abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:16:35 #1
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174862479

Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_174862504
Wat ik bedoel is dat mijn analyse omtrent iemand zijn mentale toestand niet relevant is. Ben namelijk geen psycholoog of neurowetenschapper.
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:19:40 #3
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174862530
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:18 schreef Rangono het volgende:
Wat ik bedoel is dat mijn analyse omtrent iemand zijn mentale toestand niet relevant is. Ben namelijk geen psycholoog of neurowetenschapper.
Ow. Ik stel ook geen diagnose. Ik constateer alleen dat zijn reactie past in het beeld wat ik van hem heb.
pi_174862548
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:19 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ow. Ik stel ook geen diagnose. Ik constateer alleen dat zijn reactie past in het beeld wat ik van hem heb.
Dat kan. Ik persoonlijk ken ik geen enkele politicus dat niet een tikkeltje vol van zichzelf is.
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:24:42 #5
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174862611
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:20 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat kan. Ik persoonlijk ken ik geen enkele politicus dat niet een tikkeltje vol van zichzelf is.
Nee, maar een onderscheid tussen 1 tikkeltje en meerdere tikkeltjes durf ik wel te maken.

Wat overigens ook totaal irrelevant is voor de beoordeling van iemands ideologie. Voor een uiteindelijke keuze bij de verkiezingen wel, maar dat gaat in dit geval sowieso niet spelen.
pi_174862692
Lekker je tijd steken in een referendum dat genegeerd wordt en vervolgens geen enkel serieus beleid ontwikkelen. Echte academicus die Baudet, zelfs de regenten van de PvdA stonden niet zo ver van de realiteit af.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174862733
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:24 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee, maar een onderscheid tussen 1 tikkeltje en meerdere tikkeltjes durf ik wel te maken.

Wat overigens ook totaal irrelevant is voor de beoordeling van iemands ideologie. Voor een uiteindelijke keuze bij de verkiezingen wel, maar dat gaat in dit geval sowieso niet spelen.
Tja, met ongeveer alles niet eens :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 13:31:53 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174862738
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:29 schreef Abschirmdienst het volgende:
Lekker je tijd steken in een referendum dat genegeerd wordt en vervolgens geen enkel serieus beleid ontwikkelen. Echte academicus die Baudet, zelfs de regenten van de PvdA stonden niet zo ver van de realiteit af.
Beleid ontwikkelen? Er zijn maar 3 partijen die dat kunnen doen. Wat verwacht je anders van een partij met 2 zetels dan hun campagne voortzetten?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:32:05 #9
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174862742
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:29 schreef Abschirmdienst het volgende:
Hoho, vergeet de integratiewet van afgelopen Februari niet....
pi_174862766
Ik vind die narcistische trekjes niet zo'n probleem. De zelfverheerlijkende uitspraken gaan meestal gepaard met een 'typisch' lachje. Er zit wel iets van zelfspot in volgens mij.
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:34:45 #11
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174862787
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:31 schreef Rangono het volgende:

[..]

Tja, met ongeveer alles niet eens :)
Jij, of ik? Ik ben het met behoorlijk wat eens, in ieder geval.

Ik ben alleen 100% tegen referenda zoals Baudet die wel wil. En ik snap zijn voorliefde daarvoor ook totaal niet, past helemaal niet in zijn verdere visie. Alleen vanuit zijn populistische invalshoek snap ik het, maar dan is het een praktische keuze en geen ideologische.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 13:35:17 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174862798
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:33 schreef LelijKnap het volgende:
Ik vind die narcistische trekjes niet zo'n probleem. De zelfverheerlijkende uitspraken gaan meestal gepaard met een 'typisch' lachje. Er zit wel iets van zelfspot in volgens mij.
Probleem is dat nuance in de hedendaagse maatschappij ver te zoeken is. Elke uitspraak die ook maar iets naar de extreme kant neigt wordt ook meteen in die hoek gegooid zonder enig idee van context of motivatie te hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174862806
quote:
Inderdaad, hij moet zich het debat in de kamer gewoon eigen gaan maken en een Dijkhoff dan met zijn eigen wapens bestrijden.
Klopt. Wat meer ervaring is wel goed. Overigens heeft hij ook erg goede debatten neergezet. Dijkhoff was m hier gewoon te slim af inderdaad. Een beetje ervaring zal m vast beter maken. Dat laatste liever niet, gewoon op de inhoud debatteren.
pi_174862811
Ach man o man, wat een armoe. Heb je wel eens goed naar de kop van Pechtold gekeken als die weer eens spreekt? als we dan toch aan amateurpsychologie gaan doen en iemand moeten bestempelen als narcistisch.....
pi_174862817
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:34 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik ben alleen 100% tegen referenda zoals Baudet die wel wil. En ik snap zijn voorliefde daarvoor ook totaal niet, past helemaal niet in zijn verdere visie. Alleen vanuit zijn populistische invalshoek snap ik het, maar dan is het een praktische keuze en geen ideologische.
Ik ben voor raadgevend referenda, tegen bindende referenda.
pi_174862840
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Probleem is dat nuance in de hedendaagse maatschappij ver te zoeken is. Elke uitspraak die ook maar iets naar de extreme kant neigt wordt ook meteen in die hoek gegooid zonder enig idee van context of motivatie te hebben.
Veel wordt erg autistisch opgevat idd. Zo'n uitspraak wordt dan naakt, los van omstandigheden, vorm, stemhoogte, etc, overgenomen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 13:39:01 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174862852
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:34 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hij is tegen het leger mensen in nette kleding dat, omdat ze leuk kunnen debatteren, het land mogen besturen. Dit betekent dat de uitvoerende macht gewoon niet aan de partijen gekoppeld moet zijn en dat het volk de politici op hun plek moet kunnen zetten als ze weer eens kiezersbedrog plegen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:42:17 #18
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174862894
quote:

Nou..

Weinig zelfspot in dit fragmentje toch wel.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:43:27 #19
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174862913
quote:
Dat is geen zelfspot maar zelfvoldaanheid.

Daarbij leert een intelligente narcist op een gegeven moment hoe hij bescheidenheid veinst, maar zal de slimme kijker er wel doorheen prikken.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:44:05 #20
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174862919
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:36 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik ben voor raadgevend referenda, tegen bindende referenda.
Ze hebben hetzelfde doel en dezelfde beperkingen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hij is tegen het leger mensen in nette kleding dat, omdat ze leuk kunnen debatteren, het land mogen besturen. Dit betekent dat de uitvoerende macht gewoon niet aan de partijen gekoppeld moet zijn en dat het volk de politici op hun plek moet kunnen zetten als ze weer eens kiezersbedrog plegen.
Het probleem is dat iets als 'kiezersbedrog' benoemen, puur populisme is. Er is geen sprake van kiezersbedrog, er is sprake van een partijenstelsel waarin coalities gevormd moeten worden.

Referenda zijn voer voor populisten en zijn een gevaar voor het algemeen belang (hoe tegenstrijdig dat ook lijkt) en de afwegingen die een regering maakt in hun regeerakkoord.

Een regering moet een referendum kunnen uitschrijven. Misschien moet je elke regering wel verplichten om dat een x aantal keer te doen, dat in elk regeerakkoord minimaal 3 referenda momenten moeten zitten.

Maar niet de burger laten bepalen op welk moment en welk onderwerp, dat slaat nergens op. Zeker niet als je er vervolgens niets mee hoeft.
pi_174862940
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:42 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nou..

Waarom wordt dat (eerste) fragmentje niet in beeld getoond maar ontbloot uitgetypt? Waar is z'n gezichtsuitdrukking? Wat werd ervoor gezegd, wat volgde erna?
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:48:40 #22
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174862984
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom wordt dat (eerste) fragmentje niet in beeld getoond maar ontbloot uitgetypt? Waar is z'n gezichtsuitdrukking? Wat werd ervoor gezegd, wat volgde erna?
Beetje lastig want radio. En dan is het ook helemaal niet relevant meer wat z'n gezichtsuitdrukking op dat moment is, toch? Ik hoor geen greintje zelfspot in zijn stem in ieder geval.
pi_174863004
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:42 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nou..

Weer dit objectieve fragment? Dat is al de 10e keer
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:51:42 #24
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174863032
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Weer dit objectieve fragment? Dat is al de 10e keer
Stelt toch vrij goed wat er allemaal mis is met Baudet in mijn ogen.
pi_174863037
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt. Wat meer ervaring is wel goed. Overigens heeft hij ook erg goede debatten neergezet. Dijkhoff was m hier gewoon te slim af inderdaad. Een beetje ervaring zal m vast beter maken. Dat laatste liever niet, gewoon op de inhoud debatteren.
Als populist heeft hij die retorica en verkleedpartijtjes natuurlijk wel nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')