abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174798318
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

De kans is dan klein dat je 48 uur later wel online bent of niet... Goede projecten zal je dan nog steeds missen
Mee eens, maar ik kan me van te voren inlezen en inplannen om deel te nemen als ik echt graag wil. Daarmee veroorzaak ik natuurlijk mede de overload op de website, die we nu verwachten.

quote:
Precies, dit is een slechte oplossing. Beter was geweest een knop zoals bij CCF/IVM waarmee je heel simpel een investering ongedaan kunt maken. Dan kun je ook rustig je investering nog eens goed heroverwegen.
Zo'n knop lijkt me ook wel wat idd. Alleen kan ik dan het moment waarop ik snel moet reageren niet 48 uur van te voren zien aankomen.
pi_174798503
Ook weer schot in het zonnepanelen project Power .... (KoM):
quote:
Vandaag zijn twee oudste termijnen (juli en augustus 2017) aan u overgemaakt welke ondernemer via Rijnland Gerechtsdeurwaarders heeft voldaan.
Ondernemer heeft toezegging gedaan dat hij op korte termijn ook de resterende 3 termijnen (september tm november 2017) wil voldoen.
pi_174798624
Twino doet het trouwens weer. Ze hadden gisteren te veel buyback leningen teruggekocht, ik had zelf zo'n 15% van mijn portefeuille teruggekocht gekregen. Vandaag is het weer normaal.
pi_174798975
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als het een eenmanszaak is, kan het geen r/c directie zijn en voorraad en debiteuren lijkt evenmin aan de orde, dus dan zou het alleen liquide middelen kunnen zijn. Duidt er misschien op dat het een heel winstgevende zaak is/was, maar eigenlijk is het raar.
Dan zullen ze naast de 80k nog 40k nodig hebben om de andere shoarmazaak over te nemen.
Het is jammer dat de info zo summier is, anders kun je veel eerder en onderbouwd een keuze maken.
pi_174798988
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:16 schreef djh77 het volgende:
Ook weer schot in het zonnepanelen project Power .... (KoM):

[..]

goed nieuws, de gerechtsdeurwaarders doen hun werk goed bij KOM.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gijsbertus op 01-11-2017 10:51:54 ]
pi_174799345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:45 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Dan zullen ze naast de 80k nog 40k nodig hebben om de andere shoarmazaak over te nemen.
Het is jammer dat de info zo summier is, anders kun je veel eerder en onderbouwd een keuze maken.
Hmmm, ik had eerst de indruk dat dit de cijfers zijn van de over te nemen zaak, maar eigenlijk zijn het de cijfers van de overnemende partij (wat eigenlijk ook logischer is).
Dan is het een pittige overname inderdaad maar wel een logische bestemming voor zijn spaargeld nu de bank ook niets oplevert.

Ergens is het scheef. Bij het ene platform word je overspoeld met al dan niet relevante gegevens en laat je hem lopen omdat de zekerheden misschien niet helemaal OK zijn en dan zou je bij een ander platform instappen op basis van een heel klein verhaaltje en cijfers die bijzonder onduidelijk zijn. Dit kan nooit goed zijn zoals dit gaat.
Pecunia non olet
pi_174800341
Je kan bij GVE alleen via WhatsApp 48 uur van te voren bericht krijgen over een nieuw project.
Niet via bijvoorbeeld e-mail, terwijl de meeste andere communicatie wel via e-mail gaat.
Ben ik de enige die dit heel vreemd vind?
pi_174800405
Is het trouwens mogelijk om de GVE vooraankondigingen aan de FOK crowdfundmailer toe te voegen?
pi_174800907
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174801372
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:19 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap het businessmodel niet echt, waarom is hun product uniek en veel goedkoper dan dat van de concurrenten?
quote:
Dit alles tegen een fractie van de huidig gangbare kosten, voor een dienstverlening die niet eens vergelijkbaar is.
quote:
De toegevoegde waarde van TMCS bestaat uit kostenbesparingen zoals:
Goedkopere schade-expertise (50%) dan de gemiddelde concurrent doordat ze een goede locatie hebben in Maidstone (Engeland).
Aanzienlijke beperking van alle vervolgschade ten gevolge van het vermijden van nutteloze reizen, waardoor kilometerkosten en loonkosten drastisch verlaagd worden.
Terugbrengen van de vertragingen tot wel 90%.
Schadeclaims die door reconditionering van de beschadigde goederen tot gemiddeld 15% kunnen worden teruggebracht. Dit is mogelijk omdat transporteurs op de locatie van de inspectie gebruik kunnen maken van de diensten die bij gebruikelijke schade-inspecties niet mogelijk zijn. Bijvoorbeeld het (gedeeltelijk) uitladen om te bepalen of een deel van de lading nog bruikbaar is. Door samenwerking met Border Security en Oakland Invicta vervallen boetes van ruim ¤ 2.000,- per illegaal dankzij de grondige controle door TMCS in Maidstone .
Ik snap het locatie voordeel, maar dat hebben alle bedrijven die daar in de regio zitten. Het lijkt me sterk dat voor elk gevalletje een Nederlandse verzekeraar iemand in laat vliegen om de schade te bepalen. Als dat nu nog het geval is dan is er een markt, maar ik kan me haast niet voorstellen dat deze diensten al niet door andere partijen in de UK worden aangeboden.

Wat betreft de zekerheden:
quote:
Er wordt op het woonhuis van de ondernemer met het adres Pronkenbergstraat 33 te Kontich een Notarieel mandaat via een Belgische Notaris afgegeven. Dit is een morele verklaring dat er geen aanvullende hypothecaire inschrijving op het woonhuis wordt gedaan zonder toestemming van Collin Crowdfund. Op dit moment rust er een 1e hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 190.000,- op het woonhuis. De verwachte verkoopwaarde is ruim ¤ 500.000,-.
Wat is nu weer een morele verklaring? Ik wil gewoon een hypotheekrecht want voor zo'n morele verklaring koop je waarschijnlijk weinig mocht het fout gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mynheer007 op 01-11-2017 12:47:52 ]
pi_174801612
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Lender & Spender geeft zelf aan dat ze alleen leningen verstrekken aan mensen met een hoge kredietwaardigheid. Hierdoor zorgen ze er naar eigen zeggen voor dat de kans zeer groot is dat de leningen op tijd worden terugbetaald. Ze gebruiken hiervoor o.a. de volgende criteria:

Vaste baan
Inkomenstoets
Goede betaalmoraal (BKR)

Volgens de site hebben ze nog 0 defaults maar ze zijn natuurlijk ook pas ongeveer 1 jaar bezig maar hebben momenteel wel al 189 leningen lopen.

Ik zou gewoon even op hun site kijken. Met deze link kun je dat doen en krijg je als je 1000 euro investeert binnen 6 maanden nog 25 euro bonus (Ik ook trouwens). https://www.lenderspender.nl/r/m24nooo
Heb me net aangemeld met jouw link. Zou leuk zijn als iemand die ook op het punt staat wat geld in dit platform te steken de keten wil doortrekken en mijn link wil gebruiken. _O_

https://www.lenderspender.nl/r/nvsgr45

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-11-2017 13:15:29 ]
pi_174802163
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb me net aangemeld met jouw link. Zou leuk zijn als iemand die ook op het punt staat wat geld in dit platform te steken de keten wil doortrekken en mijn link wil gebruiken. _O_

https://www.lenderspender.nl/r/nvsgr45
Dank je wel! ^O^
pi_174802263
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:39 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik snap het businessmodel niet echt, waarom is hun product uniek en veel goedkoper dan dat van de concurrenten?

[..]

[..]

Ik snap het locatie voordeel, maar dat hebben alle bedrijven die daar in de regio zitten. Het lijkt me sterk dat voor elk gevalletje een Nederlandse verzekeraar iemand in laat vliegen om de schade te bepalen. Als dat nu nog het geval is dan is er een markt, maar ik kan me haast niet voorstellen dat deze diensten al niet door andere partijen in de UK worden aangeboden.

[..]

Wat is nu weer een morele verklaring? Ik wil gewoon een hypotheekrecht want voor zo'n morele verklaring koop je waarschijnlijk weinig mocht het fout gaan.
Geheel mee eens. Ik begrijp ook niet wat hier nu zo speciaal aan is en dat hier zo'n 180k ingestoken moet worden. Compleet onduidelijk.
pi_174802300
quote:
Dat noem je uitmelken van de klant leningnemer!
pi_174802348
Update van de steigerbouwer op IvM:

SPOILER
Ze houden gelukkig de druk op de ketel, prima wat mij betreft.
pi_174802500
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Blijkbaar loopt het via de notaris (en zal het worden ingeschreven in de hypotheekregisters?).
Maakt dat, dat het nooit 'vergeten' kan worden?

Met een echte 2e hypotheek had ik hem wel meegenomen denk ik. Als die hut inderdaad zoveel waard is......dan maakt het me niet eens zoveel uit wat ze met het geld doen. Ik vind het idee overigens erg interessant maar had liever gehad dat ze in een verder stadium van de opstart zouden zitten met vaste klanten etc.
Pecunia non olet
pi_174802593
quote:
Tja, aan de ene kant natuurlijk prima om er voor de geldnemer zoveel mogelijk voordeel uit te halen. De vraag is (vooral bij Collin met hun gladde tekstschrijvers) op welk punt dezelfde geldnemers, hun klanten alsmede de investeerders een rad voor ogen gedraaid worden met al deze mooie praatjes. Een winner is er zeker….Dat is Collin zelf.
  woensdag 1 november 2017 @ 14:06:38 #95
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174802953
quote:
Wat is nu weer een morele verklaring?
Gokje, de 1e hypotheekhouder weigert een tweede recht van hypotheekrecht.
Nadeel is dan dat de 1e hypotheekhouder dan rustig het hypotheekrecht kan ophogen tot 5 ton.
Tot nooit .......
pi_174803014
Sinds deze week zit ik bij lenderspender.nl. De groei zit er aardig in zo te zien. Vanaf juli gaat het als de brandweer. Zie het staatje hieronder die ik van de totale leningportefeuille heb gemaakt.

maand nieuwe lening
okt-16 35.456
nov-16 76.500
dec-16 26.500
jan-17 5.000
feb-17 5.000
mrt-17 40.000
apr-17 0
mei-17 0
jun-17 6.500
jul-17 219.528
aug-17 279.565
sep-17 222.550
okt-17 368.487
Totaal 1.285.086

Ook geīnteresseerd? Als je je via onderstaande link aanmeldt bij Lenderspender krijg je ¤ 25,00 cadeau als je binnen 6 maanden ¤ 1.000 investeert. Deze beloning krijg ik zelf dan ook.
https://www.lenderspender.nl/r/988e45i
pi_174803033
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank je wel! ^O^
Dat zijn er al twee voor Horsemennetje :)
pi_174803070
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:12 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Dat zijn er al twee voor Horsemennetje :)
3 ;) (Nu nog wel de komende 6 maanden minimaal 1000 investeren om beide de 25 euro te ontvangen.)
pi_174804094
Nieuwe starter (binnenkort) op GVE https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17130

Zo te lezen geen filiaal van het KOM dierservice conglomeraat.
pi_174804296
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 15:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe starter (binnenkort) op GVE https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17130

Zo te lezen geen filiaal van het KOM dierservice conglomeraat.
Ze houden allebei heel erg van dieren, ze hebben al wat huisdieren en ze gaan cursussen volgen. Kortom dat gaat helemaal goed komen! _O-
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')