abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 18:10:38 #51
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175453241
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:08 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Boards of Canada O+

Het merendeel van de muziek die ik luister is ook electronisch en die daarvan beperkt ik me maar tot een paar nummers in de vrije keuze lijst, en heb niet de illusie dat die genoeg stemmen krijgen om ooit in de Top2000 te komen.

Zo zijn er nog een paar bands. U2 bijvoorbeeld staan ook 12 keer met hetzelfde liedje genoteerd om het maar even cru te zeggen :')

Voor mij ontbreken er steeds meer namen uit de 60's die je toch al niet vaak meer hoort. Het zoveelste nummer van Adele/Anouk/Marco Borsato hoef ik niet in de Top2000 terug te zien.
Het feit dat Coldplay tegenwoordig met elke scheet die ze laten de Top 2000 halen stelt me wel teleur, vooral omdat alles na 2008, op een drietal uitzonderingen na, totale meuk is en het niveau niet haalt van het soms nog wel aardige materiaal in de periode ervoor. Waarvan er weldegelijk 3 of 4 echte (potentiele) klassiekers zijn..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175453264
Dan heb ik het nog niet over Blof gehad. 17x in de lijst.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Artiest    2016    2015    Verschil
The Beatles    38    41    -3
David Bowie    26    18    +8
Queen    26    26    0
Rolling Stones    26    27    -1
U2    26    26    0
Coldplay    24    21    +3
Michael Jackson    23    23    0
ABBA    21    20    +1
Bruce Springsteen    21    20    +1
Blof    17    19    -2
Prince    17    9    +8
Fleetwood Mac    16    16    0
Elvis Presley    15    14    +1
Marco Borsato    14    18    -4
Anouk    13    14    -1
De Dijk    13    15    -2
Muse    13    9    +4
Adele    12    11    +1
Bee Gees    12    11    +1
Dire Straits    12    13    -1
Golden Earring (s)    12    10    +2
Pink Floyd    12    12    0
Creedence Clearwater Revival    11    11    0
Eagles    11    10    +1
The Doors    11    9    +2
André Hazes    10    9    +1
Billy Joel    10    10    0
Boudewijn de Groot    10    11    -1
Elton John    10    9    +1
Red Hot Chili Peppers    10    8    +2
Bob Dylan    9    9    0
Green Day    9    5    +4
Kensington    9    6    +3
Metallica    9    7    +2
Phil Collins    9    9    0
Supertramp    9    9    0
Beyonce    8    7    +1
Foo Fighters    8    5    +3
Genesis    8    8    0
George Michael    8    9    -1
Guns N’ Roses    8    7    +1
Led Zeppelin    8    4    +4
Neil Diamond    8    9    -1
Nirvana    8    6    +2
R.E.M.    8    7    +1
Racoon    8    10    -2
Simon & Garfunkel    8    8    0
The Police    8    8    0
The Who    8    7    +1
  Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 18:13:32 #53
pi_175453291
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[ code verwijderd ]

Nja ik vind de muziek van Blof té vervelend om te oordelen hoeveel diversiteit er in hun noteringen zit, maar ik ben bang dat die diversiteit laag is.
pi_175453299
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het feit dat Coldplay tegenwoordig met elke scheet die ze laten de Top 2000 halen stelt me wel teleur, vooral omdat alles na 2008, op een drietal uitzonderingen na, totale meuk is en het niveau niet haalt van het soms nog wel aardige materiaal in de periode ervoor. Waarvan er weldegelijk 3 of 4 echte (potentiele) klassiekers zijn..
Maak daar maar tot X&Y (2005) van. Aantal nummer zullen in de komende jaren zich wel in de top10 nestelen, hoop dat de rest dan ook afzakt of verdwijnt.
  zaterdag 2 december 2017 @ 18:14:06 #55
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175453301
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

O+
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 18:18:09 #56
pi_175453372
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:13 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Maak daar maar tot X&Y (2005) van. Aantal nummer zullen in de komende jaren zich wel in de top10 nestelen, hoop dat de rest dan ook afzakt of verdwijnt.
Ik vind Viva la Vida en Fix You twee van hun meest onderscheidende liedjes en de liedjes waarmee ze, als je het mij vraagt, hoog in dit soort lijsten horen.

Het gedweep met Clocks heb ik dan weer nooit zo begrepen, dat vind ik juist weer een heel generiek lied.
  zaterdag 2 december 2017 @ 18:29:05 #57
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175453569
Fix you en VLV vind ik gek genoeg dan weer heel matig. Trouble, A Rush Of Blood To The Head, The Scientist en Don't Panic zijn hun beste liedjes wat mij betreft.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 2 december 2017 @ 18:33:10 #58
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_175453644
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:04 schreef _--_ het volgende:

[..]

^O^ Het feit dat er uberhaupt 2 verschillende interfaces zijn is al raar. 1 interface met zowel keuzelijst als vrije keuze is genoeg.
Ja eens. Hier kunnen en moeten ze echt veel beter over nadenken als zo'n grote organisatie zijnde. En het is eigenlijk ook extreem amateuristisch dat veel namen van artiesten / nummers in de keuzelijst ook foutief gespeld zijn. Sommige al jaaaaaren.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 18:34:25 #59
pi_175453660
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:29 schreef Mani89 het volgende:
Fix you en VLV vind ik gek genoeg dan weer heel matig. Trouble, A Rush Of Blood To The Head, The Scientist en Don't Panic zijn hun beste liedjes wat mij betreft.
Ik vind The Scientist dan weer niet zo.

Don't Panic, Shiver, Violet Hill en Politik denk ik hier.
  zaterdag 2 december 2017 @ 18:35:07 #60
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175453672
Als we nou met meerdere mensen een mail sturen dan nemen ze het op als 'massale klachten'. :P
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zaterdag 2 december 2017 @ 18:36:51 #61
473584 Gretzl
pi_175453703
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overigens is teveel focus op (hard)rock gewoon een stelselmatig probleem bij allertijdenlijsten. Of je nu de Top 2000, de Veronica top 1000, de verrukkelijke 500 waar veel MuMe users ook voor meestemmen, de FOK! singles top 100 of de top zoveel op RateYourMusic neemt - stelselmatig is er een hoge focus op rockmuziek (op RYM ook nog wel op jazz)
Klopt als een bus. Al valt de hardrock dominantie in de MuMeLadder (waar enkel user van MusicMeter stemmen) nog enorm mee, maar daar ligt het gemiddelde aantal stemmers maar rond de 50-60. En daar stemmen ook genoeg liefhebbers van andere genres mee. Al is de dominantie van pop/rock in het algemeen ook wel te groot, en komt de zwarte en elektronische muziek er niet heel goed van af.

Wanneer een lijst populairder wordt lijken er inderdaad veel (hard)rockfans op af te komen. Er is blijkbaar ook een sterke correlatie tussen het zijn van een lijstjesfreak en het luisteren naar rock.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_175453951
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[ code verwijderd ]

Coldplay en U2 ook te vaak, mag van mij ook wel de helft minder
  zaterdag 2 december 2017 @ 19:26:44 #63
473584 Gretzl
pi_175454897
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:03 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik ga even aan de redactie vragen hoe ze hier mee om gaan. Ik vermoed dat er honderden zo niet duizenden mensen zijn die het op deze manier verkeerd invullen.
Reactie:
quote:
Hoi Gretzl, dat geeft gelukkig niet zo veel. We verwerken dit immers met de hand, en daar kijken we gewoon doorheen hoor. Excuses voor het ongemak!
Niet verwacht dat ze dit allemaal met de hand zouden doen. :o

Ik ben benieuwd. Genoeg obscure combinaties wel die echt niet zo makkelijk opvallen als ze verkeerd staan ingevuld.
  zaterdag 2 december 2017 @ 19:42:41 #64
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_175455277
Ach, we kunnen maar beter blij zijn dat hardrock het goed doet in onze lijsten. Er schijnt een hoge correlatie te zijn tussen de welvaart en het algehele gevoel van geluk van een land en de hoeveelheid metalbands. Dat zal dan ook wel gelden voor de hoeveelheid metalliefhebbers.
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_175455615
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ach, we kunnen maar beter blij zijn dat hardrock het goed doet in onze lijsten. Er schijnt een hoge correlatie te zijn tussen de welvaart en het algehele gevoel van geluk van een land en de hoeveelheid metalbands. Dat zal dan ook wel gelden voor de hoeveelheid metalliefhebbers.
Hardrockers zijn gewoon sneller tevreden.
pi_175455718
Ik moet ook maar eens gaan kijken naar een stemlijstje :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_175455727
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
The Look of Love stond vorig jaar niet in de keuzelijst? Bizar.

Overigens de drie acts die naar mijn mening echt gemiddeld te weinig gewaardeerd worden:

Procol Harum
Everly brothers
Pet Shop Boys

Elfletterig vindt dit leuk
Ik vind het helemaal niet leuk. Ik waardeer je smaak en mening, maar verder is het diep triest. The Everly Brothers staan alleen nog met hun 80s-hit "On The Wings Of A Nightingale" in de keuzelijst. Leuk liedje hoor, daar niet van, maar het weglaten van hun grote hits uit de 50s/60s toont eens te meer aan hoezeer Radio 2 deze lijst stuurt en doelgroepradio bedrijft. Oudere luisteraars moeten gewoon opbokken naar Radio 5. We hebben het hier over een duo waar veel muzikale grootheden schatplichtig aan zijn, waaronder The Beatles.

De Pet Shop Boys zijn levende legendes die in Nederland niet als zodanig worden (h)erkend. De hele riedel waarom dat zeer onterecht is, laat ik even weg. In Nederland is popmuziek namelijk al snel "fout", zeker als het elektronisch is. Nederland is het land waar een singer-songwriter met gitaar op de schoot in een talkshow zit om de "guilty pleasure" What Is Love van Haddaway - ik zou er dit jaar op gestemd hebben - "credible" te maken. Dat het gewoon een sterk liedje is dat een grote hit was, komt niet bij de Matthijssen van Nieuwkerk van deze wereld op. Die kondigt in de Top 2000 a Go Go op TV een fragmentje van "Go West" liever aan met: "Er staat ook slechte muziek in de lijst"...

Ik ga dit jaar maar eens niet op deze gemanipuleerde, doorgestoken-kaart-ellende stemmen. Ik heb mijn eigen muzieksmaak, met nummers uit alle decennia, in alle soorten en maken. Ik heb de bevestiging, de opgeklopte nostalgie en zeker de wansmaak van andere Nederlanders - wat staat er een boel bagger in die lijst - niet nodig. Omdat de radio op het werk op Radio 2 staat, zal ik overdag drie dagen een deel van de lijst horen, maar verder hoef ik het niet te horen.

Ik wens jullie niettemin veel luisterplezier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2017 20:06:15 ]
  Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 20:24:06 #68
pi_175456387
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet leuk. Ik waardeer je smaak en mening, maar verder is het diep triest. The Everly Brothers staan alleen nog met hun 80s-hit "On The Wings Of A Nightingale" in de keuzelijst. Leuk liedje hoor, daar niet van, maar het weglaten van hun grote hits uit de 50s/60s toont eens te meer aan hoezeer Radio 2 deze lijst stuurt en doelgroepradio bedrijft. Oudere luisteraars moeten gewoon opbokken naar Radio 5. We hebben het hier over een duo waar veel muzikale grootheden schatplichtig aan zijn, waaronder The Beatles.

De Pet Shop Boys zijn levende legendes die in Nederland niet als zodanig worden (h)erkend. De hele riedel waarom dat zeer onterecht is, laat ik even weg. In Nederland is popmuziek namelijk al snel "fout", zeker als het elektronisch is. Nederland is het land waar een singer-songwriter met gitaar op de schoot in een talkshow zit om de "guilty pleasure" What Is Love van Haddaway - ik zou er dit jaar op gestemd hebben - "credible" te maken. Dat het gewoon een sterk liedje is dat een grote hit was, komt niet bij de Matthijssen van Nieuwkerk van deze wereld op. Die kondigt in de Top 2000 a Go Go op TV een fragmentje van "Go West" liever aan met: "Er staat ook slechte muziek in de lijst"...

Ik ga dit jaar maar eens niet op deze gemanipuleerde, doorgestoken-kaart-ellende stemmen. Ik heb mijn eigen muzieksmaak, met nummers uit alle decennia, in alle soorten en maken. Ik heb de bevestiging, de opgeklopte nostalgie en zeker de wansmaak van andere Nederlanders - wat staat er een boel bagger in die lijst - niet nodig. Omdat de radio op het werk op Radio 2 staat, zal ik overdag drie dagen een deel van de lijst horen, maar verder hoef ik het niet te horen.

Ik wilde er nog tussen haakjes niet bijzetten omdat jij goed ziet wat ondergewaardeerd is.
pi_175456659
quote:

[..]

Jij hebt inmiddels ook een ph-waarde onder de 3 bereikt is het niet?
pi_175457576
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:32 schreef Deshain het volgende:

[..]

Jij hebt inmiddels ook een ph-waarde onder de 3 bereikt is het niet?
Ja, klopt. Ik denk over steeds meer dingen negatief.
  zaterdag 2 december 2017 @ 21:05:31 #72
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_175457657
quote:

Hoewel ik vind dat ook de Pet Shop Boys wel wat meer waardering mogen krijgen in de lijst. Vind ik dat je nu wel het slechtste voorbeeld neemt. En dat Mathijs hier gewoon gelijk heeft.
Ja ja
  zaterdag 2 december 2017 @ 21:55:53 #73
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_175458773
Guilty Pleasures bestaan ook gewoon niet.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  ESF Reporter zaterdag 2 december 2017 @ 22:22:13 #74
87554 Cee
Welluk?
pi_175459377
Gaan vast wat mensen nu lachen maar ik vind echt dat Take That, van alle uitgebrachte nummers (over een tijdspanne van 25 jaar) maar een mager totaal (3 liedjes) in de keuzelijst heeft staan.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 december 2017 @ 22:24:36 #75
426493 crew  PippenScottie
pi_175459441
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 22:22 schreef Cee het volgende:
Gaan vast wat mensen nu lachen maar ik vind echt dat Take That, van alle uitgebrachte nummers (over een tijdspanne van 25 jaar) maar een mager totaal (3 liedjes) in de keuzelijst heeft staan.
U vraagt, wij draaien!

_O- _O- _O- _O-
My friends all drive horses
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')