quote:Op maandag 11 december 2017 10:02 schreef EP3 het volgende:
Kom dit jaar niet eens tot n fatsoenlijke top 10, vrees ik.
Ja.quote:Op maandag 11 december 2017 11:58 schreef Z het volgende:
Was Big Thief - Capacity hier al voorbij gekomen? Mooi plaatje.
Volgens mij vallen Ahoy en ZiggoDome onder dezelfde categorie toch? 1000 capaciteit verschil ofzo?quote:Op maandag 11 december 2017 11:52 schreef Z het volgende:
Dus dan is de Ziggo Dome te klein en het Gerledome nog te groot. Wel opvallend.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 11 december 2017 12:30 schreef Grobbel het volgende:
Pitchfork heeft hun 100 Best Songs of 2017 online gezet: https://pitchfork.com/fea(...)-best-songs-of-2017/
Ik dacht dat we inmiddels weer in het post-poptimisme-tijdperk zaten, maar Pitchfork is blijkbaar ergens in 2008 blijven hangen.
quote:Op maandag 11 december 2017 12:28 schreef EP3 het volgende:
Ziggo heeft zelfs n grotere capaciteit dan Ahoy, volgens mij.
Ziggo: 17.000quote:Op maandag 11 december 2017 12:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Volgens mij vallen Ahoy en ZiggoDome onder dezelfde categorie toch? 1000 capaciteit verschil ofzo?
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockism_and_poptimismquote:
O? Kan me herinneren dat ze na de verbouwing n paar jaar terug op 15000 zaten..?quote:Op maandag 11 december 2017 12:42 schreef Z het volgende:
[..]
[..]
Ziggo: 17.000
Ahooj: 25.000
Volgens wiki.
Ik ben het met je eens dat het wat achterhaald is wellicht. Maar het was toentertijd waren bijna alle recensenten snobs en werd er nooit eens iets gezegd over goeie populaire muziek. En was het fijn dat er platforms kwamen die daar wel aandacht aan gaven.quote:Op maandag 11 december 2017 12:48 schreef Grobbel het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockism_and_poptimism
Pitchfork is altijd een redelijk geforceerd voorvechter geweest van poptimism toen het 10, 15 jaar geleden opkwam, wat min of meer neerkomt op het beoordelen van muziek ongeacht de context; dat je het neerkijken op popmuziek als muziekcriticus loslaat en alle muziek naar dezelfde maatstaven beoordeelt.
Dat kwam in de praktijk echter neer op een vrij overdreven overwaardering van ultra-commerciële popmuziek in hun jaarlijsten en reviews, plus de onderliggende implicatie dat het loslaten van de snobistische houding ten opzichte van popmuziek vaak weer doorsloeg naar snobistisch doen over het feit dat je popmuziek omarmt als criticus. Plus is er nog het issue dat muziek dat als hitparade-product in de markt wordt gezet misschien niet altijd volgens dezelfde maatstaven beoordeeld zou moeten worden als muziek dat vanuit een minder commercieel oogpunt is gecomponeerd...
Die backlash is zo rond 2013 weer ingezet, maar bij Pitchfork lijken ze alleen maar steviger de hitparade kapot te knuffelen met de jaren.
Dit is een razend interessant boek over dit onderwerp overigens: https://www.goodreads.com(...)et-s-talk-about-love
Dit gaat over een vrij radicale poptimism-omarming waarbij een ervaren muziekcriticus besloot een album van Céline Dion (die ene met My Heart Will Go On) zo eerlijk mogelijk te beoordelen; het boek bevat ook een rits essays die daar weer op ageren.
Oh, het heeft zeker goede dingen gebracht hoor.quote:Op maandag 11 december 2017 12:55 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het wat achterhaald is wellicht. Maar het was toentertijd waren bijna alle recensenten snobs en werd er nooit eens iets gezegd over goeie populaire muziek. En was het fijn dat er platforms kwamen die daar wel aandacht aan gaven.
Eens. Zeggen ze zelf daar wel eens wat over?quote:Op maandag 11 december 2017 12:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Oh, het heeft zeker goede dingen gebracht hoor.Maar als ik de jaarlijst nu zie wordt het weer de hoogste tijd dat er weer een frisse (indie)rockism-wind wappert door de Pitchfork-burelen.
Goede vraag. Een snelle search levert wel wat hits op Pitchfork op, maar ik heb er weinig van gelezen tot dusver. Kan me wel herinneren dat ik artikelen over dit onderwerp gelezen heb op de site, maar dat moet toch zeker 10 jaar geleden zijn geweest.quote:Op maandag 11 december 2017 13:06 schreef Z het volgende:
[..]
Eens. Zeggen ze zelf daar wel eens wat over?
Volgens mij is het 15000 ja. Die 25000 is waarschijnlijk voor ander soort evenementen, of misschien de NSJ capacaiteit?quote:Op maandag 11 december 2017 12:49 schreef EP3 het volgende:
[..]
O? Kan me herinneren dat ze na de verbouwing n paar jaar terug op 15000 zaten..?
Thnx. Interessant.quote:Op maandag 11 december 2017 13:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Goede vraag. Een snelle search levert wel wat hits op Pitchfork op, maar ik heb er weinig van gelezen tot dusver. Kan me wel herinneren dat ik artikelen over dit onderwerp gelezen heb op de site, maar dat moet toch zeker 10 jaar geleden zijn geweest.
edit: ik vind hier wel wat longreads over poptimism bij Pitchfork, gepubliceerd op een andere site; vanavond na werk even doorlezen.
http://www.rarecandy.org/op-eds/2015/11/22/authenticity-i
http://www.rarecandy.org/(...)rding-rockism-pt-2-3
Is het wat? ik durf niet te luisterenquote:
Ik vind die een stukje minder dan hun vorigequote:Op maandag 11 december 2017 11:58 schreef Z het volgende:
Was Big Thief - Capacity hier al voorbij gekomen? Mooi plaatje.
Dan moet die wel heel goed zijn.quote:Op maandag 11 december 2017 13:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind die een stukje minder dan hun vorige
Niet onaardig, maar ik geloof niet dat ik me helemaal kan vinden in de keuze om haar op 1 te zetten, Nor. Nr 99, ms.quote:Op maandag 11 december 2017 13:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is het wat? ik durf niet te luisteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |