Da's nou juist m'n punt: ze lullen meer uit hun nek dan ooit.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar wie zegt mij dat CDA, VVD etc niet uit hun nek lullen ?
Dan zouden referenda toch ideaal zijn? Laat het aan ons over aangezien niemand capabel is in de kamer en kabinet.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Da's nou juist m'n punt: ze lullen meer uit hun nek dan ooit.Dat is precies het probleem.
Wat je lijkt te missen, en wat je je wel zou moeten afvragen, is: hoe komt het nou precies dat politici meer uit hun nek lullen dan voorheen?quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan zouden referenda toch ideaal zijn? Laat het aan ons over aangezien niemand capabel is in de kamer en kabinet.
Laten we alle besluitvorming met een 'ja'/'nee' bij de bevolking neerleggen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan zouden referenda toch ideaal zijn? Laat het aan ons over aangezien niemand capabel is in de kamer en kabinet.
Volgens mij maar dat wil je niet lezen heb ik al gezegd dat enkel de grote punten behandelt zouden moeten worden. Of er ergens een kerk moet komen ja dan nee interesseert werkelijk niemand.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Laten we alle besluitvorming met een 'ja'/'nee' bij de bevolking neerleggen.
Ik geef het een maand voor ons land of compleet failliet is, of een dictatuur.
EU > baantjes > macht.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat je lijkt te missen, en wat je je wel zou moeten afvragen, is: hoe komt het nou precies dat politici meer uit hun nek lullen dan voorheen?
Is dat omdat ze minder capabel zijn? Ik denk het niet namelijk.
Zwitserland is echt een nare plek ja. En bij een nee mag een politicus gewoon geen nieuwe verbeterde wet maken dat staat in de kleine lettertjes van ieder referendum.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Laten we alle besluitvorming met een 'ja'/'nee' bij de bevolking neerleggen.
Ik geef het een maand voor ons land of compleet failliet is, of een dictatuur.
Het afschaffen van de democratie en kiezen voor een groot leider is geen 'groot punt?'quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Volgens mij maar dat wil je niet lezen heb ik al gezegd dat enkel de grote punten behandelt zouden moeten worden. Of er ergens een kerk moet komen ja dan nee interesseert werkelijk niemand.
Ik geef het een paar jaar en de EU is failliet zoals het nu gaat. ECB blijft maar geld bijdrukken elke maand dusja ook dat werkt niet.
Je snapt duidelijk geen hol van hoe het in Zwitserland is ingeregeld.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zwitserland is echt een nare plek ja. En bij een nee mag een politicus gewoon geen nieuwe verbeterde wet maken dat staat in de kleine lettertjes van ieder referendum.
Op z'n best is dat een gevolg, geen oorzaak.quote:
Dat dikgedrukte speelt toch helemaal niet dus hoezo haal je dat aan?quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:01 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het afschaffen van de democratie en kiezen voor een groot leider is geen 'groot punt?'
Juist grote punten moet je niet overlaten aan de meerderheid. Het is gewoon zo dom om te denken dat de massa het juiste besluit neemt op essentiële internationale onderwerpen.
Tenzij, zoals ik eerder in dit topic al aangaf, je het een vaste plek geeft in de formatie/verkiezings periode.
Burgers zien het liegen nu veel beter dankzij het internet onder andere. Geen cent meer naar Griekenland etc. De burger is dus niet dom, de kamerleden die zijn dom door publiekelijk te liegen en te bedriegen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Op z'n best is dat een gevolg, geen oorzaak.
Het centrale probleem is dat het succes van politici steeds minder wordt bepaald door de kwaliteit van het beleid en steeds meer door het in toenemende mate irreele beeld dat de burger heeft van de wereld.
Dat leidt tot een slechter functioneren van de politiek waardoor de burger steeds meer ontevreden wordt, de politiek haar uiterste best doet om aansluiting te zoeken bij het verneukte beeld dat de burger heeft van de wereld, het beleid nog slechter wordt, etc, etc. Vicieuze cirkel.
En dan klagen over Erdogan dat hij een dictator is.quote:Op zondag 29 oktober 2017 07:47 schreef Jonathon het volgende:
Bewijst weer dan Nederland geen democratisch land is maar een dictatuur!
Over een jaar of 10 zal ik wel in een kamp belanden door deze forumpost.
Nogmaals, dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat de burger buitengewoon slecht geinformeerd is.quote:
De burger informeert zich tot datgene wat hij/zij interessant vind. Men is egoistisch en denkt aan de eigen portemonnee. Dat zien we ook bij de landelijke verkiezingen (VVD). Dat zal altijd zo blijven is dus geen argument. Mensen bepalen zelf of ze wel of niet geinformeerd willen worden. Democratie is de WIL van het volk nogmaals. Anders moet Den Haag Nederland geen Democratie meer noemen want dat is het niet.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nogmaals, dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat de burger buitengewoon slecht geinformeerd is.
Dat haal ik aan omdat ik dat eerder als voorbeeld gaf in een post waar jij op reageerde met 'dat het alleen voor grote zaken zou moeten gelden'.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat dikgedrukte speelt toch helemaal niet dus hoezo haal je dat aan?
Nee laten we alles lekker overlaten aan tweede kamer leden die zichzelf 100 x per dag aftrekken op hun baantje en niet kunnen wachten op een baan in Brussel. Denk je nu werkelijk dat die mensen het goed met ons voor hebben? 1 groot toneelstuk.
Daarnaast gaat het in Zwitserland prima nietwaar?
Bingo, dat is precies de reden dat die burger zo slecht geinformeerd is en zo'n verwrongen beeld heeft van wat de grote punten nu werkelijk zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De burger informeert zich tot datgene wat hij/zij interessant vind.
Dat mensen dat zelf bepalen, helemaal prima. Maar als mensen zelf gaan bepalen wat de waarheid is dan wordt dat wel een probleem.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:08 schreef Poepz0r het volgende:
Mensen bepalen zelf of ze wel of niet geinformeerd willen worden.
Uiteraard zal dat geregeld moeten worden etc maar dat moet nu wel gaan gebeuren. Waarom Brexit idioot is is voor mij een raadsel aangezien de EU Unie de kanker is van dit moment. Daar moeten we heel snel mee stoppen voordat het helemaal verkeerd gaat.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:10 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat haal ik aan omdat ik dat eerder als voorbeeld gaf in een post waar jij op reageerde met 'dat het alleen voor grote zaken zou moeten gelden'.
Verder heeft men in de tweede kamer een veel beter overzicht van het totaalpakket aan maatregelen.
Zwitserland is een voorbeeld van hoe je het in zou kunnen regelen, dat ontken ik nergens. Maar het gaat daar wel wat verder dan af en toe een referendumpje als het wat mensen uitkomt. Daar doen ze het al meer dan een eeuw zo en is het hele politieke bestel er op ingeregeld. En zijn er ook waarborgen om idioterie zoals met Brexit of hier met die domme referenda die zijn gehouden, te voorkomen.
Maar 'de wil van het volk' is meer dan per dossier meeste stemmen gelden'.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De burger informeert zich tot datgene wat hij/zij interessant vind. Men is egoistisch en denkt aan de eigen portemonnee. Dat zien we ook bij de landelijke verkiezingen (VVD). Dat zal altijd zo blijven is dus geen argument. Mensen bepalen zelf of ze wel of niet geinformeerd willen worden. Democratie is de WIL van het volk nogmaals. Anders moet Den Haag Nederland geen Democratie meer noemen want dat is het niet.
Bij de verkiezingen is dat toch ook geen probleem?quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bingo, dat is precies de reden dat die burger zo slecht geinformeerd is en zo'n verwrongen beeld heeft van wat de grote punten nu werkelijk zijn.
[..]
Dat mensen dat zelf bepalen, helemaal prima. Maar als mensen zelf gaan bepalen wat de waarheid is dan wordt dat wel een probleem.
Democratie betekend de wil van het volk. Het is heel simpel. Als dat niet zo mag zijn dan is er dus geen sprake van democratie. Een lepel is een lepel en geen vork.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:11 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Maar 'de wil van het volk' is meer dan per dossier meeste stemmen gelden'.
De EU is essentieel voor onze toekomst. Er moet alleen heel veel veranderen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Uiteraard zal dat geregeld moeten worden etc maar dat moet nu wel gaan gebeuren. Waarom Brexit idioot is is voor mij een raadsel aangezien de EU Unie de kanker is van dit moment. Daar moeten we heel snel mee stoppen voordat het helemaal verkeerd gaat.
Juist bij verkiezingen is dat een probleem.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bij de verkiezingen is dat toch ook geen probleem?
Nee dat is de EU niet. Met de EEG ging het ook uitstekend, niks mis mee. Zoals Baudet al zei; Handel drijven we al sinds de jaren 0 ook ZONDER de EU.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:12 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
De EU is essentieel voor onze toekomst. Er moet alleen heel veel veranderen.
Ja, maar nogmaals: 'de wil van het volk' is meer dan 'meeste stemmen gelden'. Dat is niet zo moeilijk om te snappen hoor.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Democratie betekend de wil van het volk. Het is heel simpel. Als dat niet zo mag zijn dan is er dus geen sprake van democratie. Een lepel is een lepel en geen vork.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |