abonnement Unibet Coolblue
pi_175408434



Wat is Roamler?

Roamler is een app voor je telefoon waarbij het er om draait dat je opdrachten uitvoert voor de opdrachtgever. Hetzij voor geld hetzij voor de xp die je kan verdienen, waardoor je in een hoger lvl komt.

De bedragen die je per opdracht krijgt zijn zeer verschillend. In theorie variëren de bedragen van 2 tot 50 euro maar in de praktijk is 25 euro toch wel de max. Maar opdrachten van een euro of 2 a 3 zijn meer gangbaar, De prijzen lopen wel op maar het heeft er erg mee te maken wat voor opdracht het is. Is het een onderzoek naar een weekaanbieding en er wordt niet bij vermeld dat de inzending sluit als er genoeg opdrachten binnen zijn kan je er van uitgaan dat hij zaterdagmiddag meer waard is dan maandagochtend. Of je er op wilt wachten is aan jou, en houd er daarbij rekening mee dat zolang jij de opdracht niet reserveert, anderen hem kunnen claimen en hij dus weg is. Probeer voor jezelf te beredeneren wie de opdrachtgever is en welk gewin ze halen uit de gegevens va de opdracht en je kan beter inschatten hoe je een opdracht moet doen en of de beloning zal oplopen.

Er zijn verschillende soorten opdrachten,

*opdrachten die je thuis kan uitvoeren door iets creatief te doen. Voor deze opdrachten krijg je alleen xp's en geen geld
*opdrachten die je op straat kunt doen: een voorbeeld is fotografeer een skatespot, op deze manier brengen ze alle skatespots in kaart. Voor dit soort opdrachten krijg je ook geen geld maar wel xp's
*en als laatste de opdrachten voor geld en xp. Dit is natuurlijk waar het allemaal omdraait. Uiteindelijk kan iedereen wel wat geld gebruiken
Uitleg over de opdrachten voor geld
Een opdrachtgever kan heel veel verschillende opdrachten geven.

Wekelijks keert de ''babymelk check'' terug. Dit is een vrij simpele opdracht die ongeveer 3 minuten kost. Je maakt een foto van het schap en beantwoord de vragen die je op je scherm krijgt en telt de producten die aanwezig zijn.
Er zijn ook babymelk check + opdrachten, iets meer werk en iets meer beloning. Je begint net de babymelkcheck en als je klaar bent vraag je naar de voorraad bij de servicesbalie of het magazijn.

Nog een voorbeeld van een opdracht is, 'de kaascheck'. Vanmiddag was dit bijvoorbeeld een opdracht, het was de bedoeling om een foto te maken van een actiekoeling in de opgegeven AH en die naar Roamler te sturen.

Een ander voorbeeld zijn de terraschecks. Hier is het de bedoeling dat je om een drankje vraagt in de opgegeven locatie. Je moet dan een foto maken van de kaart en van het drankje. Zo controleren ze of een drankje wel in het juiste glas wordt geschonken. Je beloning is dan xp's geld en de vergoeding wat je voor het drankje kwijt was.
Voor sommige opdrachten heb je een toestemmingsbrief in je app voor andere opdrachten ben je anoniem.


Waarom doen bedrijven dit?

Bedrijven gebruiken liever Roamler-gebruikers als 'misteryshopper' dan dat ze een professioneel persoon moeten gaan inhuren. Op deze manieren zien ze op het hoofdkantoor heel gemakkelijk en snel hoe er in een vestiging wordt omgegaan met bepaalde producten.
Hoe word ik een Roamler?
Een Roamler kun je op 2 manieren worden.
1.Probeer een account aan te maken op een locatie waar nog maar weinig andere Roamlers zijn.
2. Een invite krijgen van een andere Roamler.
Dit lijkt heel simpel, je vraagt even aan een Roamler of hij/zij je even wilt inviten, maar zo gemakkelijk gaat dat niet. Als je lvl 3 bent op Roamler kun pas je iemand anders inviten. Maar je stuurt niet zomaar naar een willekeurig iemand een invite.

Waarom niet? Omdat met elke opdracht die de Roamler-gebruiker uitvoert diegene die de invite heeft verstuurd ook namelijk 2% van zijn inkomsten binnenkrijgt van Roamler zelf. Plus 2 euro wanneer deze persoon level 2 bereikt. Daarom is het belangrijk dat diegene die een invite weg kan geven zeker weet dat jij er echt gebruik van gaat maken omdat het anders zonde zou zijn. Invites weggeven in je eigen gebied is niet handig!

Invites
Je kunt een DM/PM sturen naar 1 van de volgende users als je een invite zou willen en er ook echt voor in wilt zetten om een actieve Roamler te zijn.

Wie hebben er momenteel een invite te vergeven?
- Tinos85
- loezzzje
- pl4kkie
- dekkered
- liesje1979
- eenjongen...
- IJsbeertje21
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijst van critici:
Bart2002
....
..
..

SPOILER: screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175410071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:00 schreef Charlies het volgende:
Ik wil dit ook doen, wie maakt mij lid? :D
Ik stuur je een pb :)!
VERWIJDER DIT ACCOUNT
  zondag 3 december 2017 @ 15:14:46 #3
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175470926
Dat valt niet mee zeg, om het nieuwe topic te vinden!
pi_175501317
Dit wordt een goede SS en Roamler week _O_
pi_175506450
Invite over! Dm me met je emailadres!
pi_175506659
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 01:02 schreef bamibij het volgende:
Dit wordt een goede SS en Roamler week _O_
Okee. Ziet er hier in de buurt nog niet heel goed uit. 2, wat 3,-
pi_175508171
Regelmatig opdrachten 15+ euro in mijn tijdlijn staan..
pi_175508685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:34 schreef jappiejan het volgende:
Regelmatig opdrachten 15+ euro in mijn tijdlijn staan..
'Tijdlijn' :')? Het is geen Facebook :+ .

Hier zijn de opdrachten prut
VERWIJDER DIT ACCOUNT
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:11:14 #9
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175510729
Hier is alleen RW wat, de rest is allemaal 1,50-3 euro en ver uit elkaar. Oh en de eerste SS Pro (85 km weg!). Levert weinig op en de omschrijving is niet erg duidelijk. Eerst zeggen ze: je plaatst materiaal, je kruipt in de huid van vertegenwoordiger en dan: je controleert een meubel en geeft tips. Met voor de mannen (?) een kledingvoorschrift, haha
pi_175518590
Hoe bevalt dat Roamler Works? Heb nu een opdracht voor een skype ronde open staan..
  † In Memoriam † woensdag 6 december 2017 @ 09:29:40 #11
21636 Feestkabouter
pi_175522772
http://frontpage.fok.nl/a(...)n-walkie-talkie.html

niet meteen allemaal bestellen: de resolutie van de camera is veel te laag
  † In Memoriam † woensdag 6 december 2017 @ 17:22:49 #12
21636 Feestkabouter
pi_175531843
Kamer zeer kritisch over plan Deliveroo

heeft iemand zich wel eens afgevraagd wat de consequenties zijn als je een doos met pakken chocomel of een fles wijn uit je klauwen laat vallen terwijl je met een Works opdracht bezig bent?
  woensdag 6 december 2017 @ 19:39:49 #13
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_175534123
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 17:22 schreef Feestkabouter het volgende:
Kamer zeer kritisch over plan Deliveroo

heeft iemand zich wel eens afgevraagd wat de consequenties zijn als je een doos met pakken chocomel of een fles wijn uit je klauwen laat vallen terwijl je met een Works opdracht bezig bent?
Of erger nog dat het op jouw voet valt en je voet breekt......?
  † In Memoriam † woensdag 6 december 2017 @ 20:41:05 #14
21636 Feestkabouter
pi_175535715
ik dacht ik begin klein
pi_175538175
Iemand ervaring met roamler works?Zoja, de moeite waard qua verdiensten ten opzichte van werk dat je doet.
  woensdag 6 december 2017 @ 22:23:55 #16
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175538667
@jappiejan: ja dat is de moeite. Wel meer werk, vooral anders, maar betaalt ook anders
pi_175563765
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:41 schreef Feestkabouter het volgende:
ik dacht ik begin klein
Ja als er alleen een pak valt is het niet zo erg maar bij meer schade dan heb je een lekkere discussie. volgens de voorwaarden ben je zelf verantwoordelijk.

Alleen wat Roamler vast niet weet is dat als jij dit meld bij jou avp en dat je aan het werk was dan is het niet verzekerd. Werk? Ja gewoon werk. Wat ben je er anders aan het doen? Vrijwilligerswerk?

Roamler probeert het op die manier wel af te houden maar helemaal bij een works opdracht ben je gewoon werknemer hoor. Een advocaat maakt gehakt van die voorwaarden.

Jij mag zelf bepalen of je de opdracht accepteert maar ze sturen je er dan wel heen. Er staat soms bij accepteren is uitvoeren.
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:15:20 #18
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_175569703
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:45 schreef Prh01 het volgende:

[..]

Ja als er alleen een pak valt is het niet zo erg maar bij meer schade dan heb je een lekkere discussie. volgens de voorwaarden ben je zelf verantwoordelijk.

Alleen wat Roamler vast niet weet is dat als jij dit meld bij jou avp en dat je aan het werk was dan is het niet verzekerd. Werk? Ja gewoon werk. Wat ben je er anders aan het doen? Vrijwilligerswerk?

Roamler probeert het op die manier wel af te houden maar helemaal bij een works opdracht ben je gewoon werknemer hoor. Een advocaat maakt gehakt van die voorwaarden.

Jij mag zelf bepalen of je de opdracht accepteert maar ze sturen je er dan wel heen. Er staat soms bij accepteren is uitvoeren.
Dus Roamler betaalt daar ook sociale premies over? En aan het eind van het jaar krijg je een jaaropgave vanuit Roamler?
  † In Memoriam † vrijdag 8 december 2017 @ 11:12:07 #19
21636 Feestkabouter
pi_175570787
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:15 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dus Roamler betaalt daar ook sociale premies over? En aan het eind van het jaar krijg je een jaaropgave vanuit Roamler?
nee en nee.

het gaat om (aansprakelijkheid voor) de schade voor de ondernemer (winkel).
als je zelf ziek of AO raakt tijdens dit 'werk' is het weer een ander verhaal. dan heb je zelf 'schade'.
  vrijdag 8 december 2017 @ 15:01:50 #20
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_175575505
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:12 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

nee en nee.

het gaat om (aansprakelijkheid voor) de schade voor de ondernemer (winkel).
als je zelf ziek of AO raakt tijdens dit 'werk' is het weer een ander verhaal. dan heb je zelf 'schade'.
Dus je bent niet verzekerd? Dus met andere woorden, je krijgt ondermaats betaald voor het werk dat je voor ze verricht en je bent daarnaast ook nog niet eens verzekerd? Je moet wel heel gek of in geldnood zitten als je werk van ze aanneemt.
pi_175577211
Als je producten beschadigt, dan hoef je dat niet zelf te betalen, aangezien een winkel daarvoor verzekerd is. Het is dan precies dezelfde situatie als dat je als klant daar komt en per ongeluk iets breekt.

Het is een ander verhaal als je 'letsel' loopt. Volgens mij ben je daar niet voor verzekerd bij SS en Roamler.
VERWIJDER DIT ACCOUNT
pi_175591067
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:27 schreef F0xy het volgende:
Als je producten beschadigt, dan hoef je dat niet zelf te betalen, aangezien een winkel daarvoor verzekerd is. Het is dan precies dezelfde situatie als dat je als klant daar komt en per ongeluk iets breekt.

Het is een ander verhaal als je 'letsel' loopt. Volgens mij ben je daar niet voor verzekerd bij SS en Roamler.
Daar is een winkel niet voor verzekerd hoor. Dat is alleen voor brand, inbraak waterschade etc.

Ze laten jou niet betalen voor een pak chocomelk dat is wat anders. Maar als jij een paar kratten bier om gooit echt wel hoor.

In zo'n geval zou ik gewoon de info van Roamler doorgeven. Je hebt zelfs een works ID van hun om. Zoeken zij het maar uit
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2017 @ 09:43:19 #23
21636 Feestkabouter
pi_175593654
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 00:39 schreef Prh01 het volgende:

[..]

Daar is een winkel niet voor verzekerd hoor. Dat is alleen voor brand, inbraak waterschade etc.

Ze laten jou niet betalen voor een pak chocomelk dat is wat anders. Maar als jij een paar kratten bier om gooit echt wel hoor.

In zo'n geval zou ik gewoon de info van Roamler doorgeven. Je hebt zelfs een works ID van hun om. Zoeken zij het maar uit
inderdaad.
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:40:17 #24
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175607065
Ik denk niet dat je Roamler als werkgever kunt zien, maar wel als opdrachtgever. Als je als ZZP-er gaat werken voor een opdrachtgever moet je ook jezelf verzekeren tijdens het uitvoeren van werkzaamheden.
Maar niemand heeft toch ooit een quit claim getekend dat Roamler niet aansprakelijk is? Je hebt alleen niks om aan te tonen dat je de klus in opdracht doet. Je Worker ID is BS. De app zegt ook niks.
Als ze vragen hebben, kunnen ze mailen. Ja lekker als jij de boel in het honderd laat lopen.
Als je ziet hoe laat (en soms zelf niet) ze reageren op een vraag van ons, wat doen ze dan als er echt iets mis gaat?
  † In Memoriam † zondag 10 december 2017 @ 11:04:19 #25
21636 Feestkabouter
pi_175616360
als er schade ontstaat hoeft dat natuurlijk niet meteen op dat moment te worden afgerekend. maar ook als een winkel dat toch wel graag zou willen zou je dat wel kunnen doen, en dan kan vervolgens achteraf altijd nog een andere regeling worden getroffen.
je geeft dus sowieso je gegevens en je gaat erover communiceren met Roamler, zoals je anders met een verzekeringsmaatschappij zou doen.
ik weet zeker dat Roamler gewoon zal erkennen dat je een opdracht voor hen aan het uitvoeren was, daarover geen discussie. of zij ook aansprakelijk zijn voor de schade, dat is een heel ander verhaal. ik heb nog nooit ergens enige letter van hen (of SS) gelezen over zo'n mogelijke situatie..... het geeft mij de indruk dat je toch maar niet te hard op hen moet rekenen als het gaat over vergoeding of verzekering.
  zondag 10 december 2017 @ 14:35:38 #26
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175621017
Roamler zal wel erkennen dat je voor hen aan het werk was, maar hun verzekeringsmaatschappij zal dat zeker niet, die zullen het eerst willen afwentelen. Misschien is het nieet verkeerd om toch een rechtsbijstand af te gaan sluiten.
pi_175626039
Ja en anders is er nog een opdrachtgever om aan te spreken.
  zondag 10 december 2017 @ 18:05:51 #28
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175626465
Het is mij opgevallen dat bij RW ze ervan weten, maar bij een heleboel andere dingen dus niet. Dan is niet de supermarkt of drogist de opdrachtgever maar zoals zij het noemen 'de merken'. Daar zijn dus al veel klachten over geweest.
En een rechtszaak tegen Unilever ivm schade?
  † In Memoriam † zondag 10 december 2017 @ 20:39:21 #29
21636 Feestkabouter
pi_175630705
de opdrachtgever staat erbuiten, die is echt niet aansprakelijk.

en bij veel Works-opdrachten staat de winkel het weliswaar toe en is het vaak ook wel echt welkom, maar het zijn meestal toch de merken die de opdrachtgever zijn. ZIJ zijn het die de promotiematerialen in de winkels willen hebben.

let op als je een WA-verzekering afsluit of dit soort 'klussen' daaronder vallen. ik heb namelijk het sterke vermoeden van niet, als je een gewone persoonlijke WA-verzekering afsluit. ik denk dat je hiervoor toch een veel duurdere zakelijke WA-verzekering moet afsluiten.
  † In Memoriam † zondag 10 december 2017 @ 20:41:13 #30
21636 Feestkabouter
pi_175630772
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:35 schreef b-engel het volgende:
Roamler zal wel erkennen dat je voor hen aan het werk was, maar hun verzekeringsmaatschappij zal dat zeker niet, die zullen het eerst willen afwentelen. Misschien is het nieet verkeerd om toch een rechtsbijstand af te gaan sluiten.
het is uberhaupt maar de vraag of zij dit KUNNEN verzekeren. we zijn daar immers niet in dienst, we zijn slechts onderaannemers. natuurlijk zal het maar heel incidenteel van toepassing zijn, ik denk dat ze slechts 2 mogelijkheden hebben: de schade uit eigen zak betalen of nee verkopen (en ons de schade zelf laten betalen).
pi_175642333
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:39 schreef Feestkabouter het volgende:
de opdrachtgever staat erbuiten, die is echt niet aansprakelijk.

en bij veel Works-opdrachten staat de winkel het weliswaar toe en is het vaak ook wel echt welkom, maar het zijn meestal toch de merken die de opdrachtgever zijn. ZIJ zijn het die de promotiematerialen in de winkels willen hebben.

let op als je een WA-verzekering afsluit of dit soort 'klussen' daaronder vallen. ik heb namelijk het sterke vermoeden van niet, als je een gewone persoonlijke WA-verzekering afsluit. ik denk dat je hiervoor toch een veel duurdere zakelijke WA-verzekering moet afsluiten.
WA is voor je auto. Jij bedoelt een avp. Voor zover ik weet kan je die niet uitbreiden met betaalde klussen en zonder kvk kan je geen zakelijke avb sluiten.

Dus gevalletje tussen wal en schip.

Roamler kan dit wel in voorwaarden zetten maar bij particulieren (wat wij zijn) kan je zoiets niet volhouden.
  maandag 11 december 2017 @ 12:41:20 #32
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_175642479
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:35 schreef b-engel het volgende:
Roamler zal wel erkennen dat je voor hen aan het werk was, maar hun verzekeringsmaatschappij zal dat zeker niet, die zullen het eerst willen afwentelen. Misschien is het nieet verkeerd om toch een rechtsbijstand af te gaan sluiten.
Voor de opdracht waar je ondermaats voor wordt betaald ook nog een rechtsbijstand afsluiten?
pi_175647368
Man man man, is dit een topic over verzekeringen? Als je niet op een normale manier een opdracht uit kunt uitvoeren betekent het niet meteen dat je 100'en euro's schade maakt he...
  maandag 11 december 2017 @ 16:23:15 #34
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_175648146
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 15:49 schreef jappiejan het volgende:
Man man man, is dit een topic over verzekeringen? Als je niet op een normale manier een opdracht uit kunt uitvoeren betekent het niet meteen dat je 100'en euro's schade maakt he...
Of het nou 100000 of 10 euro schade is dat maakt voor de discussie niet uit.
  maandag 11 december 2017 @ 18:13:41 #35
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175651000
Als je bij de bank op de ladder 4m hoog de posters verwisselt en je breekt je rug? Weg toekomst voor 25 euro.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2017 @ 20:00:53 #36
21636 Feestkabouter
pi_175654018
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 12:34 schreef Prh01 het volgende:

WA is voor je auto. Jij bedoelt een avp.
het verschilt per maatschappij hoe ze het noemen (wettelijke aansprakelijkheid reikt verder dan alleen het verkeer), maar we hebben het over hetzelfde ja.

overigens zijn schade die je in een winkel aanricht en schade doordat je zelf gewond of AO raakt wel 2 erg verschillende dingen. maar het zijn idd wel allebei kwesties die in een extreem gevalletje relevant kunnen zijn.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2017 @ 20:03:17 #37
21636 Feestkabouter
pi_175654098
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 12:34 schreef Prh01 het volgende:

Roamler kan dit wel in voorwaarden zetten maar bij particulieren (wat wij zijn) kan je zoiets niet volhouden.
hoezo heb jij het over voorwaarden? staat daar iets in over deze onderwerpen? (ik heb me er nooit echt in verdiept)

en het is maar de vraag of wij echt particulieren zijn in deze kwestie. hoe je het ook bekijkt: we zijn onderaannemers.
pi_175658546
Mensen nog de weg op gegaan? :')
pi_175659982
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 20:03 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

hoezo heb jij het over voorwaarden? staat daar iets in over deze onderwerpen? (ik heb me er nooit echt in verdiept)

en het is maar de vraag of wij echt particulieren zijn in deze kwestie. hoe je het ook bekijkt: we zijn onderaannemers.
Ja kijk maar eens bij instellingen --> over --> voorwaarden.

Verzekeraars hebben het bij een avp nooit over wa. Maar veel mensen noemen het idd wel zo.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2017 @ 23:03:25 #40
21636 Feestkabouter
pi_175660675
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:35 schreef Prh01 het volgende:

[..]

Ja kijk maar eens bij instellingen --> over --> voorwaarden.

Verzekeraars hebben het bij een avp nooit over wa. Maar veel mensen noemen het idd wel zo.
of gewoon de link noemen:
https://my.roamler.com/terms/review?id=143215

achterhaald, de info in deze voorwaarden klopt niet meer.
blijkbaar denken ze er niet aan om de voorwaarden aan te passen als er in het bedrijf of de app dingen wijzigen.

maar goed, over enige vorm van schade zijn ze wel heel lekker kort en simpel. of het daarmee ook houdbaar is, is een ander verhaal.
pi_175690633
¤18 per Jumbo nu :P
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2017 @ 14:39:41 #42
21636 Feestkabouter
pi_175694461
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:54 schreef bamibij het volgende:
¤18 per Jumbo nu :P
de brood opdrachten voorlopig nog niet doen (opdracht vanuit hoofdkantoor Jumbo), die worden echt nog wel veel meer waard
pi_175698914
Brood wacht ik nog even mee. Wereldgerechten en chocomel zullen ook nog wel flink oplopen. Volgende week of eind deze week maar eens een jumbo-dagje gaan doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Miek95 op 13-12-2017 18:51:59 ]
pi_175699627
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:57 schreef Miek95 het volgende:
Brood wacht ik nog even mee. Wereldgerechten en chocomel zullen ook nog wel flink oplopen. Volgende week of eind deze week jumbo maar eens een jumbo-dagje gaan doen.
De wereldgerechten al wel even gedaan voor 5,-
pi_175709155
Aangenomen voor Roamler works aka roamler merchandise. Ziet er op het eerste gezicht goed uit. Positieve ervaringen met winkelpersoneel jullie? En al ooit een RW opdracht afgekeurd gehad en zoja, wat dan?
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2017 @ 23:27:18 #46
21636 Feestkabouter
pi_175709680
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 23:05 schreef jappiejan het volgende:
Aangenomen voor Roamler works aka roamler merchandise. Ziet er op het eerste gezicht goed uit. Positieve ervaringen met winkelpersoneel jullie? En al ooit een RW opdracht afgekeurd gehad en zoja, wat dan?
wat dan? dan krijg je dus niks.
pi_175712989
Lekker kortaf, ik zat meer te denken aan een antwoord als 'je krijgt de optie om je te verbeteren ofso',
pi_175713069
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:05 schreef jappiejan het volgende:
Lekker kortaf, ik zat meer te denken aan een antwoord als 'je krijgt de optie om je te verbeteren ofso',
Die optie krijg je ook. Ik had pas een klein foutje gemaakt bij een roamler works opdracht en kreeg na verbetering alsnog een vergoeding.
pi_175721952
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:13 schreef Miek95 het volgende:

[..]

Die optie krijg je ook. Ik had pas een klein foutje gemaakt bij een roamler works opdracht en kreeg na verbetering alsnog een vergoeding.
Kijk aan! Thanks voor het antwoord.
  vrijdag 15 december 2017 @ 23:09:37 #50
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175753662
@jappiejan: Ik doe het nu een paar weken en ik vind het leuk! Maar ja, ik hou van het contact met de mensen,, het samenwerken aan een betere winkel. Ik heb een leuk contact met 'mijn' managers, en ook met de medewerkers.
In welke regio woon je?
pi_175757349
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:09 schreef b-engel het volgende:
@jappiejan: Ik doe het nu een paar weken en ik vind het leuk! Maar ja, ik hou van het contact met de mensen,, het samenwerken aan een betere winkel. Ik heb een leuk contact met 'mijn' managers, en ook met de medewerkers.
In welke regio woon je?
Ik moet mijn eerste opdracht nog doen, maar ik zie er ook wel iets in! Omgeving den bosch
  zaterdag 16 december 2017 @ 20:17:50 #52
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175768762
Zijn er geen rw shops meer vrij dan nu in je omgeving?
pi_175776646
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:17 schreef b-engel het volgende:
Zijn er geen rw shops meer vrij dan nu in je omgeving?
Rw shops als in rw opdrachten? Jawel, maar 12 eu nog niet echt de moeite dit moment haha
  † In Memoriam † zondag 17 december 2017 @ 10:03:02 #54
21636 Feestkabouter
pi_175778212
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 02:55 schreef jappiejan het volgende:

[..]

Rw shops als in rw opdrachten? Jawel, maar 12 eu nog niet echt de moeite dit moment haha
het kan oplopen tot voorbij de 40 euro, dus voorlopig nog even niet doen nee
  zondag 17 december 2017 @ 15:20:44 #55
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175785187
Wauw, net begonnen en nu 12 al te min vinden haha!

Ik zag net dat Scoupy ook al begint met ditzelfde: Foto's maken in AH van Barilla voor 1,50
pi_175786509
Haha komt omdat ik buiten RW ook opdrachten doe voor 9,50+ met uitschieters van 20 euro. 12 euro in combinatie met de winkel waar ik heen moet trekt me dan niet altijd haha. Ben voor de rest niet zo hebberig hoor 😅
  † In Memoriam † zondag 17 december 2017 @ 23:54:38 #57
21636 Feestkabouter
pi_175800998
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:17 schreef jappiejan het volgende:
Haha komt omdat ik buiten RW ook opdrachten doe voor 9,50+ met uitschieters van 20 euro. 12 euro in combinatie met de winkel waar ik heen moet trekt me dan niet altijd haha. Ben voor de rest niet zo hebberig hoor 😅
nou dan stel ik hem maar: en waar verdien je die bedragen dan mee?
pi_175801299
Bij mij in de buurt loopt alles hoog op. Geen roamlers, daarnaast doe ik ook niet zoveel opdrachten. Gesprekscheck had ik bijvoorbeeld voor 17,50. Maar ekoplaza checks etcetera ook.
  † In Memoriam † maandag 18 december 2017 @ 10:49:53 #59
21636 Feestkabouter
pi_175805716
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 00:10 schreef jappiejan het volgende:
Bij mij in de buurt loopt alles hoog op. Geen roamlers, daarnaast doe ik ook niet zoveel opdrachten. Gesprekscheck had ik bijvoorbeeld voor 17,50. Maar ekoplaza checks etcetera ook.
oh je bedoelt de gewone Roamler opdrachten.
ik dacht dat je een ander bedrijf bedoelde dat wij misschien nog niet kenden.
pi_175816307
Roamler Works verdient ook lekker.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_175825911
de coca cola nog even meegepakt voor een mooi bedrag.

Kornuit zal ook nog wel wat oplopen.
  maandag 18 december 2017 @ 23:37:52 #62
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175826189
Ze zijn een beetje heel erg gestrest bij AH. Hier stond er geen Kornuit en de teamleider werd echt kwaad dat ik erom vroeg 'ben ik verplicht om mee te werken ofzo?'. Eh, laat maar.
pi_175852431
Plek 50 in de rankings *O*

Maar Kornuit kratten heb ik in vier checks nog nergens gezien. :o

En bij de Plus had ik van de week ook geen toestemming voor de Babymelk check nadat ik mezelf voorstelde en de brief liet zien en toen ik over het hoofdkantoor begon kreeg ik terug ‘ja maar wij zijn het hoofdkantoor niet’. En vervolgens had meneer spijt gok ik en ging hij wel precies uitleggen met dat het daar stond en hoeveel dan. :’)
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_175853415
Die babymelk check is ook wel eens misgegaan bij mij. Sommige werknemers van supermarkten zijn niet de handigste..
pi_175886436
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 22:24 schreef Tamashii het volgende:
Plek 50 in de rankings *O*

Maar Kornuit kratten heb ik in vier checks nog nergens gezien. :o

En bij de Plus had ik van de week ook geen toestemming voor de Babymelk check nadat ik mezelf voorstelde en de brief liet zien en toen ik over het hoofdkantoor begon kreeg ik terug ‘ja maar wij zijn het hoofdkantoor niet’. En vervolgens had meneer spijt gok ik en ging hij wel precies uitleggen met dat het daar stond en hoeveel dan. :’)
Ik ken uberhaupt het bestaan van kratten Kornuit niet :P alleen die dozen met flesjes
  donderdag 21 december 2017 @ 18:56:25 #66
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175898769
Vandaag een leuke: de ijscheck bij Jumbo (SS). Na zoveel vragen ineens: heb je nergens de Cornetto vriezer van Ola gevonden, maak dan deze 5 controlefoto's.
He? Er werd nergens gevraagd om een cornetto vriezer?? Ik heb hem een aantal keer teruggescrolld, maar die vraag was er dus niet.
Dus op het einde stelde ik die vraag. Krijg ik als antwoord: niet alle winkels hebben die vriezer.
Nee duh, maar als je er niet naar vraagt en dan toch alle controlefoto's moet maken?
pi_175905475
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:56 schreef b-engel het volgende:
Vandaag een leuke: de ijscheck bij Jumbo (SS). Na zoveel vragen ineens: heb je nergens de Cornetto vriezer van Ola gevonden, maak dan deze 5 controlefoto's.
He? Er werd nergens gevraagd om een cornetto vriezer?? Ik heb hem een aantal keer teruggescrolld, maar die vraag was er dus niet.
Dus op het einde stelde ik die vraag. Krijg ik als antwoord: niet alle winkels hebben die vriezer.
Nee duh, maar als je er niet naar vraagt en dan toch alle controlefoto's moet maken?
Er staan er 2 in. Bij de ene wel een vraag over ola vriezer en de andere niet.
  donderdag 21 december 2017 @ 22:17:18 #68
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175905978
Bij mij stond dus niet de vraag erin, maar wel: vind je de ola-vriezer niet, maak dan controlefoto's van... hartstikke verwarrend
  † In Memoriam † donderdag 21 december 2017 @ 22:53:14 #69
21636 Feestkabouter
pi_175907200
het is gewoon 1 van de vele voorbeelden waarin SS heel slordig is in het opstellen/formuleren van de instructies.
ander ding uit diezelfde opdracht (de versie waarin de extra 25 cent te verdienen is): wat als er in de Ola-vriezer Jumbo-ijs ligt dat geen schepijs is, wat moet je dan invullen bij vraag 15?

ik heb SS de laatste maanden wekelijks aan de telefoon over het een of ander, en elke keer noem ik een paar van dit soort punten, maar het blijft vol slordigheden zitten bij ze.
  donderdag 21 december 2017 @ 23:22:28 #70
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175908389
Ik ben nu met ze in conclaaf omdat ze iets afkeuren omdat ze de tekst niet kunnen lezen. Ze hebben mij de foto teruggestuurd om te laten zien, en idd is die wazig. Maar toen ik de foto van mij erbij pakte, was die gewoon heel strak en duidelijk leesbaar! Dus blijkbaar houden ze weinig MP over in het overzetten. En ben ik daar de dupe van.
pi_175909462
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 23:22 schreef b-engel het volgende:
Ik ben nu met ze in conclaaf omdat ze iets afkeuren omdat ze de tekst niet kunnen lezen. Ze hebben mij de foto teruggestuurd om te laten zien, en idd is die wazig. Maar toen ik de foto van mij erbij pakte, was die gewoon heel strak en duidelijk leesbaar! Dus blijkbaar houden ze weinig MP over in het overzetten. En ben ik daar de dupe van.
Vervelend!

Vraag: Hoe sla je SS foto's op, met een screen shot ofzo? Op mijn telefoon blijft alleen de laatst gemaakte foto staan.
VERWIJDER DIT ACCOUNT
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2017 @ 00:51:04 #72
21636 Feestkabouter
pi_175911164
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 23:22 schreef b-engel het volgende:
Ik ben nu met ze in conclaaf omdat ze iets afkeuren omdat ze de tekst niet kunnen lezen. Ze hebben mij de foto teruggestuurd om te laten zien, en idd is die wazig. Maar toen ik de foto van mij erbij pakte, was die gewoon heel strak en duidelijk leesbaar! Dus blijkbaar houden ze weinig MP over in het overzetten. En ben ik daar de dupe van.
zet ze voor het blok, confronteer ze maar met de onmogelijkheid van de situatie die ze zelf creeren:
jullie geven vaak de instructie dat de prijskaartjes leesbaar moeten zijn, maar intussen krijgen jullie wel een minder scherpe foto ingestuurd door de app dan hoe mijn camera de foto maakt: hoe verklaren jullie dit?
hoe moeten wij als spotters zien dat de foto die we hebben gemaakt goed genoeg leesbaar is als ie minder scherp bij jullie aankomt?
en waar haal je het lef vandaan om mijn inzending af te keuren omdat een foto niet scherp genoeg is gemaakt terwijl je weet dat de app hem minder scherp instuurt dan mijn camera hem maakt en dus ook minder scherp wordt ingestuurd dan ik hem op mijn scherm heb gezien?

om welke opdracht ging het eigenlijk? (wat moest er leesbaar zijn?)
pi_175928467
Zal de Etos wel zijn.

Nog 2 keer ijs gedaan vandaag. Die vraag over de voorraad ook zo vreemd. Welke normale klant vraagt nou of er nog meer ijs in het magazijn ligt als het normale schap vol ligt.
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2017 @ 20:38:03 #74
21636 Feestkabouter
pi_175930662
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:02 schreef Prh01 het volgende:
Zal de Etos wel zijn.

Nog 2 keer ijs gedaan vandaag. Die vraag over de voorraad ook zo vreemd. Welke normale klant vraagt nou of er nog meer ijs in het magazijn ligt als het normale schap vol ligt.
beetje dom om te denken dat je dat in de rol van normale klant moet doen.
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2017 @ 20:41:58 #75
21636 Feestkabouter
pi_175930782
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 23:45 schreef F0xy het volgende:

[..]

Vervelend!

Vraag: Hoe sla je SS foto's op, met een screen shot ofzo? Op mijn telefoon blijft alleen de laatst gemaakte foto staan.
het verschilt per versie denk ik.
ik heb nu tijdelijk een oude telefoon waarop de foto's niet worden opgeslagen. maar ik was op mijn gewone telefoon gewend dat ze wel werden opgeslagen, gewoon standaard in mijn galerij.
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2017 @ 20:42:20 #76
21636 Feestkabouter
pi_175930790
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 23:22 schreef b-engel het volgende:
Ik ben nu met ze in conclaaf omdat ze iets afkeuren omdat ze de tekst niet kunnen lezen. Ze hebben mij de foto teruggestuurd om te laten zien, en idd is die wazig. Maar toen ik de foto van mij erbij pakte, was die gewoon heel strak en duidelijk leesbaar! Dus blijkbaar houden ze weinig MP over in het overzetten. En ben ik daar de dupe van.
en?
  vrijdag 22 december 2017 @ 21:22:00 #77
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175932254
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:42 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

en?
Ze hebben gewoon niet meer gereageerd... Het was de klus bij BCC. Ik heb de mazzel dat mijn telefoon alles bewaard, pas zodra ze goedgekeurd zijn verwijder ik ze. Vandaag was het bij Etos ook maar weer goed want ze vonden dat ik een flank gemist had (was wel een flank, maar niet met actie)

SS heeft overigens de tekst bij Jumbo-ijs aangepast!
pi_175932551
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:41 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

het verschilt per versie denk ik.
ik heb nu tijdelijk een oude telefoon waarop de foto's niet worden opgeslagen. maar ik was op mijn gewone telefoon gewend dat ze wel werden opgeslagen, gewoon standaard in mijn galerij.
Ehmm... Ik heb android 7.1 en mn telefoon is in april dit jaar uitgekomen.
VERWIJDER DIT ACCOUNT
pi_175933924
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:38 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

beetje dom om te denken dat je dat in de rol van normale klant moet doen.
ja ss geeft aan dat je als mysteryshopper komt. Dus weet niet wat jij daar onder verstaat?

Ik zeg ook niet dat ik dat doe.
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2017 @ 22:37:29 #80
21636 Feestkabouter
pi_175934973
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:22 schreef b-engel het volgende:

[..]

Ze hebben gewoon niet meer gereageerd... Het was de klus bij BCC. Ik heb de mazzel dat mijn telefoon alles bewaard, pas zodra ze goedgekeurd zijn verwijder ik ze. Vandaag was het bij Etos ook maar weer goed want ze vonden dat ik een flank gemist had (was wel een flank, maar niet met actie)

SS heeft overigens de tekst bij Jumbo-ijs aangepast!
dat laatste was mij ook opgevallen.

ik gooi ze ook pas weg na goedkeuring (als ik een telefoon gebruik die ze bewaart).

het staat me vaag bij dat bij installatie van Smartspotter de app vraagt of je de gemaakte foto's wil bewaren. maar ik kan ernaast zitten.
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2017 @ 22:40:48 #81
21636 Feestkabouter
pi_175935076
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 22:07 schreef Prh01 het volgende:

[..]

ja ss geeft aan dat je als mysteryshopper komt. Dus weet niet wat jij daar onder verstaat?

Ik zeg ook niet dat ik dat doe.
je moet niet alles geloven wat SS schrijft.
er zitten zo vaak strijdigheden of hiaten in de beschrijvingen en instructies van SS.
ze verwachten echt niet dat je die vraag als consument stelt, ze zijn alleen vergeten te melden dat je dan ineens niet meer in de rol van winkelende consument hoeft te zijn.

ik denk dat ze het niet specifiek willen benoemen omdat minder mensen misschien dan die opdracht gaan uitvoeren, of men dan eigenlijk vindt dat de vergoeding hoger moet zijn (toen die nog 3 euro was), dat soort redenen.
en slordigheid kan ook zeer zeker een rol spelen.
pi_176000719
Fijne Kerst allemaal!!
pi_176050382
Ik word een beetje moe van SmartSpotter. Als de actieplek er niet is moet je foto's van vergelijkbare actieplekken maken. Die waren er echter ook niet. Dus foto's van andere actieplekken gemaakt. Opdracht afgekeurd.

Hoe moet ik iets fotograferen wat er niet is? Anders gaan ze maar zelf kijken als ze het niet geloven.
  woensdag 27 december 2017 @ 22:56:52 #84
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_176058281
Als je dat erbij zet op het eind, worden ze meestal wel goed gekeurd.

Ik had er eentje over Ananas bij Jumbo. Als er geen actieplek was van ananas, moest je een andere actieplek op de foto zetten. Maar was je nou bij Jumbo, dan moest je de actiestraat op de foto zetten (stond bij alle drie de foto's). Dus had ik dat braaf gedaan, afgekeurd.
Bij een andere Jumbo is geen actiestraat en toch moet je die vaak op de foto zetten.
Maar net zoiets is dat je bij Etos de geurkaarsen-display op de foto moet zetten, terwijl die in begin november al uitverkocht was in het hele land. Dat veranderen ze niet, nee, maak steeds maar extra foto's.
SS is heel erg slordig in de teksten en als je iets dan anders opvat is dat jouw probleem en keuren ze het af.
pi_176061575
Ik heb sinds een tijdje ook smartspotter maar jeez wat is dat een veel vervelender programma en systeem zeg. Duurde ook 24 uur voordat mijn koffie check ok was en bij Roamler vaak maar een half uur ofzo.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_176079945
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 22:56 schreef b-engel het volgende:
Als je dat erbij zet op het eind, worden ze meestal wel goed gekeurd.

Ik had er eentje over Ananas bij Jumbo. Als er geen actieplek was van ananas, moest je een andere actieplek op de foto zetten. Maar was je nou bij Jumbo, dan moest je de actiestraat op de foto zetten (stond bij alle drie de foto's). Dus had ik dat braaf gedaan, afgekeurd.
Bij een andere Jumbo is geen actiestraat en toch moet je die vaak op de foto zetten.
Maar net zoiets is dat je bij Etos de geurkaarsen-display op de foto moet zetten, terwijl die in begin november al uitverkocht was in het hele land. Dat veranderen ze niet, nee, maak steeds maar extra foto's.
SS is heel erg slordig in de teksten en als je iets dan anders opvat is dat jouw probleem en keuren ze het af.
Wij worden juist op pad gestuurd om te controleren of het display is weggehaald vertelde een Etos medewerkster mij. Overigens heb ik maar in 1 Etos het display aangetroffen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Miek95 op 28-12-2017 21:48:29 ]
pi_176145438
Ekoplaza opdracht staat nu op 18 eu bij mij, iemand een idee wanneer die afloopt?
pi_176200917
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 00:51 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

en waar haal je het lef vandaan
Nou nou nou..
  † In Memoriam † maandag 1 januari 2018 @ 12:13:30 #89
21636 Feestkabouter
pi_176212190
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 19:15 schreef Martijntj het volgende:

[..]

Nou nou nou..
het feit dat je zo reageert roept bij mij de vraag op (die ik al vaker heb genoemd): in hoeverre zijn Roamler en Smartspotter zich bewust van de bijzondere situatie die ze creeren? en de verantwoordelijkheid die bij die situatie hoort?

de 2 bedrijven maken klusjes beschikbaar voor een bepaalde vergoeding, maar beoordelen zelf of je zo'n klusje goed hebt uitgevoerd. en bij afkeuring krijgen we helemaal niets. dat is nogal iets, besef dat.
en ok, vaak is de uitleg terecht.
maar het komt behoorlijk vaak voor dat de afkeuring discutabel is. in mijn ogen veel te vaak gezien de bijzondere situatie: als je als bedrijf zo'n bijzondere situatie creeert zou je de verantwoordelijkheid moeten nemen om heel streng te zijn op jezelf om heeeeeel erg goed te checken of de instructies echt heel goed geformuleerd zijn en ondubbelzinnig interpretabel (daar falen beide bedrijven regelmatig flink in), en daarnaast zou je ook heel streng moeten zijn op jezelf om af te wegen om welke redenen je een opdracht mag afkeuren.
in mijn ogen geldt voor dat laatste: alleen als de inzending aantoonbaar niet voldoet aan de instructie.

en dan komen we dus op het punt: ik vind het zeer kwalijk en van onbeschoft lef getuigen als een opdracht om een andere reden wordt afgekeurd.
en in dit geval is dat zeker van toepassing.

zie ik volgens jou iets verkeerd?
  maandag 1 januari 2018 @ 19:44:39 #90
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_176220908
Wat de teksten en de vragen betreft, heb je zeker gelijk. Wat ik ook kwalijk vind (als we nou toch aan het opnoemen zijn) is dat als een opdracht afgekeurd wordt (het keurteam bevat ook mensen uit level 2, vreemd genoeg?), de opdracht weer open wordt gezet. Zodra een ander hem dan oppakt, wordt je hele dispuut aan de kant gegooid, want: we gaan er niet twee keer voor betalen.
En als hij afgekeurd wordt en je wijst op een hiaat in de tekst, wordt hij afgekeurd en de tekst toch aangepast. Met andere woorden: je hebt gelijk maar dikke pech.
pi_176222573
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 12:13 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

het feit dat je zo reageert roept bij mij de vraag op (die ik al vaker heb genoemd): in hoeverre zijn Roamler en Smartspotter zich bewust van de bijzondere situatie die ze creeren? en de verantwoordelijkheid die bij die situatie hoort?

de 2 bedrijven maken klusjes beschikbaar voor een bepaalde vergoeding, maar beoordelen zelf of je zo'n klusje goed hebt uitgevoerd. en bij afkeuring krijgen we helemaal niets. dat is nogal iets, besef dat.
en ok, vaak is de uitleg terecht.
maar het komt behoorlijk vaak voor dat de afkeuring discutabel is. in mijn ogen veel te vaak gezien de bijzondere situatie: als je als bedrijf zo'n bijzondere situatie creeert zou je de verantwoordelijkheid moeten nemen om heel streng te zijn op jezelf om heeeeeel erg goed te checken of de instructies echt heel goed geformuleerd zijn en ondubbelzinnig interpretabel (daar falen beide bedrijven regelmatig flink in), en daarnaast zou je ook heel streng moeten zijn op jezelf om af te wegen om welke redenen je een opdracht mag afkeuren.
in mijn ogen geldt voor dat laatste: alleen als de inzending aantoonbaar niet voldoet aan de instructie.

en dan komen we dus op het punt: ik vind het zeer kwalijk en van onbeschoft lef getuigen als een opdracht om een andere reden wordt afgekeurd.
en in dit geval is dat zeker van toepassing.

zie ik volgens jou iets verkeerd?
Mijn "nou, nou, nou.." ging meer over je toon dan over de inhoud. Je weet heus dat meer mensen daar over vallen. Je boodschap kan net zo goed zijn, maar als je het op een knudde manier brengt dan ergeren mensen zich daar instantly aan.

Hoe ze het bij Smartspotter oppakken, geen flauw idee. ;) bij Roamler weet ik dat er heus geluisterd wordt naar argumenten, ook als een inzending in eerste instantie afgekeurd wordt. Stuur een berichtje via de app, er wordt altijd als second opinion naar jouw opdracht gekeken en met je gecommuniceerd. Dat kan ook zeker leiden tot een alsnog-goedkeuring. :)

En nog een keer, jouw toon. Nu ik je berichtje hier nog eens lees gaan verdorie weer al m'n haren direct de lucht in. :+ tel nou eens tot tien en kies je woorden zorgvuldig, makes hell of a difference
  † In Memoriam † maandag 1 januari 2018 @ 22:23:46 #92
21636 Feestkabouter
pi_176226189
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 20:51 schreef Martijntj het volgende:

[..]

Mijn "nou, nou, nou.." ging meer over je toon dan over de inhoud.
ok, dat schatte ik dan verkeerd in.
qua toon: ik heb het hart op de tong, dat is niet altijd in mijn voordeel, soms ook wel. wat terughoudender zijn is weer op andere momenten in je voordeel, maar soms ook weer in je nadeel. ik ben er niet van overtuigd dat mijn directe en hart-op-de-tong manier van communiceren over-all gezien in mijn nadeel is.

quote:
er wordt altijd ..... met je gecommuniceerd
ik weet dat jullie dat nastreven, maar helaas is het niet altijd het geval. en sorry, maar daarmee klopt het dus niet wat je schrijft.
vaak (bijna altijd) komen we er na een paar berichtjes prima uit, laat dat duidelijk zijn.
maar als het gaat om 'haren overeind' weet ik ook nog wel 2 voorbeelden: ik noem allerlei argumenten waarom de afkeuring onterecht is, en de enige reactie die ik herhaaldelijk van Roamler krijg is: einde discussie. dat noem ik geen communicatie. dat noem ik een zeer zwakke en onfatsoenlijke houding.
dan zijn jullie misschien niet zo enthousiast over mijn toon, maar ik ben tegelijk niet zo te spreken over jullie houding.

quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:44 schreef b-engel het volgende:
En als hij afgekeurd wordt en je wijst op een hiaat in de tekst, wordt hij afgekeurd en de tekst toch aangepast. Met andere woorden: je hebt gelijk maar dikke pech.
en dat vind ik een heel mooi voorbeeld van de onfatsoenlijke houding, ik heb het ook een aantal keer meegemaakt: wel inzien en erkennen dat de communicatie vanuit jullie beter kan door de tekst in de opdracht aan te passen, maar tegelijk de afkeuring die de aanleiding vormde om de tekst te wijzigen niet omdraaien naar een goedkeuring.
ik weet niet hoe ik het op een andere toon kan zeggen, maar ik vind dat gewoon volstrekt onacceptabel.

en trouwens in het algemeen nog even: het feit dat mijn toon jullie niet aanstaat ontslaat jullie niet van de verplichting om er netjes en zakelijk mee om te gaan (maar dat doen jullie in bijna alle gevallen dan ook wel).
pi_176243739
Help! Staat een opdracht in mijn buurt open voor een zeer kleine winkel met 21 opdrachten.

Hoe pak je dit aan? Je kan toch niet mysterie shopper blijven in dit geval als je er al 5 a 6 van de 21 wil doen?
pi_176244531
Welke winkel en wat voor soort opdrachten? Lijkt mij inderdaad onmogelijk. Misschien elke dag een paar doen, al gaat dat ook opvallen tenzij soort winkel..

[ Bericht 3% gewijzigd door jappiejan op 02-01-2018 20:15:23 (Checks--->opdrachten) ]
pi_176244572
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 20:14 schreef jappiejan het volgende:
Welke winkel en wat voor soort checks? Lijkt mij inderdaad onmogelijk. Misschien elke dag een paar doen, al gaat dat ook opvallen tenzij soort winkel..
Zeeman, heb net even op andere locaties gekeken. Zie daarbij dat meerdere Zeeman vestigingen enkele opdrachten hebben uitstaan van ¤10 per stuk.
pi_176244573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 19:48 schreef faf het volgende:
Help! Staat een opdracht in mijn buurt open voor een zeer kleine winkel met 21 opdrachten.

Hoe pak je dit aan? Je kan toch niet mysterie shopper blijven in dit geval als je er al 5 a 6 van de 21 wil doen?
Moet je nog melden bij 1? Anders eerst een paar doen en een uur later de rest? Of gewoon kijken hoever je komt.

Er gaan vast nog wel vergoedingen omhoog dus niet alles ineens doen.
pi_176244917
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 20:16 schreef faf het volgende:

[..]

Zeeman, heb net even op andere locaties gekeken. Zie daarbij dat meerdere Zeeman vestigingen enkele opdrachten hebben uitstaan van ¤10 per stuk.
Die productchecks zeker? Volgens mij kost dat best wat tijd per check en in een kleine winkel zal het wel gaan opvallen, al die foto's. Denk ik.
Er staan er hier ook 22 open voor 10 euro per stuk
pi_176245020
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 20:28 schreef Skittles het volgende:

[..]

Die productchecks zeker? Volgens mij kost dat best wat tijd per check en in een kleine winkel zal het wel gaan opvallen, al die foto's. Denk ik.
Er staan er hier ook 22 open voor 10 euro per stuk
Klopt exact :). Ben ook bang dat het 15 a 20 min per opdracht duurt, maar indien goed excuus wel snel verdiend..
pi_176245243
Zie ze nu ook staan inderdaad. Weggestuurd worden zal geen ramp zijn haha
pi_176248657
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:23 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ok, dat schatte ik dan verkeerd in.
qua toon: ik heb het hart op de tong, dat is niet altijd in mijn voordeel, soms ook wel. wat terughoudender zijn is weer op andere momenten in je voordeel, maar soms ook weer in je nadeel. ik ben er niet van overtuigd dat mijn directe en hart-op-de-tong manier van communiceren over-all gezien in mijn nadeel is.

[..]

ik weet dat jullie dat nastreven, maar helaas is het niet altijd het geval. en sorry, maar daarmee klopt het dus niet wat je schrijft.
vaak (bijna altijd) komen we er na een paar berichtjes prima uit, laat dat duidelijk zijn.
maar als het gaat om 'haren overeind' weet ik ook nog wel 2 voorbeelden: ik noem allerlei argumenten waarom de afkeuring onterecht is, en de enige reactie die ik herhaaldelijk van Roamler krijg is: einde discussie. dat noem ik geen communicatie. dat noem ik een zeer zwakke en onfatsoenlijke houding.
dan zijn jullie misschien niet zo enthousiast over mijn toon, maar ik ben tegelijk niet zo te spreken over jullie houding.

[..]

en dat vind ik een heel mooi voorbeeld van de onfatsoenlijke houding, ik heb het ook een aantal keer meegemaakt: wel inzien en erkennen dat de communicatie vanuit jullie beter kan door de tekst in de opdracht aan te passen, maar tegelijk de afkeuring die de aanleiding vormde om de tekst te wijzigen niet omdraaien naar een goedkeuring.
ik weet niet hoe ik het op een andere toon kan zeggen, maar ik vind dat gewoon volstrekt onacceptabel.

en trouwens in het algemeen nog even: het feit dat mijn toon jullie niet aanstaat ontslaat jullie niet van de verplichting om er netjes en zakelijk mee om te gaan (maar dat doen jullie in bijna alle gevallen dan ook wel).
Ik gebruik al tijden beide apps, en moet zeggen: De crew van SmartSpotter is meedogenloos. Echter vind ik die van Roamler zeer vriendelijk en warmhartig. Als ze iets fout rekenen, is het meestal ook echt fout. Wanneer je aangeeft dat het wel klopt. Krijg ik bijna altijd gelijk.

Jouw toon is ook wel apart Kabouter. Je bent actief in elke topic omtrent Roamler en Smartspotter, ik denk dat je eigenlijk enorm betrokken bent.

Vandaag 8 ABN AMRO checks gedaan, heerlijk! 200 euro :)

Edit:
Ik weiger die product checks. Echt teveel werk. Zou handig zijn als ze dit opsplitsen in 1 of 2 producten, dan de vergoeding maar lager.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2018 22:35:13 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')