abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175733879
Vanuit professioneel standpunt heb ik iemand minder leuk nieuws moeten melden waardoor die persoon best kwaad is.

De security moest onlangs deze persoon buiten zetten uit het gebouw maar deze persoon blijft langs het gebouw hangen op momenten waarop ik begin met werken en gedaan heb met werken. Ik kom met de fiets dus een wagen saboteren kan hij niet doen.
Maar hij blijft dus hangen, de politie heeft hem vandaag aangesproken nadat hij weer doodsbedreigingen maakte naar mij toe maar zijn antwoord was dat her openbaar domein is en hij daar mag zijn. Dat klopt wel, maar het is eerder de stalking die niet mag, hij wacht mij nl. gewoon op na het werk.

De politie staat ook machteloos want hij doet niets, hij raakt mij niet aan. Hij volgt met zijn ogen en wandelt wat achter me aan en roept ten gepaste tijde wat vreemde opmerkingen maar ik schenk er geen aandacht aan.

Wat kan ik doen om hem op zijn plaats te zetten? Gewoon ff een lolletje uithalen ofzo?
Er is een achterpoor aan het gebouw waar ik naar buiten kan, de security raadt mij aan om dat te doen, maar ik heb eigenlijk geen schrik en loop met een 'veilig' gevoel buiten, langs de voordeur zoals iedereen die er werkt.
Cindy De Vuyst
pi_175733901
Of je negeert die persoon een tijdje, dan zoekt hij wel iets anders om te doen

[ Bericht 56% gewijzigd door Nizno op 15-12-2017 15:41:16 ]
pi_175733928
Aanval kan soms de beste verdediging zijn. Negeren werkt niet. Ik loop er vaak zo langs en met opzet er echt gewoon langs en hij doet niet, hij kijkt mij kleinerend aan en wandelt dan een twintigtal meter achter me aan en roept nog iets als 'geniet er van zolang je leeft' maar ik kijk zelfs niet om.

Maar misschien heeft iemand wel een leuke opmerking die ik eens kan zeggen als ik hem zie. Zo van 'als je me doodsteekt doe het dan wel direct goed hé, anders moet je je handen 2x vuil maken' met daarna gevolgd 'tot morgen'.

Politie kan niets doen want ik heb geen bewijzen van die uitspraken en op zich raakt hij mij ook niet aan. Hij vertoont wat haantjesgefrag en komt soms 10cm van mij maar hij slaat niet ofzo.
Heb hem vandaag wel gezegd van als hij zo graag wil slaan dat hij gerust doet, maar hij antwoordde droog dat ik mij dan zou laten vallen en niet meer zal rechtstaan en dat wil hij niet.
De man is 35.
Cindy De Vuyst
pi_175733947
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 02:17 schreef einzeinz het volgende:
Aanval kan soms de beste verdediging zijn. Negeren werkt niet. Ik loop er vaak zo langs en met opzet er echt gewoon langs en hij doet niet, hij kijkt mij kleinerend aan en wandelt dan een twintigtal meter achter me aan en roept nog iets als 'geniet er van zolang je leeft' maar ik kijk zelfs niet om.

Maar misschien heeft iemand wel een leuke opmerking die ik eens kan zeggen als ik hem zie. Zo van 'als je me doodsteekt doe het dan wel direct goed hé, anders moet je je handen 2x vuil maken' met daarna gevolgd 'tot morgen'.

Politie kan niets doen want ik heb geen bewijzen van die uitspraken en op zich raakt hij mij ook niet aan. Hij vertoont wat haantjesgefrag en komt soms 10cm van mij maar hij slaat niet ofzo.
Heb hem vandaag wel gezegd van als hij zo graag wil slaan dat hij gerust doet, maar hij antwoordde droog dat ik mij dan zou laten vallen en niet meer zal rechtstaan en dat wil hij niet.
De man is 35.
Dan zorg je dat je smartphone geluid opneemt zodat je wel bewijs hebt.
pi_175733949
Filmen. Stiekem.

Een daarna ergens stalking een gebiedsverbod vragen. Laat de politie elke keer proces verbaal maken. Of zo vaak mogelijk.
Whatever...
pi_175734072
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 02:31 schreef Nober het volgende:

[..]

Dan zorg je dat je smartphone geluid opneemt zodat je wel bewijs hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 02:34 schreef Spanky78 het volgende:
Filmen. Stiekem.

Een daarna ergens stalking een gebiedsverbod vragen. Laat de politie elke keer proces verbaal maken. Of zo vaak mogelijk.
Ah, jullie waren mij voor dus.

En voor de zekerheid kan je misschien de beveiliging vragen je helemaal tot aan een veilige plek te begeleiden (normaal je auto maar die heb je niet), dus de OV-halte of je fietsenrek? :?

Ik dacht ook aan een mogelijk wapen zoals pepperspray maar je woont in Nederland.
pi_175734183
Dat hij je niet aanraakt is niet relevant. Hinderlijk volgen = stalken. Dus ik zou steeds de politie bellen als je hem ziet (via het 0800-nr). Hopelijk schrikt hem dat genoeg af na een paar keer. En sowieso aangifte doen van stalking en bedreiging (want “geniet ervan zolang je leeft” is zeker op te vatten als bedreiging).
pi_175734670
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 04:05 schreef Hdero het volgende:

[..]

[..]

Ah, jullie waren mij voor dus.

En voor de zekerheid kan je misschien de beveiliging vragen je helemaal tot aan een veilige plek te begeleiden (normaal je auto maar die heb je niet), dus de OV-halte of je fietsenrek? :?

Ik dacht ook aan een mogelijk wapen zoals pepperspray maar je woont in Nederland.
De politie heeft mij nu gisteren voor 300m. begeleid omdat die kerel weer stond te dreigen. De politie zag hem staan maar ze zeiden zelf ook dat ze niets kunnen doen want hij deed eigenlijk niets verkeerd en hij stond op straat en daar mag hij komen.

Hij raakt me niet aan, dus zolang hij mij fysiek niet aanraakt is er gewoon geen verhaal! Het blijft enkel bij dreigementen en we kunnen neus aan neus komen (is al 2x gebeurd) er gebeurd gewoon niets...

Het enige wat hij van agressie gebruikt is dat hij als een losgeslagen projectiel op de ramen van het gebouw stond te kloppen en de deur probeerde te forceren. De security heeft hem er gewoon uitgegooid want naar het schijnt hoorden ze hem tot op de eerste verdieping. Maar mensen valt hij voorlopig dus niet aan, maar hij viseert wel mij want ik bracht hem slecht nieuws.
Cindy De Vuyst
pi_175734704
Gewoon naar buiten lopen en voor zijn neus gaan staan. Kijken wie dat het langst volhoudt. *O*
pi_175734753
Maak een vlog, iedere dag film je gewoon je route van en naar huis waar hij ook pontificaal op staat.

Niets is zo irritant als een vlogger, binnen no time ben je van hem af.
pi_175734784
Doodsbedreiging is gewoon strafbaar, ook als hij je niet aanraakt.
Goed idee om het gewoon op te nemen en aangifte te (blijven) doen.
Noem hierbij niet dat je niet bang bent, want dan is er geen bedreiging.
Stop ook met het bewust opzoeken. Hij is een idioot, maar als hij wel
iets zou gaan doen ben jij het ook.
  vrijdag 15 december 2017 @ 08:06:59 #12
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_175734816
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:00 schreef zatoichi het volgende:
Maak een vlog, iedere dag film je gewoon je route van en naar huis waar hij ook pontificaal op staat.

Niets is zo irritant als een vlogger, binnen no time ben je van hem af.
Dit inderdaad. Heb je een haakneus? Dan is de kans nog groter!
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_175734870
Maar wat zouden jullie doen als hij effect een slag uitdeelt of mij van de fiets afslaat. Mijn eerste reactie zou zijn om hem terug te slaan maar dan een tikkeltje harder?

Ik heb hem eerder al gezegd dat als hij het nodig vind om te slaan dat hij het moet doen. Maar zijn antwoord was gewoon dat ik me dan zou laten vallen en dat hij de schuldige zou zijn. Dus hij beseft ergens wel dat hij buiten wat dingen roepen, kijken, volgen en dichterbij komen ook niet veel kan doen. Hij wacht op een aanval van mijn kant maar ik raak hem ook niet aan.

Maar wat doe je als hij uithaalt of mij effectief slaat?
Cindy De Vuyst
pi_175734876
2 stoelen meenemen naar buiten, tegenover elkaar zetten, op 1 gaan zitten, wachten tot hij er bij komt zitten. Dialoog aan gaan. Je laat gelijk zien dat je niet bang voor m bent, en hij zal zich ontzettend voor lul gezet voelen en geen houding kunnen geven.
pi_175734915
Vreemd dat de politie niks wilt doen als hij agressief tegen het raam loopt te slaan. Dat is toch ook bedreiging?
pi_175734932
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 07:56 schreef rival het volgende:
Gewoon naar buiten lopen en voor zijn neus gaan staan. Kijken wie dat het langst volhoudt. *O*
Exact dit.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_175734942
Dat je niet bang bent.... :{
pi_175735047
Elke dag vriendelijk groeten en doorlopen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_175735125
Aangezien je al een paar keer aangifte hebt gedaan gewoon zelf ff alle kanten van de parking laten zien, eens kijken wie ze geloven als je het op zelfverdediging gooit.
Zo zou ik het aanpakken.
pi_175735269
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:12 schreef einzeinz het volgende:
Maar wat zouden jullie doen als hij effect een slag uitdeelt of mij van de fiets afslaat. Mijn eerste reactie zou zijn om hem terug te slaan maar dan een tikkeltje harder?

Ik heb hem eerder al gezegd dat als hij het nodig vind om te slaan dat hij het moet doen. Maar zijn antwoord was gewoon dat ik me dan zou laten vallen en dat hij de schuldige zou zijn. Dus hij beseft ergens wel dat hij buiten wat dingen roepen, kijken, volgen en dichterbij komen ook niet veel kan doen. Hij wacht op een aanval van mijn kant maar ik raak hem ook niet aan.

Maar wat doe je als hij uithaalt of mij effectief slaat?
Het terug slaan is nooit een goed idee. Alhoewel het potentieel geheel begrijpelijk is, gaat dit alleen maar meer gezeik en een potentiele strafverlaging opleveren.

[ Bericht 16% gewijzigd door Nizno op 15-12-2017 15:48:10 ]
pi_175735595
Het lijkt misschien onschuldig maar het begint altijd ergens mee.
Volgende stap en hij staat voor je deur, jij bent op de fiets dus volgen word er niet moeilijker op.

Ik zou er toch wel iets meer werk van maken, hem uitlokken klinkt niet alleen kinderachtig maar is ronduit idioot als die vent zo geestelijk labiel is dat hij iedere dag, of regelmatig, specifiek jouw staat op te wachten op je werk zowel voor als achteraf.. klinkt je dat als normaal in je oren?

Iemand die zover gaat al.. hoe lang? is bereid tot meer uiteindelijk.

Wel benieuwd wat je die man te melden had eigenlijk.
  vrijdag 15 december 2017 @ 09:23:11 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175735685
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:41 schreef mrPanerai het volgende:
Aangezien je al een paar keer aangifte hebt gedaan gewoon zelf ff alle kanten van de parking laten zien, eens kijken wie ze geloven als je het op zelfverdediging gooit.
Zo zou ik het aanpakken.
Dan krijgt TS een flinke douw en met een beetje pech ook nog een civiele letselzaak aan z'n broek.

Verder goed advies. ^O^.
And so is the past
  vrijdag 15 december 2017 @ 09:27:35 #23
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_175735745
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 01:55 schreef einzeinz het volgende:
Wat kan ik doen om hem op zijn plaats te zetten? Gewoon ff een lolletje uithalen ofzo?
Deze gedachtegang kan ik niet volgen.
Als je voor je werk dit soort dingen meemaakt neem ik aan dat je er ook in getraind bent.

Niet terugslaan en ook geen "lolletjes" uithalen. Gewoon de politie op laten lossen.
Ben je ambtenaar? Verzekeringsagent?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_175735838
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:27 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Deze gedachtegang kan ik niet volgen.
Als je voor je werk dit soort dingen meemaakt neem ik aan dat je er ook in getraind bent.

Niet terugslaan en ook geen "lolletjes" uithalen. Gewoon de politie op laten lossen.
Ben je ambtenaar? Verzekeringsagent?
Politie kan niks...

In feite doet de ander niks strafbaars...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175735887
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Politie kan niks...

In feite doet de ander niks strafbaars...
Ik hoorde doodsbedreigingen?

Opnemen, en strafbaar gedrag is vastgested.

Ik hoorde stalking?

Vastleggen, desnoods met camerabeveiliging al aanwezig bij het werk, en je hebt je dossier voor stalking. Ik hoor een strafbaar feit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')