Dan zorg je dat je smartphone geluid opneemt zodat je wel bewijs hebt.quote:Op vrijdag 15 december 2017 02:17 schreef einzeinz het volgende:
Aanval kan soms de beste verdediging zijn. Negeren werkt niet. Ik loop er vaak zo langs en met opzet er echt gewoon langs en hij doet niet, hij kijkt mij kleinerend aan en wandelt dan een twintigtal meter achter me aan en roept nog iets als 'geniet er van zolang je leeft' maar ik kijk zelfs niet om.
Maar misschien heeft iemand wel een leuke opmerking die ik eens kan zeggen als ik hem zie. Zo van 'als je me doodsteekt doe het dan wel direct goed hé, anders moet je je handen 2x vuil maken' met daarna gevolgd 'tot morgen'.
Politie kan niets doen want ik heb geen bewijzen van die uitspraken en op zich raakt hij mij ook niet aan. Hij vertoont wat haantjesgefrag en komt soms 10cm van mij maar hij slaat niet ofzo.
Heb hem vandaag wel gezegd van als hij zo graag wil slaan dat hij gerust doet, maar hij antwoordde droog dat ik mij dan zou laten vallen en niet meer zal rechtstaan en dat wil hij niet.
De man is 35.
quote:Op vrijdag 15 december 2017 02:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Dan zorg je dat je smartphone geluid opneemt zodat je wel bewijs hebt.
Ah, jullie waren mij voor dus.quote:Op vrijdag 15 december 2017 02:34 schreef Spanky78 het volgende:
Filmen. Stiekem.
Een daarna ergens stalking een gebiedsverbod vragen. Laat de politie elke keer proces verbaal maken. Of zo vaak mogelijk.
De politie heeft mij nu gisteren voor 300m. begeleid omdat die kerel weer stond te dreigen. De politie zag hem staan maar ze zeiden zelf ook dat ze niets kunnen doen want hij deed eigenlijk niets verkeerd en hij stond op straat en daar mag hij komen.quote:Op vrijdag 15 december 2017 04:05 schreef Hdero het volgende:
[..]
[..]
Ah, jullie waren mij voor dus.
En voor de zekerheid kan je misschien de beveiliging vragen je helemaal tot aan een veilige plek te begeleiden (normaal je auto maar die heb je niet), dus de OV-halte of je fietsenrek?
Ik dacht ook aan een mogelijk wapen zoals pepperspray maar je woont in Nederland.
Dit inderdaad. Heb je een haakneus? Dan is de kans nog groter!quote:Op vrijdag 15 december 2017 08:00 schreef zatoichi het volgende:
Maak een vlog, iedere dag film je gewoon je route van en naar huis waar hij ook pontificaal op staat.
Niets is zo irritant als een vlogger, binnen no time ben je van hem af.
Exact dit.quote:Op vrijdag 15 december 2017 07:56 schreef rival het volgende:
Gewoon naar buiten lopen en voor zijn neus gaan staan. Kijken wie dat het langst volhoudt.
Het terug slaan is nooit een goed idee. Alhoewel het potentieel geheel begrijpelijk is, gaat dit alleen maar meer gezeik en een potentiele strafverlaging opleveren.quote:Op vrijdag 15 december 2017 08:12 schreef einzeinz het volgende:
Maar wat zouden jullie doen als hij effect een slag uitdeelt of mij van de fiets afslaat. Mijn eerste reactie zou zijn om hem terug te slaan maar dan een tikkeltje harder?
Ik heb hem eerder al gezegd dat als hij het nodig vind om te slaan dat hij het moet doen. Maar zijn antwoord was gewoon dat ik me dan zou laten vallen en dat hij de schuldige zou zijn. Dus hij beseft ergens wel dat hij buiten wat dingen roepen, kijken, volgen en dichterbij komen ook niet veel kan doen. Hij wacht op een aanval van mijn kant maar ik raak hem ook niet aan.
Maar wat doe je als hij uithaalt of mij effectief slaat?
Dan krijgt TS een flinke douw en met een beetje pech ook nog een civiele letselzaak aan z'n broek.quote:Op vrijdag 15 december 2017 08:41 schreef mrPanerai het volgende:
Aangezien je al een paar keer aangifte hebt gedaan gewoon zelf ff alle kanten van de parking laten zien, eens kijken wie ze geloven als je het op zelfverdediging gooit.
Zo zou ik het aanpakken.
Deze gedachtegang kan ik niet volgen.quote:Op vrijdag 15 december 2017 01:55 schreef einzeinz het volgende:
Wat kan ik doen om hem op zijn plaats te zetten? Gewoon ff een lolletje uithalen ofzo?
Politie kan niks...quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:27 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Deze gedachtegang kan ik niet volgen.
Als je voor je werk dit soort dingen meemaakt neem ik aan dat je er ook in getraind bent.
Niet terugslaan en ook geen "lolletjes" uithalen. Gewoon de politie op laten lossen.
Ben je ambtenaar? Verzekeringsagent?
Ik hoorde doodsbedreigingen?quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Politie kan niks...
In feite doet de ander niks strafbaars...
Het grappige is dat de politie zelf getuige is van stalking, maar niets doet en geen aangifte wil opnemen, zo begrijp ik uit TS zijn verhaal.quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:36 schreef q420856 het volgende:
[..]
Ik hoorde doodsbedreigingen?
Opnemen, en strafbaar gedrag is vastgested.
Ik hoorde stalking?
Vastleggen, desnoods met camerabeveiliging al aanwezig bij het werk, en je hebt je dossier voor stalking. Ik hoor een strafbaar feit.
Ik kan niet afdoende vaststellen hoe vaak de politie al aanwezig is geweest bij TS. Bij 1 of 2 keer is er ook nog niet direct een strafbaar feit om aangifte van op te nemen. Bij gevallen waar het zijn woord tegen jouw woord is is het ook lastig. Toch kan je met bijvoorbeeld het beveiligingslogboek (als die er is, en men deze kerel er in opschrijft) danwel met de opnames van de bedreigingen aantoonbaar maken dat het een stelselmatiger karakter heeft. Hiermee kan je gewoon naar het politiebureau gaan en aangifte doen. De aangifte mogen ze je niet weigeren, ze mogen je wel vragen om een afspraak te maken (en overigens ook opzich wel begrijpelijk). Daarbij is het bedreigen met een der 7 delicten wel degelijk strafbaar. Even opnemen en hup, aangifte.quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het grappige is dat de politie zelf getuige is van stalking, maar niets doet en geen aangifte wil opnemen, zo begrijp ik uit TS zijn verhaal.
Wat een land.
Bewijs het maar...quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:36 schreef q420856 het volgende:
[..]
Ik hoorde doodsbedreigingen?
Opnemen, en strafbaar gedrag is vastgested.
Ik hoorde stalking?
Vastleggen, desnoods met camerabeveiliging al aanwezig bij het werk, en je hebt je dossier voor stalking. Ik hoor een strafbaar feit.
Serieus, de bewijsvormen die geef ik net...Neem de bedreigingen op, laat de beveiliging een logboek bijhouden, come on. Niet zo lastig.quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bewijs het maar...
Het is makkelijker als iemand je bedreigd of stalkt via email of tekstberichtjes...
De politie is er voor alle burgers, maar vaak niet voor de individuele burger. Teleurstellend maar waar.quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het grappige is dat de politie zelf getuige is van stalking, maar niets doet en geen aangifte wil opnemen, zo begrijp ik uit TS zijn verhaal.
Ik vind het ook een beetje een rare zaak, hoor. Werkgever laat TS wel in de kou staan, wat mij betreft. Ik zou zeggen, ik wil een advocaat spreken en de rekening gaat naar jullie. Misschien moet je je even kwaad maken naar je manager toe, TS?quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:49 schreef valentijn101 het volgende:
Je werkgever moet zorgen voor een veilige werkomgeving voor jou.
Nope, dat is geen bedreiging.quote:Op vrijdag 15 december 2017 08:18 schreef 111210 het volgende:
Vreemd dat de politie niks wilt doen als hij agressief tegen het raam loopt te slaan. Dat is toch ook bedreiging?
Lijkt me niet helemaal waar.quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Politie kan niks...
Stalking en bedreiging zijn strafbaar.quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Politie kan niks...
Als het bedrijf niet will meewerken kun je ze s’morgens altijd bellen. “ja hallo, met ts. Ik had vandaag willen komen maar die gek staat weer voor de deur, ik kom zodra jullie het opgelost hebben”quote:Op vrijdag 15 december 2017 10:26 schreef Hallmark het volgende:
[..]
De politie is er voor alle burgers, maar vaak niet voor de individuele burger. Teleurstellend maar waar.
[..]
Ik vind het ook een beetje een rare zaak, hoor. Werkgever laat TS wel in de kou staan, wat mij betreft. Ik zou zeggen, ik wil een advocaat spreken en de rekening gaat naar jullie. Misschien moet je je even kwaad maken naar je manager toe, TS?
Precies. En laat de politie maar eens met hem spreken. Vraag om een proces verbaal. En als de security op jouw werk er is, laat die getuigen.quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het lijkt misschien onschuldig maar het begint altijd ergens mee.
Volgende stap en hij staat voor je deur, jij bent op de fiets dus volgen word er niet moeilijker op.
Ik zou er toch wel iets meer werk van maken, hem uitlokken klinkt niet alleen kinderachtig maar is ronduit idioot als die vent zo geestelijk labiel is dat hij iedere dag, of regelmatig, specifiek jouw staat op te wachten op je werk zowel voor als achteraf.. klinkt je dat als normaal in je oren?
Iemand die zover gaat al.. hoe lang? is bereid tot meer uiteindelijk.
Wel benieuwd wat je die man te melden had eigenlijk.
Euh waarom moet hij om een proces-verbaal vragen? Dat hij gisteren is opgeladen bij het werk van ts heeft toch niks met ts van doen?quote:Op vrijdag 15 december 2017 14:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Precies. En laat de politie maar eens met hem spreken. Vraag om een proces verbaal. En als de security op jouw werk er is, laat die getuigen.
Zorg voor zoveel mogelijk bewijs en laat je niet wegsturen.
Stalking en bedreiging zijn ernstige feiten, dus ga een logboekje bijhouden van alle keren dat hij je opwacht/bedreigingen uit. Bewijs op video is niet nodig, een eventuele rechter kan bv ook getuigenverklaringen (beveiligers?) als bewijs accepteren of zelfs jouw logboek. Bel steevast de politie als hij er staat, zoals hielrvoor al werd opgemerkt: ze worden je vanzelf zat. Kortom: zorg ook dat je zèlf alles doet om een bijdrage te leveren aan een zo dik mogelijk dossier.quote:Op vrijdag 15 december 2017 14:18 schreef einzeinz het volgende:
Mijn werkgever is op de hoogte en er is een dossier van maar had niet echt de indruk dat er iets mee gedaan werd.
Intussen is mijn werkgever mijn deze morgen komen aanspreken over die kerel. Hij zou gisterenavond opgepakt zijn aan het gebouw en werd meegenomen voor verhoor. Het zou blijkbaar geen onbekende zijn bij de politie. Meer weet ik eigenlijk ook niet maar ergens hoop ik dat hij erge feiten pleegt want het is niet zo fijn als mijn naam ergens in een dossier voorkomt en al zeker niet in een zaak die geen zaak is. Als het echt een labiel persoon is met ernstige feiten dan zal het mogelijk wel afgelopen zijn met die kerel.
De security houdt hem ook in het oog dat hij niet binnenkomt. Nee, het is geen ex-werknemer. Er werd gewoon 'een voordeel' van hem geschrapt omdat hij er geen recht meer op heeft.
Maar ze kunnen pas iets doen als hij ook echt aangevallen wordt.quote:Op zondag 17 december 2017 10:39 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Stalking en bedreiging zijn ernstige feiten, dus ga een logboekje bijhouden van alle keren dat hij je opwacht/bedreigingen uit. Bewijs op video is niet nodig, een eventuele rechter kan bv ook getuigenverklaringen (beveiligers?) als bewijs accepteren of zelfs jouw logboek. Bel steevast de politie als hij er staat, zoals hielrvoor al werd opgemerkt: ze worden je vanzelf zat. Kortom: zorg ook dat je zèlf alles doet om een bijdrage te leveren aan een zo dik mogelijk dossier.
Klopt, in Nederland worden eerder verdachten beschermd dan slachtoffers.quote:Op zondag 17 december 2017 10:43 schreef Voske77 het volgende:
[..]
Maar ze kunnen pas iets doen als hij ook echt aangevallen wordt.
Maar er is geen slachtoffer of dader in deze zaak want die meneer doet niks strafbaars. En het feit dat hij een bekende is van de politie betekent waarschijnlijk ook dat hij begrijpt hoe de wielen van de wet draaien. Dus hij weet precies wat wel en niet mag.quote:Op zondag 17 december 2017 10:59 schreef Hdero het volgende:
[..]
Klopt, in Nederland worden eerder verdachten beschermd dan slachtoffers.
Zover ik weet zijn stalking en bedreiging wel strafbaar zelfs in Nederland. 😁quote:Op zondag 17 december 2017 11:05 schreef Voske77 het volgende:
[..]
Maar er is geen slachtoffer of dader in deze zaak want die meneer doet niks strafbaars. En het feit dat hij een bekende is van de politie betekent waarschijnlijk ook dat hij begrijpt hoe de wielen van de wet draaien. Dus hij weet precies wat wel en niet mag.
Ga jij maar eens Rutte iedere dag opwachten en dreigende houding erbij.quote:Op zondag 17 december 2017 11:05 schreef Voske77 het volgende:
[..]
Maar er is geen slachtoffer of dader in deze zaak want die meneer doet niks strafbaars. En het feit dat hij een bekende is van de politie betekent waarschijnlijk ook dat hij begrijpt hoe de wielen van de wet draaien. Dus hij weet precies wat wel en niet mag.
Ook hier geldt dat laatste, mocht het ooit tot een geschil komen tussen huurder en verhuurder, kiest de politie bijna altijd voor de kant van verhuurder. Want groot geld en grondbezit. Zullen ook een stuk meer belasting betalen.quote:Op zondag 17 december 2017 11:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ga jij maar eens Rutte iedere dag opwachten en dreigende houding erbij.
Maar goed, de politie is er niet voor het klootjesvolk, nooit vergeten.
Als je het kunt bewijzen, en meestal grijpt de politie pas in als er echt iets gebeurt is. Die man mag gewoon op straat komen hoor. Hij mag de hele dag ts opwachten maar zolang het daar bij blijft kan er niet veel gedaan worden.quote:Op zondag 17 december 2017 11:07 schreef Hdero het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn stalking en bedreiging wel strafbaar zelfs in Nederland. 😁
Misschien heb je het hele topic/de OP niet gelezen maar TS gaf aan dat het een stukje verder ging dan dat. Maar ik zal wel weer geen expert zijn in het Nederlandse strafrecht. Lijkt me iig allemaal helemaal niet nodig om gepest te worden bij het uitvoeren van je baan.quote:Op zondag 17 december 2017 11:14 schreef Voske77 het volgende:
[....]
Als je het kunt bewijzen, en meestal grijpt de politie pas in als er echt iets gebeurt is. Die man mag gewoon op straat komen hoor. Hij mag de hele dag ts opwachten maar zolang het daar bij blijft kan er niet veel gedaan worden.
Dit klinkt meer alsof het een uitkeringsgerechtigde is en jij bij de betreffende uitkeringsinstantie werkt, in dat geval zou ik het heel strak vastleggen en goed blijven overleggen met je werkgever, want als hij al "een voordeel" is kwijtgeraakt waar hij geen recht meer op heeft dan kan er wellicht ook nog gekort worden op datgene waar hij nog wel recht op heeft, als daar nog sprake van is.quote:Op vrijdag 15 december 2017 14:18 schreef einzeinz het volgende:
Mijn werkgever is op de hoogte en er is een dossier van maar had niet echt de indruk dat er iets mee gedaan werd.
Intussen is mijn werkgever mijn deze morgen komen aanspreken over die kerel. Hij zou gisterenavond opgepakt zijn aan het gebouw en werd meegenomen voor verhoor. Het zou blijkbaar geen onbekende zijn bij de politie. Meer weet ik eigenlijk ook niet maar ergens hoop ik dat hij erge feiten pleegt want het is niet zo fijn als mijn naam ergens in een dossier voorkomt en al zeker niet in een zaak die geen zaak is. Als het echt een labiel persoon is met ernstige feiten dan zal het mogelijk wel afgelopen zijn met die kerel.
De security houdt hem ook in het oog dat hij niet binnenkomt. Nee, het is geen ex-werknemer. Er werd gewoon 'een voordeel' van hem geschrapt omdat hij er geen recht meer op heeft.
Ja? Stalking mag?quote:Op zondag 17 december 2017 11:14 schreef Voske77 het volgende:
[..]
Als je het kunt bewijzen, en meestal grijpt de politie pas in als er echt iets gebeurt is. Die man mag gewoon op straat komen hoor. Hij mag de hele dag ts opwachten maar zolang het daar bij blijft kan er niet veel gedaan worden.
In de OP staat ook dat de politie machteloos is, en hij wordt niet gepest bij het uitvoeren van zijn baan. Hij wordt gepest bij als hij aankomt of vertrekt, en dat gebeurt blijkbaar op straat waar die man gewoon mag komen. En wat iemand hierboven mij al zegt, het beste is om hem te ontlopen. Wat hem door de beveiliging van het pand waar hij werkt ook is aangeradenquote:Op zondag 17 december 2017 11:22 schreef Hdero het volgende:
[..]
Misschien heb je het hele topic/de OP niet gelezen maar TS gaf aan dat het een stukje verder ging dan dat. Maar ik zal wel weer geen expert zijn in het Nederlandse strafrecht. Lijkt me iig allemaal helemaal niet nodig om gepest te worden bij het uitvoeren van je baan.
Die politie lult uit zijn nek, de dingen die de man roept zijn gewoon doodsbedreigingen en strafbaar, echter staat de politie liever te flitsen of goudvissen te redden.quote:Op zondag 17 december 2017 12:28 schreef Voske77 het volgende:
[..]
In de OP staat ook dat de politie machteloos is, en hij wordt niet gepest bij het uitvoeren van zijn baan. Hij wordt gepest bij als hij aankomt of vertrekt, en dat gebeurt blijkbaar op straat waar die man gewoon mag komen. En wat iemand hierboven mij al zegt, het beste is om hem te ontlopen. Wat hem door de beveiliging van het pand waar hij werkt ook is aangeraden
En dat gaat helpen? Plus dat het onnodig veel energie kost, ts een heel lange adem nodig heeft en het uiteindelijk misschien een paar strafuren oplevert, dan zou ik eieren voor m'n geld kiezen en de man zoveel mogelijk ontlopen.quote:Op zondag 17 december 2017 12:58 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Die politie lult uit zijn nek, de dingen die de man roept zijn gewoon doodsbedreigingen en strafbaar, echter staat de politie liever te flitsen of goudvissen te redden.
Bedreigingen opnemen, aangifte (blijven) doen. Nemen ze de aangiftes niet op? Klagen bij ombudsman en politieleiding.
Onzin. Stalking en bedreiging zijn ook strafbaar.quote:Op zondag 17 december 2017 10:43 schreef Voske77 het volgende:
[..]
Maar ze kunnen pas iets doen als hij ook echt aangevallen wordt.
Je reageert selectief op tekst in reacties en op mensen. Oftewel een slechte en saaie troll. Ik ga mijn tijd nuttiger besteden, veel plezier met praten tegen jezelf en de mensen die op je in trappen.quote:Op zondag 17 december 2017 12:28 schreef Voske77 het volgende:
[..]
In de OP staat ook dat de politie machteloos is, en hij wordt niet gepest bij het uitvoeren van zijn baan. Hij wordt gepest bij als hij aankomt of vertrekt, en dat gebeurt blijkbaar op straat waar die man gewoon mag komen. En wat iemand hierboven mij al zegt, het beste is om hem te ontlopen. Wat hem door de beveiliging van het pand waar hij werkt ook is aangeraden
We hebben te maken met een matige tot slechte troll. Gewoon negeren.quote:Op zondag 17 december 2017 15:14 schreef Slacentrifuge het volgende:
[....]
Onzin. Stalking en bedreiging zijn ook strafbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |