abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 20:15:19 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190482689
Who are you?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190482940
Maar hij is dus enigskind in de alternate realiteit?
  maandag 16 december 2019 @ 20:35:24 #203
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190483171
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 18:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Lijkt erop dat je ongelijk hebt gekregen.
Als je daarmee insinueert dat deze aflevering me op andere gedachten heeft gebracht en ik de serie met deze wending opeens n stuk geloofwaardiger en/of interessanter vind, moet ik je helaas tegenspreken. Het tegendeel is eerder het geval.

Maar goed, ik kijk m uiteraard gewoon uit nu we bij de eindstreep zijn. Zo'n slappe zak ben ik dan ook wel weer.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_190483271
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:35 schreef EP3 het volgende:

[..]

Als je daarmee insinueert dat deze aflevering me op andere gedachten heeft gebracht en ik de serie met deze wending opeens n stuk geloofwaardiger en/of interessanter vind, moet ik je helaas tegenspreken. Het tegendeel is eerder het geval.

Maar goed, ik kijk m uiteraard gewoon uit nu we bij de eindstreep zijn. Zo'n slappe zak ben ik dan ook wel weer.
Ik bedoel ermee dat als je zei dat episode 10 het einde van het verhaal was dat niet klopt. Of het een verbetering wordt weet ik ook niet. Maar in ieder geval krijg je niet alles mee als je de laatste afleeringen niet kijkt.
pi_190483735
Something must be wrong if everything's right _O_

Heerlijke aflevering weer. Ik krijg Matrix + Lost vibes en dat is zeker goed (zolang het niet op een soortgelijke manier eindigt ( :P )
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 16 december 2019 @ 21:17:13 #206
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190484363
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik bedoel ermee dat als je zei dat episode 10 het einde van het verhaal was dat niet klopt. Of het een verbetering wordt weet ik ook niet. Maar in ieder geval krijg je niet alles mee als je de laatste afleeringen niet kijkt.
Nu ja, de interesse in de afloop van de serie en de karakters was hier inmiddels dus al verdwenen.
En deze aflevering heeft daar helaas ook geen verandering in weten te brengen.

Maar de serie heeft uiteraard genoeg kwaliteit om vermakelijk te blijven.
pi_190484876
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2019 21:17 schreef EP3 het volgende:

[..]

Nu ja, de interesse in de afloop van de serie en de karakters was hier inmiddels dus al verdwenen.
En deze aflevering heeft daar helaas ook geen verandering in weten te brengen.

Maar de serie heeft uiteraard genoeg kwaliteit om vermakelijk te blijven.
Ja ik ben ook een stuk minder overtuigd van deze serie dan eerder, ik vind het tempo van dit seizoen ook gewoon slecht. Je hebt hele afleveringen waarin bijna niks gebeurd en dan ga je de voorlaatste opeens naar een alternate realiteit waar al lang naar gehint is? Zou hier dan niet wat meer tijd aan besteed moeten worden in plaats van die aflevering van vorige week die amper met het plot te maken lijkt te hebben. Of gaan ze er nu nog allemaal dat soort dingen bij slepen. In ieder geval hoop ik misschien tegen beter weten in dat het volgende week gaat zijn wow ze hebben het helemaal rondgekregen qua verhaal.

Ik stop eigenlijk nooit met series net voor het einde. Daar zou ik ook wat beter in moeten worden. Ik heb echt grote nonsense toch uitgekeken zoals Designated Survivor seizoen 1 of seizoenen Homeland nadat ik al vastgesteld had dat het niet veel was.
pi_190485401
Overigens de hele finale volgende week; de laatste twee als dubbelaflevering.
pi_190490970
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:57 schreef Flitskikker het volgende:
Overigens de hele finale volgende week; de laatste twee als dubbelaflevering.
Ah ik begreep al niet waarom sommige websites het over de voorlaatste aflevering hadden bij die van gisteren.
What Would Goku Do
pi_190531637
De afgelopen week seizoen 3 en seizoen 4 gekeken (op de laatste twee eps na blijkbaar, wist niet hoeveel afleveringen er zouden komen). Vond seizoen 3 wel aardig maar ook vaak wat saai, maar seizoen 4 vind ik echt een heel stuk beter. Komt voor mijn gevoel ook wel door het lichtgebruik en camerawerk waar er in seizoen 3 vooral een blauwe filter op zat vond ik dat dit seizoen een stuk beter.

Snap trouwens geen reet van dat einde, zit hij nou gewoon vast in zijn eigen hoofd? Dat dacht ik eerst de hele tijd dat hij toch nog aan die heroïnetrip uit aflevering 1 zat en daardoor allemaal zaken raar zag, maar dat zou een zwakke twist zijn. Net als dat alles een droom is of hij vastzit in zijn ideale wereld :')
Oh.
pi_190532883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 01:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
Snap trouwens geen reet van dat einde, zit hij nou gewoon vast in zijn eigen hoofd? Dat dacht ik eerst de hele tijd dat hij toch nog aan die heroïnetrip uit aflevering 1 zat en daardoor allemaal zaken raar zag, maar dat zou een zwakke twist zijn. Net als dat alles een droom is of hij vastzit in zijn ideale wereld :')
Mijn interpretatie is dat de machine van Whiterose z'n werk heeft gedaan, met blijkbaar nog een bug waardoor er inmiddels twee versies van Elliot zijn. Die bug is misschien de oorzaak van de malware die Elliot op het laatste moment heeft geinjecteerd?

De machine van Whiterose blijkt dus niet zozeer een tijdsmachine, maar een technologie om je naar een paralelle dimensie te verplaatsen. In deze dimensie is alles voor iedereen in orde.
pi_190533105
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:19 schreef jaco het volgende:

[..]

Mijn interpretatie is dat de machine van Whiterose z'n werk heeft gedaan, met blijkbaar nog een bug waardoor er inmiddels twee versies van Elliot zijn. Die bug is misschien de oorzaak van de malware die Elliot op het laatste moment heeft geinjecteerd?

De machine van Whiterose blijkt dus niet zozeer een tijdsmachine, maar een technologie om je naar een paralelle dimensie te verplaatsen. In deze dimensie is alles voor iedereen in orde.
Dat blijft wel een beetje vaag, want Whiterose pleegt natuurlijk zelfmoord vlak voor die machine z'n werk doet. Dat betekent dat Whiterose er zelf niet van mee krijgt, wat het hele verhaal een beetje nutteloos maakt achteraf. Het hele punt was juist dat hij weer bij z'n geliefde wilde zijn. Waarom dan jezelf door je kop schieten, seconden voor je dat doel weet te bereiken?

Ik verwacht dat de laatste aflevering wel de nodige antwoorden geeft over het hoe en waarom, maar zelfs voor een alternate reality verhaal is het wel wat krom voor zover we het nu kunnen zien.
pi_190535811
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:19 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat las ik hier ineens terug en dat kwam totaal niet in mijn hoofd op dat het die kant zou opgaan aangezien het altijd wel beperkt bleef tot "realisme" en niet de sci-fi kant op ging. Maar ik was dus meer bezig om zijn psychologie te doorgronden en waarom dit allemaal gebeurde dan dat ik echt iets erin zag met een parallel universum, ja misschien in zijn hoofd.
Oh.
  donderdag 19 december 2019 @ 13:17:46 #214
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_190536113
Wat als het gewoon een soort VR-machine is? Dan zou het nog steeds 'realistisch' zijn, al verklaart dat dan niet hoe Elliot 2x kan voorkomen binnen de VR omgeving :P
pi_190536228
Aan de ene kant dacht ik altijd al aan tijdreizen of parallel universum, maar aan de andere kant zou ik inderdaad niet goed kunnen rijmen hoe dat thematisch bij de serie past. Dus ik ben ook heel benieuwd hoe ze het precies gaan doen.
What Would Goku Do
pi_190536263
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 13:17 schreef Xurk het volgende:
Wat als het gewoon een soort VR-machine is? Dan zou het nog steeds 'realistisch' zijn, al verklaart dat dan niet hoe Elliot 2x kan voorkomen binnen de VR omgeving :P
Zou wel kunnen met dat Virtual Reality bedrijf waar ze waren eerder in het seizoen, en dat hij er dan vaker is door een bug en code.

Maar zou dat toch vaag vinden, vond het psychologische aspect van Elliot altijd het meest boeiend.
Oh.
pi_190537185
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:48 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat blijft wel een beetje vaag, want Whiterose pleegt natuurlijk zelfmoord vlak voor die machine z'n werk doet. Dat betekent dat Whiterose er zelf niet van mee krijgt, wat het hele verhaal een beetje nutteloos maakt achteraf. Het hele punt was juist dat hij weer bij z'n geliefde wilde zijn. Waarom dan jezelf door je kop schieten, seconden voor je dat doel weet te bereiken?
De dood van Whiterose is blijkbaar geen probleem voor de machine. We zien Whiterose immers als de rijkste vrouw ter wereld op de tv in de nieuwe dimensie.
pi_190537796
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 14:45 schreef jaco het volgende:

[..]

De dood van Whiterose is blijkbaar geen probleem voor de machine. We zien Whiterose immers als de rijkste vrouw ter wereld op de tv in de nieuwe dimensie.
Ja, maar is dat de zelfde Whiterose? Er zijn immers ook 2 Elliots, waarvan de originele geen herinneringen heeft over de 'andere' wereld behalve die stukjes die hij nu door begint te krijgen.
pi_190550250
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 15:28 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ja, maar is dat de zelfde Whiterose? Er zijn immers ook 2 Elliots, waarvan de originele geen herinneringen heeft over de 'andere' wereld behalve die stukjes die hij nu door begint te krijgen.
Dit is een filosofische vraag die zich altijd opdringt bij het reizen tussen 2 parallele dimensies. De serie The OA verkent dit vraagstuk ook op uitgebreide wijze.

De 'oude' Whiterose is misschien voldoende tevreden over het bestaan van de Whiterose in de nieuwe dimensie. Door zichzelf van kant te maken voor de sprong naar de nieuwe dimensie ontneemt hij de 'nieuwe' Whiterose de kans om bewust te worden van de pijn en strijd van de oude Whiterose. Maar is dit bewustzijn werkelijk nodig?

De 'nieuwe' Elliot lijkt inderdaad een soort mengsel van de oude en de nieuwe Elliot. En ook de nieuwe Tyrell lijkt zich bewust van een soort ongemak over z'n identiteit.
  Moderator maandag 23 december 2019 @ 12:11:36 #220
9859 crew  Karina
Woman
pi_190610444
Ik was even bang dat de afgelopen aflevering de laatste was: maar gelukkig komen er dus nog 2, want ik snap er niks meer van. Ik hoop niet dat het allemaal maar een droom was, dat is zo flauw.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_190611397
Tja ik vond het niet erg goed. Ja het ziet er perfect uit enzo maar uiteindelijk hadden deze laatste 1,5 uur net zo goed een losstaande film kunnen zijn. Uiteindelijk is dit einde niet zo heel veel anders dan het was maar een droom. Nu was het allemaal zijn alter ego.
pi_190611797
Wauw, dat was weer een behoorlijke trip. Lekker sfeertje en goed neergezet.
Nu voel ik wel een leegte dat het is afgelopen. :'(
  maandag 23 december 2019 @ 18:40:39 #223
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190616344
Mja... Een metafysische ontknoping die me gestolen kan worden. Exact volgens verwachting.
pi_190616467
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:40 schreef EP3 het volgende:
Mja... Een metafysische ontknoping die me gestolen kan worden. Exact volgens verwachting.
Ja had je het toch goed voorspeld :P
In die zin blijft de serie me verbazen. Ik had verwacht dat er op zijn minst een poging gedaan zou worden om wat mysterie op te heffen.
Op imdb hebben de laatste 2 afleringen trouwens een 10.
pi_190617649
Wat een kut einde :{

Heb je een toffe serie over hacken en politiek en revolutie, ga je op het einde doen alsof het allemaal om Elliot's inner demon's draaide. Wat is dit nou voor slecht schrijfwerk man :') Die hele verhaallijn is letterlijk pas het laatste seizoen bedacht, was daarvoor totaal geen sprake van. Maar de verhaallijn die al bijna vanaf het begin wordt geteased met klokken en personages die overtuigd zijn van andere dimensies, nee dat doen we af met een 'ja we hebben het net op tijd gestopt' zonder enige verdere uitleg. Flikker op :r

UGH! Frustratie. Zo'n teringhekel aan als series dit soort dingen doen. Waarom? Waarom zou je als schrijver zo'n ongelooflijk onbevredigend einde willen schrijven? Ik zei eerder al dat ik een Lost gevoel had bij die tweenalaatste aflevering, en nu weet ik waarom. Godverdomme.

Ja de haat zit diep :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')