Ja wa, dat klinkt totaal niet zeeuws.quote:Ja wa! Die mok ok e! Zoals de tekst op dit shirt al aangeeft. Dit Mok ok e dames T-shirt mag absoluut niet in jouw collectie ontbreken! Zeeland is rijk aan mooie woorden en uitspraken. Vandaar dat wij de bekendste op een T-shirt hebben gezet. Is Mok ok e jouw stopzin of vind je het een prachtig gezegde. Bestel snel en eenvoudig het damesshirt via onze webshop.
Zelfkennis, het begin van wijsheidquote:Op donderdag 30 november 2017 23:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja wa, dat klinkt totaal niet zeeuws.
Dikgedrukt is verder een grove leugen. Zeeuwen zijn ook geen trots volk of hebben een binding zoals friezen of limburgers. We zijn over het algemeen gewoon gierig en hebben het lelijkste dialect dat er is, wat ook rap uitsterft op wat inteeltdorpen na.
Ja wa klinkt meer brabants inderdaad. Verder moest ik lachen.quote:Op donderdag 30 november 2017 23:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja wa, dat klinkt totaal niet zeeuws.
Dikgedrukt is verder een grove leugen. Zeeuwen zijn ook geen trots volk of hebben een binding zoals friezen of limburgers. We zijn over het algemeen gewoon gierig en hebben het lelijkste dialect dat er is, wat ook rap uitsterft op wat inteeltdorpen na.
Ondanks dat zullen we het verder niet accepteren om met Zuid Holland een provincie te worden. Niet uit trots oid, maar gewoon om lekker te kunnen kniezen en mokken.quote:Op donderdag 30 november 2017 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfkennis, het begin van wijsheid
Uiteraard, de slachtofferrol is een goede motivator, tenslottequote:Op donderdag 30 november 2017 23:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ondanks dat zullen we het verder niet accepteren om met Zuid Holland een provincie te worden. Niet uit trots oid, maar gewoon om lekker te kunnen kniezen en mokken.
VanTchock?quote:Op donderdag 30 november 2017 23:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, waar komt dat standaardnederlands vandaan?
ABN werd beledigend bevonden omdat het suggereert dat mensen die dialecten spreken, niet beschaafd zijn. Het is ook nogal een archaïsche omschrijving natuurlijk. Vandaar dat het vervangen is door Standaardnederlands.quote:Op donderdag 30 november 2017 23:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, waar komt dat standaardnederlands vandaan?
Hoe goed is je frans en waarom en hoe heb je Italiaans geleerdquote:Op donderdag 30 november 2017 23:53 schreef remlof het volgende:
[..]
In volgorde van mate van beheersing: Nederlands, Engels, Italiaans, Duits, Frans.
J'ai une sept pour mon teste bouche en francais.quote:Op donderdag 30 november 2017 23:56 schreef skysherrif het volgende:
Ik had een 7 voor mijn mondeling Frans
Ah ok. In mijn middelbare-school-periode in de jaren tachtig hadden ze het nog wel alleen over ABN.quote:Op donderdag 30 november 2017 23:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
ABN werd beledigend bevonden omdat het suggereert dat mensen die dialecten spreken, niet beschaafd zijn. Het is ook nogal een archaïsche omschrijving natuurlijk. Vandaar dat het vervangen is door Standaardnederlands.
Als ik me niet vergis is dat al minstens 25 jaar geleden trouwens. edit: Als ik wiki mag geloven is ABN al sinds de jaren '70 niet meer de officiële term.
Kaas- is te gul met cijfers, zie ikquote:Op donderdag 30 november 2017 23:56 schreef skysherrif het volgende:
Ik had een 7 voor mijn mondeling Frans
Marrokaans en Papiemento ook, vermoedelijkquote:Op donderdag 30 november 2017 23:57 schreef Tchock het volgende:
Ik spreek alleen Engels en Nederlands. Kan me wel redden in Duits en Frans en ik kan Latijn lezen, maar dat is toch van een totaal ander niveau. Heb er wel spijt van dat ik niet beter Frans of überhaupt Spaans/Italiaans heb geleerd dus dat komt er misschien nog wel een keer van.
Spaans schijnt als advocaat erg nuttig te zijn ook.
Ships, kan die foto niet meer vinden waar mevr. knoops met een boek "spaans voor beginners" staat .quote:Op donderdag 30 november 2017 23:57 schreef Tchock het volgende:
Ik spreek alleen Engels en Nederlands. Kan me wel redden in Duits en Frans en ik kan Latijn lezen, maar dat is toch van een totaal ander niveau. Heb er wel spijt van dat ik niet beter Frans of überhaupt Spaans/Italiaans heb geleerd dus dat komt er misschien nog wel een keer van.
Mijn Frans is kut en mijn Italiaans een stuk beter omdat ik meer dan vier jaar in Milaan heb gewoond en gewerkt.quote:Op donderdag 30 november 2017 23:56 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Hoe goed is je frans en waarom en hoe heb je Italiaans geleerd?
Echt, hoezo?quote:Op donderdag 30 november 2017 23:57 schreef Tchock het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |