Ik neem aan dat TS een betrouwbare auto wil die zonder gezeik die 40.000 km p jr rijdt.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:17 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Aanschaffen na zeg 150k kilometers is juist een aanrader. Veel onderhoud is dan vaak al gebeurd.
Groot onderhoud zal jet met 40k kilometers per jaar altijd hebben. Nieuw of gebruikt maakt niet zoveel uit, die banden en distributieriem komen toch wel.
Ik rijd tegenwoordig auto's van 500 euro als standaard auto mits een jaar APK. Natuurlijk heb je dan wel wat (bv lek remcilindertje van 2 tientjes) maar over het algemeen gezien kan je niet goedkoper rijden.
Nu moet ik wel zeggen dat ik er een oldtimer voor in de zomer en (nieuwe) luxe auto van de vrouw bij heb dus altijd terug kan vallen op een andere auto.
Voor 3000 euro ga je echt wel een fatsoenlijke auto vinden. Als je tenminste wilt inleveren op comfort zoals climate control en verwarmde stoelen.
Een echte SUV valt ook een beetje buiten het normale leasebudget lijkt mij zo.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:21 schreef Tinkepink het volgende:
Heb zelf vrijwillig gekozen voor privé rijden. Mocht geen suv rijden en zit graag hoog, dus dan maar op eigen kosten
Cayenne is ruimer dan een A6, dus hoezo valt de ruimte tegen?quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:53 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
echter, wel weer afschrijving.
tis net voor welk kwaad je kiest, mijn keuze bezorgt mij een glimlach in ieder geval.
maargoed misschien toch straks een leaseslet (full option Megane ST of een semi full option talisman), kleine op komst en mevrouw heeft geen inkomen, ook dan red ik die TDI prima financieel maar wil zo min mogelijk risico's hebben, dan maar zo een bakkie.
ik word straks 26 en de wilde haren voel ik al beetje verdwijnen, weet niet eens hoe hard de A6 gaat
[..]
ik vind dat niks, ipv de A6 had ik ook gereden/gekeken in/naar de Touareg en de cayenne, man is het MRB totaal niet waard vond ik te log en ruimte viel vies tegen.
Ik wacht even op je linkjes met bewijs ok?quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Het voorbeeld heeft een impopulaire Franse PSA motor onder de kap. Een Golfje van nieuw 30k doet na 4 jaar nog steeds 12000-13000¤.
Waarom zou dat gezeik zijn? Volledig ongefundeerde aanname. Laat ik het zo stellen, mijn gloednieuwe Clio van 25.000 heb ik vaker mee stil gestaan dan mijn 206 barrel van 500. En met grotere problemen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat TS een betrouwbare auto wil die zonder gezeik die 40.000 km p jr rijdt.
En auto’s met distributieriem lekker laten staan. Gewoon een ketting. Vaak zijn dat soort bezuinigingen door de hele auto te vinden.
Die auto’s zijn echt geen logische keuzes voor 40.000 km per jaar.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:40 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, niet aan toe te voegen
Als je dan toch zo nodig nieuw wilt rijden dan kan TS ook eens kijken naar bijvoorbeeld een Opel Karl, Toyota Aygo of Kia Pikanto of Rio. Klein, niet te duur, weinig afschrijving en luxe genoeg om je 40k kilometers per jaar mee te verplaatsen als je niet te lang of te klein bent.
Ja, bij VAG heb je motoren met slechte kettingen en die moeten wel eens vervangen worden. Maar genoeg kettingen die 300.000+ met gemak aankunnen. Zeker bij dieselmotoren.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:10 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Waarom zou dat gezeik zijn? Volledig ongefundeerde aanname. Laat ik het zo stellen, mijn gloednieuwe Clio van 25.000 heb ik vaker mee stil gestaan dan mijn 206 barrel van 500. En met grotere problemen.
Kettingen moeten ook vervangen.
Je relaas wordt hier onder andere tegengesproken:quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, bij VAG heb je motoren met slechte kettingen en die moeten wel eens vervangen worden. Maar genoeg kettingen die 300.000+ met gemak aankunnen. Zeker bij dieselmotoren.
Mijn punt was overigens vooral dat het een goedkope oplossing is en zoiets wordt vaak dan niet alleen op 1 onderdeel gedaan.
De Peugeot 206 staat bekend als een probleemauto, dus wellicht dat je heel veel geluk hebt gehad. Hoe dan ook kan ik niets met anekdotisch bewijs. Het lijkt mij bekend dat auto’s met het stijgen van de leeftijd vaker storingen hebben.
https://www.autoweetjes.c(...)tributieketting.htmlquote:Wat is beter een distributieriem of een distributieketting:
Bij een distributieriem heb je intervallen voor controle en vervanging. Dit gebeurd na een aantal kilometers of een aantal jaren. Een distributieketting is duurzamer en hoeft niet preventief vervangen te worden. Toch komen steeds meer autofabrikanten daar op terug, En word er steeds vaker een distributieriem gebruikt. De reden hierbij is dat het tegenwoordig ook vaak fout gaat met distributiekettingen. Zo zul je bij Ford en volkswagen steeds meer distributieriemen tegenkomen. Omdat een distributieketting niet preventief vervangen of gecontroleerd word kan deze altijd breken. De motoren worden steeds gecompliceerder hebben steeds meer vermogen en worden steeds compacter. Vroeger ging een distributieketting eigenlijk zo goed als niet stuk. Als er met name tijdens het starten van de auto een ratelend geluid optreed is het zeker verstandig de distributieketting / distributieketting spanner te controleren.
Dat zeg jij. Ik zeg niet dat het wel zo is, ik zeg alleen dat tegenwoordig in dat segment de auto's ook behoorlijk comfortabel en degelijk zijn. En vooral goed te betalen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die auto’s zijn echt geen logische keuzes voor 40.000 km per jaar.
Kom op zeg!
Flutproducenten als ford en vag (deels) kopen vaak zo goedkoop mogelijk in. Het probleem is dan niet de ketting, maar wederom de bezuiniging.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:30 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Je relaas wordt hier onder andere tegengesproken:
[..]
https://www.autoweetjes.c(...)tributieketting.html
Ik weet niet waar jij de lat wenst te leggen, maar we hebben het dan over koekblikjes aan de onderkant van de markt. Die zijn wellicht comfortabel genoeg voor even door de stad te tuffen, maar zeker niet voor veel kilometers. Dat kan voor dat geld ook gewoon niet.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:30 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Ik zeg niet dat het wel zo is, ik zeg alleen dat tegenwoordig in dat segment de auto's ook behoorlijk comfortabel en degelijk zijn. En vooral goed te betalen.
Ik durf te wedden dat je met die Prius minstens 10x zoveel problemen zal hebben. Te beginnen met de verrot gereden accu.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij de lat wenst te leggen, maar we hebben het dan over koekblikjes aan de onderkant van de markt. Die zijn wellicht comfortabel genoeg voor even door de stad te tuffen, maar zeker niet voor veel kilometers. Dat kan voor dat geld ook gewoon niet.
Voor de prijs van een nieuwe aygo koop je ook een 5 jaar oude prius. Ik durf te wedden dat de prius goedkoper zal blijken te zijn met dat soort kilometers en zonder meer comfortabeler.
Ford en Vag flutproducten noemenquote:Op vrijdag 1 december 2017 16:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Flutproducenten als ford en vag (deels) kopen vaak zo goedkoop mogelijk in. Het probleem is dan niet de ketting, maar wederom de bezuiniging.
Een goede ketting gaat een leven lang mee.
Tweedehands goed opletten op de kleppen. Duur grapje als ze verbrand zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:45 schreef De_Hertog het volgende:
Met 40k per jaar kun je ook een gastank overwegen. Goedkoper dan diesel, geen gedoe met (komende) milieuzones als je een wat oudere variant koopt, vaak met meer keus qua motorisering.
Uiteraard zijn er ook nadelen (vaker tanken, meer dingen die stuk kunnen gaan) maar je kunt het meenemen in je overweging.
Ik ben zelf dus voor gas gegaan in een vergelijkbare situatie en toen een tweedehands auto met een nieuwe installatie gekozen. Het prijsverschil tussen een tweedehands op gas en een op benzine was al de helft van die installatie voor het model dat ik zocht, het aanbod was groter en ik heb nog twee jaar garantie gehad op het gas-deel gehad (niet nodig gehad overigens). Dus als TS voor gas gaat zou ik dat ook aanraden. Maar het is een goede toevoeging inderdaad.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:46 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Tweedehands goed opletten op de kleppen. Duur grapje als ze verbrand zijn.
Ik lees altijd dat die accu probleemloos is. Verder geen ervaring met die auto.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:45 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat je met die Prius minstens 10x zoveel problemen zal hebben. Te beginnen met de verrot gereden accu.
Ok, ik chargeer. Maar die kettingen zijn wel flut.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:46 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ford en Vag flutproducten noemen
Zullen we eerst een appels met appels gaan vergelijken?quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:05 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Een Peugeot 206 uit 2000 kost je per maand 25 euro MRB en 15 euro verzekering. APK is 2 tientjes.
Ik weet zeker dat 2 van die barrels goedkoper zijn dan 1 Audi A6.
Heb ik ook niet, die krijg ik gewoon als ik mijn auto voor onderhoud wegbreng. Ik heb dus ook geen 2e persoon nodig die de auto mee brengt naar de garage.quote:Tevens heb je geen gezeik met leenauto's bij onderhoud.
Verkeerd verwoord, de marginale extra ruimte vs mrb vond ik echt niks.quote:Op vrijdag 1 december 2017 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Cayenne is ruimer dan een A6, dus hoezo valt de ruimte tegen?
Sowieso ben je al niet helemaal lekker als je elke dag 3 uur in je auto gaat zitten voor woon-werk verkeer. Dus wat is het punt?quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:38 schreef luns het volgende:
Elke dag twee maal 5 kwartier tot anderhalf uur enkele reis in een (nieuwe) Piccanto of Aygo op de snelweg?
Daggutnie. Dat doe ik mezelf niet aan.
10 of 15k ga ik sowieso niet lenen. Ik probeer gewoon een realistische blik op autokosten te krijgen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:40 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Sowieso ben je al niet helemaal lekker als je elke dag 3 uur in je auto gaat zitten voor woon-werk verkeer. Dus wat is het punt?
Met een budget van 3000 kan je je niet veel meer permitteren. Lenen is leuk, maar als dit je spaargeld is dan zal je inkomen ook wel geen tonnen zijn per jaar. Kan je leuk 10 of 15k lenen, wat denk je ervoor te gaan krijgen?
De enige die het echt kan uitrekenen ben je zelfquote:Op vrijdag 1 december 2017 18:51 schreef luns het volgende:
[..]
10 of 15k ga ik sowieso niet lenen. Ik probeer gewoon een realistische blik op autokosten te krijgen.
En waarom ik zoveel kilometers rijd? Nou, de kachel moet roken. Simpel zat. Ik rij die kilometers nu ook, maar dan als inlener met leaseauto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |