abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175685440

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com

Crypto koersen
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin
/r/btc

Bitcoin resources (websites)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen.

LEESVOER:

https://www.reddit.com/r/(...)t_invest_recklessly/

٩๏̯͡๏)۶
pi_175685448
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:58 schreef Zith het volgende:
Let op:
ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
"De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

Haha het tweakers topic, dat is echt sneu tegenwoordig
٩๏̯͡๏)۶
pi_175685456
Het lijkt noord Korea wel
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_175685465
Wat? Geen XRP in de titel. Schaam je..
XRP - To tha moon motherf#cker!
pi_175685525
Xrp straks op coinbase :7
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_175685541
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:39 schreef Mand het volgende:
Ah een mod wil dat misschien doen, maar gun nattekat ook eens wat
٩๏̯͡๏)۶
pi_175685555
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:45 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ah een mod wil dat misschien doen, maar gun nattekat ook eens wat
Deal. Wij het geld, Nattekat baas van dit topic.
  woensdag 13 december 2017 @ 00:49:00 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_175685573
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:39 schreef Mand het volgende:
Nee want ETH _O_
pi_175685587
Tijd om EOS aan te schaffen dan maar. Na een beetje onderzoek heb ik er toch best vertrouwen in
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175685722
https://www.moonlambos.io/showroom

Slechts 8.43 Bitcoin voor een Lambo!

Mijn doel is een Huracan. *O*
  woensdag 13 december 2017 @ 01:11:01 #11
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_175685737
Ik gebruik de wallet van Exodus (Niet haten pls :') ), en daar zit een exchange ingebouwd.
Je betaalt altijd fees om die exchange te gebruiken natuurlijk, maar wanneer ik BTC om wil zetten in LTC, wordt mijn portefeuille juist meer waard.

Als ik bijvoorbeeld voor 500 euro aan BTC zou exchangen naar LTC, dan krijg ik daar LTC voor in de plaats met een waarde van 523 euro. Iemand die hier een logische verklaring voor heeft?
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_175685784
quote:
10s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:07 schreef BadVlad het volgende:

Een caravan heb je al voor 500 euri.
pi_175685843
Wat is er nu eventueel aantrekkelijk om te kopen ? Ik heb vanavond 33% btc gekocht. Ik weet dat ie hoog staat maar ik moet toch iets, die alts moeten ff beetje zakken en dan koop ik daar een zak van. All in, race to the bottem of hemelse duiten om jezelf mee te wassen. Wat ik nu heb gekocht hold ik gewoon tot volgend jaar.

Reclame maken op intranet gemeente is haram of gewoon doen met een knipoog? Iedereen de 13e maand (zoals die user zei) investeren in Bitcoin, geen gezeik iedereen rijk! Zoiets ? Ontslag komt me niet echt uit.
  woensdag 13 december 2017 @ 01:33:44 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_175685890
quote:
10s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:07 schreef BadVlad het volgende:
https://www.moonlambos.io/showroom

Slechts 8.43 Bitcoin voor een Lambo!

En nu weer 8.38 :P
pi_175685906
Via Litebit BTC gekocht om te kunnen traden op Binance, maar 40 min later nog steeds niks binnen op Binance... :(
Koning.
  woensdag 13 december 2017 @ 01:37:24 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_175685911
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:27 schreef InsomniaCoins het volgende:
Wat is er nu eventueel aantrekkelijk om te kopen ? Ik heb vanavond 33% btc gekocht. Ik weet dat ie hoog staat maar ik moet toch iets, die alts moeten ff beetje zakken en dan koop ik daar een zak van. All in, race to the bottem of hemelse duiten om jezelf mee te wassen. Wat ik nu heb gekocht hold ik gewoon tot volgend jaar.

Reclame maken op intranet gemeente is haram of gewoon doen met een knipoog? Iedereen de 13e maand (zoals die user zei) investeren in Bitcoin, geen gezeik iedereen rijk! Zoiets ? Ontslag komt me niet echt uit.
Raar verhaal dit. 33%?
pi_175685914
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En nu weer 8.38 :P
Doe mij maar een fiets,
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:37 schreef tha_dark het volgende:
Via Litebit BTC gekocht om te kunnen traden op Binance, maar 40 min later nog steeds niks binnen op Binance... :(
Bij mij ging het heel vlotjes vandaag, heb er niet met een stopwatch bijgezeten maar binnen 1 a 2 uur was de transactie finished.
  woensdag 13 december 2017 @ 01:38:11 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_175685915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:37 schreef tha_dark het volgende:
Ja daarom is BTC ook zo top. Soms mag je uren wachten...
pi_175685919
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Raar verhaal dit. 33%?
1/3 btc
pi_175685920
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:38 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]

1/3 btc
hoi
Groot fan van User Wotte
pi_175685931
Kleine orders gaan langzamer bij litebit maar volgens mij in het algemeen, minder aan te verdienen, lagere prioriteit.

Zo moest ik de eerste keer erg lang wachten op 100 euro, zag wel dat er unconfirmed stond maar dan is de transactie nog niet klaar. Tijdens unconfirmed voor 400 euro een order geplaasts en die was sneller klaar/afgerond.
pi_175686005
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:11 schreef TBakkert het volgende:
Ik gebruik de wallet van Exodus (Niet haten pls :') ), en daar zit een exchange ingebouwd.
Je betaalt altijd fees om die exchange te gebruiken natuurlijk, maar wanneer ik BTC om wil zetten in LTC, wordt mijn portefeuille juist meer waard.

Als ik bijvoorbeeld voor 500 euro aan BTC zou exchangen naar LTC, dan krijg ik daar LTC voor in de plaats met een waarde van 523 euro. Iemand die hier een logische verklaring voor heeft?
Ik gebruik het ook weleens om ETH of LTC om te zetten naar Civic of BAT, want de totale transactiekosten zijn meestal niet meer dan 0.30 EUR en het scheelt heel wat rondstuurwerk, daarnaast is het nog goedkoper ook omdat je de transactiekosten bespaart van het traditionele rondsturen.
Volgens mij is het een schatting die je krijgt te zien en daar zou best weleens wat vertraging in kunnen zitten, maar persoonlijk zou ik geen BTC gaan omzetten naar iets wat vandaag zo explosief is gestegen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  woensdag 13 december 2017 @ 02:25:41 #23
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_175686112
Gisteravond een klein feestje gevierd. Initiele inleg is x100 gegaan.

Niet dat ik 1 cent heb laten uitbetalen maar toch een mooi moment!

Ben beniewd wat volgend jaar gaat geven. Verge bijna op 1 cent en mogelijk wordt deze maand Wraith gereleased :9
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_175686189
CoinBase telkens plat... wtf.
pi_175686195
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 02:25 schreef Maikuuul het volgende:
Gisteravond een klein feestje gevierd. Initiele inleg is x100 gegaan.

Niet dat ik 1 cent heb laten uitbetalen maar toch een mooi moment!

Ben beniewd wat volgend jaar gaat geven. Verge bijna op 1 cent en mogelijk wordt deze maand Wraith gereleased :9
Netjes! Ik kan mij herinneren dat jij op 9 sat hebt gekocht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')