SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijst van critici:
Bart2002
....
..
..SPOILER: screenshotsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik stuur je een pbquote:Op donderdag 30 november 2017 18:00 schreef Charlies het volgende:
Ik wil dit ook doen, wie maakt mij lid?
Okee. Ziet er hier in de buurt nog niet heel goed uit. 2, wat 3,-quote:Op dinsdag 5 december 2017 01:02 schreef bamibij het volgende:
Dit wordt een goede SS en Roamler week
'Tijdlijn'quote:Op dinsdag 5 december 2017 14:34 schreef jappiejan het volgende:
Regelmatig opdrachten 15+ euro in mijn tijdlijn staan..
Of erger nog dat het op jouw voet valt en je voet breekt......?quote:Op woensdag 6 december 2017 17:22 schreef Feestkabouter het volgende:
Kamer zeer kritisch over plan Deliveroo
heeft iemand zich wel eens afgevraagd wat de consequenties zijn als je een doos met pakken chocomel of een fles wijn uit je klauwen laat vallen terwijl je met een Works opdracht bezig bent?
Ja als er alleen een pak valt is het niet zo erg maar bij meer schade dan heb je een lekkere discussie. volgens de voorwaarden ben je zelf verantwoordelijk.quote:
Dus Roamler betaalt daar ook sociale premies over? En aan het eind van het jaar krijg je een jaaropgave vanuit Roamler?quote:Op donderdag 7 december 2017 22:45 schreef Prh01 het volgende:
[..]
Ja als er alleen een pak valt is het niet zo erg maar bij meer schade dan heb je een lekkere discussie. volgens de voorwaarden ben je zelf verantwoordelijk.
Alleen wat Roamler vast niet weet is dat als jij dit meld bij jou avp en dat je aan het werk was dan is het niet verzekerd. Werk? Ja gewoon werk. Wat ben je er anders aan het doen? Vrijwilligerswerk?
Roamler probeert het op die manier wel af te houden maar helemaal bij een works opdracht ben je gewoon werknemer hoor. Een advocaat maakt gehakt van die voorwaarden.
Jij mag zelf bepalen of je de opdracht accepteert maar ze sturen je er dan wel heen. Er staat soms bij accepteren is uitvoeren.
nee en nee.quote:Op vrijdag 8 december 2017 10:15 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dus Roamler betaalt daar ook sociale premies over? En aan het eind van het jaar krijg je een jaaropgave vanuit Roamler?
Dus je bent niet verzekerd? Dus met andere woorden, je krijgt ondermaats betaald voor het werk dat je voor ze verricht en je bent daarnaast ook nog niet eens verzekerd? Je moet wel heel gek of in geldnood zitten als je werk van ze aanneemt.quote:Op vrijdag 8 december 2017 11:12 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
nee en nee.
het gaat om (aansprakelijkheid voor) de schade voor de ondernemer (winkel).
als je zelf ziek of AO raakt tijdens dit 'werk' is het weer een ander verhaal. dan heb je zelf 'schade'.
Daar is een winkel niet voor verzekerd hoor. Dat is alleen voor brand, inbraak waterschade etc.quote:Op vrijdag 8 december 2017 16:27 schreef F0xy het volgende:
Als je producten beschadigt, dan hoef je dat niet zelf te betalen, aangezien een winkel daarvoor verzekerd is. Het is dan precies dezelfde situatie als dat je als klant daar komt en per ongeluk iets breekt.
Het is een ander verhaal als je 'letsel' loopt. Volgens mij ben je daar niet voor verzekerd bij SS en Roamler.
inderdaad.quote:Op zaterdag 9 december 2017 00:39 schreef Prh01 het volgende:
[..]
Daar is een winkel niet voor verzekerd hoor. Dat is alleen voor brand, inbraak waterschade etc.
Ze laten jou niet betalen voor een pak chocomelk dat is wat anders. Maar als jij een paar kratten bier om gooit echt wel hoor.
In zo'n geval zou ik gewoon de info van Roamler doorgeven. Je hebt zelfs een works ID van hun om. Zoeken zij het maar uit
het is uberhaupt maar de vraag of zij dit KUNNEN verzekeren. we zijn daar immers niet in dienst, we zijn slechts onderaannemers. natuurlijk zal het maar heel incidenteel van toepassing zijn, ik denk dat ze slechts 2 mogelijkheden hebben: de schade uit eigen zak betalen of nee verkopen (en ons de schade zelf laten betalen).quote:Op zondag 10 december 2017 14:35 schreef b-engel het volgende:
Roamler zal wel erkennen dat je voor hen aan het werk was, maar hun verzekeringsmaatschappij zal dat zeker niet, die zullen het eerst willen afwentelen. Misschien is het nieet verkeerd om toch een rechtsbijstand af te gaan sluiten.
WA is voor je auto. Jij bedoelt een avp. Voor zover ik weet kan je die niet uitbreiden met betaalde klussen en zonder kvk kan je geen zakelijke avb sluiten.quote:Op zondag 10 december 2017 20:39 schreef Feestkabouter het volgende:
de opdrachtgever staat erbuiten, die is echt niet aansprakelijk.
en bij veel Works-opdrachten staat de winkel het weliswaar toe en is het vaak ook wel echt welkom, maar het zijn meestal toch de merken die de opdrachtgever zijn. ZIJ zijn het die de promotiematerialen in de winkels willen hebben.
let op als je een WA-verzekering afsluit of dit soort 'klussen' daaronder vallen. ik heb namelijk het sterke vermoeden van niet, als je een gewone persoonlijke WA-verzekering afsluit. ik denk dat je hiervoor toch een veel duurdere zakelijke WA-verzekering moet afsluiten.
Voor de opdracht waar je ondermaats voor wordt betaald ook nog een rechtsbijstand afsluiten?quote:Op zondag 10 december 2017 14:35 schreef b-engel het volgende:
Roamler zal wel erkennen dat je voor hen aan het werk was, maar hun verzekeringsmaatschappij zal dat zeker niet, die zullen het eerst willen afwentelen. Misschien is het nieet verkeerd om toch een rechtsbijstand af te gaan sluiten.
Of het nou 100000 of 10 euro schade is dat maakt voor de discussie niet uit.quote:Op maandag 11 december 2017 15:49 schreef jappiejan het volgende:
Man man man, is dit een topic over verzekeringen? Als je niet op een normale manier een opdracht uit kunt uitvoeren betekent het niet meteen dat je 100'en euro's schade maakt he...
het verschilt per maatschappij hoe ze het noemen (wettelijke aansprakelijkheid reikt verder dan alleen het verkeer), maar we hebben het over hetzelfde ja.quote:Op maandag 11 december 2017 12:34 schreef Prh01 het volgende:
WA is voor je auto. Jij bedoelt een avp.
hoezo heb jij het over voorwaarden? staat daar iets in over deze onderwerpen? (ik heb me er nooit echt in verdiept)quote:Op maandag 11 december 2017 12:34 schreef Prh01 het volgende:
Roamler kan dit wel in voorwaarden zetten maar bij particulieren (wat wij zijn) kan je zoiets niet volhouden.
Ja kijk maar eens bij instellingen --> over --> voorwaarden.quote:Op maandag 11 december 2017 20:03 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
hoezo heb jij het over voorwaarden? staat daar iets in over deze onderwerpen? (ik heb me er nooit echt in verdiept)
en het is maar de vraag of wij echt particulieren zijn in deze kwestie. hoe je het ook bekijkt: we zijn onderaannemers.
of gewoon de link noemen:quote:Op maandag 11 december 2017 22:35 schreef Prh01 het volgende:
[..]
Ja kijk maar eens bij instellingen --> over --> voorwaarden.
Verzekeraars hebben het bij een avp nooit over wa. Maar veel mensen noemen het idd wel zo.
de brood opdrachten voorlopig nog niet doen (opdracht vanuit hoofdkantoor Jumbo), die worden echt nog wel veel meer waardquote:
De wereldgerechten al wel even gedaan voor 5,-quote:Op woensdag 13 december 2017 17:57 schreef Miek95 het volgende:
Brood wacht ik nog even mee. Wereldgerechten en chocomel zullen ook nog wel flink oplopen. Volgende week of eind deze week jumbo maar eens een jumbo-dagje gaan doen.
wat dan? dan krijg je dus niks.quote:Op woensdag 13 december 2017 23:05 schreef jappiejan het volgende:
Aangenomen voor Roamler works aka roamler merchandise. Ziet er op het eerste gezicht goed uit. Positieve ervaringen met winkelpersoneel jullie? En al ooit een RW opdracht afgekeurd gehad en zoja, wat dan?
Die optie krijg je ook. Ik had pas een klein foutje gemaakt bij een roamler works opdracht en kreeg na verbetering alsnog een vergoeding.quote:Op donderdag 14 december 2017 09:05 schreef jappiejan het volgende:
Lekker kortaf, ik zat meer te denken aan een antwoord als 'je krijgt de optie om je te verbeteren ofso',
Kijk aan! Thanks voor het antwoord.quote:Op donderdag 14 december 2017 09:13 schreef Miek95 het volgende:
[..]
Die optie krijg je ook. Ik had pas een klein foutje gemaakt bij een roamler works opdracht en kreeg na verbetering alsnog een vergoeding.
Ik moet mijn eerste opdracht nog doen, maar ik zie er ook wel iets in! Omgeving den boschquote:Op vrijdag 15 december 2017 23:09 schreef b-engel het volgende:
@jappiejan: Ik doe het nu een paar weken en ik vind het leuk! Maar ja, ik hou van het contact met de mensen,, het samenwerken aan een betere winkel. Ik heb een leuk contact met 'mijn' managers, en ook met de medewerkers.
In welke regio woon je?
Rw shops als in rw opdrachten? Jawel, maar 12 eu nog niet echt de moeite dit moment hahaquote:Op zaterdag 16 december 2017 20:17 schreef b-engel het volgende:
Zijn er geen rw shops meer vrij dan nu in je omgeving?
het kan oplopen tot voorbij de 40 euro, dus voorlopig nog even niet doen neequote:Op zondag 17 december 2017 02:55 schreef jappiejan het volgende:
[..]
Rw shops als in rw opdrachten? Jawel, maar 12 eu nog niet echt de moeite dit moment haha
nou dan stel ik hem maar: en waar verdien je die bedragen dan mee?quote:Op zondag 17 december 2017 16:17 schreef jappiejan het volgende:
Haha komt omdat ik buiten RW ook opdrachten doe voor 9,50+ met uitschieters van 20 euro. 12 euro in combinatie met de winkel waar ik heen moet trekt me dan niet altijd haha. Ben voor de rest niet zo hebberig hoor 😅
oh je bedoelt de gewone Roamler opdrachten.quote:Op maandag 18 december 2017 00:10 schreef jappiejan het volgende:
Bij mij in de buurt loopt alles hoog op. Geen roamlers, daarnaast doe ik ook niet zoveel opdrachten. Gesprekscheck had ik bijvoorbeeld voor 17,50. Maar ekoplaza checks etcetera ook.
Ik ken uberhaupt het bestaan van kratten Kornuit nietquote:Op dinsdag 19 december 2017 22:24 schreef Tamashii het volgende:
Plek 50 in de rankings![]()
Maar Kornuit kratten heb ik in vier checks nog nergens gezien.
En bij de Plus had ik van de week ook geen toestemming voor de Babymelk check nadat ik mezelf voorstelde en de brief liet zien en toen ik over het hoofdkantoor begon kreeg ik terug ‘ja maar wij zijn het hoofdkantoor niet’. En vervolgens had meneer spijt gok ik en ging hij wel precies uitleggen met dat het daar stond en hoeveel dan. :’)
Er staan er 2 in. Bij de ene wel een vraag over ola vriezer en de andere niet.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:56 schreef b-engel het volgende:
Vandaag een leuke: de ijscheck bij Jumbo (SS). Na zoveel vragen ineens: heb je nergens de Cornetto vriezer van Ola gevonden, maak dan deze 5 controlefoto's.
He? Er werd nergens gevraagd om een cornetto vriezer?? Ik heb hem een aantal keer teruggescrolld, maar die vraag was er dus niet.
Dus op het einde stelde ik die vraag. Krijg ik als antwoord: niet alle winkels hebben die vriezer.
Nee duh, maar als je er niet naar vraagt en dan toch alle controlefoto's moet maken?
Vervelend!quote:Op donderdag 21 december 2017 23:22 schreef b-engel het volgende:
Ik ben nu met ze in conclaaf omdat ze iets afkeuren omdat ze de tekst niet kunnen lezen. Ze hebben mij de foto teruggestuurd om te laten zien, en idd is die wazig. Maar toen ik de foto van mij erbij pakte, was die gewoon heel strak en duidelijk leesbaar! Dus blijkbaar houden ze weinig MP over in het overzetten. En ben ik daar de dupe van.
zet ze voor het blok, confronteer ze maar met de onmogelijkheid van de situatie die ze zelf creeren:quote:Op donderdag 21 december 2017 23:22 schreef b-engel het volgende:
Ik ben nu met ze in conclaaf omdat ze iets afkeuren omdat ze de tekst niet kunnen lezen. Ze hebben mij de foto teruggestuurd om te laten zien, en idd is die wazig. Maar toen ik de foto van mij erbij pakte, was die gewoon heel strak en duidelijk leesbaar! Dus blijkbaar houden ze weinig MP over in het overzetten. En ben ik daar de dupe van.
beetje dom om te denken dat je dat in de rol van normale klant moet doen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 19:02 schreef Prh01 het volgende:
Zal de Etos wel zijn.
Nog 2 keer ijs gedaan vandaag. Die vraag over de voorraad ook zo vreemd. Welke normale klant vraagt nou of er nog meer ijs in het magazijn ligt als het normale schap vol ligt.
het verschilt per versie denk ik.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:45 schreef F0xy het volgende:
[..]
Vervelend!
Vraag: Hoe sla je SS foto's op, met een screen shot ofzo? Op mijn telefoon blijft alleen de laatst gemaakte foto staan.
en?quote:Op donderdag 21 december 2017 23:22 schreef b-engel het volgende:
Ik ben nu met ze in conclaaf omdat ze iets afkeuren omdat ze de tekst niet kunnen lezen. Ze hebben mij de foto teruggestuurd om te laten zien, en idd is die wazig. Maar toen ik de foto van mij erbij pakte, was die gewoon heel strak en duidelijk leesbaar! Dus blijkbaar houden ze weinig MP over in het overzetten. En ben ik daar de dupe van.
Ze hebben gewoon niet meer gereageerd... Het was de klus bij BCC. Ik heb de mazzel dat mijn telefoon alles bewaard, pas zodra ze goedgekeurd zijn verwijder ik ze. Vandaag was het bij Etos ook maar weer goed want ze vonden dat ik een flank gemist had (was wel een flank, maar niet met actie)quote:
Ehmm... Ik heb android 7.1 en mn telefoon is in april dit jaar uitgekomen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 20:41 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
het verschilt per versie denk ik.
ik heb nu tijdelijk een oude telefoon waarop de foto's niet worden opgeslagen. maar ik was op mijn gewone telefoon gewend dat ze wel werden opgeslagen, gewoon standaard in mijn galerij.
ja ss geeft aan dat je als mysteryshopper komt. Dus weet niet wat jij daar onder verstaat?quote:Op vrijdag 22 december 2017 20:38 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
beetje dom om te denken dat je dat in de rol van normale klant moet doen.
dat laatste was mij ook opgevallen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 21:22 schreef b-engel het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon niet meer gereageerd... Het was de klus bij BCC. Ik heb de mazzel dat mijn telefoon alles bewaard, pas zodra ze goedgekeurd zijn verwijder ik ze. Vandaag was het bij Etos ook maar weer goed want ze vonden dat ik een flank gemist had (was wel een flank, maar niet met actie)
SS heeft overigens de tekst bij Jumbo-ijs aangepast!
je moet niet alles geloven wat SS schrijft.quote:Op vrijdag 22 december 2017 22:07 schreef Prh01 het volgende:
[..]
ja ss geeft aan dat je als mysteryshopper komt. Dus weet niet wat jij daar onder verstaat?
Ik zeg ook niet dat ik dat doe.
Wij worden juist op pad gestuurd om te controleren of het display is weggehaald vertelde een Etos medewerkster mij. Overigens heb ik maar in 1 Etos het display aangetroffen.quote:Op woensdag 27 december 2017 22:56 schreef b-engel het volgende:
Als je dat erbij zet op het eind, worden ze meestal wel goed gekeurd.
Ik had er eentje over Ananas bij Jumbo. Als er geen actieplek was van ananas, moest je een andere actieplek op de foto zetten. Maar was je nou bij Jumbo, dan moest je de actiestraat op de foto zetten (stond bij alle drie de foto's). Dus had ik dat braaf gedaan, afgekeurd.
Bij een andere Jumbo is geen actiestraat en toch moet je die vaak op de foto zetten.
Maar net zoiets is dat je bij Etos de geurkaarsen-display op de foto moet zetten, terwijl die in begin november al uitverkocht was in het hele land. Dat veranderen ze niet, nee, maak steeds maar extra foto's.
SS is heel erg slordig in de teksten en als je iets dan anders opvat is dat jouw probleem en keuren ze het af.
Nou nou nou..quote:Op vrijdag 22 december 2017 00:51 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
en waar haal je het lef vandaan
het feit dat je zo reageert roept bij mij de vraag op (die ik al vaker heb genoemd): in hoeverre zijn Roamler en Smartspotter zich bewust van de bijzondere situatie die ze creeren? en de verantwoordelijkheid die bij die situatie hoort?quote:
Mijn "nou, nou, nou.." ging meer over je toon dan over de inhoud. Je weet heus dat meer mensen daar over vallen. Je boodschap kan net zo goed zijn, maar als je het op een knudde manier brengt dan ergeren mensen zich daar instantly aan.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:13 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
het feit dat je zo reageert roept bij mij de vraag op (die ik al vaker heb genoemd): in hoeverre zijn Roamler en Smartspotter zich bewust van de bijzondere situatie die ze creeren? en de verantwoordelijkheid die bij die situatie hoort?
de 2 bedrijven maken klusjes beschikbaar voor een bepaalde vergoeding, maar beoordelen zelf of je zo'n klusje goed hebt uitgevoerd. en bij afkeuring krijgen we helemaal niets. dat is nogal iets, besef dat.
en ok, vaak is de uitleg terecht.
maar het komt behoorlijk vaak voor dat de afkeuring discutabel is. in mijn ogen veel te vaak gezien de bijzondere situatie: als je als bedrijf zo'n bijzondere situatie creeert zou je de verantwoordelijkheid moeten nemen om heel streng te zijn op jezelf om heeeeeel erg goed te checken of de instructies echt heel goed geformuleerd zijn en ondubbelzinnig interpretabel (daar falen beide bedrijven regelmatig flink in), en daarnaast zou je ook heel streng moeten zijn op jezelf om af te wegen om welke redenen je een opdracht mag afkeuren.
in mijn ogen geldt voor dat laatste: alleen als de inzending aantoonbaar niet voldoet aan de instructie.
en dan komen we dus op het punt: ik vind het zeer kwalijk en van onbeschoft lef getuigen als een opdracht om een andere reden wordt afgekeurd.
en in dit geval is dat zeker van toepassing.
zie ik volgens jou iets verkeerd?
ok, dat schatte ik dan verkeerd in.quote:Op maandag 1 januari 2018 20:51 schreef Martijntj het volgende:
[..]
Mijn "nou, nou, nou.." ging meer over je toon dan over de inhoud.
ik weet dat jullie dat nastreven, maar helaas is het niet altijd het geval. en sorry, maar daarmee klopt het dus niet wat je schrijft.quote:er wordt altijd ..... met je gecommuniceerd
en dat vind ik een heel mooi voorbeeld van de onfatsoenlijke houding, ik heb het ook een aantal keer meegemaakt: wel inzien en erkennen dat de communicatie vanuit jullie beter kan door de tekst in de opdracht aan te passen, maar tegelijk de afkeuring die de aanleiding vormde om de tekst te wijzigen niet omdraaien naar een goedkeuring.quote:Op maandag 1 januari 2018 19:44 schreef b-engel het volgende:
En als hij afgekeurd wordt en je wijst op een hiaat in de tekst, wordt hij afgekeurd en de tekst toch aangepast. Met andere woorden: je hebt gelijk maar dikke pech.
Zeeman, heb net even op andere locaties gekeken. Zie daarbij dat meerdere Zeeman vestigingen enkele opdrachten hebben uitstaan van ¤10 per stuk.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 20:14 schreef jappiejan het volgende:
Welke winkel en wat voor soort checks? Lijkt mij inderdaad onmogelijk. Misschien elke dag een paar doen, al gaat dat ook opvallen tenzij soort winkel..
Moet je nog melden bij 1? Anders eerst een paar doen en een uur later de rest? Of gewoon kijken hoever je komt.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:48 schreef faf het volgende:
Help! Staat een opdracht in mijn buurt open voor een zeer kleine winkel met 21 opdrachten.
Hoe pak je dit aan? Je kan toch niet mysterie shopper blijven in dit geval als je er al 5 a 6 van de 21 wil doen?
Die productchecks zeker? Volgens mij kost dat best wat tijd per check en in een kleine winkel zal het wel gaan opvallen, al die foto's. Denk ik.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 20:16 schreef faf het volgende:
[..]
Zeeman, heb net even op andere locaties gekeken. Zie daarbij dat meerdere Zeeman vestigingen enkele opdrachten hebben uitstaan van ¤10 per stuk.
Klopt exactquote:Op dinsdag 2 januari 2018 20:28 schreef Skittles het volgende:
[..]
Die productchecks zeker? Volgens mij kost dat best wat tijd per check en in een kleine winkel zal het wel gaan opvallen, al die foto's. Denk ik.
Er staan er hier ook 22 open voor 10 euro per stuk
Ik gebruik al tijden beide apps, en moet zeggen: De crew van SmartSpotter is meedogenloos. Echter vind ik die van Roamler zeer vriendelijk en warmhartig. Als ze iets fout rekenen, is het meestal ook echt fout. Wanneer je aangeeft dat het wel klopt. Krijg ik bijna altijd gelijk.quote:Op maandag 1 januari 2018 22:23 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ok, dat schatte ik dan verkeerd in.
qua toon: ik heb het hart op de tong, dat is niet altijd in mijn voordeel, soms ook wel. wat terughoudender zijn is weer op andere momenten in je voordeel, maar soms ook weer in je nadeel. ik ben er niet van overtuigd dat mijn directe en hart-op-de-tong manier van communiceren over-all gezien in mijn nadeel is.
[..]
ik weet dat jullie dat nastreven, maar helaas is het niet altijd het geval. en sorry, maar daarmee klopt het dus niet wat je schrijft.
vaak (bijna altijd) komen we er na een paar berichtjes prima uit, laat dat duidelijk zijn.
maar als het gaat om 'haren overeind' weet ik ook nog wel 2 voorbeelden: ik noem allerlei argumenten waarom de afkeuring onterecht is, en de enige reactie die ik herhaaldelijk van Roamler krijg is: einde discussie. dat noem ik geen communicatie. dat noem ik een zeer zwakke en onfatsoenlijke houding.
dan zijn jullie misschien niet zo enthousiast over mijn toon, maar ik ben tegelijk niet zo te spreken over jullie houding.
[..]
en dat vind ik een heel mooi voorbeeld van de onfatsoenlijke houding, ik heb het ook een aantal keer meegemaakt: wel inzien en erkennen dat de communicatie vanuit jullie beter kan door de tekst in de opdracht aan te passen, maar tegelijk de afkeuring die de aanleiding vormde om de tekst te wijzigen niet omdraaien naar een goedkeuring.
ik weet niet hoe ik het op een andere toon kan zeggen, maar ik vind dat gewoon volstrekt onacceptabel.
en trouwens in het algemeen nog even: het feit dat mijn toon jullie niet aanstaat ontslaat jullie niet van de verplichting om er netjes en zakelijk mee om te gaan (maar dat doen jullie in bijna alle gevallen dan ook wel).
Voor mij geldt uiteraard ook dat het in 99,9% van de gevallen gewoon probleemloos goed gaat met Roamler (en ook met SS), laat dat duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:32 schreef Smartroam het volgende:
Als ze iets fout rekenen, is het meestal ook echt fout. Wanneer je aangeeft dat het wel klopt. Krijg ik bijna altijd gelijk.
Jouw toon is ook wel apart Kabouter. Je bent actief in elke topic omtrent Roamler en Smartspotter, ik denk dat je eigenlijk enorm betrokken bent.
dan komen er NOG meer opdrachten in de app te staan!!!quote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:32 schreef Smartroam het volgende:
Edit:
Ik weiger die product checks. Echt teveel werk. Zou handig zijn als ze dit opsplitsen in 1 of 2 producten, dan de vergoeding maar lager.
Nee, veel te veel werk en grote kans dat de opdrachten afgekeurd worden. Ik ga liever een dagje op pad om tig winkels te bezoeken, dan een dag in de Zeeman te 'hangen'quote:Op woensdag 3 januari 2018 18:49 schreef faf het volgende:
Zijn er vandaag al mensen bij de Zeeman of Action geweest voor de mega multi productcheck?
Bij een andere Zeeman in de buurt stonden er eerst 21 open, toen 7 en nu weer 20... waarop kan bijv. afgekeurd worden dan?quote:Op woensdag 3 januari 2018 19:30 schreef Miek95 het volgende:
[..]
Nee, veel te veel werk en grote kans dat de opdrachten afgekeurd worden. Ik ga liever een dagje op pad om tig winkels te bezoeken, dan een dag in de Zeeman te 'hangen'
Je moet van ieder product 3 vergelijkbare producten opzoeken en die moeten ook weer aan bepaalde eisen voldoen. En dat is een heel gedoe.quote:Op woensdag 3 januari 2018 20:34 schreef faf het volgende:
[..]
Bij een andere Zeeman in de buurt stonden er eerst 21 open, toen 7 en nu weer 20... waarop kan bijv. afgekeurd worden dan?
Volgens mij zien ze ons als zzp'r. Het is dan aan jou voor hoeveel je op pad gaat. Zou het misschien kunnen zijn dat jij roamler vaak bericht?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 23:15 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dan komen er NOG meer opdrachten in de app te staan!!!![]()
maar ik doe ze ook niet. en dan ook meteen weer zo'n dingetje: het is zeer kwalijk dat die opdrachten oorspronkelijk voor een dermate lage vergoeding beschikbaar worden gesteld dat ze minder dan het minimumloon opleveren. en dat mag niet. maar Roamler trekt zich daar niets van aan. en reageert er ook niet inhoudelijk op als ze erover worden aangesproken.
Werk jij naast dit werk of niet? (gewoon een vraag). Ik weet niet beter dan altijd zogenaamd 'leuk te doen' op het werk. Hoort bij de interne marketing. Zo werken hun natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 23:11 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Voor mij geldt uiteraard ook dat het in 99,9% van de gevallen gewoon probleemloos goed gaat met Roamler (en ook met SS), laat dat duidelijk zijn.
Maar het is in de ruim 3500 opdrachten wel een handvol keer echt fout gelopen, op een manier die bij mij echt stevig in het verkeerde keelgat is geschoten. En net als bij mensen kun je dan ook over bedrijven zeggen: dán ineens leer je de ware aard kennen, de echte mentaliteit van de ander. Het is leuk dat er vrolijk en gezellig en leuk en warm wordt gedaan als het allemaal goed gaat, maar pas als je het echt even heel oneens bent over dingen komt die ware aard naar boven.
En dat resulteert dan in een naar gevoel over met wat voor bedrijf en mentaliteit ik dan echt te maken heb, en daar bovenop komt dan het nare gevoel tav hoe de vrolijke schijn wordt opgehouden versus hoe ze werkelijk zijn. En dat geeft toch een noemenswaardig donkerzwart randje aan iets waar ik verder veel plezier aan beleef. En dat zorgt er ook voor dat ik niet meer zo ontzettend geloof in oprechtheid van de warme gezellige jofele popiejopie woorden als er weer een opdracht wordt goedgekeurd. Het is natuurlijk gewoon (keiharde) business, er moet wel gewoon geld verdiend worden en salaris worden betaald en zo. De warme woorden zijn gewoon een uiterlijke schijn, het is gewoon een toneelstukje. En dat is niet erg, maar het steekt zo schril af tegen de paar andere ervaringen die ik heb gehad. En díe hypocrisie trek ik heel slecht.
En dit alles resulteert dan dus uiteraard weer in de toon die ik heb.
En inmiddels weet ik van verschillende mensen dat ze zelf ook dergelijke ervaringen hebben en er op zo'n zelfde manier tegenaan kijken. Sommige daarvan zijn gewoon in deze topicreeks verteld, andere niet. Niet iedereen wil zo openlijk laten blijken hoe ze werkelijk tegen die andere kant van Roamler aan kijken, en dat begrijp ik. Ik ben alleen niet het type om mijn mond dicht te houden.
Neemt niet weg dat het hardstikke mooi is als mensen NIET diezelfde ervaringen hebben. Maar tegen hen zou ik willen zeggen: besef dat het misschien niet allemaal zo mooi en vrolijk is als het lijkt, dan ben je iets beter voorbereid als het toch ineens mocht gebeuren dat je een serieuze onenigheid krijgt.
Uit jouw woorden maak ik op dat jij ook wel een paar akkefietjes hebt gehad waarbij je het niet eens werd met ze. Hoe was dat voor jou?
Ja ik ben erg betrokken, op 2 manieren. Ten eerste ben ik zelf een zeer actieve Roamler (bijna level 15 nu, na nog geen 25 maanden) en wil ik gewoon dat dat fijn verloopt. Ten tweede zou ik een aantal dingen heel graag anders zien, zowel voor de Roamlers/spotters in het algemeen als in (de werkwijze/mentaliteit van) de bedrijven opdat mijn beeld van die bedrijven weer mooier wordt.
de regels in Nederland zijn zodanig dat geen enkel bedrijf klussen mag aanbieden (ook niet aan ZZP-ers) die uiteindelijk minder dan het minimum uurloon opleveren. ik vind het kwalijk dat een bedrijf waarmee ik veel zaken doe (of samenwerk) er niet inhoudelijk op wil reageren als ik ze daarop aanspreek.quote:Op woensdag 3 januari 2018 21:47 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Volgens mij zien ze ons als zzp'r. Het is dan aan jou voor hoeveel je op pad gaat. Zou het misschien kunnen zijn dat jij roamler vaak bericht?
Jij kiest er inderdaad zelf voor, het is een lastige spagaat waar je jezelf in gooit.quote:Op woensdag 3 januari 2018 22:14 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
de regels in Nederland zijn zodanig dat geen enkel bedrijf klussen mag aanbieden (ook niet aan ZZP-ers) die uiteindelijk minder dan het minimum uurloon opleveren. ik vind het kwalijk dat een bedrijf waarmee ik veel zaken doe (of samenwerk) er niet inhoudelijk op wil reageren als ik ze daarop aanspreek.
en nee ik laat me niet uitknijpen, ik zorg er wel voor dat ik er veel aan overhoud, maar de houding en mentaliteit die ze tonen (of tenminste: zoals die op mij overkomen) staan me tegen.
weet je, als ik een heel koud zakelijk persoon was zou ik heel simpel iets kunnen hebben van: het interesseert me allemaal niet of mijn bank de internationale wapenhandel mede mogelijk maakt als mijn belegging maar zoveel mogelijk rendement oplevert, het interesseert me niet of de kleding die ik draag door kinderen is gemaakt als het mij maar lekker zit voor niet al teveel geld, het interesseert me niet als mijn beste vriend zijn vrouw slaat als ik maar lol kan hebben met hem.... maar dat interesseert mij dus allemaal wel.
en zo zitten er naast de grote positieve kanten aan Roamler en SS ook wat mindere kanten die mij niet zo lekker zitten. en het rotte is dan: de manier waarop ze reageren (als ze dat al doen) als ik ze erop aanspreek valt me dan vaak zodanig tegen dat de mindere kanten alleen maar groter worden helaas.
Naah, heb drie keer gevraagd hoe en wat, is een brief vanuit roamler.quote:Op donderdag 4 januari 2018 09:33 schreef Feestkabouter het volgende:
ik denk dat dat iets is waar Roamler weinig aan kan doen, maar wat wel vaker voorkomt (dit is mijn indruk ervan): de opdrachtgever stelt een brief op die ietwat creatief geformuleerd is (in de hoop dat de betreffende winkels makkelijk hun medewerking geven) en Roamler gebruikt die brief in de opdrachten.
het is vaker gebleken dat de brief niet bleek te kloppen.
om welke opdracht gaat het?quote:Op donderdag 4 januari 2018 09:57 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Naah, heb drie keer gevraagd hoe en wat, is een brief vanuit roamler.
Ik stuur je even een privé berichtquote:Op donderdag 4 januari 2018 20:14 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
om welke opdracht gaat het?
(en noem er misschien even een plaatsnaam bij als de opdracht niet in het hele land beschikbaar is)
ik ben nou wel benieuwd naar die brief, ik wil wel eens kijken.
wrom nie?quote:Op donderdag 4 januari 2018 20:32 schreef Smartroam het volgende:
Ooh ik mag geen privé berichten sturen.
Ik heb je bericht ontvangen. Ik wil allerminst problemen met 1 van de 2 bedrijven. Ik verdien er lekker aan. Vandaar dat ik het niet noem, mailen kan ik je niet, dan heb je mijn e-mail adres. Lijkt misschien iets wat paranoia, maar money..! B-engel geeft het goed aanquote:Op donderdag 4 januari 2018 21:39 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
wrom nie?
ik heb je mijn emailadres gestuurd.... hopelijk kun je berichten van anderen wel lezen.
maar..... waarom niet gewoon in deze topicreeks posten? in principe kan iedereen in deze reeks de inhoud van alle Roamler-opdrachten bekijken, dus er is niks geheims aan.
1 keer bij een plus gedoe gehad. Die man wou weten waar ik voor kwam.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 15:47 schreef b-engel het volgende:
Zover wil ik niet gaan, maar in de communicatie tussen De Merken en de winkels met hun hoofdkantoren loopt niet lekker. En als gevolg daarvan tussen Roamler en ons ook niet. Het voelt niet fijn om mensen een brief te laten zien waarvan je weet dat het niet klopt..
Maar wat ik ook vreemd vind, is: je doet dit als mystery shopper (naar mijn mening totaal niet, want een mysteryshopper beoordeelt de service en dat doen we praktisch niet) en als iemand wat vraagt, kunnen ze mailen. Mooie afschuiftechniek. Ik denk niet dat iemand ooit gaat mailen met de vraag: he, waarom kwam diegene foto's maken?
(samengevat: het is een kutopdracht voor veel te weinig geldquote:Op vrijdag 5 januari 2018 17:12 schreef jappiejan het volgende:
Net een bericht gehad in de app zelf over de product checks. Waarom ik er maar 1 heb uitgevoerd tot nu toe. Aangegeven dat het mystery gedeelte wegvalt bij meerdere opdrachten en daarnaast de vergoeding (vaak 2/3 eu) niet opstaat tegen het werk.
wat zijn ze aan het veranderen?quote:Op vrijdag 5 januari 2018 17:28 schreef Smartroam het volgende:
Ze zijn het op dit moment aan het veranderen zie ik. (match check' Max x product).
dat is waar het voor ons om gaat, en het klopt inderdaad wat je zegt.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 15:47 schreef b-engel het volgende:
Zover wil ik niet gaan, maar in de communicatie tussen De Merken en de winkels met hun hoofdkantoren loopt niet lekker. En als gevolg daarvan tussen Roamler en ons ook niet. Het voelt niet fijn om mensen een brief te laten zien waarvan je weet dat het niet klopt..
ten eerste: het is maar net hoe breed je de term mysteryshopper wil interpreteren. we hebben misschien vanuit de jaren VOOR Roamler en SS een beeld van die term, en nu komt er iets nieuws bij. ik zie het een beetje als een alternatieve vorm van mysteryshoppen. checken hoe iets wordt gepresenteerd in de winkel staat niet heel erg ver af van checken hoe het contact met de medewerkers is.quote:Maar wat ik ook vreemd vind, is: je doet dit als mystery shopper (naar mijn mening totaal niet, want een mysteryshopper beoordeelt de service en dat doen we praktisch niet) en als iemand wat vraagt, kunnen ze mailen. Mooie afschuiftechniek. Ik denk niet dat iemand ooit gaat mailen met de vraag: he, waarom kwam diegene foto's maken?
ik zag dat de app in het engels is dus waarschijnlijk heb je gelijk. maar als ie in NL komt dan is het misschien wel iets.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 11:00 schreef Feestkabouter het volgende:
nee ken het niet. maar er zijn er in de app store best veel, alleen weinig die in NL actief zijn. ik zie NL ook niet op de website.
misschien willen ze wel een crowd gaan aanboren in NL om hier ook te starten.
Vorig jaar had ik de winnaar en de mol goed geraden en nu lig ik er al weer uitquote:Op zaterdag 6 januari 2018 17:23 schreef loezzzje het volgende:
[..]
heb de WIDM opdracht alweer ingediend. ben benieuwd, vorig jaar lag ik de eerste ronde er al uit haha
Nou, geen product check meer met 5 producten. Maar match check en een max.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 11:02 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
wat zijn ze aan het veranderen?
ik volg je niet....
Dat met die bioscoop hebben ze vorig jaar ook gedaan.quote:Op zondag 7 januari 2018 21:16 schreef Holocene het volgende:
Ik heb gisteren drie van de action product checks gedaan.. echt erg moeilijk. Ik ga die niet nog eens doen voor 5¤. Sommige zijn spoedig te doen, bijvoorbeeld verkopen ze sommige producten in mijn action niet (zoals paraplu's voor kinderen), dan maak je alleen twee photos van plekken waar je het product kunt verwachten. Maar de match check voor tandpasta, tandenborstel, styling gel etc duurte 45min. Tenminste zijn vandaag alle goedgekeurd.
Heeft iemand al de 'Met Roamler naar de bios!' check gedaan? Volgens mij moet je een film maken van alle reclame filmpjes voordat de film begint.. Ik denk niet dat de bioscoop medewerkes dit toelaten, toch? En word dit niet een echt lang filmpje?
Choco en griekse yoghurt opdracht lopen al aardig op ;-)quote:Op dinsdag 9 januari 2018 11:01 schreef Spottertje73 het volgende:
Begin van 2018 wel heel erg rustig bij smartspotter...
Iedereen nog een happy new year 😎
Roamler ook.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 11:01 schreef Spottertje73 het volgende:
Begin van 2018 wel heel erg rustig bij smartspotter...
Iedereen nog een happy new year 😎
maar het bericht dat we vanmorgen kregen klopte niet: 10 euro en meer..... ja dat is slechts in enkele winkels. dus in feite is het: tot meer dan 10 euroquote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:57 schreef Miek95 het volgende:
[..]
Choco en griekse yoghurt opdracht lopen al aardig op ;-)
Jij ook nog de beste wensen!
in december bijna 2500 euro alleen met Roamler, gemiddeld meer dan 10 euro per opdracht!quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:16 schreef F0xy het volgende:
[..]
Roamler ook.
Ik heb de laatste maanden weinig opdrachten uitgevoerd, omdat ze kut waren of er was gewoon (bijna) niets.
Goed bezig! Ik ruim 1300 in december en ook 10 euro per opdracht. Afgelopen jaar heb ik 40% van mijn extra inkomsten via Smartspotter verdiend en de rest via Roamler. Ik moet er wel bij zeggen dat een groot deel Works opdrachten waren, want anders had ik een stuk minder verdiend.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:50 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
in december bijna 2500 euro alleen met Roamler, gemiddeld meer dan 10 euro per opdracht!
Huh, wat voor een opdrachten heb je gedaan dan? Ik zag helemaal geen goede opdrachten in de app staan. Alleen die stomme match checks/producten checks die soms wel ¤10 waren, maar vind die opdracht te kut om te doen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:50 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
in december bijna 2500 euro alleen met Roamler, gemiddeld meer dan 10 euro per opdracht!
Dat is waar, maar vind het nog steeds een groot verschil :p. De zomer was voor mij erg goed.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 19:36 schreef loezzzje het volgende:
Feestkabouter rijdt wel heel Nederland door he, dat is het verschil
Ik wil weer wat MV opdrachten doen maar waar zijn de Aldi & Kruidvat opdrachten? Die zie ik sinds kerst al niet meer staan.
vooral aantal honderden euro's met rollende displays van Coca-Cola en vele honderden euro's met de live sport checks.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 19:34 schreef F0xy het volgende:
[..]
Huh, wat voor een opdrachten heb je gedaan dan? Ik zag helemaal geen goede opdrachten in de app staan. Alleen die stomme match checks/producten checks die soms wel ¤10 waren, maar vind die opdracht te kut om te doen.
Dat niet, maar ik heb wel sinds eind november een spiksplinternieuwe auto ja.quote:Op woensdag 10 januari 2018 09:23 schreef loezzzje het volgende:
En ik maar voor een nieuwe auto sparen. Feestkabouter kan ondertussen een tesla kopen denk ik
Ahh balen. Heb de rollende displays gemistquote:Op woensdag 10 januari 2018 01:33 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
vooral aantal honderden euro's met rollende displays van Coca-Cola en vele honderden euro's met de live sport checks.
best wel een bedrag ook met krat promotie, frisdrank verkoop en kneipp bij de action....
eigenlijk best een klein aandeel met works: posters wisselen (paar honderd) en redbull.
en meer zelfs nogquote:Op woensdag 10 januari 2018 11:45 schreef F0xy het volgende:
[..]
Ahh balen. Heb de rollende displays gemist. Konden die, net zoals in de zomer, ook oplopen tot ¤20?
die discussie is al eerder gevoerd.quote:
Heeft Feestkabouter een uitkering + zzp werk? (roamler, smartspotter)quote:Op dinsdag 9 januari 2018 19:34 schreef F0xy het volgende:
[..]
Huh, wat voor een opdrachten heb je gedaan dan? Ik zag helemaal geen goede opdrachten in de app staan. Alleen die stomme match checks/producten checks die soms wel ¤10 waren, maar vind die opdracht te kut om te doen.
Was je om na al die testritjes bij MV? 😄quote:Op woensdag 10 januari 2018 10:03 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Dat niet, maar ik heb wel sinds eind november een spiksplinternieuwe auto ja.
Hoe moet ik dat weten?quote:Op woensdag 10 januari 2018 23:58 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Heeft Feestkabouter een uitkering + zzp werk? (roamler, smartspotter)
Hoe durven ze! 20 euro voor bellen + exacte tijd komen.quote:Op donderdag 11 januari 2018 08:21 schreef Prh01 het volgende:
[..]
Was je om na al die testritjes bij MV? 😄
Was daar 60,- en nu bij SS slechts 20,-
Die Griekse yoghurt en choco doe jij ook voor 10,-?
ik heb een stuk andere inkomsten + Roamler/SSquote:Op woensdag 10 januari 2018 23:58 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Heeft Feestkabouter een uitkering + zzp werk? (roamler, smartspotter)
heb bij MV nooit een proefrit gemaakt.quote:Op donderdag 11 januari 2018 08:21 schreef Prh01 het volgende:
[..]
Was je om na al die testritjes bij MV? 😄
Was daar 60,- en nu bij SS slechts 20,-
Die Griekse yoghurt en choco doe jij ook voor 10,-?
stel ze de vraag: ik ben niet onder de indruk van de duidelijkheid van jullie instructies, en ik ben ook niet onder de indruk van jullie gevoel voor de Engelse taal, hoe gaan we ermee om als ik door gebrekkige instructies een opdracht anders uitvoer dan de bedoeling was? een afkeuring is dan immers niet terecht.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 16:22 schreef b-engel het volgende:
Ik ben gisteren gevraagd voor een pilot voor SS Internationaal. Op zijn SS natuurlijk: eerst een mail dat ze een bericht intrekken (ik had geen mail ontvangen) en een kwartiertje later of ik met hun pilot wilde meewerken.
Vanaf nu kan ik dus ook in Belgie voor SS aan de slag.
Omdat Belgie tweetalig is, hebben ze gekozen voor 1 taal: Engels. Hadden ze beter niet kunnen doen. Hun Nederlandse logica is soms al voor meerdere uitleggen vatbaar, hun Engels is drie keer zo erg en dan ook nog geschreven alsof het door een 3-Havo-er in combinatie met Google Translate gedaan is. Ik weet dus niet of ik het aandurf...
klinkt als SS inderdaad........ maar dat is toch eigenlijk gewoon om te janken?quote:Op vrijdag 12 januari 2018 16:22 schreef b-engel het volgende:
Op zijn SS natuurlijk: eerst een mail dat ze een bericht intrekken (ik had geen mail ontvangen) en een kwartiertje later of ik met hun pilot wilde meewerken.
niks aan de hand dus!quote:Op vrijdag 12 januari 2018 19:13 schreef b-engel het volgende:
En alsof het nog niet genoeg is vandaag: vandaag 'opgebracht' bij Jumbo:
Bent u foto's aan het maken?
Eh ja!
Waarom?
Eh, ik ben een soort mystery shopper?
Nou dat is dan nu mislukt!
Ja maar mevrouw X weet wat ik doe?
Mevrouw X is niet aanwezig, weet mijn baas er ook van? Zal ik die er even bijhalen?
Eh, ja, is goed...
Even later komt er een jonge vent naar me toe, ik stel me voor. Oh ben jij het, mevrouw X zei al, als het die-en-die is, is het goed! Leuk om meteen kennis te maken!
Door de week ook 😄quote:Op zondag 14 januari 2018 11:13 schreef Spottertje73 het volgende:
Is SS gestopt met die zondag opdrachtjes bij de dirk en AH ?
Normaal stonden er elke zondag 2 of 3 kleine opdrachten, vaak bier of koffie opdrachten.
Ik hoop dat de opstartproblemen gauw voorbij zijn.quote:Op maandag 15 januari 2018 21:49 schreef loezzzje het volgende:
bij MV is het ook nog steeds niet veel soeps. zouden ze een beetje opstart problemen hebben overal? dat de opdrachten nog binnen moeten komen bij de bedrijven
zo ken ik er ook een aantal, ze zitten dan in of aan een AH, 1 is kleiner dan mijn huiskamer.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 16:40 schreef crazyboy2309 het volgende:
Bij Etos Sloterdijk krijg ik steeds te horen dat ze heel veel displays en speciale plekken niet hebben. Het is ook een hele kleine etos waar bijna niks in past. Ze krijgen steeds van het hoofdkantoor te horen dat het beter moet. Ze krijgen minder punten als ze bepaalde dingen niet hebben. Ik leg altijd uit dat ik alleen rapporteer en ook geen terugkoppeling krijg over punten die zij krijgen.
Zo ken ik er ook 1. Zit vast aan de AH. Zie je dat er niemand in de winkel is, denk je mooi dan kan ik de opdracht snel uitvoeren, gaat er zo’n fkn belletje af als je binnenkomtquote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:53 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
zo ken ik er ook een aantal, ze zitten dan in of aan een AH, 1 is kleiner dan mijn huiskamer.
de mensen daar laten al het commentaar dat ze krijgen rustig aan zich voorbij gaan
wat is dat? ik heb geen email of bericht gezienquote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:55 schreef jappiejan het volgende:
Roamler sales... wat verwachten jullie?
jaquote:Op donderdag 18 januari 2018 17:32 schreef F0xy het volgende:
Was het vorig jaar in januari ook zo dood bij ss en roamler?
effe laten oplopen nogquote:Op donderdag 18 januari 2018 20:19 schreef jappiejan het volgende:
Begint alweer aardig vol te stromen bij mij, is die RW opdracht met redbull en bullit bijvullen en spiegelen echt zo handig als het lijkt? Snelle 10 eu anders.
mwa het is niet de handigste opdracht, ik ga er echt pas voor op pad als ze heel ruim over de 15 euro gaanquote:Op donderdag 18 januari 2018 21:09 schreef jappiejan het volgende:
[..]
Maar wel handig dus zoals t lijkt?
Dat zei je gister ook al.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 17:51 schreef Spottertje73 het volgende:
Bij smartspotter zit een nieuwe controleur heb ik het idee.
Hoeveel heb je er gedaan dit weekend?quote:Op zondag 21 januari 2018 20:27 schreef jappiejan het volgende:
Met die livechecks heb je zo 100 euro verdient zeg. Weet wel wat ik elk weekend ga doen
Hoe bedoel je precies boetes? Stelde jij jezelf voor en vertelden ze dat dan of werd je erop aangesproken?quote:Op zondag 21 januari 2018 20:47 schreef jappiejan het volgende:
Vandaag maar 8 om het is uit te proberen. Al waren er wel enkele 'lastige' checks ivm bazen die al boetes hadden gehad..
het is de bedoeling dat je absoluut niet met ze in contact gaatquote:Op zondag 21 januari 2018 20:47 schreef jappiejan het volgende:
Vandaag maar 8 om het is uit te proberen. Al waren er wel enkele 'lastige' checks ivm bazen die al boetes hadden gehad..
Werd aangesproken, ziebericht hieronderquote:Op zondag 21 januari 2018 20:54 schreef FC_Utrecht het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies boetes? Stelde jij jezelf voor en vertelden ze dat dan of werd je erop aangesproken?
zelfs met mijn bril op zie ik niksquote:Op zondag 21 januari 2018 21:06 schreef jappiejan het volgende:
[..]
Werd aangesproken, ziebericht hieronder
ja wel in gesprek, maar niet zoals jij dat doet (gezien de instructie van Roamler)quote:Op zondag 21 januari 2018 22:27 schreef jappiejan het volgende:
Oeps, niet verzonden. Als je een leeg café instapt wordt je gewoon opgemerkt. En aangezien dit niet de eerste keer is voor veel café's dat er iemand foto's komt maken lijkt het me beter om maar gwn in gesprek te gaan, niet dan?
Wat doe jij als je binnenkomt in een leeg cafe en vertellen dat ke een vriend of wc zoekt lukt niet?quote:Op maandag 22 januari 2018 00:30 schreef Feestkabouter het volgende:
de controle bespreken.
maar misschien bedoelde je (al geef je die indruk niet echt) dat je wel een smoes vertelde en de ondernemer de enige was die het over controles had.
niet over de controles beginnen, maar ik maak ook nooit mee dat de ondernemer of het personeel over een controle begintquote:Op maandag 22 januari 2018 09:36 schreef jappiejan het volgende:
[..]
Wat doe jij als je binnenkomt in een leeg cafe en vertellen dat ke een vriend of wc zoekt lukt niet?
Waaruit concludeer jij dat de adressen die bezocht moeten worden al eens een boete hebben gehad? Volgens mij is dat helemaal niet bekend.quote:Op maandag 22 januari 2018 15:16 schreef b-engel het volgende:
Je gaat in gesprek met bazen die al boetes hebben gehad en dat maakt het lastig.
Jouw woorden. Waar vul ik in?
Maar goed, maakt mij niet uit. Ik doe dit soort checks niet, juist omdat ik dit wil voorkomen. In een leeg pand kunt je niks onopgemerkt doen, want dan krijg je vragen. En juist omdat we vanuit R/SS geen mogelijkheden krijgen om daarop te antwoorden, sla ik ze over.
Waar zeg ik dat ik een controle uberhaupt noem?quote:Op maandag 22 januari 2018 13:48 schreef b-engel het volgende:
Sterker nog: officieel weten wij toch helemaal niet dat het om controle gaat?
Bij vragen moet je verwijzen naar het mailadres, meer mag je niet.
En dan vragen ze niet waarom je die foto’s wilt maken? Ik doe deze opdracht juist niet omdat ze bijna onmogelijk zijn om onopgemerkt te doen. Je moet bijna wel zeggen wat je aan het doen bent. “Uhh meneer ik maak foto’s van uw tent want ik vind de inrichting zo enig”quote:Op maandag 22 januari 2018 14:18 schreef jappiejan het volgende:
Jongens, wat een vooroordelen trekken jullie. Ik heb nooit gezegd dat ik over een controle begin etcetera. Leuk en aardig dat jullie dat elkaar laten invullen.. Ik zeg hooguit dat ik enkele foto's zou willen maken van de binnezijde van het cafe...
Ja, die loopt vast en zeker nog opquote:Op woensdag 24 januari 2018 08:11 schreef Prh01 het volgende:
IJsthee opdracht zal ook nog wel oplopen. Loopt tot eind van de week ? In brief staat week 3-4.
Dat is er dus ook eentje die ik niet doe. Veel werk, te weinig inkomsten en als bedrijven nou iets niet prettig vinden.... Ik ga niet puur prijzen doorgeven.quote:Op woensdag 24 januari 2018 19:24 schreef Spottertje73 het volgende:
Iemand die groente opdracht gedaan?
Ik was wel benieuwd of het een snelle of lastige opdracht is.... aangezien het 27 vraagstukken zijn met erin 21 foto's en dat voor 1,50/1,80.
Genoeg lokaties hier maar 1,50 lijkt aan de lage kant als je ziet hoeveel foto's je moet maken.
Hoe kan dat dan dat die 30 euro danwel 40 euro oplevert? Is dat SmartSpotter pro opdracht?[quote]quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:28 schreef Holocene het volgende:
Heb net een smartspotter "Suiker!" opdracht bij mijn AH gedaan voor 40¤.
Ik vind dit wel een beetje vreemd omdat im mijn lijstje nog andere suiker-opdrachten staan, maar alle voor 3¤.
Vanmorgen stand die al bij 30¤ maar ik moest werken, en nu toen ik de winkel inliep was die al naar 40¤ opgelopen. Exact dezelfde vragen en fotos zoals de 3¤ opdrachten .
Jezus, gelukje! Ik heb hem 2x voor ¤2 gedaanquote:Op woensdag 24 januari 2018 21:39 schreef Holocene het volgende:
Echt geen idee..
hier een screenshot: https://picload.org/view/(...)0124-213300.png.html
ik ben geen pro Smartspotter
Ben je niet helemaal lekker ofzo voor ¤2,? 9 foto's.quote:Op woensdag 24 januari 2018 22:12 schreef F0xy het volgende:
[..]
Jezus, gelukje! Ik heb hem 2x voor ¤2 gedaan
Ja, Texel.quote:Op woensdag 24 januari 2018 22:26 schreef b-engel het volgende:
Den Burg als in Texel? Dat zou een hoop verklaren!
Was makkelijke opdracht. Beter 2*¤2 dan 1*¤3 (dat iemand anders de opdr pikte). Beloning/moeite verhouding is wel beter bij 1*¤3, maar heb liever meer geldquote:Op woensdag 24 januari 2018 22:28 schreef Prh01 het volgende:
[..]
Ben je niet helemaal lekker ofzo voor ¤2,? 9 foto's.
en dat is dus funest.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:25 schreef F0xy het volgende:
[..]
Was makkelijke opdracht. Beter 2*¤2 dan 1*¤3 (dat iemand anders de opdr pikte). Beloning/moeite verhouding is wel beter bij 1*¤3, maar heb liever meer geld.
Opdracht begon op ¤1,50 dus vond het wel prima.
Als iedereen nou gewoon wat langer wacht tot minimaal 5,- is het lekker verdienen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:25 schreef F0xy het volgende:
[..]
Was makkelijke opdracht. Beter 2*¤2 dan 1*¤3 (dat iemand anders de opdr pikte). Beloning/moeite verhouding is wel beter bij 1*¤3, maar heb liever meer geld.
Opdracht begon op ¤1,50 dus vond het wel prima.
Lege plekken check. 25 foto's ofzo. Voor 5,-quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:58 schreef jappiejan het volgende:
Dat werk bestaat maar liefst uit soms wel 6 foto's maken! God wat een werk, als ik boodschappen doe en ik twijfel over een product gaan er ook 3 foto's naar het thuisfront..
Je weet nooit van te voren of de prijs zal stijgen en/of iemand anders het pikt. Zo vaak meegemaakt dat de opdrachten gewoon zomaar verdwijnen zonder een stijging of groen tekstje eronder. Opdrachten waarvan ik weet dat ze stijgen, daar wacht ik mee met uitvoeren. Media Markt opdrachten stijgen bijvoorbeeld altijd, dus daar wacht ik wel mee en doe ze pas rond 8-10 euro (afhankelijk van start beloning), tenzij Spottertje ze pikt, dan heb ik nietsquote:Op donderdag 25 januari 2018 20:39 schreef Prh01 het volgende:
[..]
Als iedereen nou gewoon wat langer wacht tot minimaal 5,- is het lekker verdienen.
Voor de rest blijven we redelijk in onze wijken.quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:20 schreef F0xy het volgende:
[..]
Je weet nooit van te voren of de prijs zal stijgen en/of iemand anders het pikt. Media Markt opdrachten stijgen bijvoorbeeld altijd, dus daar wacht ik wel mee en doe ze pas rond 8-10 euro (afhankelijk van start beloning), tenzij Spottertje ze pikt, dan heb ik niets.
Utrecht?quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:35 schreef Spottertje73 het volgende:
[..]
Voor de rest blijven we redelijk in onze wijken.
Jij meer zuid en ik meer noord.
Even Apeldoorn bellenquote:
Groente is nu wel lekker opgelopen, maar nog steeds een kut opdr. Ik doe hem niet meer.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:02 schreef Spottertje73 het volgende:
Is er toch een of andere eikel geweest die voor 2,70 die AH GROENTE opdracht heeft gedaan.
Ik zit lekker te wachten tot die oploopt....
Maandag was ik in Apeldoorn en heb daar wat opdrachten gedaan. Sorry F0xy en Spottertje73quote:Op vrijdag 26 januari 2018 19:29 schreef F0xy het volgende:
[..]
Even Apeldoorn bellen, en soms Utrecht aangezien ik daar studeer
[..]
Haha geen probleem :p. Ben de laatste tijd toch best druk.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 21:22 schreef Miek95 het volgende:
[..]
Maandag was ik in Apeldoorn en heb daar wat opdrachten gedaan. Sorry F0xy en Spottertje73![]()
Ik moest 2 uur wachttijd overbruggen, dus even langs een Coop, AH en Etos gereden.
Je moet hem ook eerst verzenden voordat je de app afsluitquote:Op vrijdag 26 januari 2018 21:51 schreef F0xy het volgende:
[..]
Haha geen probleem :p. Ben de laatste tijd toch best druk.
Pfff... babymelk check gedaan. Klikte ik op verzenden en deed m'n telefoon in de zak met de verwachting dat hij de opdracht wel verzend. Open ik net de app (ruim 2,5 uur later) krijg ik het bericht dat de opdracht verlopen is. Heeft m'n telefoon hem gewoon niet verzonden :S. Laatst hetzelfde geval, maar was toen op tijd om de opdracht nog te verzenden.
kan me herinneren dat ik erg lang geleden wel eens zo'n melding heb gehad. volgens mij geeft de app die meldingen niet meer.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 23:13 schreef loezzzje het volgende:
[..]
Je moet hem ook eerst verzenden voordat je de app afsluitEerst kreeg je een melding van roamler als waarschuwing dat de opdracht nog niet verzonden is. Is dat tegenwoordig niet meer?
App had ik nog open staan, maar wss is hij per ongeluk in mn zak afgesloten of de telefoon ging op standby. Die melding heb ik nooit gezien. Voortaan zelf beter in de gaten houden 😅quote:Op vrijdag 26 januari 2018 23:13 schreef loezzzje het volgende:
[..]
Je moet hem ook eerst verzenden voordat je de app afsluitEerst kreeg je een melding van roamler als waarschuwing dat de opdracht nog niet verzonden is. Is dat tegenwoordig niet meer?
Ik heb het ook 1x gehad en daarna nooit meer gebeurd. Je weet iig nu dat het kan gebeuren en is het een lesquote:Op zaterdag 27 januari 2018 08:48 schreef F0xy het volgende:
[..]
App had ik nog open staan, maar wss is hij per ongeluk in mn zak afgesloten of de telefoon ging op standby. Die melding heb ik nooit gezien. Voortaan zelf beter in de gaten houden 😅
Wat voor opdrachten waren dat dan? volgens mij kom ik uit een gat want hier zijn jumbo opdrachten max 5 euroquote:Op zondag 28 januari 2018 14:11 schreef b-engel het volgende:
Gisteren een paar Jumbo's voor 17 euro gedaan, schiet lekker op! Nu staat er in de wijde omgeving ff niks meer open (ja dingen die ik absoluut niet doe), dus hopen dat ze het maandag weer aanvullen!
in een gat valt meestal wel veel te verdienenquote:Op zondag 28 januari 2018 22:30 schreef jappiejan het volgende:
[..]
Wat voor opdrachten waren dat dan? volgens mij kom ik uit een gat want hier zijn jumbo opdrachten max 5 euro
Moet er in dat gat wel supermarkt zitten, hahahaquote:Op dinsdag 30 januari 2018 16:54 schreef loezzzje het volgende:
[..]
in een gat valt meestal wel veel te verdienenik ga meestal naar dorpen voor die opdrachten die veel opleveren, daar heb je grote kans dat niemand ze doet en dan kun je lekker cashen.
Opdrachten waren snel weg, maar toch even 2 kruidvats bezocht en ¤12,- verdiend.quote:Op woensdag 31 januari 2018 09:23 schreef Spottertje73 het volgende:
Smartspotter hoop opdrachten vandaag, kruidvat
So be quick!!
Dat ligt er aan hoeveel opdrachten je accepteerd en hoe hoog ze staan.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:57 schreef Letstalk het volgende:
klinkt wel interessant, hoeveel werk ben je ong kwijt in uren voor hoeveel knaakjes in een goede maand?
dat is waar hahaquote:Op dinsdag 30 januari 2018 18:23 schreef jappiejan het volgende:
[..]
Moet er in dat gat wel supermarkt zitten, hahaha
Je hebt pm ;-)quote:Op woensdag 31 januari 2018 21:28 schreef Tree het volgende:
Heeft iemand nog een Roamler invite over? Ben ooit gestopt dus nu een inactief account maar begin toch wel weer nieuwsgierig te worden
Uhuh, snap ik. Ik doe zelf soort gelijke dingen en verdien ong 500eu per maand voor 10u per week. Dus vroeg mij beetje af hoe zich dat verhoudt.quote:Op woensdag 31 januari 2018 19:43 schreef Spottertje73 het volgende:
[..]
Dat ligt er aan hoeveel opdrachten je accepteerd en hoe hoog ze staan.
Soms haal je 10 tot 20¤ per uur en soms pak je 2 opdrachtjes voor 4¤
Via welke werkgever/app doe je die soortgelijke dingen?quote:Op donderdag 1 februari 2018 00:45 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Uhuh, snap ik. Ik doe zelf soort gelijke dingen en verdien ong 500eu per maand voor 10u per week. Dus vroeg mij beetje af hoe zich dat verhoudt.
Ja dat vraag ik me ook af😎quote:Op donderdag 1 februari 2018 02:04 schreef bamibij het volgende:
[..]
Via welke werkgever/app doe je die soortgelijke dingen?
5+5+7 per Jumbo en dat 2xquote:Op zondag 28 januari 2018 22:30 schreef jappiejan het volgende:
[..]
Wat voor opdrachten waren dat dan? volgens mij kom ik uit een gat want hier zijn jumbo opdrachten max 5 euro
quote:Op donderdag 1 februari 2018 02:04 schreef bamibij het volgende:
[..]
Via welke werkgever/app doe je die soortgelijke dingen?
Het is niet helemaal vergelijkbaar met wat Roamler doet volgens mij (het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je precies doet voor Roamler), maar het gaat bij mij om het in kaart brengen van nieuwe producten op de markt en ik werk voor Mïntel, een internationaal marktonderzoeksbureau.quote:Op donderdag 1 februari 2018 14:16 schreef Spottertje73 het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me ook af😎
Antwoord zullen we nooit krijgen gok ik😂😂😂
12,50 per uur. Das niet zo bijzonder toch ?quote:Op donderdag 1 februari 2018 17:12 schreef Letstalk het volgende:
[..]
[..]
Het is niet helemaal vergelijkbaar met wat Roamler doet volgens mij (het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je precies doet voor Roamler), maar het gaat bij mij om het in kaart brengen van nieuwe producten op de markt en ik werk voor Mïntel, een internationaal marktonderzoeksbureau.
Zeg toch ook nergens dat ik veel verdien ofzo? Het is maar een bijbaantje, maar was gewoon benieuwd hoeveel je met Roamler ong verdient per maand.quote:Op donderdag 1 februari 2018 22:40 schreef Prh01 het volgende:
[..]
12,50 per uur. Das niet zo bijzonder toch ?
het varieert sterk: 500 tot dik 2000 bruto per maandquote:Op vrijdag 2 februari 2018 11:58 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Zeg toch ook nergens dat ik veel verdien ofzo? Het is maar een bijbaantje, maar was gewoon benieuwd hoeveel je met Roamler ong verdient per maand.
Bedoel je www.mintel.com ?quote:Op vrijdag 2 februari 2018 11:58 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Zeg toch ook nergens dat ik veel verdien ofzo? Het is maar een bijbaantje, maar was gewoon benieuwd hoeveel je met Roamler ong verdient per maand.
Hoeveel uur was je daarmee kwijt dan? Want dat is wel echt prima vergoeding, afhankelijk van t aantal uur, natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 22:40 schreef F0xy het volgende:
In een goede periode (rond begin zomer vorig jaar) verdiende ik zo'n ¤400 in de maand in mijn Woonplaats (kleine stad)
Ja, dat is het bedrijf en nee het is niet Nederlands, er zit ook geen kantoor in Nederland maar ze doen wel onderzoek op de Nederlandse markt, dus zodoende. Maar alles gaat via het internet dus dat is allemaal niet zo'n punt natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 22:47 schreef Spottertje73 het volgende:
[..]
Bedoel je www.mintel.com ?
Dat is geen Nederlands bedrijf toch ?
En hoe meld je je daar dan aan en wat doe je dan zoal voor opdrachten of waaruit bestaan je werkzaamheden?quote:Op zaterdag 3 februari 2018 18:29 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Hoeveel uur was je daarmee kwijt dan? Want dat is wel echt prima vergoeding, afhankelijk van t aantal uur, natuurlijk.
[..]
Ja, dat is het bedrijf en nee het is niet Nederlands, er zit ook geen kantoor in Nederland maar ze doen wel onderzoek op de Nederlandse markt, dus zodoende. Maar alles gaat via het internet dus dat is allemaal niet zo'n punt natuurlijk.
Ik verdiende toen +- ¤12-20 p/uquote:Op zaterdag 3 februari 2018 18:29 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Hoeveel uur was je daarmee kwijt dan? Want dat is wel echt prima vergoeding, afhankelijk van t aantal uur, natuurlijk.
[..]
Ja, dat is het bedrijf en nee het is niet Nederlands, er zit ook geen kantoor in Nederland maar ze doen wel onderzoek op de Nederlandse markt, dus zodoende. Maar alles gaat via het internet dus dat is allemaal niet zo'n punt natuurlijk.
Waarom vinden ze het niet goed? Weet je daar de reden voor?quote:Op maandag 5 februari 2018 14:50 schreef crazyboy2309 het volgende:
Toch vindt de manager het niet goed dat ik kom spotten.
Ik heb naar de reden gevraagd. Ze zeiden dat ze alleen willen meewerken als het in opdracht van het hoofdkantoor gebeurt. Eerst spraken ze mij aan en vroegen ze waarom ik foto's maak. Heb ik het uitgelegd en was het goed. Paar weken later werd ik bij binnenkomst gelijk aangesproken en verzocht om geen foto's meer te maken. Toen ik zei dat het mysterieshopping is zeiden ze maar jou kennen we al dus is het niet anoniem meer. De echte reden heb ik niet naar gevraagd, want ik vermoed dat dit een smoes is.quote:Op maandag 5 februari 2018 15:48 schreef b-engel het volgende:
[..]
Waarom vinden ze het niet goed? Weet je daar de reden voor?
quote:Op maandag 5 februari 2018 19:13 schreef crazyboy2309 het volgende:
[..]
Ik heb naar de reden gevraagd. Ze zeiden dat ze alleen willen meewerken als het in opdracht van het hoofdkantoor gebeurt. Eerst spraken ze mij aan en vroegen ze waarom ik foto's maak. Heb ik het uitgelegd en was het goed. Paar weken later werd ik bij binnenkomst gelijk aangesproken en verzocht om geen foto's meer te maken. Toen ik zei dat het mysterieshopping is zeiden ze maar jou kennen we al dus is het niet anoniem meer. De echte reden heb ik niet naar gevraagd, want ik vermoed dat dit een smoes is.
op een bepaalde manier is het dat ook wel: het gaat erom hoe jij als klant bepaalde dingen in de winkels aantreft. de term mysteryshopper impliceert niet per se dat het gaat om het contact van de medewerker met de klant, ook al zijn we misschien wel gewend om het zo te denken.quote:Op maandag 5 februari 2018 20:48 schreef b-engel het volgende:
Kruidvat heeft ook MultiValue al aangesproken dat ze niet meer willen dat er foto's gemaakt worden. En ja, als je al zegt dat het mysteryshoppen is.... daar mag het dus juist niet bij. Dat is dus waarom ik dit geen mysteryshoppen noem.
Bij de enige etos in mijn woonplaats, kennen ze mij ook en vinden ze het geen probleem dat ik spot. Nou zijn de meeste opdrachten bij etos ook met toestemming van het hoofdkantoor gedaan. Tenminste, bij SmartSpotter. Bij Roamler staat dat er meestal niet, maar dat hoeven ze niet te weten.quote:Op maandag 5 februari 2018 20:54 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
op een bepaalde manier is het dat ook wel: het gaat erom hoe jij als klant bepaalde dingen in de winkels aantreft. de term mysteryshopper impliceert niet per se dat het gaat om het contact van de medewerker met de klant, ook al zijn we misschien wel gewend om het zo te denken.
liefst mystery, dus zonder dat ze je door hebben, maar als ze je kennen en ze laten je gewoon je gang gaan is het ook prima: het gaat er immers om dat de opdrachtgever een goed beeld krijgt van hoe de situatie in de winkel is. ik heb in een slijterij wel eens meegemaakt dat de slijter eerst een paar dingen anders wilde gaan neerzetten, nee dat is nou dus net effe niet de bedoeling. en dat zeg ik dan ook gewoon.
Ja dan hoef je niet weer te komen.quote:Op maandag 5 februari 2018 20:54 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik heb in een slijterij wel eens meegemaakt dat de slijter eerst een paar dingen anders wilde gaan neerzetten, nee dat is nou dus net effe niet de bedoeling. en dat zeg ik dan ook gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |