leg uit?quote:Op maandag 27 november 2017 06:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
horrorwinter gaat niet gebeuren
Tuurlijk wel, begint nu al!quote:Op maandag 27 november 2017 06:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
horrorwinter gaat niet gebeuren
Horrorwinter is voor mij maandenlang diepvriestemperaturen zowel in de nacht als overdag met veel sneeuw en ongemakkenquote:
die winters zijn hier zeldzaam, maar niet onmogelijk.quote:Op maandag 27 november 2017 07:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Horrorwinter is voor mij maandenlang diepvriestemperaturen zowel in de nacht als overdag met veel sneeuw en ongemakken
Niet onmogelijke inderdaad. Het moet alleen even allemaal meezitten en net op zijn plaats vallen.quote:Op maandag 27 november 2017 10:13 schreef aloa het volgende:
[..]
die winters zijn hier zeldzaam, maar niet onmogelijk.
idd. Het grote probleem hier.quote:Op maandag 27 november 2017 10:15 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Niet onmogelijke inderdaad. Het moet alleen even allemaal meezitten en net op zijn plaats vallen.
Duitsland is tien keer zo groot, Frankrijk is 15 keer zo groot als Nederland. Wat verwacht je dan?quote:Op maandag 27 november 2017 10:22 schreef FlyingEagle het volgende:
Heeft Nederland niet een erg stabiel klimaat, vergeleken met buurlanden? Hier heb je zelden echt grote problemen door weer. Terwijl België, Duitsland en Frankrijk veel meer problemen kennen door extreem weer.
Begrijp dat de landen veel groter zijn. Maar bij Duitsland is het vaak dat het extreme weer dicht bij de grens van Nederland zit.quote:Op maandag 27 november 2017 10:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Duitsland is tien keer zo groot, Frankrijk is 15 keer zo groot als Nederland. Wat verwacht je dan?En ik zie absoluut niet dat België zoveel meer extreem weer zou hebben dan Nederland. In tegendeel zelfs.
Ik kan geen statistiek vinden welke dit kan bevestigen. Kan het me overigens ook niet voorstellen.quote:Op maandag 27 november 2017 10:59 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Begrijp dat de landen veel groter zijn. Maar bij Duitsland is het vaak dat het extreme weer dicht bij de grens van Nederland zit.
Als je puur naar bliksem (5-jaar gemiddelde over Europa) kijkt klopt het wel; zie figure 2 opquote:Op maandag 27 november 2017 11:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan geen statistiek vinden welke dit kan bevestigen. Kan het me overigens ook niet voorstellen.
Over extreem weer gesproken : Nederland is het land met per km2 gemiddeld de meeste windhozen en tornado's ter wereld
Het onweer komt vaker uit het zuiden dan uit het oosten idd.quote:Op maandag 27 november 2017 10:59 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Begrijp dat de landen veel groter zijn. Maar bij Duitsland is het vaak dat het extreme weer dicht bij de grens van Nederland zit.
Gedetailleerde kaart toont juist aan dat er vrij weinig verschil is.quote:Op maandag 27 november 2017 11:21 schreef U het volgende:
[..]
Als je puur naar bliksem (5-jaar gemiddelde over Europa) kijkt klopt het wel; zie figure 2 op
https://www.nat-hazards-e(...)hess-14-815-2014.pdf.
Nederland vrij veel blauw, donkergroen. Duitsland stuk lichter. Verschil met België is minimaal denk ik.
Zou het dan meer gevoel zijn. Je hoort namelijk dat er in België en Duitsland veel meer overlast is als er in korte tijd veel regen valt, terwijl in Nederland weinig tot matige overlast is.quote:Op maandag 27 november 2017 11:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Gedetailleerde kaart toont juist aan dat er vrij weinig verschil is.
[ afbeelding ]
Zelfde verhaal betreffende de neerslag
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |