abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 3 november 2017 @ 18:51:32 #61
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174849579
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:50 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Mensen die structureel meer werken dan in hun contract staat zijn ongeschikt voor hun werk of zijn slapzakken die hun leidinggevende niet de waarheid durven te zeggen.
Of ze zijn daar prima tevreden mee en niet ongeschikt, maar gewoon werkverslaafd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174849618
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Of ze zijn daar prima tevreden mee en niet ongeschikt, maar gewoon werkverslaafd.
Prima tevreden met gratis werk? Dan val je in de tweede categorie.
  vrijdag 3 november 2017 @ 18:56:47 #63
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174849681
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:53 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Prima tevreden met gratis werk? Dan val je in de tweede categorie.
Dus als je een ton binnen harkt moet je zeuren tegen je 'baas' dat je het te zwaar hebt?
En 'm eens goed de waarheid vertellen?

Anders ben je blijkbaar een slapzak. Goed verhaal.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174849932
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus als je een ton binnen harkt moet je zeuren tegen je 'baas' dat je het te zwaar hebt?
En 'm eens goed de waarheid vertellen?
Inderdaad, wat mij betreft staat het volledig los van de beloning.
  vrijdag 3 november 2017 @ 19:10:53 #65
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174850000
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:07 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Inderdaad, wat mij betreft staat het volledig los van de beloning.
Maar waarom moet dat volgens jou voor andere mensen ook het geval zijn?
Het gaat mij er niet om hoe jij handelt, maar hoe je andere mensen veroordeelt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 3 november 2017 @ 19:12:52 #66
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174850034
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:50 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Mensen die structureel meer werken dan in hun contract staat zijn ongeschikt voor hun werk of zijn slapzakken die hun leidinggevende niet de waarheid durven te zeggen.
Nou, in dat geval kunnen we tachtig procent van het onderwijzend personeel naar huis sturen wegens ongeschiktheid denk ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174850155
Ik kan best begrijpen dat het voor mensen die niet in de wereld van de zakelijke dienstverlening zitten moeilijk te begrijpen is waarom mensen feitelijk meer dan 40 uur pw werken terwijl ze maar 40 betaald krijgen.

Maar kenners begrijpen dat:
- 60 uur werken, niet 60 uur declarabel betekent;
- je vaak uitdagende dingen doet, die je binnen een korte tijd moet leren / doen onder bepaalde tijdsdruk en daardoor lopen werkzaamheden uit, maar vaak krijg je er wel voldoening uit doordat je veel dingen leert en veel verantwoordelijk draagt voor het uiteindelijke resultaat;
- er zit in de overuren vaak een stuk zelfontwikkeling / opleiding in.

Maar ik begrijp dat dit voor een buitenstaander mogelijk moeilijk te begrijpen is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Legatus op 03-11-2017 19:24:13 ]
pi_174850550
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Overuren worden toch gewoon uitbetaald lijkt me?
Dan ga je er dus qua salaris wel op achteruit als je die niet meer maakt.
Daarnaast, kan me voorstellen dat je nog geen lange dagen maakt als je net bent overgestapt, maar dat kan toch net zo goed weer oplopen?
Bij dit soort banen, no fucking way.

In je loon zit ook een stukje extra voor eventuele overuren.
Whatever...
pi_174850609
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:18 schreef Legatus het volgende:
Ik kan best begrijpen dat het voor mensen die niet in de wereld van de zakelijke dienstverlening zitten moeilijk te begrijpen is waarom mensen feitelijk meer dan 40 uur pw werken terwijl ze maar 40 betaald krijgen.

Maar kenners begrijpen dat:
- 60 uur werken, niet 60 uur declarabel betekent;
- je vaak uitdagende dingen doet, die je binnen een korte tijd moet leren / doen onder bepaalde tijdsdruk en daardoor lopen werkzaamheden uit, maar vaak krijg je er wel voldoening uit doordat je veel dingen leert en veel verantwoordelijk draagt voor het uiteindelijke resultaat;
- er zit in de overuren vaak een stuk zelfontwikkeling / opleiding in.

Maar ik begrijp dat dit voor een buitenstaander mogelijk moeilijk te begrijpen is.
Bijna elke baan boven de 2x modaal gaat over een set taken die je goed moet regelen en laten gebeuren. Hoe en in hoeveel tijd is een tweede.

Ikzelf red het meestal in 40-45u...
Whatever...
pi_174850866
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:42 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Bijna elke baan boven de 2x modaal gaat over een set taken die je goed moet regelen en laten gebeuren. Hoe en in hoeveel tijd is een tweede.

Ikzelf red het meestal in 40-45u...
Dat is heel mooi, ik zeg alleen dat het binnen bepaalde branches minder gebruikelijk is en dan heb ik het over de advocatuur, consultancy, etc.

En nu ik buiten deze branch zit, haal ik idd 2x modaal op basis van 38, maar dat was mijn punt niet.
pi_174852608
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus als je een ton binnen harkt moet je zeuren tegen je 'baas' dat je het te zwaar hebt?
En 'm eens goed de waarheid vertellen?

Anders ben je blijkbaar een slapzak. Goed verhaal.
Dikwijls is het een ongeschreven verplichting. Weet je donders goed.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_174853551
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:52 schreef Legatus het volgende:

[..]

Dat is heel mooi, ik zeg alleen dat het binnen bepaalde branches minder gebruikelijk is en dan heb ik het over de advocatuur, consultancy, etc.

En nu ik buiten deze branch zit, haal ik idd 2x modaal op basis van 38, maar dat was mijn punt niet.
Ja i know. Wat ik probeerde te zeggen is dat overuren gewoon bij de baan horen in sommige gevallen. In mijn contract staat ook dat iets van 10 procent overuren niet betaald wordt ofzo. Zou die uren ook niet schrijven. Word er royaal voor betaald.
Whatever...
pi_174860007
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:50 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Mensen die structureel meer werken dan in hun contract staat zijn ongeschikt voor hun werk of zijn slapzakken die hun leidinggevende niet de waarheid durven te zeggen.
Er zijn sectoren zoals het transport waar >95% structureel flink overwerkt. Zijn dat allemaal slapzakken volgens jou?
Miata is always the answer
pi_174860050
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:38 schreef j669 het volgende:

[..]

Er zijn sectoren zoals het transport waar >95% structureel flink overwerkt. Zijn dat allemaal slapzakken volgens jou?
Het is inderdaad meer een ongeschreven cultuur in veel branches. Desalniettemin is het natuurlijk erg vreemd als bijna iedereen in een branche structureel flink overwerkt.
pi_174860065
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:43 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Het is inderdaad meer een ongeschreven cultuur in veel branches. Desalniettemin is het natuurlijk erg vreemd als bijna iedereen in een branche structureel flink overwerkt.
Is inderdaad vreemd.

Op hoger niveau echter moet er gebeuren wat nodig is. Of dat nu meer of minder dan 40 uur kost. Dat is de verantwoordelijkheid die bij het hoge salaris hoort.
Whatever...
pi_174860452
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Is inderdaad vreemd.

Op hoger niveau echter moet er gebeuren wat nodig is. Of dat nu meer of minder dan 40 uur kost. Dat is de verantwoordelijkheid die bij het hoge salaris hoort.
Maar dan vind ik ook dat je het aantal uren niet in het arbeidscontract kan benoemen.
pi_174860735
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:38 schreef j669 het volgende:
Er zijn sectoren zoals het transport waar >95% structureel flink overwerkt. Zijn dat allemaal slapzakken volgens jou?
Die krijgen dat dan ook uitbetaald, en daarom doen velen ook dat werk. ;)
Met 40 uur in de week basisloon volgens transport CAO zonder toeslagen en overuren heb je geen dik salaris hoor.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:43 schreef The_Temp het volgende:
Het is inderdaad meer een ongeschreven cultuur in veel branches. Desalniettemin is het natuurlijk erg vreemd als bijna iedereen in een branche structureel flink overwerkt.
Dat is het he, het is een cultuurtje wat er in geslopen is en waar de werkgevers van profiteren.
Een paar man op kantoor die bijvoorbeeld 50 uur maken in plaats van 40 (zonder dat uit te betalen natuurlijk) en je hoeft weer een FTE minder aan te nemen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:45 schreef Spanky78 het volgende:
Op hoger niveau echter moet er gebeuren wat nodig is. Of dat nu meer of minder dan 40 uur kost. Dat is de verantwoordelijkheid die bij het hoge salaris hoort.
Bij echte management functies zit daar wel wat in, maar velen die hier posten en die geen overuren betaald krijgen die hebben vaak gewoon uitvoerende taken.
Wel hoogopgeleide en goed betaalde uitvoerende taken, maar toch....
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:18 schreef Legatus het volgende:
Ik kan best begrijpen dat het voor mensen die niet in de wereld van de zakelijke dienstverlening zitten moeilijk te begrijpen is waarom mensen feitelijk meer dan 40 uur pw werken terwijl ze maar 40 betaald krijgen.

Maar kenners begrijpen dat:
- 60 uur werken, niet 60 uur declarabel betekent;
- je vaak uitdagende dingen doet, die je binnen een korte tijd moet leren / doen onder bepaalde tijdsdruk en daardoor lopen werkzaamheden uit, maar vaak krijg je er wel voldoening uit doordat je veel dingen leert en veel verantwoordelijk draagt voor het uiteindelijke resultaat;
_O- En zo hebben ze jou er ook ingeluld ?
Ik begrijp je uit je salarispost dat je nu wel weer 38u/week werkt, maar reken het salaris bij je vorige werkgever waar je vaak 60u/week draaide eens terug naar 40u/week, dan is dat salaris toch opeens een stuk minder imposant he ?[/quote]
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:15 schreef spiritusbus het volgende:
Maar dan vind ik ook dat je het aantal uren niet in het arbeidscontract kan benoemen.
Inderdaad, iemand voor 60u/week aannemen mag niet als dat officieel in het contract staat, het is dan wel een beetje hypocriet als de werkgever daar keurig 38 of 40 uur inzet terwijl hij weet dat 50 eerder regel dan uitzondering is.
  zaterdag 4 november 2017 @ 11:43:00 #78
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174860871
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 00:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Bij overheid zit je doorgaans toch sowieso aan een CAO vast? Wat voor soort functie is het?
Ik werk via een detacheerder. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik meer verdien dan mijn mannelijke collega met zelfde achtergrond :{
pi_174861045
Als die mensen het zelf prima vinden om x uur te werken voor y salaris, dan is er toch niets aan de hand? We hoeven niemand te redden die niet gered wil worden.
pi_174861657
Als mensen structureel minder krijgen als waar ze volgens de wet of volgens hun CAO recht op hebben is wel degelijk wat aan de hand. Genoeg werkgevers die enthousiast gewerkte uren wegstrepen of bedrijfsrisico's bij gewone werknemers in loondienst neer leggen.
Miata is always the answer
pi_174861859
01: Bedrijfstak:logistiek
02: Functie:orderpicker
03: Opleiding:financieel admin. Ict netwerkbeheer
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen:6 weken
07: 13e maand:nee
08: Bruto maand salaris:1750
09: Netto maand salaris:1530 met aftrek zorgverzekering
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring:meer dan 3 jaar
12: Goodies:kerstpakket sinterklaas paasproduct3n
13: Tevreden?:niet helemaal 200 euro meer en ben tevreden werkdruk is zeer hoog afentoe
pi_174861889
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:23 schreef j669 het volgende:
Genoeg werkgevers die enthousiast gewerkte uren wegstrepen of bedrijfsrisico's bij gewone werknemers in loondienst neer leggen.
Over het algemeen zijn de mensen die 2x modaal verdienen en zich realiseren dat extra werk inclusief is indien nodig niet 'de gewone werknemers in loondienst'. Die staan daar weer verder onder.
pi_174862124
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:23 schreef j669 het volgende:
Als mensen structureel minder krijgen als waar ze volgens de wet of volgens hun CAO recht op hebben is wel degelijk wat aan de hand. Genoeg werkgevers die enthousiast gewerkte uren wegstrepen of bedrijfsrisico's bij gewone werknemers in loondienst neer leggen.
Wat ik al zei, als "iedereen" in het bedrijf bijna structureel 10/15 uur onbetaald overwerkt dan scheelt dat gewoon aan FTE`s.

En dan heb ik het natuurlijk niet over even het werk afmaken waar je mee bezig was, in plaats van wachten tot de klok 5 uur slaat en dan vertrekken.
pi_174862704
quote:
Op zaterdag 4 november 2017 11:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die krijgen dat dan ook uitbetaald, en daarom doen velen ook dat werk. ;)
Was dat maar waar... Bij veel transportbedrijven komt er op neer dat je 70 tot 80 uur mag werken en er 50 - 55 uitbetaald krijgt, veelal doordat wachttijden als rust worden gerekend. Dan mag je netto inclusief overuren en OKV misschien een inkomen hebben waar je geen armoe van hoeft te lijden, maar je hebt allerminst gekregen waar je recht op hebt.
Miata is always the answer
pi_174862828
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:35 schreef Deshain het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn de mensen die 2x modaal verdienen en zich realiseren dat extra werk inclusief is indien nodig niet 'de gewone werknemers in loondienst'. Die staan daar weer verder onder.
Maar de realiteit is dat juist óók de gewone werknemer die risico's draagt, doordat veel werkgevers niet alleen onbetaalde overuren, maar ook zaken als uitzendcontracten en nulurencontracten de norm zijn gaan vinden. En dan heb je het dus niet over banen van 2 x modaal, maar juist minimumloon en minimumloon plus banen...
Miata is always the answer
pi_174871284
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:15 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Maar dan vind ik ook dat je het aantal uren niet in het arbeidscontract kan benoemen.
Mwaoh, er staat vaak dat je in principe 40 uur werkt, maar dat eventueel overwerk van 5 uur per week ofzo bij de functie kan horen. Zoiets.

Niet zo veel mis mee.

Dat er ook veel mensen enorm veel uren maken gewoon omdat... dat snap ik niet helemaal. En daarvoor geldt toch wel dat ze ofwel hun werk eigenlijk niet goed doen, of toch niet goed met hun werkgever afspreken wat hun taken inhouden.

Ik bven nu bezig met een investeringsaanvraag, dat kost me komende twee weken extra tijd. Geen probleem, want daarna hoef ik niet constant overuren te maken. Er komt ook een reis aan, en ik ben per jaar zo ongeveer 8 weken in het buitenland. tsja... is dat erg? Weiger ik dan om op zondag te vliegen? Nee. Zou wel kunnen.

Daarentegen ga ik ook gewoon op donderdag naar de voorstelling van mijn kind. Het is geven en nemen. Ik ben er tevreden mee. Maar denk ook dat ik in een functie zit waar deze manier van werken prima past.

Van die mensen in een kantoortuin die standaard teveel uren maken omdat ze stoer willen zijn of omdat d ebaas dat eist... tsja, die zouden uren moeten schrijven.
Whatever...
pi_174877688
-

[ Bericht 50% gewijzigd door Legatus op 05-11-2017 09:14:55 ]
pi_174877744
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:33 schreef ManianMan het volgende:
01: Bedrijfstak:logistiek
02: Functie:orderpicker
03: Opleiding:financieel admin. Ict netwerkbeheer
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen:6 weken
07: 13e maand:nee
08: Bruto maand salaris:1750
09: Netto maand salaris:1530 met aftrek zorgverzekering
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring:meer dan 3 jaar
12: Goodies:kerstpakket sinterklaas paasproduct3n
13: Tevreden?:niet helemaal 200 euro meer en ben tevreden werkdruk is zeer hoog afentoe
Verdien ik genoeg voor mijn functie?

Ik werk trouwens in een diepvriescel -30°C
pi_174877822
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 09:11 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Verdien ik genoeg voor mijn functie?

Ik werk trouwens in een diepvriescel -30°C
Houdt de werkgever zich aan de richtlijnen voor werken in deze omstandigheden? Vind je zelf dat je genoeg verdient?
pi_174878004
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 09:18 schreef Deshain het volgende:

[..]

Houdt de werkgever zich aan de richtlijnen voor werken in deze omstandigheden? Vind je zelf dat je genoeg verdient?
De handschoenen zijn geen fuck waard deze zijn van wol en dan open.

Verder zijn de warme dranken alleen in de kantine aanwezig.

De orderpick is met 3 niveaus dat houdt in veel trappen lopen.

We gebruiken alleen palletwagens.
Orders kunnen boven de 1000kg wegen.

Het is echt zwaar afentoe. Er zijn ex militairen geweest die nee hebben gezegd tegen deze baan.

Voor mijn gevoel en dan spreek ook wel voor mijn collega's mag er wel 200 erboven op komen.
pi_174878145
Ik vrees dat niet dat er heel veel meer in zit. Logistiek betaalt over het algemeen slecht en je zit al een paar honderd euro boven het minimumloon, maar je kunt altijd proberen te onderhandelen.

Voor het werken in een vriescel gelden dacht ik wel aanvullende regels om het dragelijk te houden. Bij een ex-werkgever van me (horecagroothandel) mochten de jongens die daar werkten niet meer dan een uur aan 1 stuk in de vriescel en moesten ze verplicht een dik wollen thermopak aan.
Miata is always the answer
pi_174878161
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 09:44 schreef j669 het volgende:
Ik vrees dat niet dat er heel veel meer in zit. Logistiek betaalt over het algemeen slecht en je zit al een paar honderd euro boven het minimumloon, maar je kunt altijd proberen te onderhandelen.

Voor het werken in een vriescel gelden dacht ik wel aanvullende regels om het dragelijk te houden. Bij een ex-werkgever van me (horecagroothandel) mochten de jongens die daar werkten niet meer dan een uur aan 1 stuk in de vriescel en moesten ze verplicht een dik wollen thermopak aan.
We hebben een thermopak die oke is alleen de handschoenen en fatsoenlijke werksokken missen
pi_174878809
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 09:11 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Verdien ik genoeg voor mijn functie?

Ik werk trouwens in een diepvriescel -30°C
Vindt wel redelijk mager eigenlijk
Zelfs het bruto is al het minimale volgens mij


Maar heej, ook gedaan hoor, belangrijker is of je het naar je zin hebt. Veel loon is leuk en streven, maar helpt je ook niet als je elke dag met een kutgevoel naar je werk gaat

Je bruto salaris ligt volgens mijn zelfs onder het minimum
Do what you love, love what you do!
pi_174878897
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 09:11 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Verdien ik genoeg voor mijn functie?

Ik werk trouwens in een diepvriescel -30°C
Waarom doe je niet iets in de ict als je daar een opleiding voor hebt afgerond?
Lijkt me beter voor je salaris en doorgroeimogelijkheden dan zo'n ongeschoold baantje.
pindazakje
pi_174879044
Om mijn lijstje even te geven, althans wat het was. Want contract niet verlengd

01: Bedrijfstak: elektro
02: Functie: service monteur
03: Opleiding: LTS MBO niv.4 propedeuse HBO
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen: 25 dagen dacht ik
07: 13e maand:nee
08: Bruto maand salaris: 2400
09: Netto maand salaris:1900 nog wat
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: Hmmms lang incl parttime naast studie toch wel 15 jaar
12: Goodies: zo goed als niks
13: Tevreden?: wel met het werk opzich, niet met de gang van zaken, maar contract is nu toch niet verlengd
13B: Denk ik dat ik beter kan, nou zeker wel ook in salaris
Do what you love, love what you do!
pi_174879230
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 09:11 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Verdien ik genoeg voor mijn functie?

Ik werk trouwens in een diepvriescel -30°C
Is niet zo veel. Maar dit is werk voor onopgeleiden. Dat verdient nu eenmaal slecht.

Een toeslag vanwege de kou zou wel netjes zijn. Maargoed. Niet verplicht denk ik.

Kortom: ga iets doen met je opleiding.
Whatever...
pi_174879427
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 10:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom doe je niet iets in de ict als je daar een opleiding voor hebt afgerond?
Lijkt me beter voor je salaris en doorgroeimogelijkheden dan zo'n ongeschoold baantje.
Het werk op zich is wel leuk.

Ict heb ik afgerond op niveau 3 maar nooit werk in gevonden. Robotica vind ik wel interessant maar dan moet ik weer de schoolbanken in.

:')
pi_174879461
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 11:11 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het werk op zich is wel leuk.

Ict heb ik afgerond op niveau 3 maar nooit werk in gevonden. Robotica vind ik wel interessant maar dan moet ik weer de schoolbanken in.

:')
Doen dan, is waarschijnlijk de beste beslissing die je nu kunt maken.
Anders blijf je nog 40 jaar werken voor een minimumloon.
pindazakje
pi_174879496
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 11:11 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het werk op zich is wel leuk.

Ict heb ik afgerond op niveau 3 maar nooit werk in gevonden. Robotica vind ik wel interessant maar dan moet ik weer de schoolbanken in.

:')
Elektro richting in gaan. Proces industrie :)
Do what you love, love what you do!
pi_174879524
Ik zit laag in loon door wat hmmms noem t misstappen, maar met wat ik nu hebbzie ik ook vacatures tussen de 3000 en 3500 Pm.


Sterker nog ze vragen me zelfs
Do what you love, love what you do!
pi_174880125
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 11:11 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het werk op zich is wel leuk.

Ict heb ik afgerond op niveau 3 maar nooit werk in gevonden. Robotica vind ik wel interessant maar dan moet ik weer de schoolbanken in.

:')
Zorg in ieder geval dat je iets kan wat niet elke ongeschoolde ook kan. Met een goede werkhouding kan je binnen no time als procesoperator aan de slag. Ook fysiek werk, maar meestal niet in een vriescel en tegen beter salaris..
pi_174881126
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:00 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Zorg in ieder geval dat je iets kan wat niet elke ongeschoolde ook kan. Met een goede werkhouding kan je binnen no time als procesoperator aan de slag. Ook fysiek werk, maar meestal niet in een vriescel en tegen beter salaris..
Mijn werk is al orderpikken op hoog niveau. Ik heb bij de action en ups gezeten maar dat is simpel werk in vergelijking wat ik nu doe.

Nee ze nemen niemand klakkeloos aan bij dit bedrijf daarom zit ik wel gebakken alleen er mag iets meer tegenover staan.

Procestechniek voel ik weer niets voor omdat dat veelal in ploegendiensten is.

Mijn vriendin heeft een zeldzame chronische huidaandoening die heel veel vergt van ons beide.
pi_174881215
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:50 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Mijn werk is al orderpikken op hoog niveau. Ik heb bij de action en ups gezeten maar dat is simpel werk in vergelijking wat ik nu doe.

Nee ze nemen niemand klakkeloos aan bij dit bedrijf daarom zit ik wel gebakken alleen er mag iets meer tegenover staan.

Procestechniek voel ik weer niets voor omdat dat veelal in ploegendiensten is.

Mijn vriendin heeft een zeldzame chronische huidaandoening die heel veel vergt van ons beide.
Zou gewoon eens vragen. Voor zover ik heb gezien ga je zo goed als niks omhoog nl in salaris als je niet zelf t vraagt
Do what you love, love what you do!
pi_174881264
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 11:11 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het werk op zich is wel leuk.

Ict heb ik afgerond op niveau 3 maar nooit werk in gevonden. Robotica vind ik wel interessant maar dan moet ik weer de schoolbanken in.

:')
Als je je werk leuk genoeg vind, zou ik eerder in overleg gaan met je werkgever om de werkomstandigheden wat te verlichten. Veel mensen onderschatten de belasting op je lichaam van het continu werken in een koel- of vriescel. Investeren in fatsoenlijk materiaal zoals een goede elektrische pompwagen/heftruck en fatsoenlijke handschoenen zijn dan eigenlijk wel het minste wat je mag verwachten van de werkgever.
Miata is always the answer
pi_174881344
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:56 schreef j669 het volgende:

[..]

Als je je werk leuk genoeg vind, zou ik eerder in overleg gaan met je werkgever om de werkomstandigheden wat te verlichten. Veel mensen onderschatten de belasting op je lichaam van het continu werken in een koel- of vriescel. Investeren in fatsoenlijk materiaal zoals een goede elektrische pompwagen/heftruck en fatsoenlijke handschoenen zijn dan eigenlijk wel het minste wat je mag verwachten van de werkgever.
Of loon omhoog natuurlijk
Vindt t spijtig om te zeggen, maar dat salaris is wel echt dramatisch laag zelfs voor daf.
Do what you love, love what you do!
pi_174881497
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:56 schreef j669 het volgende:

[..]

Als je je werk leuk genoeg vind, zou ik eerder in overleg gaan met je werkgever om de werkomstandigheden wat te verlichten. Veel mensen onderschatten de belasting op je lichaam van het continu werken in een koel- of vriescel. Investeren in fatsoenlijk materiaal zoals een goede elektrische pompwagen/heftruck en fatsoenlijke handschoenen zijn dan eigenlijk wel het minste wat je mag verwachten van de werkgever.
Door ruimtegebrek kunnen ze geen elekrtische pompwagens inzetten in ons gedeelte. Rest van het bedrijf expeditie heeft het wel. Als het kon hadden wij dat zeker.

Handschoenen zijn ze nu pas aan het uitzoeken welke nu het beste zijn.

Over pakweg een jaar of 5 10 zitten ze in een nieuw gebouw.
pi_174881525
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 13:06 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Door ruimtegebrek kunnen ze geen elekrtische pompwagens inzetten in ons gedeelte. Rest van het bedrijf expeditie heeft het wel. Als het kon hadden wij dat zeker.

Handschoenen zijn ze nu pas aan het uitzoeken welke nu het beste zijn.

Over pakweg een jaar of 5 10 zitten ze in een nieuw gebouw.
Wegwezen daar, je kunt beter. Markt met banen is nu ook een stuk beter als een jaar terug hè
Do what you love, love what you do!
pi_174881763
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 13:06 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Door ruimtegebrek kunnen ze geen elekrtische pompwagens inzetten in ons gedeelte. Rest van het bedrijf expeditie heeft het wel. Als het kon hadden wij dat zeker.

Handschoenen zijn ze nu pas aan het uitzoeken welke nu het beste zijn.

Over pakweg een jaar of 5 10 zitten ze in een nieuw gebouw.
Ruimtegebrek klinkt als een slecht excuus van je werkgever want een kleine meeloop elektrische pompwagen is vrijwel net zo groot als een normale pompwagen. Het enige wat er extra nodig is, is een krachtstroomaansluiting om die dingen aan op te laden. Plus dat die accu's bij vriestemperaturen relatief veel te verduren hebben en dus vaker aan de lader moeten en waarschijnlijk ook wat vaker onderhouden moeten worden.
Miata is always the answer
pi_174882003
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 13:17 schreef j669 het volgende:

[..]

Ruimtegebrek klinkt als een slecht excuus van je werkgever want een kleine meeloop elektrische pompwagen is vrijwel net zo groot als een normale pompwagen. Het enige wat er extra nodig is, is een krachtstroomaansluiting om die dingen aan op te laden. Plus dat die accu's bij vriestemperaturen relatief veel te verduren hebben en dus vaker aan de lader moeten en waarschijnlijk ook wat vaker onderhouden moeten worden.
We hebben het zelf getest. We hebben zo'n kleine maar die past niet in de goederen lift. We mogen schoenen zoeken voor 300 euro.

De werkgever gunt ons alles maar kwa salaris kunnen ze niet veel.
pi_174882050
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 13:25 schreef ManianMan het volgende:

[..]

We hebben het zelf getest. We hebben zo'n kleine maar die past niet in de goederen lift. We mogen schoenen zoeken voor 300 euro.

De werkgever gunt ons alles maar kwa salaris kunnen ze niet veel.
Je bedenkt dit niet goed, ze kunnen wel meer, maar houden het liever zo. Als ik jou was dan zou ik onderhand eens verder kijken
Do what you love, love what you do!
pi_174882112
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 13:27 schreef kree het volgende:

[..]

Je bedenkt dit niet goed, ze kunnen wel meer, maar houden het liever zo. Als ik jou was dan zou ik onderhand eens verder kijken
De werkgever heeft dat haarfijn uitgelegd. Ze zijn nu een paar jaar aan t sparen voor een nieuw gebouw. Dus alles wat ze nu investeren in een nieuwe lift of wat dan ook voor ruimte te creeeren is weggegooid geld.
pi_174882232
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 13:29 schreef ManianMan het volgende:

[..]

De werkgever heeft dat haarfijn uitgelegd. Ze zijn nu een paar jaar aan t sparen voor een nieuw gebouw. Dus alles wat ze nu investeren in een nieuwe lift of wat dan ook voor ruimte te creeeren is weggegooid geld.
Ja dit soort verhalen vertellen ze altijd, zit er concreet wat voor jou in ook?
Do what you love, love what you do!
pi_174882290
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 13:34 schreef kree het volgende:

[..]

Ja dit soort verhalen vertellen ze altijd, zit er concreet wat voor jou in ook?
Ze gaan de orderpick gelijksvloers maken in het nieuw gebouw. Over 1 jaar gaan ze het herzien om mij en mijn collega's meer salaris te geven. Ik krijg over 1 jaar een vast contract dat wel fijn is bij een hypotheekaanvraag met een vriendin die uitkering heeft.
pi_174882367
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 13:37 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ze gaan de orderpick gelijksvloers maken in het nieuw gebouw. Over 1 jaar gaan ze het herzien om mij en mijn collega's meer salaris te geven. Ik krijg over 1 jaar een vast contract dat wel fijn is bij een hypotheekaanvraag met een vriendin die uitkering heeft.
Ik geef je 1 tip, maar wellicht heb ik er pech mee gehad. Als eenmaal die datum komt dst ze een vast contract moeten geven dan hebben ze onderhand iemand anders die goedkoper is ofzo.


Zou dit iig op papier laten zetten nu als je daar echt wil blijven.
Do what you love, love what you do!
pi_174882398
De eerste en laatste keer dat ik nog een werkgever vertrouw is onderhand wel voor bij
Do what you love, love what you do!
pi_174884716
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 13:27 schreef kree het volgende:

[..]

Je bedenkt dit niet goed, ze kunnen wel meer, maar houden het liever zo. Als ik jou was dan zou ik onderhand eens verder kijken
Het gras is niet altijd groener bij de buren. Hij krijgt al meer dan het minimumloon en genoeg graaiers in de logistiek die met Polen netto nog veel verder onder dat minimumloon weten te duiken. Ik praat het niet goed en vind ook dat hij meer verdient, maar in de huidige maatschappij is dit helaas een reëel loon voor laaggeschoold werk. Als het werk en de werksfeer leuk genoeg zijn, was ik zelf ook niet zomaar vertrokken daar.
Miata is always the answer
pi_174885219
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:21 schreef j669 het volgende:

[..]

Het gras is niet altijd groener bij de buren. Hij krijgt al meer dan het minimumloon en genoeg graaiers in de logistiek die met Polen netto nog veel verder onder dat minimumloon weten te duiken. Ik praat het niet goed en vind ook dat hij meer verdient, maar in de huidige maatschappij is dit helaas een reëel loon voor laaggeschoold werk. Als het werk en de werksfeer leuk genoeg zijn, was ik zelf ook niet zomaar vertrokken daar.
Mja er moet met een opleiding als hij toch meer uit te halen zijn als dit hoor. Zeker nu. Maar snap je punt wel
Do what you love, love what you do!
pi_174885360
Mbo3 is natuurlijk niet hoog, maar ok ik kan er wel een paar opnoemen die zitten te springen om mensen hier in de regio randstad, Nu zal hij er wss niet wonen. Zowel heb er we’l opties voor die veel beter zijn als nu
Do what you love, love what you do!
pi_174885417
2100 bruto moet wel kunnen denk ik
(En schat ik het laag in nog)
Do what you love, love what you do!
pi_174886585
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:50 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Mijn werk is al orderpikken op hoog niveau. Ik heb bij de action en ups gezeten maar dat is simpel werk in vergelijking wat ik nu doe.

Nee ze nemen niemand klakkeloos aan bij dit bedrijf daarom zit ik wel gebakken alleen er mag iets meer tegenover staan.

Procestechniek voel ik weer niets voor omdat dat veelal in ploegendiensten is.

Mijn vriendin heeft een zeldzame chronische huidaandoening die heel veel vergt van ons beide.
Binnen tien jaar is alles gerobotiseerd. Tenzij ze je nog minder mogen betalen.

Zoek iets met toekomst!
Whatever...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')