Nou èn?quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:28 schreef Wespensteek het volgende:
Laat ze die hele bende toch sluiten, het vliegveld kost jaarlijks vele miljoenen na alle subsidie die er al in is gestopt.
Met 100 mensen op een paar liters kerosine?quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:26 schreef Handleiding het volgende:
Beetje onzinnig inderdaad vliegen naar Brussel en daar overstappen...
Fietsen is nog gezonder voor lijf en leden!quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Vliegtuigen stoten te veel uit, maar desondanks gaat men wel de nogal beperkte afstand tussen Groningen en Brussel vliegen
Pak dan gewoon de trein joh.
wat is de tijdswinst?quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:29 schreef _--_ het volgende:
[..]
Met 100 mensen op een paar liters kerosine?
of met 5*20 mensen op minstens duizend liter benzine?
3 uur ofzo? idkquote:
Inchekken duurt meestal toch 10 minuten ofzo? En waarom zou je wachten als je gewoon net op tijd komt.quote:
De trein naar Schiphol is tegenwoordig duurder dan de meeste vliegticketsquote:Op dinsdag 5 december 2017 16:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Groningen had altijd al honderden indirecte bestemmingen: trein naar Schiphol en klaar!
Maximaal ¤ 25,80quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De trein naar Schiphol is tegenwoordig duurder dan de meeste vliegtickets
vliegticket voor een papierenvliegtuig bij de plaatselijke CKV-cursus.quote:
"voor heel Noord en Oost Nederland"? Hoe makkelijk is Eelde dan te bereiken met het OV?quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:13 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen weer miepen hier, maar voor heel Noord en Oost Nederland is Eelde makkelijker bereikbaar dan Schiphol. Dat en geen wachtrijen, geen kilometer lopen naar de gate, dan is de keus snel gemaakt.
Blijkbaar helpt dat niet om het vliegveld rendabel te maken.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:13 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen weer miepen hier, maar voor heel Noord en Oost Nederland is Eelde makkelijker bereikbaar dan Schiphol. Dat en geen wachtrijen, geen kilometer lopen naar de gate, dan is de keus snel gemaakt.
Het is grotendeels wel waar wat ik zeg. Er rijdt een shuttlebus vanuit Groningen centraal. En met de auto is het al helemaal sneller, parkeren is ook nog eens stukken goedkoper en van files heb je veel minder last.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"voor heel Noord en Oost Nederland"? Hoe makkelijk is Eelde dan te bereiken met het OV?
Vanuit bv Enschede stap je uit de trein onder Schiphol zonder overstap.
Ik snap wat je zegt, maar het is verre van waar.
Daar zou wel werk van gemaakt moeten worden, Schiphol slibt dicht en de wegen ernaartoe zijn vaak ook overvol.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Blijkbaar helpt dat niet om het vliegveld rendabel te maken.
Daar hebben ze Lelystad al voor uitgekozen.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Daar zou wel werk van gemaakt moeten worden, Schiphol slibt dicht en de wegen ernaartoe zijn vaak ook overvol.
En het blijft een klein vliegveldje. Da's prima, maar ze moeten zich nou ook weer niet groter voordoen dan dat ze zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:24 schreef BasEnAad het volgende:
Het is grotendeels wel waar wat ik zeg. Er rijdt een shuttlebus vanuit Groningen centraal. En met de auto is het al helemaal sneller, parkeren is ook nog eens stukken goedkoper en van files heb je veel minder last.
En ja een treinstation zou makkelijk zijn, maar wie weet komt dat nog.
Tja, ze kijken daar niet verder dan hun neus lang is.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar hebben ze Lelystad al voor uitgekozen.
Toch wel. Lelystad is veel logischer dan Eelde qua plek. Ze hadden in het Noorden eerder moeten nadenken over het gebrek aan toekomst voor vliegveld Eelde, die hele baanverlenging en al die miljoenen die jaarlijks zijn en worden gestort in die bodemloze put had men beter kunnen gebruiken. Op sommige plekken worden de bestuurders eindelijk verstandig en bekijken ze de situatie rond Eelde nu wat kritischer.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Tja, ze kijken daar niet verder dan hun neus lang is.
Dat hangt allemaal met elkaar samen, misschien is Eelde wel nooit echt serieus genomen.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch wel. Lelystad is veel logischer dan Eelde qua plek. Ze hadden in het Noorden eerder moeten nadenken over het gebrek aan toekomst voor vliegveld Eelde, die hele baanverlenging en al die miljoenen die jaarlijks zijn en worden gestort in die bodemloze put had men beter kunnen gebruiken. Op sommige plekken worden de bestuurders eindelijk verstandig en bekijken ze de situatie rond Eelde nu wat kritischer.
Dat eerste is al jaren het probleem.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Als Eelde rendabel is, dan mogen ze best bestaan en uitbreiden. Maar zo heel veel groter gaat Eelde nooit worden, omdat er te weinig mensen gebruik van maken.
My point exactly.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat eerste is al jaren het probleem.
https://www.groningenairp(...)gen-strategisch-plan
resultaat 2007: -743.000 2008: -469.000 2009: -505.000 2010: -440.000 2011: -522.000
resultaat 2012: -421.000 2013: -492.000 2014: -893.000 2015: -976.000 2016: -2.365.000
Als je ziet hoeveel geld door de verschillende overheden is uitgegeven is het juist erg serieus genomen, veel te serieus.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat hangt allemaal met elkaar samen, misschien is Eelde wel nooit echt serieus genomen.
- Da's een enkeltje? Net een willekeurige route bekeken (Harlingen - Schiphol), een enkeltje is 26,23 euro, een retourtje 52,33 euro.quote:
Prorail is ook verre van winstgevend, ik stel dan ook voor dat we al die spoorstaven zo snel mogelijk omsmelten tot iets nuttigers.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch wel. Lelystad is veel logischer dan Eelde qua plek. Ze hadden in het Noorden eerder moeten nadenken over het gebrek aan toekomst voor vliegveld Eelde, die hele baanverlenging en al die miljoenen die jaarlijks zijn en worden gestort in die bodemloze put had men beter kunnen gebruiken. Op sommige plekken worden de bestuurders eindelijk verstandig en bekijken ze de situatie rond Eelde nu wat kritischer.
Hoe kom je daarbij?quote:
Qua infrastructuur is prorail toch wel wat anders dan een vliegveldje in Noord-Nederland.quote:Op dinsdag 5 december 2017 17:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Prorail is ook verre van winstgevend, ik stel dan ook voor dat we al die spoorstaven zo snel mogelijk omsmelten tot iets nuttigers.
Vaak kun je voor max 14 of 15 euro wel een dagkaart kopen bij de Blokker, AH of HEMA. Kinderen tm 11 jaar reizen gratis. Dus soms is het wel goedkoper.quote:Op dinsdag 5 december 2017 17:08 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
- Da's een enkeltje? Net een willekeurige route bekeken (Harlingen - Schiphol), een enkeltje is 26,23 euro, een retourtje 52,33 euro.
- Aangezien je heen en terug moet, betaal je dus een retourtje.
- Je betaalt per persoon.
Kosten lopen dus heel snel op als je meerdere personen reist. Een gezin van 4 is meer dan 200 euro kwijt om aan te komen op Schiphol.
Eelde is overigens minder makkelijk bereikbaar (meerdere overstappen, meerdere vormen van transport), maar wel goedkoper en iets sneller.
Een auto is vele malen goedkoper en ook nog een sneller. En makkelijker (want deur tot deur).
Het is verder wel jammer dat het weer neerkomt op 'opdoeken als het niets oplevert'. De Randstad heeft 'alles', dus kan zich 'veel' veroorloven. Als je alles maar financieel bekijkt en beoordeelt, neem je wel heel snel heel veel voorzieningen van andere regio's af.
Nog geen tien procent van de vervoersbewegingen binnen de randstad, en daarbuiten nog veel minder. Gerommel in de marge.quote:Op dinsdag 5 december 2017 17:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Qua infrastructuur is prorail toch wel wat anders dan een vliegveldje in Noord-Nederland.
Dat is geen antwoord. Wat is 'te veel'?quote:Op dinsdag 5 december 2017 17:21 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen 1,5 jaar het nieuws gevolgd.
En soms brengt een oom je wel met de auto, gratis, omdat je zijn favoriete neef bent.quote:Op dinsdag 5 december 2017 17:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vaak kun je voor max 14 of 15 euro wel een dagkaart kopen bij de Blokker, AH of HEMA. Kinderen tm 11 jaar reizen gratis. Dus soms is het wel goedkoper.
https://www.volkskrant.nl(...)niet-halen~a4541863/quote:Op dinsdag 5 december 2017 17:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Wat is 'te veel'?
Ik ben ook 1x vanaf eelde gevlogen, heerlijk idd. rotterdam en eindhoven zijn ook goed te doen.quote:Op dinsdag 5 december 2017 17:01 schreef Nielsch het volgende:
Ben een keer vanaf Eelde naar Gdansk gevlogen. Heerlijk; parkeren voor de deur, restaurant met buitenterras (pilsjes drinken in de zon), minuut lopen naar de incheckbalie, vanaf daar 4 seconden naar de security en vanaf daar weer 10 seconden naar de gate.
Wacht even, je baseert je 'te veel' op uitspraken van deze ene kerel over een door hem voorgesteld (zeer onwaarschijnlijk) toekomstbeeld?quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:04 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)niet-halen~a4541863/
Het is bullshit. Vliegtuigen vervoeren veel meer in een keer en stoten dus in verhouding veel minder uit.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wacht even, je baseert je 'te veel' op uitspraken van deze ene kerel over een door hem voorgesteld (zeer onwaarschijnlijk) toekomstbeeld?
Nogmaals, hoe kom je er bij dat vliegtuigen nu te veel uitstoten?
Ah ja, want steenkool verbrandt zo lekker.quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Vliegtuigen stoten te veel uit, maar desondanks gaat men wel de nogal beperkte afstand tussen Groningen en Brussel vliegen
Pak dan gewoon de trein joh.
Lekker op de fiets naar het vliegveld, dat is dan wel weer een voordeel van Eelde.quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:35 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Fietsen is nog gezonder voor lijf en leden!
niet doen alsof Groningen de hele wereld bedient.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:13 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen weer miepen hier, maar voor heel Noord en Oost Nederland is Eelde makkelijker bereikbaar dan Schiphol. Dat en geen wachtrijen, geen kilometer lopen naar de gate, dan is de keus snel gemaakt.
sneller danquote:Op dinsdag 5 december 2017 18:14 schreef Idenue het volgende:
[..]
Ik ben ook 1x vanaf eelde gevlogen, heerlijk idd. rotterdam en eindhoven zijn ook goed te doen.
Gaat echt 10x sneller als schiphol.
Hoe kleiner een vliegveld hoe beter, schiphol is gewoon kut.
Koop een privévliegtuig en vraag het ze.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:00 schreef Gunner het volgende:
Kan je van Eelde ook rechtstreeks naar NYC vliegen?
Wel met overstap! Het is ideaal!quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:00 schreef Gunner het volgende:
Kan je van Eelde ook rechtstreeks naar NYC vliegen?
Ja hoor.. ook vanuit mn achtertuin.. Wel de rekening betalen he?quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:00 schreef Gunner het volgende:
Kan je van Eelde ook rechtstreeks naar NYC vliegen?
Ik ben het niet vaak eens met G_G7, maar hij heeft wel degelijk een goed punt. Vliegtuigen zijn veel groter qua vervuiling. Als straks Lelystad Airport de scherpe randjes van Schiphol af haalt, dan kan Eelde in principe op 5-6 bestemmingen blijven opereren, maar je kan dan van Lelystad een hotspot voor goedkope vluchten maken. Lelystad en Eelde zijn hemelsbreed zo'n 120 km. Dat is in mijn optiek prima met het OV of taxi of eigen vervoer te overbruggen. Te weinig voor een vliegverbinding.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:04 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)niet-halen~a4541863/
En natuurlijk ben jij totaal niet bevooroordeeld om mensen de trein in te jagen...quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben het niet vaak eens met G_G7, maar hij heeft wel degelijk een goed punt. Vliegtuigen zijn veel groter qua vervuiling. Als straks Lelystad Airport de scherpe randjes van Schiphol af haalt, dan kan Eelde in principe op 5-6 bestemmingen blijven opereren, maar je kan dan van Lelystad een hotspot voor goedkope vluchten maken. Lelystad en Eelde zijn hemelsbreed zo'n 120 km. Dat is in mijn optiek prima met het OV of taxi of eigen vervoer te overbruggen. Te weinig voor een vliegverbinding.
Het zal mij een rotzorg wezen of mensen in de trein stappen of niet. Ik denk alleen niet dat het qua vervuiling wenselijk is om zowel Lelystad als Eelde te hebben. Twee die redelijk in de buurt zitten. Dan kan je beter 1 met wat meer aanbod hebben, is economisch ook gunstiger.quote:Op dinsdag 5 december 2017 23:38 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
En natuurlijk ben jij totaal niet bevooroordeeld om mensen de trein in te jagen...
Als je voor zaken naar Brussel of Berlijn moet, ga je toch geen 4 tot 6 uur in de trein zitten man.
Ik woon nu 400 km van huis, dus ongeveer Groningen-Brussel. Met de bus doe je daar 10 uur over, met het vliegtuig een half uurtje. Wat denk je dat ik pak?
Daar zal de Commissaris van de Koningin van Groningen/Drenthe anders over denken, vermoed ik...quote:Op woensdag 6 december 2017 00:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het zal mij een rotzorg wezen of mensen in de trein stappen of niet. Ik denk alleen niet dat het qua vervuiling wenselijk is om zowel Lelystad als Eelde te hebben. Twee die redelijk in de buurt zitten. Dan kan je beter 1 met wat meer aanbod hebben, is economisch ook gunstiger.
En dat is hun goed recht natuurlijkquote:Op woensdag 6 december 2017 00:56 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Daar zal de Commissaris van de Koningin van Groningen/Drenthe anders over denken, vermoed ik...
Die vlucht is er dan ook voor Shell, niet voor mensen die een weekendje gaan zuipen.quote:Op dinsdag 5 december 2017 22:39 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb ooit een keer serieus gekeken naar een vlucht Eelde- Aberdeen. Kostte 200 of 300 euro. Vond dat veel te veel, als je weet dat je vanaf Schiphol of Eindhoven voor een paar tientjes in een andere mooie stad in Europa kan zitten.
Het zelfde met vluchten naar Oost-Azië. Vanaf Eelde meer dan 4.000 euro, terwijl je vanaf Schiphol toch echt ver onder de 1.000 euro kunt blijven, en daar vaak ook nog rechtstreekse vluchten hebt.quote:Op dinsdag 5 december 2017 22:39 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb ooit een keer serieus gekeken naar een vlucht Eelde- Aberdeen. Kostte 200 of 300 euro. Vond dat veel te veel, als je weet dat je vanaf Schiphol of Eindhoven voor een paar tientjes in een andere mooie stad in Europa kan zitten.
Ben zelf wel fan van Eindhoven. Ook goed te bereizen (zelfs vanuit Groningen), behalve als je natuurlijk al om 6.00u vliegt. Maar geen lange wachtrijen en geen hele einden lopen door eindeloze gangen... Schiphol kan je het beste vermijden indien mogelijk.
quote:
bedient.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:58 schreef Handleiding het volgende:
[..]
niet doen alsof Groningen de hele wereld bediend.
Kortom: Eelde is niet aantrekkelijk voor 98% van de inwoners van de noordelijke provincies en zit er alleen voor die paar werknemers van multinationals. Waarom wordt hij dan toch genoemd als aantrekkelijk alternatief voor vakantievluchten vanaf Schiphol?quote:Op woensdag 6 december 2017 10:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die vlucht is er dan ook voor Shell, niet voor mensen die een weekendje gaan zuipen.
Goedkoop.quote:Op woensdag 6 december 2017 10:46 schreef Yreal het volgende:
Niemand die enige idee heeft waarom een Estlandse vliegmaatschappij die focus heeft op Groningen?
Ja en waarom ga je als estlandse maatschappij dan een vliegtuig stallen in groningen en ermee naar munchen en brussel vliegen? Ik snap het niet.quote:
Omdat geld, waarom anders?quote:Op woensdag 6 december 2017 11:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja en waarom ga je als estlandse maatschappij dan een vliegtuig stallen in groningen en ermee naar munchen en brussel vliegen? Ik snap het niet.
Blijkbaar, maar je zou zeggen dat je als estlandse maatschappij vanaf estland nog wel wat zinnigere bestemmingen kan bedienen. Helsiniki? Londen? Parijs? Praag? Berlijn? Barcelona? Rome? Milaan?quote:
Die routes zitten al vol concurrentie.quote:Op woensdag 6 december 2017 11:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Blijkbaar, maar je zou zeggen dat je als estlandse maatschappij vanaf estland nog wel wat zinnigere bestemmingen kan bedienen. Helsiniki? Londen? Parijs? Praag? Berlijn? Barcelona?
Oke, granted, er zit al best wat verzadiging op bepaalde stukken door airbaltic. Maar toch, Groningen? It doesn't make sense. Als zelfs ryanair er al geen brood in ziet, wat moet je er dan als Estland? Net even opgezocht, maar Tallin heeft dus nog geen verbinding met Budapest, Praag, Rome, Madrid, Bucharest, sofia, Belgrado, lissabon, Manchester, edinburgh, Geneve, Zurich en dan nog heel veel plekken slechts seasonal (barcelona, athene)... en zo is er vast nog wel wat te verzinnen.quote:Op woensdag 6 december 2017 11:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die routes zitten al vol concurrentie.
Estse vrouwen/bruiden.quote:Op woensdag 6 december 2017 10:46 schreef Yreal het volgende:
Niemand die enige idee heeft waarom een Estlandse vliegmaatschappij die focus heeft op Groningen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |