abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190778007
quote:
9s.gif Op maandag 30 december 2019 18:52 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, echt. Stomme dieren. Die kunnen ook nergens tegen. Ik bedoel, ze weten het van tevoren. Toch? En anders nemen ze maar lekker een pilletje ofzo. Lekker aan de keta, jeweet. Stelletje aanstellers.
Tja als je logisch nadenkt, waarom boeit het de ene hond geen reet en de andere hond wel, terwijl ze hetzelfde ras zijn? Omdat de één zich dus aanstelt en de ander niet. Vaak komt dit doordat het baasje zelf ook een mietje is. Bij kinderen geldt overigens hetzelfde. Opvoeding heet zoiets.
Facts don't care about your feelings
pi_190781861
De stoere praat is hier weer begonnen.

Iedereen die ook maar iets weet in te brengen tegen vuurwerk of enige beperking in locatie en tijden voorstelt moet oprotten, spoort niet, heeft kinderen en huisdieren niet juist opgevoed.

Ga vooral zo door.
pi_190782171
quote:
99s.gif Op maandag 30 december 2019 21:13 schreef qajariaq het volgende:

Iedereen die ook maar iets weet in te brengen tegen vuurwerk of enige beperking in locatie en tijden voorstelt moet oprotten, spoort niet, heeft kinderen en huisdieren niet juist opgevoed.

Ga vooral zo door.
Het gehuil is hier weer begonnen. Iedereen die ook maar een argument voor vuurwerk heeft is een egoïst, dierenbeul en geeft niets om het milieu. Ga vooral zo door.
pi_190782229
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 21:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het gehuil is hier weer begonnen. Iedereen die ook maar een argument voor vuurwerk heeft is een egoïst, dierenbeul en geeft niets om het milieu. Ga vooral zo door.
Heb je de paar bijdragen hiervoor gelezen?

FEE / Vuurwerkverbod, goed idee?
pi_190783284
quote:
99s.gif Op maandag 30 december 2019 21:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Heb je de paar bijdragen hiervoor gelezen?

FEE / Vuurwerkverbod, goed idee?
Ik had je onzin niet gelezen. Nu helaas wel. Je begint al meteen met vooroordelen, aannames en waarschijnlijk ook nog eens kansloze onderzoekjes onder 50+'ers en andere zuurpruimen.
pi_190784090
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 21:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik had je onzin niet gelezen. Nu helaas wel. Je begint al meteen met vooroordelen, aannames en waarschijnlijk ook nog eens kansloze onderzoekjes onder 50+'ers en andere zuurpruimen.
Je voldoet in ieder geval behoorlijk aan mijn 'vooroordelen'.

ik verander van mening, als de gemiddelde vuurwerkliefhebber zo weinig rekening wil houden met anderen zoals jij nu ten toen spreid dan wordt het hoog tijd om die bende eens helemaal te verbieden.
  maandag 30 december 2019 @ 22:08:04 #157
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190784516
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 17:51 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Is dat onderzocht, en zo ja : hoe (en hoe intensief). De helft lijkt me namelijk erg veel.

Daarnaast denk ik dat vuurwerkvrije zones (in centrums, bij supermarkten) daarin al aanzienlijk kunnen schelen.

Dan kun je als persoon die risico wil vermijden gewoon je dagelijkse boodschappen doen en dan om 12:00 in de nacht als alles afgestoken wordt, gewoon even een uurtje binnen blijven ipv. buiten tussen de vuurpijlen te gaan staan.

Want ook al steek je zelf niet af, als jij om 24:00 midden op straat gaat staan tussen alle rondvliegende pijlen, accepteer je -niet minder dan de afstekers zélf imo- ook wel een bepaald risico.
Ja, dat is onderzocht op alle eerste hulpen van ziekenhuizen in Nederland.
pi_190787496
quote:
99s.gif Op maandag 30 december 2019 22:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]

ik verander van mening, als de gemiddelde vuurwerkliefhebber zo weinig rekening wil houden met anderen zoals jij nu ten toen spreid dan wordt het hoog tijd om die bende eens helemaal te verbieden.
Haha je verschuift het probleem. Jij bent de persoon die geen rekening wil houden met anderen. Omdat jij een paar dagen last hebt van een paar knalletjes moeten alle kinderen maar wat anders gaan doen. Ik weet nog goed hoe blij ik vroeger altijd was, en al m'n vriendjes ook, dat we vuurwerk konden kopen en afsteken. Nooit agressief of op mensen gegooid zoals volgens jou bijna iedereen doet. En m'n ouders en opa en oma keken rustig naar al het vuurwerk en niemand liep te janken zoals jij.
  maandag 30 december 2019 @ 23:55:17 #159
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190789686
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 18:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik weet niet wie er zo overdrijven maar ik woon in een schilderswijk vol mocro's en die zijn er ook altijd vrij snel bij met cobra's en de knallen beginnen pas een beetje in december. En dat is dan nog vrij sporadisch. Bovendien, als je in je huis zit dan hoor je er bijna niets van tenzij ze het echt voor je deur gooien.

Eigenlijk pas vanaf vandaag hoor je echt veel knallen, maar meeste is gewoon legaal geknal. Heb meer last van als er een motorrijder of sjonnie in getunede Golf langs komt.
Die mocro's zullen wel te skeer zijn. Dit zijn mijn eigen ervaringen, o.a. omgeving Zuiderparklaan, Den Haag. Slecht geïsoleerde woningen, je hoort alles, zeker de bommen die in het portiek worden gegooid. En elk jaar minstens 1 auto uitgebrand in de straat. Nieuwjaarsdag altijd wakker worden door de brandweer voor de deur.

Blij dat ik weg ben uit die tyfusstad.
  dinsdag 31 december 2019 @ 01:22:25 #160
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_190793148
quote:

[..]

Jij bent echt stereotype achterlijk. Gefeliciteerd
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_190796875
quote:

[..]

Eh, ja. Eens.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 31 december 2019 @ 07:25:45 #162
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190796937
quote:
99s.gif Op maandag 30 december 2019 21:13 schreef qajariaq het volgende:

Ga vooral zo door.
Tja ik ga vannacht in de jaarwisseling werken met een tactische zaklamp en een strategische pen plus een leatherman op zak. In een soort van ondergrondse bunker met plekken met stalen deuren. Dus ben voorbereid op de 40+ uren werkende ouders die geen tijd voor het opvoeden hebben. :P En hun tuig de straat op sturen. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190797299
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 22:08 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ja, dat is onderzocht op alle eerste hulpen van ziekenhuizen in Nederland.
bron?
pi_190797318
O ja voor de mensen die denken dat vuurwerk net zo krachtig zijn als granaten en bommen:
  dinsdag 31 december 2019 @ 08:08:48 #165
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_190797345
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 08:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
O ja voor de mensen die denken dat vuurwerk net zo krachtig zijn als granaten en bommen:
[ afbeelding ]
Nu neem je wel direct het enige stukje knalvuurwerk dat je zonder problemen in je hand kan laten ontploffen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_190797360
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 08:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[ afbeelding ]
En waar zie jij dat de vergelijking wordt gemaakt met militair materieel?
pi_190797538
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2019 08:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Nu neem je wel direct het enige stukje knalvuurwerk dat je zonder problemen in je hand kan laten ontploffen
Een saluut 3 inch?
pi_190797550
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2019 08:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En waar zie jij dat de vergelijking wordt gemaakt met militair materieel?
Heb je dyslexie?
pi_190797597
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 23:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Haha je verschuift het probleem. Jij bent de persoon die geen rekening wil houden met anderen. Omdat jij een paar dagen last hebt van een paar knalletjes moeten alle kinderen maar wat anders gaan doen. Ik weet nog goed hoe blij ik vroeger altijd was, en al m'n vriendjes ook, dat we vuurwerk konden kopen en afsteken. Nooit agressief of op mensen gegooid zoals volgens jou bijna iedereen doet. En m'n ouders en opa en oma keken rustig naar al het vuurwerk en niemand liep te janken zoals jij.
Ik heb helemaal geen probleem met vuurwerk als de bestaande regels gevolgd zouden worden.
Dus alleen afsteken in die paar uur die je opnoemt, geen illegaal vuurwerk en niet niet naar mensen, auto's, huizen en dergelijke gooien. Met andere woorden als de wet en de normale fatsoensregels gevolgd zouden worden zou ik het misschien zelfs wel weer leuk gaan vinden.

Het is niet het vuurwerk wat stoort maar de gestoorde mensen die er mee spelen.
pi_190797662
quote:
99s.gif Op maandag 30 december 2019 22:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Tijd om alles maar te verbieden. Tijd om heel het leven maar te verbieden, de mens sloopt toch heel de planeet blijkbaar.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_190797678
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2019 23:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die mocro's zullen wel te skeer zijn. Dit zijn mijn eigen ervaringen, o.a. omgeving Zuiderparklaan, Den Haag. Slecht geïsoleerde woningen, je hoort alles, zeker de bommen die in het portiek worden gegooid. En elk jaar minstens 1 auto uitgebrand in de straat. Nieuwjaarsdag altijd wakker worden door de brandweer voor de deur.

Blij dat ik weg ben uit die tyfusstad.
Jonckbloetplein zat ik om de hoek. Altijd raak _O-

Toch wel erg gelachen hoor vroegah met de kerstbomenjacht. Elkaars bomen rausen uit de tuinen en dan weer vice versa. Klokslag 00:00 gingen alle schuurtjes, tuinen, balkons etc open om de pallets, karton, autobanden en kerstbomen in no time de kruising op te slepen :7
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_190797679
Ja messen ook verbieden nav al die steekpartijen van afgelopen tijd.

stoeptegels ook, waar relschoppers mee gooien tijdens rellen

alcohol, ivm al die dooien int verkeer en overlast door alcohol
pi_190797904
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 08:30 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Heb je dyslexie?
Nee, hoezo?
pi_190798015
Heb er geen last van. Waar ik woon is een vuurwerkvrije zone.
Wel fijner voor de huisdieren en het scheelt een heleboel rommel. En het scheelt enorm voor mensen met luchtwegaandoeningen.
Ben niet anti vuurwerk, maar een professionele vuurwerkshow is zoveel mooier om te zien.
Mensen geven kapitalen uit aan bouwmarkt vuurwerk pakketjes waar je amper effect van ziet als je het afsteekt.
Niemand kijkt er naar, maar kijken liever wat de plaatselijke Chinees afsteekt want die huren er professionals voor in.
Snap je?
pi_190798023
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2019 09:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, hoezo?
Hoe kan je over het woord handgranaat hebben gelezen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')