Dat is de schrik, over een paar maanden drinkt ts gewoon weer. Ik hoop alleen niet meer als hij nog moet rijden.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:17 schreef Leonos het volgende:
Hoezo ga je NOOIT meer drinken?
Kan toch gewoon drinken en niet rijden?
Proost!
Geen ervaring en ik zou het fijn vinden als het CBR je rijbewijs voorgoed inneemt en je langs de psychiater en voor bloedonderzoek stuurt. Verder zijn die kosten o.a. administratie- en afhandelingskosten, o.a. door/voor justitie. Ik hoop verder dat je rechter je de boete van ¤950 oplegt.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:08 schreef Planga het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Vrijdag op zaterdagnacht ben ik aangehouden door twee politie-agenten. Ik reed in mijn auto, en blies uiteindelijk 560 ugl. Net, net onder de grens van invordering rijbewijs. Zelfs de officier van justitie werd al gebeld om mijn rijbewijs te gaan vorderen. Dit bleef mij dus bespaard.
Medewerking verleend en ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met vrienden, familie en mijn vriend om nooit meer iets te drinken. Ook niet in andere omstandigheden.
Het wachten is nu op de boete, daarbij moet ik de cursus alcohol en verkeer gaan volgen bij het CBR. EMA-cursus.
Nu ben ik mij daarin aan het verdiepen. Ik moet in elk geval een dag, 2 dagdelen en een nagesprek gaan volgen bij het CBR. Prima, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Nu heb ik hierover drie vragen:
- Op wat voor termijn wordt zo'n cursus doorgaans ingepland? Is dit over 2 weken of over een half jaar?
- Er staat ¤570 cursuskosten, ¤384 opleggingskosten. Wat zijn die opleggingskosten? Waar komen die uit voort?
- Wat is, indien van toepassing, jouw ervaring met het volgen van deze cursus?
Die cursus is onderdeel van de boete.quote:
Beetje overdreven niet? Maar ja, de onschuldigen die een dronken bestuurder aanrijd krijgen vaak wel de “doodstraf” ja. En nabestaanden levenslang. Afgelopen weken weer een paar rechtszaken waar een dronken idioot iemand heeft kapot gereden.quote:
Ik ken iemand die nu al voor de derde keer die cursus (of iets soortgelijks) volgt nadat ie met een paar drankjes ging rijden. Dat vind ik pas belachelijk. Gewoon 1 keer en daarna voorgoed kwijt lijkt me een stuk logischer.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:23 schreef alopio het volgende:
[..]
Beetje overdreven niet? Maar ja, de onschuldigen die een dronken bestuurder aanrijd krijgen vaak wel de “doodstraf” ja. En nabestaanden levenslang. Afgelopen weken weer een paar rechtszaken waar een dronken idioot iemand heeft kapot gereden.
Jij hebt het over “eventueel” intrekken van het rijbewijs. Ik vind dat zo iemand sowieso een paar jaar niet hoeft te rijden. En die cursus is idd nodig als je na 10 bier een auto instapt. En ja dat kost geld. Misschien dat ze dan wat vaker nadenken, meestal zijn het ook recidivisten.
Dat dus, logischer én veiliger voor de maatschappij.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:25 schreef Caland het volgende:
Dat vind ik pas belachelijk. Gewoon 1 keer en daarna voorgoed kwijt lijkt me een stuk logischer.
Oh ja, want zonder een rijbewijs kan je niet rijden.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus, logischer én veiliger voor de maatschappij.
Eens hoor. Als je recidivist bent gewoon voorgoed kwijt ja. Of bij een bepaalt niveau.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ken iemand die nu al voor de derde keer die cursus (of iets soortgelijks) volgt nadat ie met een paar drankjes ging rijden. Dat vind ik pas belachelijk. Gewoon 1 keer en daarna voorgoed kwijt lijkt me een stuk logischer.
Na sommige reacties in dit topic zeker.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:27 schreef 44rdbei het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd dat TS wel genoeg gestraft is.
tussen de 6 en 8 drankjes ongeveer, lees ik.quote:
Ik vind het niet meer dan logisch...quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:14 schreef Harvest89 het volgende:
In plaats van alleen een boete moet je ook nog een cursus volgen van bijna ¤1000.
Ik hoef niet eens voor de rechter te komen. Fijne dagquote:Op dinsdag 7 november 2017 11:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Geen ervaring en ik zou het fijn vinden als het CBR je rijbewijs voorgoed inneemt en je langs de psychiater en voor bloedonderzoek stuurt. Verder zijn die kosten o.a. administratie- en afhandelingskosten, o.a. door/voor justitie. Ik hoop verder dat je rechter je de boete van ¤950 oplegt,
Dat: recidivisten gaan zeer waarschijnlijk gewoon zonder rijbewijs achter het stuur zitten.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:26 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Oh ja, want zonder een rijbewijs kan je niet rijden.
Top reactie.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:39 schreef dimmak het volgende:
Saai, zonde van mijn tijd en ik zat me daar toch met een stel randdebielen. Ze mogen wel eens gaan selecteren op veelplegers, alcoholisten en incidenten.
Tussen 19:00 en 01:30 uur zo'n 15 flesjes bier op. Ik denk dat ik mazzel heb gehad en mijn lichaam een goede verwerking heeft.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:30 schreef agter het volgende:
Hoeveel drankjes is dat ongeveer, 560 ugl?
Je mag me over een jaar quoten, alcohol drinken doe ik niet meer.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:19 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Dat is de schrik, over een paar maanden drinkt ts gewoon weer. Ik hoop alleen niet meer als hij nog moet rijden.
Nee, er werd een bedrag van zo'n 600 piek genoemd op het bureau. Ik verdien gewoon modaal.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:27 schreef BoneThugss het volgende:
Dat wordt een duur geintje, TS. Reken maar op 2000 tot 2500 euro boete.
Kan de politie niet weten gaat namelijk via de OvJ.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:50 schreef Planga het volgende:
[..]
Nee, er werd een bedrag van zo'n 600 piek genoemd op het bureau. Ik verdien gewoon modaal.
Hoop voor je dat dit eens en nooit meer was. Succes in elk geval met de cursus.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:48 schreef Planga het volgende:
[..]
Tussen 19:00 en 01:30 uur zo'n 15 flesjes bier op. Ik denk dat ik mazzel heb gehad en mijn lichaam een goede verwerking heeft.
¤600 vind ik wel redelijk. Vooral als dit de eerste keer is dat je in de fout bent gegaan.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:50 schreef Planga het volgende:
[..]
Nee, er werd een bedrag van zo'n 600 piek genoemd op het bureau. Ik verdien gewoon modaal.
Dan heb nog die 1.000 piek die je bij het CBR moet aftikken.
https://www.om.nl/onderwe(...)rugs/boetes-alcohol/quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:51 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Kan de politie niet weten gaat namelijk via de OvJ.
600 gaat hem echt niet worden.
Valt voor Nederlandse begrippen nog mee. Bellen is al rond de 250 tegenwoordig.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:54 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.om.nl/onderwe(...)rugs/boetes-alcohol/
Klopt wel ongeveer.
een jaar is wel ver weg, ik quote je na de jaarwisseling wel.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:49 schreef Planga het volgende:
[..]
Je mag me over een jaar quoten, alcohol drinken doe ik niet meer.
Zullen we in nader te bepalen lichaamsdeel een kogel schieten elke keer dat jij te hard rijdt?quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Geen ervaring en ik zou het fijn vinden als het CBR je rijbewijs voorgoed inneemt en je langs de psychiater en voor bloedonderzoek stuurt. Verder zijn die kosten o.a. administratie- en afhandelingskosten, o.a. door/voor justitie. Ik hoop verder dat je rechter je de boete van ¤950 oplegt, vuile hufter die je bent.
Nee. Ik heb me voorbeeldig gedragen tijdens de aanhouding, goede gesprekken gevoerd met de politie. Vonden ze niet nodig.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:51 schreef agter het volgende:
[..]
Hoop voor je dat dit eens en nooit meer was. Succes in elk geval met de cursus.
Je krijgt geen psych onderzoek?
Maar ik mag gewoon weer rijden? Ik heb een rij-ontzegging gehad van 5 uur en rijbewijs heb ik nog.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:54 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.om.nl/onderwe(...)rugs/boetes-alcohol/
Klopt wel ongeveer.
Ook als je 1x de fout ingaat kan je iemand kapot rijden. Denk daar eens aan.quote:Op dinsdag 7 november 2017 12:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Veel te hoog natuurlijk.
Vooral omdat TS niet eerder de fout is ingegaan.
Het CBR zal er iig blij mee zijn.. t kutte van die hele regeling is dat iets niet justitisch je gaat beoordelen.quote:Op dinsdag 7 november 2017 12:55 schreef Ridocar het volgende:
Ondanks dat ik vind dat drankrijders het niet verdienen een rijbewijs te bezitten vind ik die cursus van het CBR nogal overdreven. Je zit in een klasje met allemaal "lotgenoten", dat maakt als cursist aangeschoten wild. Jij bent de fout ingegaan, en het CBR weet dat deze cursus verplicht is als je de schade beperkt wilt houden. Natuurlijk werkt dat gewenst gedrag (diepe schaamte en berouw zul je tonen! jij crimineel!) in de hand, en ik geloof ook niet dat een cursus iets verandert aan het gedrag, of de betrokkene besloten heeft dit nooit meer zal doen of dat 'ie gewoon schijt heeft aan de regeltjes. Ik denk dat een boete van 2 á 3 k net zoveel effect heeft, en daar hoeven ze nog niet eens zoveel voor te doen. Maarja, CBR, ze verzinnen wel iets om hun bestaansrecht te verzekeren. Dáár zijn ze goed in.
Heb jij 'm ook gehad? Wat een verbondenheid voel ik weer met mijn broeder. Ben het overigens compleet eens met bovenstaande, educatief vond ik het allesbehalve en ik denk ook niet dat het de ware intentie is.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:39 schreef dimmak het volgende:
- Op wat voor termijn wordt zo'n cursus doorgaans ingepland? Is dit over 2 weken of over een half jaar?
Ligt aan de drukte, ik moest 4 maanden wachten.
- Er staat ¤570 cursuskosten, ¤384 opleggingskosten. Wat zijn die opleggingskosten? Waar komen die uit voort?
Moet je altijd betalen, ook als je de cursus weigert.
Saai, zonde van mijn tijd en ik zat me daar toch met een stel randdebielen. Ze mogen wel eens gaan selecteren op veelplegers, alcoholisten en incidenten.
Oh en IQ, het is geen hogere wiskunde wat je leert, maar de meesten gaan er weg en snappen er nog geen ruk van.Kwam zelfs een gast met de auto zonder rijbewijs. Man man man.
Zeker broer. De intentie is bewustwording. Ik snap zelf ook wel dat ik fout zat en dat wist ik voor de tijd ook. Maar het overkomt je gewoon.quote:Op dinsdag 7 november 2017 13:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Heb jij 'm ook gehad? Wat een verbondenheid voel ik weer met mijn broeder. Ben het overigens compleet eens met bovenstaande, educatief vond ik het allesbehalve en ik denk ook niet dat het de ware intentie is.
Wat een pech, ik heb het geluk dat het me nooit is overkomen of zal overkomen.quote:
Gelukkig maar chef! Het is vrij vervelend.quote:Op dinsdag 7 november 2017 13:28 schreef Mark het volgende:
[..]
Wat een pech, ik heb het geluk dat het me nooit is overkomen of zal overkomen.
Ik vind het ook ontzettend vervelend voor je dat het jou "gewoon overkomen is" dat je met alcohol op bent gaan rijden, was er maar een simpele manier geweest om te voorkomen dat jou en anderen dit is overkomen. Bijvoorbeeld niet drinken als je moet rijden, of andersom, slim genoeg zijn om niet te rijden als je gedronken hebt.quote:Op dinsdag 7 november 2017 13:31 schreef dimmak het volgende:
[..]
Gelukkig maar chef! Het is vrij vervelend.
Danku.quote:Op dinsdag 7 november 2017 13:54 schreef manifold het volgende:
[..]
Overigens respect voor TS die in tegenstelling tot anderen hier niet beweert dat het hem zomaar overkwam en zielig gaat lopen doen, maar gewoon het boetekleed aantrekt, mans genoeg is om de consequenties ervan te dragen en zijn gedrag er op aanpast.
Het is volgens mij ook de bedoeling dat iemand maar één keer een EMA krijgt, de keer daarna krijg je meestal meteen een 'onderzoek alcohol'. Als de vorige EMA >5 jaar geleden is, dan kan er wel opnieuw een EMA worden opgelegd. Er is ook nog de lichte EMA (LEMA) die kan wel gevolgd worden door een EMA binnen 5 jaar.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ken iemand die nu al voor de derde keer die cursus (of iets soortgelijks) volgt nadat ie met een paar drankjes ging rijden. Dat vind ik pas belachelijk. Gewoon 1 keer en daarna voorgoed kwijt lijkt me een stuk logischer.
Misschien rijdt ie wel vaker bezopen, maar dit is de eerste keer dat ie gepakt is.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Na sommige reacties in dit topic zeker.![]()
Een boete en (tijdelijke) rijontzegging moet voldoende zijn. Ook omdat TS waarschijnlijk niet eerder in de fout is gegaan.
Jawel, maar dan is het gepromoveerd naar misdrijf, en kun je er gevangenisstraf voor krijgen.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:26 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Oh ja, want zonder een rijbewijs kan je niet rijden.
Misschien heeft m'n tante wel een piemel.quote:Op woensdag 8 november 2017 08:40 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Misschien rijdt ie wel vaker bezopen, maar dit is de eerste keer dat ie gepakt is.
Met zulke hoeveelheden drank op gaan rijden is eerder een patroon dan uitzondering.
Ben je hierna vaker gecontroleerd? Staat je kenteken in een soort van database?quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:39 schreef dimmak het volgende:
Ligt aan de drukte, ik moest 4 maanden wachten.
Moet je altijd betalen, ook als je de cursus weigert.
Oh en IQ, het is geen hogere wiskunde wat je leert, maar de meesten gaan er weg en snappen er nog geen ruk van.Kwam zelfs een gast met de auto zonder rijbewijs. Man man man.
Hehe je bent de zoveelste die dit hier nu schrijft.quote:Op dinsdag 7 november 2017 21:39 schreef IkBenDeBaas het volgende:
En ineens na een paar drankjes kunnen ze heel slecht borden lezen en gaan ze naar Groningen in plaats van Amsterdam. Begrijp me niet verkeerd, tuurlijk tast het je rijvermogen negatief aan maar het CBR overdreef het nogal.
Ik reed op een snorfiets en de agenten die hier rond rijden ken ik goed (ik woon in een dorp). Dus overdag nooit gecontroleerd. Dat ik staande werd gehouden was het 03:00. Als je hier op een snorfiets rond die tijd rijdt laten ze je sowieso blazen.quote:Op woensdag 8 november 2017 10:39 schreef Planga het volgende:
[..]
Ben je hierna vaker gecontroleerd? Staat je kenteken in een soort van database?
Ga maar uit van een maand of 3-4quote:Op woensdag 8 november 2017 10:52 schreef Planga het volgende:
Die curus doe ik liefst deze maand. Ben je ervanaf. Net gebeld naar cjib. Eer de boete op de mat valt ben je al 4 tot 6 weken verder.
Het CBR neemt na die tijd zelfs pas contact met je op.
Bij de politie bedoel je? Sowieso.quote:Op woensdag 8 november 2017 10:39 schreef Planga het volgende:
[..]
Ben je hierna vaker gecontroleerd? Staat je kenteken in een soort van database?
Da's zo ongeveer 1 liter per uur!quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:48 schreef Planga het volgende:
[..]
Tussen 19:00 en 01:30 uur zo'n 15 flesjes bier op. Ik denk dat ik mazzel heb gehad en mijn lichaam een goede verwerking heeft.
Het staat volgens mij wel gekoppeld, maar ben er nooit om staande gehouden.quote:Op woensdag 8 november 2017 10:41 schreef Planga het volgende:
[..]
Hehe je bent de zoveelste die dit hier nu schrijft.
Mijn eerste ervaringen met het CBR zijn dramatisch. Ik heb via Facebook een aantal vragen gesteld omtrent dit voorval. Waar ze een reactie binnen een uur beloven wacht ik nu al 28 uur.
Via een contactformulier wordt een reactie binnen 2 dagen beloofd, ik wacht al 4 dagen.
Ben je na die tijd vaker gecontroleerd? Staat je kenteken ergens aan gekoppeld?
Wat dimmak zegt is ook wat ik erover gehoord heb. Mijn moeder moest onlangs opdraven.quote:
Een boete van 600 euro met te hard rijden? Lol.quote:Op woensdag 8 november 2017 18:40 schreef RamboDirk het volgende:
600 euro maar....zo'n boete pak je al snel met te hard rijden..
quote:Geen gegevens
Ik trof over u geen dossier aan in onze administratie. Eerst moeten wij een melding ontvangen van de politie. De politie mag hier tot 6 maanden over doen. Als er een melding binnenkomt, nemen wij binnen 4 weken een besluit. Hierover ontvangt u dan post.
Hebt u andere vragen, stuurt u gerust een e-mail terug. Vermeld dan alstublieft wanneer u bereikbaar bent en op welk telefoonnummer, zodat wij al uw vragen persoonlijk kunnen beantwoorden
Misschien even de politie bellen om te vragen of ze kunnen opschieten met de melding aan het CBR.quote:Op donderdag 9 november 2017 11:59 schreef Planga het volgende:
Holy fuck, even nagevraagd wanneer ik terecht kan voor zo een cursus.
[..]
Ik heb nog 149,50 uur staan, zit wel goed.quote:Op donderdag 9 november 2017 12:11 schreef Aethereal het volgende:
Je mag in de tussentijd toch gewoon rijden, dus maakt het an zich toch niet zoveel uit wanneer je die cursus moet doen? Houd er alleen rekening mee dat je 3 vrije dagen overhoudt zodat je met je werk geen problemen krijgt wanneer je die cursus moet volgen.
quote:als bestuurder van een motorrijtuig rijden, terwijl het alcoholgehalte van de adem, dan wel het bloed te hoog is; 505 µg/l t/m 570 µg/l (adem)
¤659,00 totaalbedrag.
Mocht je dan 10 jaar lang niks meer drinken of wat?quote:Op dinsdag 7 november 2017 20:24 schreef Urnotindangr het volgende:
Ik had 985 ugl. 1000¤ boete opgelegd in de rechtbank, 1 jaar rijbewijs kwijt en moest om de zoveel jaar bloedonderzoek en psychiater. Na 2 jaar-> 3 jaar -> 5 jaar dus in totaal 10 jaar gekost.
Betreft die ema cursus, daar zat ik op te wachten tot ik bericht kreeg, maar er kwam niks dus zelf maar contact opgenomen met cbr, nee meneer daar krijgt u vanzelf bericht van. Nooit meer iets van gehoord.
quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:46 schreef Planga het volgende:
[..]
Ik hoef niet eens voor de rechter te komen. Fijne dag
Oei, daar had je toch leukere dingen voor kunnen doen!quote:Op maandag 27 november 2017 11:49 schreef Planga het volgende:
4 november het feit gepleegd.
24 november de boete op mijn CJIB.
Details:
[..]
Hij proost vanavond gewoon op deze “goede” afloopquote:Op maandag 27 november 2017 12:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Oei, daar had je toch leukere dingen voor kunnen doen!
Inmiddels alweer alcohol gedronken, of sta je nog achter je 'nooit meer een druppel'?
Nog steeds niet, wel een keer Radler 2.0 opquote:Op maandag 27 november 2017 12:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Oei, daar had je toch leukere dingen voor kunnen doen!
Inmiddels alweer alcohol gedronken, of sta je nog achter je 'nooit meer een druppel'?
Goede afloop? Kost me 4 vrije dagen en totaal zo'n 1.500 piek.quote:Op maandag 27 november 2017 12:22 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Hij proost vanavond gewoon op deze “goede” afloop
Vind ik best een goede afloop.quote:Op maandag 27 november 2017 12:38 schreef Planga het volgende:
[..]
Goede afloop? Kost me 4 vrije dagen en totaal zo'n 1.500 piek.
Wat had jij dan een goede afloop gevonden?quote:Op maandag 27 november 2017 12:38 schreef Planga het volgende:
[..]
Wat wil je horen dan ? Aw ? Zielug ? Jij had uiteraard alleen maar een foei willen horen en 50 euro boete willen krijgen.. Ik vind het nog weinig..quote:Op maandag 27 november 2017 12:38 schreef Planga het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat met drank op rijden not-done is en afdoende bestraft dient te worden. Maar je kan ook overdrijven. We hebben in dit geval te maken met een eerste keer en een overschrijding die duidelijk te veel is, maar "Met zoveel drank op (want het is veel..)" is wel wat aan de overdreven kant.quote:Op maandag 27 november 2017 13:04 schreef poldervrouwtje het volgende:
[..]
Wat wil je horen dan ? Aw ? Zielug ? Jij had uiteraard alleen maar een foei willen horen en 50 euro boete willen krijgen.. Ik vind het nog weinig..
Met zoveel drank op (want het is veel..) hoor je domweg niet achter het stuur te zitten, dat je je rijbewijs mag behouden is dan de enige goede afloop voor jou.. Persoonlijk vind ik dat mensen die met drank op achter het stuur zitten hun rijbewijs voor x-aantal maanden kwijt moeten zijn en in ernstige gevallen voor altijd.. Ik mag aannemen dat er nu een aantekening bij je naam komt ? Dat je bij herhaling hem wel kwijt bent ?
Ik heb 0,0 compassie voor mensen met drank op achter het stuur..
Leg dat even uit aan mijn buurmeisje, die haar beste vriendin in haar armen zag sterven nadat ze aangereden waren door een dronken lamlul.quote:Op maandag 27 november 2017 13:30 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat met drank op rijden not-done is en afdoende bestraft dient te worden. Maar je kan ook overdrijven. We hebben in dit geval te maken met een eerste keer en een overschrijding die duidelijk te veel is, maar "Met zoveel drank op (want het is veel..)" is wel wat aan de overdreven kant.
550 UGL. Per glas hebben we het over ongeveer 110 UGL (0,25 promille). In dit geval gaat het dus om 5 glazen alcohol. Dat is niet belachelijk veel in mijn ogen.
TS claimt zelf 15 flesjes bier gedronken te hebben.quote:Op maandag 27 november 2017 13:30 schreef Coritchando het volgende:
550 UGL. Per glas hebben we het over ongeveer 110 UGL (0,25 promille). In dit geval gaat het dus om 5 glazen alcohol. Dat is niet belachelijk veel in mijn ogen.
Maar niet alcohol blijft voorgoed in je bloed, blijkt maar weer.quote:Op maandag 27 november 2017 13:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
TS claimt zelf 15 flesjes bier gedronken te hebben.
Leg jij even aan mijn oom uit dat mijn tante is overleden door de klapband van een vrachtwagen.quote:Op maandag 27 november 2017 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Leg dat even uit aan mijn buurmeisje, die haar beste vriendin in haar armen zag sterven nadat ze aangereden waren door een dronken lamlul.
Ja? Dat was een bewust risico dat de chauffeur nam?quote:Op maandag 27 november 2017 13:55 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Leg jij even aan mijn oom uit dat mijn tante is overleden door de klapband van een vrachtwagen.
Hij had ook voor betere banden kunnen zorgen toch?quote:Op maandag 27 november 2017 13:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja? Dat was een bewust risico dat de chauffeur nam?
Zit je hier nou echt pure pech te vergelijken met bewust het risico nemen dat je iemand wat aandoet omdat je zo nodig met je bezopen kop achter het stuur moest stappen?
Ik ken een chauffeur waarbij dat is gebeurd, heeft nooit meer een meter gereden. Drankrijders daarentegen zijn mensen zonder een greintje geweten. Daarop inpraten heeft dan ook geen zin.quote:Op maandag 27 november 2017 13:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja? Dat was een bewust risico dat de chauffeur nam?
Zit je hier nou echt pure pech te vergelijken met bewust het risico nemen dat je iemand wat aandoet omdat je zo nodig met je bezopen kop achter het stuur moest stappen?
TS had dan kennelijk al een behoorlijk probleem met tellen, of hij zag al driedubbel, want hij stelt zelf dat hij er 15 ophad, of ga je dat ook nog goedpraten omdat hij kennelijk nog maar 550 ugl blies?quote:Op maandag 27 november 2017 13:58 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Hij had ook voor betere banden kunnen zorgen toch?
Maar anders leg je even aan een vriendin van mij uit dat haar man dood is gegaan omdat ze in het ziekenhuis niet goed opgelet hebben bij de behandeling.
Je hebt absoluut een punt met dat je niet moet drinken en rijden. Maar laten we ook vooral niet gaan overdrijven. Niet iedereen met 5 biertjes op is een moordenaar die dagelijks katjelam zich in het verkeer begeeft.
Ik gooi altijd met messen door een menigte.. dat ik nog nooit iemand geraakt heb komt omdat ik goed kan gooien..quote:Op maandag 27 november 2017 13:58 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Maar anders leg je even aan een vriendin van mij uit dat haar man dood is gegaan omdat ze in het ziekenhuis niet goed opgelet hebben bij de behandeling.
Je hebt absoluut een punt met dat je niet moet drinken en rijden. Maar laten we ook vooral niet gaan overdrijven. Niet iedereen met 5 biertjes op is een moordenaar die dagelijks katjelam zich in het verkeer begeeft.
Ja, voor een feestje / sociale activiteit is dat niet belachelijk veel.quote:Op maandag 27 november 2017 13:30 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat met drank op rijden not-done is en afdoende bestraft dient te worden. Maar je kan ook overdrijven. We hebben in dit geval te maken met een eerste keer en een overschrijding die duidelijk te veel is, maar "Met zoveel drank op (want het is veel..)" is wel wat aan de overdreven kant.
Ik verdedig niet dat TS geen forse straf dient te krijgen en ik verdedig ook niet dat dit allemaal maar moet kunnen. Maar ik verdedig wel mijn standpunt dat we niet moeten gaan overdrijven en doen alsof 550 UGL zwaar katjelam is en we hem zo hard moeten straffen dat zijn leven maanden of jarenlang naar de klote is.quote:Op maandag 27 november 2017 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS had dan kennelijk al een behoorlijk probleem met tellen, of hij zag al driedubbel, want hij stelt zelf dat hij er 15 ophad, of ga je dat ook nog goedpraten omdat hij kennelijk nog maar 550 ugl blies?
Volgens jouw manier van redeneren is het logisch en correct wanneer de arts zou zeggen 'tsja mevrouw, er zaten inderdaad wat luchtbelletjes in het infuus, waardoor uw man een hartstilstand heeft gekregen. Maar als ik zondagmiddag een brood bak, zitten er ook altijd wat luchtbelletjes in mijn deeg, dus als je het zo bekijkt valt het allemaal reuze mee'.quote:Op maandag 27 november 2017 13:58 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ook al is het maar eenmalig, drinken en rijden hoort niet. Of het er één is of 10, het risico is gewoon te groot.quote:Op maandag 27 november 2017 13:58 schreef Coritchando het volgende:
[..]
5 glazen is teveel, dat kunnen we zelfs gemakkelijk onafhankelijk vaststellen. Aangezien 2 glazen mogen.quote:Op maandag 27 november 2017 14:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, voor een feestje / sociale activiteit is dat niet belachelijk veel.
Maar omdat TS deelnam aan het verkeer, kijkt politie en justitie naar de hoeveelheid alcohol die nog acceptabel is om in het verkeer deel te nemen. En dan is 5 glazen schandalig veel. Dat is ook geen kwestie van 'och, het kan nog wel'. Iedereen die enig verstand heeft zal 5 glazen te veel vinden voor in het verkeer. Omdat het dat simpelweg is.
Maw, de hoeveelheid alcohol vergelijken met een sociale situatie om dan te oordelen dat 'het wel mee valt' slaat echt compleet nergens op.
Jij hebt natuurlijk nooit een fout gemaakt in je leven? Vertel eens, hoe is dat om perfect te zijn?quote:Op maandag 27 november 2017 14:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ook al is het maar eenmalig, drinken en rijden hoort niet. Of het er één is of 10, het risico is gewoon te groot.
Nee, dat komt omdat je geen vrienden hebt dus altijd alleen bent.quote:Op maandag 27 november 2017 14:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik gooi altijd met messen door een menigte.. dat ik nog nooit iemand geraakt heb komt omdat ik goed kan gooien..
Oh is dat het..quote:Op maandag 27 november 2017 14:17 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Nee, dat komt omdat je geen vrienden hebt dus altijd alleen bent.
Maar 2,5 x zoveel. Dan is iedereen toch al dat punt van 'zou ik nog mogen en kunnen rijden?' al lang en breed voorbij?quote:Op maandag 27 november 2017 14:17 schreef Coritchando het volgende:
[..]
5 glazen is teveel, dat kunnen we zelfs gemakkelijk onafhankelijk vaststellen. Aangezien 2 glazen mogen.
Schandalig veel vind ik echt schandalig overdreven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |