abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174655132
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:17 schreef rena het volgende:

[..]

Even googelen levert me dit op, op de site van de Rijksoverheid;

"Kind erkennen door buitenlandse man of vrouw
Wilt u een kind erkennen maar heeft u bijvoorbeeld een andere of dubbele nationaliteit. Dan is het belangrijk te onderzoeken welk recht op u van toepassing is. Meestal geldt ook dat toestemming voor erkenning van de moeder nodig is.
Vraag informatie of advies bij de afdeling Burgerzaken van uw gemeente of een juridisch deskundige."
Oh, geen eenduidige regels over dus. Nou ja, moet ik maar eens een keer achteraan. Wordt gek van al dat geregel en papierwerk. Moet morgen weeeeeer naar consulaat omdat er weer bepaalde papieren ontbreken. Zucht. Of anders legaliseer ik dat huwelijk wel, scheelt denk ik in moeite.
pi_174655757
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:21 schreef Malteser het volgende:
In het kader van de positiviteit:
Als er geen beren meer op de weg komen, slaap ik het weekend thuis bij mijn mannen in mijn eigen huis in mijn eigen bed en daar ga ik even heel hard voor jompelen want ik hield me al die tijd groot maar toen de arts het net kwam zeggen, brak ik. Eindelijk uitzicht op naar huis!
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
whoohoo!!!! Wat fijn meid! *O* *O* *O*
pi_174655990
Fijn malteser!

En wat betreft dragen, is het handig om nu al een draagdoek of draagzak te kopen, of te wachten tot na de bevalling? Geen idee ook eigenlijk wat ik wil / handig ga vinden :?
pi_174656102
*O* fijn Malteser!! *O*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_174656230
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:47 schreef elliebell het volgende:
Fijn malteser!

En wat betreft dragen, is het handig om nu al een draagdoek of draagzak te kopen, of te wachten tot na de bevalling? Geen idee ook eigenlijk wat ik wil / handig ga vinden :?
Kan allebei denk ik. Wil je graag dragen? Is er eventueel een winkel of mamacafe waar je wat kunt proberen? Blind kopen is soms lastig.

@duman mijn man draagt ook met doek en met drager. Hij vindt doek fijner. Alleen rugdragen vind ie eng. En een ringsling vind ie ook stom. Is denk ik wel heel verschillend, hoor ook vaak dat man niet wil knopen!
pi_174656250
Hehe t gaat over dragen en ik word actief. Ik ben megafan. Valt niet op hè? :D
pi_174656256
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:19 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh, geen eenduidige regels over dus. Nou ja, moet ik maar eens een keer achteraan. Wordt gek van al dat geregel en papierwerk. Moet morgen weeeeeer naar consulaat omdat er weer bepaalde papieren ontbreken. Zucht. Of anders legaliseer ik dat huwelijk wel, scheelt denk ik in moeite.
Je weet dat erkennen alleen echt niet hetzelfde is als dat je binnen een NL huwelijk een kind krijgt?

Erkenning geeft je partner namelijk geen gezag over het kind, dat moet je dan nog apart aanvragen. Als je getrouwd bent op het moment dat je kind geboren wordt heb je automatisch allebei gezag.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:02:29 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174656330
quote:
Fijn malteser!

Als je snel na de bevalling wilt gaan dragen is voor de bevalling al bekijken en voelen wat je fijn vindt denk ik handiger.
Vlak na bevalling hebben zat vrouwen geen energie/fysieke mogelijkheden/tijd om nog even tussendoor een draagconsult te doen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174656350
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:59 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Je weet dat erkennen alleen echt niet hetzelfde is als dat je binnen een NL huwelijk een kind krijgt?

Erkenning geeft je partner namelijk geen gezag over het kind, dat moet je dan nog apart aanvragen. Als je getrouwd bent op het moment dat je kind geboren wordt heb je automatisch allebei gezag.
Gezag aanvragen kan heel makkelijk online trouwens. Weinig moeite.

Alleen moet je dan voor de mooi nog wel een testament maken ook eigenlijk.
Kwak
pi_174656428
Oh jaah, straks weer zo'n ieniemini in de doek of drager!! O+ O+

Bij onze Minion heb ik eigenlijk alleen in het hele begin echt veel gedragen, maar dat werd al snel steeds minder (geen idee waarom eigenlijk). Heb me nu al wel voorgenomen om meer te gaan dragen, zo heerlijk knus! *;
Rekbare doek, mei tai en Tula binnenkort weer uit de kast trekken! :s)
pi_174656465
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:03 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Gezag aanvragen kan heel makkelijk online trouwens. Weinig moeite.

Alleen moet je dan voor de mooi nog wel een testament maken ook eigenlijk.
Mja, dat is inderdaad weinig moeite dat aanvragen, maar ik zei het vooral omdat ik er regelmatig van sta te kijken dat mensen eigenlijk niet weten dat erkennen en gezag aanvragen niet hetzelfde zijn.
pi_174656619
Malteser *O* Ik duim dat alles doorgaat en dat je fijn bij je mannen in bed kunt kruipen dit weekend :*

quote:
Fijn malteser!

Ik zou als je nog twijfelt proberen om iets te lenen of iets goedkoops aan te schaffen voor vlak na de bevalling (bijv. een Marsupi), dan kun je na een paar weken gaan passen en kijken wat bij jullie en de omstandigheden past. Er zijn een aantal dingen die je pas na de bevalling kunt weten die voor jou of voor je kindje van belang kunnen zijn voor tijdens het dragen.

DUMAN, mijn man draagt ook met doek en drager. Ik kijk er zo naar uit om hem weer met zo'n klein frummeltje op z'n buik te zien, zo'n heel klein dingetje op zo'n heel groot lijf O+ En om zelf weer zo'n kleintje te dragen ook O+ (ik draag mini nog elke dag zo lang dat kan, maar zo'n pasgeboren babytje is toch heel anders dragen).
Make your own kind of music.
pi_174656713
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:07 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mja, dat is inderdaad weinig moeite dat aanvragen, maar ik zei het vooral omdat ik er regelmatig van sta te kijken dat mensen eigenlijk niet weten dat erkennen en gezag aanvragen niet hetzelfde zijn.
Bij onze gemeente krijg je bij de erkenning uitleg over het aanvragen van gezag ^O^
We moeten hier het gezag voor M. inderdaad nog aanvragen. En de voogdij regelen moet ook nog steeds :X :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174656757
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een doek lijkt mij erg fijn, maar manlief wil ook dragen.. dus dat lijkt mij niet echt handig. Dan heb ik liever een erginomische drager, denk ik.
Iemand ervaring met man + draagdoek?
dat gaat net zoals bij een vrouw :D

Mijn meneer knoopt fwcc, slipknot met shortie, ringsling allemaal zelfstandig.
Ruck met wat hulp.
Schudden voor gebruik
pi_174656883
Ik loerde even :@
Schudden voor gebruik
pi_174656916
Ik wil ook gaan dragen maar ik ben nogal een luiwammes om uit te zoeken en te proberen wat fijn is. :@
Het lijkt mij vooral handig in en om het huis(houden). :P
pi_174656945
Voor draagdoeken/vragen kunnen jullie me altijd pm'en (ook voor leendoeken, consults e.d) ik heb ruim 8 jaar ervaring en werk zelf als consulent en werk voor Oscha :)
pi_174656964
Ik wil ook gaan dragen! Maar een consult is er nog niet van gekomen dus wil dat nu even afwachten en plannen na de bevalling, aangezien die elk moment kan plaatsvinden en ik ook niet de illusie heb dat knopen en dragen met mega buik representatief is voor daarna.
pi_174657007
Malteser: wat een fijn vooruitzicht zeg. O+ Ik hoop zo dat het doorgaat!

Mini trouwen, wat leuk. *O*

Man en ik droegen onze eerste mini in het begin met doek (ik ook wel met ringsling) en zijn na zo'n anderhalf jaar overgegaan op draagzak (Tula & Oscha Cairis). Ik heb voor nu tijdens mijn zwangerschap ook een onbu laten maken. Die heeft geen buikband namelijk, wel zo handig. Voor het knopen hebben we toen Wolk anderhalve week oud was een draagconsult gehad, gewoon bij ons thuis.

Voor wie het volgt, wat nieuws over mijn moeder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En morgen vlieg ik naar Barcelona voor een congres, voelt niet echt als lekkere timing zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 25-10-2017 20:32:36 ]
pi_174657210
Wanneer ben jij uitgerekend, Miss_Congeniality?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_174657321
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:16 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

dat gaat net zoals bij een vrouw :D
Proest :D
Ik bedoel natuurlijk meer de handigheid in knopen en zo. Denk dat mannen daar minder geduld voor hebben. :D

quote:
Mijn meneer knoopt fwcc, slipknot met shortie, ringsling allemaal zelfstandig.
Ruck met wat hulp.
En ook @ de rest:
Als er zoveel mannen een doek kunnen hanteren, kan de mijne dat ook wel. :7
Hij gaf zelf aan dat hij wilde dragen, maar we hebben nog niet besproken hoe of wat. Hoog tijd om het te bespreken. O+

@ Ludann: Fijn dat er in ieder geval een behandeling mogelijk is! Nu resteert jullie - en ook jou - enkel positief blijven en doorzetten. :* Veel veel sterkte!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_174657559
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wanneer ben jij uitgerekend, Miss_Congeniality?
Zaterdag :D
pi_174657585
Hoe schattig is deze, trouwens? ¤3,99 bij de Zeeman. :)

Protège moi de mes désirs.
pi_174657596
Wat klote D.U.M.A.N.! Bijna niet te bevatten...

LuDann, heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk geen nare verrassingen op de scan!

Malteser wat goed nieuws, hopelijk ben je van het weekend lekker thuis!
pi_174657641
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:42 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Zaterdag :D
:D. Ik sta dus eigenlijk helemaal niet bovenaan!

Sterkte, LuDann!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')