Tja als je logisch nadenkt, waarom boeit het de ene hond geen reet en de andere hond wel, terwijl ze hetzelfde ras zijn? Omdat de één zich dus aanstelt en de ander niet. Vaak komt dit doordat het baasje zelf ook een mietje is. Bij kinderen geldt overigens hetzelfde. Opvoeding heet zoiets.quote:Op maandag 30 december 2019 18:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, echt. Stomme dieren. Die kunnen ook nergens tegen. Ik bedoel, ze weten het van tevoren. Toch? En anders nemen ze maar lekker een pilletje ofzo. Lekker aan de keta, jeweet. Stelletje aanstellers.
Het gehuil is hier weer begonnen. Iedereen die ook maar een argument voor vuurwerk heeft is een egoïst, dierenbeul en geeft niets om het milieu. Ga vooral zo door.quote:Op maandag 30 december 2019 21:13 schreef qajariaq het volgende:
De stoere praat is hier weer begonnen.
Iedereen die ook maar iets weet in te brengen tegen vuurwerk of enige beperking in locatie en tijden voorstelt moet oprotten, spoort niet, heeft kinderen en huisdieren niet juist opgevoed.
Ga vooral zo door.
Heb je de paar bijdragen hiervoor gelezen?quote:Op maandag 30 december 2019 21:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het gehuil is hier weer begonnen. Iedereen die ook maar een argument voor vuurwerk heeft is een egoïst, dierenbeul en geeft niets om het milieu. Ga vooral zo door.
Ik had je onzin niet gelezen. Nu helaas wel. Je begint al meteen met vooroordelen, aannames en waarschijnlijk ook nog eens kansloze onderzoekjes onder 50+'ers en andere zuurpruimen.quote:Op maandag 30 december 2019 21:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb je de paar bijdragen hiervoor gelezen?
FEE / Vuurwerkverbod, goed idee?
Je voldoet in ieder geval behoorlijk aan mijn 'vooroordelen'.quote:Op maandag 30 december 2019 21:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik had je onzin niet gelezen. Nu helaas wel. Je begint al meteen met vooroordelen, aannames en waarschijnlijk ook nog eens kansloze onderzoekjes onder 50+'ers en andere zuurpruimen.
Ja, dat is onderzocht op alle eerste hulpen van ziekenhuizen in Nederland.quote:Op maandag 30 december 2019 17:51 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Is dat onderzocht, en zo ja : hoe (en hoe intensief). De helft lijkt me namelijk erg veel.
Daarnaast denk ik dat vuurwerkvrije zones (in centrums, bij supermarkten) daarin al aanzienlijk kunnen schelen.
Dan kun je als persoon die risico wil vermijden gewoon je dagelijkse boodschappen doen en dan om 12:00 in de nacht als alles afgestoken wordt, gewoon even een uurtje binnen blijven ipv. buiten tussen de vuurpijlen te gaan staan.
Want ook al steek je zelf niet af, als jij om 24:00 midden op straat gaat staan tussen alle rondvliegende pijlen, accepteer je -niet minder dan de afstekers zélf imo- ook wel een bepaald risico.
Haha je verschuift het probleem. Jij bent de persoon die geen rekening wil houden met anderen. Omdat jij een paar dagen last hebt van een paar knalletjes moeten alle kinderen maar wat anders gaan doen. Ik weet nog goed hoe blij ik vroeger altijd was, en al m'n vriendjes ook, dat we vuurwerk konden kopen en afsteken. Nooit agressief of op mensen gegooid zoals volgens jou bijna iedereen doet. En m'n ouders en opa en oma keken rustig naar al het vuurwerk en niemand liep te janken zoals jij.quote:Op maandag 30 december 2019 22:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je voldoet in ieder geval behoorlijk aan mijn 'vooroordelen'.
ik verander van mening, als de gemiddelde vuurwerkliefhebber zo weinig rekening wil houden met anderen zoals jij nu ten toen spreid dan wordt het hoog tijd om die bende eens helemaal te verbieden.
Die mocro's zullen wel te skeer zijn. Dit zijn mijn eigen ervaringen, o.a. omgeving Zuiderparklaan, Den Haag. Slecht geïsoleerde woningen, je hoort alles, zeker de bommen die in het portiek worden gegooid. En elk jaar minstens 1 auto uitgebrand in de straat. Nieuwjaarsdag altijd wakker worden door de brandweer voor de deur.quote:Op maandag 30 december 2019 18:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik weet niet wie er zo overdrijven maar ik woon in een schilderswijk vol mocro's en die zijn er ook altijd vrij snel bij met cobra's en de knallen beginnen pas een beetje in december. En dat is dan nog vrij sporadisch. Bovendien, als je in je huis zit dan hoor je er bijna niets van tenzij ze het echt voor je deur gooien.
Eigenlijk pas vanaf vandaag hoor je echt veel knallen, maar meeste is gewoon legaal geknal. Heb meer last van als er een motorrijder of sjonnie in getunede Golf langs komt.
Jij bent echt stereotype achterlijk. Gefeliciteerdquote:Op maandag 30 december 2019 21:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het gehuil is hier weer begonnen. Iedereen die ook maar een argument voor vuurwerk heeft is een egoïst, dierenbeul en geeft niets om het milieu. Ga vooral zo door.
Eh, ja. Eens.quote:Op maandag 30 december 2019 21:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja ik ga vannacht in de jaarwisseling werken met een tactische zaklamp en een strategische pen plus een leatherman op zak. In een soort van ondergrondse bunker met plekken met stalen deuren. Dus ben voorbereid op de 40+ uren werkende ouders die geen tijd voor het opvoeden hebben.quote:Op maandag 30 december 2019 21:13 schreef qajariaq het volgende:
De stoere praat is hier weer begonnen.
Iedereen die ook maar iets weet in te brengen tegen vuurwerk of enige beperking in locatie en tijden voorstelt moet oprotten, spoort niet, heeft kinderen en huisdieren niet juist opgevoed.
Ga vooral zo door.
bron?quote:Op maandag 30 december 2019 22:08 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ja, dat is onderzocht op alle eerste hulpen van ziekenhuizen in Nederland.
Nu neem je wel direct het enige stukje knalvuurwerk dat je zonder problemen in je hand kan laten ontploffenquote:Op dinsdag 31 december 2019 08:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
O ja voor de mensen die denken dat vuurwerk net zo krachtig zijn als granaten en bommen:
[ afbeelding ]
En waar zie jij dat de vergelijking wordt gemaakt met militair materieel?quote:Op dinsdag 31 december 2019 08:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
O ja voor de mensen die denken dat vuurwerk net zo krachtig zijn als granaten en bommen:
[ afbeelding ]
Een saluut 3 inch?quote:Op dinsdag 31 december 2019 08:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu neem je wel direct het enige stukje knalvuurwerk dat je zonder problemen in je hand kan laten ontploffen
Heb je dyslexie?quote:Op dinsdag 31 december 2019 08:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En waar zie jij dat de vergelijking wordt gemaakt met militair materieel?
Ik heb helemaal geen probleem met vuurwerk als de bestaande regels gevolgd zouden worden.quote:Op maandag 30 december 2019 23:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha je verschuift het probleem. Jij bent de persoon die geen rekening wil houden met anderen. Omdat jij een paar dagen last hebt van een paar knalletjes moeten alle kinderen maar wat anders gaan doen. Ik weet nog goed hoe blij ik vroeger altijd was, en al m'n vriendjes ook, dat we vuurwerk konden kopen en afsteken. Nooit agressief of op mensen gegooid zoals volgens jou bijna iedereen doet. En m'n ouders en opa en oma keken rustig naar al het vuurwerk en niemand liep te janken zoals jij.
Tijd om alles maar te verbieden. Tijd om heel het leven maar te verbieden, de mens sloopt toch heel de planeet blijkbaar.quote:Op maandag 30 december 2019 22:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je voldoet in ieder geval behoorlijk aan mijn 'vooroordelen'.
ik verander van mening, als de gemiddelde vuurwerkliefhebber zo weinig rekening wil houden met anderen zoals jij nu ten toen spreid dan wordt het hoog tijd om die bende eens helemaal te verbieden.
Jonckbloetplein zat ik om de hoek. Altijd raakquote:Op maandag 30 december 2019 23:55 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die mocro's zullen wel te skeer zijn. Dit zijn mijn eigen ervaringen, o.a. omgeving Zuiderparklaan, Den Haag. Slecht geïsoleerde woningen, je hoort alles, zeker de bommen die in het portiek worden gegooid. En elk jaar minstens 1 auto uitgebrand in de straat. Nieuwjaarsdag altijd wakker worden door de brandweer voor de deur.
Blij dat ik weg ben uit die tyfusstad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |