abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175575896
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:21 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Pleur gewoon eens op met die grote muil over Amsterdam in elke post. Knap irritant.

De gemiddelde Amsterdammer moet ook niets van de Anti-Piet onzin weten. Het is een dingetje van ambtenaren, grachtengordeltypes en activistjes. Negen van de tien keer geen geboren Amsterdammers, maar provinciaaltjes met ijlie.
Linkse Amsterdammers die oorspronkelijk helemaal niet uit Amsterdam komen maar import zijn altijd terechte klacht.
UvA zit er vol mee en daar is zwarte piet snoepgoed uit de kantine gehaald. _O-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 december 2017 @ 15:17:57 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175575906
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ach ja, scheer lekker iedereen over één kam.

Dit is echt geen haar beter dan zeggen dat alle pro ZP's racisten zijn.
De groep die naar Dokkum ging, de reacties op Lubach, het huilgedrag van enkele figuren die in de media zijn geweest, stuk voor stuk bevestigingen van waar de bron van al die ellende nou precies ligt. Het is een soort Black Lives Matter, maar dan in een land waar onderlinge verschillen duizende malen kleiner zijn. De kern van de anti-ZP beweging bestaat daar uit, dat is geen generalisatie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport vrijdag 8 december 2017 @ 15:19:57 #153
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175575942
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De groep die naar Dokkum ging, de reacties op Lubach, het huilgedrag van enkele figuren die in de media zijn geweest, stuk voor stuk bevestigingen van waar de bron van al die ellende nou precies ligt. Het is een soort Black Lives Matter, maar dan in een land waar onderlinge verschillen duizende malen kleiner zijn. De kern van de anti-ZP beweging bestaat daar uit, dat is geen generalisatie.
Tsja er zitten wel flink wat van die figuren tussen, maar ik heb ook het idee dat er mensen zijn die wel normaal het debat voeren willen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 december 2017 @ 15:26:38 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175576081
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Tsja er zitten wel flink wat van die figuren tussen, maar ik heb ook het idee dat er mensen zijn die wel normaal het debat voeren willen.
Ik denk dat je die hooguit gaat vinden tussen de meelopers, die het maar blind aannemen wat hen gezegd wordt. De complete argumentatie van het anti-kamp is op identiteitspolitiek gebaseerd, en je moet je afvragen of je daar wel serieus op in moet gaan. Ik heb die onzin liever niet in Nederland.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator vrijdag 8 december 2017 @ 16:23:20 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175577141
dan heb je pech, je bent hier zelf komen wonen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175579421
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

Amai wat een tendentieus stukje slachtoffer framing.

Newsflash;

Kinderen die afwijken van de meerderheid omdat ze bijvoorbeeld;
-rood haar hebben, hebben grotere kans om gepest te worden omdat ze rood haar hebben.
-dik of dun zijn, hebben grotere kans om gepest te worden omdat ze dik of dun zijn.
-getint zijn, hebben grotere kans om gepest te worden omdat ze getint zijn.
-krullen hebben, hebben grotere kans om gepest te worden omdat ze krullend haar hebben.
-enz.enz.

Kinderen pesten kinderen.

Is dit leuk? Nee.
Is dit okee? Nee.
Moeten we hier iets aan doen? Ja.

Hoe dan?

Wel doen; De ouders, leraren enz. die een begeleidende taak hebben dienen de pestende kinderen ter verantwoording te roepen zodat zich bij hun een bewustwording ontstaat dat pesten niet onschuldig is. Bij de gepeste kinderen moet duidelijk gemaakt worden dat ze prima zijn zoals ze zijn, maar dat ze ook een dikkere huid moeten kweken en zo moeten leren zo min mogelijk van de pesterijen aan te trekken. Immers, er zijn pestende kinderen die het nooit leren, maar ook ''volwassen'' worden.

Niet doen; Een of ander folklore feest met de haren erbij slepen en op basis van zelf verzonnen verzinsels een onrechtmatige bewering maken om zodoende een compleet onschuldig onderdeel van dat feest kapot te maken, in de onjuiste veronderstelling dat kinderen dan pas zullen stoppen met pesten.

Kijken en leren hoe de bezem in de steel zit, want die bezem zal er altijd zijn en men dient te leren hoe hier mee te dealen, ipv de top van één enkele haar, die sommige als storend ervaren, met een bedacht smoesje willen afknippen, denkend dat vanaf dan niemand zich meer zal storen aan de harde haren van de bezem. :{w
Grotendeels mee eens behalve die ene alinea. De figuur van Zwarte Piet heeft lange tijd een neger voorgesteld in een tijd dat racisme geaccepteerd was. In een tijd dat het steeds meer toevoegen van de karikaturale stereotiepe trekken aan deze figuur (t/m het Surinaamse accent) als grappig werd gezien terwijl het buitengewoon kwetsend was voor de zwarte bevolking en voor een deel van hen nog steeds kwetsend is.

Je kan het symptoombestrijding noemen, ik zie het meer als een verandering die al lang had moeten plaatvinden in het verleden. Mensen ieder jaar wekenlang confronteren met het racistische stereotype van een neger is eenvoudigweg niet meer acceptabel in de huidige westerse wereld. Jij kan het als compleet onschuldig zien maar er schuilt wel degelijk een gevaar in het gebruik van zo'n stereotype. Het is niet voor niets dat er nog steeds figuren zijn als Hugo Kuijper die er maar al te graag misbruik van maken.

Als het gebruik van dat stereotype buiten de Sinterklaasviering nergens meer aanvaardbaar is in de westerse wereld, waarom dan wel tijdens deze viering? In een ander topic stelde ik deze vraag:

quote:
5s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:53 schreef Kijkertje het volgende:
Nav het Pietenbezoekje aan het huis van Sylvana, stel nou dat iemand met de beste bedoelingen een koeriersdienst opzet met als image Zwarte Piet? Het knechtje is immers het toonbeeld van opgewektheid, vriendelijkheid en de bezorger van pakjes. Het personeel schminkt zich zwart, heeft rode lippen en draagt oorringen wat staat voor een snelle en klantvriendelijke bezorging en het is totaal niet racistisch 'bedoeld'. Zou dat aanvaardbaar zijn?
Zou zo'n koeriersdienst voor jou ook aanvaardbaar zijn?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 december 2017 @ 18:26:23 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175579636
Het is geen karikatuur van een neger :|W
Kap nou eens met die onzin.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175580406
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:26 schreef Nattekat het volgende:
Het is geen karikatuur van een neger :|W
Kap nou eens met die onzin.
Lol, wat is het dan?
pi_175580498
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:26 schreef Nattekat het volgende:
Het is geen karikatuur van een neger :|W
Kap nou eens met die onzin.
En maar blijven doen alsof het een soort mythisch wezen is dat niets te maken heeft met negers. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 december 2017 @ 19:02:59 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175580537
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 19:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

En maar blijven doen alsof het een soort mythisch wezen is dat niets te maken heeft met negers. :D
Het maakt me werkelijk geen zak uit wat de geschiedenis is, het gaat om het nu en de gedachte erachter. Zwarte Piet is zwart omdat het nou eenmaal zo is. Dat er mensen zijn die er anders over denken zal me een worst wezen, dat is hun mening.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175580618
Ik zit net dit te kijken

Goede toepasselijk tekst
"
Don't let them in,
don't let them see
Be the good girl you always have to be
Conceal, don't feel,
don't let them know
Well now they know

Let it go, let it go
Can't hold it back anymore

Let it go, let it go
Turn away and slam the door
I don't care
what they're going to say
Let the storm rage on.
The cold never bothered me anyway

It's funny how some distance
Makes everything seem small
And the fears that once controlled me
Can't get to me at all
"

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 08-12-2017 19:16:43 ]
pi_175580634
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:56 schreef bamibij het volgende:

[..]

Lol, wat is het dan?
Een zwart figuur
pi_175580738
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:15 schreef Kijkertje het volgende:
...
In een ander topic stelde ik deze vraag:

[..]

Zou zo'n koeriersdienst voor jou ook aanvaardbaar zijn?
Wat is dit nou voor vraag.

Personeel verkleed als piet
Personeel verkleed als trol
Personeel verkleed als elfjes
Personeel verkleed als piraat
Etc..

Dit zijn de laatste overgebleven argumenten? Het onderste uit de kan?


Maar in ieder geval. Tijdens sinterklaas zou het wel gepast kunnrn zijn, net zoals elfjes gepast kunnen zijn tijdens kerst.


Aparte vraag hoor.
pi_175580769
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 19:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zwarte Piet is zwart omdat het nou eenmaal zo is.
:')
  vrijdag 8 december 2017 @ 19:17:42 #165
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175580851
Weet je, weinig mensen zullen me hier kennen. Desalniettemin wil ik ook mijn mening hierover ventileren. We zijn opgegroeid met négertjes in Sjors en Sjimmie en Kuifje. En ook met de typische négers als zwarte Piet. Nooit is het in me opgekomen om ze als slaven te zien of ze aan slavernij te linken. Ik denk dat het gedrag van veel van deze anti-Pieten meer schade aanricht dan deze zwarte Pieten ooit zullen doen. M.a.w.: ze schieten hun doel voorbij.

Daarnaast vind ik dit een perfect voorbeeld van klagen om te klagen. Dit zijn de klachten van mensen met een volle maag (koteletten, komijnekaas en andere lekkernijen). Geen echte problemen dus.

Jules Verne

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175581725
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 19:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

En maar blijven doen alsof het een soort mythisch wezen is dat niets te maken heeft met negers. :D
Dat is reeds aangetoond.
Kun jij uitleggen waarom je er per se een neger in wilt zien en waarom dat negatieve associaties bij je op roept?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175581788
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Tsja er zitten wel flink wat van die figuren tussen, maar ik heb ook het idee dat er mensen zijn die wel normaal het debat voeren willen.
Debat voeren over een kinderfeest?
Whats next, over 2 emmertjes water halen als kinderliedje debatteren ?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175582008
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 19:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is reeds aangetoond.
:')
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175582030
Serieus? Nog steeds? Hebben de SJW’s geen werk ofzo?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175585255
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 19:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Serieus? Nog steeds? Hebben de SJW’s geen werk ofzo?
Het is een obsessie voor ze denk ik
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175585573
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:15 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens behalve die ene alinea. De figuur van Zwarte Piet heeft lange tijd een neger voorgesteld in een tijd dat racisme geaccepteerd was.
Het figuur van zwarte piet van die tijd verschilt met zwarte piet deze tijd, hij is al veranderd.
quote:
In een tijd dat het steeds meer toevoegen van de karikaturale stereotiepe trekken aan deze figuur (t/m het Surinaamse accent) als grappig werd gezien terwijl het buitengewoon kwetsend was voor de zwarte bevolking en voor een deel van hen nog steeds kwetsend is.
Ik ben helemaal klaar met dat gezwets over ''ik ben gekwetst'', op basis van iets wat dus niet meer relevant is, nogmaals; want zwarte piet is niet meer dezelfde als toen. Ik vind het ook prima als het image van zwarte piet blijft veranderen, tot alle kleuren van de regenboog, maar niet zoals het nu word afgedwongen. Trouwens je zegt, ''voor een deel van hen nog steeds kwetsend is'', dus zelf weet je ook dat dit dus afneemt?
quote:
Je kan het symptoombestrijding noemen, ik zie het meer als een verandering die al lang had moeten plaatvinden in het verleden.
Ja anderen met jou, zo blijkt. Vandaar de opdringerigheid, vandaar de hakken in het zand van de anderen die vinden dat folklore zich op een ongedwongen manier moet kunnen blijven veranderen.
quote:
Mensen ieder jaar wekenlang confronteren met het racistische
Er is geen enkel bewijs dat ZP vandaag de dag minder superior zijn dan dan ''blanken'' (of getinte die geen probleem hebben met ZP). Het enige wat er zijn, zijn verspreidde onterechte aannames van lieden zoals Quinsy Gario die anderen, verward door complexe maatschappelijke kwesties en daardoor uitermate beinvloedbaar, aannemen als terecht.
quote:
stereotype van een neger is eenvoudigweg niet meer acceptabel in de huidige westerse wereld.
Jouw mening. Mijn mening; dit kan prima.

Een''racistische'' stereo typering van een neger'', nee, dat kan niet. Maar nu komt ie; Jij vind dat zwarte piet dat nu is, maar ik vind van niet. Nogmaals ZP ''stijl nu'' is niet inferieur aan wie dan ook.
quote:
Jij kan het als compleet onschuldig zien maar er schuilt wel degelijk een gevaar in het gebruik van zo'n stereotype. Het is niet voor niets dat er nog steeds figuren zijn als Hugo Kuijper die er maar al te graag misbruik van maken.
Wat een gevaar is, is dat iemand blijkbaar iets kan verzinnen, wat mensen inspireert tot het opzetten van een organisatie die inmiddels door de AIVD is opgenomen in de lijst ''Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland''. Na aanleiding van een verzinsel. 8)7
quote:
Als het gebruik van dat stereotype buiten de Sinterklaasviering nergens meer aanvaardbaar is in de westerse wereld, waarom dan wel tijdens deze viering?
Omdat de sinterklaasviering, zoals wij het vieren in Nederland, een Nederlandse viering is?
quote:
In een ander topic stelde ik deze vraag:

[quote]Nav het Pietenbezoekje aan het huis van Sylvana, stel nou dat iemand met de beste bedoelingen een koeriersdienst opzet met als image Zwarte Piet? Het knechtje is immers het toonbeeld van opgewektheid, vriendelijkheid en de bezorger van pakjes. Het personeel schminkt zich zwart, heeft rode lippen en draagt oorringen wat staat voor een snelle en klantvriendelijke bezorging en het is totaal niet racistisch 'bedoeld'. Zou dat aanvaardbaar zijn?
Nee want dat is ZP, en ZP is alleen gelinkt/te linken aan een typisch Nederlandse viering. Krijgt het bedrijf een image een slaaf, met lendedoekje (vergeet niet dat de negroïde slavernij ''slechts'' een deel was van een veel groter slavernij verleden wereldwijd), dan zou ik dat toch terecht hoogst discutabel vinden.

Dan nog, images die wij voor onze kiezen krijgen worden ook veelvuldig verward. Images in cabaret (humor/bespotting), Kunst (bewustwording, taboedoorbrekend), folklore(traditie) en ''real life'' (koeriersdienst) enz enz lopen in elkaar over, wat nogal eens tot maatschappelijke verwarring kan leiden. De ZP is een duidelijk voorbeeld daarvan; Persoon A ''Ik vier een feest met folkloristische herkomst, waarbij mensen van origine hun gezicht zwart maken, wat nu een soort clowns versie is, omdat het nu vooral een kinderfeest is''. Persoon B ''Oh! Iedereeen die zwart geboren is, is dus volgens jou een clown, een slaafse zwarte clown zelfs, want hij is een ''knecht''.

Terwijl het woord knecht ook weer op verschillende manieren op te vatten is. Slaaf, hulp, werknemer, assistent.

Hoe Quinsy Gario dat woord opneemt, en verspreid onder zijn ''gelovers'' mag inmiddels wel duidelijk zijn.

Afbeeldingen van ''knechten'' op de gouden koets echter.....
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_175591271
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]


[..]

Amai wat een tendentieus stukje slachtoffer framing.

Newsflash;

Kinderen die afwijken van de meerderheid omdat ze bijvoorbeeld;
-rood haar hebben, hebben grotere kans om gepest te worden omdat ze rood haar hebben.
-dik of dun zijn, hebben grotere kans om gepest te worden omdat ze dik of dun zijn.
-getint zijn, hebben grotere kans om gepest te worden omdat ze getint zijn.
-krullen hebben, hebben grotere kans om gepest te worden omdat ze krullend haar hebben.
-enz.enz.

Kinderen pesten kinderen.

Is dit leuk? Nee.
Is dit okee? Nee.
Moeten we hier iets aan doen? Ja.

Hoe dan?

Wel doen; De ouders, leraren enz. die een begeleidende taak hebben dienen de pestende kinderen ter verantwoording te roepen zodat zich bij hun een bewustwording ontstaat dat pesten niet onschuldig is. Bij de gepeste kinderen moet duidelijk gemaakt worden dat ze prima zijn zoals ze zijn, maar dat ze ook een dikkere huid moeten kweken en zo moeten leren zo min mogelijk van de pesterijen aan te trekken. Immers, er zijn pestende kinderen die het nooit leren, maar ook ''volwassen'' worden.

Niet doen; Een of ander folklore feest met de haren erbij slepen en op basis van zelf verzonnen verzinsels een onrechtmatige bewering maken om zodoende een compleet onschuldig onderdeel van dat feest kapot te maken, in de onjuiste veronderstelling dat kinderen dan pas zullen stoppen met pesten.

Kijken en leren hoe de bezem in de steel zit, want die bezem zal er altijd zijn en men dient te leren hoe hier mee te dealen, ipv de top van één enkele haar, die sommige als storend ervaren, met een bedacht smoesje willen afknippen, denkend dat vanaf dan niemand zich meer zal storen aan de harde haren van de bezem. :{w
Juist!!
Kinderen zijn keihard onder elkaar en er zijn er altijd wel bij die helaas een pestobject zijn, maar dan gaat het niet alleen om de weken rond sinterklaas maar die zijn altijd het pestobject, vaak jarenlang, vaak zonder dat ze er zelf wat aan doen kunnen.
Maar hier staan een stel werkeloze idioten over racisme te schreeuwen terwijl ze zelf ook onderscheid maken tussen de blanke en witte mens in hun voordeel.
Laat dat stel idioten op een nog onbewoond waddeneiland gaan wonen en daar hun eigen feestje bouwen zodat we geen last hebben van elkaar, iedereen blij.
pi_175591404
Dan kunnen we nu over de Kerstman beginnen
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_175591948
Eerst nog even de Oempa Loempas?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175591967
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 19:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Serieus? Nog steeds? Hebben de SJW’s geen werk ofzo?
De propieten blijven maar doorzeuren.
And it's only the giving
That makes you
What you are
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')