quote:
quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:01 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat zijn negers die wit geverfd zijn.
Zie hier wat bij velen door moet gaan voor humor.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Bovendien staan rijst en watermeloen ook al niet op het menu...
twitter:BrendaStoter twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 16:01:49"Fuck the police"draaien, en daarop gaan dansen terwijl je politiebegeleiding krijgt. Het gebrek aan respect is stuitend. reageer retweet
twitter:EsoClose twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 16:04:06@BrendaStoter Maar als de politie er niet bij is, hysterisch schreeuwen dat ze zich bedreigd voelen en in de bus blijven zitten ! reageer retweet
Humor zit vaak in het benoemen van stereotypen. Als dat al niet meer zou kunnenquote:Op zaterdag 2 december 2017 16:06 schreef Baconbus het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zie hier wat bij velen door moet gaan voor humor.
Dat is de afdeling Ku Klux Clan van FOK! we weten wie het zijn.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:06 schreef Baconbus het volgende:
Friezen liggen ook alleen in een tweepersoonsbed, kunnen ze 's nachts ook dwars liggen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:08 schreef butz0rs het volgende:
Humor zit vaak in het benoemen van stereotypen. Als dat al niet meer zou kunnen
FYI: dat is een vorm van humor onder gekleurde mensen. Heb ik ook maar van hun geleerd.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:06 schreef Baconbus het volgende:
[..]
[..]
[..]
In die witte jas?quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:08 schreef AchJa het volgende:
En daar gaan ze...
Hey, daar liep Neil van de Young Ones...
En dat haalt overal de voorpagina.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:08 schreef WodanIsGroot het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En van de andere kant
Ik hoorde dat ze slapen met hun schaatsen aan.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Friezen liggen ook alleen in een tweepersoonsbed, kunnen ze 's nachts ook dwars liggen.
Een soort jodenmoppen dus, die zijn ook alleen leuk als ze door Sam of Moos zelf worden verteld.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:09 schreef Lunatiek het volgende:
FYI: dat is een vorm van humor onder gekleurde mensen. Heb ik ook maar van hun geleerd.
En ze hebben geen kastjes onder het aanrecht, vanwege hun stijve knieën.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ze slapen met hun schaatsen aan.
En meer koeien dan vrouwen omdat die mooier zijn.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:13 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En ze hebben geen kastjes onder het aanrecht, vanwege hun stijve knieën.
Jij kijkt te vaak De rijdende rechterquote:Op zaterdag 2 december 2017 16:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het doet jou wel wat hè, een neger in het dorp?
Niet per se. Door een incrowd met wederzijds begrip, die begrijpt dat het zelfspot is en de context kent.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een soort jodenmoppen dus, die zijn ook alleen leuk als ze door Sam of Moos zelf worden verteld.
Behalve Mata Hari danquote:Op zaterdag 2 december 2017 16:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
En meer koeien dan vrouwen omdat die mooier zijn.
Bij heel veel taalgebruik kun je heel makkelijk vaststellen hoe iemand denkt. Het punt is dat als je met een groep zwarten je zwarte identiteit komt uitventen in Friesland je andere reacties zult krijgen dan wanneer je een zwarte Fries bent. Sowieso zie je wel vaker in Nederland mensen een hele grote bek hebben over bijvoorbeeld asielzoekers, maar zodra er eentje in de straat woont is het hun asielzoeker en 'is deze wél OK'.quote:Op zaterdag 2 december 2017 15:28 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Mensen met bepaalde kenmerken, denk ik.
Zo zie ik geregeld termen als zandapen voorbij komen en zouden vandaag de donkere mensen te lui of te dom zijn om in Dokkum te staan. Zo maar even twee recente voorbeelden van hoe mensen hun landgenoten beschouwen.
Het kan natuurlijk best zijn dat dit enkel bedoeld was tegen een aparte groep, echter denk ik dat je met dergelijke termen en uitingen jezelf onmogelijk daartoe kan beperken.
Als ik bijv spleetogen heb en iemand maakt daar een ongepaste grap over vind ik het niet minder erg als het toevallig bedoelt is voor een specifieke groep mensen die toevallig ook spleetogen hebben.
Kan het hier alleen maar eens mee zijn. Dit fenomeen herken ik zelf ook.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij heel veel taalgebruik kun je heel makkelijk vaststellen hoe iemand denkt. Het punt is dat als je met een groep zwarten je zwarte identiteit komt uitventen in Friesland je andere reacties zult krijgen dan wanneer je een zwarte Fries bent. Sowieso zie je wel vaker in Nederland mensen een hele grote bek hebben over bijvoorbeeld asielzoekers, maar zodra er eentje in de straat woont is het hun asielzoeker en 'is deze wél OK'.
Iedere mens heeft het recht om beledigd te worden.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:06 schreef Baconbus het volgende:
[..]
[..]
[..]
T is wachten tot de eerste hetro-mensen worden geweigerd op de boten bij de gay-pride. Want het gaat natuurlijk om de homoseksuelen en lesbiennes, en het is natuurlijk wel erg vervelend als dan een hetro toegejuicht wordtquote:Op zaterdag 2 december 2017 15:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Vandaag gaat het om de zwartmens, niet de witmens. Die dienen buiten beeld te blijven.
Er is al kritiek op de parade met die tendens.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:29 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
T is wachten tot de eerste hetro-mensen worden geweigerd op de boten bij de gay-pride. Want het gaat natuurlijk om de homoseksuelen en lesbiennes, en het is natuurlijk wel erg vervelend als dan een hetro toegejuicht wordt
Nou woont er toevallig een stel asielzoekers/vreemdelingen/immigranten hier in de straat en die zijn daadwerkelijk okee. Ze zijn lichtgetint en spreken onder elkaar meestal Farsi, maar ze zijn niemand tot last, zijn geen moslim (ook meteen de reden dat ze niet meer in Iran konden blijven) en hebben zich binnen zeer korte tijd geïntegreerd in de bevolking van de gemeente.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij heel veel taalgebruik kun je heel makkelijk vaststellen hoe iemand denkt. Het punt is dat als je met een groep zwarten je zwarte identiteit komt uitventen in Friesland je andere reacties zult krijgen dan wanneer je een zwarte Fries bent. Sowieso zie je wel vaker in Nederland mensen een hele grote bek hebben over bijvoorbeeld asielzoekers, maar zodra er eentje in de straat woont is het hun asielzoeker en 'is deze wél OK'.
Dat bericht is natuurlijk met opzet geplaatst om uit te lokken, het gaat er niet in bij mij dat ze zo racistisch zijn.quote:Op zaterdag 2 december 2017 15:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Vandaag gaat het om de zwartmens, niet de witmens. Die dienen buiten beeld te blijven.
Ik wist niet dat je moeder meeliep.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:19 schreef StaceySinger het volgende:
Tuig vertrekt weer .
[ afbeelding ]
Dat is wel erg sneu ja.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:08 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:BrendaStoter twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 16:01:49"Fuck the police"draaien, en daarop gaan dansen terwijl je politiebegeleiding krijgt. Het gebrek aan respect is stuitend. reageer retweet
200?quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:36 schreef AchJa het volgende:
Demonstratie in Dokkum rustig verlopen
DOKKUM - De demonstratie zaterdagmiddag op het Acht Zaligheden aan de Strobossersteeg is zonder noemenswaardige problemen verlopen. Naar schatting tussen de 150 en 200 demonstranten luisterden naar toespraken, gedichten en muziek. De demonstratie was georganiseerd door Stichting Nederland Wordt Beter.
Twee aanhoudingen
Aan het begin van de middag zijn er twee personen aangehouden in Dokkum zaterdag. Zij werden aangehouden op basis van de Wet Identificatie. Voor zover bekend zijn dat de enige twee aanhoudingen geweest.
Grote stoet
De bussen met demonstranten kwamen aan het begin van de middag onder politiebegeleiding Dokkum binnen. Diverse bussen van de ME reden voor en tussen de stoet. Daarnaast reden er twee sleepwagens mee in de stoet. Vermoedelijk om eventuele blokeerders aan de kant te slepen.
Veel politie
In en om Dokkum was veel politie op de been. Op punten waar mensen het centrum in kwamen stonden ME'ers die alle voertuigen controleerden. Ook waren er in het centrum zelf veel agenten aanwezig om te zorgen dat alles zonder problemen verliep.
Rond 16.00 was de demonstratie afgelopen en werden de demonstranten weer naar de bussen begeleid. De bussen vertrokken wederom onder politie begeleiding naar Duivendrecht. Of de oproep van diverse pro-piet om uit Dokkum weg te blijven effect heeft gehad is niet te zeggen.
Waldnet
Behalve diegenen die bij iemand anders in de straat wonen natuurlijk? Ik heb geen idee hoe de verhoudingen liggen, ik denk dat Nederlanders vrij makkelijk tegen een abstracte onbekende groep met een gemeenschappelijk kenmer aanschoppen, maar in een 1 op 1 verhouding heel slecht zijn in racisme en haat.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:32 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nou woont er toevallig een stel asielzoekers/vreemdelingen/immigranten hier in de straat en die zijn daadwerkelijk okee. Ze zijn lichtgetint en spreken onder elkaar meestal Farsi, maar ze zijn niemand tot last, zijn geen moslim (ook meteen de reden dat ze niet meer in Iran konden blijven) en hebben zich binnen zeer korte tijd geïntegreerd in de bevolking van de gemeente.
Helaas zijn de meesta asielzoekers toch echt compleet het tegenovergestelde.
Dan nog moeten ze begrijpen dat dit alleen maar averechts werkt.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die politiebegeleiding komt ook twee weken te laat.
Ze moeten helemaal niks.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dan nog moeten ze begrijpen dat dit alleen maar averechts werkt.
Toch is het zo. Feit.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat bericht is natuurlijk met opzet geplaatst om uit te lokken, het gaat er niet in bij mij dat ze zo racistisch zijn.
Ze hebben hun hart op kunnen halen vandaag.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ze moeten helemaal niks.
Ze mogen demonstreren.
Al willen sommige nagelkaasnazi's hun dat recht liever ook ontnemen.
wat lief.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:43 schreef WodanIsGroot het volgende:
Net zoals zwarte piet geen racisme is. Feit.
quote:
Nou, mooi toch.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:49 schreef AchJa het volgende:
Ze hebben hun hart op kunnen halen vandaag.
Het ziet er niet bepaald zwart van de mensen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:37 schreef Cattivo het volgende:
[..]
200?
eerder 75
[ afbeelding ]
Ze tellen vast de politie mee.
twitter:SayNo2Ducks twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 17:05:16waarom heeft iedereen het nou ineens over #Dokkum man man man een kleine demonstratie en iedereen praat erover terwijl ik me vanaf 2016 al jarenlang inzet tegen eenden en eendgerelateerde misstanden in 🇱🇺 en niemand die daar naar luistert wat een scheve verhoudingen zeg sjonge reageer retweet
AllahIsGrootquote:Op zaterdag 2 december 2017 17:10 schreef WodanIsGroot het volgende:
NWS / Anti-pieten hacken sinterklaascentrale
Sam komt Moos tegen in de Kalverstraat.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een soort jodenmoppen dus, die zijn ook alleen leuk als ze door Sam of Moos zelf worden verteld.
nee vond hem eerder wel leuk gevonden :pquote:
O, ik heb de Berenburg hoor, dus proost.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, er werd ze geen strobreed in de weg gelegd, ze kunne wmb tevreden zijn.
What the duck ....quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:11 schreef beantherio het volgende:
twitter:SayNo2Ducks twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 17:05:16waarom heeft iedereen het nou ineens over #Dokkum man man man een kleine demonstratie en iedereen praat erover terwijl ik me vanaf 2016 al jarenlang inzet tegen eenden en eendgerelateerde misstanden in 🇱🇺 en niemand die daar naar luistert wat een scheve verhoudingen zeg sjonge reageer retweet
Toch wel Plantinga Beerenburg? En niet dat suikerwater van Sonnema?quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ik heb de Berenburg hoor, dus proost..
quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:11 schreef beantherio het volgende:
Ze hadden alleen Sonnema en een tweederangsmerk.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toch wel Plantinga Beerenburg? En niet dat suikerwater van Sonnema?
Vanaf 2016 jarenlang?quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:11 schreef beantherio het volgende:
Ah, helaas.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze hadden allen Sonnema en een tweederangsmerk.
Wilde eigenlijk Jägermeister.
Graaf eens op 'Deray McKesson hack' dan weet je wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:43 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Toch is het zo. Feit.
Net zoals zwarte piet geen racisme is. Feit.
Het lijkt alsof je niet open staat voor andere visies. Heel conservatief van je. Hypocriet.
En ook lekker zeggen dat het een false flag is omdat het niet in je straatje past. Gestoord.
quote:
Ok, ik dacht dat je het wel begreep maar je mist het volledig.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:35 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Intressante read, maar:
Ze zijn niet gehacked ze menen dit. Deal with it, ontken het toch niet. Een deel van de demonstratie vandaag is aantoonbaar racistisch.
Dit lijkt wel een gekkies optocht op het museumplein. Mis alleen powned nog om even te poken.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:37 schreef Cattivo het volgende:
[..]
200?
eerder 75
[ afbeelding ]
Ze tellen vast de politie mee.
Je kan zeggen wat je wilt maar we hebben het niet over een artikel over clinton.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:39 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat je het wel begreep maar je mist het volledig.
Ja, te aantoonbaar.
quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:35 schreef WodanIsGroot het volgende:
Zwarte piet daarintegen is niet aantoonbaar racistisch.
Ah. Het moet dus gewoon een keer echt uit de hand lopen, hopelijk volgend jaar, zodat er vanaf dan gewoon een verbod komt op demonstraties tegen zwarte piet.quote:Ze zijn voorlopig niet van plan om te stoppen met acties tegen Zwarte Piet. ''We gaan door tot de allerlaatste Piet de benen heeft genomen'', zei Jerry Afriyie, de voorman van de actiegroep. ''Nu is Nederland tegen ons, maar over twintig jaar zal Nederland ons dankbaar zijn.''
Ze zijn nu nog even naar de bios en straks om 19:00 worden ze op het schoolplein terug verwacht.quote:
Ik hoop in elk geval dat het naïeve meisje een leuke dag heeft gehadquote:Op zaterdag 2 december 2017 17:47 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ze zijn nu nog even naar de bios en straks om 19:00 worden ze op het schoolplein terug verwacht.
Alle demonstranten natuurlijk onder de stoel verstoptgoh wat zullen hun ouders en eigenaren schrikken wanneer ze straks een lege bus zien terugkomen.
Die is hier gebleven en die geef ik zo een goede rechtse beurt, want dat willen die meisjes eigenlijk het liefst, toch... ze is wel nog heel koud.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik hoop in elk geval dat het naïeve meisje een leuke dag heeft gehad.
Ja dat weet ik en juist daarom geeft ik aan dat het er te dik op ligt.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:44 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt maar we hebben het niet over een artikel over clinton.
We hebben het hier over*
[ afbeelding ]
En dat jij het niet gelooft en het een false flag noemt.
* Dit om je positie in het debat even aan te geven.
Jij hoopt erop dat het echt uit de hand loopt?quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah. Het moet dus gewoon een keer echt uit de hand lopen, hopelijk volgend jaar, zodat er vanaf dan gewoon een verbod komt op demonstraties tegen zwarte piet.
Ik zie ze het niet voor mekaar krijgen hoor, was net bij de Boerenbond om konijnenvoer te halen huppelt daar een roetzwarte Piet rond.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah. Het moet dus gewoon een keer echt uit de hand lopen, hopelijk volgend jaar, zodat er vanaf dan gewoon een verbod komt op demonstraties tegen zwarte piet.
Charlotte Dematons wordt voor racist uitgescholden als ze op scholen gaat spreken. Gewoon omdat ze zwarte Pieten tekende.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:52 schreef Lunatiek het volgende:
Tekenares van Zwarte Piet wordt voor racist uitgemaakt en haalt haar boek uit de handel:
https://www.telegraaf.nl/(...)k-niet-meer-herdrukt
Wat ben jij lekker vroom geworden?quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij hoopt erop dat het echt uit de hand loopt?
Waarom verbaast me dat nou niet?
Door wie wordt ze op die scholen dan uitgescholden?quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Charlotte Dematons wordt voor racist uitgescholden als ze op scholen gaat spreken. Gewoon omdat ze zwarte Pieten tekende.
Ik zie het ze ook niet voor elkaar krijgen, maar daarom zou het fijn zijn als ze gewoon monddood worden gemaakt, door dit soort idiote demonstraties lekker te verbieden. Krijgen die kinderen het ook niet meer mee, wij elk jaar dat gedram niet.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie ze het niet voor mekaar krijgen hoor, was net bij de Boerenbond om konijnenvoer te halen huppelt daar een roetzwarte Piet rond.
Dit is ongefundeerde idioterie, nog voorbij de racisme bewering bij piet. Het lijkt echt erop dat jij jezelf keihard diskwalificeerd.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ja dat weet ik en juist daarom geeft ik aan dat het er te dik op ligt.
Dat er wellicht veel meer achter zit dan slechts wat racisme roepende racisten die zwarte piet weg willen hebben.
Daarom de verwijzing naar Deray, dat bleek ook niet zomaar een activist van BLM maar een heel goed betaalde met contacten.
Vraag je je niet af waarom -hoewel de folklore ruim behandeld is- men gewoon vast houdt aan het bekrompen beeld van een slaaf dienend onder een witte baas?
dat staat hier > https://www.telegraaf.nl/(...)k-niet-meer-herdruktquote:Op zaterdag 2 december 2017 17:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Door wie wordt ze op die scholen dan uitgescholden?
Mensen hoeven niet monddood gemaakt te worden, gewoon niet meer toestaan dat er geprotesteerd wordt tijdens intochten ogv gevaar voor openbare orde. Demonstraties wel toestaan daarvoor of daarna, zoals vandaag. Niets mis mee, van mij mogen ze dat doen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zie het ze ook niet voor elkaar krijgen, maar daarom zou het fijn zijn als ze gewoon monddood worden gemaakt, door dit soort idiote demonstraties lekker te verbieden. Krijgen die kinderen het ook niet meer mee, wij elk jaar dat gedram niet.
Nou ja, je mag het zo noemen, we zullen zien.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:58 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Dit is ongefundeerde idioterie, nog voorbij de racisme bewering bij piet. Het lijkt echt erop dat jij jezelf keihard diskwalificeerd.
Ik raad je aan om nog eens goed rustig na te denken waarom je zulke gekke ideeen, als samenzweringen nodig hebt, om je wereldbeeld instand te houden.
Dat lijkt mij weinig uit te maken.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Door wie wordt ze op die scholen dan uitgescholden?
Ik begrijp er niets van. Ze wordt dus door een school uitgenodigd voor een praatje over sinterklaasfeest. Dan wordt ze uitgescholden, door wie? Door kinderen op die school? En dan zeggen de leerkrachten daar niets over tegen die leerlingen? Dus ze zijn het er mee eens dan? Waarom nodigen ze haar dan uit in hemelsnaam.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat staat hier > https://www.telegraaf.nl/(...)k-niet-meer-herdrukt
Tekenen kan ze wel
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik begrijp er niets van. Ze wordt dus door een school uitgenodigd voor een praatje over sinterklaasfeest. Dan wordt ze uitgescholden, door wie? Door kinderen op die school? En dan zeggen de leerkrachten daar niets over tegen die leerlingen? Dus ze zijn het er mee eens dan? Waarom nodigen ze haar dan uit in hemelsnaam.
Incongruent verhaal imho.
Omdat dat voor gewone Nederlanders heel gewoon is. Vooral als het is beredeneerd vanuit de oorsprong van het Sinterklaasfeest als boerenfeest, één boer (baas) en vele knechten die hielpen en zo rond Sinterklaas hun loon voor het voorgaande half jaar ontvingen. Plus extraatjes om het te vieren.quote:Op zaterdag 2 december 2017 17:54 schreef bedachtzaam het volgende:
Vraag je je niet af waarom -hoewel de folklore ruim behandeld is- men gewoon vast houdt aan het bekrompen beeld van een slaafknecht dienend onderwerkend voor een eerlijk loon voor een witte baas?
Best. Maar voor mij doe je tot dan niet meer mee. Nu je naast ongefundeerde racisme beschuldigingen ook nog met een samenzweringscomplot komt aan zetten kan ik in ieder geval niet meer de moeite opbrengen om je serieus te nemen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:01 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nou ja, je mag het zo noemen, we zullen zien.
Ik citeerde even de woorden van de activisten eerder vanmiddag.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:07 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Omdat dat voor gewone Nederlanders heel gewoon is. Vooral als het is beredeneerd vanuit de oorsprong van het Sinterklaasfeest als boerenfeest, één boer (baas) en vele knechten die hielpen en zo rond Sinterklaas hun loon voor het voorgaande half jaar ontvingen. Plus extraatjes om het te vieren.
Nu raak ik je even kwijt, welke ongefundeerde beschuldiging?quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:08 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Best. Maar voor mij doe je tot dan niet meer mee. Nu je naast ongefundeerde racisme beschuldigingen ook nog met samenzweringscomplot komt aan zetten kan ik in ieder geval niet meer de moeite opbrengen om je serieus te nemen.
'bedachtzaam' en conspiracy matched ook zo lekker
Was gewoon binnen de singelsquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:10 schreef MaLo het volgende:
Goede locatie hadden ze vandaag ook. Op een vreselijk saaie parkeerplaats net buiten het hart van Dokkum. Zodat het winkelend publiek er geen last van had.
Lijkt me een beetje een overtrokken reactie hoor.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171201_03220098
Ja, maar helemaal aan de zuidkant, daar gebeurt nou net niksquote:
Ik dacht dat het ging om Zwarte Piet? Maar alle Pieten moeten weg? Of is hij verkeerd geciteerdquote:We gaan door tot de allerlaatste piet de benen heeft genomen'', zei Jerry Afriyie, de voorman van de actiegroep. ,,Nu is Nederland tegen ons, maar over twintig jaar zal Nederland ons dankbaar zijn.''
Te laat.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:12 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nu raak ik je even kwijt, welke ongefundeerde beschuldiging?
Nou ja, je kunt op zijn minst aangeven waar je vind dat ik ongefundeerd beschuldig en wie.quote:
Nee dat doe ik niet, hier zit meer achter dan deze club.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:16 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Te laat.
Trek eerst je samenzweringskeutel maar in :p
Mij niet en ik heb ook wel een vermoeden uit welke hoek die bedreigingen komen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje een overtrokken reactie hoor.
Ik wel het wel over een echte samenzwering hebben.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:21 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee dat doe ik niet, hier zit meer achter dan deze club.
Misschien heb ik het fout, dat kan en dan mag je me voor van alles uitmaken.
Voor mij blijft staan dat het er te dik op ligt.
O, ze zitten ook op scholen, bedoel je?quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Mij niet en ik heb ook wel een vermoeden uit welke hoek die bedreigingen komen.
Dat boek is al 130.000 keer verkocht en zoiets haal je echt niet zomaar uit de handel.
Blij dat de AVID achter dat clubje aanzit
Ja, volgens mij is dat Peter Breedveld, toch? Die is ook steeds radicaler aan het worden, ergens.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Een diepgewortelde haat en racisme naar de blanke autochtone bevolking.
Nou, graaf nog eens goed dan.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:25 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik wel het wel over een echte samenzwering hebben.
Die van Soros
[ afbeelding ]
https://www.opensocietyfo(...)pe-2015-20170424.pdf
pagina 34
Want dit is zwart op wit en is dus geen complot. Ik neem in een discussie graag alleen oordelen over feiten aan. En die van jou is ongefundeerd, een gekke complot theorie.
Weet je, het is eigenlijk geen pure haat. Het is vooral de frustratie van een paar stumpers.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is deze?quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
twitter:jaapstronks twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 18:34:23Er staan pro-Pieten op een viaduct die stenen willen gooien, horen we. Politie moet hen eerst verwijderen voor we F… https://t.co/NJPXZVsZpl reageer retweet
Sorry, that page doesn’t exist! -- FAKE dusquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:38 schreef beantherio het volgende:
twitter:jaapstronks twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 18:34:23Er staan pro-Pieten op een viaduct die stenen willen gooien, horen we. Politie moet hen eerst verwijderen voor we F… https://t.co/NJPXZVsZpl reageer retweet
Wow. En die organiseerde mede de demo.zo maak je vriendenquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
De tweet was wel degelijk echt maar is inmiddels verwijderd. Dit was het vervolgbericht:quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Sorry, that page doesn’t exist! -- FAKE dus
twitter:jaapstronks twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 18:44:18Ik hoor dat er een verdachte situatie was van sujetten op een viaduct die voor de zekerheid zijn verwijderd door de politie, wat hun intenties waren is niet duidelijk - eerdere tweet hierover was wat prematuur reageer retweet
ach die gast zat ook in de bus he ! fake dusquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:46 schreef beantherio het volgende:
[..]
De tweet was wel degelijk echt maar is inmiddels verwijderd. Dit was het vervolgbericht:twitter:jaapstronks twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 18:44:18Ik hoor dat er een verdachte situatie was van sujetten op een viaduct die voor de zekerheid zijn verwijderd door de politie, wat hun intenties waren is niet duidelijk - eerdere tweet hierover was wat prematuur reageer retweet
Ok, ik dacht dat je mijn berichtje bedoelde.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:48 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ach die gast zat ook in de bus he ! fake dus
staat er ook > eerdere tweet hierover was wat prematuur
Ik vraag me wel eens af of de anti-Zwarte-Pieten-beweging niet eigenlijk gewoon een anti-integratie-beweging is. Ze zijn constant bezig met het benadrukken van verschillen en zetten zich constant af tegen anderen. Ze zijn helemaal niet bezig met "gelijkheid".quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:49 schreef Proximo het volgende:
Ik heb goed gelachen in ieder geval om de waanzin in de speeches. De mond vol van inclusiviteit en samenleven en vervolgens druipt de argwaan en haat tegen alles wat het niet met hun eens is er van af en moeten die meningen maar monddood gemaakt worden.
Ik wil helemaal niet samenleven met mensen die hun hele identiteit rondom een huidskleur ontwikkelen.
twitter:arjenlubach twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 14:04:40Groep A wil legaal demonstrerenGroep B blokkeert snelweg, demonstratie kan niet doorgaanGroep A gaat nog een keer demonstreren, nu onder politiebegeleiding Groep B: EN WIE MOET AL DIE POLITIE WEER BETALEN!? 🤔 reageer retweet
Slayage moet betalen want dat is een opruierquote:Op zaterdag 2 december 2017 19:08 schreef Slayage het volgende:
twitter:arjenlubach twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 14:04:40Groep A wil legaal demonstrerenGroep B blokkeert snelweg, demonstratie kan niet doorgaanGroep A gaat nog een keer demonstreren, nu onder politiebegeleiding Groep B: EN WIE MOET AL DIE POLITIE WEER BETALEN!? 🤔 reageer retweet
wat moet ik betalen lan?quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:10 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Slayage moet betalen want dat is een opruier
De kans is groot dat dat niet groep A isquote:Op zaterdag 2 december 2017 19:08 schreef Slayage het volgende:
Groep B heb ik ook mijn twijfels bij.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans is groot dat dat niet groep A is
En dan vinden ze het raar dat ik zeg dat ik die groep niet hun zin wil geven om wat voor reden dan ook.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Friezen zijn harde werkers. Voor dag en dauw zijn ze de weilanden al aan het bemesten hè.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Groep B heb ik ook mijn twijfels bij.
Weilanden bemesten?quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Friezen zijn harde werkers. Voor dag en dauw zijn ze de weilanden al aan het bemesten hè.
Ik ben Amsterdammer, maar de arrogantie ten opzichte van “provincialen”...quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Friezen zijn harde werkers. Voor dag en dauw zijn ze de weilanden al aan het bemesten hè.
Soms laten ze de koeien erop los.quote:
Ik snap niet wat hier staatquote:Op zaterdag 2 december 2017 19:22 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik ben Amsterdammer, maar de arrogantie ten opzichte van “provincialen”...
Wat is dat anders?
Ik zie geen verschil met “racisme”.
Maar weilanden worden niet bemest hoor, mijn beste.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Soms laten ze de koeien erop los.
Zo nu en dan pakken ze de schaatsen ook even.
Ik ben ook maar een stedelingquote:Op zaterdag 2 december 2017 19:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar weilanden worden niet bemest hoor, hoor, mijn beste..
Nee, mooie provincie, net als Drenthe, Groningen, Overijssel, Zeeland... Mijn favoriete provincies eigenlijk. Waddeneilanden niet te vergeten.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:23 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
He
Ja, het is één grote stront provincie
Er is een mindfuck.quote:
Sterker nog; als je wit bent mag je al worden gediscrimineerd.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Er is een mindfuck.
Kort gezegd komt het hier op neer:
Je mag zwarte mensen/negers/mensen van kleur niet afzeiken!
Maar als je van buiten de stad bent, mag je helemaal afgebrand worden...
Maar zo bedoelde nattekat het helemaal niet.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Er is een mindfuck.
Kort gezegd komt het hier op neer:
Je mag zwarte mensen/negers/mensen van kleur niet afzeiken!
Maar als je van buiten de stad bent, mag je helemaal afgebrand worden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |