Mag ik vragen hoe oud je bent?quote:Op woensdag 8 november 2017 22:49 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Dat is het al helaas. En dat lukt niet want de grenzen komen niet overeen met hetgeen er gedacht wordt dat goed voor me is/ wordt verwacht aan te kunnen. Ik probeer me zo veel mogelijk af te sluiten.
Getver zeg, wat een rotsituatie.quote:Op woensdag 8 november 2017 22:49 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Dat is het al helaas. En dat lukt niet want de grenzen komen niet overeen met hetgeen er gedacht wordt dat goed voor me is/ wordt verwacht aan te kunnen. Ik probeer me zo veel mogelijk af te sluiten.
Hoe ging de tandarts?
Ligt er ook n beetje aan. Ene keer is t wat positiever dan de andere.quote:Op woensdag 8 november 2017 23:09 schreef Quotidien het volgende:
Deze topicreeks is eigenlijk wel het laaste dat depressieve mensen moeten gaan lezen.
Een negatief sfeertje (wat niet altijd zo is zoals MVJ al aangaf) kan besmettelijk zijn.quote:
Oh dat lijkt me wel heel zwaar frustrerend. Op bovenstaande. Kun je op de plek waar je behandeld word daar wel over praten?quote:
True story. Ik voel me ook best melig mellow door mijn nieuwe medicijnen, maar dan klink ik net zo'n junk.quote:Op woensdag 8 november 2017 23:21 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ligt er ook n beetje aan. Ene keer is t wat positiever dan de andere.
Ik probeer zelf ook mijn 'successen' hier te posten. Bijvoorbeeld dat naar de tandarts gaan. Das positief toch?
Well done. En succes volgende week.quote:Op woensdag 8 november 2017 23:17 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Getver zeg, wat een rotsituatie.
Wel goed eigenlijk. Ik was gespannen voor de confrontatie maar het bleek dat er een andere tandarts in de praktijk zat. Die was heel relaxed, en zei van oh jij bent lang niet geweest, maar even kijken hoe t ervoor staat. En toen ze gekeken had was het van 'ik zie 2 problemen waar ik snel wat aan moet doen, kan ik nu een vulling vervangen, want er is er een kapot?' Daarna nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week voor n wortelkanaalbehandeling en dat was alles. Dus helemaal geen reprimande of narige opmerkingen over dat ik zolang niet geweest was. Ik ben weer helemaal relaxed.
Ik merk wel dat de discussies hier soms wel wat negatief zijn. Maar eerlijk is eerlijk, we zitten niet in dit topic omdat het allemaal zo lekker met ons gaat. In dat opzicht denk ik dat dit voor veel mensen (inclusief mezelf) ook een plekje is om even je zorgen kwijt te kunnen bij mensen die ook met angsten en depressies worstelen. Dat zijn nu eenmaal geen vrolijke onderwerpen.quote:Op woensdag 8 november 2017 23:26 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Een negatief sfeertje (wat niet altijd zo is zoals MVJ al aangaf) kan besmettelijk zijn.
Nee, ik heb alleen even die ene zin weggehaald. Dat kan wel maar dat is juist wat ik niet wil en wat me zo moedeloos maakt. Het zou niet zo moeten zijn dat de hulp die ik krijg zo slecht aansluit dat ik hulp nodig heb om er mee om te gaan :0quote:Op woensdag 8 november 2017 23:26 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me wel heel zwaar frustrerend. Op bovenstaande. Kun je op de plek waar je behandeld word daar wel over praten?
Moet dit ook weer weg?![]()
Ja maar dat mag ook hier hoor!quote:Op woensdag 8 november 2017 23:28 schreef Fripsel het volgende:
[..]
True story. Ik voel me ook best melig mellow door mijn nieuwe medicijnen, maar dan klink ik net zo'n junk.En ik heb vandaag hele fijne afleiding gehad want ik mag namens iemand shoppen voor een FHF kerstpakket en het was heerlijk om even niet met mezelf bezig te hoeven zijn dus ik was ook eindelijk weer een beetje vrolijk. En morgen heb ik een gesprek over mijn reïntegratie en mijn medicijnen werken zo goed dat ik een beetje gefascineerd ben over hoe die combinatie uit gaat pakken.
Ooh ook die moedeloosheid snap ik helemaal.quote:Op woensdag 8 november 2017 23:43 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen even die ene zin weggehaald. Dat kan wel maar dat is juist wat ik niet wil en wat me zo moedeloos maakt. Het zou niet zo moeten zijn dat de hulp die ik krijg zo slecht aansluit dat het hulp nodig heb om er mee om te gaan O:-)
quote:Op woensdag 8 november 2017 23:33 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Well done. En succes volgende week.
quote:Op woensdag 8 november 2017 22:37 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Jij oordeelt wel heel hard over mensen die op een emotionele manier aandacht vragen. Bij angsten maar ook andere emoties is het niet altijd rationeel en dat is prima.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Als ik zoals in het voorbeeld aandacht geef aan iemand die er doorheen zit omdat hij geen geel snoepje krijgt betekent dat niet dat ik ook dat snoepje geef om m te kalmeren. Ik zou eerder ingaan op het gevoel en vragen hoe het komt, en waarschijnlijk adviseren om hulp te zoeken om van die stress af te komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oordelen? Ik vind zelf dat ik best over iemands emoties zou kunnen praten. Dat heb ik al vaker gedaan en ik merk dat het uitleggen helpt.quote:Dus ja, die persoon krijgt mijn aandacht omdat het opvalt, maar dat betekent niet dat ik volledig meega in de gedachtengang en snoep uit ga delen. En ik oordeel ook niet over hoe erg het al dan niet is om een geel snoepje te willen, en daar zoveel stress van te ervaren. Ik kan geen inschatting maken van hoe erg andermans pijn en stress voelt. Hooguit zal ik als iemand mij steeds met zulke dingen belast aangeven dat ik dat niet wil en grenzen stellen.
Ik heb overigens mijn stukken gespoilerd omdat Aeque zich blijkbaar niet kan inleven in mensen voor wie een post bestaande uit meer dan 2 zinnen, niet een onleesbaar epistel is![]()
Hier geef ik je heel groot gelijk!quote:Op woensdag 8 november 2017 23:43 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen even die ene zin weggehaald. Dat kan wel maar dat is juist wat ik niet wil en wat me zo moedeloos maakt. Het zou niet zo moeten zijn dat de hulp die ik krijg zo slecht aansluit dat ik hulp nodig heb om er mee om te gaan :0
Oh. Dat.quote:Op woensdag 8 november 2017 23:26 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Een negatief sfeertje (wat niet altijd zo is zoals MVJ al aangaf) kan besmettelijk zijn.
Klopt.quote:Op woensdag 8 november 2017 23:41 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik merk wel dat de discussies hier soms wel wat negatief zijn. Maar eerlijk is eerlijk, we zitten niet in dit topic omdat het allemaal zo lekker met ons gaat. In dat opzicht denk ik dat dit voor veel mensen (inclusief mezelf) ook een plekje is om even je zorgen kwijt te kunnen bij mensen die ook met angsten en depressies worstelen. Dat zijn nu eenmaal geen vrolijke onderwerpen.
Dank je maar dat is niet nodig.quote:Op woensdag 8 november 2017 23:44 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ooh ook die moedeloosheid snap ik helemaal.Maar als dit iets waar je het met de lange termijn mee moet doen is het misschien toch iets om nog even over na te denken?
Een hele dikke knuffel in ieder geval. Als je het fijn vind mag je me ook altijd een DM sturen.
Ik denk dat dit ook wel belangrijk is. Zelf vind ik 't ook wel leuk als een oudgediende na een paar jaartjes zich weer even meldt om te zeggen hoe het sindsdien gegaan isquote:Op woensdag 8 november 2017 23:21 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ligt er ook n beetje aan. Ene keer is t wat positiever dan de andere.
Ik probeer zelf ook mijn 'successen' hier te posten. Bijvoorbeeld dat naar de tandarts gaan. Das positief toch?
Ik wilde je vragen waarom dit voor sommige mensen dan zo is, maar lamaarquote:Op woensdag 8 november 2017 23:26 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Nee want ik vraag me niet af -of- mensen dit doen, maar -waarom-quote:Op woensdag 8 november 2017 23:57 schreef Quotidien het volgende:
Dan heb je je eigen vraag al beantwoord toch? Als je het zelf al gemerkt hebt.
Jammer genoeg niet. Wilde al heel lang een kat (al overwogen toen ik uit huis ging) maar op dit moment is daar nog even geen mogelijkheid voor. Grootste probleem is het geld. Ik kan dat geld eigenlijk gewoon niet missen. Zelfs als ik alleen het kattenvoer zou hoeven betalen, zou ik veel moeite hebben om daar elders geld voor vrij te maken.quote:Op donderdag 9 november 2017 00:00 schreef Luchtbel het volgende:
Magnetronkoffie? Heb jij een huisdier?
Geen idee eigenlijk. Stemming is gewoon aanstekelijk, van iemand die heel vrolijk is word ik ook vrolijk. Ik merk dat mijn eigen stemming in sociale situaties vaak die van anderen reflecteert. Als er eentje een beetje een droevige kop heeft ben ik zelf ook stiller.quote:Op woensdag 8 november 2017 23:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee want ik vraag me niet af -of- mensen dit doen, maar -waarom-
quote:Op woensdag 8 november 2017 23:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]Ik vind dat niet erg vriendelijk tegenover Aeque.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Oordelen? Ik vind zelf dat ik best over iemands emoties zou kunnen praten. Dat heb ik al vaker gedaan en ik merk dat het uitleggen helpt.
Ik heb overigens mijn stukken gespoilerd omdat Aeque zich blijkbaar niet kan inleven in mensen voor wie een post bestaande uit meer dan 2 zinnen, niet een onleesbaar epistel is
Ik zie dat je op al mijn punten steeds met heel uitgebreide voorbeelden komt waarmee je het gebruikelijke gedrag van de rest van de mensen (gegeneraliseerd) in twijfel trekt. Het komt op mij over of je ergens bevestiging zoekt dat jouw manier van doen ook door iedereen geaccepteerd moet worden. En zo werkt de wereld helaas niet, mensen kijken vanuit hun eigen referentiekader en de norm is anders dan hoe jij het aanpakt. Daar kun je heel veel van vinden, maar dat lost niks op, de wereld gaat zich niet aan jou aanpassen. Beter kijk je ernaar hoe jijzelf met de wereld om kan gaan op een manier die beter werkt dan dat het nu gaat. Ik mis bij jou een stukje zelfreflectie, of je het je niet kan voorstellen dat je rationele manier van doen bij anderen anders binnenkomt dan jij het bedoelt. Je hoeft daar niets mee, maar dan blijf je wel ertegenaan lopen dat mensen jou verkeerd inschatten. Als je wil dat mensen je beter kunnen inschatten zul je denk ik je communicatie wat moeten aanpassen zodat zij jou begrijpen.
Overigens merk ik dat ik wat geirriteerd begin te raken om bovenstaande dus ik ga het hierbij laten.
Vetgedrukte is absoluut waarquote:Op donderdag 9 november 2017 00:04 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Stemming is gewoon aanstekelijk, van iemand die heel vrolijk is word ik ook vrolijk. Ik merk dat mijn eigen stemming in sociale situaties vaak die van anderen reflecteert. Als er eentje een beetje een droevige kop heeft ben ik zelf ook stiller.
Ik post ook met regelmaat in Klaagbaak, en daar hangt echt zo'n melig sfeertje. Dus ga ik daar een beetje melig lopen doen.Niveau is wel om te janken daar trouwens.
Maar dit is misschien meer een dingetje van mijzelf.
Mag ik iets vragen. Hoe kun je compleet van het rationele uitgaan als je ergens mee zit? Hoe sluit dat aan bij je diagnose?quote:Op donderdag 9 november 2017 00:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vetgedrukte is absoluut waar
Ik kom ook geregeld in ONZ/KLB. vaak als ik zin heb om te yolo-en en gewoon dom wil zitten doen. Of iets wil spammen, of whatever, onterechte klacht [ afbeelding ]
Maar als ik serieus wil zijn (bijvoorbeeld als ik ergens mee zit), dan vind ik het irritant als er niet ook rationeel wordt gedacht en alleen maar zeg maar op de emotie wordt omgegaan. Dan is elke extra emotie die erbij wordt gehaald voor mij alleen maar meer werk om er weer uit te filteren (en ga ik ook makkelijker denkfouten maken enzo).
Mede vandaar dat ik bepaald soort negatieve reeksen wil mijden.
Nou. Met zoveel aan je hoofd over de mens en hoe daar mee om te gaan, leek een huisdier me wel aangenaam voor jou. Jammer hoor. Misschien in de toekomst.quote:Op donderdag 9 november 2017 00:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jammer genoeg niet. Wilde al heel lang een kat (al overwogen toen ik uit huis ging) maar op dit moment is daar nog even geen mogelijkheid voor. Grootste probleem is het geld. Ik kan dat geld eigenlijk gewoon niet missen. Zelfs als ik alleen het kattenvoer zou hoeven betalen, zou ik veel moeite hebben om daar elders geld voor vrij te maken.
Hoezo vraag je dat?
Ik vind t heel goed dat je t even aankaart, volgens mij klaart het hier al meteen wat op daardoor.quote:Op donderdag 9 november 2017 00:04 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Stemming is gewoon aanstekelijk, van iemand die heel vrolijk is word ik ook vrolijk. Ik merk dat mijn eigen stemming in sociale situaties vaak die van anderen reflecteert. Als er eentje een beetje een droevige kop heeft ben ik zelf ook stiller.
Ik post ook met regelmaat in Klaagbaak, en daar hangt echt zo'n melig sfeertje. Dus ga ik daar een beetje melig lopen doen.Niveau is wel om te janken daar trouwens.
Maar dit is misschien meer een dingetje van mijzelf.
Ik vind dat van Aeque niet erg vriendelijk naar mij.quote:Op donderdag 9 november 2017 00:06 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik vind dat niet erg vriendelijk tegenover Aeque.
Punt is dat ik vooral wil weten -waarom- ze niet kunnen veranderen. -Waarom- denken ze zo?quote:Ik zie dat je op al mijn punten steeds met heel uitgebreide voorbeelden komt waarmee je het gebruikelijke gedrag van de rest van de mensen (gegeneraliseerd) in twijfel trekt. Het komt op mij over of je ergens bevestiging zoekt dat jouw manier van doen ook door iedereen geaccepteerd moet worden. En zo werkt de wereld helaas niet, mensen kijken vanuit hun eigen referentiekader en de norm is anders dan hoe jij het aanpakt. Daar kun je heel veel van vinden, maar dat lost niks op, de wereld gaat zich niet aan jou aanpassen. Beter kijk je ernaar hoe jijzelf met de wereld om kan gaan op een manier die beter werkt dan dat het nu gaat. Ik mis bij jou een stukje zelfreflectie, of je het je niet kan voorstellen dat je rationele manier van doen bij anderen anders binnenkomt dan jij het bedoelt. Je hoeft daar niets mee, maar dan blijf je wel ertegenaan lopen dat mensen jou verkeerd inschatten. Als je wil dat mensen je beter kunnen inschatten zul je denk ik je communicatie wat moeten aanpassen zodat zij jou begrijpen.
Overigens merk ik dat ik wat geirriteerd begin te raken om bovenstaande dus ik ga het hierbij laten.
Het was gewoon een observatie hoor.quote:Op donderdag 9 november 2017 00:12 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik vind t heel goed dat je t even aankaart, volgens mij klaart het hier al meteen wat op daardoor.
Laten we er gewoon op letten met zn allen en als t opvalt dat we wel erg in negativiteit aan t roeren zijn het even benoemen.
En wat lukt lukt en als t ff niet lukt ook goed.
Ik denk dat dat precies genoeg was om t te doen opklaren. Dus gewoon blijven doen.quote:Op donderdag 9 november 2017 00:13 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Het was gewoon een observatie hoor.Hoeft niks mee gedaan te worden ofzo.
ONZ is me net een brug te ver. KLB probeer ik ook te minderen.quote:Op donderdag 9 november 2017 00:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
Anders kom je mee met mij en Quotidien naar KLB en ONZ!![]()
![]()
Laatste antwoord danquote:Op donderdag 9 november 2017 00:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind dat van Aeque niet erg vriendelijk naar mij.
[..]
Punt is dat ik vooral wil weten -waarom- ze niet kunnen veranderen. -Waarom- denken ze zo?
What makes them tick?
Nee, als je geïrriteerd bent door iets, raakt het je wat teveel en kan je beter wat anders gaan doen.
Anders kom je mee met mij en Quotidien naar KLB en ONZ!![]()
![]()
Dit doet me aan iets denken wat ik nooit geweten had als ik geen psychologie had gehad als bijvak op school. Heb je wel eens van je ego of schaduwkant als onderdeel van je persoon gehoord? En dat je die kort samengevat beter kan leren accepteren, omdat je er dan bewust naar kan gaan handelen. Terwijl wij er heel erg naar geneigd zijn om dat juist weg te stoppen, we leren bijvoorbeeld al heel erg vroeg wat wel en niet geaccepteerd gedrag is. En we praten daar eigenlijk ook niet graag over (dit is in de ene opvoeding natuurlijk erger dan de onder).quote:Op donderdag 9 november 2017 00:52 schreef Quotidien het volgende:
Over gevoel vs verstand gesproken. Ik heb een duiveltje en een engeltje op mijn schouders staan, gevoel als duiveltje en ratio als engeltje. Die twee voeren de hele dag door strijd met elkaar. Helaas heeft het duiveltje het engeltje meestal in een wurggreep zitten. Maar het engeltje begint steeds sterker te worden.
Is dat onderscheid wel zo?quote:Op donderdag 9 november 2017 00:52 schreef Quotidien het volgende:
Over gevoel vs verstand gesproken. Ik heb een duiveltje en een engeltje op mijn schouders staan, gevoel als duiveltje en ratio als engeltje. Die twee voeren de hele dag door strijd met elkaar. Helaas heeft het duiveltje het engeltje meestal in een wurggreep zitten. Maar het engeltje begint steeds sterker te worden.
Om mezelf dit soort leed te besparen, ga ik liefst zo min mogelijk met dit soort mensen om. Als ze toch niet kunnen veranderen, waarom zou ik? En waarom blijf je bij dat kliekje in de buurt als je weet dat je daar eigenlijk weggekliekt bent?quote:Op donderdag 9 november 2017 03:05 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Oke, ik kan niet slapen. Vanavond werden even een paar knopjes ingedrukt en ik wil t even van afschrijven en tips vragen hoe dit los te laten.
Ik zit bij een rollenspelvereniging en heb aangegeven voor een paar maanden in het spel wel een leidinggevende rol te willen spelen. Iemand anders wil dat ook dus zijn we met elkaar in gesprek gegaan. Goed gesprek geweest en besloten de keuze door de spelleiding te laten maken.
Die andere persoon gaf aan (ook eerder al eens) dat hij twijfelt of ik zo'n rol aankan vanwege de problemen die ik heb. Daar hebben we goed over gepraat verder geen probleem meer.
Nu gaf hij ook aan dat een deel van de groep dit ook vind, maar in plaats van dat ze dit met mij besproken hebben ze dit met elkaar en de spelleiding besproken. Deze mensen spreek ik al maanden amper, juist omdat ik dit soort gedrag van hen zat ben. Ik weet overigens niet wie precies, alleen uit welke hoek het komt.
Ik heb meteen actie ondernomen en dit met hem en de spelleiding besproken. Aangegeven dat ik het niet erg netjes vind en we spraken af dat als mensen er over beginnen zij aangeven dat ik open sta voor een gesprek als ze twijfels hebben, en hen dus naar mij doorverwijzen. Fijn opgepakt door beiden.
Maar nu zit ik me wel op te vreten. Van die kliek heb ik begin dit jaar heel bewust afstand genomen, juist vanwege dit soort achterbaks gedrag. Ik spreek ze al maanden nog maar amper en dan denken zij wel even in te kunnen schatten of ik iets wel of niet kan, en dan hebben ze het niet eens in zich even navraag te doen maar lopen meteen naar de spelleiding om aan te geven 'dat ze zich er niet comfortabel bij voelen'. Om te kotsen.
Dit is zo'n dingetje waar ik echt meteen zin van krijg om ze op te bellen en de huid vol te schelden. Natuurlijk gedraag ik me, maar het jeukt wel zeg.
En het irriteert dat ik me nu dus op zit te vreten hierdoor. Heb ik mezelf lekker mee. Iemand tips hoe ik dit kan laten rusten en kan loslaten? Ik heb in principe alle stappen gezet om het gedrag te stoppen. Nu nog mijn hoofd tot rust brengen.
Het enige wat ik nog kan bedenken is een algemeen bericht in de besloten facebookgroep te zetten met dat ik op de hoogte ben dat mensen wel over mij, maar niet met mij praten en ik dit erg jammer vind, zeker nu de betreffende personen simpelweg geen inachatting kunnen maken van de situatie. Hier heb ik veel twijfel ovee want ik vind facebook niet het handigste middel om dit signaal af te geven. Helaas spreek ik de groep niet meer face to face voor de beslissing gemaakt wordt.
Wat een hoop bullshit kraam je hier weer uit. Misschien moet je is stoppen met dat gedrag dat alles en iedereen het gedaan heeft behalve jij. "Je bent slechts een doelwit", wat de fuck gast. Dus een ongelukkige omgang van mensen die zien dat iemand moeite heeft met bepaalde aspecten van het leven maakt het maar meteen dat zij je bestempelen als doelwit? En een doelwit voor wat?quote:Op donderdag 9 november 2017 03:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Om mezelf dit soort leed te besparen, ga ik liefst zo min mogelijk met dit soort mensen om. Als ze toch niet kunnen veranderen, waarom zou ik? En waarom blijf je bij dat kliekje in de buurt als je weet dat je daar eigenlijk weggekliekt bent?
Ze spreken jou niet meer persoonlijk en doen zo achterbaks om jou de mogelijkheden te ontnemen weerstand tegen deze kliek te kunnen bieden.
Het is gewoon verdeel en heers.
Dit gedrag is wat de mens zo rot maakt. En ze willen niet veranderen. Beter zoek je dan toch gewoon mensen die wel willen veranderen? Waarom doe je jezelf dit aan?
Je bent geen individu meer voor hun. Je bent slechts een doelwit.
Dus dat.quote:Op donderdag 9 november 2017 06:27 schreef aeque het volgende:
[..]
Wat een hoop bullshit kraam je hier weer uit. Misschien moet je is stoppen met dat gedrag dat alles en iedereen het gedaan heeft behalve jij. "Je bent slechts een doelwit", wat de fuck gast. Dus een ongelukkige omgang van mensen die zien dat iemand moeite heeft met bepaalde aspecten van het leven maakt het maar meteen dat zij je bestempelen als doelwit? En een doelwit voor wat?
"Beter zoek je dan toch gewoon mensen die wel willen veranderen?" In wat voor waan leef jij dan dat jij jezelf zo belangrijk voelt? Ik snap wel dat je geen sociaal leven hebt als dit je uitgangspunt is. Botert het niet tussen jou en een ander persoon? Jammer dan, zo is het leven. Je kan niet gaan verwachten dat men zich maar aanpast naar jou, dat is echt de grootst mogelijke onzin.
Je moet echt kappen met het geven van deze onzin adviezen en feedback. Je gebruikt het alleen maar om jouw zegje over de grote boze buitenwereld te doen zonder dat degene waar je op reageert er ook maar iets aan heeft.
Tip: plaats het niet op Facebook, een WhatsApp-groep of wat dan ook. Wat je riskeert is een flamewar en misschien voelen ze zich juist aangevallen omdat je ze lijkt te openbaren.quote:Op donderdag 9 november 2017 03:05 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Dit is zo'n dingetje waar ik echt meteen zin van krijg om ze op te bellen en de huid vol te schelden. Natuurlijk gedraag ik me, maar het jeukt wel zeg.
En het irriteert dat ik me nu dus op zit te vreten hierdoor. Heb ik mezelf lekker mee. Iemand tips hoe ik dit kan laten rusten en kan loslaten? Ik heb in principe alle stappen gezet om het gedrag te stoppen. Nu nog mijn hoofd tot rust brengen.
Het enige wat ik nog kan bedenken is een algemeen bericht in de besloten facebookgroep te zetten met dat ik op de hoogte ben dat mensen wel over mij, maar niet met mij praten en ik dit erg jammer vind, zeker nu de betreffende personen simpelweg geen inachatting kunnen maken van de situatie. Hier heb ik veel twijfel ovee want ik vind facebook niet het handigste middel om dit signaal af te geven. Helaas spreek ik de groep niet meer face to face voor de beslissing gemaakt wordt.
Dit vind ik een goed advies. En misschien helpt dit nog wel om er iets meer rust mee te hebben: je blijft altijd in lastige situaties komen. Wat dat betreft is het misschien ook wel "prettig" (dat is natuurlijk niet het juiste woord) om zoiets juist nu tegen te komen, omdat je het met de spelleiding kan bespreken, en er in een "veilige" kring mee om kan gaan? Als je durft zou ik het eerder tijdens een sessie bespreken dan op FB zoals hierboven al staat. Het zou voor iedereen een goede les kunnen zijn.quote:Op donderdag 9 november 2017 08:34 schreef Kamina het volgende:
[..]
Tip: plaats het niet op Facebook, een WhatsApp-groep of wat dan ook. Wat je riskeert is een flamewar en misschien voelen ze zich juist aangevallen omdat je ze lijkt te openbaren.
Wat je wil is dat ze aan jouw kant staan, dat je medewerking krijgt. Het beste kan je daarvoor iig één van de mensen aanspreken die verantwoordelijk is (of invloed kan uitoefenen op die kliek) en uitleggen 'dat je het idee hebt dat over je, maar niet met je gesproken wordt', 'dat je graag zou zien dat je mee kan praten over beslissingen die jou aangaan' en 'dat je de huidige gang van zaken jammer vindt, maar dat men niet moet schromen om eerlijk tegen je te zijn'.
Zo leg je uit wat jij ervaart, zonder te beschuldigen en nodig je uit om ze jou te laten helpen in deze kwestie.
Qua laten rusten werkt het voor mij goed om er echt over heen te stappen en te doen alsof het is gebeurd in een ver verleden. Ik accepteer dat het is gebeurd en dat ik vanaf nu kan proberen beter te doen. Daarbij heb ik wel eens gemerkt dat anderen aanvankelijk denken dat het fake is, maar ze merken snel dat het voor mij geen rol meer speelt. En dus beginnen opnieuw, met een schone lei.
@Kamina: ik denk dat ze zich zeker aangevallen zullen voelen. Maar dat zullen ze sowieso zodra ik op welke manier dan ook hier iets van zeg.quote:Op donderdag 9 november 2017 08:44 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dit vind ik een goed advies. En misschien helpt dit nog wel om er iets meer rust mee te hebben: je blijft altijd in lastige situaties komen. Wat dat betreft is het misschien ook wel "prettig" (dat is natuurlijk niet het juiste woord) om zoiets juist nu tegen te komen, omdat je het met de spelleiding kan bespreken, en er in een "veilige" kring mee om kan gaan? Als je durft zou ik het eerder tijdens een sessie bespreken dan op FB zoals hierboven al staat. Het zou voor iedereen een goede les kunnen zijn.
Wel mooi kut met peren voor je.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |