abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 november 2017 @ 09:44:48 #1
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_174840081
Ik wil dit jaar mijn personeel een kerstpakket geven. Ik heb 12 man en zat te denken aan 40 euro per persoon.

Maar ik kom niet verder dan de Makro. Het mag best traditioneel zijn, mijn personeel houd van gewoon. Dus vermoedelijk een doos met eten zal het beste in de smaak vallen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_174840100
Toch niets mis met de makro. Het gaat om het gebaar.
pi_174840114
Lijkt mij prima, sowieso is een doos vol eten een stuk nuttiger dan van die figuren die allerlei wijn flessen en dergelijke er in gaan stoppen.

Ikzelf hield vroeger ook van praktisch.
  vrijdag 3 november 2017 @ 09:48:00 #4
3542 Gia
User under construction
pi_174840126
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:44 schreef trigt013 het volgende:
Ik wil dit jaar mijn personeel een kerstpakket geven. Ik heb 12 man en zat te denken aan 40 euro per persoon.

Maar ik kom niet verder dan de Makro. Het mag best traditioneel zijn, mijn personeel houd van gewoon. Dus vermoedelijk een doos met eten zal het beste in de smaak vallen.
https://www.bol.com/nl/m/service/cadeaubon-feestdagen/index.html
pi_174840154
Wij krijgen elk jaar een soort van cadeaubon dat je kunt inwisselen op een cadeausite.
Daar Kun je echt van alles kiezen.
Van traditionele pakketten, tot bijvoorbeeld rituals.

https://www.mijncarrousel.nl
  vrijdag 3 november 2017 @ 09:52:56 #6
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_174840212
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:49 schreef amaranta het volgende:
Wij krijgen elk jaar een soort van cadeaubon dat je kunt inwisselen op een cadeausite.
Daar Kun je echt van alles kiezen.
Van traditionele pakketten, tot bijvoorbeeld rituals.

https://www.mijncarrousel.nl
Perfect inderdaad! Geef de werknemers de keuze wat ze in hun pakket willen. ^O^
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_174840306
Voor maar 12 man kan je het toch prima zelf samen stellen? Krijg je ook een stuk meer waar voor je geld, zeker als je aanbiedingen kiest. Plus dat je niet met opvul spul zit dat eigenlijk niemand echt lekker vindt. Bij mijn mans oude werk kreeg altijd een iemand de taak om de pakketten (40) te regelen, elk jaar in een thema.

Nu is het elk jaar een kadobon, misschien nuttiger, maar wel een stuk minder leuk en minder persoonlijk imo.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174840338
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:49 schreef amaranta het volgende:
Wij krijgen elk jaar een soort van cadeaubon dat je kunt inwisselen op een cadeausite.
Daar Kun je echt van alles kiezen.
Van traditionele pakketten, tot bijvoorbeeld rituals.

https://www.mijncarrousel.nl
Ik heb altijd beide gehad. Dus een traditioneel pakket met daarin een bon om zelf nog iets uit te zoeken.

Ik vind een traditioneel pakket altijd leuk, vooral als er wat "normale" artikelen in zitten. Volgens mij had mijn vorige werkgever altijd pakketten van de Sligro en die waren best prima.
Don't let my username fool you...
pi_174840527
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:58 schreef FlyingFish het volgende:
Voor maar 12 man kan je het toch prima zelf samen stellen? Krijg je ook een stuk meer waar voor je geld, zeker als je aanbiedingen kiest. Plus dat je niet met opvul spul zit dat eigenlijk niemand echt lekker vindt. Bij mijn mans oude werk kreeg altijd een iemand de taak om de pakketten (40) te regelen, elk jaar in een thema.

Nu is het elk jaar een kadobon, misschien nuttiger, maar wel een stuk minder leuk en minder persoonlijk imo.
Een collega en ik hebben vorig jaar inderdaad ook in opdracht van de baas een kerstpakket samengesteld uitgezocht voor zo'n 20 personen :) We gingen over naar een nieuwe organisatie, dus we hebben er een thema 'oud en nieuw' van gemaakt. We hebben een goede kaashandel opgebeld en gevraagd of hij er een goede fles bubbels in wilde doen en verder een richtprijs gegeven en gezegd dat er twee vegetariërs waren. Kaasboer vond het leuk om te doen en wij vonden het een hartstikke leuk en lekker pakket om te krijgen ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 03-11-2017 10:30:18 ]
Somebody that I used to know
  vrijdag 3 november 2017 @ 10:20:25 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174840657
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:00 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb altijd beide gehad. Dus een traditioneel pakket met daarin een bon om zelf nog iets uit te zoeken.

Ik vind een traditioneel pakket altijd leuk, vooral als er wat "normale" artikelen in zitten. Volgens mij had mijn vorige werkgever altijd pakketten van de Sligro en die waren best prima.
Ik vind dat er altijd maar vage dingen in die pakketten zitten.
Rare sauzen of chips met hondenbrokkensmaak.

Ik kies echt liever zelf.

Ik heb al eens een gezelschapspel gekozen. Vorig jaar een nieuwe ladyshave.
Een keer een leenbakker bon.
  vrijdag 3 november 2017 @ 10:21:04 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174840672
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:11 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Een collega en ik hebben vorig jaar inderdaad ook in opdracht van de baas een kerstpakket samengesteld voor zo'n 20 personen :) We gingen over naar een nieuwe organisatie, dus we hebben er een thema 'oud en nieuw' van gemaakt. We hebben een goede kaashandel opgebeld en gevraagd of hij er een goede fles bubbels in wilde doen en verder een richtprijs gegeven en gezegd dat er twee vegetariërs waren. Kaasboer vond het leuk om te doen en wij vonden het een hartstikke leuk en lekker pakket om te krijgen ^O^
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:11 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Een collega en ik hebben vorig jaar inderdaad ook in opdracht van de baas een kerstpakket samengesteld voor zo'n 20 personen :) We gingen over naar een nieuwe organisatie, dus we hebben er een thema 'oud en nieuw' van gemaakt. We hebben een goede kaashandel opgebeld en gevraagd of hij er een goede fles bubbels in wilde doen en verder een richtprijs gegeven en gezegd dat er twee vegetariërs waren. Kaasboer vond het leuk om te doen en wij vonden het een hartstikke leuk en lekker pakket om te krijgen ^O^
Dus de kaasboer heeft het pakket samen gesteld ...
  vrijdag 3 november 2017 @ 10:22:31 #12
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_174840700
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:58 schreef FlyingFish het volgende:
Voor maar 12 man kan je het toch prima zelf samen stellen? Krijg je ook een stuk meer waar voor je geld, zeker als je aanbiedingen kiest. Plus dat je niet met opvul spul zit dat eigenlijk niemand echt lekker vindt. Bij mijn mans oude werk kreeg altijd een iemand de taak om de pakketten (40) te regelen, elk jaar in een thema.

Nu is het elk jaar een kadobon, misschien nuttiger, maar wel een stuk minder leuk en minder persoonlijk imo.
Dat is natuurlijk ook een idee.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_174840718
Een ex van mij werkte bij Blokker..die kreeg een Blokker Cadeaucard van ¤25,- alleen te gebruiken in de Blokker dus, en voor 1 februari in te leveren anders verviel die.

Geef dan niks
pi_174840803
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:49 schreef amaranta het volgende:
Wij krijgen elk jaar een soort van cadeaubon dat je kunt inwisselen op een cadeausite.
Daar Kun je echt van alles kiezen.
Van traditionele pakketten, tot bijvoorbeeld rituals.

https://www.mijncarrousel.nl
Hier ging 90% van de mensen voor een cadeaubon. Twee jaar geleden koos ik, als zovelen, de bon van de V&D... En toen viel V&D om. Daar moet ik wel bij zeggen dat cadeaucarroussel al bij het eerste gerommel héél rap een mail rond heeft laten gaan aan iedereen met zo'n V&D-bon dat ze deze rap moesten gaan besteden. ^O^

Vorig jaar ging ik voor de Xenos. En toen kwam moederbedrijf Blokker in de problemen. :')

Maar ik zou het ook zelf samenstellen. Veel persoonlijker en voor twaalf kerstpakketten is het geen uren werk. Daar komt bij dat je de gelegenheid hebt om rekening te houden met individuele wensen, zoals vegetarisme of allergieën.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_174840810
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

[..]

Dus de kaasboer heeft het pakket samen gesteld ...
Ja, uitgezocht/geregeld is een betere term. Het eerste idee was wel dat we het zelf zouden samenstellen.
Somebody that I used to know
  vrijdag 3 november 2017 @ 10:31:24 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174840847
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hier ging 90% van de mensen voor een cadeaubon. Twee jaar geleden koos ik, als zovelen, de bon van de V&D... En toen viel V&D om. Daar moet ik wel bij zeggen dat cadeaucarroussel al bij het eerste gerommel héél rap een mail rond heeft laten gaan aan iedereen met zo'n V&D-bon dat ze deze rap moesten gaan besteden. ^O^

Vorig jaar ging ik voor de Xenos. En toen kwam moederbedrijf Blokker in de problemen. :')

Maar ik zou het ook zelf samenstellen. Veel persoonlijker en voor twaalf kerstpakketten is het geen uren werk.
Ik had ook een paar collega’s die een v&d bon hadden.
Weet niet meer hoe dat opgelost is.
  vrijdag 3 november 2017 @ 10:31:50 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_174840853
Ik werkte ooit bij een bedrijf waar het financieel al een tijdje nogal matig ging. Toch kregen we een kerstpakket. Er zat een forse snijplank in. Personeel vroeg zich grappend af of hun functie "op het hakblok lag".
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 3 november 2017 @ 10:34:00 #18
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174840879
2 jaar terug kreeg ik een vuurkorf, incl blokken hout :{

ik woon in een flat ;(
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 3 november 2017 @ 10:38:27 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174840933
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:34 schreef junkiesietze het volgende:
2 jaar terug kreeg ik een vuurkorf, incl blokken hout :{

ik woon in een flat ;(
Ik ben erg blij met de huidige opzet.

Ik heb weleens gekregen:
* een videoband
* 2 champagne met logo werkgever
* 1 pizzabord en 1 pasta bord (we zijn toen onderling maar gaan ruilen)
* gesprekskaarten
  vrijdag 3 november 2017 @ 10:42:49 #20
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174840995
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik ben erg blij met de huidige opzet.

Ik heb weleens gekregen:
* een videoband
* 2 champagne met logo werkgever
* 1 pizzabord en 1 pasta bord (we zijn toen onderling maar gaan ruilen)
* gesprekskaarten
1 lege videoband?
je werkte bij een videotheek?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_174841309
een vriend van me werkte paar jaar terug ook niet bij een heel grote organisatie. Die kreeg begin november een vragenlijstje met vragen welke je moest omcirkelen. Was kort/bondig:
wit, melk of puur,
rood of wit
kaas of worst
thee, koffie of chocomelk
koken of bakken
bad of douche
zout of zoet enz...

En op die manier werd er dan een pakket samen gesteld. Was onder de collega's ook gewoon heel leuk om te zien wie wat had ingevuld en gekregen enz. Leuker en waarschijnlijk zit er meer in dan een Macropakket.

Een cadeaubon van pluimen of bol.com oid met flesje wijn of een doos chocola is ook leuk om te krijgen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:07:09 #22
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_174841338
Een bol.com bon is het hier de laatste jaren, nog maar zien of we die dit jaar ook weer krijgen.

Mocht je voor de doos met eten gaan dan is het veel goedkoper om die zelf samen te stellen en alleen de dozen te kopen.
Dum de dum
pi_174841348
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lijkt mij prima, sowieso is een doos vol eten een stuk nuttiger dan van die figuren die allerlei wijn flessen en dergelijke er in gaan stoppen.

Ikzelf hield vroeger ook van praktisch.
Wijn is toch prima?
  Vis een optie? vrijdag 3 november 2017 @ 11:10:46 #24
70532 loveli
N
pi_174841376
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hier ging 90% van de mensen voor een cadeaubon. Twee jaar geleden koos ik, als zovelen, de bon van de V&D... En toen viel V&D om. Daar moet ik wel bij zeggen dat cadeaucarroussel al bij het eerste gerommel héél rap een mail rond heeft laten gaan aan iedereen met zo'n V&D-bon dat ze deze rap moesten gaan besteden. ^O^

Vorig jaar ging ik voor de Xenos. En toen kwam moederbedrijf Blokker in de problemen. :')

Maar ik zou het ook zelf samenstellen. Veel persoonlijker en voor twaalf kerstpakketten is het geen uren werk. Daar komt bij dat je de gelegenheid hebt om rekening te houden met individuele wensen, zoals vegetarisme of allergieën.
Voor de werkgelegenheid in NL hoop ik dat je dit jaar gewoon een kant en klaar kerstpakket krijgt.
crap in = crap out
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:13:18 #25
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_174841405
Ik vind elk kerstpakket prima, zolang t maar geen pluim, of belevenis, of andere kut-bon die je nergens aan kan besteden is.

Vorig jaar kregen we van werkgever een kookboek, samengesteld door de afdeling communicatie, met recepten van en door collega's. Dat vond ik tot nu toe leuker dan al die voedselpakketten, barbecues, sneeuwscheppen en cadeaubonnen die ik eerder kreeg.

Van mijn opdrachtgever kreeg ik een fles goeie port. Dat was ook meer dan welkom.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:15:10 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174841430
Doe zoals ze bij mijn vader een keer hebben gedaan.
Stuur ze een brief waarin je uitlegd het geld van hun kerstpakket gedoneerd te hebben aan een goeddoel voor derde wereldlanden.
Goed voor het moraal ^O^
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:15:46 #27
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_174841432
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:42 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

1 lege videoband?
je werkte bij een videotheek?
Er stond een film op.
En nee. Ik werkte niet bij de videotheek.
pi_174841458
Ik krijg goedkope bedrijfskleding :') het gaat om het gebaar....
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_174841465
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:44 schreef trigt013 het volgende:
Ik wil dit jaar mijn personeel een kerstpakket geven. Ik heb 12 man en zat te denken aan 40 euro per persoon.

Maar ik kom niet verder dan de Makro. Het mag best traditioneel zijn, mijn personeel houd van gewoon. Dus vermoedelijk een doos met eten zal het beste in de smaak vallen.
40 euro de man = 480 euro.
Ik zou zeggen in plaats van je bezig te houden met dergelijke bullshit, stop 100 euro pp in een envelop, kaartje erbij met dikke merci, fijne feestdagen en tot volgend jaar. Dan ben je 720 euro duurder uit, maar waarschijnlijk gaat dat meer gewaardeerd worden dan zo een klote kerstpakket waar toch de helft van weggetieft wordt.

Bovendien heb je nu tijd over om je niet bezig hoeven te houden met deze ongein, dus die 720 euro is makkelijk terugverdient omdat je gewoon de tijd die je gewonnen hebt door geen kerstpakket uit te hoeven/moeten zoeken kunt gebruiken om daadwerkelijk te werken en dus geld te verdienen.

Ik wist het wel. Gewoon 100 euro in die envelop en een persoonlijk kaartje erbij. Kan makkelijk, voor het geld hoef je het niet te laten in elk geval. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:20:47 #30
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_174841493
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

40 euro de man = 480 euro.
Ik zou zeggen in plaats van je bezig te houden met dergelijke bullshit, stop 100 euro pp in een envelop, kaartje erbij met dikke merci, fijne feestdagen en tot volgend jaar. Dan ben je 720 euro duurder uit, maar waarschijnlijk gaat dat meer gewaardeerd worden dan zo een klote kerstpakket waar toch de helft van weggetieft wordt.

Bovendien heb je nu tijd over om je niet bezig hoeven te houden met deze ongein, dus die 720 euro is makkelijk terugverdient omdat je gewoon de tijd die je gewonnen hebt door geen kerstpakket uit te hoeven/moeten zoeken kunt gebruiken om daadwerkelijk te werken en dus geld te verdienen.

Ik wist het wel. Gewoon 100 euro in die envelop en een persoonlijk kaartje erbij. Kan makkelijk, voor het geld hoef je het niet te laten in elk geval. :)
Ik heb ze ook een etentje cadeau gedaan inclusief partners en ik geef ze een nieuwjaars receptie op mijn kosten. Wat doet jou baas?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:35:19 #31
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174841727
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:34 schreef junkiesietze het volgende:
2 jaar terug kreeg ik een vuurkorf, incl blokken hout :{

ik woon in een flat ;(
Ook eens gehad in een bedrijf waar het merendeel nog erg jong was en ergens in een appartement woonde :')
Don't let my username fool you...
  Redactie Frontpage vrijdag 3 november 2017 @ 11:35:39 #32
38148 crew  Innisdemon
pi_174841731
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:58 schreef FlyingFish het volgende:
Voor maar 12 man kan je het toch prima zelf samen stellen? Krijg je ook een stuk meer waar voor je geld, zeker als je aanbiedingen kiest. Plus dat je niet met opvul spul zit dat eigenlijk niemand echt lekker vindt. Bij mijn mans oude werk kreeg altijd een iemand de taak om de pakketten (40) te regelen, elk jaar in een thema.

Nu is het elk jaar een kadobon, misschien nuttiger, maar wel een stuk minder leuk en minder persoonlijk imo.
Goed punt. Vraag één van de personeelsleden dit op te pakken, dan weet je zeker dat er alleen leuke/lekkere dingen inkomen waar mensen wat aan hebben.

Sowieso mooi initiatief dat je dit doet !
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_174841924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:20 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik heb ze ook een etentje cadeau gedaan inclusief partners en ik geef ze een nieuwjaars receptie op mijn kosten. Wat doet jou baas?
Wauw, netjes! :)
Protège moi de mes désirs.
pi_174842037
Maak een anti kater pakket voor na de feestdagen. Incl champagne / drank (ligt eraan wat de persoon drinkt) om de kater te lichterlijk te krijgen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:00:49 #35
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_174842146
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

40 euro de man = 480 euro.
Ik zou zeggen in plaats van je bezig te houden met dergelijke bullshit, stop 100 euro pp in een envelop, kaartje erbij met dikke merci, fijne feestdagen en tot volgend jaar. Dan ben je 720 euro duurder uit, maar waarschijnlijk gaat dat meer gewaardeerd worden dan zo een klote kerstpakket waar toch de helft van weggetieft wordt.

Bovendien heb je nu tijd over om je niet bezig hoeven te houden met deze ongein, dus die 720 euro is makkelijk terugverdient omdat je gewoon de tijd die je gewonnen hebt door geen kerstpakket uit te hoeven/moeten zoeken kunt gebruiken om daadwerkelijk te werken en dus geld te verdienen.

Ik wist het wel. Gewoon 100 euro in die envelop en een persoonlijk kaartje erbij. Kan makkelijk, voor het geld hoef je het niet te laten in elk geval. :)
Net als bij verjaardagen heb ik liever dat de gever zichtbaar moeite heeft gedaan om wat leuks uit te zoeken, dan dat ze ongeïnspireerd geld in een envelop duwen en t wel goed vinden.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_174842309
Het leuke van een voedsel pakket vind ik dat je het deel wat je zelf niet leuk vind weg kunt geven aan familie of zo.

Het beroerdste wat ik ooit heb gehad was een bon voor een parfumerie. Zelf wil ik niet eens in de buurt van zo'n winkel komen. Helaas een enkele bon van een behoorlijk bedrag, opdelen ging dus niet daarom de schoonmaakster het maar gegund in de hoop dat ze de volgende jaren niet hetzelfde verwacht.

De moraal: bonnen zijn echt veel minder leuk maar als je het toch doet geef dan minder specialistische bonnen of enkele van een wat lager bedrag. Geef je een pakket, ga je dan niet te buiten aan exotische troep als cocktailshakers e.d. die vaak toch de vullisbak in gaan. Keep it stupid simpel.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:16:45 #37
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_174842384
Ik denk dat ik de lokale notenbar, kaasboer, bakker en wijnhandel wat laat samenstellen en sat tot 1 pakket samenvoeg.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Vis een optie? vrijdag 3 november 2017 @ 12:35:28 #38
70532 loveli
N
pi_174842723
Goed voor medewerker en lokale zelfstandigen.
crap in = crap out
  Redactie Frontpage vrijdag 3 november 2017 @ 12:44:50 #39
38148 crew  Innisdemon
pi_174842882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:16 schreef trigt013 het volgende:
Ik denk dat ik de lokale notenbar, kaasboer, bakker en wijnhandel wat laat samenstellen en sat tot 1 pakket samenvoeg.
ja stel je voor dat je er zelf te veel bij na moet denken.
Joh, laat het door een personeelslid doen. Zo'n kaasboer/notenbar etc gooit er toch alleen maar meuk in die hij A. anders niet kwijt kan, en B een gigantische marge op kan halen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_174842898
Laat de locale slager 12 lekkere grote stukken vlees bereiden (beenham/rollade/kalkoen etc.) en laat dit bezorgen op het werk. Doe er 2 goede flessen wijn , ambachtelijk stokbrood etc.bij en een lekker na-gerecht.

Hiermee kan het personeel hun familie/vrienden uitnodigen om heerlijk te tafelen. Dit sort pakketten worden vaak erg gewaardeerd.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:05:08 #41
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_174843238
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:44 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

ja stel je voor dat je er zelf te veel bij na moet denken.
Joh, laat het door een personeelslid doen. Zo'n kaasboer/notenbar etc gooit er toch alleen maar meuk in die hij A. anders niet kwijt kan, en B een gigantische marge op kan halen.
Ik ken ze persoonlijk. Woon in een provinciestadje. :')
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:06:09 #42
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_174843262
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:45 schreef poedelschaap2 het volgende:
Laat de locale slager 12 lekkere grote stukken vlees bereiden (beenham/rollade/kalkoen etc.) en laat dit bezorgen op het werk. Doe er 2 goede flessen wijn , ambachtelijk stokbrood etc.bij en een lekker na-gerecht.

Hiermee kan het personeel hun familie/vrienden uitnodigen om heerlijk te tafelen. Dit sort pakketten worden vaak erg gewaardeerd.
We hebben ook een uitgebreide nieuwsjaar receptie.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 november 2017 @ 13:07:57 #43
38148 crew  Innisdemon
pi_174843295
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:05 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik ken ze persoonlijk. Woon in een provinciestadje. :')
Elk stadje ligt in een provincie

Maar: zoek vooral zelf de specifieke producten uit, gezien mijn eerdere argumenten ;)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:28:15 #44
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_174843681
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:13 schreef MutedFaith het volgende:
Ik vind elk kerstpakket prima, zolang t maar geen pluim, of belevenis, of andere kut-bon die je nergens aan kan besteden is.

Vorig jaar kregen we van werkgever een kookboek, samengesteld door de afdeling communicatie, met recepten van en door collega's.

Verschrikkelijk als je dat krijgt!

Ot: Doe mij ook maar gewoon het oude vertrouwde kerstpakket ook al geef ik het meeste toch weg.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_174844101
Wij krijgen vaak een pluim (een bon die voor heel veel dingen in te leveren is) of een lekker pakket van de rituals ofzo O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174844248
Standaard pakket met eten vind ik persoonlijk het leukst.
Al die bonnen en shit hoef je bij mij niet mee aan te komen, die kan je dan inwisselen voor een steengrill :') Of een doos met drie flessen badschuim ofzo :')
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:02:22 #47
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_174846573
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij krijgen vaak een pluim (een bon die voor heel veel dingen in te leveren is) of een lekker pakket van de rituals ofzo O+
Pluimen zijn echt waardeloos. Ik leverde die van mij altijd maar in bij Oil & Vinegar bij gebrek aan betere keuzes.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_174847109
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij krijgen vaak een pluim (een bon die voor heel veel dingen in te leveren is) of een lekker pakket van de rituals ofzo O+
Ow, rituals heeft 2 verschillende advetskalenders https://www.rituals.com/n(...)0EAAYASAAEgLU7PD_BwE
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_174847386
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:44 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

ja stel je voor dat je er zelf te veel bij na moet denken.
Joh, laat het door een personeelslid doen. Zo'n kaasboer/notenbar etc gooit er toch alleen maar meuk in die hij A. anders niet kwijt kan, en B een gigantische marge op kan halen.
Wat een onzin, er zijn zat winkels die nog iets van eer hebben als je zoiets vraagt. De keurslager hier moet je zoiets niet vragen, maar mijn kaasboer vertrouw ik blind.

Die man woont ook hier in de straat, dus als het rotzooi is krijgt ie het door zijn ruit de woonkamer ingesmeten. Daarom doet hij dat niet.

Sowieso houd ik liever van iets “vers” dan zo’n doos die ze halverwege de zomer al beginnen met samenstellen.
.
pi_174848454
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat een onzin, er zijn zat winkels die nog iets van eer hebben als je zoiets vraagt. De keurslager hier moet je zoiets niet vragen, maar mijn kaasboer vertrouw ik blind.

Die man woont ook hier in de straat, dus als het rotzooi is krijgt ie het door zijn ruit de woonkamer ingesmeten. Daarom doet hij dat niet.

Sowieso houd ik liever van iets “vers” dan zo’n doos die ze halverwege de zomer al beginnen met samenstellen.
Beetje goeie ondernemer ziet het ook een mooi moment om te promoten wat hij/zij voor lekkers in huis heeft (kaartje aan zakje of doosje met hun inhoud). Zodat jouw werknemers een keer naar hun komen om inkopen te doen. Vaak kan je ook nog een mooie deal sluiten.

Ik geloof dat je dr 100 adviezen en meningen bij gekregen hebt wat een ideaal kerstpakket is :)
  vrijdag 3 november 2017 @ 19:37:18 #51
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_174850504
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:49 schreef amaranta het volgende:
Wij krijgen elk jaar een soort van cadeaubon dat je kunt inwisselen op een cadeausite.
Daar Kun je echt van alles kiezen.
Van traditionele pakketten, tot bijvoorbeeld rituals.

https://www.mijncarrousel.nl
En ieder jaar weer geen idee wat je in vredesnaam daarvan moet nemen.
pi_174856585
Geen bon.
Verder genoeg goede ideeen hier, maar nog beter een traditioneel pakket dan een bon.
pi_174857742
Ik werk al bijna 20 jaar, en hoop iedere kerst op een ouderwets kerstpakket met allerlei lekker eten in een doos, maar ik wacht nog steeds.

Ik zou dus heel blij zijn met het pakket dat je voorstelt TO.
pi_174859180
De gemiddelde werknemer is dom en lui... dan ga je ze toch geen bon geven waar ze nog moeten gaan zoeken uit een lijst van 100 producten wat ze ermee moeten doen? Ik kreeg dat toen ook en zag zoveel bagger dat ik uiteindelijk koos voor donatie aan één of andere stichting die me echt geen reet interesseert.
Facts don't care about your feelings
  Redactie Frontpage zaterdag 4 november 2017 @ 11:37:52 #55
38148 crew  Innisdemon
pi_174860776
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:00 schreef YoshiBignose het volgende:
De gemiddelde werknemer is dom en lui... dan ga je ze toch geen bon geven waar ze nog moeten gaan zoeken uit een lijst van 100 producten wat ze ermee moeten doen? Ik kreeg dat toen ook en zag zoveel bagger dat ik uiteindelijk koos voor donatie aan één of andere stichting die me echt geen reet interesseert.
Ja, daarmee bevestig je dat dom en lui wel inderdaad :')


quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 02:08 schreef dodoria het volgende:
Ik werk al bijna 20 jaar, en hoop iedere kerst op een ouderwets kerstpakket met allerlei lekker eten in een doos, maar ik wacht nog steeds.

Ik zou dus heel blij zijn met het pakket dat je voorstelt TO.
Ik ook. Volgens mijn werkgever (bank) past het niet in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen om kerstpakketten en kortingen op eigen producten te geven :')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_174860970
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:37 schreef Zelva het volgende:

[..]

En ieder jaar weer geen idee wat je in vredesnaam daarvan moet nemen.
Jij misschien.
Ik heb tot nu toe elk jaar iets kunnen kiezen.
pi_174862170
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 02:08 schreef dodoria het volgende:
Ik werk al bijna 20 jaar, en hoop iedere kerst op een ouderwets kerstpakket met allerlei lekker eten in een doos, maar ik wacht nog steeds.

Ik zou dus heel blij zijn met het pakket dat je voorstelt TO.
Je mag er eentje van mij hebben. Heb er uiteraard nog geen gehad maar kan je al vertellen wat er gegarandeerd inzit:
Melba toast
Camembert-ish kaasje/paté
Marshmallows
Kookwijn
Bonbons/chocolade kerstballen
Ragout uit blik+ragout bakjes :r
Roomboterkoekjes

En wat er niet 100% zeker inzit maar in ieder geval één van onderstaande:
Soep+soepstengels+soepkom
Koffielikeur+spuitbus slagroom+koffiebeker
Random product+bijbehorende toevoeging+cheapass gebruiksvoorwerp

Kerstpakketten zijn een dinosaurus uit de tijd dat opa nog 35km heen en terug op de Batavus moest om zes dagen per week 12 uur langen met de hand schepen te lossen waar 25 ton graan op lag in zakken van 50 kilo voor f 125,- per maand om zijn thuisblijvende vrouw en negen kinderen te onderhouden en er niks overbleef voor luxe.

Tegenwoordig kan elke werkende zich een levensstandaard permitteren die ver boven die van de arbeidersklasse van toen staat en is een kerstpakket meer een verworven recht dan een gunst volgens velen.

Geef dat lekker aan de mensen die niet de middelen hebben om wat extra's met kerst op tafel te zetten in plaats van al die mensen die het echt niet nodig hebben.
pi_174862242
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:55 schreef Deshain het volgende:

[..]

Je mag er eentje van mij hebben. Heb er uiteraard nog geen gehad maar kan je al vertellen wat er gegarandeerd inzit:
Melba toast
Camembert-ish kaasje/paté
Marshmallows
Kookwijn
Bonbons/chocolade kerstballen
Ragout uit blik+ragout bakjes :r
Roomboterkoekjes

En wat er niet 100% zeker inzit maar in ieder geval één van onderstaande:
Soep+soepstengels+soepkom
Koffielikeur+spuitbus slagroom+koffiebeker
Random product+bijbehorende toevoeging+cheapass gebruiksvoorwerp

Kerstpakketten zijn een dinosaurus uit de tijd dat opa nog 35km heen en terug op de Batavus moest om zes dagen per week 12 uur langen met de hand schepen te lossen waar 25 ton graan op lag in zakken van 50 kilo voor f 125,- per maand om zijn thuisblijvende vrouw en negen kinderen te onderhouden en er niks overbleef voor luxe.

Tegenwoordig kan elke werkende zich een levensstandaard permitteren die ver boven die van de arbeidersklasse van toen staat en is een kerstpakket meer een verworven recht dan een gunst volgens velen.

Geef dat lekker aan de mensen die niet de middelen hebben om wat extra's met kerst op tafel te zetten in plaats van al die mensen die het echt niet nodig hebben.
Deze man weet hoe het in elkaar zit. Jammer dat de alternatieven ook nooit echt lijken te werken. De keuzebonnen ook.
.
pi_174863103
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:55 schreef Deshain het volgende:

[..]

Je mag er eentje van mij hebben. Heb er uiteraard nog geen gehad maar kan je al vertellen wat er gegarandeerd inzit:
Melba toast
Camembert-ish kaasje/paté
Marshmallows
Kookwijn
Bonbons/chocolade kerstballen
Ragout uit blik+ragout bakjes :r
Roomboterkoekjes

En wat er niet 100% zeker inzit maar in ieder geval één van onderstaande:
Soep+soepstengels+soepkom
Koffielikeur+spuitbus slagroom+koffiebeker
Random product+bijbehorende toevoeging+cheapass gebruiksvoorwerp

Kerstpakketten zijn een dinosaurus uit de tijd dat opa nog 35km heen en terug op de Batavus moest om zes dagen per week 12 uur langen met de hand schepen te lossen waar 25 ton graan op lag in zakken van 50 kilo voor f 125,- per maand om zijn thuisblijvende vrouw en negen kinderen te onderhouden en er niks overbleef voor luxe.

Tegenwoordig kan elke werkende zich een levensstandaard permitteren die ver boven die van de arbeidersklasse van toen staat en is een kerstpakket meer een verworven recht dan een gunst volgens velen.

Geef dat lekker aan de mensen die niet de middelen hebben om wat extra's met kerst op tafel te zetten in plaats van al die mensen die het echt niet nodig hebben.
Maar een kerstpakket is ook een stukje waardering (toch?). Waar zou jij dan blij van worden?
Somebody that I used to know
pi_174863209
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar een kerstpakket is ook een stukje waardering (toch?). Waar zou jij dan blij van worden?
doe dan gewoon een kadokaart van Bol.com twv wat zo kerstpakket kost
  zaterdag 4 november 2017 @ 14:04:31 #61
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174863227
Leukste kerstpakket dat ik ooit kreeg was samengesteld door een secretaresse die even wat in het plaatselijke winkelcentrum was gaan shoppen. Was een kleine organisatie (man of 20) en de secretaresse had wel wat gevoel voor stijl, zo was bijna alles in dat pakket donkerblauw (dus etenswaren in donkerblauwe verpakking) en pasten dingen bij elkaar (niet alleen paté, maar ook toastjes zeg maar).
Vrolijke doos kopen, zooi erin, pakket klaar.
  zaterdag 4 november 2017 @ 14:07:06 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174863253
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:49 schreef amaranta het volgende:
Wij krijgen elk jaar een soort van cadeaubon dat je kunt inwisselen op een cadeausite.
Daar Kun je echt van alles kiezen.
Van traditionele pakketten, tot bijvoorbeeld rituals.

https://www.mijncarrousel.nl
Krijg ik ook vaak. Geeft me toch het idee dat "de zaak" geen moeite wil doen om iets leuks en verrassends uit te zoeken.
Dan liever een klein traditioneel pakket en dan zo'n bon voor het "grote cadeau" erbij.
  zaterdag 4 november 2017 @ 14:10:43 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174863299
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:45 schreef Fer het volgende:
Sowieso houd ik liever van iets “vers” dan zo’n doos die ze halverwege de zomer al beginnen met samenstellen.
Tip: doe nooit verse waar in een kerstpakket van mensen die niet kunnen op de dag van afhalen. En stuur het ook niet naar relaties van wie je niet weet wanneer ze in de gelegenheid zijn om het open te maken.
  zaterdag 4 november 2017 @ 14:15:11 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174863360
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jij misschien.
Ik heb tot nu toe elk jaar iets kunnen kiezen.
Ligt eraan welke bon je krijgt. Ik kreeg een paar kersts terug een cadeaubon van bedrijf X met meuk, maar je kon bij bedrijf X de bon inwisselen voor een cadeaubon van Bol of Fonq en zo. Jammer dat enkele collega's voor de V&D bon kozen en dat bedrijf kort daarna failliet was en de bon twv ca 50 euro niks meer waard.
pi_174863409
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:34 schreef junkiesietze het volgende:
2 jaar terug kreeg ik een vuurkorf, incl blokken hout :{

ik woon in een flat ;(
Het team dat op mijn werk de kerstpakketten samen stelt heeft ook een tuin en is dol op de tuin. Geloof dat de helft van mijn kerstpakketten iets voor in de tuin was. Ik woon ook in een flat :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_174863456
UMCG is samen met de RUG de grootste werkgever van het Noorden en weet elkaar jaar weer een treffend kerstcadeau te kiezen waar hoogleraren, AIOSsers en studenten (want: co-schappers en studentassistenten) mee uit de voeten kunnen. Soms samen met de RUG samengesteld, en soms op zichzelf. Echt een statement, want overal waar je kwam waar iemand woonde die bij het UMCG werkte, zag je het kerstpakket terug.

Wat ik me kan herinneren:
- UMCG-sporttas

- UMCG-snijplank met een bakje eronder waar je afval of gesneden spul in kan wippen.
- Lantaarn voor een mooie kaars
- Schoudertas met producten (in het jaar dat de RUG 400 jaar bestond)
Somebody that I used to know
  zaterdag 4 november 2017 @ 14:23:11 #67
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174863459
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

40 euro de man = 480 euro.
Ik zou zeggen in plaats van je bezig te houden met dergelijke bullshit, stop 100 euro pp in een envelop, kaartje erbij met dikke merci, fijne feestdagen en tot volgend jaar.
En de groeten aan de belastingdienst. Als je teveel aan je medewerkers schenkt, klopt die aan de deur voor extra inkomstenbelasting.
Zeker als je je personeel vakee in natura fèteerd, zoals met etentjes zoals ts doet.
Ik had ooit ook zo'n gulle werkgever :'(
pi_174863488
oh en voor ontopic: https://www.pluimen.nl/ Leukste kerstpakket wat ik gekregen heb
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_174863872
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar een kerstpakket is ook een stukje waardering (toch?). Waar zou jij dan blij van worden?
Dat mijn werkgever zich houdt aan de zaken die we wederzijds hebben afgesproken en vastgelegd in mijn arbeidscontract. Het is een zakelijke overeenkomst dus hoef geen cadeautjes.

Waardering blijkt niet eenmalig per jaar uit een kerstpakket maar is een doorlopend iets door het hele jaar heen.
pi_174864256
Heb je niet een leuke delicatessenzaak in de buurt die ook kerstpakketten maakt?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zaterdag 4 november 2017 @ 15:28:05 #71
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174864335
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:54 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dat mijn werkgever zich houdt aan de zaken die we wederzijds hebben afgesproken en vastgelegd in mijn arbeidscontract. Het is een zakelijke overeenkomst dus hoef geen cadeautjes.

Waardering blijkt niet eenmalig per jaar uit een kerstpakket maar is een doorlopend iets door het hele jaar heen.
Ik zie het meer in de categorie "als je iets voor het personeel doet, zorg dan dat je er aandacht aan besteedt zodat ze weten dat het meer is dan een verplicht nummer".
Net als bij bedrijfsuitjes. Wordt ook meer gewaardeerd als het niet neerkomt op "bedrijf een goede naam te bezorgen door vrijwilligerswerk te doen".
En als je een koffieautomaat neerzet, neem dan ook niet de allergoedkoopste koffie (tenzij ze die de lekkerste vinden).

Wat bij een klein bedrijf als van TS wat makkelijker is te realiseren dan in een bedrijf waarin het personeel niet eens het management herkent.
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 17:00:34 #72
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_174865379
We kregen bij mn vorige werkgever de taak bij bol.com drie cadeaus tot 60eu uit te zoeken. Vervolgens gingen mn werkgever en partner met een fles wijn oo vrijdagavond zelf beslissen, uit die drie items, wat we kregen. Erg leuk idee!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_174865960
ik ben dus dol op de marsmellow, ragout, camambert ishe kerstpakketten :))
De dag dat mijn man hem dus meekrijgt naar huis word hij hier onder luid gejuich ontvangen en kijken we samen met kinderen wat er voor lekkers in zit :)))
pi_174884712
Op een of andere manier blijf ik het krijgen van een kerstpakket met allerlei voedsel het leukst vinden, ook al zit er veel troep bij. Word je toch blijer van dan een waardebon o.i.d.

Als ik zie wat werkgevers betalen voor een kerstpakket (vaak tegen de 50 euro) vind ik de inhoud wel flink tegenvallen
Voedsel heeft een waarde van nog geen 15 euro.
Dan zou ik eerder een aantal lege dozen kopen. Voor 25 euro aan voedsel inkopen p.p. en dan een persoonlijk cadeau van 25 euro erin stoppen.
Eerst denken, dan typen
pi_174885115
Vroeger kregen we altijd een kerstpakket maar wegens mouwen zeuren van steeds slechter pakket hebben ze dat afgeschaft en krijgen we nu nog maar een bol.com bon van 25 euro
pi_174920022
en voor de luie bazen zijn er ook genoeg online winkels die kerstpakketten kant en klaar verkopen, bv: https://www.kerstpakketten.nl/kerstpakketten/op-prijs/35-00-45-00 of https://www.kerstpakkettenxl.nl/2017/waar/price/35,44.99
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:51:45 #77
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_174920325
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:55 schreef Deshain het volgende:

[..]

Je mag er eentje van mij hebben. Heb er uiteraard nog geen gehad maar kan je al vertellen wat er gegarandeerd inzit:
Melba toast
Camembert-ish kaasje/paté
Marshmallows
Kookwijn
Bonbons/chocolade kerstballen
Ragout uit blik+ragout bakjes :r
Roomboterkoekjes

En wat er niet 100% zeker inzit maar in ieder geval één van onderstaande:
Soep+soepstengels+soepkom
Koffielikeur+spuitbus slagroom+koffiebeker
Random product+bijbehorende toevoeging+cheapass gebruiksvoorwerp

Kerstpakketten zijn een dinosaurus uit de tijd dat opa nog 35km heen en terug op de Batavus moest om zes dagen per week 12 uur langen met de hand schepen te lossen waar 25 ton graan op lag in zakken van 50 kilo voor f 125,- per maand om zijn thuisblijvende vrouw en negen kinderen te onderhouden en er niks overbleef voor luxe.

Tegenwoordig kan elke werkende zich een levensstandaard permitteren die ver boven die van de arbeidersklasse van toen staat en is een kerstpakket meer een verworven recht dan een gunst volgens velen.

Geef dat lekker aan de mensen die niet de middelen hebben om wat extra's met kerst op tafel te zetten in plaats van al die mensen die het echt niet nodig hebben.
Ach als een stukje waardering is het nog best leuk. Het uitpakken blijft leuk ook al is het meeste niets nee.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 7 november 2017 @ 14:06:19 #78
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_174921857
Wij hebben eens een pakket gehad waaruit wij mochten kiezen: vis, vlees, vegatarish.
Was heel erg leuk, een mooi stuk vlees met een recept en een goede fles wijn.
Een kerstpakket hoeft voor mij echt niet veel te zijn, het gaat om de waardering.

Het bedrijf heeft wel eens een super goed jaar gedraaid.
Toen kwam de post bezorger ook nog eens oliebollen afleveren (de lekkere van de bakker) en een heel staatslot.

Het jaar daarna kregen wij dat niet, en wat een gezeur zeg. o|O
Wees blij met wat je hebt, en wat je krijgt.
Soms meer, soms minder.
  dinsdag 7 november 2017 @ 14:07:49 #79
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_174921884
Oja!

Ik kijk heel erg uit naar een kaasfondueset.
Wel met echte kaas dus niet met die vieze smeltzakjes. :Y)

Dat vonden mijn collega's ook wel heel leuk, maar de grote baas niet.
Toen kregen wij een kaaspakket met een port proeverij. Zalig! :s)
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:43:52 #80
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174924421
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 14:07 schreef kniftyhooker het volgende:
Oja!

Ik kijk heel erg uit naar een kaasfondueset.
Wel met echte kaas dus niet met die vieze smeltzakjes. :Y)

Dat vonden mijn collega's ook wel heel leuk, maar de grote baas niet.
Toen kregen wij een kaaspakket met een port proeverij. Zalig! :s)
Dat mochten ze van mij houden, niets zo ranzig als kaas :r :r :r
Don't let my username fool you...
pi_174938031
Gewoon een klassiek eetpakket, altijd goed. Wat ik niet lust geef ik aan daklozen.
  woensdag 8 november 2017 @ 11:20:21 #82
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_174938338
Ik heb beetje rondgekeken bij lokale ondernemers:

Assortiment van 5 verschillende vergeroosterde noten en pinda's (10,-)
Assortiment van een kruidenkaas, oude kaas en jonge kaas (15,-)
Assortiment van drie verschillende verse worsten (10,-)
Kerststol (4,50)
Fles Lucarelli wijn (4,50)

Totaal per persoon: 44,00 incl (39,50 excl)
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_174938348
Ik krijg al vier jaar achter elkaar een Rituals pakket (dezelfde kleur/geur ook nog eens) en het komt me mijn neusgaten uit - mede wellicht omdat ik ze niet gebruik. Uiteraard mag ik een gegeven paard niet in de bek kijken, maar dat doe ik inmiddels dus toch. :6

Cadeaubonnen krijgen we ook niet, want volgens onze werkgever is dat niet meer toegestaan en kan hij daar geen btw van afschrijven. Ik heb er geen verstand van, dus prima, maar een fatsoenlijk pakket met eten zou ik prima vinden en is ook nog eens (vind ik) leuk om uit te pakken!
That dude there. I need his prosthetic leg.
  woensdag 8 november 2017 @ 14:02:49 #84
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174941360
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En de groeten aan de belastingdienst. Als je teveel aan je medewerkers schenkt, klopt die aan de deur voor extra inkomstenbelasting.
Dat dus, geld in een envelop is niet mogelijk eigenlijk.

Bij ons krijgen ze een fles bubbels en een cadeaubon, gewoon VVV/Irischeque hoe heet het.
Maar misschien wordt het wel bol.com.

We hebben ook wel die ouderwetse pakketten gedaan, maar ik gooi er zelf altijd de helft van weg, dus hoe gezellig het ook is zo'n pakket, het is eigenlijk verspilling.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174942649
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 11:20 schreef trigt013 het volgende:
Ik heb beetje rondgekeken bij lokale ondernemers:

Assortiment van 5 verschillende vergeroosterde noten en pinda's (10,-)
Assortiment van een kruidenkaas, oude kaas en jonge kaas (15,-)
Assortiment van drie verschillende verse worsten (10,-)
Kerststol (4,50)
Fles Lucarelli wijn (4,50)

Totaal per persoon: 44,00 incl (39,50 excl)
Qua Kaas zou ik 1 kaas laten varen (ook een tientje) en het budget voor de fles wijn verdubbelen.
Verder top pakket! Zou het fijn vinden er zo 1 te krijgen.
pi_174942684
Heb je ooit gehoord van een pluim? Ook leuk!
  woensdag 8 november 2017 @ 17:24:29 #87
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_174944702
Pluimen geef je alleen als je een hekel hebt aan je personeel.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_174945051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:15 schreef nils7 het volgende:
Doe zoals ze bij mijn vader een keer hebben gedaan.
Stuur ze een brief waarin je uitlegd het geld van hun kerstpakket gedoneerd te hebben aan een goeddoel voor derde wereldlanden.
Goed voor het moraal ^O^
Dan heb ik toch liever iets voor mijzelf hoor :D
Een bon van Bol bv of gewoon een goed pakket, een pakket van zo'n commerciële aanbieder is vaak niet echt interessant in verhouding tot het bedrag dat de werkgever er voor betaalde.

Er ligt hier nog een grillpan uit zo'n pakket in de verpakking, al elf jaar :')
pi_174945214
Wij krijgen blijkbaar helemaal geen kerstpakket. :{ Enkel een kerstlunch. :{
Protège moi de mes désirs.
pi_174945251
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wij krijgen blijkbaar helemaal geen kerstpakket. :{ Enkel een kerstlunch. :{
Misschien is het wel een fabelachtige lunch... wij krijgen vast wat plakken kerstbrood :')
  woensdag 8 november 2017 @ 18:15:09 #91
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_174945537
Wij moesten een keer ons kerstpakket zelf op een soort 'kerstmarkt' op t plein bij ons hoofdkantoor bij elkaar 'winkelen'.

En aangezien ik echt niet speciaal daarvoor van Zuid-Limburg naar Utrecht rijdt had ik toen ook geen kerstpakket.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_174946177
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 11:20 schreef trigt013 het volgende:
Ik heb beetje rondgekeken bij lokale ondernemers:

Assortiment van 5 verschillende vergeroosterde noten en pinda's (10,-)
Assortiment van een kruidenkaas, oude kaas en jonge kaas (15,-)
Assortiment van drie verschillende verse worsten (10,-)
Kerststol (4,50)
Fles Lucarelli wijn (4,50)

Totaal per persoon: 44,00 incl (39,50 excl)
^O^

Doe je er nog een handgeschreven kaartje bij? Ben je helemaal de man.
.
  woensdag 8 november 2017 @ 20:02:45 #93
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_174947609
Ik vind de dozen altijd wel leuk, maar er zitten vaak kwalitatief slechte producten in. (dozen die in augustus al klaar staan zeg maar)
Het meeste geef ik weg, voor wie het wil. En eigenlijk heb ik er zelf niks aan.

Ik heb ooit een werkgever gehad die gaf een doos echt goede bonbons en een staatslot, dat vond ik ook altijd leuk

Verder zie ik het niet als recht, ik zie wel of ik wat krijg en daar ben ik dan ook blij mee.
Is het niks voor mij, dan maak ik iemand anders er blij mee.

Wat ik tot dusver heb gelezen, ziet eruit als een leuk pakket en wat mij betreft beter dan een inspiratieloze bon!
Drop you like an ill, bad habit
pi_174953858
Ik ben op dit moment een mooi vleespakket van de slager aan het regelen. Qua budget rond de ¤50

Alle bouwvakkers bij ons zijn echte vleeseters dus wij helpen ze de kerst wel door 👌🏻
Ja, hoi!
  donderdag 9 november 2017 @ 07:38:08 #95
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174954014
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:02 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Dat dus, geld in een envelop is niet mogelijk eigenlijk.

Bij ons krijgen ze een fles bubbels en een cadeaubon,
Nee, het gaat om het bedrag. Als die champagne 800 euro per fles is mag dat ook niet zomaar.
  donderdag 9 november 2017 @ 08:31:55 #96
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_174954335
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 07:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, het gaat om het bedrag. Als die champagne 800 euro per fles is mag dat ook niet zomaar.
Kan best, als je maar genoeg vrije ruimte in je WKR hebt. Anders kost t je 80% eindheffing.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_174956416
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:24 schreef MutedFaith het volgende:
Pluimen geef je alleen als je een hekel hebt aan je personeel.
Precies ook eens gehad en de keuze was erg beperkt niets van mijn gading te vinden op hun site...
  donderdag 9 november 2017 @ 13:40:58 #98
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174959325
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 07:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, het gaat om het bedrag. Als die champagne 800 euro per fles is mag dat ook niet zomaar.
Volgens mij moet je over contant geld een ander soort belasting betalen dan over een cadeaubon.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  donderdag 9 november 2017 @ 13:43:21 #99
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_174959358
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:40 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Volgens mij moet je over contant geld een ander soort belasting betalen dan over een cadeaubon.
Nee, beide moeten gebruteerd worden, of er moet eindheffing over berekend worden.

Ze mogen in elk geval allebei niet 'belastingvrij' vanuit de werkkostenregeling.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_175000377
Bij ons krijgen we 2,5% van het bruto jaarloon :)
Dat heb ik liever dan een doos met rommel waarvan je 1/3 kunt gebruiken, het andere deel gelijk wegdoet en het andere deel wegzet voor later ... en dus ook wegdoet :')
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:04:03 #101
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_175001813
Neuh, ik heb liever een aardigheidje als blijk van waardering dan dat ze er gewoon ongeinspireerd geld tegenaan gooien.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:05:45 #102
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_175001864
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:15 schreef MutedFaith het volgende:
Wij moesten een keer ons kerstpakket zelf op een soort 'kerstmarkt' op t plein bij ons hoofdkantoor bij elkaar 'winkelen'.

En aangezien ik echt niet speciaal daarvoor van Zuid-Limburg naar Utrecht rijdt had ik toen ook geen kerstpakket.
En alsof mn werkgever hier meeleest: Dit jaar weer ditzelfde concept. Eens kijken of ik t met een dag naar de Star Wars Expo kan combineren, anders laat ik t maar weer aan me voorbij gaan.

Of ik rij 2 uur naar Utrecht, zoek in een half uur alles bij elkaar en rij dan weer 2 uur terug.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_175002991
Er zit altijd een fles wijn(categorie accuwater) in zonde van het geld.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175006718
Mijn werkgever liet altijd van die grote wasmanden door de lokale supermarkt aankleden en vullen met allerlei lekkers. Veel beter dan al die gadgets of andere meuk die je na 2x gebruiken laat wegstoffen.
One man's trash, another man's treasure.
pi_175104894
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:21 schreef FlyingChip het volgende:
Heb je ooit gehoord van een pluim? Ook leuk!
Het kan bijna niet anders dat jij bij die toko werkt want normaal gesproken komen de woorden 'pluim' en 'leuk' niet in dezelfde zin voor. De Pluim is toch wel de meest inspiratieloze attentie die je van een werkgever kan krijgen.
  donderdag 16 november 2017 @ 09:23:22 #106
286575 Roces18
Chef de party
pi_175105203
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 08:52 schreef roberthoman het volgende:

[..]

Het kan bijna niet anders dat jij bij die toko werkt want normaal gesproken komen de woorden 'pluim' en 'leuk' niet in dezelfde zin voor. De Pluim is toch wel de meest inspiratieloze attentie die je van een werkgever kan krijgen.
Inderdaad. Een pluim is echt het meest erge wat je kan krijgen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_175105232
"Van mijn oppaskinderen ontving ik een Pluim. Met z'n zessen naar de Pannenkoekenboot in Amsterdam geweest. Geweldig leuke middag gehad!"

Doris
Facts don't care about your feelings
pi_175108846
Wij krijgen altijd voor 75 euro aan VVV-bonnen. Nog op voldoende plaatsen te besteden dus ideaal.
pi_175119293
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lijkt mij prima, sowieso is een doos vol eten een stuk nuttiger dan van die figuren die allerlei wijn flessen en dergelijke er in gaan stoppen.

Ikzelf hield vroeger ook van praktisch.
Een doos met vreten is prima, maar mijn idee van een kerstpakket is dan wel dat het geen spullen zijn die je het hele jaar door zelf toch al koopt. Gewoon beetje luxe dus, en dan kan 1 dure, desnoods wat kleinere, fles wijn er gewoon bij. Of een klein flesje ziek goede single malt whisky o.i.d., van alleen dat zou ik al blijer worden dan een doos vol met allemaal van die standaard meuk met crackers en roomkaas e.d. en een fles huiswijn van de jumbo :')
pi_175145675
Wij krijgen een fles wijn.

Is eigenlijk ook wel een beetje stom, want er zijn genoeg mensen die geen alcohol drinken (ben ook niet echt een liefhebber en geef het dan ook altijd weg aan een goede vriendin).
pi_175145896
Wij krijgen altijd twee flessen wijn (baas heeft een wijnhandeltje :+) en een boek uit ons vakgebied. Ik ben alleen geen grote wijndrinker, dus die flessen trek ik alleen bij bezoek open dat wijn erg kan waarderen :P.

Maar het kerstfeest vind ik meer waard, gaan dit jaar naar onze buitenlandse vestiging. En daar genieten van het eten, drinken, stappen en (wss met een brakke kop) excursie *O*
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_175192688
Dit vind ik ook wel een leuk idee (en dit is dan sinterklaas, maar goed, een kerstpakket kan natuurlijk ook)

Kokenmetkarin twitterde op maandag 20-11-2017 om 10:57:38 Een bedrijf dat z’n complete personeel namens Sint trakteert op mijn kookboek, wat een goed idee. Hoef ik alleen no… https://t.co/Aog17ETkue reageer retweet
Somebody that I used to know
  donderdag 23 november 2017 @ 08:05:55 #113
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_175253000
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:50 schreef halfway het volgende:
Er zit altijd een fles wijn(categorie accuwater) in zonde van het geld.
Keer op keer vind ik inderdaad een fles biologische wijn in het kerstpakket. Bocht. :r
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_175297304
Bij ons was men vrij transparant dat men het liever in het diner stak en die waren vrij luxieus op top lokaties. Meestal nog een goodie na afloop voor de aardigheid.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')