Mooi man scheelt weer. Dacht zelf nog aan uit te pakken naar Moulin Rouge te gaan. Is dit de moeite of zonde van het geld?quote:Op zaterdag 6 januari 2018 23:41 schreef psv-gomes het volgende:
Onder de 26 jaar ben je gratis en neem je studentenkaart mee
https://www.parisinfo.com(...)ts-a-paris#Ancre%206
Scrollen naar het laatste alinea ' GRATUITÉ POUR LES MOINS DE 26 ANS ET ENSEIGNANTS'
https://www.paris-friendly.fr/musees-gratuits-paris-jeunes.html
Owja eiffeltoren is nooit gratis, moet je ook als student of onder de 26 voor betalen
Hoe zit het met het reserveren om het Louvre in te komen 'gratis'? Er staat toch een belachelijk lange rij altijd? Snap dat gratis dan niet...quote:Op zondag 7 januari 2018 00:21 schreef psv-gomes het volgende:
Nooit geweest, beetje prijzig. Maar als ik het geld er voor zou hebben zou ik het wel een keer doen denk.
Ben wel een keer naar een vergelijkbaar (iets goedkoper) cabaret ergens anders in Parijs geweest, maar dat was betaald door het werk.
Eiffeltoren is helft van de prijs voor jou. Neem je ID/paspoort mee. Gratis is o.a het louvre, versailles, (de klim van) de notre dame, arc de triompf, pantheon, hotel les invalides, en misschien meerdere dingen, maar deze sowieso.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:22 schreef Gietertje1 het volgende:
[..]
Hoe zit het met het reserveren om het Louvre in te komen 'gratis'? Er staat toch een belachelijk lange rij altijd? Snap dat gratis dan niet...
Hier wat tips om de rijen te ontwijkenquote:Op zondag 7 januari 2018 01:22 schreef Gietertje1 het volgende:
[..]
Hoe zit het met het reserveren om het Louvre in te komen 'gratis'? Er staat toch een belachelijk lange rij altijd? Snap dat gratis dan niet...
Ik zou zeggen in elke goede kroegquote:Op zondag 21 januari 2018 11:20 schreef daanski82 het volgende:
Heeft er iemand een goed adresje in Parijs waar je absint kan kopen?![]()
Is een goed punt maar ik zocht meer naar een slijterij waar ik zelf een fles kan kopen.quote:Op zondag 21 januari 2018 18:28 schreef parijsmijnstad het volgende:
[..]
Ik zou zeggen in elke goede kroeg
Les caves du Royquote:Op zondag 21 januari 2018 11:20 schreef daanski82 het volgende:
Heeft er iemand een goed adresje in Parijs waar je absint kan kopen?![]()
vorige week ben ik o.a. gescand met zo'n stok bijquote:Op vrijdag 9 maart 2018 21:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
De angst voor aanslagen lijkt vrijwel voorbij: ze kijken niet meer in je tas bij betreden van grotere winkels en geen bagagescan bij Thalys.
ik zei dus: ze kijken niet meer in je tas. Dus alle tassen open maken in elke grote winkel.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 11:22 schreef fespo het volgende:
[..]
vorige week ben ik o.a. gescand met zo'n stok bij
de Eiffeltoren
Arc
sacre Coeur
diverse warenhuizen/winkels
etc.
alle controles waren met stok incl. tassen openmaken en daar die stok in/omheen.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 11:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik zei dus: ze kijken niet meer in je tas. Dus alle tassen open maken in elke grote winkel.
Wat ze met handscan precies denken te detecteren weet ik niet, werd ook nauwelijks gebruikt gister
Ik sta op het punt om te boeken, maar ik ben een bange schijterd.... Ik weet dat een aanslag overal wel of niet kan gebeuren, maar ik vraag me af hoe relaxed ik daar rond ga lopen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 21:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
De angst voor aanslagen lijkt vrijwel voorbij: ze kijken niet meer in je tas bij betreden van grotere winkels en geen bagagescan bij Thalys.
Als je bang bent moet je gewoon thuis blijven en niet de deur uitgaanquote:Op donderdag 14 juni 2018 15:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik sta op het punt om te boeken, maar ik ben een bange schijterd.... Ik weet dat een aanslag overal wel of niet kan gebeuren, maar ik vraag me af hoe relaxed ik daar rond ga lopen.![]()
Twijfel dus nog een beetje of ik zal gaan.
Hoe is het met de drukte tegenwoordig? Ben van plan om voor eind oktober te boeken, laagseizoen zou je denken, maar las elders ook dat laagseizoen eigenlijk niet meer bestaat in Parijs.
En maakt wel/geen weekend nog wat uit? Ga liever doordeweeks omdat je dan al die 'weekendje Parijs' mensen niet hebt, maar mijn vriend denkt dat het niet veel zal uitmaken.
je zag voor de aanslagen ook al gewapende agenten staan, bij Lafayette bv.quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:37 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
Als je bang bent moet je gewoon thuis blijven en niet de deur uitgaan.
Het valt heus wel mee hoor. Je ziet gewoon hier en daar militairen lopen
Afgelopen april ben ik er nog geweest, erg weinig meegekregen van eventuele dreiging. Controle bij de trein was ook nihil. Wij waren er in het eerste mooie zonnige weekend van het jaar, dus vooral buiten op de terrassen en in de parken was het flink druk.quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik sta op het punt om te boeken, maar ik ben een bange schijterd.... Ik weet dat een aanslag overal wel of niet kan gebeuren, maar ik vraag me af hoe relaxed ik daar rond ga lopen.![]()
Hoe is het met de drukte tegenwoordig? Ben van plan om voor eind oktober te boeken, laagseizoen zou je denken, maar las elders ook dat laagseizoen eigenlijk niet meer bestaat in Parijs.
En maakt wel/geen weekend nog wat uit? Ga liever doordeweeks omdat je dan al die 'weekendje Parijs' mensen niet hebt, maar mijn vriend denkt dat het niet veel zal uitmaken.
Eind april naar Parijs geweest, heb me geen moment onveilig gevoeld of gedacht: oei, wat als...quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik in Parijs was, was vorig jaar maart. Wel gewapende politie gezien, maar/en nooit onveilig gevoeld.quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ben er ook zowat wekelijks. Woon zo'n 10 jaar in het departement Seine et Marnequote:Op donderdag 14 juni 2018 17:39 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Afgelopen april ben ik er nog geweest, erg weinig meegekregen van eventuele dreiging. Controle bij de trein was ook nihil. Wij waren er in het eerste mooie zonnige weekend van het jaar, dus vooral buiten op de terrassen en in de parken was het flink druk.
En tsja, het blijft een grote, soms wat stinkende stad. Maar als je zwager en schoonzus er wonen, dan ga je zo af en toe gewoon die kant op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |