abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175544381
Al zo vaak beweerd, en al even vaak voor gek versleten als je het idee al durfde te opperen:

quote:
Toen Jake Owen Raats (22) tijdens de Amerikaanse verkiezingscampagne zei dat hij fan is van Donald Trump, kreeg hij van zijn docent organisatiekunde een verrassende reactie. „Dan moeten we eens een goed gesprek voeren”, zei de leraar, die zelf actief is voor D66. „Dat kan natuurlijk niet.”

Raats, uit Etten-Leur, studeert aan de Avans Hogeschool in Noord-Brabant. „Over het algemeen zijn mijn docenten links”, zegt hij. Dat hij naar de inauguratie van Trump ging, kwam hem op kritiek te staan. „Ineens was ik een racist en een seksist.” Hij is het inmiddels wel gewend: ook Geert Wilders en Thierry Baudet worden door zijn leraren weggezet als ’gevaarlijke clowns’. „Je moet wel een dikke huid hebben”, zegt Raats. Die heeft hij sinds bij hem thuis in 2015 stenen door de ruiten werden gegooid. Hij is politiek actief voor Leefbaar Etten-Leur en stond op de provinciale lijst voor de PVV. Maar liefst zeven keer in twee weken tijd gingen de ruiten aan diggelen. Een poster van Wilders had drie jonge vandalen tot hun daad aangezet, zo bleek later.

Jake Owen Raats is lang niet de enige student of scholier die moeite heeft met docenten die hun politieke opvattingen opdringen. Een oproep van deze krant leverde een groot aantal e-mails op (een aantal is in te zien op deze website).

Huilen
Het zijn opmerkelijke verhalen: variërend van een onderwijzeres die in huilen uitbarstte toen Trump had gewonnen, tot veel ernstiger zaken: scholieren die geen kritiek durven te uiten op de islam omdat zij dan door hun leraren worden gekapitteld en zelfs, zoals een ouder schrijft, door allochtone leerlingen worden bedreigd. „Onze dochter voelt zich niet langer veilig op school.”

Ook bekennen leraren dat zij hun rechtse politieke voorkeur juist verbergen om geen problemen te krijgen met de schoolleiding. Een lerares wiskunde werd wegens haar islamkritische berichten op sociale media door een Turkse leerling bij de schoolleiding aangegeven. Zij werd daarop gesommeerd om zich gematigder uit te drukken.

Fractievoorzitter Thierry Baudet van het Forum voor Democratie wil een debat openen over de vermeende politisering van het Nederlandse onderwijs. Baudet raakte onlangs in conflict met een politiek uitgesproken – linkse – docent uit Groenlo. Die beweerde in een schoolopdracht dat het FvD streeft naar een Nederland waarin ’enkel witte mannen’ het voor het zeggen hebben. Inmiddels ligt er een uitnodiging voor Baudet om de lucht te komen klaren op scholengemeenschap Marianum.

Dat leerlingen met ’linkse’ docenten te maken hebben, is niet verwonderlijk. Een grote meerderheid van het onderwijzend personeel stemde bij de laatste landelijke verkiezingen op centrumlinkse partijen.

Eigen mening
Baudet vindt die politieke voorkeur niet zozeer een probleem. „Ieder mag zijn eigen mening hebben”, zegt hij in zijn werkruimte in de Tweede Kamer, waar z’n veelbesproken vleugel een prominente plek inneemt. „Wat mij zorgen baart, is de intolerantie in het debat. Iedereen die enigszins afwijkt van de mainstream wordt meteen een racist en extreemrechts genoemd. Dat is decennialang door de media en allerlei actiegroepen zo geframed. Vind je het dan gek, dat ook in het onderwijs die denkbeelden prevaleren?”

De afgelopen dagen ontving hij ’minstens duizend’ berichten van scholieren, die incidenten als dat in Groenlo bij hem meldden. Hij laat een bericht zien van een vader, die bevestigt dat zijn 15-jarige zoon de klas werd uitgestuurd omdat de jongen beweerde dat hij het verstandiger vindt om vluchtelingen op te vangen in de regio dan in Nederland. ’Ik denk op dat punt iets anders dan mijn zoon’, schrijft de vader, ’maar ik vind zijn opvatting niet racistisch en ik vind het schandalig dat mijn zoon als racist is weggezet. Temeer daar dit gebeurde in onderwijs voor hoogbegaafden, waar men het debat niet uit de weg zou moeten gaan.’

Baudet wil schoolboeken gaan doorspitten op vooroordelen en hij wil op een ’schooltour’. „Ik wil de vraag opwerpen: wat is een open debat? Wij willen aan de kaak stellen dat überhaupt in het maatschappelijk debat veel te vaak vooroordelen overheersen. Luister nou gewoon eens nuchter naar wat mensen te vertellen hebben.”

Het gelijk
Baudet wijst erop dat de ’vanzelfsprekendheid’ waarmee linkse docenten het gelijk aan hun kant denken te hebben, snel afbrokkelt. „Vooral onder 16- tot 21-jarigen broeit er iets. Die online-generatie accepteert dat linkse verhaal niet meer.”

Geschiedenisleraar Paul Pera uit Houten werd met die andere kant geconfronteerd toen hij over Baudet tweette: ’Gevaarlijke man, speelt de intellectueel en heeft eigen, vooralsnog digitale, knokploeg.’

Pera schrok van de toon van de reacties, zegt hij nu. Wat bewoog hem? „Er zit bij mij veel woede over extreme partijen. Ik heb een enorme hekel aan polarisatie. Dat gebeurt nu te veel, vooral door rechtse mensen.” Pera wil graag een middenweg bewandelen, zegt hij, en hij wil blijven praten. „Ik zou de komst van Baudet daarom zeer verwelkomen.”
Selecties uit emails van lezers:

Mail 1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail 3
SPOILER
Mail 4
SPOILER
Mail 5
SPOILER
Mail 6
SPOILER
Mail 7
SPOILER
Mail 8
SPOILER
Mail 9
SPOILER
Mail 10
SPOILER
Mail 11
SPOILER
Mail 12
SPOILER
Bron

De zoveelste bevestiging van de ziekelijke gedachtegang in de linkse kringen waar andere meningen niet gerespecteerd en geaccepteerd worden. Deze linkse tactiek zou de PVV eens moeten durven hanteren als het om moslims ging. Er is maar één partij in Europa welke anderen uitsluit, welke voor een tweedeling zorgt en welke andersdenkende verketterd of achtervolgt, en dat is niet rechts.

Het lijkt wel een gehersenspoelde sekte.
pi_175544411
Links of gewoon geestelijk gezond?
pi_175544424
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:26 schreef gelly het volgende:
pi_175544432
Los daarvan denk ik dat het logisch is dat docenten vaker links zijn. Ze komen in aanraking met alle lagen van de bevolking.

Maar het is niet oké om dat op te dringen aan leerlingen of duidelijk uit te dragen. :N

Ik weet nog wel dat mijn leraren, ook die van maatschappijleer, nooit hun politieke oriëntatie wilden vertellen. Je merkte het door sommige opvattingen wel, maar het werd niet expliciet vermeld.
pi_175544456
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De zoveelste bevestiging van de ziekelijke gedachtegang in de linkse kringen waar andere meningen niet gerespecteerd en geaccepteerd worden
Je bedoelt net als het niet willen accepteren van de islam of net als het niet willen accepteren dat Nederland etnisch gezuiverd moet worden?
pi_175544478
En als we dan toch generaliseren: rechtse mensen zijn sociaal gehandicapte geldwolven die zelfverrijking belangrijker vinden dan het dienen van het algemeen nut als bijvoorbeeld het onderwijs en kiezen daarom niet voor een vak als leraar. Eigen schuld dus.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2017 09:30:12 ]
pi_175544515
quote:
Sow
pi_175544536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je bedoelt net als het niet willen accepteren van de islam of net als het niet willen accepteren dat Nederland etnisch gezuiverd moet worden?
En jij bent af, jij begint alweer over etnisch zuiveren terwijl niemand er iets over oppert. dat zijn de waanbeelden die mensen zoals jou zich in hun hoofd prenten om vooral voor jezelf te bevestigen dat je gedachtegang goed is, maar eigenlijk heb je gewoon echt hulp nodig. Daarbij roept de PVV van alles, maar in de praktijk is er nog geen enkele moslim uitgesloten, zullen we eens gaan kijken wie links in de praktijk al heeft uitgesloten?
pi_175544543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

De zoveelste bevestiging van de ziekelijke gedachtegang in de linkse kringen waar andere meningen niet gerespecteerd en geaccepteerd worden. Deze linkse tactiek zou de PVV eens moeten durven hanteren als het om moslims ging. Er is maar één partij in Europa welke anderen uitsluit, welke voor een tweedeling zorgt en welke andersdenkende verketterd of achtervolgt, en dat is niet rechts.

Maar dat doen ze dagelijks :')

quote:
Het lijkt wel een gehersenspoelde sekte.
Waar jij schijnbaar ook lid van bent.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175544545
Het is ook allemaal wat zeg. Poe. Nou. Je lijkt wat geobsedeerd.
Ja doei.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:33:23 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175544546
Ze hebben dan ook geen rechts salaris, heel vreemd kun je het niet vinden, dat een beroepsgroep die vanwege de beroerde salariëring vooral nog mensen aantrekt die met hart en ziel leerkracht willen zijn, want degenen die rechts zijn kiezen een opleiding waarmee je wel een serieus salaris gaat binnenharken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175544554
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En jij bent af, jij begint alweer over etnisch zuiveren terwijl niemand er iets over oppert. dat zijn de waanbeelden die mensen zoals jou zich in hun hoofd prenten om vooral voor jezelf te bevestigen dat je gedachtegang goed is, maar eigenlijk heb je gewoon echt hulp nodig. Daarbij roept de PVV van alles, maar in de praktijk is er nog geen enkele moslim uitgesloten, zullen we eens gaan kijken wat links in de praktijk al heeft uitgesloten?
Nederland willen de-islamiseren is toch echt hetzelfde als etnisch zuiveren.
pi_175544571
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:33 schreef Leandra het volgende:
Ze hebben dan ook geen rechts salaris, heel vreemd kun je het niet vinden, dat een beroepsgroep die vanwege de beroerde salariëring vooral nog mensen aantrekt die met hart en ziel leerkracht willen zijn, want degenen die rechts zijn kiezen een opleiding waarmee je wel een serieus salaris gaat binnenharken.
Huh, hoe kan het dan zijn dat er ook leraren zijn die rechts zijn en zich niet durven te uiten? Rechtse mensen kiezen toch voor een serieus salaris? (Tevens over één kam scheren maar dat mag natuurlijk :') )

Man man man, wat een onzin om deze linkse ziekelijke stuiptrekking goed te praten hier, om te kotsen.
pi_175544579
quote:

[..]

En jij bent af, jij begint alweer over etnisch zuiveren terwijl niemand er iets over oppert. dat zijn de waanbeelden die mensen zoals jou zich in hun hoofd prenten om vooral voor jezelf te bevestigen dat je gedachtegang goed is, maar eigenlijk heb je gewoon echt hulp nodig. Daarbij roept de PVV van alles, maar in de praktijk is er nog geen enkele moslim uitgesloten, zullen we eens gaan kijken wat links in de praktijk al heeft uitgesloten?
Jij bent ook af. Jij wil weer heel graag gaan vergelijken wie nu eigenlijk beter is, links of rechts. Maar daar gaat het niet om. Leraren zouden hun politieke voorkeuren buiten het klaslokaal moeten laten. Maakt niet uit of die voorkeur nu links of rechts is. Omdat de meerderheid van leraren links stemt is het ook logisch dat daar meer problemen voorkomen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175544584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je bedoelt net als het niet willen accepteren van de islam
Daar is niets mis mee.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:37:21 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175544604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Huh, hoe kan het dan zijn dat er ook leraren zijn die rechts zijn en zich niet durven te uiten? Rechtse mensen kiezen toch voor een serieus salaris? (Tevens over één kam scheren maar dat mag natuurlijk :') )

Man man man, wat een onzin om deze linkse ziekelijke stuiptrekking goed te praten hier, om te kotsen.
Dat is dan een verdwaalde rechtse met het hart bij het onderwijs.
Maar jij beweert dat ze links zijn, niet ik, ik geef je alleen maar aan dat het salaris niet goed genoeg is om een rechtse jongere te doen bewegen voor het onderwijs te kiezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 december 2017 @ 09:38:13 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175544612
Mij is de slinkse indoctrinatie in het -basis-onderwijs ook niet ontgaan. Vooral het blaadje 'samsam' is hier een typisch voorbeeld van. Hier werden bijvoorbeeld 8 Nederlandse gezinnen getoond die allemaal allochtoon waren. Er waren twee blanke homovaders die samen twee zwarte jongetjes uit Afrika gehaald waren. Dat was dan nog het meest normale gezin.
Ook krijgen ze sommetjes als "Als er 9 mensen in de moskee zitten, er komen 6 mensen bij en er gaan 3 mensen weg, hoeveel mensen zitten dan nog in de moskee?"
Geschiedenis: Adolf Hitler heeft ook meegedaan aan de Eerste Wereldoorlog. Alleen had hij geen gevaarlijk werk en sliep hij iedere avond in een warm bed! Rechtstreekse leugens!
Mijn oudste kwam ook thuis met het bericht dat nu Trump president was geworden, er wel snel oorlog zou komen! Waarom zadelen ze kinderen met dat soort angsten op, terwijl juist het tegendeel waar is!
Ze zouden kinderen op school juist kritisch moeten leren zijn tegen propaganda en misinformatie van overheden.
The End Times are wild
pi_175544728
quote:
Daarbij roept de PVV van alles, maar in de praktijk is er nog geen enkele moslim uitgesloten, zullen we eens gaan kijken wie links in de praktijk al heeft uitgesloten?
Als mensen dingen roepen dan wordt daar op gereageerd dat lijkt mij vrij logisch, zeker op een school zal een leraar vaak reageren op wat mensen zeggen en schrijven., als ze dat niet doen lijkt het mij juist fout. Het is dus vrij logisch dat men kritisch staat tegenover uitlatingen van PVV aanhangers, je zult als werkstuk maar iets vergelijkbaar met dat verkiezings a4-tje ingeleverd krijgen, dan kun je alleen erg kritisch zijn en een 1 uitdelen.

Verder is mensen uitsluiten op zich helemaal geen probleem het gaat om de motivatie achter het uitsluiten. Als ik jou was zou ik eens terug naar school gaan dan kunnen die linkse leraren je vast wel uitleggen wat strafbare discriminatie is.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:51:12 #19
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175544816
Blij dat ze op de basisschool al beginnen met het correct vormen van kinderen ze een gedegen opleiding bieden ^O^ .
pi_175544929
Dan moeten rechtse mensen besluiten het onderwijs in te gaan.

Opgelost. Slotje.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 07-12-2017 11:06:32 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175544937
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:35 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Jij bent ook af. Jij wil weer heel graag gaan vergelijken wie nu eigenlijk beter is, links of rechts. Maar daar gaat het niet om. Leraren zouden hun politieke voorkeuren buiten het klaslokaal moeten laten. Maakt niet uit of die voorkeur nu links of rechts is. Omdat de meerderheid van leraren links stemt is het ook logisch dat daar meer problemen voorkomen.
Ik hoef niet te vergelijken, het is de linkse kliek die scholen geijzeld (en ook de media) met hun linkse gedachtegang waar rechts onderdrukt wordt en zich vooral koest moet houden om niet verketterd te worden, wat valt er te vergelijken.

Wil je zeuren over rechts dan maak je je eigen topic maar aan. Ik bemerk dat ik al weer heel wat mensen hier op de teentjes heb getrapt, mooi.
pi_175544973
En hoeveel mensen die hier lopen te schuimbekken hebben de volledige OP en alle mails gelezen voordat ze de aanval openen naar mij.

Antwoord in de spoiler

SPOILER
pi_175544996
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:58 schreef KoosVogels het volgende:

Opgelost. Slotje.
Topic wederom niet gelezen door Koos:

quote:
Ook bekennen leraren dat zij hun rechtse politieke voorkeur juist verbergen om geen problemen te krijgen met de schoolleiding. Een lerares wiskunde werd wegens haar islamkritische berichten op sociale media door een Turkse leerling bij de schoolleiding aangegeven. Zij werd daarop gesommeerd om zich gematigder uit te drukken.
Wederom een topic vol geen toegevoegde waarde maar vooral de onderbuik van Koos V. opgelost, slotje op zijn comments voor de rest van deze discussie.
pi_175544998
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wat snap jij niet aan jij bent af? Nu weg uit dit topic of je mond houden, van mij krijg je geen reactie meer met die onzin die jij hier komt spuien. Je mag van geluk spreken dat ik niet je NAW gegevens hebt, had ik de aangifte formulieren met plezier ingevuld tegen haat zaaien en opruiing met je leugens. Je hebt een ziekelijk zwart/wit beeld en bevestigd redelijk wat verhalen in de OP, kritiek of opmerkingen staat gelijk aan etnisch zuiveren, ik vind het misselijkmakend.
Ach je bent het niet met me eens dat de-islamiseren van Nederland gelijk staat aan etnisch zuiveren. Ik zal je een stukje wikipedia geven:
quote:
Van etnische zuivering was in Europa altijd al sprake en dan vooral als religieuze zuivering, het verwijderen van groepen mensen met een religieuze overtuiging en cultuur die de gezagsdragers in een vorstendom niet welgevallig was.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Etnische_zuivering

Jij bent af, verder nodig ik je uit om aangifte te gaan doen, dat soort dingen juich ik altijd toe als je vindt at iemand iets strafbaars heeft gedaan. Ook als je net als Wilders blijkbaar geen idee hebt wat strafbare discriminatie is en wat strafbare uitingen zijn vind ik dat je best naar de politie mag gaan om aangifte te doen. De politie mag het opnemen van de aangifte natuurlijk in jouw geval wel weigeren omdat je alleen aangifte kunt doen van strafbare feiten.

Het is wel duidelijk dat je nog wat lesjes kun gebruiken.
pi_175545003
"Gijzelt", "het mag niet gezegd worden", "je wordt voor gek verklaard"... TS heeft de bullshitbingokaart alweer bijna vol zie ik. Wat TS niet echt vol heeft is zijn toewijding. Ga lekker zelf het onderwijs in om wat rechts tegengeluid te brengen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175545021
Het verhaal van die aandachtshoer klinkt tenminste goed aangedikt, en in de eerste alinea wordt d66 al indirect 'rechts' genoemd. Begint tenmintse lekker.
pi_175545034
"Rechts wordt onderdrukt" is ook al zo'n pareltje van poetische schoonheid O+
pi_175545056
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En hoeveel mensen die hier lopen te schuimbekken hebben de volledige OP en alle mails gelezen voordat ze de aanval openen naar mij.

Waarom zou ik in hemelsnaam al die verzonnen verongelijkte mails gaan lezen van mensen die via via een kutverhaaltje hebben gehoord en dat nog tien keer aandikken?
pi_175545061
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Maar dat doen ze dagelijks :')

[..]

Waar jij schijnbaar ook lid van bent.
\Nou geef mij dan eens een voorbeeld van het dagelijks uitsluiten in de praktijk door de PVV of het niet respecteren van andermans meningen. En graag een praktijk voorbeeld, niet het verhaaltje wat linkse kringen opperen terwijl ze zelf druk bezig zijn met uitsluiten.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:06:56 #30
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175545072
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

\Nou geef mij dan eens een voorbeeld van het dagelijks uitsluiten in de praktijk door de PVV of het niet respecteren van andermans meningen. En graag een praktijk voorbeeld, niet het verhaaltje wat linkse kringen opperen terwijl ze zelf druk bezig zijn met uitsluiten.
"Minder, minder, minder"
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_175545079
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Topic wederom niet gelezen door Koos:

[..]

Wederom een topic vol geen toegevoegde waarde maar vooral de onderbuik van Koos V. opgelost, slotje op zijn comments voor de rest van deze discussie.
Ik ben wel benieuwd naar deze 'islamkritische' tweet. Als de Telegraaf hem al niet durft te posten moet ie wel van FP-niveau zijn.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:08:18 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175545097
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:58 schreef KoosVogels het volgende:

Opgelost. Slotje.
Dat kan niet, want als je solliciteert moet je je lidmaatschapskaart van D66 of Groen Links overleggen.
Verder komt in je jaarlijkse beoordeling terug of je de tere kinderzieltjes wel genoeg linkse propaganda door de strot ramt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175545100
quote:

[..]

Wilders en PVV willen ontslag voor Bredase hoogleraar Frissen
pi_175545111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:06 schreef Bugno het volgende:

[..]

"Minder, minder, minder"
Nogmaals geef mij eens een praktijkvoorbeeld waarin de PVV mensen uitsluit? Of is een uitspraak, waar nu rechtszaken voor lopen hetzelfde als bijvoorbeeld partijen uitsluiten in de politiek, of rechts denkende mensen op scholen? Dat zijn praktijk voorbeelden, met die minder uitspraak van Wilders zijn in totaal 0 Marokkanen uitgesloten.

Jullie weten echt het verschil niet tussen een opmerking en een praktijkvoorbeeld volgens mij.
pi_175545123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat jij het probleem niet ziet had ik ook niet verwacht, jij vond een dikke maand geleden geweld tegen anders denkende nog toegestaan.
Geweld _O_

Dat ging trouwens over rasechte nazi's. Ik zei dat ik er geen problemen mee heb als die klappen krijgen. Daar sta ik trouwens nog steeds achter. Nazi's zijn de kanker van de samenleving.
pi_175545138
quote:
Nogmaals, is deze hoogleraar ontslagen? Dus waar in de praktijk wordt deze man uitgesloten? De PVV maar blijven beschuldigen terwijl in de praktijk (zoek het eens op mensen de betekenis is niet zo moeilijk) er maar één partij is die aan uitsluiting doet in de maatschappij.
pi_175545147
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geweld _O_

Dat ging trouwens over rasechte nazi's. Ik zei dat ik er geen problemen mee heb als die klappen krijgen. Daar sta ik trouwens nog steeds achter. Nazi's zijn de kanker van de samenleving.
Dat klopt, dat ging ook over nazi's, alleen spijtig dat jij en je medestanders tegenwoordig iedereen met een andere mening een nazi vind.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:11:31 #38
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175545149
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nogmaals geef mij eens een praktijkvoorbeeld waarin de PVV mensen uitsluit? Of is een uitspraak, waar nu rechtszaken voor lopen hetzelfde als bijvoorbeeld partijen uitsluiten in de politiek, of rechts denkende mensen op scholen? Dat zijn praktijk voorbeelden, met die minder uitspraak van Wilders zijn in totaal 0 Marokkanen uitgesloten.

Jullie weten echt het verschil niet tussen een opmerking en een praktijkvoorbeeld volgens mij.
De uitspraken van de docenten zijn toch ook gewoon opmerkingen?

En het is alleen maar omdat de PVV geen macht heeft dat er niet wordt uitgesloten. Op het moment dat ome Geert de macht zou hebben beginnen boeken verboden te worden, moskeeen gesloten te worden etc.
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 7 december 2017 @ 10:11:37 #39
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_175545152
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Los daarvan denk ik dat het logisch is dat docenten vaker links zijn. Ze komen in aanraking met alle lagen van de bevolking.

Maar het is niet oké om dat op te dringen aan leerlingen of duidelijk uit te dragen. :N

Ik weet nog wel dat mijn leraren, ook die van maatschappijleer, nooit hun politieke oriëntatie wilden vertellen. Je merkte het door sommige opvattingen wel, maar het werd niet expliciet vermeld.
Ik heb het idee dat het steeds extremer wordt. Mijn kinderen krijgen op school een behoorlijk gekleurde boodschap mee. Ik vind dat de leerkrachten voldoende ruimte moeten geven om zelf een mening te vormen.
pi_175545154
quote:

[..]

Alle kamervragen van de PVV met betrekking tot de islam.

Oh, en dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wat snap jij niet aan jij bent af? Nu weg uit dit topic of je mond houden, van mij krijg je geen reactie meer met die onzin die jij hier komt spuien. Je mag van geluk spreken dat ik niet je NAW gegevens hebt, had ik de aangifte formulieren met plezier ingevuld tegen haat zaaien en opruiing met je leugens. Je hebt een ziekelijk zwart/wit beeld en bevestigd redelijk wat verhalen in de OP, kritiek of opmerkingen staat gelijk aan etnisch zuiveren, ik vind het misselijkmakend.
Is ook uitsluiting van mensen met een andere mening met een dreigende ondertoon.
pi_175545161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nogmaals, is deze hoogleraar ontslagen? Dus waar in de praktijk wordt deze man uitgesloten? De PVV maar blijven beschuldigen terwijl in de praktijk (zoek het eens op mensen de betekenis is niet zo moeilijk) er maar één partij is die aan uitsluiting doet in de maatschappij.
Als het aan de PVV lag, was die man ontslagen. En het ging om wat de PVV beoogt, niet wat de realiteit is.
pi_175545165
Rechtsen werken toch gewoon op scholen? Hoe worden ze dan uitgesloten?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:12:24 #43
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175545167
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als het aan de PVV lag, was die man ontslagen. En het ging om wat de PVV beoogt, niet wat de realiteit is.
Echt hè?
pi_175545178
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat klopt, dat ging ook over nazi's, alleen spijtig dat jij en je medestanders tegenwoordig iedereen met een andere mening een nazi vind.
Neuh.

In Nederland lopen bijvoorbeeld praktisch geen nazi's rond. Het ging echter om de VS, waar figuren marcheerden met hun rechterarm in de ligt terwijl ze antisemitische leuzen scandeerden. Dan verdien je klappen ja.
pi_175545206
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:11 schreef Bugno het volgende:

[..]

De uitspraken van de docenten zijn toch ook gewoon opmerkingen?
Klopt, maar het is wel een verschil om een rechtse leerling het mikpunt te maken in een klas of school waarna die bedreigingen krijgen van islamitische leerlingen en door leraren worden uitgescholden, en daar geen kritiek op leveren vanuit de maatschappij (velen praten het hier nog goed), maar een minder uitspraak van Wilders in een cafe met alleen zijn voorstanders is dan wel een probleem.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:15:51 #46
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_175545222
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ach je bent het niet met me eens dat de-islamiseren van Nederland gelijk staat aan etnisch zuiveren. Ik zal je een stukje wikipedia geven:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Etnische_zuivering

Jij bent af, verder nodig ik je uit om aangifte te gaan doen, dat soort dingen juich ik altijd toe als je vindt at iemand iets strafbaars heeft gedaan. Ook als je net als Wilders blijkbaar geen idee hebt wat strafbare discriminatie is en wat strafbare uitingen zijn vind ik dat je best naar de politie mag gaan om aangifte te doen. De politie mag het opnemen van de aangifte natuurlijk in jouw geval wel weigeren omdat je alleen aangifte kunt doen van strafbare feiten.

Het is wel duidelijk dat je nog wat lesjes kun gebruiken.
Kijk, dat je voorbeelden kunt vinden waar een religieuze zuivering ook meteen een etnische zuivering was is leuk, maar bewijst niets.

De-islamiseren zou bijv ook kunnen door de denkbeelden of het geloof te verwijderen door mensen te (her) opvoeden. Het is niet noodzakelijk om de mensen te verwijderen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_175545239
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Alle kamervragen van de PVV met betrekking tot de islam.

Oh, en dit:

[..]

Is ook uitsluiting van mensen met een andere mening met een dreigende ondertoon.
Nogmaals, waar in de praktijk sluit de PVV mensen uit? Geef mij eens één praktijkvoorbeeld van mensen die zijn uitgesloten door de PVV? Een complete politieke partij uitsluiten en verketteren omdat de mening van anderhalf miljoen mensen je niet aanstaat is zo'n voorbeeld. Of een leerling uitschelden en het mikpunt maken op school of in de klas omdat hij een rechtse mening heeft is er ook één.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:16:46 #48
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175545241
Ach ik had ook veelal docenten die openlijk links waren, nooit echt aan gestoord, op enkele na.

Zoals eentje die actief was voor Groen (Belgische GroenLinks) en ons zei dat we moesten stemmen op linkse partijen. Zij beweerde ook dat wij eigenlijk niks in de bibliotheek te zoeken hadden want “onze ouders hadden genoeg geld om zelf boeken te kopen”. Nog rare hersenkronkels zoals buitenlanders meer punten geven omdat ze het al moeilijk genoeg hadden. Paar keer flink in verweer gekomen en geëindigd met een onvoldoende op m’n mondelinge proef dat jaar :D

Gelukkig was dat een uitzondering, en gedroegen de meeste docenten met een linkse overtuiging zich heel neutraal zoals het hoort.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 7 december 2017 @ 10:17:17 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175545250
quote:
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175545258
Komt omdat je voor een baan in het onderwijs geduld, empathie, zorg voor anderen, tevredenheid met een modaal salaris, wil om iets voor anderen en de samenleving te betekenen etc. nodig hebt, en dat hebben rechtse mensen gewoon niet. Vrij logisch verder.
pi_175545262
quote:
Links dus extreem zuur en blind voor andere perspectieven dan de eigen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175545282
quote:
Beste Wierd Duk,

Ik zie bij mijn eigen kinderen en bij mijzelf (MR lid) op welke manier docenten denken en hoe eenzijdig gekleurd dat is:

- toen Donald Trump gekozen werd als nieuwe president, waren mijn kinderen oprecht bang; hij zou immers WOIII inluiden of op zijn minst allemaal slechte dingen gaan doen. Dat hadden ze geleerd van de juf én van het jeugdjournaal;

- op het gebied van milieu en klimaatverandering wordt op school zuiver een eenzijdig verhaal verteld;

- de directeur van onze basisschool is getrouwd met de directie van de ’vluchtelingenschool’ in de stad. Angst hebben voor de vluchtelingeninstroom is volgens hem grote kolder; want wat kan er nou mis zijn met het helpen van die arme mensen.

Ik heb er geen bezwaar tegen dat er een kant van het verhaal verteld wordt, maar dan moet men ook de andere kant laten zien... en die even onbevooroordeeld aanbieden.

Met vriendelijke groet,

Linda Roetgerink
Dit soort brieven _O-

Oh noes, docenten vertellen het eerlijke verhaal over klimaatverandering en volgens de directeur hoef je niet bang te zijn voor vluchtelingen. Schande!
pi_175545286
Er zal best wel eens over de schreef gegaan worden door leraren - en dat zal gezien de gemiddelde politieke voorkeur dan vaak links gekleurd zijn - maar dat gebeurt nou eenmaal in een omgeving waarin er wordt gediscussieerd en kennis wordt overgedragen. Dat is ook een leerschool voor kinderen: dat mensen met een zekere autoriteit ook gewoon een eigen mening hebben.

Al die hyperbolen over verkettering, ziekelijke gedachtegangen en achtervolgingen komen bijzonder onzeker over.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  donderdag 7 december 2017 @ 10:19:40 #54
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175545291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:17 schreef westwoodblvd het volgende:
Komt omdat je voor een baan in het onderwijs geduld, empathie, zorg voor anderen, tevredenheid met een modaal salaris, wil om iets voor anderen en de samenleving te betekenen etc. nodig hebt, en dat hebben rechtse mensen gewoon niet. Vrij logisch verder.
Het getuigt van weinig empathie geduld en zorg voor anderen als je iemand wegzet als racist en seksist omdat ie een afwijkende mening heeft.
- Charlton Heston
pi_175545300
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nogmaals, waar in de praktijk sluit de PVV mensen uit? Geef mij eens één praktijkvoorbeeld van mensen die zijn uitgesloten door de PVV? Een complete politieke partij uitsluiten en verketteren omdat de mening van anderhalf miljoen mensen je niet aanstaat is zo'n voorbeeld. Of een leerling uitschelden en het mikpunt maken op school of in de klas omdat hij een rechtse mening heeft is er ook één.
Als het aan de PVV ligt doet gewoon een hele religie niet meer mee in de maatschappij en ze doet haar best om beleid wat dat ondersteunt in te laten voeren. Dat jij dat met dat Calimero complex van je niet wilt zien maar je wel op loopt te winden over een paar leraren toont je hypocrisie goed aan.
pi_175545329
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:19 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het getuigt van weinig empathie geduld en zorg voor anderen als je iemand wegzet als racist en seksist omdat ie een afwijkende mening heeft.
Maar als iemand een racist en sexist is mag dat best gezegd worden.
pi_175545350
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:19 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Jij noemt het 'afwijkend', maar als iemand zich achter Trump schaart heeft die persoon volgens het woordenboekje in ieder geval één racistische en seksistische mening
pi_175545353
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:15 schreef nixxx het volgende:

[..]

Kijk, dat je voorbeelden kunt vinden waar een religieuze zuivering ook meteen een etnische zuivering was is leuk, maar bewijst niets.

De-islamiseren zou bijv ook kunnen door de denkbeelden of het geloof te verwijderen door mensen te (her) opvoeden. Het is niet noodzakelijk om de mensen te verwijderen.
Als de staat actief gaat bepalen met wat mensen moeten geloven is volgens mij ook sprake van etnisch zuiveren. Je vernietigt dan ook de culturele achtergrond die een bepaalde bevolkingsgroep heeft.
pi_175545354
Artikel is ook geschreven door Wierd Duk, een baken van objectiviteit _O-
pi_175545365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Als het aan de PVV ligt doet gewoon een hele religie niet meer mee in de maatschappij en ze doet haar best om beleid wat dat ondersteunt in te laten voeren. Dat jij dat met dat Calimero complex van je niet wilt zien maar je wel op loopt te winden over een paar leraren toont je hypocrisie goed aan.
En als het aan links ligt dan doet heel rechts niet meer mee in de maatschappij, en als kers op de taart zijn daar zelfs praktijk voorbeelden van.

Toch mooi dat niemand praktijkvoorbeelden noemen van alle beschuldigingen die ze uiten aan de PVV.
pi_175545385
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit soort brieven _O-

Oh noes, docenten vertellen het eerlijke verhaal over klimaatverandering en volgens de directeur hoef je niet bang te zijn voor vluchtelingen. Schande!
Nog even en men wordt boos dat alle verhalen in BNW op school niet serieus worden genomen.
pi_175545395
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En als het aan links ligt dan doet heel rechts niet meer mee in de maatschappij, en als kers op de taart zijn daar zelfs praktijk voorbeelden van.

Toch mooi dat niemand praktijkvoorbeelden noemen van alle beschuldigingen die ze uiten aan de PVV.
Dat argument houdt alleen maar stand als je alles ter linkerzijde van de PVV als links ziet. _O-
pi_175545396
Ik denk dat het probleem met het debat veel breder is dan die links-rechts versimpeling waar de rechtsrukkenden zo naar smachten. Er is het heilige midden waarin alles als fatsoenlijk geldt, hoe fout, fictief of onzuiver ook. Dat gaat niet om rechts of links, maar om geaccepteerd of niet. Alles wat daar buiten valt zijn linkse gekkies of rechtse racisten. Het debat wordt beperkt door enerzijds een enorme hokjesgeest en anderzijds een enorme stapel taboes van zowel linker als rechterzijde.

Dat discussies over integratie, immigratie en islamisering worden gesmoord met de beschuldiging van racisme is maar één symptoom. Maar op zich heb ik er niet zoveel moeite mee dat leraren hun politieke voorkeur laten zien, kinderen moeten sowieso leren hun leraren of andere autoriteiten niet blind te vertrouwen. En een afwijkende mening hebben, hoe puberaal ook, betekent nou eenmaal dat je hoon over je heen krijgt, daar moet je maar tegen kunnen. Er zijn bepaalde tactieken van onderdrukking van meningen die niet kunnen wanneer leraren die gebruiken, maar anderen horen gewoon bij het debat.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nederland willen de-islamiseren is toch echt hetzelfde als etnisch zuiveren.
Een proces van de-islamisering kan ook zonder het verdrijven van mensen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:25:21 #64
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175545408
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:22 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Jij noemt het 'afwijkend', maar als iemand zich achter Trump schaart heeft die persoon volgens het woordenboekje in ieder geval één racistische en seksistische mening
Als zorgdragende en empathische leraar lijkt de eerste logische stap: vertel eens, waarom steun je Trump en niet Clinton?

Maar he, iemand die niet links stemt is sowieso racist en of seksist :’)
- Charlton Heston
pi_175545411
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit soort brieven _O-

Laatst hoorde ik over een docent die vertelde over de evolutietheorie. Meteen een brief geschreven dat dat wel mag, maar dat ze óók het evangelische verhaal moet vertellen natuurlijk. Kom nou.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175545426
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:19 schreef nostra het volgende:
Er zal best wel eens over de schreef gegaan worden door leraren - en dat zal gezien de gemiddelde politieke voorkeur dan vaak links gekleurd zijn - maar dat gebeurt nou eenmaal in een omgeving waarin er wordt gediscussieerd en kennis wordt overgedragen. Dat is ook een leerschool voor kinderen: dat mensen met een zekere autoriteit ook gewoon een eigen mening hebben.

Al die hyperbolen over verkettering, ziekelijke gedachtegangen en achtervolgingen komen bijzonder onzeker over.
Ik heb al eens verteld hoe de schoolverkiezingen bij ons op school gingen. In het openbaar moest je naar het bord lopen en een streepje zetten bij de partij van je voorkeur. Op een school met veel Marokkanen, turken, Molukkers en andere nationaliteiten zet je dan echt geen streepje bij (toen) LPF, nee alles koos veilig voor GroenLinks of de PVDA, een rechts geluid kon op een flink pak rammel rekenen na schooltijd. Na de verkiezingen hadden we dan een "debat" tussen voor en tegenstanders wat altijd uitdraaide op wie kon zich het hardst aftrekken op de linkse partijen aangezien iedereen uit angst anderen wou overtuigen dat ze deugen.

In de pauze hoorde je dan geregeld de echte mening.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:27:13 #67
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175545446
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Maar als iemand een racist en sexist is mag dat best gezegd worden.
Op basis van “ik zou op Trump stemmen en niet op Clinton” kan je niet iemand catalogiseren als racist/seksist. Zeker niet als je niet eens naar beweegredenen vraagt maar enkel jouw overtuiging als leraar wilt opdringen.
- Charlton Heston
  donderdag 7 december 2017 @ 10:27:53 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175545459
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik heb al eens verteld hoe de schoolverkiezingen bij ons op school gingen. In het openbaar moest je naar het bord lopen en een streepje zetten bij de partij van je voorkeur. Op een school met veel Marokkanen, turken, Molukkers en andere nationaliteiten zet je dan echt geen streepje bij (toen) LPF, nee alles koos veilig voor GroenLinks of de PVDA, een rechts geluid kon op een flink pak rammel rekenen na schooltijd. Na de verkiezingen hadden we dan een "debat" tussen voor en tegenstanders wat altijd uitdraaide op wie kon zich het hardst aftrekken op de linkse partijen aangezien iedereen uit angst anderen wou overtuigen dat ze deugen.

In de pauze hoorde je dan geregeld de echte mening.
Wat een slappelingen waren jullie dat je jezelf door vreemdelingen liet intimideren om op je eigen ondergang te stemmen. Of tenminste te doen alsof. Een zwak volk als dit verdient dan ook niet beter. Een Turk zou zoiets nooit doen. Cuck.
The End Times are wild
  donderdag 7 december 2017 @ 10:27:55 #69
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175545460
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat het probleem met het debat veel breder is dan die links-rechts versimpeling waar de rechtsrukkenden zo naar smachten. Er is het heilige midden waarin alles als fatsoenlijk geldt, hoe fout, fictief of onzuiver ook. Dat gaat niet om rechts of links, maar om geaccepteerd of niet. Alles wat daar buiten valt zijn linkse gekkies of rechtse racisten. Het debat wordt beperkt door enerzijds een enorme hokjesgeest en anderzijds een enorme stapel taboes van zowel linker als rechterzijde.

Dat discussies over integratie, immigratie en islamisering worden gesmoord met de beschuldiging van racisme is maar één symptoom. Maar op zich heb ik er niet zoveel moeite mee dat leraren hun politieke voorkeur laten zien, kinderen moeten sowieso leren hun leraren of andere autoriteiten niet blind te vertrouwen. En een afwijkende mening hebben, hoe puberaal ook, betekent nou eenmaal dat je hoon over je heen krijgt, daar moet je maar tegen kunnen. Er zijn bepaalde tactieken van onderdrukking van meningen die niet kunnen wanneer leraren die gebruiken, maar anderen horen gewoon bij het debat.

[..]

qft
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175545492
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:25 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Als zorgdragende en empathische leraar lijkt de eerste logische stap: vertel eens, waarom steun je Trump en niet Clinton?

Kijk, en met dit soort opmerkingen zet je jezelf gewoon buitenspel he?
pi_175545498
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik heb al eens verteld hoe de schoolverkiezingen bij ons op school gingen. In het openbaar moest je naar het bord lopen en een streepje zetten bij de partij van je voorkeur.
Dat is vrij stompzinnig inderdaad.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  donderdag 7 december 2017 @ 10:31:04 #72
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175545524
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Kijk, en met dit soort opmerkingen zet je hezelf gewoon buitenspel he?
Hoezo? De leraar uit de OP redeneert zo.
- Charlton Heston
pi_175545532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar als de staat actief een bepaalde religie en die religieuze uitingen gaat verwijderen uit een land is dat ook etnisch zuiveren, los van wat ze met de mensen doen.
pi_175545540
quote:
8s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Laatst hoorde ik over een docent die vertelde over de evolutietheorie. Meteen een brief geschreven dat dat wel mag, maar dat ze óók het evangelische verhaal moet vertellen natuurlijk. Kom nou.
Wat ik mij dan afvraag: zou die moeder ook boos zijn geweest als de docenten haar kind hadden verteld dat we vooral bang moeten zijn voor vluchtelingen?
  donderdag 7 december 2017 @ 10:33:19 #75
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175545566
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar als de staat actief een bepaalde religie en die religieuze uitingen gaat verwijderen uit een land is dat ook etnisch zuiveren, los van wat ze met de mensen doen.
Etnische zuivering is precies aan inflatie onderhevig? Sinds wanneer is mensen verdrijven/verkrachten/vermoorden gelijk aan zeggen dat ze hun geloof binnenshuis moeten houden :P

Wilt overigens niet zeggen dat ik voor het verwijderen van elke geloofsuiting ben, maar wel voor het stoppen met faciliteren van geloofsuitingen, oa met subsidies.
- Charlton Heston
pi_175545589
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:31 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Hoezo? De leraar uit de OP redeneert zo.
Maar jij zegt het nu ook. Los van of die leraar zoiets gezegd zou hebben, ik zie mensen als TS dit echt continue zeggen. De hele godsganse dag lopen ze op Fok! (en god weet waar nog meer) te huilen dat "het niet gezegd mag worden want dan ben je een racist". Dat is gewoon jezelf tot slachtoffer maken. Bijzonder kinderachtig.
pi_175545598
Pleit de TS nou voor meer fascisme in het onderwijs? :o

Ik vind ook dat de leraren hun politieke voorkeur voor zichzelf zouden moeten houden. Ondertussen hebben ze ook een maatschappelijke functie, it takes a village to raise a child. Het zijn net mensen.

De enige oplossing is meer rechts-georienteerden in het onderwijs krijgen.
-nee-
  donderdag 7 december 2017 @ 10:35:19 #78
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_175545603
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:33 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Etnische zuivering is precies aan inflatie onderhevig? Sinds wanneer is mensen verdrijven/verkrachten/vermoorden gelijk aan zeggen dat ze hun geloof binnenshuis moeten houden :P

Wilt overigens niet zeggen dat ik voor het verwijderen van elke geloofsuiting ben, maar wel voor het stoppen met faciliteren van geloofsuitingen, oa met subsidies.
Omdat woorden als "nazi", "fascist" en "racist" al geen enkele lading meer hebben, moeten ze nu uit een ander vaatje tappen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_175545613
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat een slappelingen waren jullie dat je jezelf door vreemdelingen liet intimideren om op je eigen ondergang te stemmen. Of tenminste te doen alsof. Een zwak volk als dit verdient dan ook niet beter. Een Turk zou zoiets nooit doen. Cuck.
Slappelingen? Veel van mijn schoolgenoten waaronder ook klasgenoten zitten vast of hebben vast gezeten. Die jongens liepen met die schokpistolen (die dingen wat stroomstoten geven) rond op school. Velen hadden oudere broers die op 17 jarige leeftijd in een dikke Mercedes voor school hingen die ze verkregen hadden via hun drugshandel. Ruzies werden altijd opgelost met een complete groep die zich dan op één iemand stortte. Ik ga niet ontkennen dat ik een bepaalde angst had, vervelende was dat mijn vader in zijn jeugdjaren iemand was die er zelf op in sloeg zodra hem iets niet beviel (het alfa mannetje in de buurt met zijn broer) dus als ik thuiskwam nadat ik weer een slaag van een aantal jongens had gehad kreeg ik ook nog slaag thuis omdat ik mij zoveel liet bevallen, niet beseffende hoe zwaar de criminaliteit al was op mijn school. Dit waren geen ruzie's wat met vuisten werden uitgevochten, maar er kwamen complete families of bendes naar school met knuppels of andere wapens om verhaal te halen waar zelfs leraren voor wegliepen, prachtige jeugd was dat.

Jaren nadat ik van school af was heb ik via krantenberichten vernomen dat enkele klasgenoten (wist om wie het ging) zijn opgepakt wegens afpersing, één heeft al 2 mannen vermoord, een ander heeft er 1 vermoord, en toen waren ze nog in de 20. Waarvan de eerste zelfs net vrij was nadat hij zijn straf had uitgezeten voor zijn eerste moord.

Dat waren mijn klas en schoolgenoten, nee dan laat je je niet intimideren. Als ik wist dat het alleen op een pak rammel uitliep dan maakte ik mij nergens zorgen om, maar ik kon de personen heel goed omdat ik opgegroeid was in die buurt dus wist waar ze toe in staat waren, en nu gekeken is dat geen verkeerde keuze gebleken.
pi_175545622
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:33 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Genocide is altijd al anders dan etnisch zuiveren. Etnisch bevat ook de culturele en religieuze aspecten van een bevolkingsgroep en als je van een bevolkingsgroep zorgt dat die die religieuze uitingen niet meer kunnen doen is dat een etnische zuivering. Feitelijk maak je hun religieuze bestaan in het land onmogelijk.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:37:09 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175545631
Kolere zeg..... ik dacht dat dit over linkse docenten ging, maar het is gewoon het zoveelste buitenlanderbashtopic.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 december 2017 @ 10:37:37 #82
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175545644
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Maar jij zegt het nu ook. Los van of die leraar zoiets gezegd zou hebben, ik zie mensen als TS dit echt continue zeggen. De hele godsganse dag lopen ze op Fok! (en god weet waar nog meer) te huilen dat "het niet gezegd mag worden want dan ben je een racist". Dat is gewoon jezelf tot slachtoffer maken. Bijzonder kinderachtig.
Ik heb het enkel over rechts stemmen, niet over racistische uitlatingen? Als iemand zich racistisch gedraagt mag je deze heus eens racist noemen. Iemand een racist noemen zonder dat ie zich racistisch uit maar puur omdat je het oneens bent met het gedachtegoed van de leerling in kwestie vind ik dan wel weer kwalijk.
- Charlton Heston
pi_175545655
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:25 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik stem zelf ook niet links, maar ook geen extreemrechts.

En dan dat misplaatste Calimero gedrag, "ohh.. wij zijn zo zielig.. we worden gediscrimineerd/gedemoniseerd/gemarginaliseerd omdat we niet links zijn boehoeh". Kortom, wat jullie zelf geloof ik een 'snowflake' noemen.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:38:42 #84
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175545661
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Genocide is altijd al anders dan etnisch zuiveren. Etnisch bevat ook de culturele en religieuze aspecten van een bevolkingsgroep en als je van een bevolkingsgroep zorgt dat die die religieuze uitingen niet meer kunnen doen is dat een etnische zuivering. Feitelijk maak je hun religieuze bestaan in het land onmogelijk.
Wel dan denk ik zo dat Europese landen zowat de enige zijn ter wereld die niet aan etnische zuivering doen. Zo slecht is het hier dus ook weer niet.
- Charlton Heston
pi_175545680
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:35 schreef Marsenal het volgende:
Pleit de TS nou voor meer fascisme in het onderwijs? :o

Ik vind ook dat de leraren hun politieke voorkeur voor zichzelf zouden moeten houden. Ondertussen hebben ze ook een maatschappelijke functie, it takes a village to raise a child. Het zijn net mensen.

De enige oplossing is meer rechts-georienteerden in het onderwijs krijgen.
Nou ja, met rechts wordt door figuren als TS vooral bedoeld "islam kritisch en tegen de omvolking" en meer van dat soort zwakzinnig gereutel. Daar is terecht geen plek voor in het onderwijs lijkt me.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:40:22 #86
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175545696
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:38 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik stem zelf ook niet links, maar ook geen extreemrechts.

En dan dat misplaatste Calimero gedrag, "ohh.. wij zijn zo zielig.. we worden gediscrimineerd/gedemoniseerd/gemarginaliseerd omdat we niet links zijn boehoeh". Kortom, wat jullie zelf geloof ik een 'snowflake' noemen.
Waaruit maak je op dat ik extreem-rechts zou stemmen? Waarom reageer je niet inhoudelijk op mijn suggestie aan de leraar? Waarom schaar je mij onder dezelfde groep als de PVV-stemmers?

Allemaal vragen. Voor zover ik weet stem ik ook niet links en ook niet extreem-rechts, misschien lijken we wel op elkaar :’)
- Charlton Heston
pi_175545698
Ik ben in ieder geval blij dat ons onderwijs en de mensen die daarin werken diametraal tegenover het Hitlerjugend model staan.
pi_175545718
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:38 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wel dan denk ik zo dat Europese landen zowat de enige zijn ter wereld die niet aan etnische zuivering doen. Zo slecht is het hier dus ook weer niet.
Er zijn gelukkig wel meer landen waar minderheden met andere religieuze opvattingen niet gecriminaliseerd worden en opgesloten worden maar we mogen inderdaad blij zijn dat dat hier niet gebeurd. Al mag een docent dat op school blijkbaar niet vertellen als het gaat om bijv. pvv standpunten als het verbieden van de moskee en koran.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:42:21 #89
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175545732
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:40 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat ons onderwijs en de mensen die daarin werken diametraal tegenover het Hitlerjugend model staan.
Verkondigen dat je links (of hoe je het wilt noemen) gedachtegoed moet hebben omdat er anders eens “”flink met je gepraat moet worden” doet me anders ook nogal Hitlerjugend aan.
- Charlton Heston
pi_175545737
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:40 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Waaruit maak je op dat ik extreem-rechts zou stemmen? Waarom reageer je niet inhoudelijk op mijn suggestie aan de leraar? Waarom schaar je mij onder dezelfde groep als de PVV-stemmers?

Allemaal vragen. Voor zover ik weet stem ik ook niet links en ook niet extreem-rechts, misschien lijken we wel op elkaar :’)
Ik heb het niet over jou. Maar iemand die Trump steunt heeft extreemrechts opvattingen.

Ik begrijp niet zo goed wat het probleem is als leerlingen in het onderwijs erop worden aangesproken als ze zich racistisch of seksistisch uitlaten. Niemand wordt toch een mening ontzegt. Wat is het dan voor een zieligdoenerij om daar zo gevoelig over te doen?
  donderdag 7 december 2017 @ 10:42:55 #91
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_175545738
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:40 schreef westwoodblvd het volgende:
Kinderen indoctrineren, mensen uitsluiten op basis van hun afkomst, mensen uitsluiten op basis van hun gedachtegoed.
Top dit. Wat ben ik blij dat we zulke fascisten voor de klas zetten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 7 december 2017 @ 10:42:57 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175545739
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou ja, met rechts wordt door figuren als TS vooral bedoeld "islam kritisch en tegen de omvolking" en meer van dat soort zwakzinnig gereutel. Daar is terecht geen plek voor in het onderwijs lijkt me.
De mails zijn ook gericht aan Wierd Duk.... dat zegt weer genoeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175545748
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:42 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Verkondigen dat je links (of hoe je het wilt noemen) gedachtegoed moet hebben omdat er anders eens “”flink met je gepraat moet worden” doet me anders ook nogal Hitlerjugend aan.
Een willekeurige woordenbrij. Bravo.
pi_175545763
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:37 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik heb het enkel over rechts stemmen, niet over racistische uitlatingen? Als iemand zich racistisch gedraagt mag je deze heus eens racist noemen. Iemand een racist noemen zonder dat ie zich racistisch uit maar puur omdat je het oneens bent met het gedachtegoed van de leerling in kwestie vind ik dan wel weer kwalijk.
Dat hangt af van het gedachtengoed, denk je niet?

Maar ik hoor echt nooit dat mensen met een normaal rechtse politieke opvatting, laten we zeggen VVD stemmers, worden uitgemaakt voor racist. Ja, misschien door die niks betekende extreem linkse fringe groepjes. Maar niet door de gehele bevolking met een linkse signatuur. Wat ik wel vaak hoor is "Ik mag het niet zeggen, want dan ben ik een racist", waarop dan regelmatig gewoon racistische bagger volgt van diezelfde "Ik mag het niet zeggen"-Calimero con artist.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:45:32 #95
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175545789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn gelukkig wel meer landen waar minderheden met andere religieuze opvattingen niet gecriminaliseerd worden en opgesloten worden maar we mogen inderdaad blij zijn dat dat hier niet gebeurd. Al mag een docent dat op school blijkbaar niet vertellen als het gaat om bijv. pvv standpunten als het verbieden van de moskee en koran.
In zowat de hele wereld wordt atheïsme strikt veroordeeld, op de Westerse wereld na. Uitengen als God/Allah bestaat niet moet je niet proberen in een willekeurig Aziatisch of Afrikaans land. Of telt dat niet als uiting van “geloof”?

Ik ben overigens van mening dat bouw van moskeeen inderdaad flink aan banden gelegd moet worden, het christendom is na een lange strijd aan de leiband gekregen, het is weinig zinnig om dat met de islam opnieuw te moeten doen. Die mening is gelukkig helemaal niet racistisch, ook niet als jij dat vindt.
- Charlton Heston
pi_175545790
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Kinderen indoctrineren, mensen uitsluiten op basis van hun afkomst, mensen uitsluiten op basis van hun gedachtegoed.
:')

Vroeger had je de Centrumdemocraten. En daarvoor de NSB. Wat je er ook van vindt, dat waren in ieder geval niet zulke pussies als de bruinhemden anno 2017.
pi_175545809
quote:
Beste Wierd,

Mijn 2 kinderen van 7 en 10 kwamen 9 november 2016 beide bang uit school. J. van 7 vroeg of ik ook bang was nu dat meneertje in plaats van mevrouwtje had gewonnen in Amerika. Ik zei dat ze zich om haar playmobiel moest bekommeren en dat ze niet bang hoeft te zijn. Omdat ik dat ook niet ben.

R. van 9 zei dat juf had gezegd dat het nu Trump had gewonnen, oorlog zou worden met Rusland..

Ik had die woensdag een 10 minuten gesprekje en vroeg aan haar juf waarom ze haar politieke mening bij de kinderen opdringt. Ze schrok en vroeg mij waarom ik die engerd wel zag zitten en Clinton niet. Ik heb haar verteld dat mijn kinderen zo lang mogelijk kind mogen zijn en zich nog niet bezig hoeven te houden met politiek. En dat omdat ik een andere politieke mening heb dan de juf ik niet een slechter mens ben.

Ze reageerde met een rood hoofd en zei sorry.

Met vriendelijke groet,

I.B.
Het is vooral jammer dat deze docent blijkbaar niet weet dat Trump juist dikke matties is met de Russen en dat oorlog daardoor onwaarschijnlijk is.
pi_175545811
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

donderdag 7 december 2017 @ 10:47:22 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175545828
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:44 schreef Barbusse het volgende:

Maar ik hoor echt nooit dat mensen met een normaal rechtse politieke opvatting, laten we zeggen VVD stemmers, worden uitgemaakt voor racist. Ja, misschien door die niks betekende extreem linkse fringe groepjes. Maar niet door de gehele bevolking met een linkse signatuur. Wat ik wel vaak hoor is "Ik mag het niet zeggen, want dan ben ik een racist", waarop dan regelmatig gewoon racistische bagger volgt van diezelfde "Ik mag het niet zeggen"-Calimero con artist.
Amen.
pi_175545838
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De ironie wil dat figuren die aan de lopende band verklaren dat ze voor elk wissewasje uit worden gemaakt voor fascist, die term zelf juist het vaakst gebruiken.
pi_175545882
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De ironie wil dat figuren die aan de lopende band verklaren dat ze voor elk wissewasje uit worden gemaakt voor fascist, die term zelf juist het vaakst gebruiken.
Alsof ze uitsluitend met zichzelf in discussie zijn en het niet eens kunnen worden.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:50:12 #102
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175545899
quote:

[..]

Uitingen zijn voor mij zaken als beweren dat alle moslims dood zouden moeten, om iets heel extreems te zeggen. Als iemand zegt dat ie Trump en niet Clinton steunt, kun je deze persoon niet van racisme beschuldigen tot deze zichzelf nader heeft verklaard. Misschien steunt ie Trump wel omdat ie dat “cool” vindt, of omdat ie Clinton gewoonweg nog minder geschikt vindt als president. Als leraar dien je zoiets onbevooroordeeld aan te pakken, en de grens te leggen bij openlijk racisme/seksisme, dan kun je de leerling daar streng op aanspreken. Niet omdat de leraar links is en de leerling rechts, maar omdat racisme en andere gelijkaardige zaken niet getolereerd moeten worden in de klas.
- Charlton Heston
  donderdag 7 december 2017 @ 10:54:31 #103
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175545997
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt, maar het is wel een verschil om een rechtse leerling het mikpunt te maken in een klas of school waarna die bedreigingen krijgen van islamitische leerlingen en door leraren worden uitgescholden, en daar geen kritiek op leveren vanuit de maatschappij (velen praten het hier nog goed), maar een minder uitspraak van Wilders in een cafe met alleen zijn voorstanders is dan wel een probleem.

Ja, als 15-jarige Marokkaan is het inderdaad helemaal niet storend, angstaanjagend, of bedreigend om op het journaal een groep mensen zien te roepen dat ze minder Marokkanen willen :')
pi_175546003
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:50 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Uitingen zijn voor mij zaken als beweren dat alle moslims dood zouden moeten, om iets heel extreems te zeggen. Als iemand zegt dat ie Trump en niet Clinton steunt, kun je deze persoon niet van racisme beschuldigen tot deze zichzelf nader heeft verklaard. Misschien steunt ie Trump wel omdat ie dat “cool” vindt, of omdat ie Clinton gewoonweg nog minder geschikt vindt als president. Als leraar dien je zoiets onbevooroordeeld aan te pakken, en de grens te leggen bij openlijk racisme/seksisme, dan kun je de leerling daar streng op aanspreken. Niet omdat de leraar links is en de leerling rechts, maar omdat racisme en andere gelijkaardige zaken niet getolereerd moeten worden in de klas.
Oh, maar dat ben ik volledig met je eens hoor. Wat mij alleen stoort in de toon van de OP is net dit stukje uit je tekst:
quote:
kun je deze persoon niet van racisme beschuldigen tot deze zichzelf nader heeft verklaard
Misschien heeft de leerling dat wel. Lijkt me zelfs logischer eigenlijk. En misschien kwam er gewoon racistische bagger uit die leerling als verklaring voor de reden dat hij Trump steunt. Die verklaring staat er niet, en om dan direct te gaan zeggen "Je wordt zonder enige reden uitgemaakt voor racist" is voor mij gewoon te kort door de bocht.
pi_175546114
Zodra je mainstream media zonder uitleg af gaat korten, zit je muurvast in je tunnelvisie. Dan moet je minder internetten :{
-nee-
pi_175546180
quote:

[..]

De VVD is niet rechts, mensen associëren de VVD graag met rechts, maar ze zijn alles behalve rechts. Hun asielbeleid is gewoon midden of zelfs links, een rechtse partij had geen duizenden hordes onbekende mannen het land binnen gehaald waar blijkbaar nu ook IS strijders tussen zitten. De VVD is een graai partij, en het boeit niet of ze rechts, links of het midden vertegenwoordigen zolang ze maar kunnen graaien en de elite zich kan verrijken. Maar het rechts waar ik voor sta is de VVD helemaal niet.

Helaas zal dit aan dovemansoren gericht zijn omdat over 30 jaar mensen vooral willen blijven roepen dat het toch echt rechts was die verantwoordelijk is voor de ellende veroorzaakt door vluchtelingen.
pi_175546206
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:57 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Wierd die mails gewoon allemaal naar zichzelf gestuurd :')
Wierd :')

Zo'n figuur dat klaagt over de boze MSM, terwijl hij er zelf goddomme deel van uitmaakt.
  donderdag 7 december 2017 @ 11:02:42 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175546216
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Helaas zal dit aan dovemansoren gericht zijn omdat over 30 jaar mensen vooral willen blijven roepen dat het toch echt rechts was die verantwoordelijk is voor de ellende veroorzaakt door vluchtelingen.
Als we weer zijn teruggeworpen in de donkerste middeleeuwen.
pi_175546249
quote:

[..]

De VVD is niet rechts, mensen associëren de VVD graag met rechts, maar ze zijn alles behalve rechts. Hun asielbeleid is gewoon midden of zelfs links, een rechtse partij had geen duizenden hordes onbekende mannen het land binnen gehaald waar blijkbaar nu ook IS strijders tussen zitten. De VVD is een graai partij, en het boeit niet of ze rechts, links of het midden vertegenwoordigen zolang ze maar kunnen graaien en de elite zich kan verrijken. Maar het rechts waar ik voor sta is de VVD helemaal niet.

Sorry, maar dit is echt van het niveau "Hitler was links". Maar misschien kun je uitleggen wat jij bedoelt met het rechts waar jij voor staat.
pi_175546254
quote:

[..]

Je zeilt al schuimbekkend hard voorbij je punt. Misschien dat je op het Stormfrontforum meer steun gaat vinden voor deze bullshit :')
pi_175546277
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:54 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ja, als 15-jarige Marokkaan is het inderdaad helemaal niet storend, angstaanjagend, of bedreigend om op het journaal een groep mensen zien te roepen dat ze minder Marokkanen willen :')
Als 15 jarige leerling is het natuurlijk helemaal niet storend dat mensen dood gereden worden op straat door moslims die zeggen een hekel te hebben aan het westen en ons moeten afslachten, waarbij je de hoofddoekjes in de klas moet accepteren, en ondertussen nog tientallen kut opmerkingen of "kutland" of "kaasjesland" te horen moet krijgen.

Ga toch weg man, de grootste racisten die ik in mijn leven ben tegengekomen waren de Marokkanen, Molukkers en ander gespuis bij ons op school die dagelijks hun haat spuien tegen blanke mensen.
  donderdag 7 december 2017 @ 11:05:32 #112
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175546292
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als 15 jarige leerling is het natuurlijk helemaal niet storend dat mensen dood gereden worden op straat door moslims die zeggen een hekel te hebben aan het westen en ons moeten afslachten, waarbij je de hoofddoekjes in de klas moet accepteren, en ondertussen nog tientallen kut opmerkingen of "kutland" of "kaasjesland" te horen moet krijgen.

Ga toch weg man, de grootste racisten die ik in mijn leven ben tegengekomen waren de Marokkanen, Molukkers en ander gespuis bij ons op school die dagelijks hun haat spuien tegen blanke mensen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
  donderdag 7 december 2017 @ 11:05:56 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175546298
Het wordt met de post vermakelijker, hier.
pi_175546311
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is echt van het niveau "Hitler was links". Maar misschien kun je uitleggen wat jij bedoelt met het rechts waar jij voor staat.
Dat heb ik al honderden keren uitgelegd, daar heb ik op dit moment even geen zin in, misschien vanavond even dat ik mijn standaard relaas weer eens typ. Korte samenvatting, niets tegen islam, niets tegen hoofddoekjes, wel twijfel over onderdrukking, vrijheid van geloof maar in openbaar, en zwaarder aanpakken alle criminelen dmv. heropvoedkampen ipv. thee drinken buurthuizen.
  donderdag 7 december 2017 @ 11:06:53 #115
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175546325
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:05 schreef Copycat het volgende:
Het wordt met de post vermakelijker, hier.
Erg benieuwd naar waar TS op school heeft gezeten overigens. Doet me denken aan de Nederlandse versie van South Compton. Erg benieuwd.
  donderdag 7 december 2017 @ 11:26:55 #116
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175546745
quote:
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 7 december 2017 @ 11:27:12 #117
403866 richolio
#MacMasterrace