abonnement Unibet Coolblue
pi_184301608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:23 schreef EipNiC het volgende:
Haarlem is in alle opzichten al veel te druk belast, met name de infrastructuur. Haarlem als klein en gemoedelijk A'dam is niet meer straks.
Haarlem is juist erg rustig. Sprak laatst met iemand die al 10 jaar in de binnenstad werkt, die vertelde met het centrum de laatste jaren juist rustigere is geworden door de week. Alleen in het weekend heb je de drukte. Haarlem kent niet echt een kantorenpark of veel bedrijven in het centrum. Amsterdam heeft het veel drukker gekregen, maar wat betreft werk is er geen spill over naar Haarlem. Hooguit wat toeristen en mensen die net een kleine krijgen en verkassen naar Haarlem. That's it.
pi_184314103
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:40 schreef Homey het volgende:

[..]

Haarlem is juist erg rustig. Sprak laatst met iemand die al 10 jaar in de binnenstad werkt, die vertelde met het centrum de laatste jaren juist rustigere is geworden door de week. Alleen in het weekend heb je de drukte. Haarlem kent niet echt een kantorenpark of veel bedrijven in het centrum. Amsterdam heeft het veel drukker gekregen, maar wat betreft werk is er geen spill over naar Haarlem. Hooguit wat toeristen en mensen die net een kleine krijgen en verkassen naar Haarlem. That's it.
Qua infra is het vrij druk bezet. Haarlem is gewoon meer een woonstad dan werkstad.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_184314769
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:07 schreef Skv het volgende:

[..]

Qua infra is het vrij druk bezet. Haarlem is gewoon meer een woonstad dan werkstad.
Dat klopt, het is een forenzenstad geworden. Haarlem heeft geen echte ringweg en veel 1-baanswegen. Zelfs in de waarderpolder is het maar deels 1 rijbaan, terwijl er zat ruimte is.
Ik zou verwachten dat de gemeente wat bedrijven van Amsterdam naar Haarlem haalt. Wellicht dat de koepel een interessant project wordt.
pi_184316806
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 09:19 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat klopt, het is een forenzenstad geworden. Haarlem heeft geen echte ringweg en veel 1-baanswegen. Zelfs in de waarderpolder is het maar deels 1 rijbaan, terwijl er zat ruimte is.
Ik zou verwachten dat de gemeente wat bedrijven van Amsterdam naar Haarlem haalt. Wellicht dat de koepel een interessant project wordt.
Buiten de Waarderpolder is er weinig fysieke ruimte om wegen te verbreden. Autogebruik zal af moeten nemen om het probleem op te lossen. Daarbij komt dat Haarlem de doorvoerhaven is voor alle verkeer richting kust/Heemstede/Bloemendaal/Zandvoort. Redelijk waardeloos.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_184328158
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Buiten de Waarderpolder is er weinig fysieke ruimte om wegen te verbreden. Autogebruik zal af moeten nemen om het probleem op te lossen. Daarbij komt dat Haarlem de doorvoerhaven is voor alle verkeer richting kust/Heemstede/Bloemendaal/Zandvoort. Redelijk waardeloos.
De Velserboog kan een oplossing zijn, dan leidt je het verkeer vanuit het noorden om Haarlem heen. Autogebruik afnemen is wensdenken, gaat niet snel gebeuren. Het wordt alleen maar drukker. Ze moeten meer werk naar Haarlem brengen, dan hoeven mensen niet de auto in. Verplaats wat kantoren naar waarderpolder of zo.
  donderdag 10 januari 2019 @ 22:34:37 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184328501
Haarlem eerste verkozen tot Gastronomische Hoofdstad van Nederland in 2019.

https://www.missethoreca.(...)-nederland-101315130
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_184454583
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:19 schreef Homey het volgende:

[..]

De Velserboog kan een oplossing zijn, dan leidt je het verkeer vanuit het noorden om Haarlem heen. Autogebruik afnemen is wensdenken, gaat niet snel gebeuren. Het wordt alleen maar drukker. Ze moeten meer werk naar Haarlem brengen, dan hoeven mensen niet de auto in. Verplaats wat kantoren naar waarderpolder of zo.
Betere alternatieven bieden voor vervoer helpen ook. Verder uitbreiden OV- en fietsnetwerk. Velserboog kan ook een goede zijn, maar ligt er niet op korte termijn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_184455120
quote:
Waarderbrug vanaf 7 december niet toegankelijk voor verkeer
7 december 2018
De Waarderbrug wordt in de loop van vrijdag 7 december opengezet voor de scheepvaart en is daarom niet langer toegankelijk voor al het wegverkeer.

Naar aanleiding van een storing aan de brug heeft de gemeente onderzoek laten uitvoeren. Hiervoor is een onderdeel uit de brug verwijderd. Na het verwijderen van dit onderdeel blijkt dat het niet langer veilig is de brug te blijven openen en sluiten. De brug wordt daarom in de loop van vrijdag 7 december opengezet voor de scheepvaart. De reden hiervoor is dat verschillende bedrijven in de Waarderpolder en de Industriehaven worden bevoorraad via het Spaarne en de Waarderbrug en afhankelijk zijn van deze bevoorrading. Voor weggebruikers is de Waarderpolder bereikbaar via de Schoterbrug of de N200.

De vervangende onderdelen voor de brug moeten op maat worden gemaakt. De brug zal daarom voor langere tijd niet kunnen worden bediend. Op dit moment is het niet bekend hoe lang de stremming zal duren
https://www.haarlem.nl/ni(...)kelijk-voor-verkeer/


brug staat al weken open _O-
rond half april pas hersteld :'(


een slimme graffiti artiest heeft er zijn naam erop opgeschreven.
doordat hij nu open staat kan dit op een plek die normaal nooit bereikbaar is.
ik hou niet van graffiti, maar daar moest ik wel even om gniffelen. :@

op die horizontale witte balk onderaan staat de tekst.
(oude foto)


[ Bericht 3% gewijzigd door fespo op 17-01-2019 15:33:30 ]
pi_184456130
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:24 schreef fespo het volgende:
ik hou niet van graffiti, maar daar moest ik wel even om gniffelen. :@
ja alleen nu is het object beveiligd (maanden extra kosten) en zal het waarschijnlijk toch wel verwijderd worden. misschien was het al bewaakt die brug, maar blijkbaar niet goed genoeg dat een graffiti dude uren ongestoord zijn werk kon doen.

best lelijke graffiti ook.
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:38:18 #160
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_184456268
Volgens mij was dat spuitwerk er de eerste nacht dat de brug open stond al op gezet.

Beetje kansloos inderdaad.
  maandag 21 januari 2019 @ 02:33:57 #161
65918 IBAZ
broeinest
pi_184525140
Om even terug te komen op die 10.000 woningen die erbij moeten komen. Ik vraag me af of dit zo makkelijk gerealiseerd zal worden. Wat ik begrepen heb, is dat de gemeente verklaard heeft dat e.e.a. zonder onteigening van de grond zal plaatsvinden. En zeker voor het component sociale woningbouw zullen er niet gauw projectontwikkelaars deze grond voor de hoofdprijs gaan aankopen en zullen de huidige eigenaren hun grond duur willen verkopen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2019 @ 09:36:06 #162
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_184527303
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 02:33 schreef IBAZ het volgende:
Om even terug te komen op die 10.000 woningen die erbij moeten komen. Ik vraag me af of dit zo makkelijk gerealiseerd zal worden. Wat ik begrepen heb, is dat de gemeente verklaard heeft dat e.e.a. zonder onteigening van de grond zal plaatsvinden. En zeker voor het component sociale woningbouw zullen er niet gauw projectontwikkelaars deze grond voor de hoofdprijs gaan aankopen en zullen de huidige eigenaren hun grond duur willen verkopen.
• In Schalkwijk is het gedoe al begonnen als de gemeente stuk bij voet gaat houden qua 40-40-20.
• 600 woningen bij..... Haarlem West ergens (exacte locatie ben ik even kwijt) wordt al een rondje Raad van State.

Kortom... Dat gaat deze periode niet lukken. Ben benieuwd of het wel gaat lukken alle plannen door de gemeenteraad te loodsen. Ook de ambtelijke afdeling heeft personeel tekort.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 21 januari 2019 @ 10:24:08 #163
65918 IBAZ
broeinest
pi_184527995
Ik zal me overigens even keurig melden als tevreden Haarlemmer sinds 1996. Haarlem zuid-west, Leidsevaart.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 januari 2019 @ 16:46:57 #164
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_184656719
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_184657647
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:46 schreef borisz het volgende:
[ [url=https://imgserv4.tcdn.nl/v1/dW1ELNsvEg0wEHryPRg8Lorh35s=/fit-in/658x369/smart/https://cdn-kiosk-api.tel(...)4a541.jpg]afbeelding[/url] ]

https://www.haarlemsdagbl(...)t&utm_medium=twitter
Het HD over de 10.000 woningen.
Trekken ze de westkant van de Waarderpolder niet eens een keer neer c.q. turnen ze de gebouwen om net zoals ze met Droste gedaan hebben?

Moet je natuurlijk alleen wel langs Treffers. :X
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 5 februari 2019 @ 16:21:03 #166
65918 IBAZ
broeinest
pi_184836992
In Zuid-west is al aardig bijgebouwd (voormalig NZH terrein en daar omheen). Dus alleen al de ontsluiting qua verkeer speelt nu merkbaar op. Als ze de Stephenson/Rutherfordstraat en de groene ruimte bij Haarlem-hoog en de autoboulevard van Pijlslaan tot aan de Westergracht vol willen bouwen, mogen ze daar ook nog wel een plan bij bedenken.

Maar zoals ik al eerder betoogde; Ik moet de ontwikkelaars nog zien die daar projecten willen starten, zeker gezien de voorwaarden dat daar een substantieel deel sociale woningbouw (lees, weinig te verdienen) gerealiseerd moet worden gecombineerd met de weerstand die dat zal oproepen.

[ Bericht 5% gewijzigd door IBAZ op 05-02-2019 16:29:20 ]
pi_185034607
Mensen die aan de Rustenburgelaan wonen en nu posters voor het raam hangen waar een dubbeldekker bus met een kruis er doorheen opstaat :') Waarom is het zo erg dat er bussen door je straat rijden. Dit is toch altijd al een hoofdweg geweest om Haarlem uit te komen?
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 februari 2019 @ 16:37:36 #168
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_185086610
Wat is de beste Chinees/Aziaat/Toko in de stad? :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 18 februari 2019 @ 17:58:19 #169
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185088118
Qua Chinees ben ik wel fan van Manor in Santpoort. Toko Terang Boelang op de Rijksstraatweg of die op de hoek van de Jansweg met de Lange Herenstraat.
pi_185095965
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:37 schreef borisz het volgende:
Wat is de beste Chinees/Aziaat/Toko in de stad? :)
Toen ik nog in de
Koninginnebuurt woonde kon ik bestellen bij die tent bij het station van Heemstede. Maar die bezorgen niet in Haarlem centrum. Hou me aanbevolen voor een goede Chinees die dat wel doet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_185096343
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:37 schreef borisz het volgende:
Wat is de beste Chinees/Aziaat/Toko in de stad? :)
Mensen zijn altijd wel redelijk te spreken over de prijs/kwaliteitverhouding van Toko Nina, aan het begin van de Koningstraat komende vanaf Verwulft. Helaas wel tot maar 19:00 geopend.
  maandag 18 februari 2019 @ 23:56:53 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_185096445
Terang Boelang, Nina en Toko Vonn zijn wel aanraders.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 februari 2019 @ 09:45:00 #173
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_185099487
Idd Nina, Pojok Sari zijn goed. Ken ik ook. :)
Terang Boelang en Vonn nog niet. Ik zet ze op het lijstje.

Qua Chinees ik woon zelf in Schalkwijk, maar Mayflower is matig. Dus ben benieuwd of er nog een goede Chinees in Haarlem is :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_185099642
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:45 schreef borisz het volgende:
Idd Nina, Pojok Sari zijn goed. Ken ik ook. :)
Terang Boelang en Vonn nog niet. Ik zet ze op het lijstje.

Qua Chinees ik woon zelf in Schalkwijk, maar Mayflower is matig. Dus ben benieuwd of er nog een goede Chinees in Haarlem is :P.
Even doorrijden de brug over naar Heemstede, onder de apenrots? Ben de naam even kwijt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 februari 2019 @ 09:55:29 #175
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_185099718
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:52 schreef nostra het volgende:

[..]

Even doorrijden de brug over naar Heemstede, onder de apenrots? Ben de naam even kwijt.
Hmmm
China Palace? Die is net over het Spaarne. En is een vreetschuur geworden. Ben er nog niet geweest. :s)
Of de rest in Heemstede.
Kota Radja?
Mandarin?
Adian Delights?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')