sow, nu gaan we echt hard tegen hard.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:10 schreef Reageurs het volgende:
https://twitter.com/BSarmaat/status/1027617521661370368
https://www.tijd.be/onder(...)r&utm_source=dlvr.it
Blijkbaar heeft Ryanair geen annuleringen morgen door stakingsbrekers in te zetten uit België. Maar de volgende keer mag Ryanair dit niet meer doen.
Het is in niemands belang om de zaak té ver te escaleren.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
sow, nu gaan we echt hard tegen hard.
Niet van de maatschappij nee, wel uit de stakingskas van de vakbond. Lekker boeiend dus.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:02 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Het is in niemands belang om de zaak té ver te escaleren.
-VNV kan niet te hard gas geven, want anders verliezen ze mogelijk de bereidheid meestakende piloten.
-Stakende piloten willen ook niet te hard staken: want je krijgt geen salaris als je staakt.
-Ryanair wil uiteindelijk niet te hard spelen, al is het maar omdat ze niet echt ruim zitten in Nederlandse piloten en dus ook niet echt kunnen hebben dat ineens veel piloten weggaan.
Denk dat ze gewoon eens in de 2/3 weken een dagje oid staken. En het betreft dus in principe ongeveer de helft van de vluchten die door Nederlandse piloten wordt uitgevoerd.
Dit soort acties doen het toch al brozer geworden imago van Ryanair natuurlijk weinig goed (al weet ik ook wel dat mensen dat zo weer vergeten zijn bij de volgende actieprijzen) en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de werknemers.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niet van de maatschappij nee, wel uit de stakingskas van de vakbond. Lekker boeiend dus.
Is het imago ooit goed geweest?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:19 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dit soort acties doen het toch al brozer geworden imago van Ryanair natuurlijk weinig goed (al weet ik ook wel dat mensen dat zo weer vergeten zijn bij de volgende actieprijzen) en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de werknemers.
Ik denk dat het imago bij de doelgroep best prima was. Je moest voor elke scheet bijbetalen en had het idee dat je bij een of andere verkoopshow beland was, maar je werd ondertussen wel voor een appel en een ei behoorlijk stipt van A naar B gevlogen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is het imago ooit goed geweest?
En ach, genoeg maatschappijen zit om piloten te springen, overstappen is het grootste probleem niet voor een piloot mocht het opeens heel erg fout gaan met Ryanair.
Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 00:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Aangezien ik begrijp dat vraag naar piloten steeds hoger wordt zou het me logischer lijken als de piloten gaan overstappen en dan moet Ryanair maar gaan uitzoeken hoe ze dat gaan oplossen
Ik heb verhalen gelezen van piloten die bij de opleiding al een contract moeten tekenen, dat ze enkel zullen vliegen voor RyanAir.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 00:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
Tot wanneer blijft zoiets ethisch in deze branche. Straks krijg je een piloot die er zo klaar mee is dat hij z'n vliegtuig tegen een bergwand parkeert.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 00:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:12 schreef MCH het volgende:
[..]
Tot wanneer blijft zoiets ethisch in deze branche. Straks krijg je een piloot die er zo klaar mee is dat hij z'n vliegtuig tegen een bergwand parkeert.
Dus het is allemaal de schuld van Yreal?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
alsof ik zou pochen met 10¤...quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Dus het is allemaal de schuld van Yreal?
Ten eerste betalen transavia, easyJet, wizzAir, tuiFly, enz. wel z'n piloten volgens lokale regels. Bij easyJet werken ze bijvoorbeeld volgens keurige, ruim betaalde, Nederlandse CAO. Dus low cost vliegen met goed salaris en rechten voor de piloten kán wel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:09 schreef MCH het volgende:
Rolkoffers niet meer gratis bij Ryanair
https://nos.nl/artikel/22(...)tis-bij-ryanair.html
nee, Dat je het ook echt moet gaan bijkopen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij?Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.
Ik heb gewoon een goede rugzak. Die blijft wel gratis.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij?Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.
Twee weken geleden teruggekomen van een weekje weg, maar had genoeg aan een rolkoffertje (volgens de maten van Ryanair) en een kleine rugzak. Heb niets gemist die week. Maar als je de maten van Ryanair aanhoudt voor die rugzak krijg je echt bijna niets mee. Gelukkig checken ze dat nooit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 10:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een goede rugzak. Die blijft wel gratis.
Past minder in dan die rolkoffers maar als je slim inpakt is het goed te doen.
Maar moet zeggen dat ik bij reis van een week of langer toch altijd een grote koffer meeneem en dan moet je toch je bagage het ruim in doen.
precies.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 12:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Twee weken geleden teruggekomen van een weekje weg, maar had genoeg aan een rolkoffertje (volgens de maten van Ryanair) en een kleine rugzak. Heb niets gemist die week. Maar als je de maten van Ryanair aanhoudt voor die rugzak krijg je echt bijna niets mee. Gelukkig checken ze dat nooit.
Volgens mij als je priority bijkoopt kun je je rolkoffertje gewoon meenemen.quote:Op maandag 3 september 2018 08:22 schreef Lacoste het volgende:
Ik vlieg 2 november met Ryanair. Dan moeten we dus betalen voor een rolkoffertje. Geen probleem, alleen vind ik het nogal onduidelijk. Als ik nu Priority neem, dan kost me dat ¤8,-- en dan mag ik een rolkoffer en een rugzak meenemen aan boord. Maar moet ik dan ook nog extra betalen voor mijn rolkoffer of niet? Kan er op de site van Ryanair niet echt iets duidelijks over vinden of ik kijk verkeerd
Betaal gewoon en anders veel succes met je gelijk halen, you're dealing with Ryanairquote:Op maandag 3 september 2018 17:50 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb ruim 2 maanden voordat de recente bagage regels bij ryanair zijn veranderd. Ik heb nu een mail gekregen dat ik nu akkoord moet gaan met deze wijzigingen binnen 14 dagen (anders kan ik mijn geld terug krijgen). Mag dit zomaar? Ik heb juist geboekt toen dit nog niet ingevoerd was.
Tuurlijk mag dat. Ze geven toch netjes de optie om te annuleren.quote:Op maandag 3 september 2018 17:50 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb ruim 2 maanden voordat de recente bagage regels bij ryanair zijn veranderd. Ik heb nu een mail gekregen dat ik nu akkoord moet gaan met deze wijzigingen binnen 14 dagen (anders kan ik mijn geld terug krijgen). Mag dit zomaar? Ik heb juist geboekt toen dit nog niet ingevoerd was.
True, gaat gelukkig om een enorm goedkoop ticket maar vindt de manier waarop apart. Wilde liever niet met ryanair maar qua aanreistijd was het meest gunstige optie.quote:Op maandag 3 september 2018 17:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Betaal gewoon en anders veel succes met je gelijk halen, you're dealing with Ryanair
Dus wilde je liever wel met Ryanair...quote:Op maandag 3 september 2018 18:27 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
True, gaat gelukkig om een enorm goedkoop ticket maar vindt de manier waarop apart. Wilde liever niet met ryanair maar qua aanreistijd was het meest gunstige optie.
Ik heb wel eens aan zo’n muts gevraagd of ik mn rugzak dan maar in een rolkoffer moest doen... ook altijd geweigerd trouwens om het voor me te leggen. Zit al krap genoeg.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 21:00 schreef ozzietukker het volgende:
Op zich doet Ryanair dit slim. Men moet natuurlijk de inkomsten zo hoog mogelijk houden, het huidige beleid zorgt al voor extra inkomsten, maar er blijken nog genoeg mensen te zijn welke geen extra investering willen doen en het voor lief nemen dat de handbagage alsnog in het ruim moet.
Het probleem van Ryanair hierin is dat door het huidige beleid het boarden prima gaat, want de handbagage wordt direct afgegeven onderaan bij het instappen van het vliegtig, de afhandelaar van Ryanair berekend echter wel kosten voor het alsnog in het ruim plaatsen terwijl Ryanair hier niets aan verdient.
Ryanair gaat dit nu omdraaien en ervoor zorgen dat mensen gedwongen worden om weer extra bij te betalen.
Persoonlijk vindt ik het niet zo'n probleem, ik heb nimmer een rolkoffer, altijd een rugzak of laptoptas, waar ik mij vooral aan erger is dat je bij bijvoorbeeld KLM maar dus ook de low cost maatschappijen in principe je kleine handbagage onder de stoel voor je moet leggen omdat iemand anders zijn hutkoffer moet meenemen....
Dit beleid zorgt uiteindelijk wel voor meer ruimte in de cabine en de passagiers met kleine handbagage kunnen dit indien gewenst in de bagagebakken kwijt.
Moet trouwens zeggen dat ik tegenwoordig een laptoptas annex rugtas heb die vanaf de onderkant nogal groot oogt en ik dus ook op die manier in de bagagebak stop. Andersom lijkt ie een stuk kleiner.quote:Op maandag 3 september 2018 18:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb wel eens aan zo’n muts gevraagd of ik mn rugzak dan maar in een rolkoffer moest doen... ook altijd geweigerd trouwens om het voor me te leggen. Zit al krap genoeg.
Nee Dat mag niet. Gelijk ga je inderdaad niet halen.quote:Op maandag 3 september 2018 17:50 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb ruim 2 maanden voordat de recente bagage regels bij ryanair zijn veranderd. Ik heb nu een mail gekregen dat ik nu akkoord moet gaan met deze wijzigingen binnen 14 dagen (anders kan ik mijn geld terug krijgen). Mag dit zomaar? Ik heb juist geboekt toen dit nog niet ingevoerd was.
Ik woon vlakbij Eindhoven Airport. Dat is ook de enige reden dat ik nog af en toe met ze vlieg, anders moet ik helemaal naar Amsterdam of Brussel. Denk dat ik het na december voor gezien hou met Ryanair.quote:Op dinsdag 4 september 2018 07:56 schreef Lacoste het volgende:
Ik heb hetzelfde als Ludacriss. Ach, het is niet anders. Je weet van te voren dat het gedonder is met Ryanair. Er is altijd wel wat. Als ze maar gewoon vliegen (en op tijd) dan vind ik het niet zo'n probleem. De prijzen van de vluchten toen ik boekte waren erg aangenaam. Dat er dan nu een paar euro bovenop komt, neem ik maar voor lief. Alleen is het zo onduidelijk. Heb ze al een berichtje gestuurd, maar erg vlot met reageren zijn ze ook niet. Gelukkig heb ik nog 2 maanden
Toegestane hoeveelheid cabinebagagequote:Op dinsdag 4 september 2018 08:20 schreef Metalfreak het volgende:
Maar wat ik me nu afvraag is of je nu dan met je rolkoffertje bij de bagage dropoff moet zijn of dat het nog steeds pas bij de gate wordt geregeld? Mij lijkt het eerste, want hoe ga je dat anders doen met mensen die niet betaald hebben, maar goed, dat zorgt dus voor lange rijen bij de dropoff balies...
Ja, dat is het huidige beleid en daarmee ben ik bekend, maar het beleid na 1 november ben ik benieuwd naar.quote:
soort referral toch, als je boekt via hun krijg je ryanair tegoedquote:Op dinsdag 4 september 2018 22:16 schreef gijsman het volgende:
Heeft iemand ervaring met Ryanair rooms?
Of is het zoals iedere hotel booking site maar dan net iets goedkoper?
Onder het huidige regime ben je een kwijt aan de gate.quote:Op dinsdag 4 september 2018 08:20 schreef Metalfreak het volgende:
Maar wat ik me nu afvraag is of je nu dan met je rolkoffertje bij de bagage dropoff moet zijn of dat het nog steeds pas bij de gate wordt geregeld? Mij lijkt het eerste, want hoe ga je dat anders doen met mensen die niet betaald hebben, maar goed, dat zorgt dus voor lange rijen bij de dropoff balies...
Ik zit net dat nieuwe beleid van Ryanair te lezenquote:Op woensdag 5 september 2018 20:08 schreef Yreal het volgende:
Onder het nieuwe regime mag je je rolkoffer mee het vliegtuig in, of je mag hem helemaal niet mee. Als er dus iets het ruim in gaat, is het naar de bagage drop.
de vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op woensdag 5 september 2018 22:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zit net dat nieuwe beleid van Ryanair te lezen
https://insideflyer.nl/ry(...)een-rolkoffers-meer/
Je kan voor ¤ 6 tot ¤ 8 direct bij het boeken priority boarding kopen en dus je rolkoffer meenemen en een extra item, maar dat is per vlucht beschikbaar voor maximaal 60 passagiers. Dan is er ook nog de mogelijkheid om voor ¤ 8 direct bij het boeken of ¤ 10 op een later moment een koffertje van maximaal 10kg in te kunnen checken en dan moet je dus je bagage afgeven.
Ik vermoed dat men net als bij Wizz Air voor vertrek de rij mensen afgaan om de handbagage op te meten en te controleren of er sprake is van priority boarding, en wanneer dat niet het geval is kan je voor een hoger bedrag aan de gate alsnog je rolkoffertje aan boord krijgen.
Tip zoals dan ook bij Wizz Air gold, ga niet in de rij staan, maar sta een beetje in de buurt, kom op het laatste moment aan en men heeft echt geen tijd meer om die policy ten uitvoer te brengen omdat men ook op tijd wil vertrekken, die controleslag is echt alleen mogelijk voordat de gate open gaat, daarna is er bijzonder weinig tijd.
Dit zal ook de nodige frustraties aan de gate gaan opleveren, en ongetwijfeld op korte termijn geld opleveren, maar ik heb ook gelijk vraagtekens bij de capaciteit bij Ryanair voor al die extra stukken bagage welke men wil afgeven, ik vraag mij, net zoals de persoon in het artikel, af of daarvoor wel genoeg capaciteit is....
Ik heb nu een bevestigende mail hierover gehad. Dan is het voor mij opgelost.quote:Op donderdag 6 september 2018 13:55 schreef Yreal het volgende:
Nu toch een move van ryanair. Iedereen die voor 31 aug geboekt heeft krijgt na 1nov gratis 10kg checked bag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |