SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Referendum sleepwet![]()
Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
Het referendum zal er komen!
![]()
Ow. Ik stel ook geen diagnose. Ik constateer alleen dat zijn reactie past in het beeld wat ik van hem heb.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:18 schreef Rangono het volgende:
Wat ik bedoel is dat mijn analyse omtrent iemand zijn mentale toestand niet relevant is. Ben namelijk geen psycholoog of neurowetenschapper.
Dat kan. Ik persoonlijk ken ik geen enkele politicus dat niet een tikkeltje vol van zichzelf is.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:19 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ow. Ik stel ook geen diagnose. Ik constateer alleen dat zijn reactie past in het beeld wat ik van hem heb.
Nee, maar een onderscheid tussen 1 tikkeltje en meerdere tikkeltjes durf ik wel te maken.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:20 schreef Rangono het volgende:
[..]
Dat kan. Ik persoonlijk ken ik geen enkele politicus dat niet een tikkeltje vol van zichzelf is.
Tja, met ongeveer alles niet eensquote:Op zaterdag 4 november 2017 13:24 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nee, maar een onderscheid tussen 1 tikkeltje en meerdere tikkeltjes durf ik wel te maken.
Wat overigens ook totaal irrelevant is voor de beoordeling van iemands ideologie. Voor een uiteindelijke keuze bij de verkiezingen wel, maar dat gaat in dit geval sowieso niet spelen.
Beleid ontwikkelen? Er zijn maar 3 partijen die dat kunnen doen. Wat verwacht je anders van een partij met 2 zetels dan hun campagne voortzetten?quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:29 schreef Abschirmdienst het volgende:
Lekker je tijd steken in een referendum dat genegeerd wordt en vervolgens geen enkel serieus beleid ontwikkelen. Echte academicus die Baudet, zelfs de regenten van de PvdA stonden niet zo ver van de realiteit af.
Hoho, vergeet de integratiewet van afgelopen Februari niet....quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:29 schreef Abschirmdienst het volgende:
Lekker je tijd steken in een referendum dat genegeerd wordt en vervolgens geen enkel serieus beleid ontwikkelen. Echte academicus die Baudet, zelfs de regenten van de PvdA stonden niet zo ver van de realiteit af.
Jij, of ik? Ik ben het met behoorlijk wat eens, in ieder geval.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:31 schreef Rangono het volgende:
[..]
Tja, met ongeveer alles niet eens
Probleem is dat nuance in de hedendaagse maatschappij ver te zoeken is. Elke uitspraak die ook maar iets naar de extreme kant neigt wordt ook meteen in die hoek gegooid zonder enig idee van context of motivatie te hebben.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:33 schreef LelijKnap het volgende:
Ik vind die narcistische trekjes niet zo'n probleem. De zelfverheerlijkende uitspraken gaan meestal gepaard met een 'typisch' lachje. Er zit wel iets van zelfspot in volgens mij.
Klopt. Wat meer ervaring is wel goed. Overigens heeft hij ook erg goede debatten neergezet. Dijkhoff was m hier gewoon te slim af inderdaad. Een beetje ervaring zal m vast beter maken. Dat laatste liever niet, gewoon op de inhoud debatteren.quote:Inderdaad, hij moet zich het debat in de kamer gewoon eigen gaan maken en een Dijkhoff dan met zijn eigen wapens bestrijden.
Ik ben voor raadgevend referenda, tegen bindende referenda.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:34 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Jij, of ik? Ik ben het met behoorlijk wat eens, in ieder geval.
Ik ben alleen 100% tegen referenda zoals Baudet die wel wil. En ik snap zijn voorliefde daarvoor ook totaal niet, past helemaal niet in zijn verdere visie. Alleen vanuit zijn populistische invalshoek snap ik het, maar dan is het een praktische keuze en geen ideologische.
Veel wordt erg autistisch opgevat idd. Zo'n uitspraak wordt dan naakt, los van omstandigheden, vorm, stemhoogte, etc, overgenomen.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Probleem is dat nuance in de hedendaagse maatschappij ver te zoeken is. Elke uitspraak die ook maar iets naar de extreme kant neigt wordt ook meteen in die hoek gegooid zonder enig idee van context of motivatie te hebben.
Hij is tegen het leger mensen in nette kleding dat, omdat ze leuk kunnen debatteren, het land mogen besturen. Dit betekent dat de uitvoerende macht gewoon niet aan de partijen gekoppeld moet zijn en dat het volk de politici op hun plek moet kunnen zetten als ze weer eens kiezersbedrog plegen.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:34 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Jij, of ik? Ik ben het met behoorlijk wat eens, in ieder geval.
Ik ben alleen 100% tegen referenda zoals Baudet die wel wil. En ik snap zijn voorliefde daarvoor ook totaal niet, past helemaal niet in zijn verdere visie. Alleen vanuit zijn populistische invalshoek snap ik het, maar dan is het een praktische keuze en geen ideologische.
quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:33 schreef LelijKnap het volgende:
Ik vind die narcistische trekjes niet zo'n probleem. De zelfverheerlijkende uitspraken gaan meestal gepaard met een 'typisch' lachje. Er zit wel iets van zelfspot in volgens mij.
Dat is geen zelfspot maar zelfvoldaanheid.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:33 schreef LelijKnap het volgende:
Ze hebben hetzelfde doel en dezelfde beperkingen.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:36 schreef Rangono het volgende:
[..]
Ik ben voor raadgevend referenda, tegen bindende referenda.
Het probleem is dat iets als 'kiezersbedrog' benoemen, puur populisme is. Er is geen sprake van kiezersbedrog, er is sprake van een partijenstelsel waarin coalities gevormd moeten worden.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij is tegen het leger mensen in nette kleding dat, omdat ze leuk kunnen debatteren, het land mogen besturen. Dit betekent dat de uitvoerende macht gewoon niet aan de partijen gekoppeld moet zijn en dat het volk de politici op hun plek moet kunnen zetten als ze weer eens kiezersbedrog plegen.
Waarom wordt dat (eerste) fragmentje niet in beeld getoond maar ontbloot uitgetypt? Waar is z'n gezichtsuitdrukking? Wat werd ervoor gezegd, wat volgde erna?quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nou..
Weinig zelfspot in dit fragmentje toch wel.
Beetje lastig want radio. En dan is het ook helemaal niet relevant meer wat z'n gezichtsuitdrukking op dat moment is, toch? Ik hoor geen greintje zelfspot in zijn stem in ieder geval.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom wordt dat (eerste) fragmentje niet in beeld getoond maar ontbloot uitgetypt? Waar is z'n gezichtsuitdrukking? Wat werd ervoor gezegd, wat volgde erna?
Weer dit objectieve fragment? Dat is al de 10e keerquote:Op zaterdag 4 november 2017 13:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nou..
Weinig zelfspot in dit fragmentje toch wel.
Stelt toch vrij goed wat er allemaal mis is met Baudet in mijn ogen.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:49 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Weer dit objectieve fragment? Dat is al de 10e keer
Als populist heeft hij die retorica en verkleedpartijtjes natuurlijk wel nodig.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:35 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Klopt. Wat meer ervaring is wel goed. Overigens heeft hij ook erg goede debatten neergezet. Dijkhoff was m hier gewoon te slim af inderdaad. Een beetje ervaring zal m vast beter maken. Dat laatste liever niet, gewoon op de inhoud debatteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |