abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 12 december 2017 @ 21:27:13 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175680981
Wow Peace wat een goed nieuws!! Ik ga hopen op mooi kerstnieuws O+

Barrel wat fijn dat het nu eindelijk afneemt. Die rustmaanden kunnen inderdaad heerlijk zijn!

Arja minder nieuws helaas, hopelijk is het snel voorbij :* Wanneer zou je eerste echo zijn?

Ik post even wat minder actief. Ik ben zo ontzettend moe :X En niet zo heel veel te melden :@ Ik voel natuurlijk van alles maar volgens mij is het daar nog veel te vroeg voor. Nog een weekje wachten dus. Pfff wat gaat de tijd dan ontzettend langzaam zeg! Ik hoop snel een keer met goed nieuws hier te posten :s) Lief dat jullie aan me denken :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_175688191
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:38 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ze wilden oorspronkelijk na drie rondes evalueren. Ik kan me voorstellen dat het nu misschien anders ligt. Dan bespreken ze ook hsg en andere onderzoeken.
Ik meen me te herinneren dat ze het over zes maanden clomid hadden en dat staat ook in de bijsluiter. Ik ken ook verhalen van langer gebruik dus zeker weten doe ik het niet.
En inderdaad, een kwart tablet :D
Wat is de dosis van een kwart pil?
Ik vind het zo gek om te lezen dat chlomid zo heftig reageert bij jou. Eigenlijk ben ik soort jarloers op je (ook weer niet, want dit geeft ook een hoop gedoe voor je).
Bij mij werkte 150mg net genoeg. En zo fijn is dat spul niet.
Ik hoop voor je dat een kwart pil goed gaat werken. Ik duim voor je.
pi_175688586
Eerste follikelmeting gehad en er zit rechts niks groters en links wat ze dacht 1 van 14mm maar dat konden ook twee wat kleinere zijn. Vrijdag weer terug :). Nu maar hopen dat het niet precies op zondag uitkomt :X. Al zei ze wel dat ze "daar omheen werken".
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_175689882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:45 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Wat is de dosis van een kwart pil?
Ik vind het zo gek om te lezen dat chlomid zo heftig reageert bij jou. Eigenlijk ben ik soort jarloers op je (ook weer niet, want dit geeft ook een hoop gedoe voor je).
Bij mij werkte 150mg net genoeg. En zo fijn is dat spul niet.
Ik hoop voor je dat een kwart pil goed gaat werken. Ik duim voor je.
12,5 gram :@
Ik heb er zelf ook heel gemengde gevoelens over. Iedereen zegt: "je moet blij zijn dat het goed aanslaat" en dat ben ik ook, maar tegelijkertijd ben ik ook al 3 maanden verder zonder dat er iets gebeurt. Wat nou als die dosis ook niet werkt, of juist weer te weinig is? Wat is dan de volgende stap? Ik vond het wel fijn om het proces van vruchtbaarheidsbehandelingen te weten (in mijn geval waarschijnlijk: Clomid > HSG > IUI > IVF), maar nu heb ik echt geen idee wat het alternatief is.
pi_175689898
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:10 schreef Kirb het volgende:
Eerste follikelmeting gehad en er zit rechts niks groters en links wat ze dacht 1 van 14mm maar dat konden ook twee wat kleinere zijn. Vrijdag weer terug :). Nu maar hopen dat het niet precies op zondag uitkomt :X. Al zei ze wel dat ze "daar omheen werken".
Wat gek dat ze dat niet goed zien. Maar wel fijn dat er iets groeit!
pi_175690082
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:23 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Wat gek dat ze dat niet goed zien. Maar wel fijn dat er iets groeit!
Ja ze zaten een beetje achter elkaar, maar ze dacht dat 't er 1 was.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 11:38:58 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175690240
Ik vind het sowieso heel apart dat het zo per persoon kan verschillen welke dosis wel of niet aanslaat. B.ertha, zijn er geen andere middelen dan clomid? Een kwart pil lijkt me zo ontzettend gepriegel! Ik snap ook dat je ervan baalt hoor! Hopelijk zit je snel op de goede dosering. Op zich gaat het al de goede kant op toch?

Kirb spannend! Ik hoop dat je geen eigenwijs ei hebt die in het weekend wil springen ;) Ik blijf het stom vinden dat ze in het weekend niet insemineren!

Hier gaat het wat minder. Ik heb krampen en ben bang dat ik ongesteld ga worden. Ik heb een LF van 12 dagen en dat zou morgen zijn. Dus wat dat betreft klopt het helemaal met een aankomende menstruatie -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_175690327
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:38 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het sowieso heel apart dat het zo per persoon kan verschillen welke dosis wel of niet aanslaat. B.ertha, zijn er geen andere middelen dan clomid? Een kwart pil lijkt me zo ontzettend gepriegel! Ik snap ook dat je ervan baalt hoor! Hopelijk zit je snel op de goede dosering. Op zich gaat het al de goede kant op toch?

Kirb spannend! Ik hoop dat je geen eigenwijs ei hebt die in het weekend wil springen ;) Ik blijf het stom vinden dat ze in het weekend niet insemineren!

Hier gaat het wat minder. Ik heb krampen en ben bang dat ik ongesteld ga worden. Ik heb een LF van 12 dagen en dat zou morgen zijn. Dus wat dat betreft klopt het helemaal met een aankomende menstruatie -O-
Op zaterdag insemineren ze wel, dus fingers crossed dat ie niet zondag in gedachten heeft.

He verdorie da's niet de bedoeling Majo ;(. Ik duim even heel hard dat het niets te betekenen heeft.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_175690468
O nee Majo, ik hoop dat je ongelijk hebt!

Ik heb wel gehoord van andere (sterkere) hormonen als clomid niet aanslaat, maar niet van lichtere. Maar wie weet :)
En anders ben ik maar gewoon een perfecte IVF kandidaat met lekker veel eitjes :Y) (maar liever niet natuurlijk)
pi_175690682
MaJo, het kan op dit moment nog van alles betekenen, echt waar! Ik snap je wanhoop/angst, maar het helpt je niet. Zoek afleiding, en probeer positief te blijven! :*
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 14:11:46 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175693846
Positief blijven lukt me even niet, ik kan alleen maar huilen ;( En het zegt allemaal nog niks, dat weet ik, maar het voelt slecht en ben bang dat het gewoon weer niet lukt. En dan is het de zoveelste kerst en oud en nieuw met lege handen :'( Ik weet gewoon even niet hoe lang ik dit nog aankan -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 13 december 2017 @ 14:19:54 #212
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175694046
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:11 schreef MaJo het volgende:
Positief blijven lukt me even niet, ik kan alleen maar huilen ;( En het zegt allemaal nog niks, dat weet ik, maar het voelt slecht en ben bang dat het gewoon weer niet lukt. En dan is het de zoveelste kerst en oud en nieuw met lege handen :'( Ik weet gewoon even niet hoe lang ik dit nog aankan -O-
Ik heb weinig zinnigs te zeggen, maar wilde je even een virtuele hele dikke knuffel sturen. Het is slopend en je bent zo machteloos en onzeker... en dat is ontzettend naar en rottig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_175694095
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:38 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het sowieso heel apart dat het zo per persoon kan verschillen welke dosis wel of niet aanslaat. B.ertha, zijn er geen andere middelen dan clomid? Een kwart pil lijkt me zo ontzettend gepriegel! Ik snap ook dat je ervan baalt hoor! Hopelijk zit je snel op de goede dosering. Op zich gaat het al de goede kant op toch?

Kirb spannend! Ik hoop dat je geen eigenwijs ei hebt die in het weekend wil springen ;) Ik blijf het stom vinden dat ze in het weekend niet insemineren!

Hier gaat het wat minder. Ik heb krampen en ben bang dat ik ongesteld ga worden. Ik heb een LF van 12 dagen en dat zou morgen zijn. Dus wat dat betreft klopt het helemaal met een aankomende menstruatie -O-
of het is je baarmoeder die aan het groeien is...Bij T had ik ook voor NOD krampen, en op NOD zelfs gedacht dat ik ongesteld was vanwege bloedverlies...Volgende dag had ik een positieve test. Wanneer mag je testen?
pi_175694168
Ach Majo :* :* :* het is ook gewoon extra kut met de feestdagen in het vooruitzicht. Hele dikke knuffel.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_175694917
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:11 schreef MaJo het volgende:
Positief blijven lukt me even niet, ik kan alleen maar huilen ;( En het zegt allemaal nog niks, dat weet ik, maar het voelt slecht en ben bang dat het gewoon weer niet lukt. En dan is het de zoveelste kerst en oud en nieuw met lege handen :'( Ik weet gewoon even niet hoe lang ik dit nog aankan -O-
De onzekerheid en het wachten, elke keer maar wachten, en dan weer teleurstelling is ook slopend. Ik heb bij mezelf gemerkt als ik daar niet aan toegeef en leuke dingen opzoek, dat dat echt helpt! Ik hoop dat je iets kunt vinden om je gedachten af te leiden, dat verdien je, anders is het inderdaad erg zwaar. Ik bagatelliseer het niet hoor, ik snap je, echt waar, maar met "meepraten" voel je je ook niet beter. En als je liever geen advies krijgt, maar liever een luisterend oor, moet je het ook zeggen. Dan heb ik twee oren in de aanbieding :*
pi_175695952
Majo... Toen ik positief testte voelde mn buik 100% ongesteld en ik heb nog steeds geen bloed gezien... Dus mijn duimen blijven echt nog ff keihard voor draaien!! :* :*
Warempel, een drempel.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 13 december 2017 @ 15:50:33 #217
269689 crew  Viv
pi_175696279
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:46 schreef Ronderotonde het volgende:
Majo... Toen ik positief testte voelde mn buik 100% ongesteld en ik heb nog steeds geen bloed gezien... Dus mijn duimen blijven echt nog ff keihard voor draaien!! :* :*
En dit!
pi_175697388
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:22 schreef B.ertha het volgende:

[..]

12,5 gram :@
Ik heb er zelf ook heel gemengde gevoelens over. Iedereen zegt: "je moet blij zijn dat het goed aanslaat" en dat ben ik ook, maar tegelijkertijd ben ik ook al 3 maanden verder zonder dat er iets gebeurt. Wat nou als die dosis ook niet werkt, of juist weer te weinig is? Wat is dan de volgende stap? Ik vond het wel fijn om het proces van vruchtbaarheidsbehandelingen te weten (in mijn geval waarschijnlijk: Clomid > HSG > IUI > IVF), maar nu heb ik echt geen idee wat het alternatief is.
Ik snap je frustratie helemaal. Gelukkig zijn er heel veel mogelijkheden en ben je nog lang niet aan het einde van je traject.
Ik vond die onzekerheid ook altijd het moeilijkste van alles. En wachten. Dat ook.

Bij mij waren er ook heel veel afgebroken pogingen. Ik stuur je positieve energie voor je volgende ronde. Ik duim voor je dat het precies de goede dosis is voor je. Ook al is het een gepriegel een kwart pil.
Misschien is het een idee dat je vraagt wat ze willen proberen als dit niet aanslaat. tenminste als het je een beetje rust geeft.
Dikke :*

quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:38 schreef MaJo het volgende:

Hier gaat het wat minder. Ik heb krampen en ben bang dat ik ongesteld ga worden. Ik heb een LF van 12 dagen en dat zou morgen zijn. Dus wat dat betreft klopt het helemaal met een aankomende menstruatie -O-
:* voor jou. Hopelijk is het vals alarm.

Dikke :* voor alle dames hier.
pi_175697604
[quote]0s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:56 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik snap je frustratie helemaal. Gelukkig zijn er heel veel mogelijkheden en ben je nog lang niet aan het einde van je traject.
Ik vond die onzekerheid ook altijd het moeilijkste van alles. En wachten. Dat ook.

Bij mij waren er ook heel veel afgebroken pogingen. Ik stuur je positieve energie voor je volgende ronde. Ik duim voor je dat het precies de goede dosis is voor je. Ook al is het een gepriegel een kwart pil.
Misschien is het een idee dat je vraagt wat ze willen proberen als dit niet aanslaat. tenminste als het je een beetje rust geeft.
Dikke :*

Lief O+ Misschien kan ik dat inderdaad even vragen bij de uitgangsecho :Y
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 18:04:00 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175699042
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb weinig zinnigs te zeggen, maar wilde je even een virtuele hele dikke knuffel sturen. Het is slopend en je bent zo machteloos en onzeker... en dat is ontzettend naar en rottig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is zeker een optie :Y Ik ben zelf chronisch depressief en door middel van medicatie is dat goed te doen. Maar af en toe komt het er doorheen en dan gaat het echt even niet meer, vandaag is dus zo'n dag. Ik krop het allemaal veel te veel op en blijf maar doorgaan. Absoluut een goed idee om er toch eens met iemand over te praten. Thanks :*

quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:22 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

of het is je baarmoeder die aan het groeien is...Bij T had ik ook voor NOD krampen, en op NOD zelfs gedacht dat ik ongesteld was vanwege bloedverlies...Volgende dag had ik een positieve test. Wanneer mag je testen?
Als je het omrekent zit ik vandaag op cd11. Ik heb een luteale fase van 12 dagen dus dan zou morgen mijn NOD zijn. Van het ziekenhuis mag ik pas op woensdag (dag 18) testen. Zelf hou ik denk ik dit weekend aan, als het dan nog niet doorgebroken is.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:25 schreef Kirb het volgende:
Ach Majo :* :* :* het is ook gewoon extra kut met de feestdagen in het vooruitzicht. Hele dikke knuffel.
Thanks :*

quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:59 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

De onzekerheid en het wachten, elke keer maar wachten, en dan weer teleurstelling is ook slopend. Ik heb bij mezelf gemerkt als ik daar niet aan toegeef en leuke dingen opzoek, dat dat echt helpt! Ik hoop dat je iets kunt vinden om je gedachten af te leiden, dat verdien je, anders is het inderdaad erg zwaar. Ik bagatelliseer het niet hoor, ik snap je, echt waar, maar met "meepraten" voel je je ook niet beter. En als je liever geen advies krijgt, maar liever een luisterend oor, moet je het ook zeggen. Dan heb ik twee oren in de aanbieding :*
Afleiding werkt ook goed heb ik zelf gemerkt. Alleen vandaag was even niets goed, ik had gewoon geen puf om me ergens toe te zetten. Zo'n vrije dag helpt dan ook niet mee, ik lig nog steeds in bed :@ Advies is altijd goed :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:46 schreef Ronderotonde het volgende:
Majo... Toen ik positief testte voelde mn buik 100% ongesteld en ik heb nog steeds geen bloed gezien... Dus mijn duimen blijven echt nog ff keihard voor draaien!! :* :*
Dat is nog hoopvol dan :Y Het stomme is ook dat er nog geen bloed is dus het is nog niet afgelopen maar zo voelt het wel. Het lukt me gewoon even niet om positief te zijn :@ Maar ik moet het gewoon maar afwachten!

Bedankt lieve meiden voor de adviezen, knuffels en de luisterende oren. Dat doet me goed! Ik kom er heus wel weer bovenop. Nu rustig proberen af te wachten...
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 13 december 2017 @ 18:41:05 #222
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_175699948
Lieve Majo :*
Het is niet gek dat je het even niet meer ziet zit, maar nog geen bloed, dus dat geeft moed. Hou daar aan vast. Het kan nog alle kanten op. Ik duim iig nog keihard voor je :*

Oh en de tip van de psycholoog vind ik wel een goede. Dat heeft hier tijdens het traject echt goed geholpen.
Be happy with the little things in life
pi_175700961
Oh majo die ellendige wachtweken ook. Ik vind het juist goed als je ook toegeeft aan de negatievere emoties zoals wanhoop en angst. Je komt juist altijd erg positief over maar dit hoort er ook bij.

Hoe dan ook er is nog niks verloren. Het is echt afwachten. Benieuwd hoe lang je het redt zonder te testen ;)
pi_175701191
Alles is al een beetje gezegd, maar toch vanuit deze hoek ook nog een :*. Die wachtweken zijn gewoon hels, ook met afleiding. En helemaal met de feestdagen in zicht. Gun jezelf even een klote-dag. Je mag er even doorheen zitten. Morgen is er weer een dag. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175703302
Oooh Majo :* Dikke kus en knuffel. Ik blijf mega hard voor je duimen!!!! En het verdriet mag er zeker even zijn :* :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')