En de pleidooien van Sylvana en co vond je wel sterk?quote:Op woensdag 29 november 2017 19:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Van een (fanatieke) pro-piet verwacht ik ook niet dat ie zich kan vinden in de argumenten van Lubach. Wat mij betreft was Lubach veel sterker dan dit geblaat:
Maar goed, wie moet eigenlijk de grote vertegenwoordiger van het pro-piet kamp zijn? Ik zou het niet weten. Sterke pleidooien van die kant heb ik nog niet gehoord.
Goed plan zit je alleen nog dat Oom Arie zonder schmink wordt herkend.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:35 schreef ABombali het volgende:
[..]
Ik wil pieten zonder schmink, iedereen zijn eigen huidskleur, dus zwart kan ook
Nee. De vertegenwoordigers van het anti-kamp die graag door pro-pieten naar voren worden geschoven heb ik helemaal niets mee. Daarom zijn pro-pieten ook zulke grote fans van Sylvana en co.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En de pleidooien van Sylvana en co vond je wel sterk?
Pech gehad, dan regel je maar iemand andersquote:Op woensdag 29 november 2017 19:36 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Goed plan zit je alleen nog dat Oom Arie zonder schmink wordt herkend.
Nee, helaasquote:Op woensdag 29 november 2017 19:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk was.....
Arnold-Jan Scheer.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee. De vertegenwoordigers van het anti-kamp die graag door pro-pieten naar voren worden geschoven heb ik helemaal niets mee. Daarom zijn pro-pieten ook zulke grote fans van Sylvana en co.
Maaruhm, wie zou jij een goede vertegenwoordiger van het pro-kamp noemen?
Wat mij betreft word hij aangepast richting Ruprecht om wat meer terug naar de wortels te gaan.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:38 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Nee, helaas![]()
Snap eigenlijk ook niet waarom sommigen per se dat karikatuur willen behouden, als het toch maar een kinderfeest is.
Het is traditie is geen reden.
Een paar individuen demoniseren is makkelijker dan 35% van Nederland ja, daarom ligt de focus op een handvol anti-pietenquote:Op woensdag 29 november 2017 19:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee. De vertegenwoordigers van het anti-kamp die graag door pro-pieten naar voren worden geschoven heb ik helemaal niets mee. Daarom zijn pro-pieten ook zulke grote fans van Sylvana en co.
Maaruhm, wie zou jij een goede vertegenwoordiger van het pro-kamp noemen?
Ech... Wat een blinde halstarrigheid.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
...
Maar goed, wie moet eigenlijk de grote vertegenwoordiger van het pro-piet kamp zijn? Ik zou het niet weten. Sterke pleidooien van die kant heb ik nog niet gehoord.
Zelfs nog nooit van gehoord.quote:
Wij wonen niet in de bergen. Ruprecht is hier nooit geweest.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat mij betreft word hij aangepast richting Ruprecht om wat meer terug naar de wortels te gaan.
Dat de hakken in het zand gaan is wel begrijpelijk gezien het gestrekte been van racisme en dat hij helemaal weg moet.
Er zijn geen goede vertegenwoordigers van dat standpunt? Ook goed hoor.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:41 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ech... Wat een blinde halstarrigheid.
Het is ook wel een typisch kenmerk van populisme. Populisten zijn altijd tegen dingen, zelden zijn ze ergens voor. Je ziet dat ook in de VS: zelfs na de verkiezingen is het enige goede dat Trump aanhangers kunnen zeggen over Trump dat hij niet Clinton is.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:40 schreef ABombali het volgende:
[..]
Een paar individuen demoniseren is makkelijker dan 35% van Nederland ja, daarom ligt de focus op een handvol anti-pieten
Omdat dat dat niet nodig is. Het anti pieten kamp gebruikt emotie als feiten en zal nooit iets wat niet goed voelt accepteren.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zelfs nog nooit van gehoord.Die moest ik echt even opzoeken.
Wel opmerkelijk dat pro-pieten zo weinig interesse hebben in mijnheer Scheer. De naam valt in dit topic vrijwel nooit. (Ik zie hem nu voor het eerst.)
Waarmee je de post direct erboven nog even bevestigt. Thanks.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:45 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Omdat dat dat niet nodig is. Het anti pieten kamp gebruikt emotie als feiten en zal nooit iets wat niet goed voelt accepteren.
Traditie is het enige argument wat ik lees.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:38 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Nee, helaas![]()
Snap eigenlijk ook niet waarom sommigen per se die karikatuur willen behouden, als het toch maar een kinderfeest is.
Het is traditie is geen reden.
90 procent is voor zwarte piet. Dat zijn dus geen populisten.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is ook wel een typisch kenmerk van populisme. Populisten zijn altijd tegen dingen, zelden zijn ze ergens voor. Je ziet dat ook in de VS: zelfs na de verkiezingen is het enige goede dat Trump aanhangers kunnen zeggen over Trump dat hij niet Clinton is.
Het is ook veel makkelijker om ergens tegen te zijn dan ergens voor.
Ja. Er zijn genoeg valide argumenten in het pro kamp, maar nogmaals omdat de anti piet het op de emotie speelt is het niet nodig om hier tegenin te gaan.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er zijn geen goede vertegenwoordigers van dat standpunt? Ook goed hoor.
Is toch niet Satudarah mag ik hopen?quote:Op woensdag 29 november 2017 17:26 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Motorpieten Venlo.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog geen demonstrant gezien...
Hij staat al een tijdje in de OP...quote:Op woensdag 29 november 2017 19:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zelfs nog nooit van gehoord.Die moest ik echt even opzoeken.
Wel opmerkelijk dat pro-pieten zo weinig interesse hebben in mijnheer Scheer. De naam valt in dit topic vrijwel nooit. (Ik zie hem nu voor het eerst.)
Die post van je bevestigt ook het Amerikaanisme van het anti piet kamp. In één stap van piet naar trump, heel bijzonder en tekenend.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarmee je de post direct erboven nog even bevestigt. Thanks.
Het is natuurlijk ook gewoon getrollquote:Op woensdag 29 november 2017 19:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hij staat al een tijdje in de OP...
Hey Danny! Elke keer als het reeksnummer automatisch omhoog gaat, gaan de percentages anri-Pieten ook automatisch omhoog! Lijkt mij een bugje in het forum.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:40 schreef ABombali het volgende:
[..]
Een paar individuen demoniseren is makkelijker dan 35% van Nederland ja, daarom ligt de focus op een handvol anti-pieten
Ik heb je toch niet weggejaagd hoop ikquote:
Ik moet wel zeggen, zou ik kleine kinderen hebben en wonen in bepaalde gemeentes, ik zou niet meer naar de intocht gaan idd. Ik ga hen niet confronteren met mensen die hen uitschelden voor racist iig.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, niet eerder totdat het feest helemaal weg is.
Of totdat het een keer flink fout gaat, dat kan ook.
Dan zijn de anti-Pieten populisten, want zij zijn tegen Zwarte Piet. Ik ben vóór Zwarte Piet, ik ben geen populist, dat is niet makkelijk.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is ook wel een typisch kenmerk van populisme. Populisten zijn altijd tegen dingen, zelden zijn ze ergens voor. Je ziet dat ook in de VS: zelfs na de verkiezingen is het enige goede dat Trump aanhangers kunnen zeggen over Trump dat hij niet Clinton is.
Dat is toch ook het enige goede aan Trump? Geef ze eens ongelijkquote:Op woensdag 29 november 2017 19:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ehm vroeger waren linksen toch altijd overal tegen? Dat werd toch "kritisch" genoemd? Wat voor een wereld krijg je als je het alleen maar overal eens mee bent. Een wereld van ja-knikkers?quote:Op woensdag 29 november 2017 19:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mjah, en nu zijn de antipieten nergens te bekennen natuurlijk...quote:Op woensdag 29 november 2017 19:49 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Is toch niet Satudarah mag ik hopen?
Ik ben links, ik heb overal altijd wat over te zeiken en ik voel me ook met niemand verbonden. Dat was links ooit. Tegenwoordig gebruik je dezelfde statistiekjes als de regering Rutte3 om aan te tonen dat alles goed in NL is en er helemaal niets aan de hand is en als er wel wat aan de hand is is dat je eigen schuld. Zoiets.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:11 schreef Perrin het volgende:
Je kunt ook vóór iets anders zijn ipv alleen maar tegen vanalles.
Is de status quo links dan? Laatste keer dat ik ernaar keek hadden wij een rechts-conservatief kabinet.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ehm vroeger waren linksen toch altijd overal tegen? Dat werd toch "kritisch" genoemd? Wat voor een wereld krijg je als je het alleen maar overal eens mee bent. Een wereld van ja-knikkers?.
Was echt een tijd, niet eens zo lang geleden, dat het eens zijn met the powers that be, gezien werd als rechts hoor?
Tegenwoordig ligt het kennelijk anders. Als je links bent moet je de status quo verdedigen en mag je geen kritiek meer laten horen kennelijk?
Pro-pieten zijn dan ook voor Zwarte Piet. Die zijn helemaal niet tegen.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:11 schreef Perrin het volgende:
Nee, de status quo is nooit links, ook als je een linkse regering hebt niet. Je moet overal altijd kritisch zijn, vooral als je een linkse regering hebt, wat we eigenlijk nooit hebben gehad. Als je links bent is het je ingeboren behoefte om overal over te zeiken imho.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Is de status quo links dan? Laatste keer dat ik ernaar keek hadden wij een rechts-conservatief kabinet.
Hoe dan ook zijn er twee manieren om je te verzetten: tegen dingen aanschoppen, of pleiten voor een alternatief. Dat laatste is veel lastiger.
Als je het mij vraagt zijn pro-pieten voornamelijk tegen anti-pieten. Tegen Simons, tegen Gario, etc, etc.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pro-pieten zijn dan ook voor Zwarte Piet. Die zijn helemaal niet tegen.
quote:De Utrechtse onderneming Feestwinkel 365, een van de grootste aanbieders van feestkleding in Nederland, stopt met het tonen van zwart geschminkte Pieten op de website. Dit doet het bedrijf naar aanleiding van een poll die zij hield onder 5.000 respondenten, waaruit is gebleken dat ruim 18 procent ervoor pleit om Zwarte Piet-kostuums uit het assortiment te halen.
Feestkleding 365 heeft afgelopen maand de vraag uitgezet of Zwarte Piet-kostuums wel of niet in het assortiment zouden mogen blijven. Ruim 5000 mensen (zowel voor- als tegenstanders) brachten hun stem uit. Hierbij gaf een ruime meerderheid (81,4 procent) aan het niet erg te vinden om Zwarte Piet in zijn huidige vorm te houden. Toch gaf ook een grote groep (18,6 procent) aan zich te storen aan het huidige uiterlijk van Zwarte Piet.
Smileys in plaats van zwart
Het percentage anti-Zwarte Piet stemmers was reden genoeg voor Feestkleding 365 om veranderingen binnen het assortiment door te voeren. Vanaf vandaag staat op de website van de feestkledingwinkel een toelichting, afkomstig van eigenaar José Cabrera. De gezichten van de Zwarte Pieten op de website zijn vervangen door smileys.
Cabrera besloot in te grijpen na het zien van de veelal beledigende commentaren die bij de poll werden geplaatst: “Bijna 1 op de 5 mensen zou Zwarte Piet het liefst uit ons assortiment zien verdwijnen. Wij vinden dat veel. Bij veel geplaatste comments voelen wij ons verre van thuis; ze zijn vuig en soms zelfs racistisch. Daarom heeft Zwarte Piet per vandaag bij ons zijn kleur verloren en is zijn gezicht op onze website vervangen door een Smiley. De smiley-emoticon betekent in ieder geval maar één ding: vrolijkheid!’’
Opbrengst naar goed doel
Naast het aanpassen van de gezichten van de Zwarte Pieten binnen de website, ziet Feestkleding 365 er ook van af om winst te maken op de reeds verkochte Zwarte Piet kostuums. In plaats daarvan wordt de gehele opbrengst van Zwarte Pieten-kostuums gedoneerd aan de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa).
Van mij ook tenzij er streng gehandhaafd word op dat achterlijk zware vuurwerk.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:25 schreef Ryan3 het volgende:
Realiseer me ineens dat we ook nog de vuurwerk discussie hebben. Als Sinterklaas weg is, gaan we daar gewoon mee verder.
Nou ja, van mogen ze vuurwerk wel gewoon verbieden hoor.
quote:Op woensdag 29 november 2017 20:11 schreef Perrin het volgende:
Ja, dat kan niet, ik ben voor een mooi vuurwerk display door professionelen en verbieden van vuurwerk door particulieren, gaat weer heel wat ellende voorkomen.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Van mij ook tenzij er streng gehandhaafd word op dat achterlijk zware vuurwerk.
Simons, Gario etc zijn ook de mensen die je in de media erover hoordequote:Op woensdag 29 november 2017 20:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt zijn pro-pieten voornamelijk tegen anti-pieten. Tegen Simons, tegen Gario, etc, etc.
De naam Scheer die dan een pleitbezorger zou zijn voor het pro-kamp valt in dit topic zo goed als nooit.
Hij schijnt in de OP vermeld te worden, maar het interesseert niemand iets, gek genoeg ook de pro-pieten niet.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:28 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Simons, Gario etc zijn ook de mensen die je in de media erover hoorde
Van Scheer heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord
Buigen voor 18 procent, slappe hapquote:Op woensdag 29 november 2017 20:26 schreef Kijkertje het volgende:
Een van de grootste online feestwinkels van Nederland stopt met zwart geschminkte Pieten
[..]
Hierbij gaf een ruime meerderheid 81,4 procent aan het niet erg te vinden om Zwarte Piet in zijn huidige vorm te houden.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:30 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Buigen voor 18 procent, slappe hap
Inderdaad, slap beleid dusquote:Op woensdag 29 november 2017 20:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Hierbij gaf een ruime meerderheid 81,4 procent aan het niet erg te vinden om Zwarte Piet in zijn huidige vorm te houden.
Mwah dit was blijkbaar de druppel:quote:Op woensdag 29 november 2017 20:30 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Buigen voor 18 procent, slappe hap
quote:Cabrera besloot in te grijpen na het zien van de veelal beledigende commentaren die bij de poll werden geplaatst: “Bijna 1 op de 5 mensen zou Zwarte Piet het liefst uit ons assortiment zien verdwijnen. Wij vinden dat veel. Bij veel geplaatste comments voelen wij ons verre van thuis; ze zijn vuig en soms zelfs racistisch. Daarom heeft Zwarte Piet per vandaag bij ons zijn kleur verloren en is zijn gezicht op onze website vervangen door een Smiley. De smiley-emoticon betekent in ieder geval maar één ding: vrolijkheid!’’
Wat een mongolenquote:Op woensdag 29 november 2017 20:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mwah dit was blijkbaar de druppel:
[..]
adres > Burgemeester Reigerstraat 89Kquote:
Sunderums dan ? Eer je meteen de helden van Friesland meequote:Op woensdag 29 november 2017 19:43 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Wij wonen niet in de bergen. Ruprecht is hier nooit geweest.
Heel graagquote:Op woensdag 29 november 2017 20:35 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Sunderums dan ? Eer je meteen de helden van Friesland mee
Juist, manipuleren en drammen, dat is wat ik in de media ook ziequote:Op woensdag 29 november 2017 20:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mwah dit was blijkbaar de druppel:
[..]
Tsja, dat zie overal. Mensen vinden de claim dat zwarte piet racisme is onzin - maar dat er heel veel racistische teksten door fanatieke pro-pieten worden uitgebraakt laat hen toch een beetje twijfelen of de antis niet een punt hebben.quote:
Cultuur is bij uitstek iets wat door de meerderheid wordt besloten. Die eigenaar gaat omzet mislopen als ZP weggegooid wordt.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:34 schreef Molurus het volgende:
Democratie betekent niet dat de meerderheid altijd z'n zin krijgt, en bovendien is cultuur sowieso al niet iets dat bij meerderheid van stemmen wordt besloten.
Ik blijf dat toch een vreemde gedachte vinden.
Is het ook.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tsja, dat zie overal. Mensen vinden de claim dat zwarte piet racisme is onzin
Heeft niks met elkaar te maken.quote:- maar dat er heel veel racistische teksten door fanatieke pro-pieten worden uitgebraakt laat hen toch een beetje twijfelen of de antis niet een punt hebben.
Deze winkel vond dus duidelijk van wel.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is het ook.
[..]
Heeft niks met elkaar te maken.
Ach ja elke kassamiep heeft wel een mening.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:40 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Deze winkel vond dus duidelijk van wel.
Die het nieuws nog haalt ookquote:Op woensdag 29 november 2017 20:41 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ach ja elke kassamiep heeft wel een mening.
Geen ruggengraat.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:40 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
het is helemaal geen winkelquote:Op woensdag 29 november 2017 20:42 schreef Bottendaal het volgende:
Ik draai het om, als ik van een winkel hoor of lees dat ze zwarte piet in de ban doen dan kom ik er gewoon niet meer
Weet ik, maar het is een voorbeeld Hema en Jumbo hebben ook even moeilijk gedaan maar die zijn daar op terug gekomen geloof ikquote:Op woensdag 29 november 2017 20:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
het is helemaal geen winkel
het is een nl postadres van een belg
Bij mijn weten niet. Ondanks de talloze bedreigingen.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:46 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is een voorbeeld Hema en Jumbo hebben ook even moeilijk gedaan maar die zijn daar op terug gekomen geloof ik
Zeker. En waarom is ook niet zo heel vreemd. Die 2 komen ook in met twee gestrekte benen op de enkels van achteren. 'ben je voor zp? Jij racist!'. Niemand wil een racist genoemd worden en zeker niet als het dan ook niet waar is.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt zijn pro-pieten voornamelijk tegen anti-pieten. Tegen Simons, tegen Gario, etc, etc.
De naam Scheer die dan een pleitbezorger zou zijn voor het pro-kamp valt in dit topic zo goed als nooit.
Dat betekend nu democratie juist wel. De meerderheid besluit.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:34 schreef Molurus het volgende:
Democratie betekent niet dat de meerderheid altijd z'n zin krijgt, en bovendien is cultuur sowieso al niet iets dat bij meerderheid van stemmen wordt besloten.
Ik vind het ook vreemd dat er nu plots andere regels gelden bij een democratie, kan zijn dat mijn kennis is weggezakt of dat ik dat onderdeel gemist heb op schoolquote:Op woensdag 29 november 2017 20:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat betekend nu democratie juist wel. De meerderheid besluit.
Dat er opeens een toevoeging wordt bedacht, is iets totaal anders.
In principe hebben we een grondwet om de macht van de meerderheid in te perken.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:01 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Ik vind het ook vreemd dat er nu plots andere regels gelden bij een democratie, kan zijn dat mijn kennis is weggezakt of dat ik dat onderdeel gemist heb op school
Heb je die Eritreeërs gezien in het dorp? Stuk of 7 mannen.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:17 schreef HendrikV het volgende:
Democratie wordt dan ook de achilleshiel van de westerse wereld. Hoe leuk we het systeem ook vinden. Misschien dat daarom ook de eu gedeeltelijk van het model afstapt.
Prima. Ik neem dan mijn toekomstige huidskleur: die van na mijn dood. Zwart.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:32 schreef ABombali het volgende:
[..]
Meeste antipieten vinden regenboogpieten ook prima, dat kan best. Ik heb liever pieten met hun eigen huidskleur
Cultuur komt voort uit de samenleving en verandert over tijd, daar word natuurlijk niet voor gekozen.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:34 schreef Molurus het volgende:
De "bro" van Jerry Afriyie had zich bij Satudarah aangemeld. Was waarschijnlijk volwaardig lid geworden als hij niet was geëlimineerd.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mjah, en nu zijn de antipieten nergens te bekennen natuurlijk...
En terecht, met zulke vrienden heeft Piet geen vijanden meer nodigquote:Op woensdag 29 november 2017 20:40 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Met de rechtstaat heeft het sowieso niets te makenquote:Op woensdag 29 november 2017 21:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Cultuur komt voort uit de samenleving en verandert over tijd, daar word natuurlijk niet voor gekozen.
Democratie is leuk, toch maar goed dat we in een rechtstaat leven zodat de meerderheid niet beslist dat pietje moet hangen.
quote:Op woensdag 29 november 2017 20:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat betekend nu democratie juist wel. De meerderheid besluit.
Dat er opeens een toevoeging wordt bedacht, is iets totaal anders.
Wordt helaas betrekkelijk weinig aandacht aan besteed op scholen, maar een lesje in politieke filosofie zou volgens mij helemaal niet zo slecht zijn. Al eens eerder gelinkt, maar deze serie is een absolute aanrader:quote:Op woensdag 29 november 2017 21:01 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Ik vind het ook vreemd dat er nu plots andere regels gelden bij een democratie, kan zijn dat mijn kennis is weggezakt of dat ik dat onderdeel gemist heb op school
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
Frieslandgenot. Helden van de 21ste eeuw.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:25 schreef BoneThugss het volgende:
Ze gaan het gewoon weer proberen hoor![]()
Blijf lekker in je eigen stad.
Zo is dat. Ik merk net dat een app op mijn telefoon gaat bepalen dat zij zelf als aps te actief zijn.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Met de rechtstaat heeft het sowieso niets te maken
Als de meerderheid het feestje wil vieren met zwarte pieten dan blijft de meerderheid van de Pieten zwart
En zoniet dan niet
Bedankt voor deze waardevolle informatie.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik merk net dat een app op mijn telefoon gaat bepalen dat zij zelf als aps te actief zijn.
Dat doe ik met liefde. Ik heb nog meer.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:02 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Bedankt voor deze waardevolle informatie.
Luister even wat de anti's voor teksten hebben. Minstens bet zo racistisch. Alleen denken ze daar toe het recht te hebben, omdat ze het -soort van- toegeëigend hebben dat ze voortkomen uit slavernij. De haat is echt zeer groot bij bepaalde lieden uit dat volk. Gewoon eng.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tsja, dat zie overal. Mensen vinden de claim dat zwarte piet racisme is onzin - maar dat er heel veel racistische teksten door fanatieke pro-pieten worden uitgebraakt laat hen toch een beetje twijfelen of de antis niet een punt hebben.
Lubach was best goed maar vandaag was op de DWDD een rare Surinaamse vrouw met 400 jaar slavernij en met buikpijn op de plantages.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:26 schreef ABombali het volgende:
[..]
Ik gokte ook op 3 jaar, maar Lubach heeft dat proces misschien versneld? Als zelfs de liberalen voor verandering zijn, dan is het snel afgelopen
https://www.omropfryslan.(...)rte-piet-naar-dokkumquote:Om te voorkomen dat er opnieuw een blokkade op de snelweg komt, gaat de politie de actievoerders die zaterdag in Dokkum willen protesteren tegen Zwarte Piet begeleiden. Dat melden de actievoerders op Facebook. Ze zeggen dat de gemeente Dongeradeel de demonstratie toestaat, en willen met bussen en auto's van Duivendrecht naar Fryslân komen.
De mensen die het pietenprotest bij de intocht van Sinterklaas tegengehouden door de snelweg te blokkeren, zeggen nu dat ze de actievoerders hun gang willen laten gaan.
https://www.facebook.com/(...)ctive_tab=discussionquote:Toestemming
Voor de manifestatie hebben wij een melding bij de gemeente Dokkum gedaan. De melding is goedgekeurd en de autoriteiten gaan met ons samenwerken voor een veilige manifestatie.
Vervoer:
Centrale verzamelplaats voor noord en midden Nederland en geïnteresseerden:
Bussen en auto’s (Duivendrecht 9.00u. verzamelen, 10.00u. stipt vertrekken). De politie gaat ons begeleiden naar Dokkum om o.a. blokkades te voorkomen. Helaas is dit anno 2017 nodig.
https://www.facebook.com/piterjellesoan/posts/375377242902686quote:Zaterdag gaat KOPZ alsnog demonstreren in Dokkum. Mooi laten gaan, het is hun recht. Maar ik ben bang dat er gedonder van komt zowel van rechtse als van linkse fanatieke personen. Ik kom niet in Dokkum, en met mij de 'blokkeerders' ook niet, wij hebben ons punt gemaakt en nu mogen zij hun recht gebruiken. Maar ik vraag hierbij iedereen om zaterdag uit Dokkum weg te blijven, laat ons Friezen nu maar zien aan hun dat wij geen racisten zijn en dat wij niet tegen vrijheid van meningsuiting zijn. Er wordt vast geroepen en gescholden en komen er rellen van, daar hebben wij in Friesland geen zin in en doen wij er niet aan mee...
Volgens mij is de demonstratie alleen 's middags dus 's ochtends, 's avonds en koopzondag allemaal wel even naar Dokkum om de ondernemers te compenseren.
Weet iemand wie die mevrouw was?quote:Op woensdag 29 november 2017 22:42 schreef skrn het volgende:
[..]
Lubach was best goed maar vandaag was op de DWDD een rare Surinaamse vrouw met 400 jaar slavernij en met buikpijn op de plantages.
Bleh.
Pro-Pieten hebben dit weekend niks in Dokkum te zoeken. Als er gereld wordt dan is het een inside job of random hooligans.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:55 schreef Abed het volgende:
Ik ben bang dat de pro pieten dit keer nog meer geweld gaan gebruiken.
Niemand zal in Dokkum zijn en ook zeker geen random Cambuur hooligans.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:58 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Pro-Pieten hebben dit weekend niks in Dokkum te zoeken. Als er gereld wordt dan is het een inside job of random hooligans.
Anousha Nzume.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:56 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Weet iemand wie die mevrouw was?
Lijkt me een perfect en geweldloos statement.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:56 schreef WodanIsGroot het volgende:
Er gaan al winkels demonstratief sluiten. Op naar een uitgestorven Dokkum.
Ze zat daar natuurlijk ook om haar boek te promoten. Ze liet geen kans onbenut.quote:Op woensdag 29 november 2017 23:08 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De Russische nepnegert. Wat een treurnis.
Zondag is koopzondag, dus het boeit ook helemaal niksquote:Op woensdag 29 november 2017 23:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Lijkt me een perfect en geweldloos statement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |