abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174979735
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:40 schreef Ludachrist het volgende:
Feitelijk weten we overigens niet eens of het überhaupt moslims zijn die die petitie hebben opgesteld. Het is een anoniem iemand, en een of ander gender-groepje.
Ah, false flag, om de zich altijd perfect gedragende en zeer humanistisch en intellectueel gedragende aanhangers van de ideologie van de haat in een kwaad daglicht te stellen _O-
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_174979738
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je zou haast denken dat het niet mogelijk is om een gloeiende tering hekel aan die ideologie genaamd islam te hebben zonder dat je dan slecht bent ofzo.

Maar dat is gewoon goed mogelijk; bekijk de planeet aarde en zie dat overal waar de aanhangers van die ideologie in de meerderheid zijn, het gewoon een KKzooi is.

En waarom zou je die ideologie dan niet keihard af mogen wijzen?

Omdat jij erin gelooft?

Jammer voor jou ;)
Tweede alinea ben ik niet helemaal met je eens, maar inderdaad, je kunt het gewoon een kutreligie vinden. Vind ik zelf trouwens ook.

Dus ja, waarom niet gewoon zeggen dat je het jammer vindt dat iemand die de islam stom noemt, daar nu niet meer over gaat schrijven in het universiteitssufferdje? Waarom moet daar een masker van opkomen voor vrijheid van meningsuiting voor, terwijl het daar niet om gaat (want die is niet in het gedrang), maar om het feit dat een specifieke mening zoveel mogelijk geuit moet worden?
pi_174979758
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ach, het is ook wat anders dan stoppen omdat hij vreest voor zijn leven, ik maakte ook maar even een aanname.
Nee, jij doet een aanname, ik stel slechts een vraag, die niemand van de deugers alhier durft te beantwoorden :W
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_174979760
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ah, false flag, om de zich altijd perfect gedragende en zeer humanistisch en intellectueel gedragende aanhangers van de ideologie van de haat in een kwaad daglicht te stellen _O-
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat feitelijk nog niet bekend is wie die petitie is begonnen.

Je bent maar een vreemd kereltje, vind ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174979788
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, jij doet een aanname, ik stel slechts een vraag, die niemand van de deugers alhier durft te beantwoorden :W
Tja, alles is mogelijk he, dus ook dat. Als ik straks zes keer een dobbelsteen gooi is het mogelijk dat ik zes keer zes gooi.

Wat dat betreft is vragen of het mogelijk is niet erg interessant. Natuurlijk is het mogelijk.
pi_174979801
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Bestaat er een kans, denk je, dat die docent voor zijn welzijn kan gaan vrezen?

En zo nee, waarom niet? :)
Wat een rare vraagstelling dit. Er zullen vast wel mensen tussen kunnen zitten, maar wil je weer je eigen bewijs halen?
Ik schat die kans redelijk klein trouwens aangezien dit over een hogeschool gaat. Ik denk dat hij eerder bedreigd was als hij huiscolumnist van een willekeurig ROC of een motorclub was.
pi_174979804
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:43 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Tweede alinea ben ik niet helemaal met je eens,
Vanzelfsprekend. Want het is natuurlijk een complot. Van de zionisten. Ofzo.

quote:
Waarom moet daar een masker van opkomen voor vrijheid van meningsuiting voor, terwijl het daar niet om gaat (want die is niet in het gedrang), maar om het feit dat een specifieke mening zoveel mogelijk geuit moet worden?
Wie zegt dat het daar niet om gaat?

Is het een optie dat die man, in navolging van TvG maar ook bv Dhr P. Cliteur maar gewoon kapt met islam kritische columns, omdat het prospectus er niet mooier op wordt?
pi_174979817
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet,
Dat klopt.
pi_174979832
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:47 schreef HenkieVdV het volgende:

Er zullen vast wel mensen tussen kunnen zitten,
Het zou dus een factor kunnen zijn?

Is het eerder voorgekomen, dat jij weet?
pi_174979859
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De studenten hebben het college van bestuur gevraagd afstand te nemen van de column (wat het niet heeft gedaan).

Niemand is gedwongen op te stappen.
Omdat ze weer zijn gaan klagen, wat is het verschil met het racisme roepen? Wie gaat er nog een dialoog aan? De mensen die de dialoog willen aangaan worden aangeklaagd of weggezet als racist, nazi en mogen stenen koppen bij één of andere betoging. Zo gaat het overal in de huidige maatschappij, en ook dit is wederom een geval van mensen die het er niet mee eens zijn en gaan klagen met als doel de columns te stoppen, en dat is ze gelukt, zei door een eigen keuze van de docent om vermoedelijk een hetze tegen hem te voorkomen.

Als je het niet eens bent met een column schrijf je een tegenreactie.
pi_174979876
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
gaan klagen met als doel de columns te stoppen
Dat was het doel niet, ze wilden dat het bestuur afstand van de inhoud nam.
pi_174979918
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat wordt er de kop ingedrukt?

Straks ga je nog beweren dat er in NWS op Fok! helemaal geen topics meer lopen over alles wat er mis is aan de moslims?

punt is gewoon dat meneer de docent colums schreef en publiceerde op de webite van zijn vakgroep over zn politieke mening... prima.
maar er waren dus studenten die met die mening niet ens waren en die hebben ook openlijk gezegd dat ze tegen zijn mening waren. zelfs een actiegroep opgericht tegen hem en een petitie gestart.

dat is toch helemaal niks onderdrukken?

Juist dat is vrijheid van meningsuiting... voor iedereen
Hoe jij het verwoord is het natuurlijk vrijheid van meningsuiting.

Maar sommigen menen hun vrijheid te kunnen misbruiken om anderen het zwijgen op te leggen, dat is geen vrijheid van meningsuiting meer. Waarom starten ze die petitie denk je? Om te zorgen dat hij een ander font gebruikt op de computer? Of om hem onder druk te zetten zodat hij niet meer negatief over moslims schrijft. Als ze zich beroepen op hun vrijheid van meningsuiting dan gaven ze hun mening, nu begonnen ze te klagen over de mening van een ander, wat jij probeert te verkopen als vrijheid van meningsuiting, waar je tot een bepaalde hoogte natuurlijk gelijk in hebt.

Theo van Gogh kreeg ook een mes in zijn borst, in principe was dat het uiten van de mening van Mohammed B. en dienen we te respecteren, aldus jouw opvatting.

[ Bericht 7% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 10-11-2017 14:01:53 ]
pi_174979942
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het zou dus een factor kunnen zijn?

Ja precies, domme mensen zonder incasseringsvermogen willen nog wel eens over gaan tot onzinnige acties hè. Jammer genoeg komen die mensen in allerlei groepen inderdaad voor.
pi_174979952
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:16 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Kijk en als je dan gewoon toegeeft dat je vindt dat iedereen die moslims kut noemt een staande ovatie zou moeten krijgen, dan hoef je niet te doen alsof het je om vrijheid van meningsuiting te doen is.
Ik reageer normaal niet om onderbuik aannames omdat mijn mening je niet aanstaat, noch laat ik mij woorden in mijn mond leggen die ik niet gebruik.

Als je eens wat verder keek dan dat je neus lang was, was ik ook één van de mensen die vond dat met die MH17 column van die AD jongedame er geen grens overschreden was, al was ik het persoonlijk niet met haar eens, het was haar mening.

Dus kappen met die onzin te verzinnen en leugens te verspreiden.
pi_174979958
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend. Want het is natuurlijk een complot. Van de zionisten. Ofzo.
:')

quote:
[..]

Wie zegt dat het daar niet om gaat?

Is het een optie dat die man, in navolging van TvG maar ook bv Dhr P. Cliteur maar gewoon kapt met islam kritische columns, omdat het prospectus er niet mooier op wordt?
Ik zeg dat het daar niet over gaat. Dat blijkt uit wat bijvoorbeeld jij en TS zeggen. De islam is kut. Dat moet benoemd worden. Als iemand stopt dat te benoemen, omdat iemand anders er problemen mee heeft, maar niemand hem daartoe verplicht, dan is dat een probleem. Dat heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken, maar alleen met je mening over de islam.
pi_174979997
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
noch laat ik mij woorden in mijn mond leggen die ik niet gebruik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Theo van Gogh kreeg ook een mes in zijn borst, in principe was dat het uiten van de mening van Mohammed B. en dienen we te respecteren, aldus jouw opvatting.
:D :'( :D .

Hou op hoor.
pi_174980004
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik reageer normaal niet om onderbuik aannames omdat mijn mening niet aanstaat, noch laat ik mij woorden in mijn mond leggen die ik niet gebruik.

Als je eens wat verder keek dan dat je neus lang was, was ik ook één van de mensen die vond dat met die MH17 column van die jongedame er geen grens overschreden was, al was ik het persoonlijk niet met haar eens, het was haar mening.

Dus kappen met die onzin te verzinnen en leugens te verspreiden.
Het kan mij bijzonder weinig schelen wat jij over welk onderwerp gezegd hebt. Ik beperk me tot dit geval. De man mag zijn columns schrijven, maar doet dat niet meer. Dat vind jij vervelend, want jij vindt de islam kut. Dat gaat niet over de vrijheid van meningsuiting, dat gaat over de islam.
pi_174980013
Enigszins relevant, al zie ik dat volgens de deugers natuurlijk volstrekt verkeerd:

quote:
Sinds de moord op Theo van Gogh let Youp van t Hek op zijn woorden en laat grappen over de islam of moslims achterwege. "Ik heb geen zin om te sterven voor zoiets".
Wat een lul man, die youp van het hek. Want niemand heeft hem toch verboden dat soort grappen te maken?

Dan is het toch 100% zijn keuze, en heeft het vanzelfsprekend 0,0, noppes, nada, niets met die haat ideologie te maken?

Nou dan?
pi_174980027
En deze ''studenten'' zijn onze beleidsbepalers in de toekomst....
Ik zie het heel erg somber in voor mijn kinderen....
pi_174980063
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:57 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ja precies, domme mensen zonder incasseringsvermogen willen nog wel eens over gaan tot onzinnige acties hè. Jammer genoeg komen die mensen in allerlei groepen inderdaad voor.
Is dat zo?

Wanneer hebben we voor het laatste een gewelddadige reflex van het Christendom gezien, nav de vele, zeer zuigende religie kritiek die ze dagelijks over zich heen krijgen, gezien?

En van Joden?

En van <vul maar in>?
pi_174980072
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:01 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het kan mij bijzonder weinig schelen wat jij over welk onderwerp gezegd hebt. Ik beperk me tot dit geval. De man mag zijn columns schrijven, maar doet dat niet meer. Dat vind jij vervelend, want jij vindt de islam kut. Dat gaat niet over de vrijheid van meningsuiting, dat gaat over de islam.
Ach, gaan we weer verder op die tour? gewoon weer wat woorden in de mond proberen te leggen zodat jij en anderen hier wat munitie hebben om mee te schieten?

Zolang jij niet reageert op mijn letterlijke woorden, reageer ik niet meer op jou, ik heb geen zin om jouw persoonlijke aannames naar mijn hoofd gegooid te krijgen omdat jij van mening bent dat ik het daarom doe, althans dat hoop je.

Daarbij weet ik niet of je het eigenlijk wel doorhebt, maar de islam is een gevaar voor de vrijheid van meningsuiting, dus geen wonder dat de islam wederom gerelateerd is aan één van de westerse normen en waarden.
pi_174980110
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Is dat zo?

Ja klopt.
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

Hou op hoor.
Hahah lachwekkend.
pi_174980135
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:06 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ja klopt.
Doordat je antwoord op mijn andere vragen natuurlijk tactisch uitblijft is het antwoord dus gewoon doodleuk: nee,klopt niet.
pi_174980183
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Doordat je antwoord op mijn andere vragen natuurlijk tactisch uitblijft is het antwoord dus gewoon doodleuk: nee,klopt niet.
Haha ik quote net zo selectief als jij. Leuk hè.
pi_174980225
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:10 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Haha ik quote net zo selectief als jij. Leuk hè.
Ik quote doorgaans niet lappen tekst waar ik het mee eens ben, en waar ik derhalve niks op aan te merken heb.

Jij quote moeilijke vragen niet omdat je anders uitgeluld bent, dat is een behoorlijk verschil.
pi_174980276
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik quote doorgaans niet lappen tekst waar ik het mee eens ben, en waar ik derhalve niks op aan te merken heb.

Jij quote moeilijke vragen niet omdat je anders uitgeluld bent, dat is een behoorlijk verschil.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Net zoals dat het Geert Wilders zijn eigen beslissing is om niet zonder bodyguards door het leven te gaan, zo'n soort "beslissing"?

Wat directer: dat kan dus prima een beslissing zijn die gemotiveerd is door lijfsbehoud/carrièrebehoud.

Tenzij jij alsnog een volmondig "NEE, DAT DOEN ZE NOOIT!" wil gaan antwoorden op onderstaande:

[..]

Goed om te lezen dat jij het verder met Megumi eens was in die post.
pi_174980291
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

Hou op hoor.
Nu kun je weer lachen Ludatroll, maar wat is er foutief over wat ik zeg? Deze groep mensen gebruikt hun "vrijheid van meningsuiting" om een ander proberen het zwijgen op te leggen, om iemand aansprakelijk te stellen voor zijn uitspraken die hij met de vrijheid van meningsuiting heeft geschreven. Ze kunnen hun mening daarover uiten, maar ipv. hun mening te uiten vind RM-rf, onder applaus van Koos.V, (tja de bekende gezichten zijn het weer eens niet met mij eens) dat het klagen over die mening dmv. een petitie en klacht ook vrijheid van meningsuiting is.

En daar geef ik hem tot een bepaalde hoogte gelijk in, net zoals Mohammed B. zijn mening verkondigde door Theo van Gogh het zwijgen op te leggen.

Dat is het hele wat velen van jullie niet snappen aan vrijheid van meningsuiting, ik zie het geregeld op internet, als mensen zeggen dat de islam een radicaal geloof is dan gaan vele moslims schuimbekkend los, waarop ze zich storen aan die vrijheid van meningsuiting omdat het haatzaaiend is in ogen, hun tegenreactie is vaak zelf haatzaaiend zoals "alle Joden moeten dood", zij pareren dan massaal de kritiek die ze krijgen met "ja maar dat is toch ook vrijheid van meningsuiting". Zo zie ik vaak discussies op het internet waar bepaalde mensen een andere mening pareren met een radicale uitspraak of oplossing zoals geweld.

Nu is het strijden tegen iemands mening dmv. protest en een petitie niet radicaal, maar het valt wel onder het indammen van een mening omdat die mening jou niet aanstaat. Dus zelf beroep je je op het recht van vrijheid van meningsuiting door te klagen met als doel iemand anders het recht te ontnemen. Sorry, maar dat is hypocriet, heb je een andere mening dan mag/kan je daarover schrijven en je kan de dialoog aangaan met de leraar waarin je tijdens die discussie de mogelijkheid hebt om je eigen mening te verdedigen, dat is vrijheid van meningsuiting. Wat jullie goed vinden en doen is het respecteren van meningen die je wel aanstaan, en het strijden tegen meningen die je niet aanstaan wat jullie proberen te verkopen als "vrijheid van meningsuiting", maar laten we eerlijk zijn, dat is momenteel de standaard tactiek van de veelal linkse en islamitische kliek.
pi_174980294
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:15 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Maar we waren gebleven bij:

quote:
5s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Is dat zo?

Wanneer hebben we voor het laatste een gewelddadige reflex van het Christendom gezien, nav de vele, zeer zuigende religie kritiek die ze dagelijks over zich heen krijgen, gezien?

En van Joden?

En van <vul maar in>?
pi_174980327
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nu kun je weer lachen Ludatroll, maar wat is er foutief over wat ik zeg?
Dat je eerst klaagt dat mensen je woorden in de mond leggen, terwijl je ook zegt dat iemand vindt dat de moord op Theo van Gogh 'vrijheid van meningsuiting' was.

Dat is grappig omdat jij dan mensen woorden in de mond legt. Terwijl je het zelf vervelend vindt als dat gebeurt. Snap je?
pi_174980397
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat je eerst klaagt dat mensen je woorden in de mond leggen, terwijl je ook zegt dat iemand vindt dat de moord op Theo van Gogh 'vrijheid van meningsuiting' was.

Dat is grappig omdat jij dan mensen woorden in de mond legt. Terwijl je het zelf vervelend vindt als dat gebeurt. Snap je?
Het is inderdaad zeer boeiend om semantisch te gaan neuzelen, zeker als je inhoudelijk niks te melden hebt.... :z
pi_174980429
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het is inderdaad zeer boeiend om semantisch te gaan neuzelen, zeker als je inhoudelijk niks te melden hebt.... :z
Alles wat er inhoudelijk over de kwestie zelf te zeggen valt is al wel gezegd.

Nu gaan we gewoon verder met een hele 'hoe kut is de islam precies'-discussie, en daar heb ik niet zo'n zin meer in. Maar goed, veel plezier er verder mee.
pi_174980454
quote:

Maar sommigen menen hun vrijheid te kunnen misbruiken om anderen het zwijgen op te leggen, dat is geen vrijheid van meningsuiting meer.
O, dus eigenlijk vind je dat hier teveel vrijheid van meningsuiting was....

Dat die studenten gewoon hard angepakt moeten worden als ze zich openbaar tegen die columnist een menng uitten die die columnist kennelijk als beledigend opvat en hem deed aanzetten zn column te beeindigen...

Dat is een interssante stelling die volgens mij een andere richting opgaat dan wat eerder gezegd werd...

hoe stel je bv voor dat we die studenten kunnen inperken in hun vrijheid van meningsuiting?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_174980461
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Alles wat er inhoudelijk over de kwestie zelf te zeggen valt is al wel gezegd.
U vind?

Ik heb een aantal vragen gesteld, waar mensen zoals jij, blijkbaar geen antwoord op durven geven?

quote:
Nu gaan we gewoon verder met een hele 'hoe kut is de islam precies'-discussie, en daar heb ik niet zo'n zin meer in. Maar goed, veel plezier er verder mee.
Oh, je rot op?

Mooi. Opgeruimd staat netjes :W
pi_174980480
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nu kun je weer lachen Ludatroll, maar wat is er foutief over wat ik zeg?
Wel knap dat je niet doorhebt dat jij op het ene moment mensen woorden in mond legt, en daarna zelf zegt het heel vervelend te vinden als mensen dat doen. :') ^:')
pi_174980498
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

U vind?

Ik heb een aantal vragen gesteld, waar mensen zoals jij, blijkbaar geen antwoord op durven geven?
Dan moet je beter lezen, ik heb immers gezegd dat het inderdaad mogelijk is.

quote:
Oh, je rot op?

Ik blijf er toch bij dat je een wat apart kereltje bent.
pi_174980521
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

U vind?

[..]

Oh, je rot op?

Deze comment komt een beetje desperaat over.
wooblabalurg
pi_174980527
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

On-fucking-gelooflijk, echt waar.

Waar zeg ik dat RM-rf dat heeft geroepen, of beweer ik zoals AyanYaw dat RM-rf bepaalde uitspraken heeft gedaan?

Ik weet soms niet of jullie nu echt zo dom zijn of werkelijk zo ziekelijk geïndoctrineerd in de islam of de linkse kliek dat je niet meer helder kan nadenken.

Normaals:

Iemand het zwijgen proberen op te leggen vanwege een mening die je niet aanstaat dmv. een petitie of klacht wordt gezien door enkelen hier als vrijheid van meningsuiting, aldus RM=rf

Met die opvatting vind ik iemand het zwijgen opleggen vanwege een mening die je niet aanstaat dmv. van geweld zoals Antifa doet bij nazi protesten dan ook een vorm van vrijheid van meningsuiting

En is iemand het zwijgen opleggen vanwege een mening die je niet aanstaat dmv. van een aanslag zoals Mohammed B. deed bij Theo van Gogh dan ook niet een vorm van vrijheid van meningsuiting?

Ik ben niet de persoon die roept dat iemand anders proberen het zwijgen op te leggen door te gaan klagen en een petitie op te zetten vrijheid van meningsuiting is, terwijl het gewoon het inperken is van een persoon die een mening heeft die je niet aanstaat. Alhoewel ik RM-fm tot een bepaald niveau gelijk moest geven dat het wel een vorm van meningsuiting is, maar daarom dus het voorbeeld met Mohammed B. die helaas zelf voor een radicale vorm had gekozen om iemand het zwijgen op te leggen.
pi_174980549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:24 schreef RM-rf het volgende:

hoe stel je bv voor dat we die studenten kunnen inperken in hun vrijheid van meningsuiting?
De issue lijkt niet inperken van.

De issue lijkt: hoe voorkom je effectief dat het escaleert tot het punt dat columnisten neergestoken worden, en cabaretiers maar aan zelf censuur gaan doen.

En daarvoor heb ik in ieder geval nog niet het antwoord.

En dat gaat er voorlopig nog niet komen ook, als onbenullen zoals oa. in deze topic ruim voorradig blijven ontkennen dat de problemen überhaupt bestaan.
pi_174980556
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:29 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

On-fucking-gelooflijk, echt waar.

Waar zeg ik dat RM-rf dat heeft geroepen, of beweer ik zoals AyanYaw dat RM-rf bepaalde uitspraken heeft gedaan?
quote:
Daar dus. Dat snap je zelf toch ook wel.
pi_174980559
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:28 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Deze comment komt een beetje desperaat over.
Dat vind ik van jouw gehele oeuvre.
pi_174980575
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

O, dus eigenlijk vind je dat hier teveel vrijheid van meningsuiting was....

Dat die studenten gewoon hard angepakt moeten worden als ze zich openbaar tegen die columnist een menng uitten die die columnist kennelijk als beledigend opvat en hem deed aanzetten zn column te beeindigen...

Dat is een interssante stelling die volgens mij een andere richting opgaat dan wat eerder gezegd werd...

En hier gaan we weer, "ow dus eigenlijk vind" , lekker verder met aannames maken.

Nee, ik vind dat jij tot een bepaalde hoogte gelijk had, ja het is de mening van die studenten om het niet eens zijn met de mening van een ander, daar kunnen ze op 3 manieren op reageren, een tegenreactie geven door de dialoog aan te gaan, het negeren, of een petitie starten om te zorgen dat een ander zijn mening niet mag geven.

Sorry, maar als jij jezelf tot het laatste beroept moet je niet zeuren over je eigen vrijheid van meningsuiting, dan ben je in mijn ogen geen haar beter die mensen met geweld het zwijgen op willen leggen vanwege een mening wat je niet aanstaat, en als je je zelf durft te beroepen op de vrijheid van meningsuiting terwijl je die van een ander probeert in te perken ben je hypocriet in mijn ogen.
pi_174980589
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:26 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Wel knap dat je niet doorhebt dat jij op het ene moment mensen woorden in mond legt, en daarna zelf zegt het heel vervelend te vinden als mensen dat doen. :') ^:')
Ah weer in, kom eens even letterlijk met de quote van mijn reactie waar ik woorden in de mond van een ander leg?
pi_174980598
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ah weer in, kom eens even letterlijk met de quote van mijn reactie waar ik woorden in de mond van een ander leg?
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

pi_174980604
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan moet je beter lezen, ik heb immers gezegd dat het inderdaad mogelijk is.
Zou je zeggen dat het behalve mogelijk, ook realistisch is?

En zo niet, waarom niet?

quote:
Ik blijf er toch bij dat je een wat apart kereltje bent.
Ja, ik vind jou ook een droplul. Zo. Blij? Hebben we dat ook weer gehad.
pi_174980655
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

Ah ik snap het al :)

Jullie vinden een beschuldiging dat het mij alleen om de islam te doen is waarover ik viel hetzelfde als een vergelijking die ik maakte in een discussie waarbij iemand het zwijgen op te leggen door te gaan klagen en een petitie te starten hetzelfde is als iemand het zwijgen op te leggen door geweld, wat in beide gevallen gewoon een uiting van een mening is?

Nu snap ik het, als jullie even googlen naar een beschuldiging en een vergelijking snappen jullie mij misschien ook. ;)
pi_174980673
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zou je zeggen dat het behalve mogelijk, ook realistisch is?

En zo niet, waarom niet?
Dat niet.

Omdat ik niet denk dat iedereen die ook maar iets negatiefs over de islam zegt meteen voor zijn veiligheid moet vrezen. Zo zeg ik zelf best vaak negatieve dingen over de islam, in het openbaar, en ben ik nog nooit in elkaar geslagen.
pi_174980717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ah ik snap het al :)

Jullie vinden een beschuldiging dat het mij alleen om de islam te doen is waarover ik viel hetzelfde als een vergelijking die ik maakte in een discussie waarbij iemand het zwijgen op te leggen door te gaan klagen en een petitie te starten hetzelfde is als iemand het zwijgen op te leggen door geweld, wat in beide gevallen gewoon een uiting van een mening is?

Nu snap ik het, als jullie even googlen naar een beschuldiging en een vergelijking snappen jullie mij misschien ook. ;)
Nee, het gaat erom dat je zegt dat zijn opvatting is dat de moord op Van Gogh vrijheid van meningsuiting is. Dat zegt hij echter niet, dat maak jij ervan. Dientengevolge leg je hem woorden in de mond.

Net zoals wanneer ik zeg dat jouw opvatting is dat we het beste moslims de Noordzee in kunnen drijven zonder zwemvesten als jij hebt gezegd dat je Nederland wilt de-islamiseren, bijvoorbeeld. Dan leg ik jou woorden in de mond.
pi_174980764
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat niet.

Omdat ik niet denk dat iedereen die ook maar iets negatiefs over de islam zegt meteen voor zijn veiligheid moet vrezen. Zo zeg ik zelf best vaak negatieve dingen over de islam, in het openbaar, en ben ik nog nooit in elkaar geslagen.
Er is een verschil tussen wat zeggen tegen een maat bij de bushalte en een column schrijven die al dan niet een groot bereik heeft. Zelfs de slechtste column heeft een groter bereik dan jouw gebrabbel tegen je maat.

Slechte reden dus.

Tot nader order is het dus niet alleen mogelijk, maar ook realistisch, voorbeelden ten over, en jouw nogal zwakzinnige "JA MAAR IK ZEG OOK WEL EENS WAT TEGEN EEN MAAT BIJ DE BUSHALTE EN MET MIJ GEBEURT NIKS! *)" weerlegt dat geenszins.
pi_174980768
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom dat je zegt dat zijn opvatting is dat de moord op Van Gogh vrijheid van meningsuiting is. Dat zegt hij echter niet, dat maak jij ervan. Dientengevolge leg je hem woorden in de mond.

Net zoals wanneer ik zeg dat jouw opvatting is dat we het beste moslims de Noordzee in kunnen drijven zonder zwemvesten als jij hebt gezegd dat je Nederland wilt de-islamiseren, bijvoorbeeld. Dan leg ik jou woorden in de mond.
Nou dit zou toch redelijk duidelijk moeten zijn, hopelijk snapt hij het nu eindelijk. :')
pi_174980803
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen wat zeggen tegen een maat bij de bushalte en een column schrijven die al dan niet een groot bereik heeft. Zelfs de slechtste column heeft een groter bereik dan jouw gebrabbel tegen je maat.
Tja, waarom je aanneemt dat ik het alleen tegen vrienden hierover heb is mij een raadsel, maar goed.

quote:
Tot nader order is het dus niet alleen mogelijk, maar ook realistisch, voorbeelden ten over, en jouw nogal zwakzinnige "JA MAAR IK ZEG OOK WEL EENS WAT TEGEN EEN MAAT BIJ DE BUSHALTE EN MET MIJ GEBEURT NIKS! *)" weerlegt dat geenszins.
Nou, oke, blij dat je de discussie gewonnen hebt. Gefeliciteerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')