https://www.rtlnieuws.nl/(...)erd-aan-me-getrokkenquote:Drie op de vier studenten is emotioneel uitgeput. Ze voelen zich moe door het studeren en hebben daardoor weinig energie. Dat blijkt uit onderzoek van de Landelijke Studentenvakbond (LSVb). De bond wil dat dit groeiende probleem beter wordt herkend en aangepakt.
Als je mensen hoort praten heeft men dat eigenlijk altijd over elke generatie ooit gezegd.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:57 schreef Rockefellow het volgende:
Deze generatie is echt gedoemd te mislukken.
Mwah, de generatie die erachteraan komt is een stuk nuchterder.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je mensen hoort praten heeft men dat eigenlijk altijd over elke generatie ooit gezegd.
Wie zijn dat precies? Degenen die nu 15 zijn, of de kinderen van die studenten van 20-25?quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:00 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Mwah, de generatie die erachteraan komt is een stuk nuchterder.
Die nu op de middelbare school zitten.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wie zijn dat precies? Degenen die nu 15 zijn, of de kinderen van die studenten van 20-25?
Eens! Maar wat is er tegenwoordig anders dan 10 jaar geleden toen ik nog studeerde? 3/4 is een schokkend aantal.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:50 schreef BasEnAad het volgende:
Je kunt het probleem natuurlijk ook serieus nemen, ipv van achter je pc'tje het te bagatelliseren.
dat is idd wel heel erg veel.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:09 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Eens! Maar wat is er tegenwoordig anders dan 10 jaar geleden toen ik nog studeerde? 3/4 is een schokkend aantal.
Toen ik tien jaar geleden studeerde maakten eerstejaars zich in ieder geval nog niet al te druk om hun CV. Nu is dat blijkbaar standaard.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:09 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Eens! Maar wat is er tegenwoordig anders dan 10 jaar geleden toen ik nog studeerde? 3/4 is een schokkend aantal.
Heb 10 jaar terug er ook met 1 samengewerkt die een burn out kreeg op het HBOquote:Op maandag 23 oktober 2017 09:57 schreef Rockefellow het volgende:
Deze generatie is echt gedoemd te mislukken.
De welvaartsziekten zijn eerder regel dan uitzondering tegenwoordig. Allemaal de nieuwste iPhone en elk weekend aan de rommel, en maar mekkeren over het zware leven.
Laatst ook zo'n artikel in de Volkskrant over een studente van 23 met een burn-out. Flikker op.
Ik denk dat het probleem vooral te vinden is in social media. Je ziet het niet alleen bij studenten.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:39 schreef Regenbui het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)erd-aan-me-getrokken
Man, man man! Over een aantal jaar moeten wij met deze huilie huilie generatie samenwerken.
Hadden jullie hier ook last van in je studententijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |