Waarom zou je dit in vredesnaam bij wet willen regelenquote:Franse scholieren mogen vanaf volgend schooljaar niet langer mobiele telefoons gebruiken op school.
Dat heeft minister van Onderwijs Jean-Michel Blanquer bekendgemaakt, schrijft The Local.
Het is in Frankrijk al langer niet toegestaan om een telefoon in de klas te gebruiken. Met het nieuwe verbod zijn de telefoons ook verbannen tijdens de pauzes en tussenuren.
Niet spelen
"Kinderen spelen inmiddels niet meer in de pauzes", aldus Blanquer. "Ze zitten alleen maar op hun smartphones te kijken. Dat is vanuit onderwijsperspectief een probleem."
Het nieuwe verbod wordt volgens de minister in september 2018 ingevoerd. Er wordt op het moment gewerkt aan de uitvoering van het initiatief. "Telefoons zullen soms nog nodig zijn voor noodgevallen of specifieke leermomenten", aldus de minister.
Macron
Blanquer zei eerder afsluitbare kastjes te overwegen, waarin leerlingen hun telefoons kunnen bewaren. Hij noemt telefoongebruik op school "een kwestie van publieke gezondheid".
Omdat om de een of andere reden onderwijs door de staat geoganiseerd moet worden.quote:Op maandag 11 december 2017 15:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zou je dit in vredesnaam bij wet willen regelen
Zeg het hem John.quote:Op maandag 11 december 2017 15:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Beter van de kut als van de aars Kaas!
Frankrijk.quote:Op maandag 11 december 2017 15:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gefaciliteerd. Dat is iets anders.quote:Op maandag 11 december 2017 15:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Omdat om de een of andere reden onderwijs door de staat geoganiseerd moet worden.
Alsof Fransen ooit iets buiten de wet regelen.quote:Op maandag 11 december 2017 15:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wettelijke eisen stellen gaat verder dan facilliteren.quote:Op maandag 11 december 2017 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gefaciliteerd. Dat is iets anders.
De voordelen van jong en gezond zijn.quote:Op maandag 11 december 2017 15:31 schreef GSbrder het volgende:
Zo, nieuwe zorgverzekering uitgezocht.
Net onder de 1000 euro kunnen blijven.
Ik kan dat dus gewoon met een stuk minder woorden.quote:Op maandag 11 december 2017 15:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alsof Fransen ooit iets buiten de wet regelen.
Zelfs met GoldMacron Sachs aan het roer, blijft het een mal land.
Maximaal eigen risico?quote:Op maandag 11 december 2017 15:31 schreef GSbrder het volgende:
Zo, nieuwe zorgverzekering uitgezocht.
Net onder de 1000 euro kunnen blijven.
Yes, met jaarbetaling (-3%) en tandmodule (+130euro).quote:
De Fransen kennen een vrij sterke centralistische traditiequote:Op maandag 11 december 2017 15:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik verwachtte complimenten vanwege Goldmacron.quote:Op maandag 11 december 2017 15:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik kan dat dus gewoon met een stuk minder woorden.
Jouw natte droom neem ik aan?quote:Op maandag 11 december 2017 15:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De Fransen kennen een vrij sterke centralistische traditie
Neuh, wat mij betreft bemoeit de overheid zich inhoudelijk zo min mogelijk met het onderwijs.quote:Op maandag 11 december 2017 15:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Jouw natte droom neem ik aan?
Uiteindelijk sponsor ik jaarlijks alsnog voor meer dan 7800 euro de vaderlandse zorgkosten.quote:Op maandag 11 december 2017 15:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De voordelen van jong en gezond zijn.
Toch wel. Lang leve box 3.quote:Op maandag 11 december 2017 15:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteindelijk sponsor ik jaarlijks alsnog voor meer dan 7800 euro de vaderlandse zorgkosten.
De ketenen van de Zvw en Wlz zijn niet af te werpen.
Wellicht kan Sander Dekker nu ergens een wettelijk verbod regelen.quote:Op maandag 11 december 2017 15:38 schreef Janneke141 het volgende:
Nu maar hopen dat Arie niet op een idee gebracht is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |