abonnement Unibet Coolblue
pi_175368483
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Bouwers van machines zijn doorgaans bijzonder slecht in het bouwen van de bijbehorende software. Helemaal als die software ook nog eens aan moet sluiten bij de belevingswereld van verschillende vervoersbedrijven in verschillende landen.

Ik ken dingen die gemaakt zijn door zijn gerenommeerde en bekende civiele bouwers, maar de software is op zijn zachtst gezegd bijzonder te noemen. Bij het maken van de user interfaces is er dan ook flink gestuurd door de eigenaar van het ding.
Wij civielers maken beton, geen software. Vraag het dan ook niet van ons :Y
pi_175368486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:25 schreef James1988 het volgende:
Ah, dus we kunnen gewoon Bombardier/Siemens/Alstom/AnsaldoBreda de schuld geven van onbegrijpbare interfaces die zijn bedacht door techneuten :Y
Bier.
  dinsdag 28 november 2017 @ 20:29:04 #178
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175368488
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:25 schreef James1988 het volgende:
Ah, dus we kunnen gewoon Bombardier/Siemens/Alstom/AnsaldoBreda de schuld geven van onbegrijpbare interfaces die zijn bedacht door techneuten :Y
Nee, je kan NS de schuld geven voor het kopen van materiaal dat onbegrijpelijk is voor het personeel.
So we just called him Fred
pi_175368531
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Nee, je kan NS de schuld geven voor het kopen van materiaal dat onbegrijpelijk is voor het personeel.
Of mag ik NS de schuld geven van het niet juist specificeren van de bestelling?
  dinsdag 28 november 2017 @ 20:31:54 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175368553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Wij civielers maken beton, geen software. Vraag het dan ook niet van ons :Y
Dat is wel wat in de praktijk gebeurd, helaas.
Vroeger vertelde de NS aan Talbot hoe de bediening van de trein er uit moest zijn, nu levert Bombardier waarvan zij denken dat het goed is en blijkbaar gaat daar iets mis.
So we just called him Fred
  dinsdag 28 november 2017 @ 20:32:34 #181
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175368566
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Of mag ik NS de schuld geven van het niet juist specificeren van de bestelling?
Het één is het gevolg van het ander :) dus ja.
So we just called him Fred
pi_175368654
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:27 schreef MTL het volgende:
NS heeft een poging tot standaardisatie gedaan met de VIRM en de SLT.
de flirt ook op Windows trouwens :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 november 2017 @ 22:53:13 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175372569
Bij de spoorverdubbeling tussen Zuidhorn en Hoogkerk zou het spoor bijna dwars door een spoorhuisje moeten lopen. Daarom is het de bedoeling om deze woning bijna 30 meter te verplaatsen, mits alle partijen akkoord zijn

https://www.rtvnoord.nl/n(...)e-kunnen-verdubbelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 november 2017 @ 08:14:17 #184
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_175375630
Some lost rail routes may be 'restored'

quote:
Railway lines closed in the 1960s could be reopened if they boost the economy, the government has said.
Some 4,000 miles of rail routes were closed and became known as the Beeching cuts - after Dr Richard Beeching who was then chairman of British Rail.
Beeching cuts/axe

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_175375820
Goh, VIRM is toch een stuk stiller dan ICM en DDZ
  woensdag 29 november 2017 @ 08:35:18 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175375821
Andere Britse nieuwigheidjes:
- De "Greater Western"-franchise, die het treinverkeer regelt vanuit London Paddington naar Reading, Exeter, Wales, Devon en Cornwall, wordt mogelijk opgesplitst in twee franchises. Er zou dan een 'West of England'-franchise komen voor het langeafstandsverkeer, de forenzendiensten langs de Thames Valley komen dan in een eigen franchise (zoals vroeger).
- De aanbestedingsronde voor de volgende Southeastern-franchise gaat van start. SE vervoert op dit moment zo'n 640.000 reizigers per dag en is daarmee één van de drukste netwerken van het VK. De nieuwe operator moet zorgen voor 40.000 extra zitplaatsen, en 1e klas wordt afgeschaft.
- De Thameslink, Southern & Great Northern-franchise (TSGN), die in 2015 is ontstaan na het samenvoegen van First Capital Connect en Southern, wordt vanaf 2021 weer opgesplitst. TSGN is ontstaan omdat de Britse overheid tijdens het ingrijpende Thameslinkprogramma (TLP) niet wilde dat er meerdere vervoerders zouden zijn rond London Bridge. Het TLP komt volgend jaar ten einde.
  woensdag 29 november 2017 @ 08:35:44 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175375827
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 08:35 schreef b2py het volgende:
Goh, VIRM is toch een stuk stiller dan ICM en DDZ
Ik had net de keuze tussen een VIRM-4 en een VIRMm.

Ik ben lekker in de VIRM-4 gaan zitten, wat een heerlijke trein O+

edit: ineens toont het OBIS-scherm "Volgende station: Gouda, eindpunt van deze trein."
pi_175375925
Afschaffen eerste klas? Wat is daar de motivatie van? Puur meer zitplaatsen?
  woensdag 29 november 2017 @ 08:47:38 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175375937
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 08:46 schreef b2py het volgende:
Afschaffen eerste klas? Wat is daar de motivatie van? Puur meer zitplaatsen?
Ja, SE heeft regelmatig last van stampvolle treinen, en veel rijdt al op maximale lengte (10x20 meter of 12x20 meter, afhankelijk van route).
  woensdag 29 november 2017 @ 08:52:28 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175375974
ProRail_VL twitterde op woensdag 29-11-2017 om 08:51:13 ProRail_VL: Gouda-Woerden> bovenleidingreparatie> Trein 520 staat gestrand bij Woerden> ProRail incidentbestrijding werkt aan evacuatie van die trein> Beperkt treinverkeer tussen Rotterdam/ Den Haag en Utrecht. reageer retweet
Oh, dear.
pi_175377248
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 08:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, SE heeft regelmatig last van stampvolle treinen, en veel rijdt al op maximale lengte (10x20 meter of 12x20 meter, afhankelijk van route).
Ik hoop maar dat het een tijdelijke maatregel is tot er bijvoorbeeld meer treinen gaan rijden. Zat mensen die bereid zijn te betalen voor eerste klas.
pi_175377842
Inmiddels is ook voor Android de Hafas Reisplanner engine uitgerold, maar daar lijken nog wat bugjes in te zitten.
Wel mooi dat straks zonder meer ook het plannen van Internationale treinreizen mogelijk is :)
  woensdag 29 november 2017 @ 11:13:07 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175378133
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat het een tijdelijke maatregel is tot er bijvoorbeeld meer treinen gaan rijden. Zat mensen die bereid zijn te betalen voor eerste klas.
Lijkt me niet. Zuidoost Engeland (Kent) is een groeiregio en de infrastructuur kraakt uit z'n voegen.

Daarnaast heeft SE al treinen die enkel tweede klas hebben, de Javelins van SE Highspeed hebben geen eerste klas.
  Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 11:49:56 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175378958
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 08:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, SE heeft regelmatig last van stampvolle treinen, en veel rijdt al op maximale lengte (10x20 meter of 12x20 meter, afhankelijk van route).
Waarom de zo te zien erg korte perrons niet verlengen dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 29 november 2017 @ 11:54:17 #195
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175379072
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Waarom de zo te zien erg korte perrons niet verlengen dan?
De treinen moeten ook nog passen op London Waterloo.
  Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 12:06:53 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175379362
Dan moet je het station verbouwen lijkt me. Daarvoor moet je alleen het buurtje ten zuidoosten ervan platgooien, maar dat zijn nou ook niet echt heel bijzondere huizen. Die kun je bovenop het nieuwe station ook wel huisvesten denk ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 29 november 2017 @ 12:13:44 #197
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_175379545
Sorry, ik bedoelde London Victoria.
  woensdag 29 november 2017 @ 12:49:46 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175380529
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Waarom de zo te zien erg korte perrons niet verlengen dan?
Dat past niet overal op de infrastructuur. Denk aan stations kort na tunnels, spoorwegovergangen of splitsingen.
pi_175381591
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Zuidoost Engeland (Kent) is een groeiregio en de infrastructuur kraakt uit z'n voegen.

Daarnaast heeft SE al treinen die enkel tweede klas hebben, de Javelins van SE Highspeed hebben geen eerste klas.
Schande, geen eerste klas 😑
pi_175381598
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat past niet overal op de infrastructuur. Denk aan stations kort na tunnels, spoorwegovergangen of splitsingen.
Dat kan opgelost worden met ponden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')