Jaja allemaal makkelijk praten, tenzij je langs de weg wil staan met je barrel en geen backup hebt.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:17 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Aanschaffen na zeg 150k kilometers is juist een aanrader. Veel onderhoud is dan vaak al gebeurd.
Groot onderhoud zal jet met 40k kilometers per jaar altijd hebben. Nieuw of gebruikt maakt niet zoveel uit, die banden en distributieriem komen toch wel.
Ik rijd tegenwoordig auto's van 500 euro als standaard auto mits een jaar APK. Natuurlijk heb je dan wel wat (bv lek remcilindertje van 2 tientjes) maar over het algemeen gezien kan je niet goedkoper rijden.
Nu moet ik wel zeggen dat ik er een oldtimer voor in de zomer en (nieuwe) luxe auto van de vrouw bij heb dus altijd terug kan vallen op een andere auto.
Voor 3000 euro ga je echt wel een fatsoenlijke auto vinden. Als je tenminste wilt inleveren op comfort zoals climate control en verwarmde stoelen.
echter, wel weer afschrijving.quote:Op donderdag 30 november 2017 16:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Plus de inruilwaarde van je A7. Lever je je lease auto in, heb je (weer) niets.
ik vind dat niks, ipv de A6 had ik ook gereden/gekeken in/naar de Touareg en de cayenne, man is het MRB totaal niet waard vond ik te log en ruimte viel vies tegen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:21 schreef Tinkepink het volgende:
Heb zelf vrijwillig gekozen voor privé rijden. Mocht geen suv rijden en zit graag hoog, dus dan maar op eigen kosten
Zet je 2 barrels voor de deur. Probleem opgelost.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jaja allemaal makkelijk praten, tenzij je langs de weg wil staan met je barrel en geen backup hebt.
Als je afhankelijk bent van je auto (om naar je werk te komen bijvoorbeeld) met een dergelijk kilometrage per jaar zou ik de risico's gewoon niet willen lopen.
Eerlijk is eerlijk, met een budget van 3k heb je weinig te kiezen qua (bijna) nieuwe auto's, maar een distributieriem vervangen hakt er dan ook meteen wel in.
enkele 3 maandenquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Moet je dan enkele 3 maanden die ketting vervangen?
Auto is, in dit geval, een investering om je werk te kunnen doen. Daar kan je prima voor lenen; als de totaalsom positief is.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:39 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
...
En aangezien TS maar 3k heeft, zou ik niet gaan lenen voor een auto.. Meest slechtste optie om in te investeren.
Sorry moest elke zijnquote:
O, is dit zo'n baggerblokkie?quote:
2x MRB, 2x onderhoud, 2x verzekering, 2x apk. Inderdaad slim om kosten te besparen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:56 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Zet je 2 barrels voor de deur. Probleem opgelost.
Ja hoe kom je anders op 993,- per maand? Dat is gewoon absurd, of er staat simpelweg een komma verkeerd.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
O, is dit zo'n baggerblokkie?
Heb geen verstand van diesel.
Die ¤993 kwam er uit toen ik het kenteken in de ANWB-autokostenberekenaar stopte. 4 jaar rijden: dan staat ie op 250000 kms. ongeveer.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja hoe kom je anders op 993,- per maand? Dat is gewoon absurd, of er staat simpelweg een komma verkeerd.
Dit.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:54 schreef Fer het volgende:
Zo’n middenklasser schrijft de helft af na een leaseperiode van 4 jaar en 150000km. Praten we over 12000-14000¤.
Koop je zo’n ding ex-lease en verkoop je hem na 4 jaar en inmiddels 300000km vang je 3000-4000¤ hooguit. Je hebt dan ongeveer 10000 afgeschreven.
Echter ontkom je niet aan een paar grote onderhoudsklussen dus reken gerust 1000¤ onderhoud per jaar. Hoeveel bespaar je dan nog echt tegenover een nieuwe auto?
Doe mij dan maar die nieuwe.
Kom op 679 per maand voor mijn BMWquote:Op vrijdag 1 december 2017 14:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die ¤993 kwam er uit toen ik het kenteken in de ANWB-autokostenberekenaar stopte. 4 jaar rijden: dan staat ie op 250000 kms. ongeveer.
Mijn 523i kost 850 bij 15000 kms en nog 10 jaar doortuffen.
https://www.anwb.nl/auto/autokosten#/kenteken
Een Peugeot 206 uit 2000 kost je per maand 25 euro MRB en 15 euro verzekering. APK is 2 tientjes.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
2x MRB, 2x onderhoud, 2x verzekering, 2x apk. Inderdaad slim om kosten te besparen.
Dan kan het alleen maar meevallen voor TS, toch?quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kom op 679 per maand voor mijn BMW
Dat geef ik bij lange na niet uit. Ook de "uitgebreide" berekening geeft niet voldoende informatie, zoals geschatte restwaarde.
Leuk verhaal, je vergeet echter dat heel veel mensen het geld niet hebben of willen besteden aan een nieuwe auto.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:54 schreef Fer het volgende:
Zo’n middenklasser schrijft de helft af na een leaseperiode van 4 jaar en 150000km. Praten we over 12000-14000¤.
Koop je zo’n ding ex-lease en verkoop je hem na 4 jaar en inmiddels 300000km vang je 3000-4000¤ hooguit. Je hebt dan ongeveer 10000 afgeschreven.
Echter ontkom je niet aan een paar grote onderhoudsklussen dus reken gerust 1000¤ onderhoud per jaar. Hoeveel bespaar je dan nog echt tegenover een nieuwe auto?
Doe mij dan maar die nieuwe.
Buiten het feit dat hij de getallen ook nog eens niet correct heeft. Een auto van 4 jaar met 150k schrijft wel meer af dan de helft.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:18 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Leuk verhaal, je vergeet echter dat heel veel mensen het geld niet hebben of willen besteden aan een nieuwe auto.
De bedragen waar hier mee gesmeten wordt vind ik behoorlijk hoog en zeker gebaseerd op kosten bij een officiële merkdealer? Ik geef bij lange na niet zoveel uit aan mijn auto en toch krijgt hij netjes zijn beurten en onderhoud.
Nonsens.quote:Op vrijdag 1 december 2017 14:54 schreef Fer het volgende:
Zo’n middenklasser schrijft de helft af na een leaseperiode van 4 jaar en 150000km. Praten we over 12000-14000¤.
Koop je zo’n ding ex-lease en verkoop je hem na 4 jaar en inmiddels 300000km vang je 3000-4000¤ hooguit. Je hebt dan ongeveer 10000 afgeschreven.
Echter ontkom je niet aan een paar grote onderhoudsklussen dus reken gerust 1000¤ onderhoud per jaar. Hoeveel bespaar je dan nog echt tegenover een nieuwe auto?
Doe mij dan maar die nieuwe.
Vergeet niet dat op het geleende geld ook nog rente zit, dus dat komt er ook bij.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:27 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Buiten het feit dat hij de getallen ook nog eens niet correct heeft. Een auto van 4 jaar met 150k schrijft wel meer af dan de helft.
Helemaal mee eens, niet aan toe te voegenquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:34 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Vergeet niet dat op het geleende geld ook nog rente zit, dus dat komt er ook bij.
Dat is prima als je een goede baan hebt en er ruim van kan leven inclusief alle kosten die je moet maken voor je auto.
Wat als je zonder werk komt te zitten, buiten je eigen schuld om? Heb je lening én een auto.
Klinkt allemaal heel fijn, maar het is niet zonder risico.
En dan eens gaan rekenen met private lease, hoewel dat aantal km per jaar dan wel erg prijsverhogend werkt.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:40 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, niet aan toe te voegen
Als je dan toch zo nodig nieuw wilt rijden dan kan TS ook eens kijken naar bijvoorbeeld een Opel Karl, Toyota Aygo of Kia Pikanto of Rio. Klein, niet te duur, weinig afschrijving en luxe genoeg om je 40k kilometers per jaar mee te verplaatsen als je niet te lang of te klein bent.
Beetje overdreven niet? Als je gewoon een net onderhouden wagen koopt zonder al teveel bekende issues kun je makkelijk een paar jaar vooruit.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:41 schreef DieselTank het volgende:
40k per jaar op een auto van 150k lijkt me niet prettig, dan sta je waarschijnlijk een paar keer per jaar stil aan de kant van de weg. Ongeacht welke auto je hebt met uitzonderingen daargelaten.
40k kilometers private lease is duur.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan eens gaan rekenen met private lease, hoewel dat aantal km per jaar dan wel erg prijsverhogend werkt.
Het voorbeeld heeft een impopulaire Franse PSA motor onder de kap. Een Golfje van nieuw 30k doet na 4 jaar nog steeds 12000-13000¤.quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:30 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Nonsens.
Laten we er eens een voorbeeld bijpakken, van Leaseplan: https://www.leaseplan.com(...)ocus/6JWE-8QGE-A8N4/
Ford Focus 1.6 diesel uit 2013. 145k gelopen. Nieuwprijs 33.780, huidige prijs 9.900.
Betekent een afschrijving van 33.780 - 9.900 = 23.880. Dat betekent een afschrijving van 'slechts' 70% in de eerste 4 jaar en 150k kilometers....
Fors meer dan jouw bedachte helft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |