Ik benoem slechts de feiten hoe het gegaan is. We hebben BEIDE fouten gemaakt, niet de een meer als de ander. Hou op zeg.quote:Op maandag 11 december 2017 20:36 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Man man man, lees je eigen posts nou eens terug. Wijzen met je vingertje, stampvoeten... dit is toch geen manier om met zoiets om te gaan?
Als je wil blijven volharden in die hele ik kan goed zien wanneer ze iets meent of niet bullshit niet nee.quote:
Wat bedoel je?quote:Op maandag 11 december 2017 20:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je wil blijven volharden in die hele ik kan goed zien wanneer ze iets meent of niet bullshit niet nee.
Ik weet altijd precies bij wie ik moet klagen over bepaalde dingen en wie er dan met me mee zal praten of er tegen in zal gaanquote:
dat wou ik aangeven je zoekt de persoon op die je gevoel bevestigdquote:Op maandag 11 december 2017 20:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet altijd precies bij wie ik moet klagen over bepaalde dingen en wie er dan met me mee zal praten of er tegen in zal gaan![]()
Als ik bijv een eind aan mijn relatie wil maken, weet ik echt de juiste persoon wel voor de 'och jee meid, wat een klootzak!!' reacties. Als ik mijn relatie wil behouden dan heb ik ook nog wel 'je moet er niet zo zwaar aan tillen, hij bedoelt het niet zo' vriendinnen![]()
Je keus met wie je zo'n gesprek aan gaat geeft al een beetje aan wat je zelf wilt.
Ik wijs niet. Volgens mij heb ik ook recht op uitleg toch? Zo werken die dingen in een relatie. IK IK IK heb fouten gemaakt, maar zij ook, onder andere het niet communiceren, gevoel delen wanneer het moest. Moest ik haar dan ook maar aan de kant zetten daarom? Of omdat ze zo ontzettend verlegen was en dat in eerste instantie niet wilde veranderen etc?quote:Op maandag 11 december 2017 20:40 schreef BilmemKi het volgende:
Als je blijft wijzen naar anderen komt het nooit meer goed.
Dan stopt mijn leven, zo simpel is het.quote:Op maandag 11 december 2017 20:40 schreef Joene het volgende:
stel he ! zij heeft jou in jouw ogen maanden voor het spreekwoordelijke lapje gehouden , ondanks in jouw ogen oneerlijk. Zij is klaar met jouw... wat wil je doen ? liefde / gevoel kan je niet kopen.
Als vrouw zijnde: dit is heus waar bijzonder onsexy en sneu. Ik zou er hard van weg rennenquote:Op maandag 11 december 2017 20:43 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Dan stopt mijn leven, zo simpel is het.
Ze verlaat je pas na 14 jaar. Als jij 14 jaar lang een lamlendig iemand kan blijven, kan zij ook blijven zijn zoals zij wil zijn.quote:Op maandag 11 december 2017 20:42 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Ik wijs niet. Volgens mij heb ik ook recht op uitleg toch? Zo werken die dingen in een relatie. IK IK IK heb fouten gemaakt, maar zij ook, onder andere het niet communiceren, gevoel delen wanneer het moest. Moest ik haar dan ook maar aan de kant zetten daarom? Of omdat ze zo ontzettend verlegen was en dat in eerste instantie niet wilde veranderen etc?
Als je steeds iemand verlaat voor problemen zul je nooit gelukkig worden. Het is op te lossen weet je wel. De liefde is er nog steeds anders had ze die afspraak wel geannuleerd en haar ring afgedaan lijkt mij.
Die collega waar ze mee sprak daar sprak ze mee omdat die net van haar kerel af is die zich echt belachelijk slecht gedroeg. Die gebruikte drugs, zoop zich kapot en had geen tijd voor het kind. Dus dan zou ze zich spiegelen aan een collega die in een veel ergere situatie zit? Oke....quote:Op maandag 11 december 2017 20:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet altijd precies bij wie ik moet klagen over bepaalde dingen en wie er dan met me mee zal praten of er tegen in zal gaan![]()
Als ik bijv een eind aan mijn relatie wil maken, weet ik echt de juiste persoon wel voor de 'och jee meid, wat een klootzak!!' reacties. Als ik mijn relatie wil behouden dan heb ik ook nog wel 'je moet er niet zo zwaar aan tillen, hij bedoelt het niet zo' vriendinnen![]()
Je keus met wie je zo'n gesprek aan gaat geeft al een beetje aan wat je zelf wilt.
nou ik zou vast 6 planken bestellenquote:Op maandag 11 december 2017 20:43 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
En hier is alle reden die zij zou moeten hebben om te weten dat ze de juiste keuze maakt door bij je weg te gaan.quote:Op maandag 11 december 2017 20:43 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Nee, ze spiegelde haar relatie of jou als persoon heus niet aan de situatie bij die collega. Ze koos de collega omdat die bekend is met het zichzelf bevrijden van een juk, het voor jezelf kiezen en opgelucht zijn met het eindelijk weer vrijgezel zijn. Daarom. Ze zocht bevestiging dat dat een goede keus kan zijn.quote:Op maandag 11 december 2017 20:44 schreef AnoniemH het volgende:
Die collega waar ze mee sprak daar sprak ze mee omdat die net van haar kerel af is die zich echt belachelijk slecht gedroeg. Die gebruikte drugs, zoop zich kapot en had geen tijd voor het kind. Dus dan zou ze zich spiegelen aan een collega die in een veel ergere situatie zit? Oke....
Kan toch dat er dingen waren in de situatie van die collega die ze ook in haar eigen relatie herkende. Of überhaupt dat ze door de verhalen van die collega ook wat bewuster over haar eigen relatie ging denken.quote:Op maandag 11 december 2017 20:44 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Die collega waar ze mee sprak daar sprak ze mee omdat die net van haar kerel af is die zich echt belachelijk slecht gedroeg. Die gebruikte drugs, zoop zich kapot en had geen tijd voor het kind. Dus dan zou ze zich spiegelen aan een collega die in een veel ergere situatie zit? Oke....
Van inspiratie moet ze je óók al voorzien?quote:Op maandag 11 december 2017 20:43 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
En blijkbaar is zij verantwoordelijk voor zijn leven, zijn geluk. Dat is nogal wat om van iemand te vragen. Ik zou daar niet verantwoordelijk voor willen zijn. Heel benauwend.quote:Op maandag 11 december 2017 20:46 schreef Boca_Raton het volgende:
Van inspiratie moet ze je óók al voorzien?
Uiteraard kan dat en dat ontken ik ook nergens, maar waarom meteen opgeven terwijl we dus net bezig waren etc vul het zelf in. Het Erasmus traject liep en loopt nog steeds he.quote:Op maandag 11 december 2017 20:45 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Kan toch dat er dingen waren in de situatie van die collega die ze ook in haar eigen relatie herkende. Of überhaupt dat ze door de verhalen van die collega ook wat bewuster over haar eigen relatie ging denken.
Aaahhw nee je gaat nu toch niet als een labiel 15 jarig meisje doen hequote:Op maandag 11 december 2017 20:43 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Je snapt er echt helemaal, maar dan ook he le maal niks van.quote:Op maandag 11 december 2017 20:47 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Uiteraard kan dat en dat ontken ik ook nergens, maar waarom meteen opgeven terwijl we dus net bezig waren etc vul het zelf in. Het Erasmus traject liep en loopt nog steeds he.
Waarom niet vechten? Waarom meteen oke doei? Wij hebben nog nooit eerder in een situatie als dit gezeten he. Het is niet dat ik al 14 jaar niets doe ofzo. Ook ik heb het huis geverfd en ook ik laat dagelijks de honden uit etc etc. Ik bedoel daarmee te zeggen dat er ook heel veel positieve dingen zijn en ik denk dat ze bepaalde dingen nu terecht negatiever ziet als dat ze daadwerkelijk zijn. Alles is op te lossen.
Nee dat zie je verkeerd. Zij GAF mij geluk. Iets wat ik als kind nooit gehad heb. Dat gevoel gaf ik haar ook, omdat ook zij dat gevoel nooit gehad had thuis. Daarom matchte we ook zo goed. We snappen elkaar etc etc. Natuurlijk is zij daar niet verantwoordelijk voor, maar ik wil niet opnieuw beginnen en die keuze heb ik gemaakt dan stopt mijn leven.quote:Op maandag 11 december 2017 20:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En blijkbaar is zij verantwoordelijk voor zijn leven, zijn geluk. Dat is nogal wat om van iemand te vragen. Ik zou daar niet verantwoordelijk voor willen zijn. Heel benauwend.
Probeer het mij uit te leggen, misschien kom ik tot nieuwe inzichten.quote:Op maandag 11 december 2017 20:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je snapt er echt helemaal, maar dan ook he le maal niks van.
Wat deed je nog meer?quote:Op maandag 11 december 2017 20:47 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Uiteraard kan dat en dat ontken ik ook nergens, maar waarom meteen opgeven terwijl we dus net bezig waren etc vul het zelf in. Het Erasmus traject liep en loopt nog steeds he.
Waarom niet vechten? Waarom meteen oke doei? Wij hebben nog nooit eerder in een situatie als dit gezeten he. Het is niet dat ik al 14 jaar niets doe ofzo. Ook ik heb het huis geverfd en ook ik laat dagelijks de honden uit etc etc. Ik bedoel daarmee te zeggen dat er ook heel veel positieve dingen zijn en ik denk dat ze bepaalde dingen nu terecht negatiever ziet als dat ze daadwerkelijk zijn. Alles is op te lossen.
Wat klink je toch steeds lekker stabiel. Echt iemand waarop je wel kunt bouwen.quote:Op maandag 11 december 2017 20:49 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Nee dat zie je verkeerd. Zij GAF mij geluk. Iets wat ik als kind nooit gehad heb. Dat gevoel gaf ik haar ook, omdat ook zij dat gevoel nooit gehad had thuis. Daarom matchte we ook zo goed. We snappen elkaar etc etc. Natuurlijk is zij daar niet verantwoordelijk voor, maar ik wil niet opnieuw beginnen en die keuze heb ik gemaakt dan stopt mijn leven.
Naast alle financiën, het huishouden, het inkomen en noem maar op.quote:Op maandag 11 december 2017 20:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En blijkbaar is zij verantwoordelijk voor zijn leven, zijn geluk. Dat is nogal wat om van iemand te vragen. Ik zou daar niet verantwoordelijk voor willen zijn. Heel benauwend.
Je zegt dat zonder haar alles weg valt. En dat is niet zo. Ook bij jou niet. Oh, het is alsof de wereld vergaat, absoluut. Maar denken dat je leven ophoudt is absurd. Gevoelsmatig misschien, maar met een heel klein beetje redelijk nadenken weet ook jij wel dat er gewoon een geweldig leven in zit zonder haar.quote:Op maandag 11 december 2017 20:49 schreef AnoniemH het volgende:
Nee dat zie je verkeerd. Zij GAF mij geluk. Iets wat ik als kind nooit gehad heb. Dat gevoel gaf ik haar ook, omdat ook zij dat gevoel nooit gehad had thuis. Daarom matchte we ook zo goed. We snappen elkaar etc etc. Natuurlijk is zij daar niet verantwoordelijk voor, maar ik wil niet opnieuw beginnen en die keuze heb ik gemaakt dan stopt mijn leven.
Kun je wat opnoemen? Ik was er altijd voor haar wanneer ze mij nodig had. Ik had mijn hobby bij de vereniging (vond ze fijn dan had ik wat en ook dat zijn haar vrienden), maar weet niet precies waar je op doelt.quote:
Dat werd in het vorige topic al geprobeerd, maar je hebt op alles een weerwoord.quote:Op maandag 11 december 2017 20:50 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Probeer het mij uit te leggen, misschien kom ik tot nieuwe inzichten.
Als je gelezen had heb ik ook jarenlang voor inkomen gezorgd. Nu dit jaar zij ja dat klopt. Het huishouden is overigens een breed begrip, want de honden laat ik elke dag uit. Het voer en drinken giet ik bij etc etc. Alleen ja stofzuigen of een kopje opruimen ben ik geen held in, maar ook ik kan leren toch?quote:Op maandag 11 december 2017 20:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Naast alle financiën, het huishouden, het inkomen en noem maar op.
Omdat ik merk dat de volledige schuld in mijn schoenen word geschoven, terwijl je het halve verhaal kent en probeert mee te praten. ZIJ heeft ook fouten weet je wel. Maar moet het allemaal over zijn, omdat haar wil is wet? Werkt dat zo in jou relatie? Dacht het niet toch. Als er problemen zijn probeer je daar samen naar te kijken en samen te kijken naar eventuele oplossingen lijkt mij.quote:Op maandag 11 december 2017 20:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat werd in het vorige topic al geprobeerd, maar je hebt op alles een weerwoord.
Nou ja, als zij niet verder wilt dan is haar wil daarin toch redelijk doorslaggevend in dit geval.quote:Op maandag 11 december 2017 20:54 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Omdat ik merk dat de volledige schuld in mijn schoenen word geschoven, terwijl je het halve verhaal kent en probeert mee te praten. ZIJ heeft ook fouten weet je wel. Maar moet het allemaal over zijn, omdat haar wil is wet? Werkt dat zo in jou relatie? Dacht het niet toch. Als er problemen zijn probeer je daar samen naar te kijken en samen te kijken naar eventuele oplossingen lijkt mij.
qftquote:Op maandag 11 december 2017 20:56 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, als zij niet verder wilt dan is haar wil daarin toch redelijk doorslaggevend in dit geval.
dat gaat niet om leren maar om het gebaar, ik ben er ook slecht in (huishoudelijke taken) komt wel bij dat ik een uurtje of 50 per week het huis uit ben, is mijn vrouw overigens ook. naast werk doet zij overgrote deel van de huishoudelijke taken, ik doe vaak de vaatwasser / maak de schooltas voor de kinderen in orde etc. We hebben een schoonmaakster aangesteld 1x per week voor de “grote” klussen.quote:Op maandag 11 december 2017 20:53 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Als je gelezen had heb ik ook jarenlang voor inkomen gezorgd. Nu dit jaar zij ja dat klopt. Het huishouden is overigens een breed begrip, want de honden laat ik elke dag uit. Het voer en drinken giet ik bij etc etc. Alleen ja stofzuigen of een kopje opruimen ben ik geen held in, maar ook ik kan leren toch?
Uiteraard maar je bent wel naar je partner verplicht lijkt mij als je fatsoen hebt om er in ieder geval alles aan te doen om te kijken of dat terug komt etc. Dat komt niet terug als je niet praat of als je partner weken weg is. Daar moeten we samen naar kijken en zoals gezegd komt het dan niet terug dan heb ik daar vrede mee denk ik, althans meer als nu.quote:Op maandag 11 december 2017 20:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, als zij niet verder wilt dan is haar wil daarin toch redelijk doorslaggevend in dit geval.
Maar zij is hier niet. Hier kunnen we ons alleen op wat jij zegt over jezelf baseren. Want zelfs wat jij over haar denkt te weten is enkel een aanname en geen feit.quote:Op maandag 11 december 2017 20:54 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Omdat ik merk dat de volledige schuld in mijn schoenen word geschoven, terwijl je het halve verhaal kent en probeert mee te praten. ZIJ heeft ook fouten weet je wel. Maar moet het allemaal over zijn, omdat haar wil is wet? Werkt dat zo in jou relatie? Dacht het niet toch. Als er problemen zijn probeer je daar samen naar te kijken en samen te kijken naar eventuele oplossingen lijkt mij.
Als het voor haar over is, kun jijhoog en laag springen, maar dan is het over ja. Dat dat jou niet uitkomt is jammer, maar pech voor jou dan.quote:Op maandag 11 december 2017 20:54 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
ik denk het niet , ts is volgens mij redelijk volhardend. Zij mag niet beslissen om de relatie te stoppen.quote:Op maandag 11 december 2017 20:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Schoonmaakster hebben wij het dit jaar nog over gehad. Dat dat voor ons wel handig zou zijn i.v.m werk etc. Maar de dieren horen ook bij het huishouden. Ja ik laad de vaatwasser minder vaak in, maar zet wel de kliko buiten of wat dan ook. Je kan ook denken; Ach hij is ergens anders goed in of hij doet dat en dat wel weet je. Het is geven en nemen lijkt mij.quote:Op maandag 11 december 2017 20:56 schreef Joene het volgende:
[..]
dat gaat niet om leren maar om het gebaar, ik ben er ook slecht in (huishoudelijke taken) komt wel bij dat ik een uurtje of 50 per week het huis uit ben, is mijn vrouw overigens ook. naast werk doet zij overgrote deel van de huishoudelijke taken, ik doe vaak de vaatwasser / maak de schooltas voor de kinderen in orde etc. We hebben een schoonmaakster aangesteld 1x per week voor de “grote” klussen.
ze is jou helemaal niets verplicht ?quote:Op maandag 11 december 2017 20:57 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Uiteraard maar je bent wel naar je partner verplicht lijkt mij als je fatsoen hebt om er in ieder geval alles aan te doen om te kijken of dat terug komt etc. Dat komt niet terug als je niet praat of als je partner weken weg is. Daar moeten we samen naar kijken en zoals gezegd komt het dan niet terug dan heb ik daar vrede mee denk ik, althans meer als nu.
Nu is het poem bats houdoe bedankt.
Dat is ze wel aangezien bijvoorbeeld de dieren ook van mij zijn etc. Enige uitleg zou gewenst zijn.quote:Op maandag 11 december 2017 20:58 schreef Joene het volgende:
[..]
ze is jou helemaal niets verplicht ?
Nou, dan zeg je tegen haar dat ze onfatsoenlijk is, oneerlijk en dat ze heel veel fouten heeft gemaakt door niet te communiceren. Vooral verwijten maken en blijven roepen dat je een relatie vooral samen doet (iets met open deur, maar in dit geval is het een wijzend vingertje).quote:Op maandag 11 december 2017 20:57 schreef AnoniemH het volgende:
Uiteraard maar je bent wel naar je partner verplicht lijkt mij als je fatsoen hebt om er in ieder geval alles aan te doen om te kijken of dat terug komt etc. Dat komt niet terug als je niet praat of als je partner weken weg is. Daar moeten we samen naar kijken en zoals gezegd komt het dan niet terug dan heb ik daar vrede mee denk ik, althans meer als nu.
Nu is het poem bats houdoe bedankt.
Dat mag ze wel maar ze beslist niet. Die afspraak volgende week in het ziekenhuis staat nog steeds nogmaals en de ring draagt ze nog steeds.quote:Op maandag 11 december 2017 20:58 schreef Joene het volgende:
[..]
ik denk het niet , ts is volgens mij redelijk volhardend. Zij mag niet beslissen om de relatie te stoppen.
helemaal niets alleen naar haar zelf , een stukje tekst en uitleg is netjes idd maar verplichtingen heeft ze nul.quote:Op maandag 11 december 2017 20:59 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Dat is ze wel aangezien bijvoorbeeld de dieren ook van mij zijn etc. Enige uitleg zou gewenst zijn.
quote:Op maandag 11 december 2017 20:38 schreef AnoniemH het volgende:
Financiën (daar was ik mee bezig en ik heb vrijdag bijvoorbeeld weer een gesprek staan)
Vrijheid (die ze altijd van mij gekregen heeft maar toch heeft ze het gevoel een bepaalde verantwoordelijk richting mij te hebben)
Genegenheid (die gaf ik haar erg veel, zeker toen ik net wegging en dat vond ze ook heel fijn.)
Huishouden (oftewel of ik vaker dingen zelf wil zien, maar het probleem is ik zie het niet en dat stinkt haar terecht. Ook dit is op te lossen lijkt mij bijv met een memo bord ofzo)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |