Het feit dat Coldplay tegenwoordig met elke scheet die ze laten de Top 2000 halen stelt me wel teleur, vooral omdat alles na 2008, op een drietal uitzonderingen na, totale meuk is en het niveau niet haalt van het soms nog wel aardige materiaal in de periode ervoor. Waarvan er weldegelijk 3 of 4 echte (potentiele) klassiekers zijn..quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Boards of Canada![]()
Het merendeel van de muziek die ik luister is ook electronisch en die daarvan beperkt ik me maar tot een paar nummers in de vrije keuze lijst, en heb niet de illusie dat die genoeg stemmen krijgen om ooit in de Top2000 te komen.
Zo zijn er nog een paar bands. U2 bijvoorbeeld staan ook 12 keer met hetzelfde liedje genoteerd om het maar even cru te zeggen
Voor mij ontbreken er steeds meer namen uit de 60's die je toch al niet vaak meer hoort. Het zoveelste nummer van Adele/Anouk/Marco Borsato hoef ik niet in de Top2000 terug te zien.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 | Artiest 2016 2015 Verschil The Beatles 38 41 -3 David Bowie 26 18 +8 Queen 26 26 0 Rolling Stones 26 27 -1 U2 26 26 0 Coldplay 24 21 +3 Michael Jackson 23 23 0 ABBA 21 20 +1 Bruce Springsteen 21 20 +1 Blof 17 19 -2 Prince 17 9 +8 Fleetwood Mac 16 16 0 Elvis Presley 15 14 +1 Marco Borsato 14 18 -4 Anouk 13 14 -1 De Dijk 13 15 -2 Muse 13 9 +4 Adele 12 11 +1 Bee Gees 12 11 +1 Dire Straits 12 13 -1 Golden Earring (s) 12 10 +2 Pink Floyd 12 12 0 Creedence Clearwater Revival 11 11 0 Eagles 11 10 +1 The Doors 11 9 +2 André Hazes 10 9 +1 Billy Joel 10 10 0 Boudewijn de Groot 10 11 -1 Elton John 10 9 +1 Red Hot Chili Peppers 10 8 +2 Bob Dylan 9 9 0 Green Day 9 5 +4 Kensington 9 6 +3 Metallica 9 7 +2 Phil Collins 9 9 0 Supertramp 9 9 0 Beyonce 8 7 +1 Foo Fighters 8 5 +3 Genesis 8 8 0 George Michael 8 9 -1 Guns N’ Roses 8 7 +1 Led Zeppelin 8 4 +4 Neil Diamond 8 9 -1 Nirvana 8 6 +2 R.E.M. 8 7 +1 Racoon 8 10 -2 Simon & Garfunkel 8 8 0 The Police 8 8 0 The Who 8 7 +1 |
Nja ik vind de muziek van Blof té vervelend om te oordelen hoeveel diversiteit er in hun noteringen zit, maar ik ben bang dat die diversiteit laag is.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
Dan heb ik het nog niet over Blof gehad. 17x in de lijst.
[ code verwijderd ]
Maak daar maar tot X&Y (2005) van. Aantal nummer zullen in de komende jaren zich wel in de top10 nestelen, hoop dat de rest dan ook afzakt of verdwijnt.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het feit dat Coldplay tegenwoordig met elke scheet die ze laten de Top 2000 halen stelt me wel teleur, vooral omdat alles na 2008, op een drietal uitzonderingen na, totale meuk is en het niveau niet haalt van het soms nog wel aardige materiaal in de periode ervoor. Waarvan er weldegelijk 3 of 4 echte (potentiele) klassiekers zijn..
quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het feit dat Coldplay tegenwoordig met elke scheet die ze laten de Top 2000 halen stelt me wel teleur, vooral omdat alles na 2008, op een drietal uitzonderingen na, totale meuk is en het niveau niet haalt van het soms nog wel aardige materiaal in de periode ervoor. Waarvan er weldegelijk 3 of 4 echte (potentiele) klassiekers zijn..
Ik vind Viva la Vida en Fix You twee van hun meest onderscheidende liedjes en de liedjes waarmee ze, als je het mij vraagt, hoog in dit soort lijsten horen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Maak daar maar tot X&Y (2005) van. Aantal nummer zullen in de komende jaren zich wel in de top10 nestelen, hoop dat de rest dan ook afzakt of verdwijnt.
Ja eens. Hier kunnen en moeten ze echt veel beter over nadenken als zo'n grote organisatie zijnde. En het is eigenlijk ook extreem amateuristisch dat veel namen van artiesten / nummers in de keuzelijst ook foutief gespeld zijn. Sommige al jaaaaaren.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:04 schreef _--_ het volgende:
[..]Het feit dat er uberhaupt 2 verschillende interfaces zijn is al raar. 1 interface met zowel keuzelijst als vrije keuze is genoeg.
Ik vind The Scientist dan weer niet zo.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:29 schreef Mani89 het volgende:
Fix you en VLV vind ik gek genoeg dan weer heel matig. Trouble, A Rush Of Blood To The Head, The Scientist en Don't Panic zijn hun beste liedjes wat mij betreft.
Klopt als een bus. Al valt de hardrock dominantie in de MuMeLadder (waar enkel user van MusicMeter stemmen) nog enorm mee, maar daar ligt het gemiddelde aantal stemmers maar rond de 50-60. En daar stemmen ook genoeg liefhebbers van andere genres mee. Al is de dominantie van pop/rock in het algemeen ook wel te groot, en komt de zwarte en elektronische muziek er niet heel goed van af.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overigens is teveel focus op (hard)rock gewoon een stelselmatig probleem bij allertijdenlijsten. Of je nu de Top 2000, de Veronica top 1000, de verrukkelijke 500 waar veel MuMe users ook voor meestemmen, de FOK! singles top 100 of de top zoveel op RateYourMusic neemt - stelselmatig is er een hoge focus op rockmuziek (op RYM ook nog wel op jazz)
Coldplay en U2 ook te vaak, mag van mij ook wel de helft minderquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
Dan heb ik het nog niet over Blof gehad. 17x in de lijst.
[ code verwijderd ]
Reactie:quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik ga even aan de redactie vragen hoe ze hier mee om gaan. Ik vermoed dat er honderden zo niet duizenden mensen zijn die het op deze manier verkeerd invullen.
Niet verwacht dat ze dit allemaal met de hand zouden doen.quote:Hoi Gretzl, dat geeft gelukkig niet zo veel. We verwerken dit immers met de hand, en daar kijken we gewoon doorheen hoor. Excuses voor het ongemak!
Hardrockers zijn gewoon sneller tevreden.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ach, we kunnen maar beter blij zijn dat hardrock het goed doet in onze lijsten. Er schijnt een hoge correlatie te zijn tussen de welvaart en het algehele gevoel van geluk van een land en de hoeveelheid metalbands. Dat zal dan ook wel gelden voor de hoeveelheid metalliefhebbers.
Ik vind het helemaal niet leuk. Ik waardeer je smaak en mening, maar verder is het diep triest. The Everly Brothers staan alleen nog met hun 80s-hit "On The Wings Of A Nightingale" in de keuzelijst. Leuk liedje hoor, daar niet van, maar het weglaten van hun grote hits uit de 50s/60s toont eens te meer aan hoezeer Radio 2 deze lijst stuurt en doelgroepradio bedrijft. Oudere luisteraars moeten gewoon opbokken naar Radio 5. We hebben het hier over een duo waar veel muzikale grootheden schatplichtig aan zijn, waaronder The Beatles.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
The Look of Love stond vorig jaar niet in de keuzelijst? Bizar.
Overigens de drie acts die naar mijn mening echt gemiddeld te weinig gewaardeerd worden:
Procol Harum
Everly brothers
Pet Shop Boys
Elfletterig vindt dit leuk
Ik wilde er nog tussen haakjes niet bijzetten omdat jij goed ziet wat ondergewaardeerd is.quote:Op zaterdag 2 december 2017 20:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet leuk. Ik waardeer je smaak en mening, maar verder is het diep triest. The Everly Brothers staan alleen nog met hun 80s-hit "On The Wings Of A Nightingale" in de keuzelijst. Leuk liedje hoor, daar niet van, maar het weglaten van hun grote hits uit de 50s/60s toont eens te meer aan hoezeer Radio 2 deze lijst stuurt en doelgroepradio bedrijft. Oudere luisteraars moeten gewoon opbokken naar Radio 5. We hebben het hier over een duo waar veel muzikale grootheden schatplichtig aan zijn, waaronder The Beatles.
De Pet Shop Boys zijn levende legendes die in Nederland niet als zodanig worden (h)erkend. De hele riedel waarom dat zeer onterecht is, laat ik even weg. In Nederland is popmuziek namelijk al snel "fout", zeker als het elektronisch is. Nederland is het land waar een singer-songwriter met gitaar op de schoot in een talkshow zit om de "guilty pleasure" What Is Love van Haddaway - ik zou er dit jaar op gestemd hebben - "credible" te maken. Dat het gewoon een sterk liedje is dat een grote hit was, komt niet bij de Matthijssen van Nieuwkerk van deze wereld op. Die kondigt in de Top 2000 a Go Go op TV een fragmentje van "Go West" liever aan met: "Er staat ook slechte muziek in de lijst"...
Ik ga dit jaar maar eens niet op deze gemanipuleerde, doorgestoken-kaart-ellende stemmen. Ik heb mijn eigen muzieksmaak, met nummers uit alle decennia, in alle soorten en maken. Ik heb de bevestiging, de opgeklopte nostalgie en zeker de wansmaak van andere Nederlanders - wat staat er een boel bagger in die lijst - niet nodig. Omdat de radio op het werk op Radio 2 staat, zal ik overdag drie dagen een deel van de lijst horen, maar verder hoef ik het niet te horen.
Ik wens jullie niettemin veel luisterplezier.
Jij hebt inmiddels ook een ph-waarde onder de 3 bereikt is het niet?quote:Op zaterdag 2 december 2017 20:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet leuk. Ik waardeer je smaak en mening, maar verder is het diep triest. The Everly Brothers staan alleen nog met hun 80s-hit "On The Wings Of A Nightingale" in de keuzelijst. Leuk liedje hoor, daar niet van, maar het weglaten van hun grote hits uit de 50s/60s toont eens te meer aan hoezeer Radio 2 deze lijst stuurt en doelgroepradio bedrijft. Oudere luisteraars moeten gewoon opbokken naar Radio 5. We hebben het hier over een duo waar veel muzikale grootheden schatplichtig aan zijn, waaronder The Beatles.
De Pet Shop Boys zijn levende legendes die in Nederland niet als zodanig worden (h)erkend. De hele riedel waarom dat zeer onterecht is, laat ik even weg. In Nederland is popmuziek namelijk al snel "fout", zeker als het elektronisch is. Nederland is het land waar een singer-songwriter met gitaar op de schoot in een talkshow zit om de "guilty pleasure" What Is Love van Haddaway - ik zou er dit jaar op gestemd hebben - "credible" te maken. Dat het gewoon een sterk liedje is dat een grote hit was, komt niet bij de Matthijssen van Nieuwkerk van deze wereld op. Die kondigt in de Top 2000 a Go Go op TV een fragmentje van "Go West" liever aan met: "Er staat ook slechte muziek in de lijst"...
Ik ga dit jaar maar eens niet op deze gemanipuleerde, doorgestoken-kaart-ellende stemmen. Ik heb mijn eigen muzieksmaak, met nummers uit alle decennia, in alle soorten en maken. Ik heb de bevestiging, de opgeklopte nostalgie en zeker de wansmaak van andere Nederlanders - wat staat er een boel bagger in die lijst - niet nodig. Omdat de radio op het werk op Radio 2 staat, zal ik overdag drie dagen een deel van de lijst horen, maar verder hoef ik het niet te horen.
Ik wens jullie niettemin veel luisterplezier.
Ja, klopt. Ik denk over steeds meer dingen negatief.quote:Op zaterdag 2 december 2017 20:32 schreef Deshain het volgende:
[..]
Jij hebt inmiddels ook een ph-waarde onder de 3 bereikt is het niet?
Hoewel ik vind dat ook de Pet Shop Boys wel wat meer waardering mogen krijgen in de lijst. Vind ik dat je nu wel het slechtste voorbeeld neemt. En dat Mathijs hier gewoon gelijk heeft.quote:Op zaterdag 2 december 2017 20:02 schreef Elfletterig het volgende:
U vraagt, wij draaien!quote:Op zaterdag 2 december 2017 22:22 schreef Cee het volgende:
Gaan vast wat mensen nu lachen maar ik vind echt dat Take That, van alle uitgebrachte nummers (over een tijdspanne van 25 jaar) maar een mager totaal (3 liedjes) in de keuzelijst heeft staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |