abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175155344
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:25 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik bepaal nix voor je. het snelheids verschil tussen 110 en een vrachtwagen is groter dan 110 en 130. Ja, jammer voor je maar je zal echt even moeten wachten tot ik die vrachtwagen voorbij ben. Ik hoef toch ook niet op de rem omdat jij haast hebt? Inderdaad geven en nemen. En dan niet alleen lichtsignalen geven maar gas terug nemen.
Je kan wel gas bijgeven dan hoef ik niet te seinen en je van de weg af te duwen.
pi_175155440
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:19 schreef cunial het volgende:

[..]

Je kan wel gas bijgeven dan hoef ik niet te seinen en je van de weg af te duwen.
Of even normaal doen? Ik snap dat het knap irritant kan zijn hoor, maar je kan ook gewoon drie keer zuchten zonder je voorganger te gaan opnaaien.
pi_175155724
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:19 schreef cunial het volgende:

[..]

Je kan wel gas bijgeven dan hoef ik niet te seinen en je van de weg af te duwen.
Kan me niet voorstellen dat dat ene moer uithaalt. Waarschijnlijk vertraag je jezelf er gemiddeld juist mee, omdat sommige automobilisten dan nog meer de tijd nemen voor het passeren en naar rechts gaan.
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:02:02 #204
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175156076
Er moest weer geritst worden hoor. ;( De mens op zijn moeilijkst.

De A12 richting Rotterdam, begin middag. Opeens iedereen in de remmen, wat later bleek waarom; ongeluk gebeurd, linkerbaan afgesloten. Ik zat links en reed rustig door tot een stukje voor de laatste pijl. Daarvoor al gekeken of ik zonder veel moeite kon invoegen, maar iedereen reed zo strak mogelijk op elkaar en ik voelde de bui al hangen.

Snelheid aanpassen, knipperlicht aan. Op een willekeurige plek, want letterlijk niemand liet ook maar het kleinste gaatje vallen. Auto naast me reageerde direct op mijn knipperlicht door bijna te fuseren met de auto ervoor. De jongen achter het stuur keek zo strak mogelijk voor zich uit, logisch want hij zal al zijn concentratie nodig hebben gehad om geen botsing te veroorzaken. Ik probeerde nog even, zag dat het geen zin had en reed een auto verder naar voren.

Poging twee. Knipperlicht aan. Weer werd het gat naadloos dichtgereden. Deze bestuurder durfde wel om te kijken. Ik gebaarde vragend, hij haalde zijn schouders op. Na een paar seconden draaide hij zijn raampje open, en sprak, met overtuiging waar gęne had moeten zijn: "ja ik heb net al iemand voorgelaten".

|:( Ten eerste houd ik niet in een logboekje bij wie er al iemand voor heeft gelaten. Ten tweede zal ik als ik er niet voor kan het een auto verderop proberen, en kom ik dus alsnog voor je uit. En tot slot, waarom zou je een vliegende tyfus moeten geven om die paar meter afstand? Ik ben goddomme geen compleet wagenpark dat je voor moet laten. :') Christus te paard zeg, waar doe je nou die moeite voor.

Ik heb terwijl hij nog tegen me praatte het neusje van de 940 ertussen geplaatst en hem vriendelijk bedankt terwijl ik voor hem invoegde. Later toen het weer ging rijden haalde hij me netjes in en gingen we ieder onze eigen weg, ik met in mijn hoofd nog steeds de onbeantwoorde vraag waarom de fuck men zijn territoriale driften zo uit de hand laat lopen om zoiets futiels als wat meters asfalt in de file.

:')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:03:15 #205
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175156102
Sorry voor de lange tekst. Voor wat het waard is, ik heb het op mobiel getikt dus voor mij was het ook kut. Maar ik moest het even kwijt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175156718
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:07 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Achterlijke droeftoeters die niet het maximale snelheid rijden. :') Ga dan lekker op landweggetje rijden. :W
Die is er niet op de Afsluitdijk. Waarom zou ik sneller rijden dan ik zelf verantwoord acht.
Hoe reageer je als een touringcar die 100 rijdt een vrachtwagen inhaalt?

Een mede weggebruiker voor achterlijke droeftoeter uitmaken omdat je even gas moet inhouden voor die persoon? Man man man, get a live. oh, leer ook ff het verschil tussen het en de als je een keer tijd overhoudt.
pi_175157389
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:37 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Die is er niet op de Afsluitdijk. Waarom zou ik sneller rijden dan ik zelf verantwoord acht.
Hoe reageer je als een touringcar die 100 rijdt een vrachtwagen inhaalt?

Een mede weggebruiker voor achterlijke droeftoeter uitmaken omdat je even gas moet inhouden voor die persoon? Man man man, get a live. oh, leer ook ff het verschil tussen het en de als je een keer tijd overhoudt.
Geen maximumsnelheid op de Afsluitdijk? Heb ik wat gemist? De max. is toch gewoon 130km/h in Nederland?
pi_175157461
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Er moest weer geritst worden hoor. ;( De mens op zijn moeilijkst.

De A12 richting Rotterdam, begin middag. Opeens iedereen in de remmen, wat later bleek waarom; ongeluk gebeurd, linkerbaan afgesloten. Ik zat links en reed rustig door tot een stukje voor de laatste pijl. Daarvoor al gekeken of ik zonder veel moeite kon invoegen, maar iedereen reed zo strak mogelijk op elkaar en ik voelde de bui al hangen.

Snelheid aanpassen, knipperlicht aan. Op een willekeurige plek, want letterlijk niemand liet ook maar het kleinste gaatje vallen. Auto naast me reageerde direct op mijn knipperlicht door bijna te fuseren met de auto ervoor. De jongen achter het stuur keek zo strak mogelijk voor zich uit, logisch want hij zal al zijn concentratie nodig hebben gehad om geen botsing te veroorzaken. Ik probeerde nog even, zag dat het geen zin had en reed een auto verder naar voren.

Poging twee. Knipperlicht aan. Weer werd het gat naadloos dichtgereden. Deze bestuurder durfde wel om te kijken. Ik gebaarde vragend, hij haalde zijn schouders op. Na een paar seconden draaide hij zijn raampje open, en sprak, met overtuiging waar gęne had moeten zijn: "ja ik heb net al iemand voorgelaten".

|:( Ten eerste houd ik niet in een logboekje bij wie er al iemand voor heeft gelaten. Ten tweede zal ik als ik er niet voor kan het een auto verderop proberen, en kom ik dus alsnog voor je uit. En tot slot, waarom zou je een vliegende tyfus moeten geven om die paar meter afstand? Ik ben goddomme geen compleet wagenpark dat je voor moet laten. :') Christus te paard zeg, waar doe je nou die moeite voor.

Ik heb terwijl hij nog tegen me praatte het neusje van de 940 ertussen geplaatst en hem vriendelijk bedankt terwijl ik voor hem invoegde. Later toen het weer ging rijden haalde hij me netjes in en gingen we ieder onze eigen weg, ik met in mijn hoofd nog steeds de onbeantwoorde vraag waarom de fuck men zijn territoriale driften zo uit de hand laat lopen om zoiets futiels als wat meters asfalt in de file.

:')
Ik ga altijd vanaf de pijl er stapvoets naast rijden, dan maken ze vanzelf ruimte. Je bent gewoon te vroeg...
.
pi_175157532
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Geen maximumsnelheid op de Afsluitdijk? Heb ik wat gemist? De max. is toch gewoon 130km/h in Nederland?
Neem ook even tijd om te lezen, een flater zit in een klein hoekje.
pi_175157935
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Neem ook even tijd om te lezen, een flater zit in een klein hoekje.
Ooooh landweggetje. Zaterdag, vroeg biertje, etc. Sorry voor het ongemak.
  zaterdag 18 november 2017 @ 19:40:52 #211
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175157982
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik ga altijd vanaf de pijl er stapvoets naast rijden, dan maken ze vanzelf ruimte. Je bent gewoon te vroeg...
Te vroeg? Ik begon vlak voor de laatste pijl. Als je later probeert gaan ze je zitten blokkeren omdat je er 'op het laatste moment nog voor schiet'.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175160719
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Te vroeg? Ik begon vlak voor de laatste pijl. Als je later probeert gaan ze je zitten blokkeren omdat je er 'op het laatste moment nog voor schiet'.
Mij blokkeren ze echt nooit, maar je kweekt nu eenmaal respect door op gelijke snelheid ernaast te blijven. Alleen laatst voor het eerst mensen die achter me reden die het niet konden waarderen.
.
pi_175162068
Ach zelf laat ik ook maar 1 persoon er tussen bij het ritsen. Anders is het tenslotte ook geen ritsen als ik er meer dan 1 tussen moet laten.

Ongelofelijk irritant die mensen die 100 in een 130kmh gebied gaan rijden als er een beetje motregen is.
Ik snap best dat je je snelheid aanpast aan de weersomstandigheden, maar een paar spetters belemmeren echt je zicht niet dusdanig dat je maar 30km/h onder de snelheid moet gaan rijden.
  zaterdag 18 november 2017 @ 22:52:22 #214
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175162718
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 21:27 schreef Fer het volgende:

[..]

Mij blokkeren ze echt nooit, maar je kweekt nu eenmaal respect door op gelijke snelheid ernaast te blijven. Alleen laatst voor het eerst mensen die achter me reden die het niet konden waarderen.
:') Ik weet dat het een lang verhaal is, maar als je het niet wilt lezen reageer dan ook niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175162816
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

:') Ik weet dat het een lang verhaal is, maar als je het niet wilt lezen reageer dan ook niet.
Lang verhaal voor iets wat ik dagelijks meemaak. Je maakt het jezelf moeilijk, gewoon me gelijke snelheid tot halverwege of driekwart tussen de pijl en het rode kruis en dan invoegen.
.
  zaterdag 18 november 2017 @ 23:01:08 #216
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175162872
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:26 schreef Carlos93 het volgende:
Ach zelf laat ik ook maar 1 persoon er tussen bij het ritsen. Anders is het tenslotte ook geen ritsen als ik er meer dan 1 tussen moet laten.

Ongelofelijk irritant die mensen die 100 in een 130kmh gebied gaan rijden als er een beetje motregen is.
Ik snap best dat je je snelheid aanpast aan de weersomstandigheden, maar een paar spetters belemmeren echt je zicht niet dusdanig dat je maar 30km/h onder de snelheid moet gaan rijden.
'de snelheid'?

Het is een maximum toegestane snelheid. Er staat helemaal nérgens in de wet dat je dat móet rijden. Misschien in de jouwe, maar met jouw wet hebben we niet zo veel te maken.

Ik rijd ook wel eens onder de maximum snelheid, moet ik lekker zelf weten. En ook dan moet ik soms langzamer verkeer inhalen. Soms ben ik dan lief en geef ik effe een beetje gas, maar als ik lekker aan het ecotuffen ben wacht je maar lekker die 20 seconden. Zéker als je het nodig vindt om zo dicht op mijn hol te kruipen dat ik de tekst van de fabrikant in de rechter onderhoek van je voorruit kan lezen, dat motiveert niet echt om heel aardig te zijn, en onder de indruk ben ik dan ook niet..

Jouw wil is geen wet, gelukkig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175162927
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

'de snelheid'?

Het is een maximum toegestane snelheid. Er staat helemaal nérgens in de wet dat je dat móet rijden. Misschien in de jouwe, maar met jouw wet hebben we niet zo veel te maken.

Ik rijd ook wel eens onder de maximum snelheid, moet ik lekker zelf weten. En ook dan moet ik soms langzamer verkeer inhalen. Soms ben ik dan lief en geef ik effe een beetje gas, maar als ik lekker aan het ecotuffen ben wacht je maar lekker die 20 seconden. Zéker als je het nodig vindt om zo dicht op mijn hol te kruipen dat ik de tekst van de fabrikant in de rechter onderhoek van je voorruit kan lezen, dat motiveert niet echt om heel aardig te zijn, en onder de indruk ben ik dan ook niet..

Jouw wil is geen wet, gelukkig.
Als je langzaam wilt rijden blijf je maar lekker achter vrachtwagens hangen. En er mag dan hier in de UK wel geen permanente minimum snelheid zijn, je wordt wel mooi gestopt door de politie als je +- 30kmh langzamer zou rijden dan de maximum snelheid, en terecht.
Je wordt dan gestopt voor dangerous and careless driving. Voornamelijk het careless driving wordt je op gepakt dan, 3 punten op je rijbewijs + een boete.

Overigens zijn er genoeg plekken hier waar er wel een tijdelijke minimum snelheid is, welke op 55mph wordt vastgezet in een 70mph zone.
pi_175162995
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:04 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Als je langzaam wilt rijden blijf je maar lekker achter vrachtwagens hangen. En er mag dan hier in de UK wel geen minimum snelheid zijn, je wordt wel mooi gestopt door de politie als je +- 30kmh langzamer zou rijden dan de maximum snelheid, en terecht.
Je wordt dan gestopt voor dangerous and careless driving. Voornamelijk het careless driving wordt je op gepakt dan, 3 punten op je rijbewijs + een boete.
Een goed ding. _O_
pi_175163021
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:04 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Als je langzaam wilt rijden blijf je maar lekker achter vrachtwagens hangen. En er mag dan hier in de UK wel geen minimum snelheid zijn, je wordt wel mooi gestopt door de politie als je +- 30kmh langzamer zou rijden dan de maximum snelheid, en terecht.
Je wordt dan gestopt voor dangerous and careless driving. Voornamelijk het careless driving wordt je op gepakt dan, 3 punten op je rijbewijs + een boete.
Da's lekker makkelijk voor de politie bij een file.

En in Nederland is er ook geen minimumsnelheid. Te langzaam rijden kan ook gewoon beboet worden. Maar 100 of 110 ipv 130 is niet extreem; vrachtwagens rijden significant langzamer en daar moet je ook rekening mee houden.
pi_175163080
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:08 schreef Light het volgende:

[..]

Da's lekker makkelijk voor de politie bij een file.

En in Nederland is er ook geen minimumsnelheid. Te langzaam rijden kan ook gewoon beboet worden. Maar 100 of 110 ipv 130 is niet extreem; vrachtwagens rijden significant langzamer en daar moet je ook rekening mee houden.
Uiteraard is het bij een file anders, maar dan worden er ook matrixborden gebruikt om het een en ander aan te geven.
Verder zijn er ook heel wat zones waar wel een tijdelijke minimum snelheid is toegewezen, 55mph in een 70 zone, tenzij het druk is en er matrixborden aanstaan.

Het exacte artikel waar je voor wordt gepakt, onder de dangerous & careless driving regels is 'driving without due consideration to other road users'.
pi_175163379
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:11 schreef Carlos93 het volgende:

Het exacte artikel waar je voor wordt gepakt, onder de dangerous & careless driving regels is 'driving without due consideration to other road users'.
Zoiets kennen we in Nederland ook, als "artikel 5"
'Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.'

En ja, als je met 110 km/u een vrachtwagen inhaalt dan kan het zijn dat mensen daar last van hebben. Maar als je al halverwege de vrachtwagen bent voordat ze op je bumper komen, is dat niet meer iets dat onder artikel 5 valt.
  zaterdag 18 november 2017 @ 23:34:41 #222
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175163591
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:04 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Als je langzaam wilt rijden blijf je maar lekker achter vrachtwagens hangen. En er mag dan hier in de UK wel geen permanente minimum snelheid zijn, je wordt wel mooi gestopt door de politie als je +- 30kmh langzamer zou rijden dan de maximum snelheid, en terecht.
Je wordt dan gestopt voor dangerous and careless driving. Voornamelijk het careless driving wordt je op gepakt dan, 3 punten op je rijbewijs + een boete.

Overigens zijn er genoeg plekken hier waar er wel een tijdelijke minimum snelheid is, welke op 55mph wordt vastgezet in een 70mph zone.
Daar heb jij helemaal niks over te vertellen :').

In NL hadden we ook een minimumsnelheid, die is om diverse redenen afgeschaft.. Tegenwoordig moet je voertuig minimaal 70km/u kunnen en mógen rijden om op een snelweg deel te nemen aan het verkeer.. Als je nou idd zo langzaam rijdt dat vrachtverkeer je gaat inhalen en je een puinzooi veroorzaakt kan ik me wel vinden in een prent, maar als iemand ervoor kiest om, om wat voor reden dan ook, 100 te rijden, heb je daar maar gewoon mee te dealen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175163612
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

'de snelheid'?

Het is een maximum toegestane snelheid. Er staat helemaal nérgens in de wet dat je dat móet rijden. Misschien in de jouwe, maar met jouw wet hebben we niet zo veel te maken.

Ik rijd ook wel eens onder de maximum snelheid, moet ik lekker zelf weten. En ook dan moet ik soms langzamer verkeer inhalen. Soms ben ik dan lief en geef ik effe een beetje gas, maar als ik lekker aan het ecotuffen ben wacht je maar lekker die 20 seconden. Zéker als je het nodig vindt om zo dicht op mijn hol te kruipen dat ik de tekst van de fabrikant in de rechter onderhoek van je voorruit kan lezen, dat motiveert niet echt om heel aardig te zijn, en onder de indruk ben ik dan ook niet..

Jouw wil is geen wet, gelukkig.
Als je lekker wilt ecotuffen blijf aub achter een vrachtwagen of koop een canta voor op het fietspad.
  zaterdag 18 november 2017 @ 23:39:39 #224
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175163708
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:58 schreef Fer het volgende:

[..]

Lang verhaal voor iets wat ik dagelijks meemaak. Je maakt het jezelf moeilijk, gewoon me gelijke snelheid tot halverwege of driekwart tussen de pijl en het rode kruis en dan invoegen.
Ik paste mijn snelheid aan en voegde op de juiste plek in. Normaal gesproken ook geen enkel probleem mee.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 18 november 2017 @ 23:44:11 #225
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175163810
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:35 schreef cunial het volgende:

[..]

Als je lekker wilt ecotuffen blijf aub achter een vrachtwagen of koop een canta voor op het fietspad.
Ook jij, hebt geen reet te vertellen over wat voor snelheid een anders wenst te rijden.
Kan best irritant zijn, tuurlijk, ik rijd meestal ook door en moet dan ook vaak afremmen omdat Mr. of Mw.Easydepeasy effe in wil halen.. Tiswa, daarna tik je weer op de cc en rijd je 5 seconden later weer 150. Nou niet echt iets waar je een ladder van in je panty krijgt :') Als je je daar druk over maakt wordt het tijd voor een Melisana infuusje denk ik.

Maak er liever een sport van om Mr & Ms. te spotten en ze zonder je remmen aan te raken te passeren.. Ze zijn er tóch, waarom niet gebruiken om een beetje autorijd-skills te ontwikkelen, want op een gaspedaal stampen kan élke half ontwikkelde bos-baviaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')