Wat nou als je besluit dat je eigenlijk liever een dikke bierpens wil hebben. Is het dan ook anders?quote:Op woensdag 20 december 2017 07:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat is wat anders, het gaat om iets aan jezelf willen veranderen en daarna gaat je partner je ermee 'chanteren'. Stel jij hebt een baard en je vriendin zegt: als je die baard afscheert ga ik bij je weg want dan ben je net een babyface. Hoe zou jij dat vinden?
Beetje praten tegen een muur ik weet hetIk ken deze discussie.
Het gaat mij om het 'chanteerstukje' niet om het hoe je eruit ziet of wil zien. Tegen je partner zeggen, ik ga bij je weg als je dik wordt is hetzelfde idd.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:08 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Wat nou als je besluit dat je eigenlijk liever een dikke bierpens wil hebben. Is het dan ook anders?
Aha...quote:Op woensdag 20 december 2017 11:26 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
kort is SM-meesteres. Kortpittig is Anita met frisse felrood geverfde stekeltjes
Vind je dan dat een partner per definitie niet hoeft te malen om aantrekkelijk zijn voor de ander? Zo niet, op welke manier kun je hierin dan een grens stellen?quote:Op woensdag 20 december 2017 11:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Het gaat mij om het 'chanteerstukje' niet om het hoe je eruit ziet of wil zien. Tegen je partner zeggen, ik ga bij je weg als je dik wordt is hetzelfde idd.
Eigenlijk niet nee. Grens lijkt me dat je schoon bent en schone kleren aan hebt. Oftwel dat je niet stinkt, is ook niet zo gezond als je je nooit wast.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:32 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Vind je dan dat een partner per definitie niet hoeft te malen om aantrekkelijk zijn voor de ander? Zo niet, op welke manier kun je hierin dan een grens stellen?
Nou, ik kan je wel vertellen dat als die van mij savonds thuis zou komen met een kort geknipt koppie, dat ik heeeeeel goed moet nadenken of ik daar wel naast zou willen lopen...quote:Op woensdag 20 december 2017 12:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Eigenlijk niet nee. Grens lijkt me dat je schoon bent en schone kleren aan hebt. Oftwel dat je niet stinkt, is ook niet zo gezond als je je nooit wast.
Heeft verder ook niks meer met de vraag van ts te maken natuurlijk he.. wat haar betreft: schoon haar en geen vette pieken dat is gewoon smerig.
Ik geef het op.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:40 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Nou, ik kan je wel vertellen dat als die van mij savonds thuis zou komen met een kort geknipt koppie, dat ik heeeeeel goed moet nadenken of ik daar wel naast zou willen lopen...
Waarom??quote:
Oké, dan verschillen wij daarin. Ik vind aantrekkelijk willen zijn voor je partner een belangrijk onderdeel van een relatie. Dus jouw visie zou ik van mijn partner dan ook onacceptabel vinden.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Eigenlijk niet nee. Grens lijkt me dat je schoon bent en schone kleren aan hebt. Oftwel dat je niet stinkt, is ook niet zo gezond als je je nooit wast.
Heeft verder ook niks meer met de vraag van ts te maken natuurlijk he.. wat haar betreft: schoon haar en geen vette pieken dat is gewoon smerig.
En bij die 1% zou lang haar nog 100 keer mooier staan.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:40 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Aha...
Ik zie geen verschil..
Kort/Kortpittig staat maar bij 1% van de vrouwen mooi...
Bij de overige 99% zou het verboden moeten worden om voor hun 50ste kort haar te nemen! ( en met kort bedoel ik zoiets als hieronder..)
[ afbeelding ]
Lang. Wil niet zeggen dat kort kapsel ook mooi kan zijn/staan maar lang haar heeft iets 'sexy'. is ook beetje afhankelijk van het soort meisje/vrouw. Als zij zelf ook lang is dan valt het mooi vind ik.quote:Op zondag 17 december 2017 22:56 schreef Jolie1930 het volgende:
Goedenavond,
Wat vinden jullie mooier bij een vrouw? Lang of kort haar.
het is juist praktischer en hygienischer om langer haar te hebben. Als je kort haar hebt kost het meer tijd te stylen, want alle kanten op. Lang haar kan je in een staart doen (hier het hygienepunt ook) als het een dag niet zit en anders borstel je het beetje lucht inknijpen klaarr. Supersimpel. En ja het is een kwestie van genen. Chinezen en japanners hebben het dikste en volste haar. En ook hormonen. Er zijn veel vrouwen bv die na het verwekken van een baby veel haaruitval krijgen.quote:Op maandag 18 december 2017 04:58 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Genen niet. Maar ik gok erop dat het voor werkende vrouwen praktischer is om kort haar te hebben. Enerzijds vanuit het oogpunt van onderhoudstijd (nòg vroeger opstaan om met fatsoenlijk haar op je werk te komen), anderzijds omdat het in veel beroepen als onhygiënisch of gevaarlijk wordt gezien. Ik ken sowieso al twee mannen (type hardrocker) die vanwege hun beroep hun lange haar moesten snoeien. Dat zal bij vrouwen niet anders zijn.
In culturen waar de vrouw niet werkt zal lang haar daarom vaker voorkomen.
Je piept wel anders als je lange haar in een machine terecht komt. Dat kan je dood zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:41 schreef velden het volgende:
[..]
het is juist praktischer en hygienischer om langer haar te hebben. Als je kort haar hebt kost het meer tijd te stylen, want alle kanten op. Lang haar kan je in een staart doen (hier het hygienepunt ook) als het een dag niet zit en anders borstel je het beetje lucht inknijpen klaarr. Supersimpel. En ja het is een kwestie van genen. Chinezen en japanners hebben het dikste en volste haar. En ook hormonen. Er zijn veel vrouwen bv die na het verwekken van een baby veel haaruitval krijgen.
bij machines moet je toch een netje omdoen. Sowieso in een staart/knotquote:Op vrijdag 22 december 2017 11:44 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je piept wel anders als je lange haar in een machine terecht komt. Dat kan je dood zijn.
Daarom is kort daar praktischer. En in talloze andere situaties. Geen kinderen op het kdv die met hun vieze voorpootjes aan je haar zitten en zo. Geen mensen die serieus hard aan je haar kunne trekken in een gevechtssituatie. Geen haar dat in je gezicht waait en je het zicht beneemt als je buiten bezig bent.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:46 schreef velden het volgende:
[..]
bij machines moet je toch een netje omdoen. Sowieso in een staart/knot
Zoiets?quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:18 schreef velden het volgende:
lukt me niet om plaatjes te kopieren van mooi kort haar, later mss
maar je moet gewoon kijken wat het beste bij je past...
Zuid-Afrika hebben ze nog dikker haar dan in Noord-Afrika. Ook hebben mensen uit het Mediterraanse gebied relatief veel lichaamsbeharing zoals op de ledematen.quote:Op maandag 18 december 2017 00:23 schreef Jolie1930 het volgende:
Ik zie weinig Nederlandse vrouwen met lang dik haar in tegenstelling tot onze medelanders uit Noord-Afrika en Turkije die wel vaak lang en veel haar hebben. Ook lijken ze in Zuid amerikaanse landen ook langer haar te hebben.
Zit dat in de genen? Is het cultuurgebonden?
Kan beide mooi staan. Meeste mannen willen idd liever lang haar en ik heb dat minder. Geldt ook voor makeup.quote:Op zondag 17 december 2017 22:56 schreef Jolie1930 het volgende:
Goedenavond,
Wat vinden jullie mooier bij een vrouw? Lang of kort haar.
Momenteel heb ik mijn haar tot mijn middel.
Ik twijfel erg om mijn haar te laten knippen tot mijn schouders.
Nu hoor ik dat mannen lang haar mooier vinden staan bij een vrouw... de reden begrijp ik niet.
Wat vinden jullie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |