abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 28 november 2017 @ 19:48:03 #1
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175367481
Zowel directe als indirecte democratie bestaat niet.

Er is zoveel weerlegging dat ik het niet eens in detail ga behandelen.

Om het het kort te houden, het volk kiest helemaal niets, ook niet indirect. Er zijn zoveel factoren die 'democratie' beïnvloeden, vooral in deze tijdperk. Denk maar aan omkoperij, nieuws media die verschillen qua informatie, bots op social media, confirmation bias, en ga zo maar door. Wat mij betreft is democratie onzin dat met de dag steeds meer vervaagt. Het feit dat we onze meningen baseren op deze informatie en dus hierdoor bepaalde partijen kiezen zegt veel over de stand van de zogenoemde democratie.

Wat denken jullie?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175367578
Ik begrijp niet helemaal hoe media ervoor zorgt dat er geen democratie kan bestaan. Dat wij ons in onze keuze laten beinvloeden door de media, betekent toch niet dat wij dan ineens geen keuze meer hebben?
pi_175367627
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:52 schreef Gribble het volgende:
Ik begrijp niet helemaal hoe media ervoor zorgt dat er geen democratie kan bestaan.
Dat begrijpt geen enkel weldenkend mens. Maar_--_ wel hoor, echt!!1
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 28 november 2017 @ 19:56:39 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175367654
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:52 schreef Gribble het volgende:
Ik begrijp niet helemaal hoe media ervoor zorgt dat er geen democratie kan bestaan. Dat wij ons in onze keuze laten beinvloeden door de media, betekent toch niet dat wij dan ineens geen keuze meer hebben?
Media beïnvloedt jou. Daar is in principe niets mis mee tenzij informatie verkeerd is. Het feit dat er met de dag steeds meer verkeerde nieuws naar buiten komt (zowel opzet als per ongeluk) zet de democratie wel in gevaar. Mensen vormen meningen die gebasseerd is op foute informatie.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175367706
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:56 schreef _--_ het volgende:

[..]

Media beïnvloedt jou. Daar is in principe niets mis mee tenzij informatie verkeerd is. Het feit dat er met de dag steeds meer verkeerde nieuws naar buiten komt (zowel opzet als per ongeluk) zet de democratie wel in gevaar. Mensen vormen meningen die gebasseerd is op foute informatie.
Ik begrijp wel dat je denkt dat mensen beinvloedt worden door de media, maar volgens mij staat dit los van de democratie. In wat voor bestuursvorm dan ook kunnen mensen en hun keuzes beinvloedt worden door de media en in elke bestuursvorm is er wel iemand die beslissingen moet maken en dus ook diezelfde beinvloeding van de media.
  dinsdag 28 november 2017 @ 20:07:11 #6
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175367919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:59 schreef Gribble het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat je denkt dat mensen beinvloedt worden door de media, maar volgens mij staat dit los van de democratie. In wat voor bestuursvorm dan ook kunnen mensen en hun keuzes beinvloedt worden door de media en in elke bestuursvorm is er wel iemand die beslissingen moet maken en dus ook diezelfde beinvloeding van de media.
Het invloed hebben op meningen op een verkeerde manier is per direct een gevaar voor de democratie. Maakt niet uit wat er achter zit.

Hier een artikel over hoe social media de democratie oa in gevaar kan brengen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)at-je-het-merkt.html
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175367952
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:48 schreef _--_ het volgende:
Zowel directe als indirecte democratie bestaat niet.

Er is zoveel weerlegging dat ik het niet eens in detail ga behandelen.

Om het het kort te houden, het volk kiest helemaal niets, ook niet indirect. Er zijn zoveel factoren die 'democratie' beïnvloeden, vooral in deze tijdperk. Denk maar aan omkoperij, nieuws media die verschillen qua informatie, bots op social media, confirmation bias, en ga zo maar door. Wat mij betreft is democratie onzin dat met de dag steeds meer vervaagt. Het feit dat we onze meningen baseren op deze informatie en dus hierdoor bepaalde partijen kiezen zegt veel over de stand van de zogenoemde democratie.

Wat denken jullie?
Er wordt al decennia niets gevraagd aan consumenten door de lieden met een bekende kop. De lieden met een bekende kop zijn dus geen echte democraten. Het ergerlijke is wel dat de consumenten slechts kunnen stemmen op lieden met een bekende kop. Er is dus geen directe of indirecte democratie, volgens mij ook nooit geweest.
pi_175368040
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:07 schreef _--_ het volgende:

[..]

Het invloed hebben op meningen op een verkeerde manier is per direct een gevaar voor de democratie. Maakt niet uit wat er achter zit.

Hier een artikel over hoe social media de democratie oa in gevaar kan brengen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)at-je-het-merkt.html
Maar dit gebeurt dan toch bij elke staatsvorm? Wat is jou suggestie dan om dit probleem op te lossen?
  dinsdag 28 november 2017 @ 20:15:46 #9
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175368143
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:11 schreef Gribble het volgende:

[..]

Maar dit gebeurt dan toch bij elke staatsvorm? Wat is jou suggestie dan om dit probleem op te lossen?
Ik heb het nergens over het oplossen. Ik heb het over het feit dat de illusie van een democratie nog steeds bestaat.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 20:23:13 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175368332
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:56 schreef _--_ het volgende:

[..]

Media beïnvloedt jou. Daar is in principe niets mis mee tenzij informatie verkeerd is. Het feit dat er met de dag steeds meer verkeerde nieuws naar buiten komt (zowel opzet als per ongeluk) zet de democratie wel in gevaar. Mensen vormen meningen die gebasseerd is op foute informatie.
Jij gaat er wel erg makkelijk van uit dat mensen niet in staat zijn kritisch na te denken. Sommigen kunnen dat inderdaad niet maar om nou te doen alsof iedereen maar even van mening veranderd omdat er een verhaaltje in de media was gaat toch wel wat te ver.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 28 november 2017 @ 20:25:31 #11
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175368387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jij gaat er wel erg makkelijk van uit dat mensen niet in staat zijn kritisch na te denken. Sommigen kunnen dat inderdaad niet maar om nou te doen alsof iedereen maar even van mening veranderd omdat er een verhaaltje in de media was gaat toch wel wat te ver.
En dat is dus waar confirmation bias om het hoekje komt kijken. ;)
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 20:27:07 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175368437
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:25 schreef _--_ het volgende:

En dat is dus waar confirmation bias om het hoekje komt kijken. ;)
Hoezo dan?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 28 november 2017 @ 20:27:30 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175368448
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:48 schreef _--_ het volgende:
Wat denken jullie?
Ik denk dat heel veel "democratie" onmogelijk word gemaakt door internationale verdragen en organisaties als de EU, de VN, bombardementen van de VS en zogenaamde economische wetten en onmogelijkheden zoals vastgesteld door de financiële wereld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 november 2017 @ 20:30:09 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175368508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:59 schreef Gribble het volgende:
Ik begrijp wel dat je denkt dat mensen beinvloedt worden door de media, maar volgens mij staat dit los van de democratie
Onderdeel van de media is de journalistiek en die word beschouwd als 1 van de fundamenten van de democratie,
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 november 2017 @ 20:30:19 #15
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175368511
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoezo dan?
Je kan alleen dingen in de media zoals fakenews of verkeerd overgenomen artikelen weerleggen door het tegendeel te bewijzen. Maar dat is niet altijd mogelijk. Hoe wil je er dan kritisch naar kijken? Het kan dan alleen "fake" overkomen als je in de confirmation bias zit. Je hebt niets dat dat bevestigd en dat is niet hoe je kritisch kijkt.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175368528
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:15 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over het oplossen. Ik heb het over het feit dat de illusie van een democratie nog steeds bestaat.
Zeer zeker en je hebt gelijk. Nergens is sprake van democratie, dat is een farce inderdaad, onderhouden door het kiezen van een zogenaamd sepraat electoraat, die in wezen een eenheid vormen op grotere schaal, zich wellicht niet eens bewust van het grotere plaatje.

Maar kan het anders, ik denk het niet, maar een eerlijk verhaal, menselijker en met input vanuit de maatschappij had leuk geweest, maar veel meer als een slap aftreksel van keuzemogelijkheden waarbinnen je mag kiezen is er niet, laat staan uitgedaagd worden om zelf eens iets te vinden van de maatschappelijke koers.
pi_175369198
Volgens Habermas is er alleen sprake van democratie als er eerlijke taal wordt gesproken zonder verborgen agenda's, achtergehouden informatie, manipulatie en leugens. In die zin kun je dus inderdaad spreken van een valse democratie.
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 20:58:03 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175369221
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:30 schreef _--_ het volgende:

[..]

Je kan alleen dingen in de media zoals fakenews of verkeerd overgenomen artikelen weerleggen door het tegendeel te bewijzen. Maar dat is niet altijd mogelijk. Hoe wil je er dan kritisch naar kijken? Het kan dan alleen "fake" overkomen als je in de confirmation bias zit. Je hebt niets dat dat bevestigd en dat is niet hoe je kritisch kijkt.
Ik hoef natuurlijk niets te bewijzen, alleen maar te fact checken en dat is vrij makkelijk.

Maar waarom zou ieder stukje fake news een reactie bij mij moeten oproepen, eigenlijk? Het is meestal niet eens de moeite van het fact checken waard
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 28 november 2017 @ 21:18:27 #19
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175369819
Pareltje van een topic dit. Hier MOET ik gepost hebben.
  dinsdag 28 november 2017 @ 21:30:07 #20
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175370147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik hoef natuurlijk niets te bewijzen, alleen maar te fact checken en dat is vrij makkelijk.

Maar waarom zou ieder stukje fake news een reactie bij mij moeten oproepen, eigenlijk? Het is meestal niet eens de moeite van het fact checken waard
Het is niet alleen fake news. Denk maar aan roekeloos overgenomen nieuws door alle media. Of NOS die nieuws censueert (zie interview met poetin). Zo zijn er veel meer dingen die moeilijker te chekken zijn dan je denkt.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 21:32:04 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175370195
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:30 schreef _--_ het volgende:

[..]

Het is niet alleen fake news. Denk maar aan roekeloos overgenomen nieuws door alle media. Of NOS die nieuws censueert (zie interview met poetin). Zo zijn er veel meer dingen die moeilijker te chekken zijn dan je denkt.
Met andere woorden, niet reageren op iedere scheet, je hoeft niet overal meteen een mening over te hebben en je kan jezelf uitstekend informeren als je dat wilt.

Maar goed, het is veel makkelijker om "de media" de schuld te geven dan om zelf verantwoordelijkheid te nemen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 28 november 2017 @ 21:34:10 #22
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175370245
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Met andere woorden, niet reageren op iedere scheet, je hoeft niet overal meteen een mening over te hebben en je kan jezelf uitstekend informeren als je dat wilt.

Maar goed, het is veel makkelijker om "de media" de schuld te geven dan om zelf verantwoordelijkheid te nemen.
Bots, censueren, fake news, roekeloze overname en dan heb ik de verantwoordelijkheid?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 21:35:10 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175370268
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:34 schreef _--_ het volgende:

[..]

Bots, censueren, fake news, roekeloze overname en dan heb ik de verantwoordelijkheid?
Ja. Alles wat je noemt bestaat bij de gratie van de aandacht die jij eraan geeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 28 november 2017 @ 21:36:07 #24
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175370294
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Alles wat je noemt bestaat bij de gratie van de aandacht die jij eraan geeft.
Ik heb het niet alleen over facebook pagina's die fakenews presenteren. Alle media doen hier aan. Het is niet te ontzien.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 21:38:40 #25
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175370359
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:36 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over facebook pagina's die fakenews presenteren. Alle media doen hier aan. Het is niet te ontzien.
Dat is een illusie van jou, denk ik dan. Of je volgt de verkeerde media, kan ook.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 28 november 2017 @ 21:45:04 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175370544
De verneveling van informatie en de overvloed zonder toetsing van (des) informatie zorgt er wel door dat het mechanisme wat voor democratie zorgt niet zo effectief is als het zou kunnen zijn, met een paranoïde petje op zou je ook kunnen denken dat het niet geheel per ongeluk is. Het knullige is wel dat een eventuele oplossing voor dit probleem pijnlijker kan zijn dan de kwaal. Democratie is er nog wel, men mag kiezen wat ze willen en ik ben overtuigd dat in Nederland de tellingen betrouwbaar zijn maar ja, er zit wel zand in de raderen. Interessant topic wel. Kudo's ^O^.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175372680
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:48 schreef _--_ het volgende:
Zowel directe als indirecte democratie bestaat niet.

Er is zoveel weerlegging dat ik het niet eens in detail ga behandelen.

Om het het kort te houden, het volk kiest helemaal niets, ook niet indirect. Er zijn zoveel factoren die 'democratie' beïnvloeden, vooral in deze tijdperk. Denk maar aan omkoperij, nieuws media die verschillen qua informatie, bots op social media, confirmation bias, en ga zo maar door. Wat mij betreft is democratie onzin dat met de dag steeds meer vervaagt. Het feit dat we onze meningen baseren op deze informatie en dus hierdoor bepaalde partijen kiezen zegt veel over de stand van de zogenoemde democratie.

Wat denken jullie?
Wij denken wel.(Of wij juist denken is uiteraard een tweede.)

Een confirmation bias is geen onoverkomelijk probleem, zoek op wat jouw mening inhoudt en zoek informatie van mensen die (min of meer) het tegengestelde denken/vinden.
(In een breder referentiekader vallen puzzelstukjes kennis sowieso op andere (/meerdere) plekken.)

Het volk kiest in een democratie behoorlijk veel, als de consument ook bereid zou zijn te stemmen met zijn geld bepaalt uiteindelijk de meerderheid vrijwel alles.
De elite is zo machtig als haar inkomen.
De macht van het bedrijfsleven valt en staat uiteindelijk bij de consument.
Oh en in mijn boekenkast heb ik tot op heden nog geen bots aangetroffen.(Terwijl er best veel Russen staan.)
Meer boeken minder internet?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tanatos op 28-11-2017 23:06:19 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175375147
Democratie is altijd imperfect. Juist vrijheid zorgt er voor dat mensen er een loopje mee gaan nemen. Juist vrije verspreiding van informatie zorgt ook voor vrije verspreiding van misinformatie. Dat is altijd een gevaar voor democratie. Maar het gevaar zit hem juist in mensen die concluderen dat democratie door deze keerzijden niet kan functioneren.

Wat je niet wilt dat democratie is, is een volksbestuur wat met elke wind mee waait. Juist de effecten van misinformatie en leugens blijven beperkt doordat er de nodige filters zitten tussen wat het volk denkt en wat er precies aan beleid wordt gemaakt. Zeker in Nederland. Dat zorgt er natuurlijk ook voor dat zinnig beleid door dezelfde filters moet en daarmee ook niet maximaal effectief is. Dat is de trade-off die er bij hoort. En eentje die ik graag voor lief neem.
pi_175683983
Democratie gaat uit van het principe 'de meerderheid regeert'.

Dit is in beginsel al een foutieve vorm van beleid, daar de meerderheid van een bevolking veelal bestaat uit dom, lui, ongeïnteresseerd en/of incorrect geïnformeerd volk. Kortom, onder democratie 'regeert de domheid.'

Democratie geeft mensen de illusie dat ze in vrijheid leven en invloed kunnen uitoefenen op het reilen en zeilen binnen het land door eens in de vier jaar in een stemhok een vakje aan te kruisen.

In werkelijkheid is daar niets van waar en hoeven politici slechts wat loze beloften te doen vlak voor de verkiezingen om zo voldoende zieltjes te winnen, om na de verkiezingen alles van tafel te vegen en weer het plan van hun overlords* door te voeren.

Het is overduidelijk dat we niet in een democratie leven als:

- geen enkel referendum wordt nageleefd
- de Euro door onze strot is geduwd
- de EU door onze strot is geduwd
- de EU een president heeft waar niemand voor heeft mogen stemmen
- Een zeer populaire politicus een paar dagen voor de verkiezingen wordt geliquideerd

Kortom, democratie is zo ongeveer de slechtste regeringsvorm welke je als samenleving kunt hebben.

(* lees: de bankiers)
pi_175684167
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:08 schreef Teutonic het volgende:
Democratie gaat uit van het principe 'de meerderheid regeert'.

Dit is in beginsel al een foutieve vorm van beleid, daar de meerderheid van een bevolking veelal bestaat uit dom, lui, ongeïnteresseerd en/of incorrect geïnformeerd volk. Kortom, onder democratie 'regeert de domheid.'

Democratie geeft mensen de illusie dat ze in vrijheid leven en invloed kunnen uitoefenen op het reilen en zeilen binnen het land door eens in de vier jaar in een stemhok een vakje aan te kruisen.

In werkelijkheid is daar niets van waar en hoeven politici slechts wat loze beloften te doen vlak voor de verkiezingen om zo voldoende zieltjes te winnen, om na de verkiezingen alles van tafel te vegen en weer het plan van hun overlords* door te voeren.

Het is overduidelijk dat we niet in een democratie leven als:

- geen enkel referendum wordt nageleefd
- de Euro door onze strot is geduwd
- de EU door onze strot is geduwd
- de EU een president heeft waar niemand voor heeft mogen stemmen
- Een zeer populaire politicus een paar dagen voor de verkiezingen wordt geliquideerd

Kortom, democratie is zo ongeveer de slechtste regeringsvorm welke je als samenleving kunt hebben.

(* lees: de bankiers)
Je wilt geen democratie, maar je windt je wel op over dat dingen je door de strot worden geduwd? Hoe werkt die gedachtegang?
pi_175684394
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:16 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je wilt geen democratie, maar je windt je wel op over dat dingen je door de strot worden geduwd? Hoe werkt die gedachtegang?
Er is een heel verschil tussen dingen die door globalisten door de strot geduwd worden, of door nationalisten.

Globalisten streven werelddominantie na.

Nationalisten streven belangen voor eigen land en eigen volk na.
pi_175684681
Er is altijd een informatiekloof, dat is onmogelijk op te lossen. Alle keuzes moeten gemaakt worden op basis van halve informatie. Als er al meer informatie is zal nooit iedereen in staat zijn die op de juiste manier te duiden. Helaas is er op dit moment geen methode om dat op te lossen, er is dus simpelweg geen (beter) alternatief.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  woensdag 13 december 2017 @ 11:01:32 #33
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_175689465
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:08 schreef Teutonic het volgende:
Democratie gaat uit van het principe 'de meerderheid regeert'.

Neen. Daar komt het in de praktijk soms op neer, maar in een democratie richt men zich doorgaans op een zo breed mogelijk gedragen beleid.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_175690587
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Neen. Daar komt het in de praktijk soms op neer, maar in een democratie richt men zich doorgaans op een zo breed mogelijk gedragen beleid.
Ja precies, zoals ik al zei 'de meerderheid regeert' dus.

Democratie is overigens het slapste beleid wat je maar kan hebben, daar er altijd water bij de wijn gedaan moet worden door diverse partijen om tot een compromis te komen.

Tevens, bij democratie, wisselen elke paar jaar ministers van diverse posten. Echte talenten op bepaalde posten worden zo dus niet behouden. Tevens volgt er iedere keer een ellenlange inwerkperiode voordat de desbetreffende minister (en nieuwe functionarissen) weer ingewerkt is in zijn/haar nieuwe post.

Slaat nergens op dus. Als iemand ergens heel erg goed in is, dan zou je normaal gesproken die persoon willen behouden op de desbetreffende positie ipv maar om de paar jaar blijven rouleren.
  woensdag 13 december 2017 @ 11:59:25 #35
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_175690756
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:53 schreef Teutonic het volgende:

[..]

Ja precies, zoals ik al zei 'de meerderheid regeert' dus.

Democratie is overigens het slapste beleid wat je maar kan hebben, daar er altijd water bij de wijn gedaan moet worden door diverse partijen om tot een compromis te komen.

Tevens, bij democratie, wisselen elke paar jaar ministers van diverse posten. Echte talenten op bepaalde posten worden zo dus niet behouden. Tevens volgt er iedere keer een ellenlange inwerkperiode voordat de desbetreffende minister (en nieuwe functionarissen) weer ingewerkt is in zijn/haar nieuwe post.

Slaat nergens op dus. Als iemand ergens heel erg goed in is, dan zou je normaal gesproken die persoon willen behouden op de desbetreffende positie ipv maar om de paar jaar blijven rouleren.
Je vergeet dat een democratie hand in hand gaat met een rechtsstaat waarin iedereen een set basisrechten heeft. Ook minderheden. Ook zijn die wetten ervoor om de macht te controleren en misbruik tegen te gaan. Zo controleert en zuivert het systeem zichzelf. Iets wat in dictaturen enkel via geweld kan. Zie bijv. al die coups in Turkije of de aanleiding voor een burgeroorlog is Syrië.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_175691155
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:59 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Je vergeet dat een democratie hand in hand gaat met een rechtsstaat waarin iedereen een set basisrechten heeft. Ook minderheden. Ook zijn die wetten ervoor om de macht te controleren en misbruik tegen te gaan. Zo controleert en zuivert het systeem zichzelf. Iets wat in dictaturen enkel via geweld kan. Zie bijv. al die coups in Turkije.
"Je vergeet dat een democratie hand in hand gaat met een rechtsstaat waarin iedereen een set basisrechten heeft."

Dat klinkt allemaal mooi en zoals het hoort ja, echter zo werkt het in de praktijk niet.

We leven sowiezo niet in een democratie nu:

- Brussel bepaalt grotendeels het reilen en zeilen binnen de lidstaten.
- Alle referendums worden teniet gedaan.
- Nagenoeg geen enkele verkiezingsbelofte wordt nagekomen.
- Populaire politici worden geliquideerd of komen op raadselachtige wijze om het leven.
- Honderdduizenden immigranten die niks met onze cultuur op hebben krijgen ook stemrecht hier.

pi_175694057
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:17 schreef Teutonic het volgende:

- Brussel bepaalt grotendeels het reilen en zeilen binnen de lidstaten.
Wat is grotendeels? Noem eens een percentage. Aan soevereiniteit hebben wij niet zo heel veel in hoeven leveren, namelijk. Op het gebied van arbeidsrecht, strafrecht, familierecht etc. hanteert Nederland gewoon haar eigen wetten.

quote:
- Alle referendums worden teniet gedaan.
Omdat ze in Nederland raadgevend zijn. Een democratie betekent niet automatisch dat er een recht op referendum moet zijn. We kunnen van mening verschillen over of referenda noodzakelijk zijn, maar een democratie =/= referenda. Referenda zijn een vorm van democratie.

quote:
- Nagenoeg geen enkele verkiezingsbelofte wordt nagekomen.
In een representatieve democratie met coalities zoals in Nederland moeten er compromissen gesloten worden. Het alternatief? Winner takes all. Dan ga je de ene keer volledig over rechts en de andere keer volledig over links. Persoonlijk zie ik dat niet zitten en heb ik liever de compromissen. Maar goed, daar kan men een andere mening over hebben.

quote:
- Populaire politici worden geliquideerd of komen op raadselachtige wijze om het leven.
Heb je een dodenlijst? In Nederland is alleen Fortuyn vermoord, en niet op raadselachtige wijze. Ik heb niet alle buitenlandse politici op een rij, maar los van die Britse parlementariër (waar ook weinig mysterie omheen hangt) kan ik ze zo niet noemen.

quote:
- Honderdduizenden immigranten die niks met onze cultuur op hebben krijgen ook stemrecht hier.
Dat is niet waar. Voor de gemeenteraden mogen zij stemmen, mits er sprake is van een permanente verblijfsvergunning. Stemrecht voor de TK krijg je niet zonder Nederlands paspoort. Als tweede of derde generatie wel, ja. Maar dan is er ook geen sprake meer van immigratie. Daarnaast: is democratie voorbehouden aan mensen met één specifieke culturele opvatting? Jij en ik zijn allebei Nederlanders, maar ik weet heel zeker dat ik er totaal andere opvattingen op na houd dan jij.
pi_175695473
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:20 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat is grotendeels? Noem eens een percentage. Aan soevereiniteit hebben wij niet zo heel veel in hoeven leveren, namelijk. Op het gebied van arbeidsrecht, strafrecht, familierecht etc. hanteert Nederland gewoon haar eigen wetten.

[..]

Omdat ze in Nederland raadgevend zijn. Een democratie betekent niet automatisch dat er een recht op referendum moet zijn. We kunnen van mening verschillen over of referenda noodzakelijk zijn, maar een democratie =/= referenda. Referenda zijn een vorm van democratie.

[..]

In een representatieve democratie met coalities zoals in Nederland moeten er compromissen gesloten worden. Het alternatief? Winner takes all. Dan ga je de ene keer volledig over rechts en de andere keer volledig over links. Persoonlijk zie ik dat niet zitten en heb ik liever de compromissen. Maar goed, daar kan men een andere mening over hebben.

[..]

Heb je een dodenlijst? In Nederland is alleen Fortuyn vermoord, en niet op raadselachtige wijze. Ik heb niet alle buitenlandse politici op een rij, maar los van die Britse parlementariër (waar ook weinig mysterie omheen hangt) kan ik ze zo niet noemen.

[..]

Dat is niet waar. Voor de gemeenteraden mogen zij stemmen, mits er sprake is van een permanente verblijfsvergunning. Stemrecht voor de TK krijg je niet zonder Nederlands paspoort. Als tweede of derde generatie wel, ja. Maar dan is er ook geen sprake meer van immigratie. Daarnaast: is democratie voorbehouden aan mensen met één specifieke culturele opvatting? Jij en ik zijn allebei Nederlanders, maar ik weet heel zeker dat ik er totaal andere opvattingen op na houd dan jij.
1. Met grotendeels bedoel ik het immigratiebeleid wat het grootste en gevaarlijkste probleem is waar we mee te maken hebben. De EU- lidstaten worden gedwongen miljoenen en miljoenen immigranten uit Derde wereldgebieden en moslimlanden op te nemen. Culturen die compleet niet-Europees zijn dus. Dit kan kan alleen maar tot catastrofe leiden.

2. Leuk en aardig allemaal dat een 'referendum raadgevend is', maar hoezo houden we dan überhaupt referenda als de regering toch keer op keer exact het tegenovergestelde doet dan wat het volk 'raad geeft' ?

3. Het alternatief 'the winner takes all' klinkt beter, want onder democratie kan er amper sturing gegeven worden aan een land.

4. Jorg Haider, anti-EU, kwam onder raadselachtige omstandigheden om het leven.
De complete Poolse regering, anti-EU, stortte destijds neer in een vliegtuig.

5. Leuk en aardig allemaal dat stemrecht van die '2e en 3e generatie' wat we hier hebben zitten. Maar ook die hebben nagenoeg allemaal nul-komma-nul op met Nederland; dit is duidelijk te zien aan 2e / 3e gen. Marokkaanse voetballers die allemaal voor het Marokkaanse elftal uit willen komen. Hetzelfde geldt voor sporters in andere gebieden die allemaal niet uitkomen voor NL. Hierdoor zouden ze van hun stemrecht ontheven moeten worden, want het zijn in principe gewoon buitenlanders in Nederland.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')