Koop een privévliegtuig en vraag het ze.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:00 schreef Gunner het volgende:
Kan je van Eelde ook rechtstreeks naar NYC vliegen?
Wel met overstap! Het is ideaal!quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:00 schreef Gunner het volgende:
Kan je van Eelde ook rechtstreeks naar NYC vliegen?
Ja hoor.. ook vanuit mn achtertuin.. Wel de rekening betalen he?quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:00 schreef Gunner het volgende:
Kan je van Eelde ook rechtstreeks naar NYC vliegen?
Ik ben het niet vaak eens met G_G7, maar hij heeft wel degelijk een goed punt. Vliegtuigen zijn veel groter qua vervuiling. Als straks Lelystad Airport de scherpe randjes van Schiphol af haalt, dan kan Eelde in principe op 5-6 bestemmingen blijven opereren, maar je kan dan van Lelystad een hotspot voor goedkope vluchten maken. Lelystad en Eelde zijn hemelsbreed zo'n 120 km. Dat is in mijn optiek prima met het OV of taxi of eigen vervoer te overbruggen. Te weinig voor een vliegverbinding.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:04 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)niet-halen~a4541863/
En natuurlijk ben jij totaal niet bevooroordeeld om mensen de trein in te jagen...quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben het niet vaak eens met G_G7, maar hij heeft wel degelijk een goed punt. Vliegtuigen zijn veel groter qua vervuiling. Als straks Lelystad Airport de scherpe randjes van Schiphol af haalt, dan kan Eelde in principe op 5-6 bestemmingen blijven opereren, maar je kan dan van Lelystad een hotspot voor goedkope vluchten maken. Lelystad en Eelde zijn hemelsbreed zo'n 120 km. Dat is in mijn optiek prima met het OV of taxi of eigen vervoer te overbruggen. Te weinig voor een vliegverbinding.
Het zal mij een rotzorg wezen of mensen in de trein stappen of niet. Ik denk alleen niet dat het qua vervuiling wenselijk is om zowel Lelystad als Eelde te hebben. Twee die redelijk in de buurt zitten. Dan kan je beter 1 met wat meer aanbod hebben, is economisch ook gunstiger.quote:Op dinsdag 5 december 2017 23:38 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
En natuurlijk ben jij totaal niet bevooroordeeld om mensen de trein in te jagen...
Als je voor zaken naar Brussel of Berlijn moet, ga je toch geen 4 tot 6 uur in de trein zitten man.
Ik woon nu 400 km van huis, dus ongeveer Groningen-Brussel. Met de bus doe je daar 10 uur over, met het vliegtuig een half uurtje. Wat denk je dat ik pak?
Daar zal de Commissaris van de Koningin van Groningen/Drenthe anders over denken, vermoed ik...quote:Op woensdag 6 december 2017 00:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het zal mij een rotzorg wezen of mensen in de trein stappen of niet. Ik denk alleen niet dat het qua vervuiling wenselijk is om zowel Lelystad als Eelde te hebben. Twee die redelijk in de buurt zitten. Dan kan je beter 1 met wat meer aanbod hebben, is economisch ook gunstiger.
En dat is hun goed recht natuurlijkquote:Op woensdag 6 december 2017 00:56 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Daar zal de Commissaris van de Koningin van Groningen/Drenthe anders over denken, vermoed ik...
Die vlucht is er dan ook voor Shell, niet voor mensen die een weekendje gaan zuipen.quote:Op dinsdag 5 december 2017 22:39 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb ooit een keer serieus gekeken naar een vlucht Eelde- Aberdeen. Kostte 200 of 300 euro. Vond dat veel te veel, als je weet dat je vanaf Schiphol of Eindhoven voor een paar tientjes in een andere mooie stad in Europa kan zitten.
Het zelfde met vluchten naar Oost-Azië. Vanaf Eelde meer dan 4.000 euro, terwijl je vanaf Schiphol toch echt ver onder de 1.000 euro kunt blijven, en daar vaak ook nog rechtstreekse vluchten hebt.quote:Op dinsdag 5 december 2017 22:39 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb ooit een keer serieus gekeken naar een vlucht Eelde- Aberdeen. Kostte 200 of 300 euro. Vond dat veel te veel, als je weet dat je vanaf Schiphol of Eindhoven voor een paar tientjes in een andere mooie stad in Europa kan zitten.
Ben zelf wel fan van Eindhoven. Ook goed te bereizen (zelfs vanuit Groningen), behalve als je natuurlijk al om 6.00u vliegt. Maar geen lange wachtrijen en geen hele einden lopen door eindeloze gangen... Schiphol kan je het beste vermijden indien mogelijk.
quote:
bedient.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:58 schreef Handleiding het volgende:
[..]
niet doen alsof Groningen de hele wereld bediend.
Kortom: Eelde is niet aantrekkelijk voor 98% van de inwoners van de noordelijke provincies en zit er alleen voor die paar werknemers van multinationals. Waarom wordt hij dan toch genoemd als aantrekkelijk alternatief voor vakantievluchten vanaf Schiphol?quote:Op woensdag 6 december 2017 10:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die vlucht is er dan ook voor Shell, niet voor mensen die een weekendje gaan zuipen.
Goedkoop.quote:Op woensdag 6 december 2017 10:46 schreef Yreal het volgende:
Niemand die enige idee heeft waarom een Estlandse vliegmaatschappij die focus heeft op Groningen?
Ja en waarom ga je als estlandse maatschappij dan een vliegtuig stallen in groningen en ermee naar munchen en brussel vliegen? Ik snap het niet.quote:
Omdat geld, waarom anders?quote:Op woensdag 6 december 2017 11:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja en waarom ga je als estlandse maatschappij dan een vliegtuig stallen in groningen en ermee naar munchen en brussel vliegen? Ik snap het niet.
Blijkbaar, maar je zou zeggen dat je als estlandse maatschappij vanaf estland nog wel wat zinnigere bestemmingen kan bedienen. Helsiniki? Londen? Parijs? Praag? Berlijn? Barcelona? Rome? Milaan?quote:
Die routes zitten al vol concurrentie.quote:Op woensdag 6 december 2017 11:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Blijkbaar, maar je zou zeggen dat je als estlandse maatschappij vanaf estland nog wel wat zinnigere bestemmingen kan bedienen. Helsiniki? Londen? Parijs? Praag? Berlijn? Barcelona?
Oke, granted, er zit al best wat verzadiging op bepaalde stukken door airbaltic. Maar toch, Groningen? It doesn't make sense. Als zelfs ryanair er al geen brood in ziet, wat moet je er dan als Estland? Net even opgezocht, maar Tallin heeft dus nog geen verbinding met Budapest, Praag, Rome, Madrid, Bucharest, sofia, Belgrado, lissabon, Manchester, edinburgh, Geneve, Zurich en dan nog heel veel plekken slechts seasonal (barcelona, athene)... en zo is er vast nog wel wat te verzinnen.quote:Op woensdag 6 december 2017 11:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die routes zitten al vol concurrentie.
Estse vrouwen/bruiden.quote:Op woensdag 6 december 2017 10:46 schreef Yreal het volgende:
Niemand die enige idee heeft waarom een Estlandse vliegmaatschappij die focus heeft op Groningen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |