worden verdund. Tot we niet meer werken.quote:Op maandag 18 december 2017 16:58 schreef Abschirmdienst het volgende:
Homeopathie werkt toch niet, dus waarom is Baudet daar zo bang voor?
Misschien gelooft Baudet juist wél in homeopathie. Dat hij denkt dat onze cultuur te sterk wordt door de verdunning en daarom waarschuwt hij. 'Op een gegeven moment was er geen etnische romein meer over' verwijst naar de periode dat de Romeinen het hele universum domineerden.quote:Op maandag 18 december 2017 16:59 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Daarom juist. WIJ worden verdund. Tot we niet meer werken.
quote:Monica Geuze stopt met haar dagelijkse vlogs. De vlogger gaat in plaats daarvan wekelijks de gebeurtenissen in haar leven met haar volgers delen. "Ik denk dat de behoefte om alles te delen minder is geworden dan voorheen, de laatste tijd ben ik meer op mijn privacy gesteld."
bron: niet De Speld
Nee, natuurlijk niet. #geloofwaardig.quote:
Ze wordt nu fulltime voetbalvrouw, natuurlijk.quote:
Ik ken haar alleen als vriendin van een voetballer. Maar wekelijks vloggen wegens gesteldheid op privacy vond ik gewoon een giller.quote:
Naam wel eens gezien, maar laat mij Monica Geuze met negen willekeurige modepopjes zien en de kans dat ik haar correct als Monica Geuze identificeer is ongeveer even groot als wanneer een speciaal hiervoor ontworpen algoritme dat op welhaast willekeurige basis een van de tien modepopjes aanwijst dit zal doen.quote:Op maandag 18 december 2017 17:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. #geloofwaardig.
Ex? Volgens mij zijn ze nog/weer bij elkaar. Anders loop ik achter.quote:Op maandag 18 december 2017 17:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik moest haar googlen.... haar ex de voetballer ken ik ook al niet.
Fascinerend inkijkje in de onderkant van de maatschappij.quote:Op maandag 18 december 2017 17:15 schreef Ryon het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)ck-van-ex-lil-kleine
Snap het wel. Als je elke dag vlogt en je zit in Curacao, dan is het link als iedereen weet waar je woont.quote:Op maandag 18 december 2017 17:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken haar alleen als vriendin van een voetballer. Maar wekelijks vloggen wegens gesteldheid op privacy vond ik gewoon een giller.
Volgens mij zijn ze ook nog samen, maar volgens mij komen ze niet echt meer in de media nadat ze een voorval hadden met een overval oid.quote:Op maandag 18 december 2017 17:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ex? Volgens mij zijn ze nog/weer bij elkaar. Anders loop ik achter.
Veldwijk is elke week in de media, toch?quote:Op maandag 18 december 2017 17:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze ook nog samen, maar volgens mij komen ze niet echt meer in de media nadat ze een voorval hadden met een overval oid.
Lul ook maar watquote:Op maandag 18 december 2017 17:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Veldwijk is elke week in de media, toch?En die Geuze vlogt nog steeds. Dus ehhh.
Je zei net nog dat we allemaal niet meer zouden werken.quote:Op maandag 18 december 2017 16:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Homeopathische verdunning werkt wel.
Binnen 15-20 jaar is Nederland er niet meer volgens Baudet dus wat dat betreft zijn die automatiseringsvraagstukken erg triviaal.quote:Op maandag 18 december 2017 17:28 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Je zei net nog dat we allemaal niet meer zouden werken.
In veel gevallen moet je dan al wel een vermogen hebben.quote:Op maandag 18 december 2017 14:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niet buitensporig, maar inderdaad, de mogelijkheden om veel te verdienen nemen hard toe.
Eens voor wat betreft je laatste zin.
Mwah, margin investing kan ook nog steeds.quote:Op maandag 18 december 2017 17:38 schreef LA_niner het volgende:
[..]
In veel gevallen moet je dan al wel een vermogen hebben.
Margin investing? Bitcoin is verder vgm eerder uitzondering dan regel.quote:Op maandag 18 december 2017 17:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, margin investing kan ook nog steeds.
100 jaar geleden was een bitcoin-miner onmogelijk, laat staan dat 'ie er rijk van werd.
Inb4 grootschalige corruptie. Mandela zou trots zijn.quote:Op maandag 18 december 2017 17:59 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Meet the next president of South Africa, Cyril Ramaphosa.
Die uitslag wordt niet voor 18:30 bekend gemaakt hoor, meen ik mij te herinneren van vorige edities.quote:Op maandag 18 december 2017 18:01 schreef skysherrif het volgende:
Zeer toevallig is vanavond om 18:15 ook pechtold aan het woord op NPO 1, ben benieuwd of ze een vraag gaan stellen.
Veel erger dan Zuma kan nauwelijks, dan ben je al snel een Mugabe.quote:Op maandag 18 december 2017 18:09 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Inb4 grootschalige corruptie. Mandela zou trots zijn.
Laten we het hopen. Of is dit weer zo'n "met douchen kun je AIDS voorkomen"-figuur.quote:Op maandag 18 december 2017 18:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Veel erger dan Zuma kan nauwelijks, dan ben je al snel een Mugabe.
Gaat ook niet over de verkiezing, kijk :quote:Op maandag 18 december 2017 18:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Die uitslag wordt niet voor 18:30 bekend gemaakt hoor, meen ik mij te herinneren van vorige edities.
Spannond. Hij gaat dit doen denk ik:quote:Op maandag 18 december 2017 18:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gaat ook niet over de verkiezing, kijk :
https://twitter.com/D66/status/942797149133312000
De vraag stellen bedoel jij?quote:Op maandag 18 december 2017 18:01 schreef skysherrif het volgende:
Zeer toevallig is vanavond om 18:15 ook pechtold aan het woord op NPO 1, ben benieuwd of ze een vraag gaan stellen.
quote:Op maandag 18 december 2017 18:14 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Spannond. Hij gaat dit doen denk ik:
[ afbeelding ]
Altijd nog beter dan een “door met een maagd te neuken kom je van je AIDS af”-type.quote:Op maandag 18 december 2017 18:11 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Of is dit weer zo'n "met douchen kun je AIDS voorkomen"-figuur.
Er zijn al genoeg vragen te stellen over een overheid die van plan is om nepnieuws aan te pakken. Zij moeten immers met duidelijke criteria komen wat nep is en wat niet.quote:Op maandag 18 december 2017 18:14 schreef skysherrif het volgende:
En Kasja bij Pauw om 23:00 (wat is zij veel in het nieuws de afgelopen tijd). Misschien dat ze daar nog een vraag krijgt, maar dat zal niet want Jinek.
Dat ook. Sowieso interessant daar niet van. Tenminste, laat ik niet te hoge verwachtingen krijgen van Jinek.quote:Op maandag 18 december 2017 18:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Daarbij zijn er genoeg vragen te stellen over een overheid die van plan is om nepnieuws aan te pakken. Zij moeten immers met duidelijke criteria komen wat nep is en wat niet.
Het lijkt me goed om een Ministerie van Waarheid in te stellen die dat gaat beoordelen.quote:Op maandag 18 december 2017 18:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Er zijn al genoeg vragen te stellen over een overheid die van plan is om nepnieuws aan te pakken. Zij moeten immers met duidelijke criteria komen wat nep is en wat niet.
Gewoon alles wat op het moment niet uitkomt is nep?quote:Op maandag 18 december 2017 18:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Er zijn al genoeg vragen te stellen over een overheid die van plan is om nepnieuws aan te pakken. Zij moeten immers met duidelijke criteria komen wat nep is en wat niet.
Post dan meteen dit:quote:Op maandag 18 december 2017 18:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gaat ook niet over de verkiezing, kijk :
https://twitter.com/D66/status/942797149133312000
Nah, kan mooi bij Justitie en Veiligheid in. Daar gaat immers altijd alles goed.quote:Op maandag 18 december 2017 18:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt me goed om een Ministerie van Waarheid in te stellen die dat gaat beoordelen.
Er zijn nu terugblikken bezig.quote:Op maandag 18 december 2017 18:19 schreef skysherrif het volgende:
Volgens mij loopt mjn stream achter op tv, dus maar eventjes niet hier kijken.
Will immers geen spoilers bij deze spannende verkiezing.
Oh ik niet, zat al wel met de broek op de enkels.quote:
Die tandjes en die dunne lippen, het is best grappig ja.quote:Op maandag 18 december 2017 18:22 schreef remlof het volgende:
Altijd lachen als die rare Baudet z’n mond open doet
Ik had het lolliger gevonden als de rest van Nederland het ook grappig vonden. In plaats daarvan is er een enorme groep die hem verfrissend en goed vinden. En dat maakt mij een beetje bang.quote:Op maandag 18 december 2017 18:22 schreef remlof het volgende:
Kijk eens in de spiegel als je hier iets tikt heb je meer als genoeg te lachen.quote:Op maandag 18 december 2017 18:22 schreef remlof het volgende:
Boodèquote:Op maandag 18 december 2017 18:23 schreef Abschirmdienst het volgende:
Jammer dat Baudet geen baard meer heeft.
Terecht denk ik.quote:Op maandag 18 december 2017 18:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
En dat maakt mij een beetje bang.
Klopt. Rutte zei het expres verkeerd.quote:
Kartel doet niet meer eens moeite om hun agenda te verbergen.quote:Op maandag 18 december 2017 18:24 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Klopt. Rutte zei het expres verkeerd.
quote:Op maandag 18 december 2017 18:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Die tandjes en die dunne lippen, het is best grappig ja.
Klopt. Ratten zijn het ook.quote:Op maandag 18 december 2017 18:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Kartel doet niet meer eens moeite om hun agenda te verbergen.
quote:Op maandag 18 december 2017 18:24 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Klopt. Rutte zei het expres verkeerd.
Allicht. Als ze hem niet laten winnen wordt de linkse staatsomroep NOS onmiddellijk aan de schandpaal genageld.quote:
Bij gebrek aan beter zou het zowaar kunnen gebeuren, zie de USA.quote:Op maandag 18 december 2017 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allicht. Als ze hem niet laten winnen wordt de linkse staatsomroep NOS onmiddellijk aan de schandpaal genageld.
Aparte vergelijking.quote:
Een zittende rij is sowieso nogal vreemd.quote:
Ik denk dat je hier iets op het spoor bent.quote:Op maandag 18 december 2017 18:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Duidelijk, maar één genderneutrale wc. Dan gaat alles verkeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |