50 De_Kardinaal †quote:Op vrijdag 9 februari 2018 13:47 schreef zalkc het volgende:
Zie nu dat ik Zambia in plaats van Gambia heb getikt.
[..]
Bedoelde Gambia en niet Zambia, tikfoutje....
Maar goed, Rave heeft meer aan het antwoord bijgedragen, hopelijk stelt hij wel een nieuwe vraag binnen een week. De vorige keer bleef het erg stil
Ik speel die door naar Europa Universalis 4.quote:Op zondag 11 februari 2018 16:40 schreef Sloggi het volgende:
Het punt is voor jou, jij hebt 'm afgemaakt. Met extra credits voor de triviale weetjes die Rave in z'n bovenkamer heeft zitten.
Credits voor je goede smaak qua computerspellen dan.quote:Op maandag 12 februari 2018 15:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik speel die door naar Europa Universalis 4.
Extra credits maakt nog geen punt.quote:Op maandag 12 februari 2018 16:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Credits voor je goede smaak qua computerspellen dan.
Als je er een weet mag je een nieuwe vraag stellen.
50 De_Kardinaal †quote:Op maandag 12 februari 2018 21:36 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Extra credits maakt nog geen punt.
Dat was een dag eerder inderdaad. Maar verklaart nog niet de slachtoffers van de vraag.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 18:46 schreef zalkc het volgende:
Tijdens de duitse duikbootaanval op de olieinstallaties en olietankers?
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
opruimen van de schade?quote:
quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
of niet ontplofte Munitie of projectielen?
50 De_Kardinaal †SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hintje?quote:
Je mag een vraag stellen als je wilt.quote:Op zondag 18 maart 2018 10:34 schreef zalkc het volgende:
Dit topic heeft echt wat meer vaart nodig. Er zit nu bijna een maand tussen de vraag en nu. Beetje trekken aan een dood paard op deze manier.
Daar gaat het mij niet direct om, het is meer de frustratie dat vraagstellers / antwoorders tijdenlang verdwenen zijn. Over mijn laatste antwoord moest ik vrij diep nadenken en uit de krochten van mijn brein persen. Ik wil dan ook een keer horen of het goed was of dat ik in de juiste richting zat.quote:
Theoderik is goed.quote:Op maandag 12 maart 2018 12:41 schreef zalkc het volgende:
Het was volgens mij 1 van de eerste Gothische koningen in Italië. Ik meende dat hun van het Arianisme waren wat niet met de orthodoxe leer te verenigen was. Paus Johannes 1 is volgens mij daarvoor nog door hem naar Constantinopel gestuurd en bij terugkomst in de bak gegooid omdat het resultaat niet beviel. (leestip: John Julius Norwich: The popes)
Maar of het nu Theodorik of Odoacer was durf ik niet te zeggen.
Was die echt zo makkelijk?quote:
Ik heb ooit een werkstuk over 1830-1839 moeten schrijven voor Geschiedenis.quote:
Ook wel hessenweg genoemdquote:
Zeker. Adrianus liet het pand al in ca. 1517 bouwen, toen hij nog in Spanje werkte. Daarna is hij linea recta naar Rome gegaan, dus hij heeft de residentie hoogstwaarschijnlijk nooit zelf gezien.quote:Op woensdag 21 maart 2018 09:58 schreef Rave_NL het volgende:
De Nederlandse Paus Adrianus in Utrecht, maar hij had echter een mooier optrekje in Rome schijnt.
Lijkt mij juist.quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:48 schreef Nibb-it het volgende:
Lodewijk Napoleon, het Paleis op de Dam?
De vraag was: welk gebouw en waar?quote:
Zeker.quote:
Stonehenge ligt zeker te veel voor de hand? Wellicht die dingen op Malta?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:44 schreef zalkc het volgende:
Waar zijn de, tot nu toe, oudste bekende megalieten gevonden?
Dat was Arthur Evans. Maar iemand anders mag het afmaken m.b.t. de kritiek.quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:19 schreef zalkc het volgende:
Gobekli Tepe
In mijn ogen 1 van de belangrijkste ontdekkingen van de laatste tijd.
Wat oudere Archeologie dan... Wie heeft Knossos als eerste opgegraven en welke kritiek kwam daar later op?
Eerste deel is correct, als er geen aanvulling komt voor 20:00 reken ik dit goed. (kritiek is ook niet al te wijd verspreid, over het geheel genomen is deze meneer erg gerespecteerd)quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat was Arthur Evans. Maar iemand anders mag het afmaken m.b.t. de kritiek.
Jupquote:Op donderdag 29 maart 2018 12:46 schreef Nibb-it het volgende:
Gok: hij zal naar goed antiquarisch gebruik het een en ander 'creatief' hebben gerestaureerd...
Goejanverwellesluisquote:Op donderdag 29 maart 2018 15:56 schreef Nibb-it het volgende:
Op 10 oktober 1787 kwam de patriottische revolutie in Amsterdam tot een eind. Hoe? Wat had prinses Wilhelmina van Pruisen er mee te maken?
50 De_Kardinaal †quote:Op donderdag 29 maart 2018 17:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Goejanverwellesluis
de vrouw van stadhouder willem V was de zus van de koning van pruisen en toen zij probeerde te vluchten werd ze door patriotten aangehouden bij Goejanverwellesluis.
vervolgens vielen Pruisische troepen nederland binnen en sloegen de opstand neer
Nee, dat is niet de commerciele activiteit welke Marx interesse in Economische achtergronden beinvloedde...quote:Op zaterdag 31 maart 2018 09:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Marx is journalist geweest, het tweede deel van je vraag weet ik niet.
Ja, via Milaan en de Bourgondische gebieden in Frankrijk en de Zuidelijke Nederlanden. Die waren allemaal eigendom van de Spaanse koning.quote:Op zaterdag 7 april 2018 12:17 schreef Cobra4 het volgende:
De route waarover Spaanse troepen naar de Nederlanden kwamen?
Zeker. Onderweg werd dan gelijk het voetvolk gerekruteerd. Het boek van Geoffrey Parker is nog altijd het standaardwerk hierover.quote:Op zaterdag 7 april 2018 12:17 schreef Cobra4 het volgende:
De route waarover Spaanse troepen naar de Nederlanden kwamen?
quote:Op zaterdag 7 april 2018 12:58 schreef Cobra4 het volgende:
Ergens in Nederland liggen de restanten van het enige in ons land gevonden Romeinse marskamp. Bij welk dorp/stad liggen die restanten?
Was het goed?quote:Op maandag 9 april 2018 10:30 schreef zalkc het volgende:
Ermelo, op de heide
Erg apart dat het redelijk goed te herkennen is, dat gebied is jarenlang gebruikt door tanks om te oefenen, Blijkbaar levert dat minder schade aan zoiets op dan in de buurt van de beschaving te liggen
50 De_Kardinaal †quote:Op maandag 9 april 2018 10:30 schreef zalkc het volgende:
Ermelo, op de heide
Erg apart dat het redelijk goed te herkennen is, dat gebied is jarenlang gebruikt door tanks om te oefenen, Blijkbaar levert dat minder schade aan zoiets op dan in de buurt van de beschaving te liggen
Antwoord is fout,quote:
Antwoord is goedquote:Op vrijdag 13 april 2018 23:34 schreef Dtrierum het volgende:
Dan hou ik het op kabeljauw.
En een vraag mijnerzijds.
Toen in 193 AD, het jaar van de 5 keizers, Septimius Severus aan de macht kwam door Didius Julianus af te zetten (de senator die het hoogste bod uitbracht bij de veiling van de Praetoriaanse garde, om zich tot keizer te laten kronen), vochten voor het eerst in meer dan honderd jaar weer Romeinen tegen Romeinen. Het was de opmaat voor een bloedige burgeroorlog, die Severus uiteindelijk zou winnen.
Welke maatregel nam Severus, die (enigszins) zou bijdragen aan het verval en uiteindelijke einde van het Romeinse rijk?
Hij verbande die uit Rome, wat een goede methode is geweest zijn eigen overlevingskansen te verhogen...quote:Op zondag 15 april 2018 12:39 schreef Dtrierum het volgende:
Het heeft te maken met genoemde Praetoriaanse garde.
klopt, daarnaast werden de gardisten vervangen door aan hem loyale fronttroepen. Maar ben erg benieuwd naar de uitleg waarom dit zou hebben bijgedragen aan het verval en uiteindelijke einde van west romeinse rijk.quote:Op zondag 15 april 2018 15:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Hij verbande die uit Rome, wat een goede methode is geweest zijn eigen overlevingskansen te verhogen...
Maar ikzelf weet niet wat dat verder te maken heeft met het instortten van het Romeinse Rijk (wat ook een eeuw of twee later gebeurde)...
Hooguit was er geen eigen, van een politieke fractie ondersteunde verdedigende militaire macht daarna over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop