abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:40:36 #251
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_177645930
K_W, ik ben het normaal gesproken met je eens voor wat betreft in gesprek kunnen gaan over psychoses. Die onderwerpen mogen besproken worden, daar komt hier geen taboe op.

Waarom dan CotS haar topic wel sluiten. Dat was omdat het topic geschreven is tijdens een gedwongen opname, TS is dus al kwetsbaarder maar alle benodigde professionele hulp is ook al om handen en die professionele hulpverleners kunnen haar beter helpen dan wij. Daarnaast omdat de OP na wellicht lompe maar wel houtsnijdende opmerkingen leeggehaald werd. Dus puur de situatie op dat moment in combinatie met de reacties van anderen en haar reactie daarop.

Het is met het sluiten niet mijn bedoeling geweest het gesprek over psychoses stil te leggen, enkel om CotS tegemoet te komen en in bescherming te nemen. Als CotS daar niet van gediend is en zij het topic weer open hebben hoor ik dat graag. Mocht zij met een nieuw topic nog een poging willen wagen dan zie ik daar geen probleem in.

Heb ik een inschattingsfout gemaakt, dan mea culpa. Het was met goede bedoelingen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:43:12 #252
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_177645970
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:34 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik reageerde vanuit mezelf, hoe het op mij over komt. Dat is ook het enige wat er staat. Wat volgens mij gewoon mag op een forum en in R&P

Als iemand keer op keer het zelfde doet en ik denk dat het zinvol is om daar ook eens een andere kant van te belichten dan vind ik dat dat ook moet kunnen ipv alleen maar mee te aan in wat iemand vraagt
Als dat niet juist is hoor ik dat wel van een mod
Bij deze dan; ik denk dat het handig is eens terug te lezen hoe je een reactie typt en hoe deze over kan komen. Je reactie was op zijn zachtst gezegd lomp en hoewel deze echt wel hout sneed, kon het best wat vriendelijker verpakt worden, toch?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:43:25 #253
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177645975
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:34 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik reageerde vanuit mezelf, hoe het op mij over komt. Dat is ook het enige wat er staat. Wat volgens mij gewoon mag op een forum en in R&P

Als iemand keer op keer het zelfde doet en ik denk dat het zinvol is om daar ook eens een andere kant van te belichten dan vind ik dat dat ook moet kunnen ipv alleen maar mee te aan in wat iemand vraagt
Als dat niet juist is hoor ik dat wel van een mod
Bij een ziekte zoals schizofrenie bestaat er niet zoiets als “aandacht vragen”. Het is gewoon een kloteziekte vol met ellende en frustratie. Ik zou het niet aan mijn ergste vijand toewensen. Hey beinvloed alle aspecten van je leven, helemaal je geluk. Geloof me, iemand met deze aandoening beschuldigen van aandacht vragen is gewoon ignorance keer 10.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_177646001
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik heb het bericht weggehaald omdat ik (en ik heb nog niet gelezen wat hierover gezegd is) ik het verwijt kreeg aandacht te vragen terwijl ik de intentie had ervaringen van anderen te vragen. Omdat ik, voor mijn gevoel (dit is dus vanuit mij en geen verwijt), aangevallen werd, reageerde ik emotioneel en verwijderde ik het bericht. Ik snap niet waarom het fout was dit te posten, want in oa D&A, schizofrenietopic, medicatietopic enz. worden ook zaken gedeeld die ook met behandelaren gedeeld zouden moeten worden.
Kritiek is niet altijd fout hè. Misschien had het beter in het schizofrenietopic gekund? Niet omdat je je niet mag uiten, maar omdat het beter werd geacht om niet weer een apart topic te maken en het (ook voor anderen) overzichtelijker bij elkaar te houden op een centraal punt.

(Ff algemeen) Het lijkt mij tenminste niet raar dat wat zwaardere onderwerpen beter wat meer gecentreerd kunnen blijven. Niet alleen zodat het voor sommige mensen die er misschien wel nare ervaringen mee hebben, makkelijker te ontlopen is, maar ook voor het forum in het algemeen. Veel aparte topics kan overzichtelijk worden voor andere en/of nieuwe gebruikers. Tevens kan het lijken alsof er meer aandacht is voor zo een onderwerp. Dat kan ook weer afstotend werken, want als er relatief veel topics over lijken te gaan, gaat iemand met een ander onderwerp misschien denken dat die hier niet terecht kan en elders posten.

Natuurlijk kun je opmerken ja maar al die liefdestopics dan? Ik denk dat zulke onderwerpen beduidend lichter zijn en minder heftig worden ervaren.
Denk dat meer mensen zich er beter bij voelen als er een zekere balans is. Meer mensen die zich beter thuis voelen hier kan ook betekenen dat er juist meer aandacht kan zijn. Juist door een en ander te doseren. Een stukje ruimte wat je mis kan lopen bij overkill van teveel topics en/of de heftigheid van de onderwerpen. Ik denk dat we dat ook in overweging moeten houden bij community management en de houdbaarheid van een forum als deze.
pi_177646056
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:43 schreef Samzz het volgende:

[..]

Bij deze dan; ik denk dat het handig is eens terug te lezen hoe je een reactie typt en hoe deze over kan komen. Je reactie was op zijn zachtst gezegd lomp en hoewel deze echt wel hout sneed, kon het best wat vriendelijker verpakt worden, toch?
En dit vind ik dus schokkend van een mod. Er kan een heel team aan professionals boven op je zitten, dat is niet te vergelijken met contact met mensen die echt meemaken wat jij meemaakt. En juist bij psychische ziektes is dat heel moeilijk om dat te vinden.

Om daar dan vraagtekens bij te zetten in een psychologie subforum, en dan te opperen dat Allures het misschien anders moet verwoorden maar dat er een kern van waarheid inzit dat het om aandacht gaat.

Misschien moet de P van psychologie veranderd worden naar Problemen?
pi_177646062
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:40 schreef Samzz het volgende:
K_W, ik ben het normaal gesproken met je eens voor wat betreft in gesprek kunnen gaan over psychoses. Die onderwerpen mogen besproken worden, daar komt hier geen taboe op.

Waarom dan CotS haar topic wel sluiten. Dat was omdat het topic geschreven is tijdens een gedwongen opname, TS is dus al kwetsbaarder maar alle benodigde professionele hulp is ook al om handen en die professionele hulpverleners kunnen haar beter helpen dan wij. Daarnaast omdat de OP na wellicht lompe maar wel houtsnijdende opmerkingen leeggehaald werd. Dus puur de situatie op dat moment in combinatie met de reacties van anderen en haar reactie daarop.

Het is met het sluiten niet mijn bedoeling geweest het gesprek over psychoses stil te leggen, enkel om CotS tegemoet te komen en in bescherming te nemen. Als CotS daar niet van gediend is en zij het topic weer open hebben hoor ik dat graag. Mocht zij met een nieuw topic nog een poging willen wagen dan zie ik daar geen probleem in.

Heb ik een inschattingsfout gemaakt, dan mea culpa. Het was met goede bedoelingen.
Ik vind het wel prima zo. Het was iig niet mijn bedoeling om aandacht te vragen, maar zoals bijvoorbeeld het tekentopic een mooi iets is om met zulke dingen te dealen vroeg ik me gewoon af of anderen misschien andere uitlaatkleppen hebben en daar wat van te leren. Gezien ik niet zoiets heb.
Klaarblijkelijk heb ik de vraag op een verkeerde manier gesteld, wat niet mijn bedoeling is. Ik gaf in de OP wat veel informatie omdat mijn ervaring is dat mensen anders eerst om details gaan vragen en dan pas hun ideeën uiten en dat zich enkele malen herhaald omdat niet iedereen een heel topic doorlezen. Dus zodoende dat ik de situatie erbij uitlegde. Natuurlijk mag Allures zeggen wat zij denkt, alleen het viel op dat moment een beetje verkeerd. Klaarblijkelijk was ik inderdaad wat kwetsbaarder dan ik dacht.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_177646088
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:44 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Kritiek is niet altijd fout hè. Misschien had het beter in het schizofrenietopic gekund? Niet omdat je je niet mag uiten, maar omdat het beter werd geacht om niet weer een apart topic te maken en het (ook voor anderen) overzichtelijker bij elkaar te houden op een centraal punt.

(Ff algemeen) Het lijkt mij tenminste niet raar dat wat zwaardere onderwerpen beter wat meer gecentreerd kunnen blijven. Niet alleen zodat het voor sommige mensen die er misschien wel nare ervaringen mee hebben, makkelijker te ontlopen is, maar ook voor het forum in het algemeen. Veel aparte topics kan overzichtelijk worden voor andere en/of nieuwe gebruikers. Tevens kan het lijken alsof er meer aandacht is voor zo een onderwerp. Dat kan ook weer afstotend werken, want als er relatief veel topics over lijken te gaan, gaat iemand met een ander onderwerp misschien denken dat die hier niet terecht kan en elders posten.

Natuurlijk kun je opmerken ja maar al die liefdestopics dan? Ik denk dat zulke onderwerpen beduidend lichter zijn en minder heftig worden ervaren.
Denk dat meer mensen zich er beter bij voelen als er een zekere balans is. Meer mensen die zich beter thuis voelen hier kan ook betekenen dat er juist meer aandacht kan zijn. Juist door een en ander te doseren. Een stukje ruimte wat je mis kan lopen bij overkill van teveel topics en/of de heftigheid van de onderwerpen. Ik denk dat we dat ook in overweging moeten houden bij community management en de houdbaarheid van een forum als deze.
Ik had zitten twijfelen, maar het schizofrenie topic is zo goed als dood. Maar goed :) Ik ben het met je eens en zal geen topics meer openen en ik heb er vrede mee
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:51:18 #258
47102 Elvi
miemkwien
pi_177646103
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik vind het wel prima zo. Het was iig niet mijn bedoeling om aandacht te vragen, maar zoals bijvoorbeeld het tekentopic een mooi iets is om met zulke dingen te dealen vroeg ik me gewoon af of anderen misschien andere uitlaatkleppen hebben en daar wat van te leren. Gezien ik niet zoiets heb.
Klaarblijkelijk heb ik de vraag op een verkeerde manier gesteld, wat niet mijn bedoeling is. Ik gaf in de OP wat veel informatie omdat mijn ervaring is dat mensen anders eerst om details gaan vragen en dan pas hun ideeën uiten en dat zich enkele malen herhaald omdat niet iedereen een heel topic doorlezen. Dus zodoende dat ik de situatie erbij uitlegde. Natuurlijk mag Allures zeggen wat zij denkt, alleen het viel op dat moment een beetje verkeerd. Klaarblijkelijk was ik inderdaad wat kwetsbaarder dan ik dacht.
Maar waarom vraag je het dan niet in het schizofrenietopic? Of medicatie-topic of D&A? Daar vind je juist de mensen die er ervaring mee hebben en die tips kunnen geven. Een nieuw topic trekt ook mensen aan die geen ervaring ermee hebben en die zullen ook hun mening (mogen) geven.

De vraag stellen is niet fout, maar de manier waarop je het doet kan misschien wat effectiever.
pi_177646104
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:43 schreef Samzz het volgende:

[..]

Bij deze dan; ik denk dat het handig is eens terug te lezen hoe je een reactie typt en hoe deze over kan komen. Je reactie was op zijn zachtst gezegd lomp en hoewel deze echt wel hout sneed, kon het best wat vriendelijker verpakt worden, toch?
dan zal ik proberen er op te letten ^O^
pi_177646107
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Bij een ziekte zoals schizofrenie bestaat er niet zoiets als “aandacht vragen”. Het is gewoon een kloteziekte vol met ellende en frustratie. Ik zou het niet aan mijn ergste vijand toewensen. Hey beinvloed alle aspecten van je leven, helemaal je geluk. Geloof me, iemand met deze aandoening beschuldigen van aandacht vragen is gewoon ignorance keer 10.
Het commentaar betreft hoe een en ander bespreekbaar wordt gemaakt, niet dat je aandoening niet kut is en je er niet over mag posten. Het gaat over de vorm waarin het gebeurt.

Misschien kun je haar reactie ook beter plaatsen als je je bedenkt dat zij misschien ook wel een trauma heeft opgelopen door iemand in haar omgeving die zelfmoord heeft gepleegd. Stel hè, dat ze al die tijd voorzichtig heeft geprobeerd en die persoon niet heeft kunnen redden. Zou je het dan iets beter kunnen begrijpen waarom ze nu zo fel reageert en haar wil verwijzen naar haar behandelaars? Niet om een felle reactie goed te praten, maar om omgekeerd misschien ook wat begrip te kunnen krijgen waarom je ook zulke reacties kan krijgen als je hier post en waarom het niet per definitie verkeerd bedoelt is ook al kan het zo overkomen..
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:51:42 #261
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_177646110
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:47 schreef Fripsel het volgende:

[..]

En dit vind ik dus schokkend van een mod. Er kan een heel team aan professionals boven op je zitten, dat is niet te vergelijken met contact met mensen die echt meemaken wat jij meemaakt. En juist bij psychische ziektes is dat heel moeilijk om dat te vinden.

Om daar dan vraagtekens bij te zetten in een psychologie subforum, en dan te opperen dat Allures het misschien anders moet verwoorden maar dat er een kern van waarheid inzit dat het om aandacht gaat.

Misschien moet de P van psychologie veranderd worden naar Problemen?
Ho, zo bedoel ik het niet :o. Ik geloof namelijk absoluut niet dat het CotS om de aandacht gaat, ik doelde op het deel over hulpverleners en de uitkomsten van haar topics.

Ik zie nu dat dat in mijn post niet duidelijk naar voren kwam, excuus.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:51:42 #262
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177646111
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:47 schreef Fripsel het volgende:

[..]

En dit vind ik dus schokkend van een mod. Er kan een heel team aan professionals boven op je zitten, dat is niet te vergelijken met contact met mensen die echt meemaken wat jij meemaakt. En juist bij psychische ziektes is dat heel moeilijk om dat te vinden.

Om daar dan vraagtekens bij te zetten in een psychologie subforum, en dan te opperen dat Allures het misschien anders moet verwoorden maar dat er een kern van waarheid inzit dat het om aandacht gaat.

Misschien moet de P van psychologie veranderd worden naar Problemen?
Er is sowieso een subforum van psychiatrie. Sowieso vind ik dat beschuldigen van aandacht vragen onzin. Regelmatig psychoses hebben is geen pretje, iemand mag zich best wat kwetsbaarder opstellen bij zoiets.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_177646112
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Bij een ziekte zoals schizofrenie bestaat er niet zoiets als “aandacht vragen”. Het is gewoon een kloteziekte vol met ellende en frustratie. Ik zou het niet aan mijn ergste vijand toewensen. Hey beinvloed alle aspecten van je leven, helemaal je geluk. Geloof me, iemand met deze aandoening beschuldigen van aandacht vragen is gewoon ignorance keer 10.
euhm dit is ook een beetje ignorance. Ook als je die ziekte hebt kun je vervallen in aandacht vragen.
Ik wil niet ontkennen dat die ziekte kut is verder
pi_177646113
iig wat mij betreft einde discussie. Na het lezen van jullie meningen snap ik het punt. Ik zal geen topic meer openen of deze iig checken bij anderen of het kan. Les geleerd
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:54:01 #265
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177646139
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ho, zo bedoel ik het niet :o. Ik geloof namelijk absoluut niet dat het CotS om de aandacht gaat, ik doelde op het deel over hulpverleners en de uitkomsten van haar topics.

Ik zie nu dat dat in mijn post niet duidelijk naar voren kwam, excuus.
Als iemand met dezelfde ziekte kan ik zeggen dat te veel hulpverleners juist averrechts werkt. Meeste van ons willen in de reguliere maatschappij zijn, we willen meedoen en normaal voelen. Alles in de handen leggen van hulpverleners en GGZ organisaties leidt tot sociale isolatie en een deprimerende toekomst.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:54:03 #266
47102 Elvi
miemkwien
pi_177646140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
iig wat mij betreft einde discussie. Na het lezen van jullie meningen snap ik het punt. Ik zal geen topic meer openen of deze iig checken bij anderen of het kan. Les geleerd
Maar dat zei je de vorige keer ook en hier zitten we dan weer :@
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:54:06 #267
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_177646141
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
iig wat mij betreft einde discussie. Na het lezen van jullie meningen snap ik het punt. Ik zal geen topic meer openen of deze iig checken bij anderen of het kan. Les geleerd
CotS, jij hebt niks fout gedaan, eerder ik omdat ik je topic sloot. Je hoeft je niet te verontschuldigen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_177646142
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ho, zo bedoel ik het niet :o. Ik geloof namelijk absoluut niet dat het CotS om de aandacht gaat, ik doelde op het deel over hulpverleners en de uitkomsten van haar topics.

Ik zie nu dat dat in mijn post niet duidelijk naar voren kwam, excuus.
En mijn hartslag daalt weer een beetje.
Door mijn levensloop zie ik niet altijd in wat "heftig" is en wat niet. IRL loop ik hier ook tegenaan bij mijn vrienden. Ik hoopte gewoon dat mensen een beetje creatieve verwerkingen lieten zien ;) maar goed :) ik begrijp het nu en zal het voortaan eerst bij anderen checken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_177646148
Overigens is het niet zo dat mijn reactie voort kwam uit alleen dit specifieke topic. Ik zie een patroon. Als jij dat niet ziet of het is er niet, prima
pi_177646155
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:54 schreef Elvi het volgende:

[..]

Maar dat zei je de vorige keer ook en hier zitten we dan weer :@
Dit was echt een compleet verkeerde inschatting :S
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:55:04 #271
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177646158
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
iig wat mij betreft einde discussie. Na het lezen van jullie meningen snap ik het punt. Ik zal geen topic meer openen of deze iig checken bij anderen of het kan. Les geleerd
Het les is juist dat je topics mag openen, vind ik. Als je een persoonlijke vraag hebt hoef hey niet perse in de centrale topic toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_177646163
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Als iemand met dezelfde ziekte kan ik zeggen dat te veel hulpverleners juist averrechts werkt. Meeste van ons willen in de reguliere maatschappij zijn, we willen meedoen en normaal voelen. Alles in de handen leggen van hulpverleners en GGZ organisaties leidt tot sociale isolatie en een deprimerende toekomst.
Misschien moet jij jouw visie, problemen en dingen die je wil niet projecteren op wat nu speelt met CotS
pi_177646180
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
iig wat mij betreft einde discussie. Na het lezen van jullie meningen snap ik het punt. Ik zal geen topic meer openen of deze iig checken bij anderen of het kan. Les geleerd
Je hebt niets fouts gedaan :) Over het algemeen gesproken is het handiger om zoveel mogelijk zaken te bespreken in de centrale topics, maar als daar niet lukt om een of andere reden, of je wil inzoomen op iets, dan is daar ruimte voor. Een forum zonder topics is geen topic, om het even simpel te zeggen ;)
pi_177646187
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:54 schreef Allures het volgende:
Overigens is het niet zo dat mijn reactie voort kwam uit alleen dit specifieke topic. Ik zie een patroon. Als jij dat niet ziet of het is er niet, prima
Ja en ik zie een patroon in eeuwige jurkjes. Misschien moet je de volgende keer dan gewoon een TR plaatsen. Dit is psychologie en het zou om iemands gezondheid moeten gaan toch?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:57:33 #275
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177646198
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:55 schreef Allures het volgende:

[..]

Misschien moet jij jouw visie, problemen en dingen die je wil niet projecteren op wat nu speelt met CotS
Je hebt gelijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')