abonnement Unibet Coolblue
pi_175167232
Op het internet zijn beelden verschenen waarop te zien is hoe een lid van het verzorgend personeel aan het eten is en dat een bejaarde vrouw aan het toekijken is. Zie video.
pi_175167252
dat bericht er bij :')

Op het internet zijn beelden verschenen waarop te zien is hoe een lid van het verzorgend personeel aan het eten is en dat een bejaarde vrouw aan het toekijken is. Ook is duidelijk te horen dat de oude dame aan de verzorgende vraagt of zij alleen aan het eten is, waarop de verzorgende antwoordde ”ja want is toch van mij”

Je kunt ook duidelijk zien dat de oude dame echt behoefte had in een hapje van de bami en dat zij echt aan het watertanden was.

Verder reageren mensen erg schokkend en boos op social media over de manier hoe de verzorgende het oud dametje behandelt. Hoogstwaarschijnlijk heeft de verzorgende ook geen toestemming gekregen van de dame, familie of van haar werkgever om de beelden op social media te verspreiden, en wat volgens de wet verboden is.

Waar en precies de beelden zijn genomen is niet bekend. Ook is niet bekend wanneer en of de verzorgende is ontslagen.
pi_175167266
Ach, die is haar baan wel kwijt. Slimme actie wel van mevrouw.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175167285
Heeft de bejaarde zelf geen eten gehad? Wat hier gesuggereerd lijkt te worden...

Dat maakt nogal een verschil namelijk, en als de bejaarde vrouw zelf al gegeten heeft hoeft het geen moreel verwerpelijke actie te worden slechts omdat men zin heeft in meer, of iets anders dan wat ze zelf gegeten heeft.
  zondag 19 november 2017 @ 10:32:36 #6
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175167296
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2017 10:29 schreef nostra het volgende:
Ach, die is haar baan wel kwijt. Slimme actie wel van mevrouw.
Hoezo haar baan kwijt?
Als verzorgende mag je ook gewoon eten he? En ben je niet verplicht je eigen eten af te staan als iemand erom vraagt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Spellchecker zondag 19 november 2017 @ 10:34:41 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175167322
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:26 schreef Andrew_Smith het volgende:
Op het internet zijn beelden verschenen waarop te zien is hoe een lid van het verzorgend personeel aan het eten is en dat een bejaarde vrouw aan het toekijken is. Zie video.
In Suriname aan de link te zien?
Filmpje niet gezien.
  zondag 19 november 2017 @ 10:35:30 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175167334
Ik heb al een hekel aan haar puur door de manier waarop ze die bami naar binnen schuift. Je zal er maar tegenover moeten zitten zeg.
pi_175167339
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 10:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoezo haar baan kwijt?
Als verzorgende mag je ook gewoon eten he? En ben je niet verplicht je eigen eten af te staan als iemand erom vraagt.
Ja, het probleem is inderdaad dat ze aan het eten is. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175167358
Missen totaal de context.

Als ik het zo inschat is de mevrouw in kwestie niet aan het watertanden maar gewoon dementerend. Zal al gegeten hebben of nog eten gaan krijgen. Het is juist fijn dat de verzorgende haar niet alleen achterlaat als ze zelf moet eten, want ook personeel zijn net mensen en die moeten ook een beetje eten af en toe.

Storm in een glas water. Al is het niet handig om dit te filmen en online te zetten natuurlijk.
  zondag 19 november 2017 @ 10:47:04 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175167536
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja, het probleem is inderdaad dat ze aan het eten is. :')
Denk je werkelijk dat ze die oma aan het verhongeren is?

Het filmpje doet me denken aan mijn oma vroeger. Wij op bezoek in het verzorgingstehuis en daar eten. Krijgen soep, eten dat op en het wordt afgeruimd. Op het moment dat de hoofdmaaltijd wordt opgediend vraagt oma waar de soep is. Niets kon haar ervan overtuigen dat we al soep hadden gehad. Boos dat ze werd tegen het personeel die haar zo behandelde... Op hoge poten sprak ze er schande van.
Was heel raar op dat moment om het te zien als kind, maar op de terugweg hebben mijn ouders uitgelegd wat er aan de hand was.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175167559
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 10:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat ze die oma aan het verhongeren is?
Nee, wel dat ze haar doelbewust aan het treiteren is, daar trots op is (getuige de vijf huilend-van-het-lachen smiley's), het filmt en het vervolgens met mensen heeft gedeeld. Of dat vrouwtje nu dement is en het allemaal niet snapt of daadwerkelijk honger lijdt is volstrekt irrelevant,
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 19 november 2017 @ 10:51:29 #13
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_175167610
Ook echt zo'n clickbait titel... :')

Als je echt nieuws hebt plaatst je hier gewoon het hele bericht en filmpje.
Sue Me
  zondag 19 november 2017 @ 10:54:23 #14
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175167677
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2017 10:48 schreef nostra het volgende:

[..]

Nee, wel dat ze haar doelbewust aan het treiteren is, daar trots op is (getuige de vijf huilend-van-het-lachen smiley's), het filmt en het vervolgens met mensen heeft gedeeld. Of dat vrouwtje nu dement is en het allemaal niet snapt of daadwerkelijk honger lijdt is volstrekt irrelevant,
Hoe is ze doelbewust aan het treiteren? Ze eet gewoon, wat ze hoort te doen in het bijzijn van omdat je dementerende oudjes niet zomaar alleen kan laten.
Ze reageert gewoon rustig op wat waarschijnlijk de zoveelste keer is dat de dementerende vrouw verbaal naar haar uit haalt.

Een dementerende verzorgen is niet altijd even makkelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 19 november 2017 @ 11:02:07 #15
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_175167842
Volgens mij is dit niet de bedoeling , verplegenden hebben gewoon hun eigen kantine en daar kun je de boterham of bami nuttigen, niet bij de patient.
There is only one religion
pi_175167925
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 10:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Hoe is ze doelbewust aan het treiteren? Ze eet gewoon, wat ze hoort te doen in het bijzijn van omdat je dementerende oudjes niet zomaar alleen kan laten.
Ze reageert gewoon rustig op wat waarschijnlijk de zoveelste keer is dat de dementerende vrouw verbaal naar haar uit haalt.

Een dementerende verzorgen is niet altijd even makkelijk.
Natuurlijk hoef je niet per se je maaltijd daar te nuttigen, het is Charles Manson niet.

De crux zit hem in het feit dat ze het filmt en dat vervolgens deelt. Ze weet van tevoren hoe die vrouw zal gaan reageren, vindt dat om onverklaarbare reden erg grappig en vindt het ook nodig om dat te delen. Volgende keer maar filmen en op Facebook posten als oma haar onderbroek heeft volgepoept? Hoort immers ook bij het vak.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175167940
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:02 schreef Dance99Vv het volgende:
Volgens mij is dit niet de bedoeling , verplegenden hebben gewoon hun eigen kantine en daar kun je de boterham of bami nuttigen, niet bij de patient.
Dat hangt zwaar af van de instelling. Bij sommige moet je juist in bijzijn van cliënten eten omdat je ze niet alleen mag laten.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_175168418
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:07 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Dat hangt zwaar af van de instelling. Bij sommige moet je juist in bijzijn van cliënten eten omdat je ze niet alleen mag laten.
Kan toch niet. Pauze is pauze
.
pi_175168487
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Kan toch niet. Pauze is pauze
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:02 schreef Dance99Vv het volgende:
Volgens mij is dit niet de bedoeling , verplegenden hebben gewoon hun eigen kantine en daar kun je de boterham of bami nuttigen, niet bij de patient.
Das war einmal...
Radio Espantoso
  zondag 19 november 2017 @ 11:49:45 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175168532
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Kan toch niet. Pauze is pauze
Als er niemand is om op de patiënt te letten is dat een leuke instelling, maar werkt het niet zo.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 19 november 2017 @ 11:50:11 #21
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175168539
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:36 schreef Coritchando het volgende:
Missen totaal de context.

Als ik het zo inschat is de mevrouw in kwestie niet aan het watertanden maar gewoon dementerend. Zal al gegeten hebben of nog eten gaan krijgen. Het is juist fijn dat de verzorgende haar niet alleen achterlaat als ze zelf moet eten, want ook personeel zijn net mensen en die moeten ook een beetje eten af en toe.

Storm in een glas water. Al is het niet handig om dit te filmen en online te zetten natuurlijk.
Dan eet je in een personeelsverblijf. Dan heb ik het even niet over de manier hoe ze eet. Dat ziet er namelijk ook onbeschoft uit. Maar goed in Suriname zullen wel andere regels gelden en is dat daar normaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherna op 19-11-2017 11:55:45 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175168540
Een verpleegster die ik ken, kreeg ineens 7,75 uur uitbetaald ipv 8 uur want ze moest dan verplicht een kwartier pauze nemen. Echter, er was helemaal geen tijd om pauze te nemen maar dat was haar eigen probleem.
Wellicht is dit hier ook het geval. Die zuster moet dus haar eigen bami in haar "pauze" eten terwijl ze de clienten in de gaten houdt.

Filmpje niet gekeken btw, ik kijk niet graag naar etende mensen.
Radio Espantoso
  zondag 19 november 2017 @ 11:53:24 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175168588
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan eet je in een personeelsverblijf. Dan heb ik het even niet over de manier hoe ze eet. Dat ziet er namelijk ook onbeschoft uit.
Hoe ziet dat er onbeschoft uit dan? Het ziet er vlotjes uit, snel even wat eten tussendoor.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 19 november 2017 @ 11:56:08 #24
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175168642
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoe ziet dat er onbeschoft uit dan? Het ziet er vlotjes uit, snel even wat eten tussendoor.
😁 nog te lui om die voerbak even vast te houden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175168776
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:07 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Dat hangt zwaar af van de instelling. Bij sommige moet je juist in bijzijn van cliënten eten omdat je ze niet alleen mag laten.
Zeker in avonddiensten is de bezetting er niet op berekend dat je maar even een half uur kan gaan eten.
Als ze samen met de bewoners eten kan het juist ook bijdragen aan de huiselijkheid :)
  zondag 19 november 2017 @ 12:23:01 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_175169062
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2017 11:50 schreef Peligrosso het volgende:
Een verpleegster die ik ken, kreeg ineens 7,75 uur uitbetaald ipv 8 uur want ze moest dan verplicht een kwartier pauze nemen. Echter, er was helemaal geen tijd om pauze te nemen maar dat was haar eigen probleem.
Wellicht is dit hier ook het geval. Die zuster moet dus haar eigen bami in haar "pauze" eten terwijl ze de clienten in de gaten houdt.

Filmpje niet gekeken btw, ik kijk niet graag naar etende mensen.
Verklaart niet echt waarom ze 5 huilend-van-het-lachen emoji's erbij zet dan. Dat is dus als protest dat ze geen pauze heeft? Zo van, ik heb geen pauze, dat is echt hilarisch?

Als dit een protest moet voorstellen voor het niet hebben van een pauze dan is deze dame echt, excuse my french, kapot dom.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_175169159
De verzorgende hebben zelf toch ook een ruimte waar ze kunnen pauzeren/eten
pi_175169647
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Kan toch niet. Pauze is pauze
Bij sommige instellingen heb je dan ook een dienst van 8 uur ipv 8.5 uur omdat je de afdeling niet af kan en die dienst in zijn geheel uitbetaald krijgt.

Wat die vrouw doet is trouwens echt onprofessioneel. Ontslag zal wel niet volgen maar een fikse waarschuwing is wel nodig vind ik.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_175171975
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:02 schreef Dance99Vv het volgende:
Volgens mij is dit niet de bedoeling , verplegenden hebben gewoon hun eigen kantine en daar kun je de boterham of bami nuttigen, niet bij de patient.
Er zijn er genoeg die je geen seconde uit het oog kunt verliezen... jammer genoeg.
pi_175172192
Laten wij voorop stellen dat niemand hier een juist oordeel kan geven over deze gebeurtenis aangezien wij de volledige context niet kennen. Kan alleen uit eigen ervaring aangeven dat in de mij bekende instellingen het personeel geen "vrije" pauze heeft, ze dienen aanwezig te blijven op hun afdeling en dan kan het voorkomen dat een personeelslid ander eten heeft dan een client. Omdat het vaak cliënten betreft met een mentale beperking, zullen ze niet begrijpen waarom een personeelslid ander eten krijgt dan hunzelf. De grondslag van dit probleem ligt aan de onderbezetting en werkdruk in de zorg en aan onjuist management.
  zondag 19 november 2017 @ 17:01:26 #31
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175175373
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:36 schreef Coritchando het volgende:
Missen totaal de context.

Als ik het zo inschat is de mevrouw in kwestie niet aan het watertanden maar gewoon dementerend. Zal al gegeten hebben of nog eten gaan krijgen. Het is juist fijn dat de verzorgende haar niet alleen achterlaat als ze zelf moet eten, want ook personeel zijn net mensen en die moeten ook een beetje eten af en toe.

Storm in een glas water. Al is het niet handig om dit te filmen en online te zetten natuurlijk.
Wat me stoort aan het filmpje is de toon van het meisje. Het komt nogal treiterig en neerbuigend over.
  zondag 19 november 2017 @ 17:29:07 #32
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_175175784
Ze zet expres de camera aan om te laten zien dat ze bami eet terwijl daar bij een cliënt aanwezig is die niets krijgt.

Dit is gewoon pesten en totaal respectloos. Het is verder niet relevant of de bejaarde mevrouw zelf al heeft gegeten of niet.

Dit soort idioten horen niet in de zorg te werken.
pi_175175807
Wij eten ook altijd met clienten samen. Maar bij ons zou het filmen van een client en online zetten al voldoende reden zijn voor ontslag
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 19 november 2017 @ 19:34:39 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175178516
Niet echt nieuws.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')