abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174601501
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:41 schreef opreis het volgende:

[..]

Op basis van 1 race bij renault? Benje zn tijd bij TR meteen vergeten ofzo. Hij is zeker niet slecht. Verdient een plek in de F1 voor meerdere jaren. Maar schaal hem nu in dezelfde categorie als perez/hulkenberg.
Perez was gisteren ook weer mooi _O- Zeuren op Ocon omdat hij te langzaam is en vervolgens 10-11 seconden achter hem eindigen
pi_174601513
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:41 schreef opreis het volgende:

[..]

Op basis van 1 race bij renault? Benje zn tijd bij TR meteen vergeten ofzo. Hij is zeker niet slecht. Verdient een plek in de F1 voor meerdere jaren. Maar schaal hem nu in dezelfde categorie als perez/hulkenberg.
Uhh nee? Ben jij zijn TR tijd vergeten soms? Hij heeft echt wel dingen laten zien. Ik denk dat hij korte metten gaat maken met Hulkenberg.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 23 oktober 2017 @ 12:45:32 #203
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_174601516
Jammer dat gisteren weer duidelijk werd dat creativiteit tegenwoordig gestraft wordt. Elke raceliefhebber kan zich de briljante actie van Zanardi in de Corkscrew van Laguna Seca nog herinneren. Die werd de hemel ingeprezen en niemand die het in zijn hoofd haalde om over 5 seconden penalty te beginnen.

Waar ik overigens geen enkele discussie meer over gezien heb, is de in mijn ogen discutabele beslissing om Max naar binnen te roepen voor zijn 2e stop. Hij was sneller dan de auto's voor hem (Raikkonen, Bottas en Vettel) en hij had net een gat van 10+ seconden dichtgereden. Bovendien reed iedereen op Soft. Op het moment dat hij naar binnen ging was hij net aangesloten en had hij nog 18 ronden om ze alle drie in te halen. Met de extra stop reed Vettel ineens bij hem weg en bovendien duurde het tot in ronde 50/51 voor hij weer de aansluiting had.

Ik ben benieuwd naar de reden, want als dit gepland was dan hadden ze hem in de tweede stint niet op Softs maar op Ultras naar buiten gestuurd. Uiteindelijk reed hij maar een ronde of 12 op Softs.
pi_174601566
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:16 schreef Loekoe het volgende:

[..]

Ik bedoelde het meer in de zin dat als iets strafbaar is, of dat nou moord is of het overschrijden van de track-limits, het terecht is dat de 10de wél gestraft wordt indien de 9 daarvoor niet gestraft worden. Je hoeft niet weg te komen met je daden omdat anderen er óók mee zijn weggekomen. Wat dat betreft is de straf terecht en daarom vind ik het niet sterk om Max níet te straffen omdat anderen ook niet gestraft zijn.

Maar: er moet iets veranderen aan de track-limitsregels, de baanindeling óf men moet consequenter gaan handelen, daar is de rechtszekerheid mee gediend.
Behalve dat ik het geen vergelijking vind, is het ook onzin. In het recht heb je ook nog zoiets als het gelijkheidsbeginsel. Als er 9 mee weg komen moet de 10e er juist ook mee wegkomen.
pi_174601767
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Behalve dat ik het geen vergelijking vind, is het ook onzin. In het recht heb je ook nog zoiets als het gelijkheidsbeginsel. Als er 9 mee weg komen moet de 10e er juist ook mee wegkomen.
Dit vat de hele kwestie samen in 1 zin ! (oké, drie zinnen, edit)
pi_174601819
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Spot on!
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:00:46 #207
21467 franske19
Hit the deck!
pi_174601828
Dat interview. Wat een niveau. Verstappen is denk ik terecht boos over de dubbele standaard die gehanteerd wordt maar een steward een mongool noemen komt niet echt intelligent over. Die verslaggever is net zo erg, in plaats van die jongen een beetje in bescherming te nemen gaat hij de boel op zitten stoken.
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:03:14 #208
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_174601876
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:45 schreef Coelho het volgende:
Jammer dat gisteren weer duidelijk werd dat creativiteit tegenwoordig gestraft wordt. Elke raceliefhebber kan zich de briljante actie van Zanardi in de Corkscrew van Laguna Seca nog herinneren. Die werd de hemel ingeprezen en niemand die het in zijn hoofd haalde om over 5 seconden penalty te beginnen.

Waar ik overigens geen enkele discussie meer over gezien heb, is de in mijn ogen discutabele beslissing om Max naar binnen te roepen voor zijn 2e stop. Hij was sneller dan de auto's voor hem (Raikkonen, Bottas en Vettel) en hij had net een gat van 10+ seconden dichtgereden. Bovendien reed iedereen op Soft. Op het moment dat hij naar binnen ging was hij net aangesloten en had hij nog 18 ronden om ze alle drie in te halen. Met de extra stop reed Vettel ineens bij hem weg en bovendien duurde het tot in ronde 50/51 voor hij weer de aansluiting had.

Ik ben benieuwd naar de reden, want als dit gepland was dan hadden ze hem in de tweede stint niet op Softs maar op Ultras naar buiten gestuurd. Uiteindelijk reed hij maar een ronde of 12 op Softs.
Vond ik ook een vreemde beslissing. Overigens heeft hij nooit meer dan 2 sec verloren op Seb in al die rondjes. Die auto's zijn dus redelijk aan elkaar gewaagd. Ik vond de beslissing van Vettel ook raar. Hamilton reed fluitend aan kop dus die ging nooit meer stoppen, en Bottas kon Vettel niet bijhouden. Denken dat je 30 sec op hamilton goed rijd, er voorbij komt op die supersoft in 18 ronden is wel erg optimistisch.
pi_174601891
quote:

Zanardi's actie was toen misschien nog wel legaal, het jaar erop in ieder geval niet meer, toen er een regel ingevoerd werd dat je niet buiten de baan mag inhalen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174601896
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:00 schreef franske19 het volgende:
Dat interview. Wat een niveau. Verstappen is denk ik terecht boos over de dubbele standaard die gehanteerd wordt maar een steward een mongool noemen komt niet echt intelligent over. Die verslaggever is net zo erg, in plaats van die jongen een beetje in bescherming te nemen gaat hij de boel op zitten stoken.
Jup, dit inderdaad. Stijlloos. Boete voor Max en ontzegging voor een paar races voor de journalist.
Woei!
pi_174601904
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:00 schreef franske19 het volgende:
Helemaal met je eens!
pi_174601954
quote:
Nee hoor, bijna niemand kon die zich herinneren en zeker de Verstappen fanclub niet want die kijken pas een paar jaar. Sowieso slaat het natuurlijk helemaal nergens op om het te vergelijken met een actie uit een heel andere klasse van meer dan 20 jaar geleden met hele andere regels en hele andere uitloopstroken, naar aanleiding waarvan de regels zijn aangescherpt omdat men het achteraf niet correct vond.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174601960
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:03 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Jup, dit inderdaad. Stijlloos. Boete voor Max en ontzegging voor een paar races voor de journalist.
Krijgt Vettel dan ook nog een boete voor het uitschelden van Whiting vorig jaar in Mexico?
Of geldt dat weer alleen voor Max?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174601985
quote:

De keuze voor softs is strategisch prima te verantwoorden.
Als je kiest voor ultra-soft dan weet je zeker dat je nog een keer naar binnen moet, ongeacht hoe de race zich ontwikkelt.

Met de keuze voor soft heb je de optie om de race uit te rijden op een 1 stopper of ergens op een ander moment naar een andere band te switchen, dat kan dan nog de ultrasoft of supersoft zijn.

Met kennis achteraf is het altijd makkelijk beslissen ;)
pi_174601995
quote:

[..]

Vettel-fan gespot
Flesje bier
pi_174602043
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Krijgt Vettel dan ook nog een boete voor het uitschelden van Whiting vorig jaar in Mexico?
Of geldt dat weer alleen voor Max?
Tuurlijk niet, anders wordt de FIA consequent in haar handhaving. En voorlopig is de FIA alleen consequent in het inconsequent zijn.

Overigens vind ik de vergelijking met Vettel niet correct. Fuck off Charlie of een steward een mongool en idioot noemen vind ik 2 verschillende gradaties.
Woei!
pi_174602057
quote:

[..]

RB zou gewoon moeten kijken naar RBC in 2005 https://www.nu.nl/sport/6(...)on-actief-video.html. Max die de scheids een mongool vindt even een weekje op non-actief.

En LoL dat uitgerekend Kamphuus nog even Jos een hart onder de riem stak en bedankte voor zijn reactie. Was dat niet dezelfde Kamphuus die Jos de grootste lul van NL noemde?
pi_174602070
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De keuze voor softs is strategisch prima te verantwoorden.
Als je kiest voor ultra-soft dan weet je zeker dat je nog naar binnen moet, ongeacht hoe de race zich ontwikkelt.

Met de keuze voor soft heb je de optie om de race uit te rijden op een 1 stopper of ergens op een ander moment naar een andere band te switchen, dat kan dan nog de ultrasoft of supersoft zijn.

Met kennis achteraf is het altijd makkelijk beslissen ;)
Inderdaad, daarnaast zal RB ook wel gehoopt hebben dat de top 3 ook nog naar binnen zou gaan. Dan was het een uitstekende undercut geweest. Zegt ook wel genoeg dat Vettel hetzelfde deed uiteindelijk. Al had die wel het geluk dat RAI ook een standaard tweede rijder is en VET makkelijk langs liet.
pi_174602108
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:10 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, anders wordt de FIA consequent in haar handhaving. En voorlopig is de FIA alleen consequent in het inconsequent zijn.

Overigens vind ik de vergelijking met Vettel niet correct. Fuck off Charlie of een steward een mongool en idioot noemen vind ik 2 verschillende gradaties.
Nee hoor, zelfde niveau. Vettel was toen zo gefrustreerd als maar kon. Heerlijk toen hij de "Verstappen-straf" kreeg *O*
pi_174602111
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:10 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Fuck off Charlie is veel erger toch? Of vind je van niet?
pi_174602151
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Fuck off = Sodemieter op
Mongool = belediging
pi_174602157
quote:

[..]

Vind het beide gewoon het beledigen van de arbitrage. Niet netjes, en zou bestraft moeten worden.
Zet er een mooie boete op, en doneer het aan een goed doel. De bond tegen vloeken ofzo :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_174602201
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:16 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Vind het beide gewoon het beledigen van de arbitrage. Niet netjes, en zou bestraft moeten worden.
Zet er een mooie boete op, en doneer het aan een goed doel. De bond tegen vloeken ofzo :P
Wat een onzin. Al die straffen en regeltjes, laat de coureurs gewoon lekker zichzelf zijn en voor hun mening uitkomen. Net als gewone mensen. Bovendien is zo'n steward gewoon een mongool.
pi_174602203
https://streamable.com/1745g

Ook 5 seconden straf voor Botox Robbie aan de broek.
pi_174602215
quote:

[..]

Blijkbaar zijn de meningen hierover verdeeld. Dat maakt het straffen niet makkelijker. Mijns inziens is het persoonlijk uitschelden van iemand erger dan zeggen dat iemand moet oprotten/opdonderen (fuck off). Maar in beide gevallen is er geen respect voor de wedstrijdleiding en die hoort er wel te zijn, hoe discutabel de beslissing ook is.
Woei!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')