Haarlem is juist erg rustig. Sprak laatst met iemand die al 10 jaar in de binnenstad werkt, die vertelde met het centrum de laatste jaren juist rustigere is geworden door de week. Alleen in het weekend heb je de drukte. Haarlem kent niet echt een kantorenpark of veel bedrijven in het centrum. Amsterdam heeft het veel drukker gekregen, maar wat betreft werk is er geen spill over naar Haarlem. Hooguit wat toeristen en mensen die net een kleine krijgen en verkassen naar Haarlem. That's it.quote:Op dinsdag 4 december 2018 16:23 schreef EipNiC het volgende:
Haarlem is in alle opzichten al veel te druk belast, met name de infrastructuur. Haarlem als klein en gemoedelijk A'dam is niet meer straks.
Qua infra is het vrij druk bezet. Haarlem is gewoon meer een woonstad dan werkstad.quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Haarlem is juist erg rustig. Sprak laatst met iemand die al 10 jaar in de binnenstad werkt, die vertelde met het centrum de laatste jaren juist rustigere is geworden door de week. Alleen in het weekend heb je de drukte. Haarlem kent niet echt een kantorenpark of veel bedrijven in het centrum. Amsterdam heeft het veel drukker gekregen, maar wat betreft werk is er geen spill over naar Haarlem. Hooguit wat toeristen en mensen die net een kleine krijgen en verkassen naar Haarlem. That's it.
Dat klopt, het is een forenzenstad geworden. Haarlem heeft geen echte ringweg en veel 1-baanswegen. Zelfs in de waarderpolder is het maar deels 1 rijbaan, terwijl er zat ruimte is.quote:Op donderdag 10 januari 2019 08:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Qua infra is het vrij druk bezet. Haarlem is gewoon meer een woonstad dan werkstad.
Buiten de Waarderpolder is er weinig fysieke ruimte om wegen te verbreden. Autogebruik zal af moeten nemen om het probleem op te lossen. Daarbij komt dat Haarlem de doorvoerhaven is voor alle verkeer richting kust/Heemstede/Bloemendaal/Zandvoort. Redelijk waardeloos.quote:Op donderdag 10 januari 2019 09:19 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat klopt, het is een forenzenstad geworden. Haarlem heeft geen echte ringweg en veel 1-baanswegen. Zelfs in de waarderpolder is het maar deels 1 rijbaan, terwijl er zat ruimte is.
Ik zou verwachten dat de gemeente wat bedrijven van Amsterdam naar Haarlem haalt. Wellicht dat de koepel een interessant project wordt.
De Velserboog kan een oplossing zijn, dan leidt je het verkeer vanuit het noorden om Haarlem heen. Autogebruik afnemen is wensdenken, gaat niet snel gebeuren. Het wordt alleen maar drukker. Ze moeten meer werk naar Haarlem brengen, dan hoeven mensen niet de auto in. Verplaats wat kantoren naar waarderpolder of zo.quote:Op donderdag 10 januari 2019 11:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Buiten de Waarderpolder is er weinig fysieke ruimte om wegen te verbreden. Autogebruik zal af moeten nemen om het probleem op te lossen. Daarbij komt dat Haarlem de doorvoerhaven is voor alle verkeer richting kust/Heemstede/Bloemendaal/Zandvoort. Redelijk waardeloos.
Betere alternatieven bieden voor vervoer helpen ook. Verder uitbreiden OV- en fietsnetwerk. Velserboog kan ook een goede zijn, maar ligt er niet op korte termijn.quote:Op donderdag 10 januari 2019 22:19 schreef Homey het volgende:
[..]
De Velserboog kan een oplossing zijn, dan leidt je het verkeer vanuit het noorden om Haarlem heen. Autogebruik afnemen is wensdenken, gaat niet snel gebeuren. Het wordt alleen maar drukker. Ze moeten meer werk naar Haarlem brengen, dan hoeven mensen niet de auto in. Verplaats wat kantoren naar waarderpolder of zo.
https://www.haarlem.nl/ni(...)kelijk-voor-verkeer/quote:Waarderbrug vanaf 7 december niet toegankelijk voor verkeer
7 december 2018
De Waarderbrug wordt in de loop van vrijdag 7 december opengezet voor de scheepvaart en is daarom niet langer toegankelijk voor al het wegverkeer.
Naar aanleiding van een storing aan de brug heeft de gemeente onderzoek laten uitvoeren. Hiervoor is een onderdeel uit de brug verwijderd. Na het verwijderen van dit onderdeel blijkt dat het niet langer veilig is de brug te blijven openen en sluiten. De brug wordt daarom in de loop van vrijdag 7 december opengezet voor de scheepvaart. De reden hiervoor is dat verschillende bedrijven in de Waarderpolder en de Industriehaven worden bevoorraad via het Spaarne en de Waarderbrug en afhankelijk zijn van deze bevoorrading. Voor weggebruikers is de Waarderpolder bereikbaar via de Schoterbrug of de N200.
De vervangende onderdelen voor de brug moeten op maat worden gemaakt. De brug zal daarom voor langere tijd niet kunnen worden bediend. Op dit moment is het niet bekend hoe lang de stremming zal duren
ja alleen nu is het object beveiligd (maanden extra kosten) en zal het waarschijnlijk toch wel verwijderd worden. misschien was het al bewaakt die brug, maar blijkbaar niet goed genoeg dat een graffiti dude uren ongestoord zijn werk kon doen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:24 schreef fespo het volgende:
ik hou niet van graffiti, maar daar moest ik wel even om gniffelen.
• In Schalkwijk is het gedoe al begonnen als de gemeente stuk bij voet gaat houden qua 40-40-20.quote:Op maandag 21 januari 2019 02:33 schreef IBAZ het volgende:
Om even terug te komen op die 10.000 woningen die erbij moeten komen. Ik vraag me af of dit zo makkelijk gerealiseerd zal worden. Wat ik begrepen heb, is dat de gemeente verklaard heeft dat e.e.a. zonder onteigening van de grond zal plaatsvinden. En zeker voor het component sociale woningbouw zullen er niet gauw projectontwikkelaars deze grond voor de hoofdprijs gaan aankopen en zullen de huidige eigenaren hun grond duur willen verkopen.
Trekken ze de westkant van de Waarderpolder niet eens een keer neer c.q. turnen ze de gebouwen om net zoals ze met Droste gedaan hebben?quote:Op zondag 27 januari 2019 16:46 schreef borisz het volgende:
[ [url=https://imgserv4.tcdn.nl/v1/dW1ELNsvEg0wEHryPRg8Lorh35s=/fit-in/658x369/smart/https://cdn-kiosk-api.tel(...)4a541.jpg]afbeelding[/url] ]
https://www.haarlemsdagbl(...)t&utm_medium=twitter
Het HD over de 10.000 woningen.
Toen ik nog in dequote:Op maandag 18 februari 2019 16:37 schreef borisz het volgende:
Wat is de beste Chinees/Aziaat/Toko in de stad?
Mensen zijn altijd wel redelijk te spreken over de prijs/kwaliteitverhouding van Toko Nina, aan het begin van de Koningstraat komende vanaf Verwulft. Helaas wel tot maar 19:00 geopend.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:37 schreef borisz het volgende:
Wat is de beste Chinees/Aziaat/Toko in de stad?
Even doorrijden de brug over naar Heemstede, onder de apenrots? Ben de naam even kwijt.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:45 schreef borisz het volgende:
Idd Nina, Pojok Sari zijn goed. Ken ik ook.
Terang Boelang en Vonn nog niet. Ik zet ze op het lijstje.
Qua Chinees ik woon zelf in Schalkwijk, maar Mayflower is matig. Dus ben benieuwd of er nog een goede Chinees in Haarlem is .
Hmmmquote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Even doorrijden de brug over naar Heemstede, onder de apenrots? Ben de naam even kwijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |