Jep, daar zit weer zo'n regeltjes klotedingetje: Die vervangende treinen moeten onder VMS van NSR worden gereden in plaats van NS Int (details ga ik verder niet op in, die weet ik ook niet allemaal).quote:Op dinsdag 28 november 2017 19:54 schreef James1988 het volgende:
Aan de 1100 mag inderdaad nog wel het nodige gebeuren. Dat er soms treinen uitvallen is al frustrerend genoeg, maar dat ze op het hele traject uitvallen terwijl er slechts een klein stukje over de HSL wordt gereden is wat mij betreft niet acceptabel. NS zou op z'n minst kunnen zorgen voor een vervangende trein tussen Breda en Eindhoven...
Helder, thanks. Hopelijk is het in januari afgerondquote:Op dinsdag 28 november 2017 20:04 schreef MTL het volgende:
Het VMS van NSR voorziet niet in het HSL deel. De HSL regels zijn specifiek een uitbreiding op de NS Int regelgeving.
Op dit moment loopt er een project om beide VMS-en samen te voegen. Dit moet volgend jaar afgerond zijn. Dan heb je dit gezeur ook niet meer.
Dat laatste is een heel ander probleem dan digibeet zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2017 19:39 schreef MTL het volgende:
[..]
Dan heb je nooit met échte digibeten gewerkt
Ik heb nu na 10 jaar mijn oude moeder eindelijk zo ver dat ze zelf een e-mailtje kan typen en versturen. En die is nog in de 60. Dezelfde leeftijdsgroep als veel machinisten.
Die zijn niet opgegroeid met de computer en willen er eigenlijk niets mee te maken hebben.
quote:
Sorry, tweede helft 2018 meen ik. In november 2018 loopt het huidige VMS af, dus dan moet het sowieso klaar zijn, anders mag NS geen treinen meer rijdenquote:Op dinsdag 28 november 2017 20:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helder, thanks. Hopelijk is het in januari afgerond
Donequote:Op dinsdag 28 november 2017 20:11 schreef b2py het volgende:
Je mag er de Eurostar aan toevoegen
Voor extra diepgang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TIJD VOOR EEN ENQUETE!quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:13 schreef MTL het volgende:
En de trein naar Bielefeld niet te vergeten
http://www.rtvoost.nl/nie(...)begin-2018-van-start
Lijkt me een eitje eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 28 november 2017 19:54 schreef MTL het volgende:
Ik denk dat als jij dé perfecte interface ontwikkelt waar werkelijk iedere machinist mee uit de voeten kan én alle opties en overzichten van de status van werkelijk álle onderdelen weergegeven kunnen worden, dat je spekkoper bent. Veel succes
Als jij het zo makkelijk kan verzinnen, waarom lukt het die 1000 bij Siemens of Bombardier niet? Er van uitgaande dat daar minimaal het intelligentieniveau van Fok aanwezig is natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:16 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lijkt me een eitje eerlijk gezegd.
Het begint met vaststellen welke gebruiker wat moet zien tijdens welke actie. Een machinist tijdens het rijden heeft andere behoeftes dan een monteur die onderhoud pleegt.
Vervolgens een mockup maken en verifiëren bij de gebruikers dat ze het snappen
Daarna implementeren.
Moeilijker is het niet. Helaas komt het nog te vaak voor dat de programmeur (al dan niet gedwongen) de aanname maakt dat de gebruiker het wel snapt. (Het ironische is dan vaak ook nog eens dat programmeurs vaak tot de groep behoren die al maar al te graag zeggen dat aannames de moeder zijn van alle f.ckups )
Ja, daar zeg je me wat...quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Als jij het zo makkelijk kan verzinnen, waarom lukt het die 1000 bij Siemens of Bombardier niet? Er van uitgaande dat daar minimaal het intelligentieniveau van Fok aanwezig is natuurlijk.
Zoiets jaquote:Op dinsdag 28 november 2017 20:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben eigenlijk meer voor het maken van een stuk of 3 mockups waarvan je weet dat ze het kut vinden, dan komen ze met de meest briljante ideeën zelf (de meesters dan eah). Eén middag met een groep developers was zo genoeg om van een servicedeskproduct waar wij ooit gebruik van maakten het meest gebruiksvriendelijke product in z'n klasse werd.
Bouwers van machines zijn doorgaans bijzonder slecht in het bouwen van de bijbehorende software. Helemaal als die software ook nog eens aan moet sluiten bij de belevingswereld van verschillende vervoersbedrijven in verschillende landen.quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:19 schreef b2py het volgende:
Als jij het zo makkelijk kan verzinnen, waarom lukt het die 1000 bij Siemens of Bombardier niet? Er van uitgaande dat daar minimaal het intelligentieniveau van Fok aanwezig is natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |