De anti-Pieten slepen er telkens Schenkman bij. En als iemand Zwarte Piet nou niet als slaaf zou hebben opgevoerd dan is het wel Schenkman.quote:
Nee, dat is gebaseerd op een compleet plan de campagne, met medewerking van een reclamebureau, door met name de man op de achtergrond Sandew Hira, een aantal jaren geleden al uitvoerig uit de doeken gedaan.quote:1. Nee hoor, de kritiek op Zwarte Piet is geen poging om herstelbetalingen te krijgen. Dat gerucht is gebaseerd op één uit de context getrokken citaat uit een interview.
Als hij gebaseerd zou zijn op een slaaf, maar dat is hij niet.quote:2. Zelfs al zou dat wel zo zijn, dan houden hun argumenten tegen Zwarte Piet nog steeds steek.
Ik snap echt niet hoe je zo'n verziekt beeld kan hebben. Ik zie gewoon Zwarte Piet en zo is het ook. Om de karikatuur die het niet is te zien, moet je dat wel heel graag willen zien.quote:Op maandag 27 november 2017 17:42 schreef ChickenMan het volgende:
Ik had dus een stukje van de sinterklaasintocht gezien laatst. Het enige wat ik nog in zwarte pieten zag waren karikaturen van donkere mensen. Eigenlijk gewoon te raar voor woorden dat mensen dat met hart en ziel verdedigen.
Het probleem is meer dat veel mensen niet kunnen accepteren dat donkere (of ‘allochtonen’) mensen net zo’n groot deel van de samenleving zijn als ‘de witte nederlander’. Mondige minderheden zijn alleen maar positief uiteindelijk.
Je moet wel een beetje je kop in het zand steken als je er geen karikatuur in ziet.quote:Op maandag 27 november 2017 17:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe je zo'n verziekt beeld kan hebben. Ik zie gewoon Zwarte Piet en zo is het ook. Om de karikatuur die het niet is te zien, moet je dat wel heel graag willen zien.
Kijk nou eens verder dan racisme, en naar de feiten.
Het is objectief vast te stellen dat het geen karikatuur is. Je wil er gewoon een karikatuur in zien, dat maakt het nog geen feit.quote:Op maandag 27 november 2017 17:46 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Je moet wel een beetje je kop in het zand steken als je er geen karikatuur in ziet.
Haha jij hebt wel een dagtaak aan dit topic he? Man man man...quote:Op maandag 27 november 2017 17:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je zit dus te trollen en voegt niets toe aan de discussie?
Het is trouwens ook objectief vast te stellen dat het wel een karikatuur is.quote:Op maandag 27 november 2017 17:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is objectief vast te stellen dat het geen karikatuur is. Je wil er gewoon een karikatuur in zien, dat maakt het nog geen feit.
Jouw definitie, of de echte definitie?quote:Op maandag 27 november 2017 17:49 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Het is trouwens ook objectief vast te stellen dat het wel een karikatuur is.
Heb jij toevallig op de middelbare school tijdens geschiedenis ook les gekregen over de slavernij?quote:Op maandag 27 november 2017 16:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt een groep die nooit de koppeling neger-ZP maakt, omdat het nou eenmaal twee totaal verschillende dingen zijn, en je hebt de groep die die koppeling wel maken omdat uiterlijk. Blanken mogen zich nou eenmaal niet zo verkleden.
Nee, echt totaal niet hoor
Dat is hetzelfde 'onbewuste racisme' waar bijna heel Nederland van beschuldigd wordt.
Jouw definitie is geen karikatuur. De echte definitie wel.quote:Op maandag 27 november 2017 17:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jouw definitie, of de echte definitie?
Dan ga je niet naar die intochten toe.quote:Op maandag 27 november 2017 17:42 schreef ChickenMan het volgende:
Ik had dus een stukje van de sinterklaasintocht gezien laatst. Het enige wat ik nog in zwarte pieten zag waren karikaturen van donkere mensen.
Nou nee t echte probleem is dat sommige mensen erg lange tenen hebben en niet om zichzelf kunnen lachen. Mijn moeder en zus zijn ook * donkere mensen * en die hebben echt nooit een probleem van zwarte piet gemaakt. Dat kwam gewoon niet in ze op.quote:Op maandag 27 november 2017 17:42 schreef ChickenMan het volgende:
Ik had dus een stukje van de sinterklaasintocht gezien laatst. Het enige wat ik nog in zwarte pieten zag waren karikaturen van donkere mensen. Eigenlijk gewoon te raar voor woorden dat mensen dat met hart en ziel verdedigen.
Het probleem is meer dat veel mensen niet kunnen accepteren dat donkere (of ‘allochtonen’) mensen net zo’n groot deel van de samenleving zijn als ‘de witte nederlander’. Mondige minderheden zijn alleen maar positief uiteindelijk.
Hihi nummer 46 met lijst hahahahaha ching chong Chinaman hankie pankiequote:Op maandag 27 november 2017 17:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Karikatuur van een chinees heeft nooit veel stof op doen waaien.
Zo ging ik laatst naar het circus en zag een 🤡. Ik vond die clown wel zo dom. Echt kwetsend want hij was nog blank ookquote:Op maandag 27 november 2017 17:51 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dan ga je niet naar die intochten toe.
Hoe kan iemand zich nou een paar weken per jaar storen aan een 'feestje'. Je hoeft niet naar die intochten te gaan, je hoeft het niet te vieren, je hoeft je niet 'minder' te voelen omdat wat witte mannen zich zwart schminken.
Oh noes.quote:Op maandag 27 november 2017 17:59 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Zo ging ik laatst naar het circus en zag een 🤡. Ik vond die clown wel zo dom. Echt kwetsend want hij was nog blank ook![]()
Grapiger is dat die Chinesen plattelanders hier als simpel zienquote:Op maandag 27 november 2017 17:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hihi nummer 46 met lijst hahahahaha ching chong Chinaman hankie pankie
Shanghai
Echt man. Er liep een hele optocht achter hem aan.quote:Op maandag 27 november 2017 18:00 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Oh noes.![]()
![]()
Straks maakt iemand er nog een tekening van!
Denk hier nog maar eens goed overna. Misschien dat t kwartje nog gaat vallen.quote:Op maandag 27 november 2017 17:42 schreef ChickenMan het volgende:
Ik had dus een stukje van de sinterklaasintocht gezien laatst. Het enige wat ik nog in zwarte pieten zag waren karikaturen van donkere mensen.
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plattelanders hier zijn ook simpel.quote:Op maandag 27 november 2017 18:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Grapiger is dat die Chinesen plattelanders hier als simpel zien
Kom eens uit die ontkenningsfase.quote:Op maandag 27 november 2017 17:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jouw definitie, of de echte definitie?
Typische reactie dit, altijd naar de ander wijzen. 'Je hoeft niet dit', 'je hoeft niet dat'. Blijkbaar gebeurt het wel dat mensen en kinderen het als vervelend ervaren. Om dan de schuld constant bij de ander te leggen getuigt niet echt van fatsoen.quote:Op maandag 27 november 2017 17:51 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dan ga je niet naar die intochten toe.
Hoe kan iemand zich nou een paar weken per jaar storen aan een 'feestje'. Je hoeft niet naar die intochten te gaan, je hoeft het niet te vieren, je hoeft je niet 'minder' te voelen omdat wat witte mannen zich zwart schminken.
Oja sorry, ik had zwart of neger in plaats van donker moeten zeggen.quote:Op maandag 27 november 2017 17:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou nee t echte probleem is dat sommige mensen erg lange tenen hebben en niet om zichzelf kunnen lachen. Mijn moeder en zus zijn ook * donkere mensen * en die hebben echt nooit een probleem van zwarte piet gemaakt. Dat kwam gewoon niet in ze op.
Dat komt wrs ook omdat zij geen negers zijn. Dáár gaat de heibel tenslotte om. Niet om de huidskleur maar om t ras. Karikatuur van een chinees heeft nooit veel stof op doen waaien.
quote:Op maandag 27 november 2017 18:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Plattelanders hier zijn ook simpel.
https://noisey.vice.com/n(...)arnavalsliedjes-hoor
Het ging mij meer over eten.quote:Op maandag 27 november 2017 18:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Plattelanders hier zijn ook simpel.
https://noisey.vice.com/n(...)arnavalsliedjes-hoor
Het zijn juist mensen zoals jij die naar anderen wijzen, de ironie, haha. Als jij alleen maar een zwarte slaaf kan zien in ZP tijdens intochten, ga je niet naar die intochten.quote:Op maandag 27 november 2017 18:04 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Typische reactie dit, altijd naar de ander wijzen. 'Je hoeft niet dit', 'je hoeft niet dat'. Blijkbaar gebeurt het wel dat mensen en kinderen het als vervelend ervaren. Om dan de schuld constant bij de ander te leggen getuigt niet echt van fatsoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |